Mag het wel in het vogeltjespark?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jamag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve
Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reactiesquote:Op donderdag 14 april 2016 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?
Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Jij hebt tenminste nog een balkonquote:Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jamag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve
Denk dat pilsie dat wel weetquote:Op donderdag 14 april 2016 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mag het wel in het vogeltjespark?
Klopt maar de hsl en betuweroute zijn wezelijk anders dan het normale spoor.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.
[..]
Jij hebt tenminste nog een balkon
Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|quote:
Hoezo voorleggen, dit is de normale begrotingspraktijk?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:42 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reacties![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Opheffen.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|
Of anders aan de IJssel ergens. Hele zut in de kar en gaan con le pisangquote:Op donderdag 14 april 2016 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|
Een parkeerplaats ja, ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik dáár ga barbecueënquote:Op donderdag 14 april 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij hebt een gigantisch dakterras
Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of anders aan de IJssel ergens. Hele zut in de kar en gaan con le pisang
Gewoon doen. Ruimte zatquote:Op donderdag 14 april 2016 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een parkeerplaats ja, ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik dáár ga barbecueën
Neenee, voor het BBQ'en heeft hij een ander.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen?![]()
Ja. Kunnen 193.000 kipsateetjes en een blikje bier in.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen?![]()
Overigensquote:Op donderdag 14 april 2016 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntje
nou en?quote:Op donderdag 14 april 2016 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
In Polen hebben ze problemen met een aantal Pesa dieselstellen. Er zijn veertien scheurtjes gevonden
Nee, dat is t probleem nietquote:Op donderdag 14 april 2016 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja wat is het probleem dan? Dat er Lage Zwalu ipv Lage Zwaluwe staat?
Je kunt je ook overal druk om maken natuurlijk.
Nee. Gewoon negeren.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.quote:Op donderdag 14 april 2016 19:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Overigens
[ afbeelding ]
Nu staat er dit
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt?quote:
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
't was ook geen kritiek naar de app.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:
[..]
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.
ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.
Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is
tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?quote:
Omdat er scheuren in zitten.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef ReisT het volgende:
Best!
En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?!
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.quote:
MOAR ASPHALTquote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
als ik de foto's zo zie dan ligt een spoor er uit. Op het andere rijdt een KROL rond.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
quote:Op donderdag 14 april 2016 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber![]()
Kwam wel een beetjeGelukkig hebben die rijtugen gordijntjes
Echt maf, die ingegoten dingen lagen er nog maar een paar jaar.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
ja Smokey Joe idd. Go Anywhere is nog makkelijker trouwens. Zoek nog wel een brikettenstarter.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]smeerdeken.
Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen..quote:Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef James1988 het volgende:
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?
ja, 1950 belde.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’
quote:Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jamag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve
Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"?quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis.
Wij van wc eend adviseren wc eend?quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’
Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.
Partners
Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”
Capaciteit spoor
“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.
De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.
http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.quote:
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijke markt, niet zozeer in het city-to-city netwerk.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
Oh, dat had ik gemist. Dan hou ik het op de tunnel. Alhoewel daar eerder wel gewoon doorheen is gestoomd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 00:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
Dat heeft geen enkele meerwaarden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.quote:
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?quote:
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-busquote:Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:02 schreef bork het volgende:
[..]
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:
http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
Meerwaarden is meervoud, dus geen enkele kun je hier niet gebruiken. En doe niet zo moeilijk man, beroepsdebiel.quote:
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:08 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.
Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen![]()
![]()
Stond er al, meedenkende vriend eendquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-bus
Ik ga mijzelf hier corrigeren want hier klopt geen kut vanquote:Op donderdag 14 april 2016 22:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijkecity-to-city markt, niet zozeer in het city-to-city stadstedelijke netwerk.
Wat voor werkzaamheden verricht je?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:
[..]
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikelquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.
Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Gezellig welkom!quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:
[..]
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Dankquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens
Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.
Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zienquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dank
Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikelDaar is toch niets mis mee?
quote:Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van ¤ 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van ¤ 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:26 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik.quote:De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Civieler trouwens?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Goverman het volgende:
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan).![]()
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederlandquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsenquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland![]()
![]()
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef bork het volgende:
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek, sturen ze haar via Rotterdam![]()
![]()
die rijdt wel?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
THX! toch handig zon forum met parate kennis.quote:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:37 schreef bork het volgende:
[..]
THX! toch handig zon forum met parate kennis.
Rotterdam-Breda is toeslagvrij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef bork het volgende:
is dat met toeslag?
m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Welkom hier.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Geen witte lampjes = rechtdoor,quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?![]()
Dat kloptquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.
Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaalquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |