Jaquote:Op vrijdag 2 februari 2018 22:07 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet woont onze gevederde vriend in de buurt van MLV.
Plannormen misschien? Weet niet of ze dat ook in het buitenland kennen.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 21:41 schreef James1988 het volgende:
De tijden in CDG en MLV zijn gebaseerd op TGVs die nu dezelfde route afleggen, ik heb geen idee waarom die 12 minuten in CDG stilstaat.
Ik weet het al...quote:Op vrijdag 2 februari 2018 23:01 schreef Bitlord het volgende:
Plannormen misschien? Weet niet of ze dat ook in het buitenland kennen.
Huftersquote:Op zaterdag 3 februari 2018 06:10 schreef renwan het volgende:
Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden
Waterpeil in rechter bak kan omhoog.quote:
Klopt ja, Museumsbahnsteig. Waren we pas nog. TRV / Fles' Travelsnacks #3quote:
Komt die grijze massa toch nog eens van pasquote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, Museumsbahnsteig. Waren we pas nog. TRV / Fles' Travelsnacks #3
Mooi klote. Gisteren tussen Schiedam en Delft zeker?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 06:10 schreef renwan het volgende:
Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden
HCquote:Op zaterdag 3 februari 2018 10:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hufters
Sterke.
Was je nou HC of machinist?
of bij halfweg daar was er later op de avond nog 1... stond bij Heemstede toen het gebeurde met de 2293quote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:59 schreef MTL het volgende:
[..]
Mooi klote. Gisteren tussen Schiedam en Delft zeker?
Heel veel sterkte gewenst!
Nee, links zit een bevoorradingstunnel onder voor de winkels in het station. En om ook hoge vrachtwagens er in te kunnen laten rijden moest het spoor daar wat omhoog. Op dat stuk zou trouwens een oude tram moeten komen, maar dat is niet doorgegaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:21 schreef Adrie072 het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar zou het linkerdeel niet kunnen/moeten zakken ivm electra bij de rechter?
Maak wel iets meer lawaai denk ikquote:
Zet Syntus vervangende Flirts in?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou zelfs met een FLIRT kunnen pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal
Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:08 schreef Bitlord het volgende:
Met geen ZwenZwoka of Eurobahn-Flirts, maar de eerste Arriva Limburg Flirts voor Aachen - Liège als achtergrondmaterieel.
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.quote:Op zondag 4 februari 2018 10:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs.
De nmbs wil niet meewerken en ook db heeft nog geen definitieve beslissing gemaakt, vraag is of limax ooit gaat rijden,
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, rondje gemaakt. Ik ben weer thuis
De bus blijft tussen Maastricht en Aachen superieur. Reistijd is gelijk aan de Limax, maar de frequentie is veel hoger (2-4x/uur bus vs 1x/uur trein).quote:Op zondag 4 februari 2018 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Nee Db heeft heel veel te beslissen de provincie limburg heeft in de concessie inderdaad vast gelegd dat arriva het zogenaamde limax traject gaat rijden echter hebben ze dat nooit besproken laat staan afspraken gemaakt met de buren.quote:Op zondag 4 februari 2018 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Arriva moest deze meebestellen met de rest en is er altijd van uit gegaan dat ze limax gewoon gaan rijden.quote:Op zondag 4 februari 2018 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat zo is, waarom heeft DB-dochter Arriva dan acht driedelige FLIRTs aangeschaft die in Nederland, Duitsland en België kunnen rijden?
quote:Belangrijkste voorstel is station Lille Europe niet langer te bedienen. Momenteel rijden er dagelijks 2 treinen van/naar dit station. In plaats daarvan zullen op termijn dagelijks twee treinen uit Nederland vanaf Brussel-Zuid via Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle naar Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland) gaan rijden en vice versa. In Marne-la-Vallée Chessy worden goede overstapmogelijkheden geboden op hogesnelheidstreinen die verder Frankrijk in rijden. Thalys International en NS zijn ervan overtuigd dat dit een aanzienlijk voordeel biedt voor de reizigers. Het aantal reizen naar Lille Europe bleef de laatste jaren zeer beperkt en nam in 2017 zelfs iets af.
(..) Door deze aanpassingen zal op maandag t/m donderdag de laatste verbinding vanuit Brussel-Zuid naar Nederland een uur later rijden dan in de Dienstregeling 2018.
De bediening van Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée Chessy zal vanaf begin april 2019 starten. NS en Thalys International zijn voornemens de bediening van Lille Europe direct bij aanvang van de Dienstregeling 2019 te beëindigen. In de tussenliggende periode zullen, om gedurende 2019 zoveel mogelijk een constante dienstregeling te realiseren, de voor Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée bestemde treinen tijdelijk van/naar Paris Nord rijden (treinnummers 9387 en 9339 richting Amsterdam Centraal en 9316 en 9364 richting Paris Nord). Van maandag t/m vrijdag wordt in beide perioden een frequentie van 14 treinen per dag per richting tussen Brussel Zuid en Amsterdam Centraal aangeboden. Op zaterdag zijn dit 7 treinen en op zondag 10 treinen.
Ik ben alweer thuis hè.quote:Op zondag 4 februari 2018 11:14 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
In hoeverre heeft AF belangen in Thalys?quote:
Ja dat is negatief, we hebben het over twee ritten per dag dat is niet interessant voor AF omdat dat echt niet gaat voor zorgen voor een enorme stap van schiphol naar cdg, thalys/tgv rijdt wel in een samenwerking met AF ritten tussen brussel en cdg.quote:Op zondag 4 februari 2018 13:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In hoeverre heeft AF belangen in Thalys?
Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten.
Of denk ik nu te negatief
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.quote:Op zondag 4 februari 2018 11:14 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Oh ja, das waar ook. Op Rheine-Hengelo is het NRW-ticket niet geldig.quote:Op zondag 4 februari 2018 14:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
Wel met een QDL of SWT, maar daarmee mag je niet naar Nederlandse stations.quote:Op zondag 4 februari 2018 14:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
Op zich logisch, want dat ligt niet in NRWquote:Op zondag 4 februari 2018 14:13 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Oh ja, das waar ook. Op Rheine-Hengelo is het NRW-ticket niet geldig.
Het kan zijn dat die ritten niet meer in de reisinformatie verschijnen, omdat ze zijn aangemerkt als 'niet voor reizigers'.quote:Hoe gaat het eigenlijk met het testen van de Keolis-stellen? Ik zie dat de testritten niet meer in RijdendeTreinen staan.
En QDL/SWT is ook een stuk duurder, los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo.quote:Op zondag 4 februari 2018 14:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel met een QDL of SWT, maar daarmee mag je niet naar Nederlandse stations.
Valt mee. Ik was gisteren met een vriend op pad.quote:Op zondag 4 februari 2018 14:17 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
En QDL/SWT is ook een stuk duurder,
Dat komt er nog wel bij.quote:los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo.
Ik dacht dat je met QDL/SWT wel naar Venlo of Enschede mocht, maar blijkbaar is Venlo niet geldig met QDL/SWT. Heerlen is sowieso niet geldig met QDL/SWT, sinds kort gelukkig wel met NRW-tickets.quote:Op zondag 4 februari 2018 14:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt mee. Ik was gisteren met een vriend op pad.
Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...
[..]
Dat komt er nog wel bij.
Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |