Ja. Okay. Je had het antwoord dus al.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef Merode32 het volgende:
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.
Daar is mijn post op gebasseerd.
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doeiquote:Op donderdag 14 april 2016 17:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Sncf en nmbs hebben genoeg problemen in hun eigen land.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Als er één trekt en één duwt, tegelijkertijd, is het nog steeds een getrokken trein.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:43 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei
Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Virgin Trains!
Or FirstGroup, krijgen we mooie blauwe treinen met dynamic lines
Een Nederlands overheidsbedrijf zonder winstoogmerk natuurlijk.quote:
Weer zonder ervaring, ja laten we dat doen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een Nederlands overheidsbedrijf zonder winstoogmerk natuurlijk.
Dat Virgin Atlantic heeft ook nog nooit winst gemaaktquote:Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.
Lekker opgevouwen in een pendolino.
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Weer zonder ervaring, ja laten we dat doen.
Ja. http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/r/richardbra452106.htmlquote:Op donderdag 14 april 2016 17:49 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Richard brandson? Die investeert toch alleen in dingen waarvan hij overtuigd is dat ze rendabel zijn? Het easyjet van het brits spoor.
Lekker opgevouwen in een pendolino.
Duurt even, maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 14 april 2016 17:39 schreef b2py het volgende:
Hollandsch Diep krijgt windschermen
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-windschermen
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat Virgin Atlantic heeft ook nog nooit winst gemaakt
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:54 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Ja, voor het eerst sinds tijden.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:53 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.
Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt.
Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.quote:In June 2015, Richard Branson admitted that Virgin Atlantic would be in "real trouble" without strategic support from Delta Air Lines. With cumulative losses between 2010 and 2013 amounting to £233 million, the future of the 30-year-old airline was in doubt.[25] In the same month, the airline announced it would cut 500 jobs to establish a more efficient management structure.[26]
Winst maken is de eerste stap voor winstgevend, de service is er karig genoeg voor.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, voor het eerst sinds tijden.
[..]
Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Dat was voor wat ze nu weten, he.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:59 schreef James1988 het volgende:
Richard Branson heeft genoeg mislukkingen op z'n naam staan. Mislukken is niet erg, daar kun je van leren.
FYI, Virgin Trains had ooit interesse in de HSL.
Hoe kom je tot deze conclusie? Want het volgt er gewoon écht niet uit.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:01 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.
Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote:
[..]
We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze conclusie? Want het volgt er gewoon écht niet uit.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:quote:Op donderdag 14 april 2016 18:03 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat was voor wat ze nu weten, he.
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever.
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen hebbes.quote:Als Schultz met hem in zee was gegaan, had hij ervoor gezorgd dat er nu al wel treinen met volle snelheid over het traject zouden rijden. Niet met de V250 die High Speed Alliance (HSA) besteld heeft bij AnsaldoBreda, maar met eigen treinen. De treinen van AnsaldoBreda zijn volgens de Virgin topman onbetrouwbaar.
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
[..]
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen.
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Psm: het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven.
Nee, er staat dat ie er niet aankomt
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.
Op zwaluw staat het vol met borden, dus ik zou zeggen ga het uitzoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, die streep betekent dat er geen vertrektijd meer vanaf dat station is.
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Zo begrijp het jaquote:Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.Oquote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende:
Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Icr moet eruit voor onderhoud las ik op hgbtf.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
4 stammen I6/I10 in de Benelux? o.O
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
hmm, ik dacht altijd dat het anders zat. Is ook geen belangrijk puntjequote:Op donderdag 14 april 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, het betekent echt dat die trein dat station niet bedient.
Als een trein alleen aankomt op een station staat er een aankomsttijd, zonder streep.
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelostquote:Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Jaquote:
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost
Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |