Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:quote:Op donderdag 14 april 2016 18:03 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat was voor wat ze nu weten, he.
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever.
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen hebbes.quote:Als Schultz met hem in zee was gegaan, had hij ervoor gezorgd dat er nu al wel treinen met volle snelheid over het traject zouden rijden. Niet met de V250 die High Speed Alliance (HSA) besteld heeft bij AnsaldoBreda, maar met eigen treinen. De treinen van AnsaldoBreda zijn volgens de Virgin topman onbetrouwbaar.
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
[..]
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen.
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Psm: het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven.
Nee, er staat dat ie er niet aankomt
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.
Op zwaluw staat het vol met borden, dus ik zou zeggen ga het uitzoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Zo begrijp het jaquote:Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.Oquote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Icr moet eruit voor onderhoud las ik op hgbtf.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.O
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntjequote:Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.
Als een trein alleen aankomt op een station staat er een aankomsttijd, zonder streep.
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelostquote:Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Jaquote:
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost
Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |