ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
NS heeft gemeld dat deze stap tenminste enkele maanden vertraging oploopt, omdat de fabrikant van de locomotieven vertraging heeft opgelopen in de ontwikkeling van software die nodig is om internationaal over de HSL te rijden. Vanwege de voorziene vertraging vraagt NS in de capaciteitsaanvraag voor de dienstregeling van 2017 de huidige conventionele route via Roosendaal aan in plaats van de voorgenomen route over de HSL via Breda. Het blijft mogelijk om later in 2017 alsnog via Breda te rijden.
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen
De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen?
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.
Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef b2py het volgende: Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.
Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig.
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.
Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig.
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder.
Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef somoht het volgende: OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.
Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes.
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:
quote:
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordig
quote:
Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen.
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien. Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud. Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef b2py het volgende: Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien.
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.
quote:
Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud. Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).
Als ze dat 'bakje' nú nog moeten gaan inbouwen (het is half april) en dan ook nog in twee landen moeten gaan testen of alles nog wel werkt, dan is dat best wel krap.
De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens.
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.
Daar is mijn post op gebasseerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef Merode32 het volgende: Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Sncf en nmbs hebben genoeg problemen in hun eigen land. Deutsche bahn/arriva eisen een deel van het hoofdrailnet op anders willen ze de hsl niet, nogmaals bevestigd tijdens het verhoor. OBB hier heb ik weinig zicht op, maar vervolgens mij hebben ze weinig buitenlandse activiteiten. Veolia wilt niks meer met nederland tr hebben, die gaan als een gebeten hond terug naar huis.
Dus wie moet het gaan doen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dit is een sheetje van een college ETCS dat ik heb gehad met een redundant ETCS systeem geintegreerd met ATB. Excuus voor de onleesbaarheid, voor ons was het bij de presentatie al nauwelijks leesbaar maar ik wil wel even aangeven hoe complex het inbouwen van zo'n systeem is naast een bestaand systeem.
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.
Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt.
Ja, voor het eerst sinds tijden.
quote:
In June 2015, Richard Branson admitted that Virgin Atlantic would be in "real trouble" without strategic support from Delta Air Lines. With cumulative losses between 2010 and 2013 amounting to £233 million, the future of the 30-year-old airline was in doubt.[25] In the same month, the airline announced it would cut 500 jobs to establish a more efficient management structure.[26]
Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.
Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote:
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever, en zal de buitenlandse intresse minder zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
quote:
Als Schultz met hem in zee was gegaan, had hij ervoor gezorgd dat er nu al wel treinen met volle snelheid over het traject zouden rijden. Niet met de V250 die High Speed Alliance (HSA) besteld heeft bij AnsaldoBreda, maar met eigen treinen. De treinen van AnsaldoBreda zijn volgens de Virgin topman onbetrouwbaar.
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwenhebbes.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
[..]
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen.
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen.
Ik kan me zo voorstellen dat het beeld wat toen werdt geschets positiever was en dat meer buitenlandse geintreseerde aaste op de positie van ns, dat zal nu 180% anders zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende: Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende: Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost
Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?
Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.