greavy | zondag 27 maart 2016 @ 20:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() DB 4604 - ICE 125 te Barneveld | |
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 20:40 |
ICE's kunnen niet via de Valleilijn ivm ruimtegebrek met passeren en te krappe dienstregeling, dus daarom maar via Deventer. | |
Prins_Pils | zondag 27 maart 2016 @ 20:54 |
CNL is net langsgereden. Rijdt ook nog een loc achterop mee om snel te kunnen keren ![]() | |
Fred | zondag 27 maart 2016 @ 21:28 |
Ik zat aan de DR Einzelwagen Serie 1986–91 te denken. Die staan in Sassnitz massaal niets te doen. Maar bedenk me nu dat die een lage deur hebben en dat gaat niet werken met de hoge Nederlandse perrons. | |
Prins_Pils | zondag 27 maart 2016 @ 21:35 |
Hoezo 'ICE is uitgevallen'? Hij rijdt hier net gewoon langs.. | |
ReisT | zondag 27 maart 2016 @ 21:58 |
Rijtuigen huren van de typen die hier eerder rondreden als ICK en ICL lijkt me toch het meest voor de hand te liggen. | |
R-K | zondag 27 maart 2016 @ 21:59 |
Rijtuigen zijn te traag dus geen optie. | |
Fred | zondag 27 maart 2016 @ 22:01 |
DM90 uit de mottenballen halen kan ook nog. | |
Duvel | zondag 27 maart 2016 @ 22:15 |
Over traag gesproken... | |
Fred | zondag 27 maart 2016 @ 22:21 |
Zal in de praktijk niet langzamer zijn dan de overvolle sprinters die nu veel langer moeten halteren dan gepland omdat het langer duurt voordat iedereen uit en in is gestapt. ![]() | |
b2py | zondag 27 maart 2016 @ 22:29 |
Er zijn wel wat potentiële series.. | |
Peterselieman | zondag 27 maart 2016 @ 22:31 |
zal je tegenvallen. Het kan alleen gebruikt worden om her en der wat stellen vrij te spelen om andere treinen te kunnen versterken. Maar om het materieel zover te krijgen dat het weer rijvaardig wordt dan ben je al in volgend jaar en dan rijdt de FLIRT3 al rond | |
R-K | zondag 27 maart 2016 @ 22:37 |
N-wagens zijn totaal ongeschikt voor het Nederlandse spoor. Slechts een deel heeft een meerspanningsverwarming, ze zijn traag, oncomfortabeler dan Plan V. Dan kun je beter Plan V op de baan houden. En daarbij, in het voorjaar zijn er minder reizigers dan in het najaar (meer forenzen gaan fietsen door het betere weer, minder studenten doordat ze gestopt zijn of een kamer hebben), dus dan is het probleem minder groot. Vanaf september komt DDM1 in dienst om de piek op te vangen. | |
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 22:39 |
Die lok achterop heeft de trein uit Duitsland binnengebracht in Arnhem, en dan wordt daar een 1700 voorgeplempt. Zoals ik zei, er was een 'vervangende ICE' ingelegd. Maar dat kan best eens het originele stelletje zijn, waar er iets mis is gegaan in treinkoppelingen. | |
bork | maandag 28 maart 2016 @ 10:53 |
Er staat een ICE stop gepland in Culemborg vandaag, ben benieuwd. | |
mart_83 | maandag 28 maart 2016 @ 11:06 |
We worden nog eens een grote stad! ![]() Maar wat ik me echt afvraag: waarom? | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 11:10 |
Vast om ruimte te creeeren voor het naderen van Den Bosch.. | |
ReisT | maandag 28 maart 2016 @ 11:37 |
Het is de andere kant op, filerijden bij het naderen van Utrecht. IC staat rond diezelfde tijd stil in Houten. | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 11:44 |
Oh oke, dat stond er niet bij ![]() | |
dennistd | maandag 28 maart 2016 @ 12:16 |
Tussen Houten en Utrecht Centraal wordt enkelspoor gereden. | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 12:30 |
Zijn er trouwens al foto's van die FLIRT's? | |
dennistd | maandag 28 maart 2016 @ 12:32 |
Ja hoor: Of bedoel je niet deze FLIRT's? | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 12:33 |
Nee, de enige echte FLIRT zit naast me maar ik bedoel die van NS ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 13:28 |
Genoeg, maar misschien nog niet van het transport | |
Yreal | maandag 28 maart 2016 @ 13:53 |
Als je dagelijks met het ov moet, koop je natuurlijk gewoon een abbo he? | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 13:56 |
Ik denk dat ze massaal Dalvrij gaan aanschaffen | |
Yreal | maandag 28 maart 2016 @ 13:58 |
Dat dus. En dan lekker ook massaal dubbele ov truc gebruiken. I know I did... | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 14:04 |
@b2py: de FLIRTs zijn om 11.26 uur gespot in Königs Wusterhausen (ten zuidoosten van Berlijn) | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 14:06 |
Ze zouden toch vandaag komen? Of ben ik een dag in de war? ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 14:07 |
Morgenochtend vlak voor de ochtendspits zijn ze gepland in Maastricht | |
Blue_Panther_Ninja | maandag 28 maart 2016 @ 14:25 |
Oh ja? ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 15:36 |
wat beeldmateriaal https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/790334327733870 | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 17:08 |
Tof! Die comments trouwens ![]() | |
greavy | maandag 28 maart 2016 @ 17:08 |
De Duitse dienstregeling spreekt Op de Rails tegen: Volgens de plansystemen in Duitsland(stand: 27-3 15:30): ... Neuss Gbf 21:33 06:56 Mönchengladbach Hbf 07:15 Herzogenrath 07:49 Fahrt weiter durch nach Heerlen, Niederlande. Edit: Inderdaad 2u vervroegd [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 28-03-2016 19:26:13 ] | |
derLudolf | maandag 28 maart 2016 @ 20:02 |
Zag vanmiddag een Dosto voorbij zoeven toen ik bij station Haren voor de spoorbomen stond. Ik dacht dat over de Emslandstrecke alleen maar raampjestreinen van Westfahlenbahn reden, maar blijkbaar rijden er ook IC's van Köln naar Norddeich Mole. Plaatje bij een praatje. Geen foto die ik zelf heb geschoten, misschien zelf es gaan doen. Heb er ook wel es leuke badslippers voorbij zien komen. Met dikke 151'ers er voor. Waar kun je dienstregelingen vinden voor badslippers in Dld? ![]() | |
boriq | maandag 28 maart 2016 @ 20:21 |
Een gif van het filmpje in de tweet over het plaatsen van de twee nieuwe hogesnelheids-wissels aan de zuid-oost kant van Utrecht; ![]() | |
MTL | maandag 28 maart 2016 @ 20:36 |
Doen ze 'ff' ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 maart 2016 @ 20:36 |
volgende keer die camera even wat beter vastschroeven ![]() | |
boriq | maandag 28 maart 2016 @ 20:40 |
In het filmpje, wat 30 seconden duurt, valt het minder op dan in zo'n kort en versneld gif-je ![]() | |
dennistd | maandag 28 maart 2016 @ 20:46 |
In het verleden was het zelfs Norddeich-Luxemburg, met locwissel naar een 181'er (meerspanningsloc) in Koblenz. Dienstregeling goederen zou ik niet weten voor Duitsland, maar op een doordeweekse dag een paar uur er staan moet je aardig wat foto's opleveren. | |
Merode32 | maandag 28 maart 2016 @ 20:54 |
Iemand die morgenvroeg in heerlen gaat staan? | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 20:56 |
nope [ Bericht 16% gewijzigd door Peterselieman op 29-03-2016 14:42:37 ] | |
Salatrel | maandag 28 maart 2016 @ 20:57 |
groetjes uit Heerlen van greet | |
Dr_Flash | maandag 28 maart 2016 @ 21:03 |
haha PSM faalt. | |
derLudolf | maandag 28 maart 2016 @ 21:16 |
Wellicht, heb m'n ouders er een keer gedropt 's ochtends, toen kwamen er ook drie badslippers voorbij in 10 minuten. Ga es kijken wanneer ik tijd heb ![]() | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 22:30 |
Knap staaltje engineering! | |
dennistd | maandag 28 maart 2016 @ 22:35 |
Wel een hele ICM-III als IC Deventer-Enschede om 22.31u. Vanuit Utrecht kwamen er 7 bakken, maar het viertje moest er in Deventer af... Gelukkig reis ik eerste klas ![]() | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 22:40 |
Ik heb een solo viertje half uurtje later ![]() | |
bork | maandag 28 maart 2016 @ 22:56 |
Stond geen spotter in Culemborg, zijn ICE's niet meer goed genoeg? | |
dennistd | maandag 28 maart 2016 @ 23:02 |
Jawel, maar Utrecht-Den Bosch is vrij gewoon als omleidingsroute voor de ICE. Arnhem-Den Bosch gebeurt minder vaak. | |
bork | maandag 28 maart 2016 @ 23:16 |
Ah, nou we mochten even luchten ![]() | |
b2py | maandag 28 maart 2016 @ 23:17 |
Dolle boel! ![]() | |
Duvel | maandag 28 maart 2016 @ 23:25 |
Kijk nou, zelfs voer voor de reobsejdrob! | |
dennistd | dinsdag 29 maart 2016 @ 01:59 |
Vanwege de werkzaamheden bij Utrecht werd de CityNightLine dit paasweekend omgeleid via Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Arnhem. In deze video komt onder slechte lichtomstandigheden de CNL 419 met als trekkracht loc 1777 langs Barneveld aansluiting. Achterop loopt de 186 237 mee die de trein tot Frankfurt am Main zal trekken. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 29-03-2016 02:11:03 ] | |
ReisT | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:14 |
Vandaag reed de CNL dus weer via (maar zonder geplande stop in) Utrecht. Deze stopte nu op spoor 5 omdat spoor 4b geschiedenis is. | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:16 |
Past ie daar niet? | |
ReisT | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:29 |
Op spoor 5 past wel (als ze niet stiekem het perron hebben ingekort) | |
MTL | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:35 |
Pff, pakken ze toch gewoon direct spoor 6, hoef je ook niet moeilijk te doen met die 4b en 5 ![]() | |
ReisT | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:42 |
Helaas is spoor 6 echt veel te kort ![]() | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 09:59 |
Oh ik las over het woord stopte heen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 maart 2016 @ 10:56 |
Iemand eigenlijk een idee hoe het met t bussenexpriment gaat van NS? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 11:22 |
ja ja | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 11:30 |
Waarschuwing, tekst in de link is in het Engels How to queue like a Dutchman Best grappig ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 maart 2016 @ 11:38 |
502 Bad Gateway nginx/1.6.3 | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:57 |
Anderen ook?, link werkt hier prima.. | |
ReisT | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:05 |
Link werkt hier prima. Tja, wat deze Engelsman beschrijft is (helaas) precies zoals het gaat. Hij is alleen de vouwfietsen vergeten. Ik sta het gebeuren elke ochtend weer met verbazing gade te slaan. Vooral leuk als ik al rustig in kan stappen terwijl ze een deur verder nog met stap 3 bezig zijn. | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:05 |
Altijd via de eerste klas instappen natuurlijk ![]() | |
bork | dinsdag 29 maart 2016 @ 14:39 |
of een lief en schattig uitziend kindje inzetten als zitplaatsenveroveraar (waarschuwing: lifespan limited). | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:35 |
De SLT'tjes worden aangepast. Vanaf komende zomer gaat er 1 stel op proef verbouwd worden en vanaf 2017 gaat de hele serie er aan geloven. http://nieuws.ns.nl/grote(...)s-voor-meer-comfort/ | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 16:17 |
Nachtwerk op de Meer, interessant docutje: http://www.rtvnh.nl/gemist/tv/673/224232/- Je ziet onder andere een cabine van de ICd die vol staat met pakken water als de trein strand als het warm is en ze vertellen wat over kapotte bodemplaten onder een ICE3 [ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 29-03-2016 16:22:19 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 maart 2016 @ 16:28 |
Daar zijn de eerste drie dan:![]() Foto komt van de Facebook-pagina van Rail Magazine en is gemaakt op station Klimmen-Ransdaal. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 16:30:06 ] | |
derLudolf | dinsdag 29 maart 2016 @ 16:54 |
Nog nooit van dat station gehoord ![]() | |
ReisT | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:18 |
't Staat toch al ruim een eeuw lang op de spoorkaart. | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:20 |
Ik beken, ik had er ook nog nooit van gehoord ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:21 |
Niet alle stations uit je hoofd kennen ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:42 |
Ja mensen moeten dat echt eens gaan leren. Dat heeft niks met asociaal te maken, maar met efficiënt. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:43 |
Stadskind ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:44 |
Meer deuren! | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:49 |
Ja en dan overal "NIET LEUNEN TEGEN DE DEUREN!" stickers op ![]() Gewoon meer ijzer, meer wielen, meer stoelen. Meer alles. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:52 |
Ja zo heb ik al eens iemand bijna de metro uit laten flikkeren, stom wijf ![]() | |
boriq | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:56 |
Dat gebeurt ook niet vaak, de wifi in deze DDZ is zowaar te gebruiken om redelijk te mailen en surfen ![]() | |
Fixers | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:22 |
Vergeet de senioren niet die je niet laten uitstappen. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:25 |
Goedkoop hip cameraatje koopen? ![]() | |
b2py | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:25 |
Anita & Ingrid die persé vooruit moeten zitten en daarom direct de trein in stormen omdat ze anders misselijk worden. #walgelijk | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:39 |
Achteruit trekken denk. | |
_JdM_ | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:03 |
Meer Ducktape. Of WD40 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:55 |
nee man | |
Prins_Pils | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:45 |
Meer beton dan? ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:02 |
Je leert het al ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:34 |
Wat een lelijke uitstulping zit er bij de NS FLIRT3's ter hoogte van de draaistellen: Grote foto Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is? | |
derLudolf | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:41 |
Snijbrander dabei | |
dennistd | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:53 |
Volgens mij is het allemaal plastic, da's meer smelten dus ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 30 maart 2016 @ 00:38 |
Dan zou die van Abellio NRW dat ook moeten hebben, maar die heeft het weer niet | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 07:55 |
NS schijnt de 'luxe' versie te hebben (die productielijnen waren het snelst beschikbaar), dus wellicht dat er een verschil in de afvering van de bakken zit of als een extra bescherming ergens omheen zit. | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 08:10 |
Een luxe sprinter, nice. | |
Mr.Jorn. | woensdag 30 maart 2016 @ 08:59 |
Hallo! Als ik de 18:26 NS international van Amersfoort naar Hilversum wil nemen, moet ik daar dan toeslag voor betalen? Hij wordt namelijk niet opgenomen in mijn reguliere reisadvies (Groningen - Hilversum). Een uur eerder is het een normale IC en kan ik dus keurig in 1:52 naar Hilversum reizen, maar als ik om 18:22 aankom in Amersfoort moet ik wachten op de IC van 18:40... Alvast duizendmaal dank. | |
#ANONIEM | woensdag 30 maart 2016 @ 09:19 |
Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 09:20 |
Nee. | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 09:21 |
Eerste collega's worden vandaag opgeleid voor het testen van de Flirts. Dus inmiddels staan ze tegen de draad in Maastricht ![]() ![]() ![]() (Foto's van die collega via Facebook) [ Bericht 39% gewijzigd door MTL op 30-03-2016 09:27:04 ] | |
Peterselieman | woensdag 30 maart 2016 @ 09:27 |
Met een blokje voor de wielen zo te zien. Om wegrollen te voorkomen? | |
dennistd | woensdag 30 maart 2016 @ 09:30 |
Ja, tuurlijk. Waar is dit knopje voor? Woesj! | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 09:31 |
Het zou wat zijn als er geen vloerbedekking in zat! | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 09:31 |
Eerst instructie en statische tests, begreep ik. Mochten er problemen zijn met de remmen of de aansturing er van, dan rollen ze niet opeens Maastricht binnen ![]() Over een paar dagen zullen de eerste echte proefritten gereden worden. | |
Peterselieman | woensdag 30 maart 2016 @ 09:36 |
Logisch dan | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 maart 2016 @ 09:51 |
Ik moest lachen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 maart 2016 @ 10:05 |
Voor Fles' bucketlist![]() http://basementgeographer(...)n-ride-in-the-world/ | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 10:06 |
Ik denk dat 'ie je er tussen neemt ![]() Die vloerbedekking is om beschadiging aan de echte vloer te voorkomen. Dan zijn de treinen dus nog in 'nieuwstaat' als de overdracht aan NS plaatsvindt. Op dit moment zijn de stellen nog van Stadler en de tests worden ook door Stadler uitgevoerd. Zodra de toelating rond is, zullen de stellen overgedragen worden en zullen de hoezen van de stoelen afgehaald worden en dus de tijdelijke vloerbedekking van de vloer ![]() | |
bork | woensdag 30 maart 2016 @ 10:15 |
Ik vond dit praktisch en aantrekkelijk ![]() | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 10:18 |
Ik ga er maar van uit dat hij tapijt bedoelt, maar parket is ook vloerbedekking | |
dan13lv | woensdag 30 maart 2016 @ 10:21 |
sandite installatie... | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 10:22 |
![]() Foto van het interieur van de R-Net stellen, je ziet de tijdelijke vloerbedekking vastgetapet zitten. | |
bork | woensdag 30 maart 2016 @ 10:29 |
Ik dacht hetzelfde als jij, dit was heel fris en licht. ![]() ![]() | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 10:37 |
Was de cabine van de NS FLIRT al voorbij gekomen? ![]() Via de woordvoerder van NS | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 10:41 |
Dat lijkt me sterk. | |
derLudolf | woensdag 30 maart 2016 @ 11:53 |
Via dat Twitter account https://mobile.twitter.co(...)s/714768963436167168 Plan V gaat volgende week uit dienst? Gaat Flirt en DDM1 meteen in dienst? Of loopt het tekort nog verder op? | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 11:55 |
Ja, nee, soort van | |
ReisT | woensdag 30 maart 2016 @ 12:01 |
Het tekort loopt niet op maar de reserve wordt kleiner. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 12:02 |
Gaan er twee flirts over de hanzelijn vandaag? Zo ja heeft iemand een dienstregeling? | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 12:02 |
Ze gaan naar Lelystad Opstel, aankomst 12.13 | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 12:34 |
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden. Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum. | |
derLudolf | woensdag 30 maart 2016 @ 12:43 |
Tja, zou het 12 december ook niet terzijde gaan? ![]() | |
boriq | woensdag 30 maart 2016 @ 12:47 |
Toen viel MAT'64 nog makkelijk na te kijken en weer de baan op te sturen in Maastricht, nu de hal daar plat ligt/gaat voor de nieuwe FLIRT3tjes gaat dat wat lastiger ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 maart 2016 @ 12:47 |
Welke reserve? | |
MTL | woensdag 30 maart 2016 @ 12:51 |
Heb je uiteraard een punt, maar nu de eerste Flirts zijn gearriveerd kan ik mij voorstellen dat er nog minder plek voor onderhoud/controles aan Mat'64 is en dat het daarmee echt einde verhaal is. | |
ReisT | woensdag 30 maart 2016 @ 13:00 |
Ik zie niet waarom je ze dan niet in dienst zou kunnen houden (ook al is het als reservematerieel) tot het moment dat er daadwerkelijk onderhoud nodig is?Het kan best dat het de laatste rit van dat stel (of die stellen) was maar waren toch ook de allerlaatste dienstvaardige stellen? | |
ReisT | woensdag 30 maart 2016 @ 13:03 |
Met Plan V aan de kant is er minder reservematerieel voor als er ergens een trein stuk gaat. De kans dat er treinen moeten worden ingekort of opgeheven i.v.m. een defect neemt dus toe. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 13:05 |
Ah, thanks! | |
Bitlord | woensdag 30 maart 2016 @ 21:05 |
Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen. Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten. Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 21:51 |
Bussen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 21:56 |
Zoiets? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 21:58 |
Was iets niet duidelijk aan wat ik zei? ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 maart 2016 @ 22:01 |
wie postte gister een foto van een bus dan? [ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 30-03-2016 22:34:03 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 22:04 |
We gaan niet moeilijk doen over een beetje hypocrisie eah? Want dat zou k supertof vinden. | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 22:07 |
Dat was ook een kutding. | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 22:07 |
een foro. | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 22:08 |
Kutforo | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 22:08 |
Komt door die mof die niet normaal kan praten. | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 22:09 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 maart 2016 @ 22:17 |
testen met gekoppeld rijden | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 22:24 |
Sexy (y) | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 22:25 |
Wat doen al die taperanden op dat stel? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2016 @ 22:31 |
onderdelen bijmekaars houden duh ![]() | |
James1988 | woensdag 30 maart 2016 @ 22:31 |
Dat is voor meetapparatuur ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 maart 2016 @ 22:32 |
Daar ging het dus mis met de V250. Ze hadden niet genoeg tape gebruikt ![]() | |
b2py | woensdag 30 maart 2016 @ 22:32 |
Duidelijk ![]() | |
James1988 | woensdag 30 maart 2016 @ 22:43 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 maart 2016 @ 22:58 |
Ondertussen, in Marokko: http://www.dumpert.nl/med(...)ets_op_vakantie.html | |
GlenSpey | woensdag 30 maart 2016 @ 23:50 |
Begint steeds meer op de Trainsimulator te lijken, hé? ![]() | |
dennistd | woensdag 30 maart 2016 @ 23:56 |
Bij de Snaefell Mountain Railway op het eiland Man is vandaag een 121 jaar oude motorwagen aan de rol gegaan en uiteindelijk ontspoord en totaal vernield: http://www.iomtoday.co.im(...)rash-drama-1-7824668![]() | |
boriq | donderdag 31 maart 2016 @ 08:42 |
Mastwijkisme in Zwolle;via rtvoost | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 08:44 |
Whut? ![]() | |
boriq | donderdag 31 maart 2016 @ 08:46 |
Die stop in Zwolle gaat sowieso ten koste van Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum, geen haar op de hoofden van de gedeputeerden in die provincies om hier niet tegen in opstand te komen. | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 08:53 |
ik zeg doen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 09:03 |
Ik ben tegen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 09:05 |
Want? | |
Mr_Klaasje | donderdag 31 maart 2016 @ 09:08 |
Zo'n trein gaat overigens echt niet in Lelystad stoppen. Tenzij hij toch al zou moeten wachten in Zwolle. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 09:10 |
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor. | |
boriq | donderdag 31 maart 2016 @ 09:11 |
Het zou alleen logisch zijn als je de trein via Nijverdal stuurt, alleen kan dat nog niet vanwege het enkelspoor en de spitstreinen die dan van de extra ruimte gebruik maken. Een route Hengelo - Deventer - Zwolle - Almere - Amsterdam, is alleen een prestigeprojectje voor de gemeente Zwolle en de Provincie Overijssel | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 09:15 |
Absoluut. ikzelf vind ook wel dat de huidige route goed genoeg is, maar dat ze idd er wel wat aan kunnen doen om de snelheid omhoog te gooien door stops te schrappen en waar nodig de baanvaksnelheid te verhogen. De vraag is of je de trein volledig in de binnenlandse dienstregeling op moet nemen of niet. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 09:30 |
Het is morgen 1 april he jongens.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 09:36 |
Dat weten die politici toch niet joh. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 09:37 |
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten" Gaat het? ![]() | |
boriq | donderdag 31 maart 2016 @ 09:39 |
Ga er maar vanuit dat dit bloedserieus wordt genomen in Zwolle, op het gemeente- en op het provinciehuis. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 09:45 |
Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 09:47 |
"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten." Volgens mij ben je altijd sneller via Hannover - Berlijn dan via Zwolle - Groningen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 09:51 |
Dit. Politici blinken uit in dit soort teksten. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 09:53 |
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geďnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan? | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 10:02 |
![]() | |
James1988 | donderdag 31 maart 2016 @ 10:16 |
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)... | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 10:18 |
Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschede | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 10:18 |
Bij een sprinter waarbij het nu in Hengelo al rum 25% van de keren de aansluitingen niet gehaald worden vanwege datzelfde stuk enkelspoor en wachten in Wierden op iets dat voorbij moet komen. Ik kan ook wel een hele dag voltetrissen met afspraken maar als je niet een beetje speling inbouwt dan gaat het gewoon fout. | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 11:33 |
Ja daar moest ik ook een beetje van poepen inderdaad. Heel dun. | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 11:35 |
Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 11:47 |
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn | |
Duvel | donderdag 31 maart 2016 @ 11:48 |
De Hanze! | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 12:11 |
Nee, via Zwolle is 6 km langer (Wierden-Weesp 122 vs 128). | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 12:16 |
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is? | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 12:17 |
Ik dacht ook dat het 2023 zou worden? | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 12:18 |
Beetje jammer dat in dat artikel verder alleen maar een hoop blabla staat en niet wát ze dan gaan doen. | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 12:22 |
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 12:23 |
Even snel op dit moment, als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller. | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 12:24 |
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer. | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 12:32 |
Dat was tot 1910 ook de hoofdroute ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 12:33 |
Ja, dat is altijd hmm ![]() Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie ![]() | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 12:34 |
De werkzaamheden in Zevenaar zelf duren zo kort ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 maart 2016 @ 12:36 |
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies. | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 12:37 |
Als Zwolle dan ook even het dubbelspoor Deventer-Olst betaalt mogen ze van mij die Pimpel best hebben als het geen tijdsverlies oplevert ![]() | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 12:39 |
Het is vooral interessant wat het oplevert, in de huidige situatie krijg je hem er niet in in de knoop tenzij je hem gaat integreren in een bestaande serie.. | |
ReisT | donderdag 31 maart 2016 @ 13:20 |
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen? Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 13:22 |
Het is jouw mening ![]() | |
_JdM_ | donderdag 31 maart 2016 @ 13:28 |
Deventer->Zwolle-Amsterdam niet vaak, omdat je of net achter de knoop komt, of er net voor. Amsterdam->Hengelo wel; maar dat is niet zo raar. Tussen Hilversum en Hengelo kan je er wel een minuut of 15-20 afrijden. | |
boriq | donderdag 31 maart 2016 @ 13:51 |
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is? | |
Salatrel | donderdag 31 maart 2016 @ 14:14 |
en die rijden vanaf morgen niet meer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2016 @ 14:21 |
Ja, in de tijd van een geplande stop van 8 minuten in Deventer en eentje van 7 minuten in Apeldoorn. Zo kan ik het ook ![]() | |
_JdM_ | donderdag 31 maart 2016 @ 14:22 |
Op Amsterdam-Amersfoort(v.v.) is het behoorlijk snel. In Amersfoort is de top eigenlijk net te lang en mag wel wat korter. De aankomsttijd is nog steeds gebaseerd op de gelijkvloerse kruising (en max 40) ipv de ongelijkvloerse kruising en met 70/80 binnen kunnen komen. Daarna is het langzaam rijden geblazen: Je moet in Deventer achter de IC Zwolle->Roosendaal aan (op het stukje Deventer-Snipperling), maar je mag ook niet te snel rijden omdat anders in Hengelo nog een sprinter Apeldoorn->Enschede aan het halteren is. En een ander pad wordt lastig, omdat je op de goede grenstijd over de grens moet gaan. Echter: Omdat je die grenstijd hebt, kun je Hengelo-Deventer niet 10 minuten inhalen, omdat dat het op Amersfoort-Amsterdam weer niet past... | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 14:29 |
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen. Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht? | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 14:30 |
Aan wie denk je dat Talbot is verkocht? | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 14:33 |
Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 14:35 |
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 14:37 |
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben. Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 14:44 |
Het is lekker dichtbij. Wellicht stond er zelfs in contract dat ze het daar moeten doen, volgens mij werken er een hoop NL'se mensen bij Talbot Aachen. | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 14:46 |
Ongeveer 56% ja, dat zou kunnen. | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 14:56 |
Beschikbare capaciteit zal er ook wel mee te maken hebben gehad. | |
_JdM_ | donderdag 31 maart 2016 @ 15:20 |
Den Haag-Gouda is gestremd door een Versperring op een overweg. Dat hoor je niet vaak, dus een beetje zoeken op twitter.... Dit is de versperring... Een NewHolland tractor, aldus een deskundige. Schijnen vrij hard te kunnnen | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 15:30 |
Die halen idd een behoorlijke snelheid, maar om een dergelijke kar die er achter hangt op zijn kant te leggen is wel eea nodig. | |
dennistd | donderdag 31 maart 2016 @ 15:30 |
Even onze trekkerexpert erbij roepen:
| |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 15:52 |
Vlak voor die overweg ligt een bocht naar rechts, dus het kan best eens snelheid in combinatie met schuivende lading (zand) zijn geweest) | |
ReisT | donderdag 31 maart 2016 @ 16:20 |
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner. Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 16:21 |
Dat tricky gedoe heb je nu ook met de overstappen in Zwolle | |
ReisT | donderdag 31 maart 2016 @ 16:28 |
Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein. En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen. | |
b2py | donderdag 31 maart 2016 @ 16:41 |
Dat bedoel ik met dat het probleem gelijk blijft. De knoop in Zwolle is vanuit Groningen/Leeuwarden nu net zo krap als dan, de overstap naar Deventer kan je missen. Vervolgens half uur wachten en een krappe overstap in Deventer. | |
derLudolf | donderdag 31 maart 2016 @ 17:02 |
Riep u mij? NH's kunnen niet veel sneller of langzamer dan de meeste andere merken. Afhankelijk van een aantal factoren van deze minstens 40 km/u. Maar met een 50km bak en grotere banden moet 58 ook wel te halen zijn. | |
derLudolf | donderdag 31 maart 2016 @ 17:04 |
Het enige wat ik zie is dat het een drieasser is, maar als het zwaartepunt hoog ligt, leg je die ook wel op zijn kantje. | |
James1988 | donderdag 31 maart 2016 @ 17:09 |
Morgen gaat de nieuwe franchise van First Transpennine Express in, één van de vervoerders in het noorden van Engeland. Eén van de verplichtingen is de introductie van nieuwe treinen, FTPE heeft vandaag bekend gemaakt dat er een order is geplaatst bij Hitachi voor de levering van 19 hybride stellen. Ze gaan er zo uitzien:![]() Dit is de vijfde bestelling van AT300-treinen, eerder werden er al dergelijke treinen besteld voor de oostkust (Virgin), het westen (GWR) en door First Hull Trains. | |
derLudolf | donderdag 31 maart 2016 @ 17:13 |
Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet? | |
Prins_Pils | donderdag 31 maart 2016 @ 17:15 |
In het 'Mehrzweckabteil' komt een toilet en rolstoelplaatsen en extra grote treeplanken. | |
ReisT | donderdag 31 maart 2016 @ 17:17 |
Heeft NedTrain daar wel tijd voor, naast de renovatie van de VIRMs? | |
dcm360 | donderdag 31 maart 2016 @ 17:17 |
En ze zijn al meer dan 5 jaar in bedrijf, sinds 2009 namelijk al (en proefritten al vanaf een jaar daarvoor). | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 17:19 |
Zit Nedtrain dan ook al niet met de inbouw ERTMS? | |
ReisT | donderdag 31 maart 2016 @ 17:34 |
Dat zijn aansluitingen tussen binnenlandse treinen, daar hadden we het toch helemaal niet over? Overigens hoef je geen half uur te wachten als er tussendoor nog een buiten de knoop liggende Pimpel van Zwolle naar Deventer zou rijden. | |
dennistd | donderdag 31 maart 2016 @ 19:27 |
Een klapband van de aanhanger zijn de oorzaak te zijn: http://www.112hm.nl/2016/(...)eg-n456-zevenhuizen/ | |
GlennQuagmire | donderdag 31 maart 2016 @ 19:33 |
Tering die kleuren ![]() | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 19:38 |
Ik denk het niet, jekunt niet zomaar een toilet inbouwen, daarom is er voor bombardier/siemens gekozen. | |
James1988 | donderdag 31 maart 2016 @ 20:09 |
Ik vind het wel mooi. En zonder geel front ![]() | |
derLudolf | donderdag 31 maart 2016 @ 20:23 |
Ja, dan klapt er ook wat | |
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 21:59 |
Begrijp ik goed dat de treinen op den bosch-utrecht vv straks door de twee dive unders gaan? Ik dacht dat ze waren gebouwd voor arnhem-utrecht maar dat was verkeerd gedacht. | |
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 22:03 |
Alleen de IC's tussen Utrecht en Den Bosch (v.v.) gaan door de dive-unders, net als de cargo's trouwens die dan in de richting van Amsterdam naar de binnensporen doorwisselen | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 april 2016 @ 08:23 |
Grappig, wist ik niet. https://en.wikipedia.org/wiki/Gyermekvas%C3%BAt | |
Fixers | vrijdag 1 april 2016 @ 08:42 |
Koperdiefstal tussen Rotterdam Alexander en Rotterdamcentraal:Volgens de NOS op 3FM kwamen ze erachter toen een trein stilviel wegens gebrek aan stroom op de bovenleiding. Is dat een flauw 1 Aprilgrapje waarmee ze de storing een zwier proberen te geven. Of gaan er echt geen alarmbelletjes als ergens zomaar de stroom wegvalt? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 april 2016 @ 08:52 |
Dat is een onzinverhaal van iemand zonder verstand van zaken. Het is gewoon ontdekt door een trdl, die om kwart over vier een spontane sectiestoring zag verschijnen. Niets aan de hand met de bovenleiding, al hebben we daar ook gewoon een alarmpje voor. | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 09:00 |
De trdl? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 april 2016 @ 09:09 |
Nee, OBI (voorheen SMC). Maar die bellen dan gelijk de trdl. | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 09:15 |
Oh zo! Dan snap ik het weer. | |
ReisT | vrijdag 1 april 2016 @ 10:32 |
Ziet er fraai uit, maar dat zwarte front gaat 'm vast niet worden. Die andere bestelling van First, ook AT300, heeft op de impressies wel een gele neus: ![]() | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 10:42 |
http://www.globalrailnews(...)e-yellow-front-ends/ | |
ReisT | vrijdag 1 april 2016 @ 11:04 |
Het is dat er maart bij staat anders had ik het niet geloofd. Een opmerkelijke ommezwaai in het land waar "health en safety" voorop staat. Deze verklaring voor het bestaan van gele fronten vind ik wel apart: Treinen moesten beter zichtbaar worden omdat ze te weinig geluid maakten?! Zeg dat wel, in het stoomtijdperk hadden Britse treinen niet eens koplampen... | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:09 |
Er is een verschil tussen 'Health & Safety' en de nonsens die ze er eventueel bijhalen.. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:11 |
NS had een leuke 1-april grap ![]() http://nieuws.ns.nl/1-apr(...)roomvacature-bij-ns/ ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 11:18 |
Wel een leuke ja ![]() IJsland is niet helemaal spoorloos natuurlijk ![]() En Suriname? | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:26 |
![]() | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:37 |
Raam geslachtofferd voor het rolstoelvriendelijke toilet zo te zien. | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 11:42 |
Waar? | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:49 |
Rechts van deur voor invalidetoegang. Zie hier, de plek van het nummer op de trein blijft gelijk, dat is ook direct mijn referentiepunt. https://upload.wikimedia.(...)b/VIRM_Culemborg.jpg | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 11:51 |
Oh ja, scherp! En meteen een biobak er onder. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:55 |
Die verraad het ook nog inderdaad ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 april 2016 @ 11:56 |
Ligt het aan mij of zit de deur-openen-knop een halve meter verder bij de deuren vandaan? | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 11:57 |
Dat deel is volgens mij ongewijzigd. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 11:58 |
Ligt aan jou denk ik, zat altijd al relatief ver van de deur | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 12:51 |
Ik snap ook niet waarom die knop niet gewoon op de deur zelf zit. Dat ie niet 10cm ernaast zit is wel logisch, anders krijg je de deur tegen je aan als iemand hem van binnen net iets eerder open doet. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 12:54 |
Dat heb ik echt nog nooit gezien en ik vind mijzelf wel een ervaren VIRM reiziger.. | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 13:00 |
Nee, dat komt dus door de afstand. Stel dat de knop 5cm naast de deur zou zitten, ipv de ± 50cm (deurbreedte) die er nu tussen zit. Tante Truus is zoals gewoonlijk ongeduldig en ziet niet dat er mensen uit willen. Ze wil op de knop drukken, maar een halve seconde voor haar opent iemand de deur van binnenuit. Zij krijgt dan de deur vol tegen haar arm aan, terwijl met een knop 50cm naast de deur niets aan de hand is. | |
ReisT | vrijdag 1 april 2016 @ 13:16 |
Als die knop op de deur zou zitten kreeg tante Truus de deur midden in d'r smoel. Verdiende loon, dat wel.. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 13:39 |
bij GTW zit ie gewoon op de deur zelf, meneer de ervaren VIRM reiziger ![]() | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 13:43 |
Ja, maar die deuren zwenken niet naar buiten open maar schuiven naar de zijkant. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 13:46 |
Misschien heeft dat wel wat met elkaar te maken dan he ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 13:47 |
Zijn trouwens ook elektronische knoppen, met at vertraging en lichtjes erin. Want in eerste instantie komen ze wel een stukje naar buiten. Virm werkt daarentegen met niet-intelligente pneumatische ouwe zooi. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 13:48 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 13:59 |
Niet, dat is al vanaf ICM-IV elektronisch. | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 14:05 |
De aansturing ja, maar de deur gaat toch nog altijd op en dicht op luchtdruk? | |
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2016 @ 14:09 |
Die ouwe zooi is tenminste betrouwbaar, ipv. dat nieuwe spul die je kan blokkeren door een snoeppapiertje in de mechaniek te gooien. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 april 2016 @ 14:12 |
Hij heeft het over elektronica en jij komt met mechanica aan ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 1 april 2016 @ 14:31 |
Ik vind hem er niet mooier op geworden met de bies naar beneden ipv boven en die blauwe band rond de deuren omdat ze anders niet genoeg zouden opvallen ![]() | |
Duvel | vrijdag 1 april 2016 @ 14:31 |
Klopt, maar je hebt niet meer zo'n knop die je door de bakwand moet duwen. SLT is volgens mij elektrisch. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 april 2016 @ 14:35 |
Ik vind het wel wat hebben maar ik was ook de enige geloof ik die de Timeline van Facebook destijds geen straf vond ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 14:42 |
Iemand nog toe aan een nieuw cameraatje voor wččnug? ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 april 2016 @ 16:44 |
op deze eerste van de maand, een prachtige plaat. recentelijk vastgelegd![]() | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 16:48 |
Ik heb net mijn 600D verkocht, dus geen behoefte aan ![]() | |
Nattekat | vrijdag 1 april 2016 @ 16:51 |
Wat is jouw definitie van recentelijk? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 april 2016 @ 17:25 |
Vers van de photoshoppers. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 18:40 |
Ik las vanmiddag dat op A'dam Amstel nieuwe perronkappen gaan plaatsen. Wat gaan ze daar neerzetten of bedoelen ze simpelweg vernieuwen? | |
Nattekat | vrijdag 1 april 2016 @ 18:49 |
Klinkt logisch. | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 18:52 |
Er is een aanbesteding geweest voor https://aanbestedingskale(...)chtstraten-perronkap | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 18:57 |
Merci, vernieuwing dus | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 19:22 |
Volgens mij is Amstel ook een monument, dus wat anders zou niet eens mogen denk ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2016 @ 19:24 |
Vervangen van de kapotte beschilderde ruiten aan de zijkanten staat er niet bij? Viel me op dat er intussen best een aantal kapot zijn, toen ik laatst weer eens langs Amstel kwam. | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 19:37 |
Ja dat is het en vooral daarom was ik verbaasd ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 april 2016 @ 20:06 |
Want aan monumenten wordt geen onderhoud uitgevoerd? | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 20:16 |
Nee, maar daar mag je geen ingrijpende constructiewijziging voeren zoals een nieuwe perronkap | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 20:16 |
De nieuwe driedelige FLIRT van de NS mocht vandaag proefrijden. Na een botsing met een vogeltje is er meteen ruitschade aan het glas bij het bovenste frontsein ![]() | |
greavy | vrijdag 1 april 2016 @ 20:17 |
Dus. Morgen met de Thalys naar Parijs, vanaf Brussel. En weer terug. Met de auto van- en naar Antwerpen Berchem, en per binnenlandse IC van/naar Brussel. Iemand nog tips die ik zeker moet doen in Parijs? Ga oa wat trammetjes klikken in Parijs, en ook de bandentram eens opzoeken. ETA 9:05, ETD 20:49 | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 20:19 |
Fappen op automagische metro | |
greavy | vrijdag 1 april 2016 @ 20:21 |
Dat zegt mij dan weer vrij weinig, maar wel leuk om even mee te pakken. | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 20:32 |
Hoogeveen wil instemmen met een snellere spoorboog en dat betekent definitief het einde van de aspiraties voor een IC-stop http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-einde-intercitystop | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 20:35 |
Zijn ze genezen van Mastwijkisme? | |
b2py | vrijdag 1 april 2016 @ 20:44 |
Lijn 1 en 14, helemaal voorin of achterin instappen ![]() | |
greavy | vrijdag 1 april 2016 @ 20:48 |
![]() En misschien nog ff kijken bij zo'n Transilien. En maar ff langs Charles des Gaulle vliegveld, schijnt een leuke pendelmetro te rijden. | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 21:39 |
Ik zag in V&A een jaargang (2014) Op de Rails staan: V&A / [TK] Maandblad "Op de Rails" jaargang 2014 | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 21:52 |
ik mag het hopen | |
greavy | vrijdag 1 april 2016 @ 22:21 |
"Flexibiliteit" ten top. Spoor 3 te Horst-Sevenum is buiten dienst gesteld sinds 3 maart 2016. Echter, men had daar vandaag wel de testritten van de NS Flirts ingepland om te keren. Nu moeten ze dus steeds via Venlo. | |
Maegrim | vrijdag 1 april 2016 @ 22:26 |
![]() Deze 5 NS Traxxen gaan zometeen onderweg naar Stavoren voor botsproeven. 4 ervan zijn gepland volgende week weer terug te keren. | |
Prins_Pils | vrijdag 1 april 2016 @ 22:28 |
Botsproeven in Stavoren, die is goed ![]() | |
Nattekat | vrijdag 1 april 2016 @ 22:31 |
Dan komt de Fyra zeker terug als de botsproecen niet goed gaan. | |
bork | vrijdag 1 april 2016 @ 22:37 |
http://www.musee-orsay.fr/en/home.html Schitterende collectie en zit in een oud station ![]() ![]() of The Petite Ceinture NL- >https://nl.wikipedia.org/wiki/Petite_Ceinture
| |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 22:50 |
Is daar nog wat te botsen ja? ![]() | |
MTL | vrijdag 1 april 2016 @ 23:04 |
Wheheheh, die vijfde gaat zeker vissen? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2016 @ 23:24 |
Jaa man gewoon lekker beetje snorkelen en zo ![]() | |
JDude | vrijdag 1 april 2016 @ 23:30 |
Dat kon in Londen 20 jaar geleden al met de DLR, maar ach. | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 23:31 |
En daarna komt ie vanzelf terug op de Meer. Was alleen even bij een oud vrouwtje langs geweest | |
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 23:38 |
ProRail heeft een Facebook een fotoserie van de werkzaamheden bij Utrecht van afgelopen weekend geplaatst: https://www.facebook.com/ProRail/posts/1110533662330462 Twee plaatjes daaruit: De grote Obelix-kraan van VolkerRail, machtig ding om te zien vind ik: ![]() En wat relais, waarvan de oudste al uit 1953 stamt ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 23:58 |
en nu met beeld van een der fotografen | |
MTL | zaterdag 2 april 2016 @ 00:08 |
Voor net geen sluitseinen, zie vorige post ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 02-04-2016 00:19:53 ] |