abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:11:54 #176
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070653
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De route is korter
Nee, via Zwolle is 6 km langer (Wierden-Weesp 122 vs 128).
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:16:05 #177
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070733
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:
quote:
De werkzaamheden voor de aanleg van het derde spoor in Duitsland starten op zaterdag 16 april en gaan een half jaar duren.
Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?
doei
pi_161070757
Ik dacht ook dat het 2023 zou worden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:18:32 #179
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070782
Beetje jammer dat in dat artikel verder alleen maar een hoop blabla staat en niet wát ze dan gaan doen.
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:22:16 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161070872
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161070900
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Even snel op dit moment, als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:24:08 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161070914
quote:
4s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Hanze!
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:32:54 #183
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161071101
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Dat was tot 1910 ook de hoofdroute :P
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:33:21 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161071114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.
Ja, dat is altijd hmm :+

Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161071136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:

[..]

Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?
De werkzaamheden in Zevenaar zelf duren zo kort :P
pi_161071193
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is altijd hmm :+

Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie :?
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:37:58 #187
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161071211
Als Zwolle dan ook even het dubbelspoor Deventer-Olst betaalt mogen ze van mij die Pimpel best hebben als het geen tijdsverlies oplevert :)
doei
pi_161071252
Het is vooral interessant wat het oplevert, in de huidige situatie krijg je hem er niet in in de knoop tenzij je hem gaat integreren in een bestaande serie..
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:20:49 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161072005
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen?
Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
pi_161072037
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen?
Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
Het is jouw mening ;)
pi_161072139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Deventer->Zwolle-Amsterdam niet vaak, omdat je of net achter de knoop komt, of er net voor.
Amsterdam->Hengelo wel; maar dat is niet zo raar. Tussen Hilversum en Hengelo kan je er wel een minuut of 15-20 afrijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:51:03 #192
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161072523
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
pi_161072995
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.

Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten.

Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus:
[ afbeelding ]
en die rijden vanaf morgen niet meer :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:21:26 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161073112
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Ja, in de tijd van een geplande stop van 8 minuten in Deventer en eentje van 7 minuten in Apeldoorn. Zo kan ik het ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161073120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef boriq het volgende:
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
Op Amsterdam-Amersfoort(v.v.) is het behoorlijk snel. In Amersfoort is de top eigenlijk net te lang en mag wel wat korter. De aankomsttijd is nog steeds gebaseerd op de gelijkvloerse kruising (en max 40) ipv de ongelijkvloerse kruising en met 70/80 binnen kunnen komen.

Daarna is het langzaam rijden geblazen: Je moet in Deventer achter de IC Zwolle->Roosendaal aan (op het stukje Deventer-Snipperling), maar je mag ook niet te snel rijden omdat anders in Hengelo nog een sprinter Apeldoorn->Enschede aan het halteren is. En een ander pad wordt lastig, omdat je op de goede grenstijd over de grens moet gaan.
Echter: Omdat je die grenstijd hebt, kun je Hengelo-Deventer niet 10 minuten inhalen, omdat dat het op Amersfoort-Amsterdam weer niet past...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161073235
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.

Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161073262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:29 schreef Merode32 het volgende:
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.

Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?
pi_161073306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Aan wie denk je dat Talbot is verkocht?
Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161073356
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Talbot is verzelfstandigd als Talbot Services GmbH en vervreemd.
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
pi_161073403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.

Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')