In D hoor je hem nog wel regelmatig voorbij komen op de radioquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wij zitten hier onmeunig te lachen om deze klassieker:
Absoluut. Wel opvallend dat ze er nu mee komen, want het was in de eerdere scenario's nog niet ter sprake gekomenquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zit je niet met een bocht en een helling in hetzelfde spoor, kan het me wel voorstellen dat ze het zo doen.
Blijft leukquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wij zitten hier onmeunig te lachen om deze klassieker:
Is in Tsjechië ook al tijden zo. Wel eens uitgezet. Nou heeft Tsjechië nou niet echt een rapefugee probleem, Duitsland wel...quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)-duitse-treinen.html
mja, wat vinden we hiervan?
nee, juist niet bij de Kleiwegquote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:12 schreef b2py het volgende:
Volgens mij heeft de RET geen metroaansluiting bij de Waalhaven, maar dat kan ik mis hebben
daar ligt volgensmij wel iets, ik ben er in januari een paar keer langs gejakkerd, of het nog in dienst is is een andere vraag...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:12 schreef b2py het volgende:
Volgens mij heeft de RET geen metroaansluiting bij de Waalhaven, maar dat kan ik mis hebben
Ah ok, ik heb de filmpjes niet bekeken, zit in de treinquote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, juist niet bij de Kleiweg
Op de Waalhaven ligt de aansluiting met het metrospoor zoals in de filmpjes te zien. Mocht die buiten bedrijf zijn dan kan het eventueel ook nog in Leidschendam
Heeft adam/gvb dat ook? Zo aansluiting normaalspoor metrospoorquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig om te zien hoe materieel van de RET vanaf de Kleiweg via het normale spoor in de Waalhaven afgeleverd wordt
Op de achtergrond staat nog een Syntus Lint bij Shunter
Maar die andere trein reed wel op tijdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende:
Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Hoezo "zelden"?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende:
Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Er stoppen zat extra treinen, de IC's Utrecht - A'dam Centraal maken extra stops..quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat zie je eigenlijk nooit meer he? Extra treinen bij een evenement. Ik had er voor vanavond wel verwacht, extra ritten vanaf station Johan Cruijff
Ik bedoel extra (voetbal) treinen...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Er stoppen zat extra treinen, de IC's Utrecht - A'dam Centraal maken extra stops..
De herkomst van de supporters is nu uit het hele land, dat is lastig voetbaltreinen managen. Als ze nou allemaal uit Eindhoven komen is het wel aardig te managen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel extra (voetbal) treinen...
Ik zie heel vaak zoveel teleurgestelde ( of boze) mensen, het niet wachten op aansluiting is in Utrecht gewoon dagelijkse kost, en ik kies daarom altijd voor een doorgaande trein als ik verder moet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:50 schreef b2py het volgende:
Precies zoals ik zeg, ik zie nauwelijks zoveel teleurgestelde mensen.
Daarom zeg ik toch 'ik', niet om een algemeen beeld te scheppen...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik zie heel vaak zoveel teleurgestelde ( of boze) mensen, het niet wachten op aansluiting is in Utrecht gewoon dagelijkse kost, en ik kies daarom altijd voor een doorgaande trein als ik verder moet.
Zo nu en dan komt er een trein binnen via Postcrossingquote:
Och, gewoon allemaal een GTBV'tje invullen (ervanuitgaande dat de overstap op een 2x p/u IC is). Laat ze maar lappen ..quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende:
Nope, vier keerquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Och, gewoon allemaal een GTBV'tje invullen (ervanuitgaande dat de overstap op een 2x p/u IC is). Laat ze maar lappen ..
Nee, ik ga meequote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als dat geeeeen faappeeeeee wooooordt!!!!!
Sterkte joh, vervelende dingen (n)
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zo nu en dan komt er een trein binnen via Postcrossingdus dat is soms wel verrassend
Vrouwenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb ik dat, vriendin Duck die stug op een stakingsdag een TGV boekt met aansluitend een bus die 4 keer per dag gaat die misschien oook staakt.![]()
En ze wist het...![]()
![]()
Tegen beter weten in....
Heb ik dat
Ja. Gaat over het hernoemen van de Amsterdam ArenA, je weet wel die galmbakquote:
Faal stadion dus.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja. Gaat over het hernoemen van de Amsterdam ArenA, je weet wel die galmbak
ik had zelf dan nog die 2 blauwe lijntjes omgedraaidquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja maar denk ook aan de nitwits die in de war raken als er ineens een tussenstation als eindbestemming staat!
(ik vind dit zelf ook wel de 'minst slechte' oplossing..)
Iets soortgelijks zag ik vorige week in Amersfoort, rijdt-ie wel of rijdt-ie niet?
[ afbeelding ]
(voordat b2py antwoord geeft met twee puntjes erachter: ja ik weet ook dat het dezelfde trein is maar dan opnieuw ingelegd onder een ander nummertje en dat hij dus wel rijdt bla bla.)
Klik je op de button, staat er:quote:Geachte heer greavy,
Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een onderzoek. Dit keer geen standaard vragenlijst, maar een heuse treinreis, startend op station Dordrecht. Het onderzoek neemt ongeveer 20 minuten in beslag, een leuke opvulling voor als u nog een gaatje in uw agenda heeft. Voor deze 20 minuten van uw tijd, ontvangt u van ons een bol.com cadeaukaart van ¤ 20,-.
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Forum Business Research voert het onderzoek in opdracht van NS uit. U kunt zich tot en met 29 maart opgeven om deel te nemen.
Nieuwsgierig geworden? Klik op de onderstaande knop om u in te schrijven voor de proef:
Helaas voor ze, ik kan niet meedoen want werken (en de vrachtwagen mee de trein in nemen is geen goed idee.quote:Leuk dat u mee wilt werken aan het onderzoek! Het onderzoek vindt plaats op 6, 7 en 8 april, van 11:00 tot 18:00 uur. U kunt zo zelf kiezen welk tijdstip het beste uitkomt op deze dagen.
Voordat we uw deelname kunnen bevestigen, hebben we een paar vragen voor u om te bepalen of u deel kunt nemen.
Trein achterop de vrachtwagen dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Helaas voor ze, ik kan niet meedoen want werken (en de vrachtwagen mee de trein in nemen is geen goed idee.
Geen dieplader op de zaak?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:55 schreef greavy het volgende:
Kan het proberen in de zeecontainer te proppen
Sinds dit jaar, iedere feestdag tegenwoordig geldig. Ook Koningsdag.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WeekendVrij op Goede Vrijdag geldig? Sinds wanneer is dat? Ik heb daar nog stennis over lopen schoppen bij NS dat dat níet het geval was namelijk
Puike plaatjes trouwens!
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-belooft-ns-1601154quote:In mei 2014 werd duidelijk dat er in 2016 een tekort aan treinen zou ontstaan. Toen besloot het kabinet dat de eerder aangekondigde versobering van de OV-kaart voor studenten – NS rekende op een halvering van 690.000 reizende studenten – niet door zou gaan. De regeling bleef bestaan en werd zelfs uitgebreid: vanaf januari 2017 krijgen ook mbo-leerlingen onder de 18 jaar een OV-kaart. Nog eens 100.000 reizigers erbij.
Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:09 schreef greavy het volgende:
Het Belgische tijdschrift Op de Baan riep laatst dat er weer Belgische I10 in de Benelux komt nu de EC Vauban wegvalt. Maar gezien dat tijdschrift wel vaker informatie verspreid die niet klopt of al sterk achterhaald is, ben ik benieuwd. Ik geloof er eigenlijk niet echt in.
Ze doen er zo weinig aan dat er voor slechts 300 miljoen 58 extra treinen bij Stadler vandaan komen.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:05 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:00 schreef J.B. het volgende:
Over studenten gesproken, 22 maart stond er een artikel over de nieuwe sprinter in de NRC met daarin het volgende stuk:
[..]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-belooft-ns-1601154
Dat beleid zorgt dus voor een verandering van het verwachte reizigersaantal van bijna 800.000; zo valt voor de NS toch ook geen materieelplanning voor de lange termijn te maken?
Hoezo doen sommige treinen 1:10 over Arnhem-Amersfoort en andere 1:30? Stops onderweg om in een pad te kunnen belanden?quote:
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen.![]()
Helemaal correctquote:Op zondag 27 maart 2016 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan.
Oeps, die link wilde ik erbij plaatsenquote:Op zondag 27 maart 2016 16:33 schreef b2py het volgende:
Hier een fotoserie: http://ekonomika.idnes.cz(...)0449_eko-doprava_suj
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:05 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt?quote:Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef MTL het volgende:
[..]
Helemaal correct
Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
Waarom is daar niet voor gekozen? Konden geen mDMM's meer worden gemaakt?quote:Op zondag 27 maart 2016 16:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden.
Opleiding is niet voor machinisten, maar voor de train managers. Ander deursysteem (dus deurproblemen moeten op andere manier opgelost worden) en nog wat andere algemene dingen. Opleiding is dus een groot woordquote:Op zondag 27 maart 2016 16:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt?
ah, dat heb ik gezien. die 2 wagens heb ik daar neergezet een week terugquote:Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef MTL het volgende:
[..]
Helemaal correct
Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
ICE104 is vanavond Arnhem - Amsterdam opgeheven, en een vervangende ICE30010 ingelegd als "Extra trein". Arnhem 21:01, Zutphen 21:27, Amersfoort 22:12, Amsterdam 22:58. Of dit hetzelfde stel betreft, durf ik niet te zeggen. Of Zutphen ook echt een stop voor die trein is, durf ik evenmin te zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:26 schreef dennistd het volgende:
Zondag 27 maart 2016:
ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:13/22:14 (5a); Amsterdam Centraal 22:50 (8)
Ja, zie 'm nu. DB heeft 'm er wel in staan bij die vervangende trein, maar NS niet. Alle andere ICE's staat-ie niet vermeld.quote:Op zondag 27 maart 2016 19:46 schreef dennistd het volgende:
Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal.
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie.quote:Op zondag 27 maart 2016 16:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven.
Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden.
Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen.
Mogelijkheden genoeg.
Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |