InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.quote:Op donderdag 14 april 2016 19:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Overigens
[ afbeelding ]
Nu staat er dit
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt?quote:
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
't was ook geen kritiek naar de app.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:
[..]
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.
ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.
Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is
tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?quote:
Omdat er scheuren in zitten.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef ReisT het volgende:
Best!
En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?!
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.quote:
MOAR ASPHALTquote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
als ik de foto's zo zie dan ligt een spoor er uit. Op het andere rijdt een KROL rond.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
quote:Op donderdag 14 april 2016 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber![]()
Kwam wel een beetjeGelukkig hebben die rijtugen gordijntjes
Echt maf, die ingegoten dingen lagen er nog maar een paar jaar.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug.
ja Smokey Joe idd. Go Anywhere is nog makkelijker trouwens. Zoek nog wel een brikettenstarter.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]smeerdeken.
Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen..quote:Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef James1988 het volgende:
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?
ja, 1950 belde.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’
quote:Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jamag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve
Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"?quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis.
Wij van wc eend adviseren wc eend?quote:Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’
Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.
Partners
Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”
Capaciteit spoor
“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.
De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.
http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.quote:
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijke markt, niet zozeer in het city-to-city netwerk.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |