abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2016 @ 15:33:04 #276
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160978038
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:26 schreef dennistd het volgende:
[tijden, bedankt!]
Hoezo doen sommige treinen 1:10 over Arnhem-Amersfoort en andere 1:30? Stops onderweg om in een pad te kunnen belanden?
doei
  Redactie Sport zondag 27 maart 2016 @ 15:34:39 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160978077
Bij de CNL zijn het aankomsttijden (ochtend) en vertrektijden (avond). Dus incl. kopmaken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 maart 2016 @ 15:40:56 #278
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_160978349
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen. :{w
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges.
Maar 1 hoorcollege? Oh, daar ga ik geen 15 euro vervoer voor dokken.. #blijft thuis.
Dus die verwachte daling kon best kloppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 15:47:26 ]
  zondag 27 maart 2016 @ 16:03:32 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160978636
In Tsjechië wordt momenteel een Belgische reeks 12 opgelapt om daar weer dienst te doen. Er zijn er 12 verkocht.
pi_160979247
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan.
Helemaal correct ;)
Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
  zondag 27 maart 2016 @ 16:47:02 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160979360
quote:
Oeps, die link wilde ik erbij plaatsen
  zondag 27 maart 2016 @ 16:48:13 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160979377
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:05 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven.
Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden.
Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen.
Mogelijkheden genoeg.

Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL...
So we just called him Fred
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 16:49:07 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160979396
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef MTL het volgende:

[..]

Helemaal correct ;)
Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 16:51:17 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160979434
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden.

Waarom is daar niet voor gekozen? Konden geen mDMM's meer worden gemaakt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160979484
Dit is dan de nieuwe veronderstel ik?

Kan nou niet bepaald zeggen dat ik de opgelapte variant van de HLE12 mooier vind dan wat in België rond reed...

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 16:54:46 ]
pi_160979549
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt?
Opleiding is niet voor machinisten, maar voor de train managers. Ander deursysteem (dus deurproblemen moeten op andere manier opgelost worden) en nog wat andere algemene dingen. Opleiding is dus een groot woord ;)

Voor mij als machinist boeit het niet wat er achter mij aan hobbelt. Hooguit is het remgedrag wat anders. Dat merk ik bij de eerste remming, en daar pas ik de rest van mijn remmingen op aan. Zelfs tussen rijtuigen/treinen van hetzelfde type wil dit verschillen, dus de eerste remming is wat dat betreft erg belangrijk.
Ongetwijfeld krijgen machinisten ook nog dezelfde instructie, maar dan voor eventuele problemen met leeg materieel-ritten.
pi_160980340
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef MTL het volgende:

[..]

Helemaal correct ;)
Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
ah, dat heb ik gezien. die 2 wagens heb ik daar neergezet een week terug :s)
pi_160981078
Mja, "in volle gang" is wellicht wat overdreven :P
Ik weet niet of ze al begonnen zijn of dat het aankomende week/weken gaat gebeuren.
pi_160981110
ik heb trainmanagers van international ernaast zien roken, telt dat?
pi_160981654
Ja! Dat telt :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2016 @ 19:08:25 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160982348
Mat'54 766 heeft op eigen kracht een proefrit gemaakt van Leidschendam naar Ypenburg en terug

Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 maart 2016 @ 19:35:28 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160982825
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:26 schreef dennistd het volgende:
Zondag 27 maart 2016:
ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:13/22:14 (5a); Amsterdam Centraal 22:50 (8)
ICE104 is vanavond Arnhem - Amsterdam opgeheven, en een vervangende ICE30010 ingelegd als "Extra trein". Arnhem 21:01, Zutphen 21:27, Amersfoort 22:12, Amsterdam 22:58. Of dit hetzelfde stel betreft, durf ik niet te zeggen. Of Zutphen ook echt een stop voor die trein is, durf ik evenmin te zeggen.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:40:01 #295
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160982909
Ik ga wel even kijken wat er straks langskomt :)
doei
  Redactie Sport zondag 27 maart 2016 @ 19:46:20 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160983046
Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 maart 2016 @ 19:47:00 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160983063
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:46 schreef dennistd het volgende:
Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal.
Ja, zie 'm nu. DB heeft 'm er wel in staan bij die vervangende trein, maar NS niet. Alle andere ICE's staat-ie niet vermeld.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:53:44 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160983216
ICE 122 naar Amsterdam (die via Den Bosch zou gaan) heeft +60 vanwege "Personen im Gleis" en zwerft nog in Duitsland rond bij Rees.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:30:46 #299
374442 R-K
Jawohl!
pi_160984049
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven.
Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden.
Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen.
Mogelijkheden genoeg.

Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL...
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:37:32 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160984253
N-wagens O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')