b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:26 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:33 | |
Die Canadezen.. ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:36 | |
B-merk hè. ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:37 | |
Ja ik ga even wat anders zoeken ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:38 | |
![]() Pfoeh, veel. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:40 | |
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen ![]() De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen? | ||
somoht | donderdag 14 april 2016 @ 16:41 | |
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus. Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:41 | |
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk). Het enige dat ik kan bedenken is dat overstap IC -> ICD is verbeterd is oid. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:44 | |
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar. Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:45 | |
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder. | ||
ReisT | donderdag 14 april 2016 @ 16:46 | |
Wat kunnen die er aan doen? Het zijn de Duitsers die het niet voor elkaar weten te krijgen. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 16:55 | |
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:58 | |
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:01 | |
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem? | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:02 | |
Memor, ja. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:02 | |
L1 is live: http://www.l1.nl/inhoud/l1-tv | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:02 | |
Persconferentie Limburg is begonnen, zoals verwacht: Veolia trekt hun keutel in. | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 17:02 | |
Arriva gaat dus rijden in Limburg | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 17:02 | |
Heel oud ja. Memor. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:03 | |
Leuk blondje ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:04 | |
| ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 17:04 | |
Tevens zit ik nu in die Fyra kleurige GTW tussen Apeldoorn en Zutphen | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:06 | |
Incapabel stel prutsers. ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:06 | |
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:07 | |
Veolia benadrukt nog wel even dat alle ellende de schuld is van NS & Abellio ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 17:07 | |
Dwangsom Veolia dus van tafel en ze krijgen de einde concessie bonus omdat ze goed presteren in Limburg | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:08 | |
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:08 | |
![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:09 | |
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier | ||
Maegrim | donderdag 14 april 2016 @ 17:09 | |
sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager ![]() als het papierwerk op orde is mag ik ook weer ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:10 | |
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:10 | |
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk. | ||
Maegrim | donderdag 14 april 2016 @ 17:12 | |
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordig Ik heb het over getrokken treinen ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:13 | |
Ik ook? | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:19 | |
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide. Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:21 | |
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien. Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger. | ||
Maegrim | donderdag 14 april 2016 @ 17:24 | |
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud. Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:27 | |
Veolia is dus omgekocht, leve de provincie limburg. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:27 | |
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL. Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger. ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:27 | |
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:29 | |
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open? | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:29 | |
Ze hebben het echt niet, maar krijgen het wel:
| ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:32 | |
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:35 | |
ICNG zal veel verbetering bieden als het er is! ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:36 | |
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms? | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:38 | |
Ik ook. Als ze dat 'bakje' nú nog moeten gaan inbouwen (het is half april) en dan ook nog in twee landen moeten gaan testen of alles nog wel werkt, dan is dat best wel krap. Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet. De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:39 | |
Hollandsch Diep krijgt windschermen ![]() http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-windschermen | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:40 | |
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:40 | |
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren. Daar is mijn post op gebasseerd. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:41 | |
Wachten moet je toch, da's waar. Nieuwe treinen trek je niet zo uit een hoge hoed. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:42 | |
Ja. Okay. Je had het antwoord dus al. | ||
Maegrim | donderdag 14 april 2016 @ 17:43 | |
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:44 | |
Sncf en nmbs hebben genoeg problemen in hun eigen land. Deutsche bahn/arriva eisen een deel van het hoofdrailnet op anders willen ze de hsl niet, nogmaals bevestigd tijdens het verhoor. OBB hier heb ik weinig zicht op, maar vervolgens mij hebben ze weinig buitenlandse activiteiten. Veolia wilt niks meer met nederland tr hebben, die gaan als een gebeten hond terug naar huis. Dus wie moet het gaan doen? | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:45 | |
Virgin Trains! ![]() Or FirstGroup, krijgen we mooie blauwe treinen met dynamic lines ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:47 | |
Dit is een sheetje van een college ETCS dat ik heb gehad met een redundant ETCS systeem geintegreerd met ATB. Excuus voor de onleesbaarheid, voor ons was het bij de presentatie al nauwelijks leesbaar maar ik wil wel even aangeven hoe complex het inbouwen van zo'n systeem is naast een bestaand systeem.![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:48 | |
Als er één trekt en één duwt, tegelijkertijd, is het nog steeds een getrokken trein. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:49 | |
Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor. Lekker opgevouwen in een pendolino. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:49 | |
Een Nederlands overheidsbedrijf zonder winstoogmerk natuurlijk. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:50 | |
Weer zonder ervaring, ja laten we dat doen. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 17:50 | |
Dat Virgin Atlantic heeft ook nog nooit winst gemaakt ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:51 | |
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:52 | |
Ja. http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/r/richardbra452106.html | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 17:52 | |
Duurt even, maar dan heb je ook wat | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:53 | |
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst. Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:54 | |
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:55 | |
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam? | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:57 | |
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:57 | |
Ja, voor het eerst sinds tijden. Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 17:58 | |
Winst maken is de eerste stap voor winstgevend, de service is er karig genoeg voor. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 17:59 | |
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 17:59 | |
Richard Branson heeft genoeg mislukkingen op z'n naam staan. Mislukken is niet erg, daar kun je van leren. FYI, Virgin Trains had ooit interesse in de HSL. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:01 | |
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof. Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote: We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:03 | |
Dat was voor wat ze nu weten, he. In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen. 5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever, en zal de buitenlandse intresse minder zijn. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:04 | |
Hoe kom je tot deze conclusie? Want het volgt er gewoon écht niet uit. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:05 | |
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:07 | |
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's: Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen hebbes. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:11 | |
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen. Ik kan me zo voorstellen dat het beeld wat toen werdt geschets positiever was en dat meer buitenlandse geintreseerde aaste op de positie van ns, dat zal nu 180% anders zijn. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 18:11 | |
Psm: het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven. Nee, er staat dat ie er niet aankomt | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 18:14 | |
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is. ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:16 | |
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient. Als een trein alleen aankomt op een station staat er een aankomsttijd, zonder streep. | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:17 | |
Op zwaluw staat het vol met borden, dus ik zou zeggen ga het uitzoeken. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:21 | |
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch. Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien? | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:24 | |
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken? | ||
MTL | donderdag 14 april 2016 @ 18:24 | |
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 18:25 | |
Zo begrijp het ja | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:25 | |
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:25 | |
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.O | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:26 | |
Icr moet eruit voor onderhoud las ik op hgbtf. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:28 | |
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan. | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 18:29 | |
hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntje ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:31 | |
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:33 | |
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen. | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 18:34 | |
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber ![]() Kwam wel een beetje ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:35 | |
Hebbie een BBQ gekocht ja ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:36 | |
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger. Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie. | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:36 | |
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost ![]() Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 18:37 | |
Deadlock2k Merode discussie.. I'm out | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 18:40 | |
Ja ![]() ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:40 | |
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is? Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:41 | |
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:41 | |
Mag het wel in het vogeltjespark? | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:42 | |
Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reacties ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:42 | |
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd. Jij hebt tenminste nog een balkon ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 18:44 | |
Denk dat pilsie dat wel weet ![]() | ||
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 18:44 | |
Klopt maar de hsl en betuweroute zijn wezelijk anders dan het normale spoor. Als je precies dezelfde stations hebt eentje waar ns stopt en eentje waar arriva gebruik van maakt, dan lijkt mij dat de prijs gelijk moet zijn. Als je de gebruikerskosten voor iedereen omhoog gooit, dan is het einde oefening voor cxx,,arriva en syntus. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:46 | |
Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :| | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:46 | |
Hoezo voorleggen, dit is de normale begrotingspraktijk? | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 18:48 | |
Opheffen. | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 18:49 | |
en nu? | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 18:49 | |
Jij hebt een gigantisch dakterras ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 18:50 | |
Of anders aan de IJssel ergens. Hele zut in de kar en gaan con le pisang ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 18:50 | |
Een parkeerplaats ja, ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik dáár ga barbecueën ![]() | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 18:51 | |
Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 18:53 | |
Gewoon doen. Ruimte zat ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 18:55 | |
Neenee, voor het BBQ'en heeft hij een ander. | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 18:58 | |
Ja. Kunnen 193.000 kipsateetjes en een blikje bier in. | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 19:02 | |
Ontopic ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 19:54 | |
Ennnn weer een topic vermoord ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 19:54 | |
Overigens ![]() Nu staat er dit ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 14 april 2016 @ 20:00 | |
Ja wat is het probleem dan? Dat er Lage Zwalu ipv Lage Zwaluwe staat? Je kunt je ook overal druk om maken natuurlijk. | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 20:02 | |
In Polen hebben ze problemen met een aantal Pesa dieselstellen. Er zijn veertien scheurtjes gevonden na inspectie van 37 jacobsdraaistellen Gaat om dit treintype: ![]() http://www.railjournal.co(...)ed-on-pesa-dmus.html | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 20:03 | |
nou en? | ||
Zug-Chef | donderdag 14 april 2016 @ 20:04 | |
Weg met die zooi zou ik zeggen. SU45 met rijtuigen terug en karren maar. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 20:06 | |
Nee, dat is t probleem niet | ||
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 20:17 | |
Nee. Gewoon negeren. | ||
somoht | donderdag 14 april 2016 @ 20:18 | |
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is. ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen. Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt. Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is ![]() tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk. | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 20:45 | |
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen? | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 20:46 | |
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt? | ||
somoht | donderdag 14 april 2016 @ 20:58 | |
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd. Geen idee hoe ver ze nu zijn met het daadwerkelijk vervangen van de informatiebron voor de reisplanner en of ze daar uberhaupt aan begonnen zijn. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 21:10 | |
't was ook geen kritiek naar de app. Wil wel een compliment maken naar je. Ik gebruik hem altijd als ik in Nederland ben ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 21:15 | |
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda? Ik zie dat zowel in Reisplanner Xtra, m.ns.nl, de NS API als op OVtijden.com. | ||
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 21:19 | |
Omdat er scheuren in zitten. ![]() | ||
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 21:20 | |
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 21:22 | |
MOAR ASPHALT ![]() | ||
derLudolf | donderdag 14 april 2016 @ 21:25 | |
Deze man ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 21:28 | |
als ik de foto's zo zie dan ligt een spoor er uit. Op het andere rijdt een KROL rond. | ||
derLudolf | donderdag 14 april 2016 @ 21:33 | |
![]() Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo. | ||
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 21:41 | |
Echt maf, die ingegoten dingen lagen er nog maar een paar jaar. | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 21:49 | |
ja Smokey Joe idd. Go Anywhere is nog makkelijker trouwens. Zoek nog wel een brikettenstarter. Ingehaalde conversatie etc ![]() | ||
Adrie072 | donderdag 14 april 2016 @ 22:06 | |
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’ Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven. Partners Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.” Capaciteit spoor “Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen. De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016. http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/ | ||
somoht | donderdag 14 april 2016 @ 22:08 | |
Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen.. | ||
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 22:14 | |
ja, 1950 belde. | ||
Adrie072 | donderdag 14 april 2016 @ 22:17 | |
We bellen (bellen?) dan ook in 2050! | ||
bork | donderdag 14 april 2016 @ 22:19 | |
![]() ![]() | ||
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 22:47 | |
Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"? | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 22:52 | |
Wij van wc eend adviseren wc eend? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 22:54 | |
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer. | ||
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 22:57 | |
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijke markt, niet zozeer in het city-to-city netwerk. | ||
#ANONIEM | donderdag 14 april 2016 @ 23:49 | |
Openstelling van stad-stad vervoer? Volgens mij is dat een proces wat al sinds 1990 aan de gang is omdat de Europese Commissie toen besloot dat het Europese spoorwegnetwerk was verworden tot een archaïsche bende met dramatische krimpende reizigersaantallen ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 23:50:57 ] | ||
ReisT | vrijdag 15 april 2016 @ 00:22 | |
Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren... | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 06:49 | |
Oh, dat had ik gemist. Dan hou ik het op de tunnel. Alhoewel daar eerder wel gewoon doorheen is gestoomd. | ||
Merode32 | vrijdag 15 april 2016 @ 09:44 | |
De limburgse 3 zit bank verdwijnt Lang ging het hard tegen hard tussen provincie en vervoerder Veolia. Gisteren werd de strijdbijl begraven. Na wat beloftes over en weer koos Veolia eieren voor zijn geld. Nu moet concurrent Arriva aan de bak om in december klaar te zijn. Jazeker, het is nog haalbaar om in december 2016 alles klaar te hebben, verzekert Arriva-directeur Anne Hettinga. De Fries daalde gisteren af naar het Limburgse gouvernement om eindelijk de overwinning te kunnen vieren. ‘Zijn’ Arriva mag vijftien jaar lang het regionale bus- en treinvervoer in Limburg regelen. Een overwinning die hij voor de poorten van de hel weg heeft moeten slepen. Het is uiteindelijk een combinatie van politieke en zakelijke powerplay die leidde tot deze uitkomst, die uiteindelijk toch nog eerder kwam dan verwacht. Veolia trok alle registers open om het vervoer in Limburg te behouden. Het ging daarbij hard tegen hard. Dat leidde tot verstoorde verhoudingen met de provincie en pesterijen over en weer. Voorbeelden? Het vervoerbedrijf haalde nieuwe bussen weg uit Limburg, greep alle mogelijke juridische procedures aan om het Limburg zo lastig mogelijk te maken. Bezwaren werden op het laatste moment ingediend, om tijd te rekken. De provincie mepte hard terug door te dreigen met schadeclaims.Was het immers niet oud-Veoliadirecteur René de Beer die belangrijke informatie naar de NS had gelekt waardoor de Limburgse aanbesteding mislukte en Arriva uiteindelijk de klus kreeg? En dat rijden met verouderde bussen, was dat niet tegen de afspraken in de concessie? Limburg dreigde acht ton boete op te leggen. Volgens de overlevering was het Veolia dat voor de druk zwichtte en naar de provincie stapte om de zaak op te lossen. Er kwam een deal, maar het bleef tot het laatste moment onzeker of iedereen akkoord zou gaan. De afspraken zijn nu helder. Veolia helpt Arriva zo veel mogelijk bij de snelle overgang naar de nieuwe concessie. Ook de overgang van het personeel verzorgen de twee zo veel mogelijk samen. Veolia mag in ruil met de oude bussen blijven rijden, en wordt daar niet voor beboet door de provincie. De provincie zal ook geen schadeclaims indienen tegen Veolia. In ruil gaat het bedrijf door met het inzetten van extra treinen op de Maaslijn van Roermond naar Nijmegen. Die treinen staan niet in de concessie, maar Veolia levert ze toch. Als bedankje krijgt Veolia eind dit jaar de prestatiebonus van 1,2 miljoen euro die de provincie, vanwege alle ruzie, het liefst had beperkt. Anne Hettinga van Arriva kan de champagne ontkurken En Arriva? Dat bedrijf belooft dat in december alle nieuwe bussen en treinen klaar zijn voor de Limburgse klus. Al is ‘nieuw’ een relatief begrip. De zestien dieseltreinen van Veolia op de Maaslijn, neemt Arriva over tot de elektrificatie van die lijn is afgerond in 2020. De treinen worden gestript en in nieuwe stijl opgebouwd. Zo zullen de gehate driezitsbanken verdwijnen, verzekert directeur Hettinga. Het bedrijf huurt nog zeven extra treinen in om de drukte in de spits op te vangen. In totaal moeten er 34 nieuwe treinen komen. Die worden nu door treinenbouwer Stadler in Hongarije, Polen en Zwitserland gefabriceerd. En ze zijn volgens Hettinga dus gegarandeerd op tijd klaar. De eerste wordt in juni geleverd. Een opluchting voor de provincie, die niet zit te wachten op een herhaling van het drama van tien jaar geleden. Toen startte Veolia noodgedwongen met oude rammelende NS-treinen, omdat de nieuwe niet bijtijds besteld hadden kunnen worden. Venlo krijgt bij de start van de nieuwe concessie vijftien elektrische bussen. Binnen drie jaar zullen ook in Maastricht dertig elektrische bussen rijden, meldt Arriva. Het is de bedoeling dat in 2025 alle 250 Limburgse bussen elektrisch rijden. Daarmee is tegen die tijd het volledige Limburgse ov emissievrij. Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck is het bijzonder dat ook bussen in het buitengebied volledig elektrisch worden. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 09:50 | |
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet. | ||
Merode32 | vrijdag 15 april 2016 @ 09:59 | |
Dat heeft geen enkele meerwaarden. | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 10:02 | |
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn. De bron b2py: http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus | ||
Goverman | vrijdag 15 april 2016 @ 10:03 | |
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven? Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen ![]() Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 15 april 2016 @ 10:07 | |
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-bus | ||
Merode32 | vrijdag 15 april 2016 @ 10:08 | |
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan. Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen ![]() ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 10:09 | |
Meerwaarden is meervoud, dus geen enkele kun je hier niet gebruiken. En doe niet zo moeilijk man, beroepsdebiel. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 10:11 | |
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 10:12 | |
Merci Duck & Bork ![]() | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 10:12 | |
Stond er al, meedenkende vriend eend ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 10:13 | |
Ik ga mijzelf hier corrigeren want hier klopt geen kut van ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 10:14 | |
Wat voor werkzaamheden verricht je? Infra, veiligheidssystemen? Welkom trouwens ![]() | ||
Merode32 | vrijdag 15 april 2016 @ 10:15 | |
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn. Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet. | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 10:16 | |
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 10:17 | |
Gezellig welkom! Wat voor verbeteringen moet ik mij voorstellen? Logistiek, technisch? | ||
Goverman | vrijdag 15 april 2016 @ 10:18 | |
Dank ![]() Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken). Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander. | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 10:23 | |
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zien ![]() | ||
Merode32 | vrijdag 15 april 2016 @ 10:26 | |
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen. De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet. | ||
ReisT | vrijdag 15 april 2016 @ 10:27 | |
Over Limburg, het persbericht van de provincie is ook interessant: http://www.limburg.nl/Act(...)Limburgse_OV_gunning Vooral deze passage, wat duidelijk maakt waar het Veolia om te doen was:
| ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 10:29 | |
Een zak geld dus ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 10:35 | |
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout. Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 10:38 | |
Look who's talking ![]() | ||
Anne | vrijdag 15 april 2016 @ 10:40 | |
Goed, zullen we nou weer normaal doen? Inclusief bronvermelding. | ||
MTL | vrijdag 15 april 2016 @ 10:42 | |
Welkom, Goverman! Het zou absoluut interessant en leuk zijn om de andere kant van de verhalen te horen ![]() | ||
Goverman | vrijdag 15 april 2016 @ 10:46 | |
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan). ![]() ![]() | ||
MTL | vrijdag 15 april 2016 @ 10:56 | |
Ik zou het letter voor letter specificeren ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:21 | |
In het Nato alfabet, zoals we dat bij de Spoorwegen doen natuurlijk ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 11:40 | |
Hoi Goverman ![]() Ik ben Fles, de verzuurde ouwe huismopperpot hier. Nou ja nu even niet. Of toch een klein beetje. Je ondertitel ![]() ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 11:43 | |
Civieler trouwens? | ||
Goverman | vrijdag 15 april 2016 @ 11:52 | |
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen. Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting). | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:56 | |
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 11:56:59 ] | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 12:18 | |
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 12:34 | |
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'. Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links. ![]() Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4: ![]() En deze zelfs 6: ![]() ![]() Bron seinen: deze kekke webshop | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 12:35 | |
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is een verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek en wil met de trein, sturen ze haar via Rotterdam ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 12:36 | |
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda... | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 12:36 | |
En verstoringen zijn naar maar ik denk niet dat de NS rekening kan gaan houden met mensen die wagenziek zijn? | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 12:36 | |
die rijdt wel? | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 12:37 | |
Yep, want die pakt de andere brug ![]() | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 12:37 | |
THX! toch handig zon forum met parate kennis. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 12:38 | |
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan. | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 12:38 | |
is dat met toeslag? m.a.w. moet ze die er nog opzetten? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 12:39 | |
Rotterdam-Breda is toeslagvrij. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 12:42 | |
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq? ![]() Bron: Verbazing zelf geconstateerd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 15 april 2016 @ 12:43 | |
Welkom hier. Mooi project en ik denk dat nu wel de beste variant op tafel ligt met het spoor van/naar Meppel dat onder het spoor van/naar Emmen door gaat. Zorg er alleen wel voor dat de reizigershinder zoveel mogelijk beperkt wordt. | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 12:43 | |
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag. Als ik het tenminste goed heb begrepen. | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 12:44 | |
Geen witte lampjes = rechtdoor, 45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor 90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor 45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor 90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor 135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor = 6 richtingen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 12:45 | |
Dat klopt ![]() In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder) Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 12:46 | |
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaal ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 12:47 | |
Op een enorm rangeerterrein waar tagtug sporen naast elkaar liggen zou dat nog kunnen. Maar sowieso, je ziet vanzelf wel hoe de tongen liggen toch? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 12:48 | |
Klopt helemaal maar ik denk niet dat je er mee weg kan komen om nu opeens wel toeslag in te voeren op een lijn die al best wel lang toeslagvrij is. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 12:50 | |
Tuurlijk wel. Voor een Premium product als de ICd betalen mensen graag wat meer ![]() | ||
bork | vrijdag 15 april 2016 @ 12:51 | |
thx | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 13:22 | |
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. ![]() Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 13:22 | |
Idd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 15 april 2016 @ 13:26 | |
Of als een remming naar de vereiste snelheid niet strikt afgedwongen wordt. Zoals bij Nieuwekerk destijds. Met 110 door een 40 km/h wissel | ||
GlenSpey | vrijdag 15 april 2016 @ 13:30 | |
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans ![]() Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben. | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 13:38 | |
Dat is helemaal waar ![]() Dat wordt wel gedaan ![]() In Train Simulator is het best wel goed nagedaan hoor, maar je moet op de seintjes letten ![]() De auteur van dit stukje tekst legt goed uit hoe het werkt: Junction Signalling | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 13:51 | |
Ander Brits nieuws: https://londonist.com/2016/04/mind-the-gap-man-dies | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 13:53 | |
Crisis wat ingewikkeld. ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 13:53 | |
De man heette nog gewoon SAYER ook van achternaam? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 14:06 | |
En toch vind ik het (in Train Simulator) verrassend makkelijk om mee te rijden. Makkelijker dan in Duitsland. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:02 | |
Zaterdag Rheingold in Nederland.
Nederlandse doorkomsttijden van Nico Spilt. Die weet ook te melden dat LOCON de tractie verzorgt in NL. Dus iedereen die nog zin heeft in een prachtige sleep rijtuigen met een grafschijtspuuglelijke vuilnisloc ervoor: Dit is je kans ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:04 | |
Wat is Wp?
| ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:04 | |
Weesp. Ik heb het even aangevuld. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:05 | |
In Amersfoort de goederenbundel in? | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 15:06 | |
Omdat je in Duitsland met PZB rijdt en in de UK alleen AWS hebt. ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:09 | |
Duitsland is gewoon pzb aan en koffie drinken in Train Sim | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:10 | |
Vergeet TPWS niet. Die heeft me al eens stilgezet in King's Cross ![]() Je bedoelt LZB ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:12 | |
Wherever the hell spoor 46 mag wezen iig. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:12 | |
Vind ik ook goed! ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:14 | |
Oh maar als ik Wp zeg heb je er opeens wel kriebel aan he ![]() | ||
Duvel | vrijdag 15 april 2016 @ 15:15 | |
Linienzugbeeinflussung beter? | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:16 | |
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden ![]() En ik ken verschil lzb en pzb niet dus dat neem ik van James direct aan ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 15:20 | |
PZB=ATB NG LZB=ATB Maar dan precies omgekeerd! Maar toch niet! ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:22 | |
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:24 | |
PZB = puntsgewijs. De machinist moet op de seinen letten. Snelheidscontrole is er niet bij, met PZB kun je met 160 over een lijntje waar je 80 mag. LZB = continu, dataoverdracht d.m.v. een kabel tussen het spoor die informatie aan de trein overdraagt. De machinist ziet in de cabine tot hoe ver z'n rijweg loopt en krijgt ook informatie over snelheid. In combinatie met AFB rijdt de trein dan eigenlijk vanzelf. PZB Bij PZB liggen er magneten naast de seinen, die beïnvloeden wat de apparatuur in de trein doet. Het systeem is niet failsafe: als de magneet defect is (of gestolen) kan een trein gewoon doorrijden. PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt. Er zijn drie soorten magneten: - 1000 Hz-magneet, deze ligt naast een voorsein. Als het sein geel toont zendt die magneet een signaal uit, in de trein start een remcurveberekening. Na 700 meter kan de machinist deze remcurve afbreken, als hij het hoofdsein kan zien en ziet dat het seinbeeld is verbeterd. - 500 Hz-magneet, deze ligt 250 meter voor het hoofdsein. Als het sein rood is zendt die uit en begint er opnieuw een remcurveberekening. Als de machinist de 1000 Hz-curve ten onrechte heeft afgebroken volgt meteen een noodremming. - 2000 Hz-magneet, deze ligt naast het hoofdsein. Als deze magneet uitzendt wordt een passerende trein meteen stilgezet (behalve als de machinist de overrideknop gebruikt). PZB-remcurves voor een reizigerstrein: De eerste curve (Vü1) is voor een reizigerstrein die op weg is. De tweede curve voor een trein die na stilstand (trein opgestart of na stop voor een rood sein) weer op weg gaat. [ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 15-04-2016 15:30:10 ] | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 15 april 2016 @ 15:25 | |
Leuke dingen komen altijd onverwacht ![]() Persconferentie en afscheidsrit van het allereerste RER materieel ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:27 | |
Leuk dat RATP dat doet! | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 15:28 | |
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?). | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:28 | |
Eén of andere mentaal uitgedaagde heeft dat filmpje uit de OP verwijderd ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:29 | |
wat is een stmt trouwens? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:30 | |
Storingsmonteur? | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 15 april 2016 @ 15:31 | |
En ik ben vrij ![]() Eens kijken hoe ver we komen. Heel treinfappend Parijs gaat zich er natuurlijk in proppen.... ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:37 | |
Thanks James, helder! In welke zin is NG dan fouttolerant? Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:38 | |
Graag gedaan ![]() Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door? | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:39 | |
Door je vraagstelling neig ik naar er gebeurt niets ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:40 | |
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:41 | |
Wilt ![]() Wat moet je dan ook in Hilversum man ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:45 | |
![]() ![]() Bij stilstand zou dat moeten kunnen. Je wilt het niet, want de modus waarin je rijdt beïnvloedt ook je maximumsnelheid én de snelheid waarmee je langs een geel sein mag rijden. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 15:46 | |
Die maximumsnelheid wordt dan sowieso al beïnvloed ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 15:46 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:48 | |
Nou, bij Gods gratie is het toch gelukt om te combineren | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 15:48 | |
NG is níet fouttolerant, ATB wel. | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 15:51 | |
Had ik het eerst dus wel goed staan ![]() | ||
MTL | vrijdag 15 april 2016 @ 15:56 | |
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen: Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren. Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h). Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 16:01 | |
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie? ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 16:01 | |
Klopt. Wij krijgen nog wel eens de melding "Baken 9732 defect" waarop onmiddelijk een snelremming volgt. | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 16:06 | |
Okay, weer wat geleerd. Dank! ![]() | ||
b2py | vrijdag 15 april 2016 @ 16:06 | |
Ik heb over ERTMS geleerd, niet ATB. Althans, het kwam niet verder dan seinafstand bepalen in zijn simpelste vorm met remcurves | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 16:08 | |
Aha okee ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 15 april 2016 @ 17:44 | |
Er is dus genoeg MI09 ingestroomd om het spul te vervangen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 18:02 | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 18:11 | |
Mooie PR shit. Waanzin. Zo'n nietszeggende kneus. Bah. Ziet er verder trouwens wel gelikt uit, dat er niet van. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 18:18 | |
Ik zat stiekem te hopen dat ie in de fade-out nog even op z'n smoel zou gaan ![]() | ||
Anno1982 | vrijdag 15 april 2016 @ 18:24 | |
Ik ben helaas geen ATBNG-meester, maar ik ontwerp de baanzijde wel eens, dus ik hoop dat ik hier en daar wat aanvullingen kan geven. Bij ATB-NG liggen de bakens in de rijrichting gezien links in het spoor, en elk baken wordt in principe gelezen. Bijna alle bakens zijn aan elkaar gelinkt, en elk baken doet een update van afstand/snelheidsprofiel dat de trein kent. Ontvangt de trein die update niet op tijd, dan kan de trein met de verouderde informatie doorrijden tot het einde van het reeds bekende afstands/snelheidsprofiel. Dit beïnvloedt de beschikbaarheid echter nadelig, de trein rijdt immers door met gegevens die naar de veilige kant worden afgerond en heeft geen weet van eventueel verbeterde seinbeelden sinds het laatste correct gelezen baken. Hierdoor volgt al snel een snelremming omdat de machinist natuurlijk verwacht dat de ATB-NG tijdig van de juiste informatie wordt voorzien. Door de bakenlinking weet de trein wat het volgende baken is dat hij zou moeten tegenkomen. Leest de trein ineens een bakennummer dat hij niet verwacht had, dan is er kennelijk een baken gemist en volgt de melding 'baanonderhoud nodig'. Een defect baken meldt zich in de treinapparatuur dus pas bij het volgende correct gelezen baken. Een uitzondering op de bakenlinking zijn de stationsnaambakens. Deze bakens hebben een speciaal (laag) nummer waaruit de treinapparatuur kan opmaken welk station genaderd wordt. Door deze lage nummering kunnen stationsnaambakens niet opgenomen worden in de linking. Deze stationsnaambakens zijn overigens een functionaliteit uit de tijd dat GPS ontvangers nog niet zo alomvertegenwoordigd waren als nu. | ||
MTL | vrijdag 15 april 2016 @ 18:39 | |
Dank voor de uitgebreide uitleg! ![]() | ||
James1988 | vrijdag 15 april 2016 @ 18:43 | |
Dankjewel voor de uitleg ![]() Wat is de functie van die stationsnaambakens? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 18:48 | |
Toen er nog geen GPS was..... | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 19:08 | |
De grotemensenversie ervan heeft mij jarenlang van de straat gehouden ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 15 april 2016 @ 19:10 | |
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...? | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 19:13 | |
vroegah had je inrijseinen bij stations. Misschien is dit net zo iets? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 19:15 | |
Ja dát dus ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 19:16 | |
hee pilsie, mag je BBQen in het vogeltjespark? | ||
Prins_Pils | vrijdag 15 april 2016 @ 19:32 | |
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 20:20 | |
Als er geen bordje staat dat het niet mag zou het wel moeten mogen kunnen dingen werkwoorden maar ik weet niet of het wel een fijne plek is om überrhaupt te gaan BBQ'en behalve dan dat je heel vers vlees kan krijgen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 20:20 | |
een vierkante meter lijkt me wel genoeg. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 20:25 | |
Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 15 april 2016 @ 20:29 | |
alleen vegetarisch bbq'en toegestaan | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 20:31 | |
Alleen als je Marianne Thieme topless een frikandel laat eten mag je BBQ'en ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 20:37 | |
Die titt'n wil ik nog wel een keer aanschouwen. | ||
Prins_Pils | vrijdag 15 april 2016 @ 20:53 | |
En motorbootje doen? | ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 20:55 | |
lost een heleboel restafval op ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 15 april 2016 @ 21:54 | |
Wat zou er gebeuren als je in de trein gaat barbekjoewen? ![]()
| ||
Dr_Flash | vrijdag 15 april 2016 @ 21:59 | |
pas nog een foto uit polen zien langskomen ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 15 april 2016 @ 22:00 | |
Ik zit te twijfelen of ik een van mijn lievelingsfilms (Eurotrip) aan moet zetten. Lang niet gezien en er zitten ook treinen in! | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 15 april 2016 @ 22:02 | |
Vroeger probeerden ze zonnebloem pitten aan de man te brengen, nu dit. | ||
Prins_Pils | zaterdag 16 april 2016 @ 12:03 | |
Iemand nog die Rheingold-met-maar-twee-rijtuigen-echte-Rheingold gezien? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 12:37 | |
Ik niet iig. Vond het prima weer om in bed te blijven liggen ![]() | ||
dennistd | zaterdag 16 april 2016 @ 12:57 | |
Ja, ik was er vanmorgen vroeg voor opgestaan ![]() Vandaag reed er weer een Sonderzug vanuit Duitsland naar Amsterdam, ditmaal vanuit Norden. Volgens de aankondiging zou het gaan om een 'Fahrt im legendären Rheingold'. Er werden door Nostalgiezugreisen dan ook kaarten verkocht voor verschillende Rheingold-wagens. De teleurstelling was dan ook groot toen de trein passeerde bij de Zandsteenweg tussen Oldenzaal en Hengelo Oost: slechts twee van de zeven wagens waren Rheingold-wagens, de andere vijf gewone Euro Express-rijtuigen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:03 | |
MET vuilnisloc ervoor. Hoe krijgt iemand het toch voor elkaar om ZO'n goed idee ZO slecht uit te voeren ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 16 april 2016 @ 13:12 | |
Vuilnisloc? ![]() | ||
dennistd | zaterdag 16 april 2016 @ 13:13 | |
De loc was wel verwacht, aangezien de trein in Nederland door Railexperts gereden wordt en die altijd Locon inschakelen voor de tractie. Maar die rijtuigen had ik absoluut niet verwachten, eerdere treinen van Nostalgiezugreisen (die ook deze organiseerde) waren wel vrijwel volledig Rheingold: | ||
bork | zaterdag 16 april 2016 @ 13:17 | |
Fles: Je kunt toch wel heel fraai op die stadskamping BBQ'en of is dat ver? Eten in een Poolse restauratiewagon (WARS) had er mijn laatste tripje speciaal op afgestemd, ik hoor de kok nog altijd als ik 's nachts goed luister de schnitzel voor Kotlet Schabowy platslaan in zijn keukentje en daarna in het spetternd vet gooien ![]() ![]() ![]() tafeltje ![]() toetje ![]() treintje ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:18 | |
normaal zit deze loc voor de treinen waarmee het huisvuil in grote containers afgevoerd wordt. Komen ook weleens bij mij voor de deur langs. Stinkt altijd als de hel natuurlijk. | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:21 | |
Dit mag dan wel het treinentopic zijn, maar ik ga niet twee aanhangers achter de fiets binden ![]() | ||
bork | zaterdag 16 april 2016 @ 13:32 | |
Je had toch maar 1 aanhanger ![]() | ||
dennistd | zaterdag 16 april 2016 @ 13:34 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:34 | |
"Mag u zo gaan rijden?" | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:37 | |
ja. En daar kunnen OF kampeerspullen OF BBQ-spullen in. Niet allebei ![]() | ||
dennistd | zaterdag 16 april 2016 @ 13:41 | |
Daarom ook die vier aanhangers ![]() Of je huurt een boedelbak en hangt die achter je fiets, kan ook ![]() | ||
bork | zaterdag 16 april 2016 @ 13:44 | |
Ik wou alleen maar BBQ'en ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 16 april 2016 @ 13:44 | |
Ondertussen op het perron van la défense ![]() Proberen er een paar spotters een cabine rit te sjeffen met de laatste rit ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:46 | |
Ja maar een camping is om te camping he, dus met slapen erbij. Gaat niet samen denk ik. Maar ik heb even in STA / Deventer #19 In de hoogte gevraagd waar het allemaal wel of niet kan ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 16 april 2016 @ 13:47 | |
Een BBQ kan je nog wel kwijt en de rest gaat in een rugtas achterop de rug of de fiets joh. | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 13:53 | |
Dat gaan we in een later stadium eens proberen. Misschien. Eerst maar eens wachten op geschikt weer want dit weekend is het ook helemaal pet. | ||
bork | zaterdag 16 april 2016 @ 13:57 | |
Er bestaan BBQ-fora ![]() In Duitsland kunnen ze er ook wat van, ben een keer in Leipozig getuige van een Grillmeister wedstrijd geweest ![]() | ||
b2py | zaterdag 16 april 2016 @ 14:08 | |
Geen slecht woord daarover, zijn super handig! ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 16 april 2016 @ 14:16 | |
![]() Sluitseinen | ||
Dr_Flash | zaterdag 16 april 2016 @ 14:21 | |
![]() Sluitseinen dus ![]() |