Oh, dat had ik gemist. Dan hou ik het op de tunnel. Alhoewel daar eerder wel gewoon doorheen is gestoomd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 00:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
Dat heeft geen enkele meerwaarden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.quote:
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?quote:
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-busquote:Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:02 schreef bork het volgende:
[..]
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:
http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
Meerwaarden is meervoud, dus geen enkele kun je hier niet gebruiken. En doe niet zo moeilijk man, beroepsdebiel.quote:
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:08 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.
Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen![]()
![]()
Stond er al, meedenkende vriend eendquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-bus
Ik ga mijzelf hier corrigeren want hier klopt geen kut vanquote:Op donderdag 14 april 2016 22:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijkecity-to-city markt, niet zozeer in het city-to-city stadstedelijke netwerk.
Wat voor werkzaamheden verricht je?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:
[..]
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikelquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.
Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Gezellig welkom!quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:
[..]
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Dankquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens
Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.
Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zienquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dank
Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikelDaar is toch niets mis mee?
quote:Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van ¤ 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van ¤ 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:26 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik.quote:De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Civieler trouwens?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Goverman het volgende:
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan).![]()
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederlandquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsenquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland![]()
![]()
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef bork het volgende:
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek, sturen ze haar via Rotterdam![]()
![]()
die rijdt wel?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
THX! toch handig zon forum met parate kennis.quote:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:37 schreef bork het volgende:
[..]
THX! toch handig zon forum met parate kennis.
Rotterdam-Breda is toeslagvrij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef bork het volgende:
is dat met toeslag?
m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Welkom hier.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Geen witte lampjes = rechtdoor,quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?![]()
Dat kloptquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.
Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaalquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |