Een NewHolland tractor, aldus een deskundige. Schijnen vrij hard te kunnnentwitter:groningenhc twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:28:41Treinverkeer @NS_online Zoetermeer - Gouda v.v. plat door versperring op een overweg. check ns.nl https://t.co/EaK8k9SWjo reageer retweet
quote:
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.quote:
Dat tricky gedoe heb je nu ook met de overstappen in Zwollequote:Op donderdag 31 maart 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.
Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur.
Dat bedoel ik met dat het probleem gelijk blijft.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:28 schreef ReisT het volgende:
Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein.
En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen.
Riep u mij?quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef dennistd het volgende:
Even onze trekkerexpert erbij roepen:
[..]
Het enige wat ik zie is dat het een drieasser is, maar als het zwaartepunt hoog ligt, leg je die ook wel op zijn kantje.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen idd een behoorlijke snelheid, maar om een dergelijke kar die er achter hangt op zijn kant te leggen is wel eea nodig.
Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet?quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:29 schreef Merode32 het volgende:
Ik lees net dat bombardier/siemens de slt mogen opknappen in de werkplaats aachen.
Maar talbot is een tijdje geleden toch verkocht?
In het 'Mehrzweckabteil' komt een toilet en rolstoelplaatsen en extra grote treeplanken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet?
Zit Nedtrain dan ook al niet met de inbouw ERTMS?quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Heeft NedTrain daar wel tijd voor, naast de renovatie van de VIRMs?
Dat zijn aansluitingen tussen binnenlandse treinen, daar hadden we het toch helemaal niet over?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met dat het probleem gelijk blijft.
De knoop in Zwolle is vanuit Groningen/Leeuwarden nu net zo krap als dan, de overstap naar Deventer kan je missen. Vervolgens half uur wachten en een krappe overstap in Deventer.
Een klapband van de aanhanger zijn de oorzaak te zijn: http://www.112hm.nl/2016/(...)eg-n456-zevenhuizen/quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Riep u mij?
NH's kunnen niet veel sneller of langzamer dan de meeste andere merken. Afhankelijk van een aantal factoren van deze minstens 40 km/u. Maar met een 50km bak en grotere banden moet 58 ook wel te halen zijn.
Tering die kleurenquote:Op donderdag 31 maart 2016 17:09 schreef James1988 het volgende:
Morgen gaat de nieuwe franchise van First Transpennine Express in, één van de vervoerders in het noorden van Engeland. Eén van de verplichtingen is de introductie van nieuwe treinen, FTPE heeft vandaag bekend gemaakt dat er een order is geplaatst bij Hitachi voor de levering van 19 hybride stellen. Ze gaan er zo uitzien:
[ afbeelding ]
Dit is de vijfde bestelling van AT300-treinen, eerder werden er al dergelijke treinen besteld voor de oostkust (Virgin), het westen (GWR) en door First Hull Trains.
Ik denk het niet, jekunt niet zomaar een toilet inbouwen, daarom is er voor bombardier/siemens gekozen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat moet er aan gebeuren dan? Dat spul is nog geen 5 jaar op de baan? Kan Nedtrain dat niet?
Ja, dan klapt er ook watquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een klapband van de aanhanger zijn de oorzaak te zijn: http://www.112hm.nl/2016/(...)eg-n456-zevenhuizen/
https://en.wikipedia.org/wiki/Gyermekvas%C3%BAtquote:The Gyermekvasút (English: Children's Railway) or Line 7 is a narrow gauge railway line in Budapest, which connects Széchényi-hegy and Hűvösvölgy and is 11.2 km long. The former name of the line was Úttörővasút (Pioneer Railway, in reference to the communist scouts), and now the official designation is MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút. Except the train driver, all of the posts are operated by children aged 10–14 under adult supervision. It is the world's largest Children's Railway.
Volgens de NOS op 3FM kwamen ze erachter toen een trein stilviel wegens gebrek aan stroom op de bovenleiding. Is dat een flauw 1 Aprilgrapje waarmee ze de storing een zwier proberen te geven. Of gaan er echt geen alarmbelletjes als ergens zomaar de stroom wegvalt?quote:Storing op het traject: Storing
Rotterdam C.-Gouda
laatste update: vrijdag 01 april 2016, 08.38 uur
Tussen Rotterdam C. en Gouda rijden geen treinen door meerdere verstoringen.
Er rijden snelbussen tussen Alexander en Rotterdam C.
Gebruik de tram tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Dat is een onzinverhaal van iemand zonder verstand van zaken. Het is gewoon ontdekt door een trdl, die om kwart over vier een spontane sectiestoring zag verschijnen. Niets aan de hand met de bovenleiding, al hebben we daar ook gewoon een alarmpje voor.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:42 schreef Fixers het volgende:
Koperdiefstal tussen Rotterdam Alexander en Rotterdamcentraal:
[..]
Volgens de NOS op 3FM kwamen ze erachter toen een trein stilviel wegens gebrek aan stroom op de bovenleiding. Is dat een flauw 1 Aprilgrapje waarmee ze de storing een zwier proberen te geven. Of gaan er echt geen alarmbelletjes als ergens zomaar de stroom wegvalt?
De trdl?quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niets aan de hand met de bovenleiding, al hebben we daar ook gewoon een alarmpje voor.
Nee, OBI (voorheen SMC). Maar die bellen dan gelijk de trdl.quote:
Oh zo! Dan snap ik het weer.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, OBI (voorheen SMC). Maar die bellen dan gelijk de trdl.
Ziet er fraai uit, maar dat zwarte front gaat 'm vast niet worden. Die andere bestelling van First, ook AT300,quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi. En zonder geel front
http://www.globalrailnews(...)e-yellow-front-ends/quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ziet er fraai uit, maar dat zwarte front gaat 'm vast niet worden. Die andere bestelling van First, ook AT300,
heeft op de impressies wel een gele neus:
[ afbeelding ]
Treinen moesten beter zichtbaar worden omdat ze te weinig geluid maakten?!quote:Historically train fronts were required to have a yellow panel in order to make them more visible, a move which came in the 1950s when newer diesel and electric trains were found to be far quieter than steam.
Zeg dat wel, in het stoomtijdperk hadden Britse treinen niet eens koplampen...quote:However since that time, headlamp technology has improved.
Er is een verschil tussen 'Health & Safety' en de nonsens die ze er eventueel bijhalen..quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:04 schreef ReisT het volgende:
Het is dat er maart bij staat anders had ik het niet geloofd. Een opmerkelijke ommezwaai in het land waar "health en safety" voorop staat.
Deze verklaring voor het bestaan van gele fronten vind ik wel apart:
[..]
Treinen moesten beter zichtbaar worden omdat ze te weinig geluid maakten?!
[..]
Zeg dat wel, in het stoomtijdperk hadden Britse treinen niet eens koplampen...
Wel een leuke jaquote:Op vrijdag 1 april 2016 11:11 schreef b2py het volgende:
NS had een leuke 1-april grap
http://nieuws.ns.nl/1-apr(...)roomvacature-bij-ns/
Waar?quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:37 schreef b2py het volgende:
Raam geslachtofferd voor het rolstoelvriendelijke toilet zo te zien.
Ligt aan jou denk ik, zat altijd al relatief ver van de deurquote:Op vrijdag 1 april 2016 11:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ligt het aan mij of zit de deur-openen-knop een halve meter verder bij de deuren vandaan?
Dat heb ik echt nog nooit gezien en ik vind mijzelf wel een ervaren VIRM reiziger..quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef dennistd het volgende:
Ik snap ook niet waarom die knop niet gewoon op de deur zelf zit. Dat ie niet 10cm ernaast zit is wel logisch, anders krijg je de deur tegen je aan als iemand hem van binnen net iets eerder open doet.
bij GTW zit ie gewoon op de deur zelf, meneer de ervaren VIRM reizigerquote:Op vrijdag 1 april 2016 12:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gezien en ik vind mijzelf wel een ervaren VIRM reiziger..
Ja, maar die deuren zwenken niet naar buiten open maar schuiven naar de zijkant.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bij GTW zit ie gewoon op de deur zelf, meneer de ervaren VIRM reizigerBij Protos ook.
Misschien heeft dat wel wat met elkaar te maken dan hequote:Op vrijdag 1 april 2016 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, maar die deuren zwenken niet naar buiten open maar schuiven naar de zijkant.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wel wat met elkaar te maken dan he
Niet, dat is al vanaf ICM-IV elektronisch.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn trouwens ook elektronische knoppen, met at vertraging en lichtjes erin. Want in eerste instantie komen ze wel een stukje naar buiten.
Virm werkt daarentegen met niet-intelligente pneumatische ouwe zooi.
Die ouwe zooi is tenminste betrouwbaar, ipv. dat nieuwe spul die je kan blokkeren door een snoeppapiertje in de mechaniek te gooien.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Virm werkt daarentegen met niet-intelligente pneumatische ouwe zooi.
Hij heeft het over elektronica en jij komt met mechanica aanquote:Op vrijdag 1 april 2016 14:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Die ouwe zooi is tenminste betrouwbaar, ipv. dat nieuwe spul die je kan blokkeren door een snoeppapiertje in de mechaniek te gooien.
Klopt, maar je hebt niet meer zo'n knop die je door de bakwand moet duwen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:05 schreef dennistd het volgende:
De aansturing ja, maar de deur gaat toch nog altijd op en dicht op luchtdruk?
Ik vind het wel wat hebben maar ik was ook de enige geloof ik die de Timeline van Facebook destijds geen straf vondquote:Op vrijdag 1 april 2016 14:31 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik vind hem er niet mooier op geworden met de bies naar beneden ipv boven en die blauwe band rond de deuren omdat ze anders niet genoeg zouden opvallen
Ik heb net mijn 600D verkocht, dus geen behoefte aanquote:Op vrijdag 1 april 2016 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand nog toe aan een nieuw cameraatje voor wèènug?V&A / [TK] Canon Powershot N2
Wat is jouw definitie van recentelijk?quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
op deze eerste van de maand, een prachtige plaat. recentelijk vastgelegd
[ afbeelding ]
Vers van de photoshoppers.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van recentelijk?
Er is een aanbesteding geweest voorquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:40 schreef b2py het volgende:
Ik las vanmiddag dat op A'dam Amstel nieuwe perronkappen gaan plaatsen. Wat gaan ze daar neerzetten of bedoelen ze simpelweg vernieuwen?
https://aanbestedingskale(...)chtstraten-perronkapquote:- Repareren dakbedekking,
- Aanbrengen dakopstand onder rookkap,
- Vervangen metalen golfplaten boven spoor,
- Vervangen kapotte ruiten boven perron.
Ja dat is het en vooral daarom was ik verbaasdquote:Op vrijdag 1 april 2016 19:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is Amstel ook een monument, dus wat anders zou niet eens mogen denk ik.
Want aan monumenten wordt geen onderhoud uitgevoerd?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja dat is het en vooral daarom was ik verbaasd
Lijn 1 en 14, helemaal voorin of achterin instappenquote:Op vrijdag 1 april 2016 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zegt mij dan weer vrij weinig, maar wel leuk om even mee te pakken.
http://www.musee-orsay.fr/en/home.htmlquote:Op vrijdag 1 april 2016 20:17 schreef greavy het volgende:
Dus. Morgen met de Thalys naar Parijs, vanaf Brussel. En weer terug. Met de auto van- en naar Antwerpen Berchem, en per binnenlandse IC van/naar Brussel.
Iemand nog tips die ik zeker moet doen in Parijs? Ga oa wat trammetjes klikken in Parijs, en ook de bandentram eens opzoeken.
ETA 9:05, ETD 20:49
quote:De Petite Ceinture is een 32 kilometer lange, deels verlaten en opgebroken ringspoorlijn in Parijs
Wheheheh, die vijfde gaat zeker vissen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:26 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Deze 5 NS Traxxen gaan zometeen onderweg naar Stavoren voor botsproeven. 4 ervan zijn gepland volgende week weer terug te keren.
Jaa man gewoon lekker beetje snorkelen en zoquote:
En daarna komt ie vanzelf terug op de Meer. Was alleen even bij een oud vrouwtje langs geweestquote:Op vrijdag 1 april 2016 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa man gewoon lekker beetje snorkelen en zo
en nu met beeld van een der fotografenquote:Op vrijdag 1 april 2016 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe driedelige FLIRT van de NS mocht vandaag proefrijden. Na een botsing met een vogeltje is er meteen ruitschade aan het glas bij het bovenste frontsein
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |