abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161430833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Overigens
[ afbeelding ]

Nu staat er dit :|W
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.

ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.

Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is :')

tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 20:45:21 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161431588
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 20:46:49 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161431637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou en?
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161431921
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
en hoever zijn ze nu om InfoPlus dat ARNU helemaal te laten vervangen?
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd.
Geen idee hoe ver ze nu zijn met het daadwerkelijk vervangen van de informatiebron voor de reisplanner en of ze daar uberhaupt aan begonnen zijn.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:10:39 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161432376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:

[..]

InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.

ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen.
Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.

Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is :')

tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
't was ook geen kritiek naar de app.

Wil wel een compliment maken naar je. Ik gebruik hem altijd als ik in Nederland ben :)
  donderdag 14 april 2016 @ 21:15:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161432590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:18 schreef somoht het volgende:

[..]


ARNU is gewoon een kutsysteem
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?

Ik zie dat zowel in Reisplanner Xtra, m.ns.nl, de NS API als op OVtijden.com.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:19:12 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161432764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef ReisT het volgende:
Best!
En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?!
Omdat er scheuren in zitten. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 april 2016 @ 21:20:25 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161432813
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat er scheuren in zitten. :{
Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
  donderdag 14 april 2016 @ 21:22:01 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161432873
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
MOAR ASPHALT O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 21:25:51 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161433030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MOAR ASPHALT O+
Deze man _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 21:28:33 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161433153
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
als ik de foto's zo zie dan ligt een spoor er uit. Op het andere rijdt een KROL rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 21:33:05 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161433294
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber O+

Kwam wel een beetje :@ Gelukkig hebben die rijtugen gordijntjes :+
_O- smeerdeken.

Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 14 april 2016 @ 21:41:41 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161433553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik de foto's mag geloven die ProRail gisteren op Facebook heeft gezet zitten er nu zelfs geen spoorstaven meer in de brug. :P
Echt maf, die ingegoten dingen lagen er nog maar een paar jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 april 2016 @ 21:49:29 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161433758
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O- smeerdeken.

Wat voor Weber heppie? Smokey Joe? Die in je makkelijk meenemen en zo.
ja Smokey Joe idd. Go Anywhere is nog makkelijker trouwens. Zoek nog wel een brikettenstarter.

Ingehaalde conversatie etc O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161434216
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.



Partners

Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”

Capaciteit spoor

“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.

De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” 

Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.

http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
pi_161434260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef James1988 het volgende:
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?

Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen..
  donderdag 14 april 2016 @ 22:14:02 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161434401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

ja, 1950 belde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161434460
We bellen (bellen?) dan ook in 2050!
  donderdag 14 april 2016 @ 22:19:36 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161434540
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
O-) o|O
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 14 april 2016 @ 22:47:23 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161435448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis.

Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161435601
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’

Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.



Partners

Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”

Capaciteit spoor

“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.

De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” 

Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.

http://m.spoorpro.nl/spoo(...)vervoer-ontwrichten/
Wij van wc eend adviseren wc eend?
pi_161435725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij van wc eend adviseren wc eend?
Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161435854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kweetniet. Het is wel een mogelijkheid. Maar dat betekent niet dat er niet een markt overblijft voor openbaar vervoer.
Ik zie vooral potentie in de stadstedelijke markt, niet zozeer in het city-to-city netwerk.
pi_161437371
Openstelling van stad-stad vervoer? Volgens mij is dat een proces wat al sinds 1990 aan de gang is omdat de Europese Commissie toen besloot dat het Europese spoorwegnetwerk was verworden tot een archaïsche bende met dramatische krimpende reizigersaantallen :P Lijkt me een logisch gevolg van de liberalisering die sindsdien stapje voor stapje wordt gezet, en mij lijkt dat weinig met de automotive sector te maken te hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 23:50:57 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:22:35 #150
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161437859
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat er scheuren in zitten. :{
Volgens b2py lag de route via Utrecht dus al vast voordat de scheuren bekend waren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')