abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161428809
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
Mag het wel in het vogeltjespark?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161428825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.
Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reacties :') :') 8)7 8)7 :W :W
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 18:42:49 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428831
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?

Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.

quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
Jij hebt tenminste nog een balkon :P
  donderdag 14 april 2016 @ 18:44:35 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161428860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mag het wel in het vogeltjespark?
Denk dat pilsie dat wel weet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161428862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.

[..]

Jij hebt tenminste nog een balkon :P
Klopt maar de hsl en betuweroute zijn wezelijk anders dan het normale spoor.
Als je precies dezelfde stations hebt eentje waar ns stopt en eentje waar arriva gebruik van maakt, dan lijkt mij dat de prijs gelijk moet zijn.

Als je de gebruikerskosten voor iedereen omhoog gooit, dan is het einde oefening voor cxx,,arriva en syntus.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428883
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk dat pilsie dat wel weet :)
Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161428892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:42 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reacties :') :') 8)7 8)7 :W :W
Hoezo voorleggen, dit is de normale begrotingspraktijk?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161428922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|
Opheffen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 18:49:01 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428928
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk dat pilsie dat wel weet :)
en nu?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 18:49:18 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:42 schreef James1988 het volgende:

Jij hebt tenminste nog een balkon :P
Jij hebt een gigantisch dakterras :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 april 2016 @ 18:50:16 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161428952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Google weet het niet eens, geen resultaten gevonden voor deventer park +barbecue :|
Of anders aan de IJssel ergens. Hele zut in de kar en gaan con le pisang :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 18:50:59 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428963
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jij hebt een gigantisch dakterras :P
Een parkeerplaats ja, ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik dáár ga barbecueën _O-
pi_161428968
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of anders aan de IJssel ergens. Hele zut in de kar en gaan con le pisang :)
Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen? :o :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 18:53:15 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een parkeerplaats ja, ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik dáár ga barbecueën _O-
Gewoon doen. Ruimte zat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161429043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen? :o :D
Neenee, voor het BBQ'en heeft hij een ander.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:58:56 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161429123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Diezelfde kar waar je toen mee was kamperen? :o :D
Ja. Kunnen 193.000 kipsateetjes en een blikje bier in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 19:02:18 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161429206
Ontopic :Y Als we aan de IJssel gaan zitten kunnen we treintjes kijken op de brug :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 19:54:14 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161430307
Ennnn weer een topic vermoord :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 19:54:19 #119
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161430308
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntje :P
Overigens


Nu staat er dit :|W
pi_161430405
Ja wat is het probleem dan? Dat er Lage Zwalu ipv Lage Zwaluwe staat?

Je kunt je ook overal druk om maken natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 20:02:12 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161430449
In Polen hebben ze problemen met een aantal Pesa dieselstellen. Er zijn veertien scheurtjes gevonden na inspectie van 37 jacobsdraaistellen

Gaat om dit treintype:


http://www.railjournal.co(...)ed-on-pesa-dmus.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 april 2016 @ 20:03:41 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161430470
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
In Polen hebben ze problemen met een aantal Pesa dieselstellen. Er zijn veertien scheurtjes gevonden
nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161430487
Weg met die zooi zou ik zeggen. SU45 met rijtuigen terug en karren maar.
  donderdag 14 april 2016 @ 20:06:37 #124
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161430529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja wat is het probleem dan? Dat er Lage Zwalu ipv Lage Zwaluwe staat?

Je kunt je ook overal druk om maken natuurlijk.
Nee, dat is t probleem niet
  donderdag 14 april 2016 @ 20:17:36 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161430814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Nee. Gewoon negeren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161430833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Overigens
[ afbeelding ]

Nu staat er dit :|W
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.

ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.

Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is :')

tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 20:45:21 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161431588
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 20:46:49 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161431637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou en?
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161431921
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd.
Geen idee hoe ver ze nu zijn met het daadwerkelijk vervangen van de informatiebron voor de reisplanner en of ze daar uberhaupt aan begonnen zijn.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:10:39 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161432376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:

[..]

InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.

ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.

Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is :')

tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
't was ook geen kritiek naar de app.

Wil wel een compliment maken naar je. Ik gebruik hem altijd als ik in Nederland ben :)
  donderdag 14 april 2016 @ 21:15:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161432590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:

[..]


ARNU is gewoon een kutsysteem
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?

Ik zie dat zowel in Reisplanner Xtra, m.ns.nl, de NS API als op OVtijden.com.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:19:12 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161432764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef ReisT het volgende:
Best!
En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?!
Omdat er scheuren in zitten. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 april 2016 @ 21:20:25 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161432813
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat er scheuren in zitten. :{
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
  donderdag 14 april 2016 @ 21:22:01 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161432873
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
MOAR ASPHALT O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 21:25:51 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161433030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MOAR ASPHALT O+
Deze man _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 21:28:33 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161433153
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
als ik de foto's zo zie dan ligt een spoor er uit. Op het andere rijdt een KROL rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 21:33:05 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161433294
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber O+

Kwam wel een beetje :@ Gelukkig hebben die rijtugen gordijntjes :+
_O- smeerdeken.

Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 14 april 2016 @ 21:41:41 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161433553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
Echt maf, die ingegoten dingen lagen er nog maar een paar jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 april 2016 @ 21:49:29 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161433758
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O- smeerdeken.

Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
ja Smokey Joe idd. Go Anywhere is nog makkelijker trouwens. Zoek nog wel een brikettenstarter.

Ingehaalde conversatie etc O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161434216
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.



Partners

Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”

Capaciteit spoor

“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.

De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” 

Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.

http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
pi_161434260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef James1988 het volgende:
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?

Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen..
  donderdag 14 april 2016 @ 22:14:02 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161434401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

ja, 1950 belde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161434460
We bellen (bellen?) dan ook in 2050!
  donderdag 14 april 2016 @ 22:19:36 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161434540
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
O-) o|O
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 14 april 2016 @ 22:47:23 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161435448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis.

Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161435601
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.



Partners

Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”

Capaciteit spoor

“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.

De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” 

Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.

http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
Wij van wc eend adviseren wc eend?
pi_161435725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij van wc eend adviseren wc eend?
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161435854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijke markt, niet zozeer in het city-to-city netwerk.
pi_161437371
Openstelling van stad-stad vervoer? Volgens mij is dat een proces wat al sinds 1990 aan de gang is omdat de Europese Commissie toen besloot dat het Europese spoorwegnetwerk was verworden tot een archaïsche bende met dramatische krimpende reizigersaantallen :P Lijkt me een logisch gevolg van de liberalisering die sindsdien stapje voor stapje wordt gezet, en mij lijkt dat weinig met de automotive sector te maken te hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 23:50:57 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:22:35 #150
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161437859
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat er scheuren in zitten. :{
Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
  vrijdag 15 april 2016 @ 06:49:06 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161439138
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
Oh, dat had ik gemist. Dan hou ik het op de tunnel. Alhoewel daar eerder wel gewoon doorheen is gestoomd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161440398
De limburgse 3 zit bank verdwijnt

Lang ging het hard tegen hard tussen provincie en vervoerder Veolia. Gisteren werd de strijdbijl begraven. Na wat beloftes over en weer koos Veolia eieren voor zijn geld. Nu moet concurrent Arriva aan de bak om in december klaar te zijn.

Jazeker, het is nog haalbaar om in december 2016 alles klaar te hebben, verzekert Arriva-directeur Anne Hettinga. De Fries daalde gisteren af naar het Limburgse gouvernement om eindelijk de overwinning te kunnen vieren.
‘Zijn’ Arriva mag vijftien jaar lang het regionale bus- en treinvervoer in Limburg regelen. Een overwinning die hij voor de poorten van de hel weg heeft moeten slepen. Het is uiteindelijk een combinatie van politieke en zakelijke powerplay die leidde tot deze uitkomst, die uiteindelijk toch nog eerder kwam dan verwacht. Veolia trok alle registers open om het vervoer in Limburg te behouden. Het ging daarbij hard tegen hard. Dat leidde tot verstoorde verhoudingen met de provincie en pesterijen over en weer. Voorbeelden?

Het vervoerbedrijf haalde nieuwe bussen weg uit Limburg, greep alle mogelijke juridische procedures aan om het Limburg zo lastig mogelijk te maken. Bezwaren werden op het laatste moment ingediend, om tijd te rekken. De provincie mepte hard terug door te dreigen met schadeclaims.Was het immers niet oud-Veoliadirecteur René de Beer die belangrijke informatie naar de NS had gelekt waardoor de Limburgse aanbesteding mislukte en Arriva uiteindelijk de klus kreeg? En dat rijden met verouderde bussen, was dat niet tegen de afspraken in de concessie? Limburg dreigde acht ton boete op te leggen. Volgens de overlevering was het Veolia dat voor de druk zwichtte en naar de provincie stapte om de zaak op te lossen. Er kwam een deal, maar het bleef tot het laatste moment onzeker of iedereen akkoord zou gaan.

De afspraken zijn nu helder. Veolia helpt Arriva zo veel mogelijk bij de snelle overgang naar de nieuwe concessie. Ook de overgang van het personeel verzorgen de twee zo veel mogelijk samen. Veolia mag in ruil met de oude bussen blijven rijden, en wordt daar niet voor beboet door de provincie. De provincie zal ook geen schadeclaims indienen tegen Veolia. In ruil gaat het bedrijf door met het inzetten van extra treinen op de Maaslijn van Roermond naar Nijmegen. Die treinen staan niet in de concessie, maar Veolia levert ze toch. Als bedankje krijgt Veolia eind dit jaar de prestatiebonus van 1,2 miljoen euro die de provincie, vanwege alle ruzie, het liefst had beperkt.

Anne Hettinga van Arriva kan de champagne ontkurken
En Arriva? Dat bedrijf belooft dat in december alle nieuwe bussen en treinen klaar zijn voor de Limburgse klus. Al is ‘nieuw’ een relatief begrip. De zestien dieseltreinen van Veolia op de Maaslijn, neemt Arriva over tot de elektrificatie van die lijn is afgerond in 2020. De treinen worden gestript en in nieuwe stijl opgebouwd. Zo zullen de gehate driezitsbanken verdwijnen, verzekert directeur Hettinga. Het bedrijf huurt nog zeven extra treinen in om de drukte in de spits op te vangen.
In totaal moeten er 34 nieuwe treinen komen. Die worden nu door treinenbouwer Stadler in Hongarije, Polen en Zwitserland gefabriceerd.

En ze zijn volgens Hettinga dus gegarandeerd op tijd klaar. De eerste wordt in juni geleverd. Een opluchting voor de provincie, die niet zit te wachten op een herhaling van het drama van tien jaar geleden. Toen startte Veolia noodgedwongen met oude rammelende NS-treinen, omdat de nieuwe niet bijtijds besteld hadden kunnen worden.

Venlo krijgt bij de start van de nieuwe concessie vijftien elektrische bussen. Binnen drie jaar zullen ook in Maastricht dertig elektrische bussen rijden, meldt Arriva. Het is de bedoeling dat in 2025 alle 250 Limburgse bussen elektrisch rijden. Daarmee is tegen die tijd het volledige Limburgse ov emissievrij. Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck is het bijzonder dat ook bussen in het buitengebied volledig elektrisch worden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161440527
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
pi_161440650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:02:23 #155
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161440694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:

http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:03:55 #156
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161440719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:07:25 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161440769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-bus
pi_161440781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:02 schreef bork het volgende:

[..]

Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:

http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.

Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen :') |:( 8)7
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:09:43 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161440800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Meerwaarden is meervoud, dus geen enkele kun je hier niet gebruiken. En doe niet zo moeilijk man, beroepsdebiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161440831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:08 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.

Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen :') |:( 8)7
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
pi_161440838
Merci Duck & Bork *O*
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:12:29 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161440841
quote:
Stond er al, meedenkende vriend eend :) ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161440855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie vooral potentie in de stadstedelijkecity-to-city markt, niet zozeer in het city-to-city stadstedelijke netwerk.
Ik ga mijzelf hier corrigeren want hier klopt geen kut van :X ;(
pi_161440870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:

[..]

Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens :)
pi_161440884
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161440902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel :) Daar is toch niets mis mee?
pi_161440903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:

[..]

Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Gezellig welkom!

Wat voor verbeteringen moet ik mij voorstellen? Logistiek, technisch?
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:18:03 #168
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161440925
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens :)
Dank :)

Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161440992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dank :)

Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zien :)
pi_161441061
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel :) Daar is toch niets mis mee?
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.

De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:27:20 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161441072
Over Limburg, het persbericht van de provincie is ook interessant: http://www.limburg.nl/Act(...)Limburgse_OV_gunning
Vooral deze passage, wat duidelijk maakt waar het Veolia om te doen was:
quote:
Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van ¤ 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.

De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.

Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van ¤ 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
pi_161441121
Een zak geld dus :Y
pi_161441223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:26 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout.

quote:
De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:38:59 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161441266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Look who's talking :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161441299
Goed, zullen we nou weer normaal doen? Inclusief bronvermelding.
pi_161441330
Welkom, Goverman! Het zou absoluut interessant en leuk zijn om de andere kant van de verhalen te horen :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:46:22 #177
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161441401
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan). :') O-)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161441650
Ik zou het letter voor letter specificeren :+
pi_161442062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:56 schreef MTL het volgende:
Ik zou het letter voor letter specificeren :+
In het Nato alfabet, zoals we dat bij de Spoorwegen doen natuurlijk :7
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:53 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161442404
Hoi Goverman :W

Ik ben Fles, de verzuurde ouwe huismopperpot hier. Nou ja nu even niet. Of toch een klein beetje. Je ondertitel :X Asfalteren kun je beter afleren natuurlijk :P O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161442444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Goverman het volgende:
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan). :') O-)
Civieler trouwens?
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:52:08 #182
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161442628
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.

Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161442688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.

Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland :Y :7



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 11:56:59 ]
pi_161443060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.

Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsen :) Leuk!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:34:42 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161443414
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland :Y :7

De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.

Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.


Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:


En deze zelfs 6:


:P

Bron seinen: deze kekke webshop
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:35:35 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161443437
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is een verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek en wil met de trein, sturen ze haar via Rotterdam |:( |:( |:(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:36:20 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161443451
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef bork het volgende:
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek, sturen ze haar via Rotterdam |:( |:( |:(
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
pi_161443459
En verstoringen zijn naar maar ik denk niet dat de NS rekening kan gaan houden met mensen die wagenziek zijn?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:36:55 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161443461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
die rijdt wel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:37:07 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161443467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:36 schreef bork het volgende:

[..]

die rijdt wel?
Yep, want die pakt de andere brug :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:37:50 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161443478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yep, want die pakt de andere brug :)
THX! toch handig zon forum met parate kennis.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161443500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:37 schreef bork het volgende:

[..]

THX! toch handig zon forum met parate kennis.
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:38:42 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161443503
is dat met toeslag?
m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161443525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef bork het volgende:
is dat met toeslag?
m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
Rotterdam-Breda is toeslagvrij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:42:22 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161443568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.

Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]

Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]

En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]

:P

Bron seinen: deze kekke webshop
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq? :?

Bron: Verbazing zelf geconstateerd :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 12:43:20 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161443584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.

Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Welkom hier.

Mooi project en ik denk dat nu wel de beste variant op tafel ligt met het spoor van/naar Meppel dat onder het spoor van/naar Emmen door gaat. Zorg er alleen wel voor dat de reizigershinder zoveel mogelijk beperkt wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:43:58 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161443597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.

Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]

Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]

En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]

:P

Bron seinen: deze kekke webshop
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.

Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:44:03 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161443601
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq? :?

Geen witte lampjes = rechtdoor,
45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor
90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor
45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor
90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor
135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor

= 6 richtingen :D
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:45:32 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161443627
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.

Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Dat klopt :Y

In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder)

Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:46:13 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161443639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaal O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')