ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. DB 4604 - ICE 125 te Barneveld
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie.
Ik zat aan de DR Einzelwagen Serie 1986–91 te denken. Die staan in Sassnitz massaal niets te doen. Maar bedenk me nu dat die een lage deur hebben en dat gaat niet werken met de hoge Nederlandse perrons.
Ik zat aan de DR Einzelwagen Serie 1986–91 te denken. Die staan in Sassnitz massaal niets te doen. Maar bedenk me nu dat die een lage deur hebben en dat gaat niet werken met de hoge Nederlandse perrons.
Rijtuigen huren van de typen die hier eerder rondreden als ICK en ICL lijkt me toch het meest voor de hand te liggen.
Zal in de praktijk niet langzamer zijn dan de overvolle sprinters die nu veel langer moeten halteren dan gepland omdat het langer duurt voordat iedereen uit en in is gestapt.
Zal in de praktijk niet langzamer zijn dan de overvolle sprinters die nu veel langer moeten halteren dan gepland omdat het langer duurt voordat iedereen uit en in is gestapt.
zal je tegenvallen. Het kan alleen gebruikt worden om her en der wat stellen vrij te spelen om andere treinen te kunnen versterken. Maar om het materieel zover te krijgen dat het weer rijvaardig wordt dan ben je al in volgend jaar en dan rijdt de FLIRT3 al rond
N-wagens zijn totaal ongeschikt voor het Nederlandse spoor. Slechts een deel heeft een meerspanningsverwarming, ze zijn traag, oncomfortabeler dan Plan V. Dan kun je beter Plan V op de baan houden.
En daarbij, in het voorjaar zijn er minder reizigers dan in het najaar (meer forenzen gaan fietsen door het betere weer, minder studenten doordat ze gestopt zijn of een kamer hebben), dus dan is het probleem minder groot. Vanaf september komt DDM1 in dienst om de piek op te vangen.
Zoals ik zei, er was een 'vervangende ICE' ingelegd. Maar dat kan best eens het originele stelletje zijn, waar er iets mis is gegaan in treinkoppelingen.
Er staat een ICE stop gepland in Culemborg vandaag, ben benieuwd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges. Maar 1 hoorcollege? Oh, daar ga ik geen 15 euro vervoer voor dokken.. #blijft thuis. Dus die verwachte daling kon best kloppen.
Als je dagelijks met het ov moet, koop je natuurlijk gewoon een abbo he?
Op maandag 28 maart 2016 14:04 schreef Peterselieman het volgende: @b2py: de FLIRTs zijn om 11.26 uur gespot in Königs Wusterhausen (ten zuidoosten van Berlijn)
Ze zouden toch vandaag komen? Of ben ik een dag in de war?
De Duitse dienstregeling spreekt Op de Rails tegen: Volgens de plansystemen in Duitsland(stand: 27-3 15:30): ... Neuss Gbf 21:33 06:56 Mönchengladbach Hbf 07:15 Herzogenrath 07:49 Fahrt weiter durch nach Heerlen, Niederlande.
Edit: Inderdaad 2u vervroegd
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 28-03-2016 19:26:13 ]
Zag vanmiddag een Dosto voorbij zoeven toen ik bij station Haren voor de spoorbomen stond. Ik dacht dat over de Emslandstrecke alleen maar raampjestreinen van Westfahlenbahn reden, maar blijkbaar rijden er ook IC's van Köln naar Norddeich Mole.
Plaatje bij een praatje. Geen foto die ik zelf heb geschoten, misschien zelf es gaan doen. Heb er ook wel es leuke badslippers voorbij zien komen. Met dikke 151'ers er voor. Waar kun je dienstregelingen vinden voor badslippers in Dld?
Op maandag 28 maart 2016 20:02 schreef derLudolf het volgende: Zag vanmiddag een Dosto voorbij zoeven toen ik bij station Haren voor de spoorbomen stond. Ik dacht dat over de Emslandstrecke alleen maar raampjestreinen van Westfahlenbahn reden, maar blijkbaar rijden er ook IC's van Köln naar Norddeich Mole.
Plaatje bij een praatje. Geen foto die ik zelf heb geschoten, misschien zelf es gaan doen. Heb er ook wel es leuke badslippers voorbij zien komen. Met dikke 151'ers er voor. Waar kun je dienstregelingen vinden voor badslippers in Dld?
In het verleden was het zelfs Norddeich-Luxemburg, met locwissel naar een 181'er (meerspanningsloc) in Koblenz.
Dienstregeling goederen zou ik niet weten voor Duitsland, maar op een doordeweekse dag een paar uur er staan moet je aardig wat foto's opleveren.
Wellicht, heb m'n ouders er een keer gedropt 's ochtends, toen kwamen er ook drie badslippers voorbij in 10 minuten. Ga es kijken wanneer ik tijd heb Over de vele goederenstations in D gesproken, ik zag er twee over mijn tochtje over de B70
Op maandag 28 maart 2016 22:35 schreef dennistd het volgende: Wel een hele ICM-III als IC Deventer-Enschede om 22.31u. Vanuit Utrecht kwamen er 7 bakken, maar het viertje moest er in Deventer af...
Stond geen spotter in Culemborg, zijn ICE's niet meer goed genoeg?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 28 maart 2016 23:02 schreef dennistd het volgende: Jawel, maar Utrecht-Den Bosch is vrij gewoon als omleidingsroute voor de ICE. Arnhem-Den Bosch gebeurt minder vaak.
Ah, nou we mochten even luchten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanwege de werkzaamheden bij Utrecht werd de CityNightLine dit paasweekend omgeleid via Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Arnhem. In deze video komt onder slechte lichtomstandigheden de CNL 419 met als trekkracht loc 1777 langs Barneveld aansluiting. Achterop loopt de 186 237 mee die de trein tot Frankfurt am Main zal trekken.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 29-03-2016 02:11:03 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tja, wat deze Engelsman beschrijft is (helaas) precies zoals het gaat. Hij is alleen de vouwfietsen vergeten.
Ik sta het gebeuren elke ochtend weer met verbazing gade te slaan. Vooral leuk als ik al rustig in kan stappen terwijl ze een deur verder nog met stap 3 bezig zijn.
of een lief en schattig uitziend kindje inzetten als zitplaatsenveroveraar (waarschuwing: lifespan limited).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je ziet onder andere een cabine van de ICd die vol staat met pakken water als de trein strand als het warm is en ze vertellen wat over kapotte bodemplaten onder een ICE3
[ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 29-03-2016 16:22:19 ]
Tja, wat deze Engelsman beschrijft is (helaas) precies zoals het gaat. Hij is alleen de vouwfietsen vergeten.
Ik sta het gebeuren elke ochtend weer met verbazing gade te slaan. Vooral leuk als ik al rustig in kan stappen terwijl ze een deur verder nog met stap 3 bezig zijn.
Vergeet de senioren niet die je niet laten uitstappen.
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Dan zou die van Abellio NRW dat ook moeten hebben, maar die heeft het weer niet
NS schijnt de 'luxe' versie te hebben (die productielijnen waren het snelst beschikbaar), dus wellicht dat er een verschil in de afvering van de bakken zit of als een extra bescherming ergens omheen zit.
Hallo! Als ik de 18:26 NS international van Amersfoort naar Hilversum wil nemen, moet ik daar dan toeslag voor betalen? Hij wordt namelijk niet opgenomen in mijn reguliere reisadvies (Groningen - Hilversum). Een uur eerder is het een normale IC en kan ik dus keurig in 1:52 naar Hilversum reizen, maar als ik om 18:22 aankom in Amersfoort moet ik wachten op de IC van 18:40...
Alvast duizendmaal dank.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Op woensdag 30 maart 2016 08:59 schreef Mr.Jorn. het volgende: Hallo! Als ik de 18:26 NS international van Amersfoort naar Hilversum wil nemen, moet ik daar dan toeslag voor betalen? Hij wordt namelijk niet opgenomen in mijn reguliere reisadvies (Groningen - Hilversum). Een uur eerder is het een normale IC en kan ik dus keurig in 1:52 naar Hilversum reizen, maar als ik om 18:22 aankom in Amersfoort moet ik wachten op de IC van 18:40...
Eerste collega's worden vandaag opgeleid voor het testen van de Flirts. Dus inmiddels staan ze tegen de draad in Maastricht (Foto's van die collega via Facebook)
[ Bericht 39% gewijzigd door MTL op 30-03-2016 09:27:04 ]