abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2016 @ 06:49:06 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161439138
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
Oh, dat had ik gemist. Dan hou ik het op de tunnel. Alhoewel daar eerder wel gewoon doorheen is gestoomd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161440398
De limburgse 3 zit bank verdwijnt

Lang ging het hard tegen hard tussen provincie en vervoerder Veolia. Gisteren werd de strijdbijl begraven. Na wat beloftes over en weer koos Veolia eieren voor zijn geld. Nu moet concurrent Arriva aan de bak om in december klaar te zijn.

Jazeker, het is nog haalbaar om in december 2016 alles klaar te hebben, verzekert Arriva-directeur Anne Hettinga. De Fries daalde gisteren af naar het Limburgse gouvernement om eindelijk de overwinning te kunnen vieren.
‘Zijn’ Arriva mag vijftien jaar lang het regionale bus- en treinvervoer in Limburg regelen. Een overwinning die hij voor de poorten van de hel weg heeft moeten slepen. Het is uiteindelijk een combinatie van politieke en zakelijke powerplay die leidde tot deze uitkomst, die uiteindelijk toch nog eerder kwam dan verwacht. Veolia trok alle registers open om het vervoer in Limburg te behouden. Het ging daarbij hard tegen hard. Dat leidde tot verstoorde verhoudingen met de provincie en pesterijen over en weer. Voorbeelden?

Het vervoerbedrijf haalde nieuwe bussen weg uit Limburg, greep alle mogelijke juridische procedures aan om het Limburg zo lastig mogelijk te maken. Bezwaren werden op het laatste moment ingediend, om tijd te rekken. De provincie mepte hard terug door te dreigen met schadeclaims.Was het immers niet oud-Veoliadirecteur René de Beer die belangrijke informatie naar de NS had gelekt waardoor de Limburgse aanbesteding mislukte en Arriva uiteindelijk de klus kreeg? En dat rijden met verouderde bussen, was dat niet tegen de afspraken in de concessie? Limburg dreigde acht ton boete op te leggen. Volgens de overlevering was het Veolia dat voor de druk zwichtte en naar de provincie stapte om de zaak op te lossen. Er kwam een deal, maar het bleef tot het laatste moment onzeker of iedereen akkoord zou gaan.

De afspraken zijn nu helder. Veolia helpt Arriva zo veel mogelijk bij de snelle overgang naar de nieuwe concessie. Ook de overgang van het personeel verzorgen de twee zo veel mogelijk samen. Veolia mag in ruil met de oude bussen blijven rijden, en wordt daar niet voor beboet door de provincie. De provincie zal ook geen schadeclaims indienen tegen Veolia. In ruil gaat het bedrijf door met het inzetten van extra treinen op de Maaslijn van Roermond naar Nijmegen. Die treinen staan niet in de concessie, maar Veolia levert ze toch. Als bedankje krijgt Veolia eind dit jaar de prestatiebonus van 1,2 miljoen euro die de provincie, vanwege alle ruzie, het liefst had beperkt.

Anne Hettinga van Arriva kan de champagne ontkurken
En Arriva? Dat bedrijf belooft dat in december alle nieuwe bussen en treinen klaar zijn voor de Limburgse klus. Al is ‘nieuw’ een relatief begrip. De zestien dieseltreinen van Veolia op de Maaslijn, neemt Arriva over tot de elektrificatie van die lijn is afgerond in 2020. De treinen worden gestript en in nieuwe stijl opgebouwd. Zo zullen de gehate driezitsbanken verdwijnen, verzekert directeur Hettinga. Het bedrijf huurt nog zeven extra treinen in om de drukte in de spits op te vangen.
In totaal moeten er 34 nieuwe treinen komen. Die worden nu door treinenbouwer Stadler in Hongarije, Polen en Zwitserland gefabriceerd.

En ze zijn volgens Hettinga dus gegarandeerd op tijd klaar. De eerste wordt in juni geleverd. Een opluchting voor de provincie, die niet zit te wachten op een herhaling van het drama van tien jaar geleden. Toen startte Veolia noodgedwongen met oude rammelende NS-treinen, omdat de nieuwe niet bijtijds besteld hadden kunnen worden.

Venlo krijgt bij de start van de nieuwe concessie vijftien elektrische bussen. Binnen drie jaar zullen ook in Maastricht dertig elektrische bussen rijden, meldt Arriva. Het is de bedoeling dat in 2025 alle 250 Limburgse bussen elektrisch rijden. Daarmee is tegen die tijd het volledige Limburgse ov emissievrij. Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck is het bijzonder dat ook bussen in het buitengebied volledig elektrisch worden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161440527
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
pi_161440650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:02:23 #155
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161440694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:

http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:03:55 #156
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161440719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:07:25 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161440769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:50 schreef b2py het volgende:
Het is wel aardig voor de schrijver en voor ons als je er een url'tje naar de bron bij zet.
http://m.limburger.nl/cnt(...)spel-om-trein-en-bus
pi_161440781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:02 schreef bork het volgende:

[..]

Voor ons hier wel, is een ongeschreven regel, informatie moet controleerbaar kunnen zijn.
De bron b2py:

http://www.limburger.nl/c(...)spel-om-trein-en-bus
Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.

Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen :') |:( 8)7
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:09:43 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161440800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Meerwaarden is meervoud, dus geen enkele kun je hier niet gebruiken. En doe niet zo moeilijk man, beroepsdebiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161440831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:08 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Die regel heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.

Lekker je eigen regeltjes verzinnen omdat je dan denkt iets voor te stellen :') |:( 8)7
Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
pi_161440838
Merci Duck & Bork *O*
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:12:29 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161440841
quote:
Stond er al, meedenkende vriend eend :) ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161440855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie vooral potentie in de stadstedelijkecity-to-city markt, niet zozeer in het city-to-city stadstedelijke netwerk.
Ik ga mijzelf hier corrigeren want hier klopt geen kut van :X ;(
pi_161440870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:

[..]

Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens :)
pi_161440884
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Is voor mij wel duidelijk waar ik je moet zoeken in de maatschappij als je bronvermelding nooit als kernwaarde hebt geleerd.
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161440902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel :) Daar is toch niets mis mee?
pi_161440903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Goverman het volgende:

[..]

Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?

Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen :)

Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Gezellig welkom!

Wat voor verbeteringen moet ik mij voorstellen? Logistiek, technisch?
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:18:03 #168
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_161440925
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat voor werkzaamheden verricht je?
Infra, veiligheidssystemen?
Welkom trouwens :)
Dank :)

Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.

Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_161440992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dank :)

Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zien :)
pi_161441061
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel :) Daar is toch niets mis mee?
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.

De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:27:20 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161441072
Over Limburg, het persbericht van de provincie is ook interessant: http://www.limburg.nl/Act(...)Limburgse_OV_gunning
Vooral deze passage, wat duidelijk maakt waar het Veolia om te doen was:
quote:
Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van ¤ 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.

De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.

Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van ¤ 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
pi_161441121
Een zak geld dus :Y
pi_161441223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:26 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout.

quote:
De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:38:59 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161441266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele meerwaarden.
Look who's talking :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161441299
Goed, zullen we nou weer normaal doen? Inclusief bronvermelding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')