ja dat kan!quote:Op maandag 29 januari 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag: kan je nog wel via perron 1 naar het personeelsverblijf?
Omdat FOK! feitelijk een bedrijf is, moet worden bijgehouden wie de 'medewerkers' zijn, ook al zijn door vrijwilligers. Zoiets was het.quote:Op zondag 28 januari 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Volgens mij heeft hij die allang uit mijn SA-tijd.quote:Op zondag 28 januari 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Sturmabteilung? Je bent ouder dan ik dacht!quote:Op maandag 29 januari 2018 15:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij die allang uit mijn SA-tijd.
Een jaartje later:quote:Op maandag 29 januari 2018 16:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sturmabteilung? Je bent ouder dan ik dacht!
[ afbeelding ]
Dat heeft nog heel lang tussen Arnhem en Ede gestaan hequote:Op maandag 29 januari 2018 19:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een jaartje later:
[ afbeelding ]
SA-sein stelsel 1946.
Italiaanse seinen zien er nog altijd zo uit.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft nog heel lang tussen Arnhem en Ede gestaan he
Ah dat was het probleem met de V250. Ze konden alleen maar aan of uit ofzo!quote:Op maandag 29 januari 2018 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Italiaanse seinen zien er nog altijd zo uit.
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest...quote:Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
https://rn7.nl/nieuws/tre(...)ef-zo-goed-als-zeker
Samenvatting in een paar woorden:quote:Op maandag 29 januari 2018 22:16 schreef Goverman het volgende:
[..]
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest...
Verkiezingsgepraat nog.. wordt afwachten. (Prorail was wel aanwezig, provincie en IenW niet)quote:Algehele consensus van de zaal is dat elke politieke partij maximaal haar invloed moet aanwenden om na de gemeenteraadsverkiezingen de spoorlijn in de coalitieakkoorden van gemeente Nijmegen en gemeente Berg en Dal opgenomen te krijgen, zodat provincie Gelderland ziet welk belang deze lijn de regio biedt.
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch?quote:Op maandag 29 januari 2018 22:16 schreef Goverman het volgende:
[..]
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest...
ProRail en DB Netze moeten er ook maar zin in hebben...quote:Op maandag 29 januari 2018 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch?
Die laatste partij is het lastigstequote:Op maandag 29 januari 2018 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
ProRail en DB Netze moeten er ook maar zin in hebben...
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:40 schreef MTL het volgende:
Spoor 3 op Rotterdam is overigens niet buiten gebruik. Er staan nu hekken tussen spoor 2 en 3 en er denderde net een goederentrein over spoor 3
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
https://rn7.nl/nieuws/tre(...)ef-zo-goed-als-zeker
Noem je dat "in een paar woorden"?quote:Op maandag 29 januari 2018 22:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Samenvatting in een paar woorden:
[..]
Verkiezingsgepraat nog.. wordt afwachten. (Prorail was wel aanwezig, provincie en IenW niet)
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...quote:Op maandag 29 januari 2018 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch?
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 08:59 schreef Goverman het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...
Op sec het project niet idd. Maar goed, er zijn andere ‘tafels’, overleggen en dergelijke waar ook rekening mee gehouden wordt. Het komt er op neer dat je elkaar niet in de wielen rijdt, maar ook niet elkaars ambities maximaal faciliteert. Mocht een reactivering passen in de (veel concretere) ambities dan zullen ProRail/IenW daar niet veel van vinden. Het wordt anders wanneer op voorhand duidelijk is dat er een invloed is op de Maaslijn of PHS. Dan zullen IenW, Limburg, maar ook Gelderland zich wel roeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 09:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 07:43 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.
Vind een tram maar niets. In Gelderland worden heel veel buslijnen wegbezuinigd en vervangen door BrengFlex en daarnaast wordt het OV-geld besteed aan de reactivatie van Nijmegen-Kleve zonder dat er wezenlijke voordelen zijn zoals de directe verbinding van Nijmegen/Groesbeek naar Weeze, Kevelaer, Krefeld en Düsseldorf.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.
Even de muis op de afbeelding houdenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:15 schreef MTL het volgende:
Ik zie geen verschil? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat is wel vreemd ja... Het lijkt net of ze hier juist het voorste deel afsluitenquote:Edit: huh, het achterste gedeelte is toch voor Londen? Dan kan je zo via de trap op dat perron komen, of wordt die ook afgesloten?
Ja, de tussendeuren blijven gesloten tussen beide treindelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef Salatrel het volgende:
En is het in de trein zelf ook gescheiden anders schiet je er toch nog niks mee op?
Muis? Wasda? Ik bezoek fok zo ongeveer alleen nog maar mobielquote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even de muis op de afbeelding houden
[..]
En spoor MA dan? Want voor de Eurostar moet je in het verlengde van wissel 291A/291B nog een wisseltje leggen naar spoor 1.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 07:24 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt.
Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3.
Jij wordt overal geband kutfiguurquote:
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij wordt overal geband kutfiguur
Nou vooruit dan! Doe de mensen daar de groeten.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:41 schreef BLS het volgende:
[..]
Oh, maar dat hoeft ook niet hoor: https://nl.surveymonkey.com/r/VPT5RPH
Njaquote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots.
Mja, naast het bekende probleem duikt er nu nog een ander probleem op...quote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is vooralsnog wel de bedoeling!
Lijkt me eigenlijk eerder dat de ICd Amsterdam - Breda dan wordt doorgetrokken naar Eindhoven. Dan heb je er ook nog wat aan vanuit Rotterdamquote:
Het is nog een beetje de vraag hoe en wat aangezien dat wel een kwartierdienst moet vormen met de huidige Den Haag-Eindhoven. Als je nu de ICd Amsterdam-Breda doortrekt krijg je een behoorlijk scheve verdeling terwijl er in Zuid-Nederland weinig grote omgooibewegingen verwacht hoeven te worden. Roosendaal-Zwolle ligt al grotendeels vast aan de oostzijde en voor Den Haag-Eindhoven is denk ik de inpassing op zowel de HSL als op Den Haag-Rotterdam maatgevend. Dan blijven er niet zoveel knoppen meer over om aan te draaien.quote:Op woensdag 31 januari 2018 07:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk eerder dat de ICd Amsterdam - Breda dan wordt doorgetrokken naar Eindhoven. Dan heb je er ook nog wat aan vanuit Rotterdam
De einddatum voor de storing is per gisteravond verdwenenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 23:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, naast het bekende probleem duikt er nu nog een ander probleem op...
Er is weer een prognose: 25 februari.quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De einddatum voor de storing is per gisteravond verdwenen
Had het wel kunnen zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2018 08:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is ook niet bedoeld als kwartierdienst.
quote:Traject Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven
[list]
[li]Er gaan straks 4 intercity’s per uur rijden vanuit Leiden en 4 per uur vanuit Den Haag Centraal.[/li]
[li]De intercity-verbinding tussen Den Haag en Eindhoven gaat in beide richtingen van 2 naar 4 intercity’s per uur. Deze 4 intercity’s gaan tussen Rotterdam en Breda over de hogesnelheidslijn rijden.[/li]
[li]Er gaan 2 extra sprinters per uur, per richting rijden tussen Den Haag en Dordrecht. En tussen Breda en Tilburg.[/li]
[li]De bestaande sprinters tussen Den Haag en Rotterdam gaan doorrijden naar Dordrecht.[/li]
[li]uitbreiding opstelterrein Eindhoven.[/li]
[/list]
Maatregelen traject Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven
De belangrijkste maatregelen om dit mogelijk te maken zijn:
[list]
[li]Spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Delft Zuid, waarbij de spoortunnel in Delft 4-sporig wordt ingericht;[/li]
[li]Spooraanpassing tussen Schiedam en Rotterdam, inclusief seinoptimalisatie vanaf Delft Zuid;[/li]
[li]Uitbreiden van de opstelcapaciteit voor reizigerstreinen in de regio Rotterdam/Dordrecht (locatiekeuze nog in onderzoek);[/li]
[li]Aanleg van een 3e perron en 4e perronspoor bij Tilburg;[/li]
[li]Opheffen van de gelijkvloerse dubbele overweg in de Tongersestraat in Boxtel;[/li]
[li]Aanpassen van de sporenlay-out ter hoogte van de vrije kruising bij Liempde (noodzaak en maatregel nog in onderzoek)[/li]
[li]Aanpassen van het emplacement Eindhoven westzijde (maatregel nog in onderzoek)[/li]
[li]Uitbreiding van de opstelcapaciteit voor reizigerstreinen in Eindhoven.[/li]
[/list]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |