abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161426769


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_161426895
quote:
NS heeft gemeld dat deze stap tenminste enkele maanden vertraging oploopt, omdat de fabrikant van de locomotieven vertraging heeft opgelopen in de ontwikkeling van software die nodig is om internationaal over de HSL te rijden. Vanwege de voorziene vertraging vraagt NS in de capaciteitsaanvraag voor de dienstregeling van 2017 de huidige conventionele route via Roosendaal aan in plaats van de voorgenomen route over de HSL via Breda. Het blijft mogelijk om later in 2017 alsnog via Breda te rijden.
Die Canadezen.. :X
  donderdag 14 april 2016 @ 16:36:41 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161426956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
B-merk hè. :P
pi_161426974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

B-merk hè. :P
Ja ik ga even wat anders zoeken :X
pi_161426983


Pfoeh, veel.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:40:03 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427018
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen :Y

De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen?
pi_161427044
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
pi_161427047
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).

Het enige dat ik kan bedenken is dat overstap IC -> ICD is verbeterd is oid.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:44:25 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef b2py het volgende:
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
pi_161427123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:46:30 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161427155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
Wat kunnen die er aan doen? Het zijn de Duitsers die het niet voor elkaar weten te krijgen.
pi_161427293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef somoht het volgende:
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes.
Bier.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:58:13 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427357
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:
quote:
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
pi_161427429
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:19 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:01 schreef b2py het volgende:
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
Memor, ja.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:39 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427454
Persconferentie Limburg is begonnen, zoals verwacht: Veolia trekt hun keutel in.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:02:45 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161427458
Arriva gaat dus rijden in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161427460
Heel oud ja. Memor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161427464
Leuk blondje :Y Lekker kontje ook
pi_161427485
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
pi_161427486
Tevens zit ik nu in die Fyra kleurige GTW tussen Apeldoorn en Zutphen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 17:06:01 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
Incapabel stel prutsers. :r
pi_161427524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:58 schreef James1988 het volgende:
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:

[..]

De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Bier.
pi_161427537
Veolia benadrukt nog wel even dat alle ellende de schuld is van NS & Abellio _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:07:13 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161427542
Dwangsom Veolia dus van tafel en ze krijgen de einde concessie bonus omdat ze goed presteren in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161427566
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust.
Bier.
pi_161427570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust.
:D
pi_161427580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Incapabel stel prutsers. :r
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
pi_161427584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe :Y *O*
sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager :Y
als het papierwerk op orde is mag ik ook weer *O*
pi_161427599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef Maegrim het volgende:

[..]

sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager :Y
als het papierwerk op orde is mag ik ook weer *O*
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
pi_161427601
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Bier.
pi_161427629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordig
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Ik heb het over getrokken treinen :P
pi_161427640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:12 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Ik heb het over getrokken treinen :P
Ik ook?
Bier.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:19:18 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen.
pi_161427745
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien. Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
pi_161427791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ook?
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.
Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
pi_161427831
Veolia is dus omgekocht, leve de provincie limburg.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:27:35 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef b2py het volgende:
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien.
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.
quote:
Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger. :N
pi_161427838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Bier.
pi_161427852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:24 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.
Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Bier.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:29:38 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Ze hebben het echt niet, maar krijgen het wel:

quote:
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).
pi_161427895
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend.
Bier.
pi_161427926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.

[..]

Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger. :N
ICNG zal veel verbetering bieden als het er is! :Y
pi_161427936
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:38:12 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend.
Ik ook.

Als ze dat 'bakje' nú nog moeten gaan inbouwen (het is half april) en dan ook nog in twee landen moeten gaan testen of alles nog wel werkt, dan is dat best wel krap.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:35 schreef b2py het volgende:

[..]

ICNG zal veel verbetering bieden als het er is! :Y
Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef Merode32 het volgende:
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms?
De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens.
pi_161427981
Hollandsch Diep krijgt windschermen :o

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-windschermen
pi_161427986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef James1988 het volgende:

Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
pi_161427996
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.

Daar is mijn post op gebasseerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:41:39 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Wachten moet je toch, da's waar. Nieuwe treinen trek je niet zo uit een hoge hoed.
pi_161428015
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef Merode32 het volgende:
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.

Daar is mijn post op gebasseerd.
Ja. Okay. Je had het antwoord dus al.
Bier.
pi_161428027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei :W
pi_161428040
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Sncf en nmbs hebben genoeg problemen in hun eigen land.
Deutsche bahn/arriva eisen een deel van het hoofdrailnet op anders willen ze de hsl niet, nogmaals bevestigd tijdens het verhoor.
OBB hier heb ik weinig zicht op, maar vervolgens mij hebben ze weinig buitenlandse activiteiten.
Veolia wilt niks meer met nederland tr hebben, die gaan als een gebeten hond terug naar huis.

Dus wie moet het gaan doen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:45:53 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:44 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus wie moet het gaan doen?
Virgin Trains! :)

Or FirstGroup, krijgen we mooie blauwe treinen met dynamic lines :9
pi_161428081
Dit is een sheetje van een college ETCS dat ik heb gehad met een redundant ETCS systeem geintegreerd met ATB. Excuus voor de onleesbaarheid, voor ons was het bij de presentatie al nauwelijks leesbaar maar ik wil wel even aangeven hoe complex het inbouwen van zo'n systeem is naast een bestaand systeem.

pi_161428091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:43 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei :W
Als er één trekt en één duwt, tegelijkertijd, is het nog steeds een getrokken trein.
Bier.
pi_161428107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Virgin Trains! :)

Or FirstGroup, krijgen we mooie blauwe treinen met dynamic lines :9
Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.

Lekker opgevouwen in een pendolino.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:44 schreef Merode32 het volgende:

[..]
Dus wie moet het gaan doen?
Een Nederlands overheidsbedrijf zonder winstoogmerk natuurlijk.
Bier.
pi_161428121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een Nederlands overheidsbedrijf zonder winstoogmerk natuurlijk.
Weer zonder ervaring, ja laten we dat doen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.

Lekker opgevouwen in een pendolino.
Dat Virgin Atlantic heeft ook nog nooit winst gemaakt :')
pi_161428143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:50 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Weer zonder ervaring, ja laten we dat doen.
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Bier.
pi_161428159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.

Lekker opgevouwen in een pendolino.
Ja. http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/r/richardbra452106.html
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:52:59 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428162
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:39 schreef b2py het volgende:
Hollandsch Diep krijgt windschermen :o

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-windschermen
Duurt even, maar dan heb je ook wat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161428170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat Virgin Atlantic heeft ook nog nooit winst gemaakt :')
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.

Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:54 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Bier.
pi_161428216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:53 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.

Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt.
Ja, voor het eerst sinds tijden.
quote:
In June 2015, Richard Branson admitted that Virgin Atlantic would be in "real trouble" without strategic support from Delta Air Lines. With cumulative losses between 2010 and 2013 amounting to £233 million, the future of the 30-year-old airline was in doubt.[25] In the same month, the airline announced it would cut 500 jobs to establish a more efficient management structure.[26]
Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.
Bier.
pi_161428244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, voor het eerst sinds tijden.

[..]

Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.
Winst maken is de eerste stap voor winstgevend, de service is er karig genoeg voor.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
Bier.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:59:20 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428252
Richard Branson heeft genoeg mislukkingen op z'n naam staan. Mislukken is niet erg, daar kun je van leren.

FYI, Virgin Trains had ooit interesse in de HSL.
pi_161428280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.

Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428312
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:59 schreef James1988 het volgende:
Richard Branson heeft genoeg mislukkingen op z'n naam staan. Mislukken is niet erg, daar kun je van leren.

FYI, Virgin Trains had ooit interesse in de HSL.
Dat was voor wat ze nu weten, he.

In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.

5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever, en zal de buitenlandse intresse minder zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:01 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.

Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote:

[..]

We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.
Hoe kom je tot deze conclusie? Want het volgt er gewoon écht niet uit.
Bier.
pi_161428335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je tot deze conclusie? Want het volgt er gewoon écht niet uit.
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 18:07:31 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:03 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat was voor wat ze nu weten, he.

In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.

5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
quote:
Als Schultz met hem in zee was gegaan, had hij ervoor gezorgd dat er nu al wel treinen met volle snelheid over het traject zouden rijden. Niet met de V250 die High Speed Alliance (HSA) besteld heeft bij AnsaldoBreda, maar met eigen treinen. De treinen van AnsaldoBreda zijn volgens de Virgin topman onbetrouwbaar.
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen hebbes.
pi_161428402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:

[..]

Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen.
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen.

Ik kan me zo voorstellen dat het beeld wat toen werdt geschets positiever was en dat meer buitenlandse geintreseerde aaste op de positie van ns, dat zal nu 180% anders zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 18:11:45 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161428408
Psm: het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven.

Nee, er staat dat ie er niet aankomt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 18:14:05 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Psm: het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven.

Nee, er staat dat ie er niet aankomt
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is. ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 april 2016 @ 18:16:58 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428473
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is. ;)
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.

Als een trein alleen aankomt op een station staat er een aankomsttijd, zonder streep.
pi_161428490
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is. ;)
Op zwaluw staat het vol met borden, dus ik zou zeggen ga het uitzoeken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:05 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.

Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Bier.
pi_161428572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.

Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428579
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:25:09 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161428587
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.

Zo begrijp het ja
pi_161428588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 18:25:34 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428595
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.O
pi_161428607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.O
Icr moet eruit voor onderhoud las ik op hgbtf.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428623
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 18:29:34 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161428640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.

Als een trein alleen aankomt op een station staat er een aankomsttijd, zonder streep.
hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161428668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Bier.
pi_161428716
Ik zat net in de Pimpel. Met mijn nieuwe Weber O+

Kwam wel een beetje :@ Gelukkig hebben die rijtugen gordijntjes :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161428721
Hebbie een BBQ gekocht ja :D Nice!
Bier.
pi_161428739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.

Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 18:36:15 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost :Y

Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
pi_161428756
Deadlock2k Merode discussie.. I'm out
pi_161428796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hebbie een BBQ gekocht ja :D Nice!
Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161428802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost :Y

Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?

Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161428805
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.

Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.
Bier.
pi_161428809
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :Y mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve :(
Mag het wel in het vogeltjespark?
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')