ikweetnietwat | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:43 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:52 | |
t is ook wel zo dat zonbeetje alles daar voorbij gaat in Brussel | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:53 | |
Er moet nog aan andere plaat in de OP? | ||
Maegrim | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:55 | |
Gekkenhuis op de watergraafsmeer ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:13 | |
Hoofddorp duurt naar verwachting tot 20:00 | ||
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:22 | |
| ||
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:33 | |
Sorry, wat? ![]() | ||
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:35 | |
Nulletje te veel in het reisinformatiesysteem? Tot 2 uur lijkt me logischer. EDIT: als inderdaad de trein al helemaal gecontroleerd is en alles weer is vrijgegeven. [ Bericht 30% gewijzigd door MTL op 22-03-2016 13:55:15 ] | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:37 | |
En Driek in de pen in 3-2-1..... | ||
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:40 | |
Lees ergens anders dat net juist de ontruiming bij Hoofddorp op dit moment uitgebreid wordt. Wat ze dan nu weer hebben? Dan gaat het inderdaad nog wel weer even duren voor het rijdt. EDIT: Inmiddels wordt het kantoor van het naast Hoofddorp gelegen Sanoma ook ontruimd vanwege een bommelding volgens een journalist. Gaat lekker daar. Kan het team van Hoofddorp in één adem door. | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:47 | |
Tussen Leiden C. en Schiphol Airport rijden geen treinen door inzet van de politie. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen. Reizigers tussen Leiden C. en Amsterdam C. reizen via Haarlem. Reizigers tussen Leiden C. en Schiphol Airport reizen via Sloterdijk. Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C. reizen via Amersfoort en Utrecht C. 22 maart 13:14 https://www.rijdendetrein(...)n-c-schiphol-airport | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:47 | |
Dan had ik wel 14 getypt.. | ||
Dos37 | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:52 | |
wtf tot 20:00 gaan ze Schiphol afbreken en opnieuw opbouwen in de tussentijd | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:09 | |
Op Hoofddorp schijnt de Benelux te staan die rond de aanslagtijd van Zaventem vertrok. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:17 | |
Springt er op de IJsselbrug nog een voor de trein ![]() | ||
larsico | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:18 | |
Zag zojuist als ik het goed heb een ICB stil staan te station Oudenbosch, in de richting van Rotterdam. Geen idee of er nog mensen in zaten. | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:19 | |
Je bedoelt een Benelux neem ik aan, en geen Pimpel? Dat is ook ICB namelijk. | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:21 | |
Die is leeg las ik elders, staat er al een paar uur | ||
larsico | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:29 | |
Benelux inderdaad, niet helemaal duidelijk verwoord ![]() B2py: duidelijk, net in Lage Zwaluwe ook weer een. - Moet zelf nu naar Sloterdijk toe, reis met de Zeeland-IC. Op de stations hier wordt aangeraden via Utrecht te reizen, maar denk dat ik toch maar via Haarlem ga. Zal wel druk zijn, maar anders ben ik helemaal lang onderweg. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:35 | |
Is de site van de NMBS bij jullie ook zo raar? | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:38 | |
Die laadt hier helemaal niet | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:39 | |
Sloterdijk zou ik inderdaad via Haarlem doen. | ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:49 | |
In Zwolle liepen ook extra politie? Gastje in de trein richting Utrecht die wat vervelend liep te doen? | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50 | |
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=240683 | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50 | |
Understatement van de dag....
| ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:53 | |
| ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:53 | |
Moet dat geen spoilertje zijn? Nu zie je onderstreepte niet | ||
larsico | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:54 | |
Ons deel van het treinstel is inmiddels helemaal donker, staan stil op Blaak dus lekker donker. Deuren gaan niet meer open, schermen werken niet. Lekker dus [ Bericht 1% gewijzigd door larsico op 22-03-2016 15:04:29 ] | ||
Prins_Pils | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55 | |
Brusselse stations gaan om 16 uur weer open. | ||
larsico | dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56 | |
En de trein is opgeheven Maar goed mag niet zeuren, kan altijd erger | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00 | |
DDM1 met e-loc 1779 begon inderdaad op de Zaanstraat. De eerste slag ging naar Alkmaar. De trein is momenteel nog op de baan. Vastgelegd in Driehuis en Haarlem: ![]() ![]() ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:09 | |
Die buffers zien er nog nieuw uit. Verfbeurt had ook geen kwaad gekund ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:11 | |
Die verfbeurt komt nog.. | ||
larsico | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:22 | |
Wat overigens naar mijn mening wel een punt van aandacht is: aangezien de Benelux niet reed, zaten er meer dan gemiddeld buitenlanders in de trein Roosendaal-Randstad. Alles werd echter alleen in het Nederlands omgeroepen. Heb meerdere mensen nog moeten vertellen dat de trein opgeheven was. | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:22 | |
DDM-1 krijgt later een verfbeurt en voor de bankjes komt een oplossing. Nedtrain heeft enige tijd geleden de opdracht gekregen om DDM-1 sneller op de baan te krijgen waardoor de verfbeurt op de langere baan is gezet. | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:23 | |
Was het probleem ook niet dat er chroom-6 in de huidige verflaag zit? Bij het schuren zal dat ongetwijfeld vrij komen. | ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:36 | |
Wat is het probleem met de bankjes dan? | ||
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:40 | |
Inderdaad: Over NS / Dossier Chroom-6 | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:49 | |
In de nacht van donderdag op vrijdag komen de eerste twee NS-FLIRT's aan in Nederland: http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/Lijkt mij trouwens een onwaarschijnlijk snel pad, in 27 minuten van Herzogenrath naar Maastricht ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 17:00 | |
Raketstellen | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 maart 2016 @ 17:06 | |
het gaat niet om de tweedeklas bankjes, maar om de eerste klas stoelen. deze zijn in de DDM-1 van stof en er is opknapwerk nodig. de plannen zijn overigens om deze met leer te bekleden. | ||
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 17:53 | |
Op tijd vertrokken uit Utrecht, geheel volgens verwachting met +4 in Houten aangekomen. Verwacht, omdat de vertraagde IC voorlangs moest. Helaas een conducteur die denkt dat die functie alleen bestaat uit op een fluitje blazen... | ||
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 22 maart 2016 @ 18:40 | |
Dubbel dekker. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 18:51 | |
Enorme wachtrijen buiten bij de Brusselse stations. Iedereen wordt blijkbaar gefouilleerd.![]() Link: http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)selse-stations.dhtml [ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 18:53:48 ] | ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 19:31 | |
Tering ![]() | ||
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 19:39 | |
Want die zitten niet allemaal ramvol wil je zeggen? | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 19:48 | |
Treinverkeer Amersfoort stilgelegd. | ||
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:13 | |
Is dat Brussel-Midi? ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:15 | |
Volgens mij niet, lijkt me eerder noord. | ||
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17 | |
Dat is Noord, al zal het beeld bij Zuid vast niet anders zijn. | ||
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:22 | |
In Zuid staan er dan ook nog eens mensen bij die naar Parijs of Londen willen... | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:23 | |
Welk station zijn we eigenlijk overgestapt richting Montgomery zaterdag Thijs? Was wel in de buurt van Maalbeek in elk geval dacht ik... | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:28 | |
Vanuit de trein? Merode of Schuman. Centraal kan ook, maar dat is niet echt in de buurt bij Maalbeek. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 20:28:55 ] | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:31 | |
Nee, van metro 5 op metro 1. Bij De Brouckere hadden we de eerste de beste gepakt maar dat was dus lijn 5 terwijl we lijn 1 hadden moeten hebben, dus ergens voor Merode overgestapt. | ||
Prins_Pils | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:33 | |
Mja, dat kan dus op Centraal, Park, Kunst-Wet, Maalbeek, Schuman of Merode. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:41 | |
Merode ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:01 | |
![]() | ||
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:19 | |
We waren blijven zitten tot de laatste overstap mogelijkheid, dat was dus Merode. | ||
Bitlord | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:00 | |
Schijnveiligheid. Weet ook niet zo goed een oplossing, maar hier staat ook iedereen opeengepakt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:15 | |
Bovendien verhoogde concentratie aan special forces om uit te schakelen ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:33 | |
Na de aanslagen vandaag zitten twijfelen of ik deze foto wel moest uploaden, maar omdat ik vind dat we ons niet tegen moeten laten houden door terreur toch maar gedaan: Afgelopen weekend bracht ik door in Brussel. Nog niets aan de hand, en zelfs de zwaarbewapende militairen die de afgelopen tijd op het journaal te zien waren heb ik nergens gezien. Hoe dat een paar dagen later helemaal veranderd kan zijn.... Deze foto met daarop metro 6 naar Koning Boudewijn en tram 7 naar Heizel maakte ik afgelopen zaterdag bij de halte Heizel. Prominent op de achtergrond is het Atomium te zien, waarop hopelijk de zwart-geel-rode driekleur nooit vervangen zal worden door de zwarte IS-vlag. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 22-03-2016 23:43:47 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:35 | |
Al is IS nog zo snel, de copyright-mafia achterhaalt ze wel. ![]() | ||
bork | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:35 | |
Prachtige foto, had ik niet willen missen ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:38 | |
http://atomium.be/AuthorsRights.aspx?lang=de Ik zou niet weten welk commercieel doel ik hierbij heb... | ||
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:42 | |
Atomium foto's zijn toch publieke domein?of heb ik het fout? ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:43 | |
Tof Dennis ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:46 | |
Nee, in België mag je tot 70 jaar na de dood van de architect niet zonder toestemming een foto ervan publiceren.... Best raar, want ik neem aan dat de beste man in de jaren '50 gewoon betaald is voor zijn ontwerp. | ||
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:49 | |
Heb je fout ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:50 | |
te ziek voor woorden natuurlijk, maar dat zijn wel dingen waar je last mee zou kunnen krijgen. Die SABAMgasten zijn nogal meedogenloos heb ik me laten vertellen. | ||
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:50 | |
WTF,welke idioten hebben zulke auteursrechten regels gesteld? | ||
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:54 | |
Zal wel meevallen zo toch? Wel irritant natuurlijk, het symbool van Brussel en dat mag je niet verspreiden ![]() | ||
bork | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:58 | |
Wie gaat dit aan Ampelmann vertellen?![]() ![]() zal het zelf maar doen. | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 00:01 | |
Er hat das nicht gewusst | ||
bork | woensdag 23 maart 2016 @ 00:02 | |
Richtig, ik ook niet, jij wel dan? | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 00:05 | |
Nee. Maar goed, sinds wanneer ligt er copyright op een structuurformule van ijzer ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 00:13 | |
En nogal vasthoudend volgens het programma Basta dat in het verleden een uitzending aan die gasten gewijd heeft | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 00:21 | |
Zullen ze ook voor Killroy werken? ![]() | ||
Adrie072 | woensdag 23 maart 2016 @ 02:18 | |
AMSTERDAM - Personeel van de NS voelt er vooralsnog niets voor om woensdag weer te gaan rijden op Brussel. Eerst moeten extra veiligheidsmaatregelen worden genomen. Door Frans van den Berg - 22-3-2016, 23:22 (Update 22-3-2016, 23:22) Dat schrijft FNV Spoor in een brief aan de directie. Dinsdag werden de Thalystreinen en de Intercity Direct uit de dienstregeling gehaald. Daarvoor waren wel al extra politiemensen ingezet op de grote stations langs deze lijn. ,,Wij hebben twijfels over de beveiliging tussen Roosendaal en Antwerpen en vinden het essentieel dat ook op dit gedeelte van het traject de beveiliging goed geregeld is. Indien dat onvoldoende geregeld is vinden we het verstandiger niet verder te rijden dan Roosendaal'', schrijft Andries van den Berg, vakbondsbestuurder FNV Spoor. ,,Het personeel dat de treindienst op Brussel verzorgt is behoorlijk ontdaan door de in Brussel gepleegde aanslagen. Sommige medewerkers zijn momenteel bang, soms door situaties die zich vanochtend hebben voorgedaan bij het aanrijden op Brussel. Wij verwachten van u maximale coulance in het geval medewerkers te angstig zijn om de dienst op Brussel te kunnen uitvoeren.'' Aangezien bovenstaande twee punten breed leven onder het personeel en vereist dat een antwoord voor de aanvang van de treindienst, besluit de FNV. De NS-directie heeft nog niet gereageerd. | ||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 23 maart 2016 @ 08:33 | |
NS wilt zeker "train marshals"? | ||
Dos37 | woensdag 23 maart 2016 @ 08:38 | |
Die springer bij Apeldoorn was er vroeg bij volgens mij was het de eerste trein van de dag. ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 maart 2016 @ 08:47 | |
Ik vraag me af of er ook blije mensen zijn bij NS. De kans dat ze de loterij winnen is groter dan dat ze te maken krijgen met een aanslag... De pimpel rijdt via Zwolle, zonder te stoppen. Aantal omreizenden lijkt mee te vallen. | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 09:15 | |
Schijnt dat die is gaan schouwen en een kadaver heeft gevonden want de eerste Pimpel heeft wel vol gas gereden. | ||
boriq | woensdag 23 maart 2016 @ 09:18 | |
Mensen denken over het algemeen niet zo rationeel | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 maart 2016 @ 09:20 | |
Getuige het nieuwe stukje vuilniskots wat Driek op zijn stevige stukjes website heeft gepubliceerd heb je gelijk. | ||
boriq | woensdag 23 maart 2016 @ 09:24 | |
De enige mensen die echt rationeel na kunnen denken op/na zo'n aanslag zijn de mensen in de stad zelf, de rest pretendeert het maar te zijn. | ||
bork | woensdag 23 maart 2016 @ 09:33 | |
Goed tot ze het doen maar hoe bepalen ze dan zo'n datum "dat het weer ok is om te reizen" vraag ik me dan af? | ||
Dr_Flash | woensdag 23 maart 2016 @ 11:14 | |
Dat vraag ik me voor dat Beneluxpersoneel ook af. In feite is die trein dus voor onbepaalde tijd opgeheven. | ||
spectrumanalyser | woensdag 23 maart 2016 @ 11:59 | |
DDM-1 stam 7201, met NS E-loc 1779 dinsdag 22 maart 2016 ging de proefrit van Amsterdam naar Alkmaar. | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 13:57 | |
De impact op de dienstregeling door verbouwing Utrecht voor het lopende jaar: https://www.rijksoverheid(...)-voor-de-treindienst | ||
Merode32 | woensdag 23 maart 2016 @ 14:58 | |
Met uitzondering van Intercity Brussel, deze stopt niet op Brussel Nationaal Luchthaven. Goh je verwacht het niet...... | ||
ReisT | woensdag 23 maart 2016 @ 15:01 | |
We moeten dus weer een stukje flexibiliteit vaarwel zeggen...: Het is mij een raadsel wat er tijdelijk is aan de treinen vanuit Arnhem en Den Bosch richting Amsterdam op de sporen 5 en 7? Meer perronsporen krijgen ze ook niet, al kan het schelen dat de sprinters richting Breukelen uiteindelijk naar spoor 14 gaan. Dienstregeling van de CNL wordt inderdaad iets aangepast: die zal een paar maanden niet meer stoppen in Utrecht. | ||
_JdM_ | woensdag 23 maart 2016 @ 15:06 | |
Een trein per dag = iets aangepast. Maar dat had je zelf ook al. Laat maar. | ||
dennistd | woensdag 23 maart 2016 @ 15:09 | |
Ik neem aan dat het probleem in de sprinters en wellicht ook de goederen zit. | ||
James1988 | woensdag 23 maart 2016 @ 16:10 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 16:14 | |
"On the right hand you can see Utrecht Central Station, where we do not have a stop. When you look at your left you can see the beautifull new Town hall. Our next stop will be Amsterdam Central Station." | ||
Guppy | woensdag 23 maart 2016 @ 19:49 | |
Ik ontving vandaag een ansichtkaart met een leuke trein erop ![]() ![]() | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 22:06 | |
In deze setting is het al ietsiepietsieminder een gedrocht | ||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 23 maart 2016 @ 22:15 | |
Welke trein is dat? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 maart 2016 @ 22:20 | |
Directe IC naar Hoogeveen. Stopt niet onderweg. | ||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 23 maart 2016 @ 22:21 | |
Wat is de route dan? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 maart 2016 @ 22:22 | |
Amsterdam-Hoogeveen. | ||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 23 maart 2016 @ 22:24 | |
Welke plekken in NL zijn hoger dan 250+ meter? | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 22:26 | |
Liever Schiphol dan. Toen die trein nog reed stapte ik altijd in Hoogeveen (of Beilen) op naar Schiphol. Niet dat b dat zo vaak was, keer of 5 max ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 23 maart 2016 @ 22:26 | |
Hoogeveens ego. | ||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 23 maart 2016 @ 22:27 | |
Ah,OK. | ||
Duvel | woensdag 23 maart 2016 @ 22:34 | |
Tjezus wat lelijk. Kon bedacht zijn door een ex-bezoeker van dit topic. | ||
Dr_Flash | woensdag 23 maart 2016 @ 22:36 | |
Stopt beter ook niet in Hoogeveen. | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 22:39 | |
Klapt ie bij Roodeschool de Waddenzee in ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:42 | |
![]() Daar staat geen watersportwinkel
| ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 22:44 | |
Er gaat nog niet direct een belletje rinkelen. Wat was er ook alweer gebeurd? | ||
Dr_Flash | woensdag 23 maart 2016 @ 22:48 | |
kijk, een newbie! | ||
Merode32 | woensdag 23 maart 2016 @ 22:49 | |
Locje naar binnen gekacheld. | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 22:50 | |
Ergens in Fryslân toch? | ||
Dr_Flash | woensdag 23 maart 2016 @ 22:52 | |
gast ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:52 | |
http://bfy.tw/4uED | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:54 | |
so cute ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 22:58 | |
Er is weer een BM73 onderweg naar Nederland. Zal wel vrijdag ofzo worden dat het stel het land binnen komt | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 23:02 | |
Ik wist niet dat het in Stavoren was ![]() ![]() | ||
derLudolf | woensdag 23 maart 2016 @ 23:02 | |
Danku | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 23:09 | |
Is dit een verkapte FLIRT3 post? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 23:11 | |
Niet echt. Haarlem versus Maastricht als eindbestemming ![]() | ||
b2py | woensdag 23 maart 2016 @ 23:15 | |
Doet me denken aan de vorige keer dat er gemeld werd dat er een NS FLIRT kwam en dat het een Abellio bleek te zijn. Heel autistisch treinbeminnend Nederland aan de rel ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 maart 2016 @ 23:18 | |
http://www.somda.nl/forum(...)ingen+revisie+BM+73/ | ||
derLudolf | donderdag 24 maart 2016 @ 00:31 | |
ONZ / Wie jarig is trakteert.Mono is jarig. Feli Mono. Ben je nu eindelijk stereo geworden? | ||
#ANONIEM | donderdag 24 maart 2016 @ 00:33 | |
![]() Ik blijf immer door 1 oor galmen. ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 00:34 | |
Feli Mono ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 24 maart 2016 @ 00:35 | |
Dank vrind! | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 00:40 | |
Gefeliciteerd Mono ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 24 maart 2016 @ 00:43 | |
Thanks! Bier! ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 00:55 | |
Feli! Proost! ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 07:23 | |
Van harte joh dikzak ![]() | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 08:40 | |
Wat hij zegt ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 24 maart 2016 @ 10:41 | |
Echt wat is dit voor tieveritus zooi joh.. Is er *en* een stroomonderbreking *en* een andere onderbreking van verkeer en de RER-A app geeft niet thuis ![]() En das iedere keer zo, bij de gebruikelijke dagelijkse tievesbende werkt t wel, is er wat bijzonders dan werkt t niet | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 12:00 | |
'Dreigt' ![]() http://www.gelderlander.n(...)melstation-1.5856228 | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 12:02 | |
Amsterdam Zuid gaat definitief op de schop: http://www.prorail.nl/nie(...)ac-besluit-zuidasdok | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 12:05 | |
Moet daarvoor alle net nieuw aangelegde infra vanwege het SAAL-project weer opgebroken worden? | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 12:06 | |
Nee, gaat louter om verbreden huidige passage (Minerva?) & aanleggen tweede passage En anders, ze recyclen die sporen heus wel | ||
James1988 | donderdag 24 maart 2016 @ 12:10 | |
Het Hoogeveen van Gelderland ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 12:15 | |
Ze houden overdag gewoon 6 (!) verbindingen per uur met Arnhem en 4 per uur met Nijmegen. Tsja, er zijn stations waar dat slechter geregeld is. | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 12:16 | |
Nou ja, ik vind het gewoon zonde om spul aan te leggen voor slechts 10 jaar gebruik. Maar zo te zien gaat alleen de A10 onder de grond, en wordt de metro aangepast. De aansluiting naar Amstelveen lijkt helemaal te verdwijnen op de schets. | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 12:18 | |
Gaat Arriva straks ook stoppen op Arnhem Zuid? Zo nee dan gaan we dat gewoon een Intercity noemen ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 12:18 | |
Nee, de metro doortrekken naar Amstelveen blijft technisch mogelijk (ruimtereservering). Edit: maar de perrons worden wel omgeklapt naar de westkant van de passage en dan kan het weer niet ![]() | ||
James1988 | donderdag 24 maart 2016 @ 12:19 | |
Stoptrein stopt niet in Arnhem-Zuid Inter-City stopt ook in Arnhem-Zuid ¯\_(ツ)_/¯ | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 12:20 | |
Sneltrein ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 12:22 | |
Klopt. Dat zijn de plannen voor Amstelveen met betrekking tot tram/metro. Het verdwijnen van de metro uit Amstelveen was volgens mij al min of meer besloten voordat de knoop over de A10 doorgehakt werd. | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 12:24 | |
Hier is veel meer info te vinden: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1524346 Mogelijk gaat de tram nog doorgetrokken worden naar Uithoorn | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 12:42 | |
Dan zal ik je even uit die wereld helpen. Het spul wordt 'afgebroken', elders opgeslagen en daarna weer teruggebouwd. Die aannemers zijn ook niet helemaal gestoord, hier scoren ze eventueel op bij kosteffectiviteit. Dat gebeurt al jaren trouwens. Het gaat niet linea recta naar de prullenbak hoor.. | ||
Alexxxxx | donderdag 24 maart 2016 @ 13:30 | |
![]() | ||
bork | donderdag 24 maart 2016 @ 13:53 | |
Warrig interview met ProRail-woordvoerder Ochtendmens? huh huh zo zat als een kanon volgens mij.
![]() ![]() voor wie er een plaatje bij wil. https://www.prorail.nl/pers/contact-pers | ||
Peter | donderdag 24 maart 2016 @ 15:58 | |
Gefeliciteerd meester! | ||
spectrumanalyser | donderdag 24 maart 2016 @ 15:59 | |
DDM-1 te Zwolle![]() https://www.flickr.com/photos/55301942@N08/25401313423/ Soest ![]() https://www.flickr.com/photos/andrepronk/25400274283/ [ Bericht 33% gewijzigd door spectrumanalyser op 24-03-2016 16:07:24 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 24 maart 2016 @ 16:29 | |
Dank u wel! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2016 16:29:53 ] | ||
MTL | donderdag 24 maart 2016 @ 16:56 | |
Gefeliciteerd mono ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 24 maart 2016 @ 17:05 | |
Gefeliciteerd Mono! | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 18:25 | |
Bier ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 24 maart 2016 @ 18:35 | |
Thanks! Merci monsieur. Ja. Dit ja. | ||
Guppy | donderdag 24 maart 2016 @ 18:37 | |
Geen idee, het is iets Tsjechisch ![]() | ||
James1988 | donderdag 24 maart 2016 @ 18:40 | |
Goede info ![]() Het was ook zo weer voorbij...
| ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 19:15 | |
Ik moet zeggen, die NS apps worden wel steeds functioneler en over de NS Int ben ik wel te spreken! | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 24 maart 2016 @ 19:24 | |
Treinverkeer Arnhem gestaakt. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 19:26 | |
Wromdan | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 19:27 | |
Ik wist niet dat Johan ook reclame heeft gedaan met NS, wat ontzettend tof! ![]() https://www.facebook.com/(...)os/1273048089392021/ | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 19:28 | |
Niemand weet het GRIP-1 iig | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 19:29 | |
2 verdachte koffers
| ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 19:40 | |
gezeik. Iedereen weet dat het met bomgordels gaat tegenwoordig. | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 20:12 | |
Amersfoort - Apeldoorn ook plat door de politie.. | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 20:17 | |
De NS-FLIRTs zullen waarschijnlijk pas in de nacht van maandag op dinsdag komen en dan niet twee stuks, maar gelijk drie (2 viertjes en een drietje). Verder schijnen in Polen de eerste casco's geleverd te zijn voor de FLIRTs van Arriva Limburg. De bouw van die stellen begint dus ondanks de bezwaarprocedure die nog loopt. Ook zou in Heerenveen de eerste bus al klaar zijn. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 20:21 | |
Als je niet wekelijks platgelegd wordt, hoor je er NIET MEER BIJ ![]() | ||
James1988 | donderdag 24 maart 2016 @ 20:23 | |
Morgen naar Londen. Eurostar ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 20:26 | |
Morgen naar Sestrière ![]() ![]() ![]() | ||
Guppy | donderdag 24 maart 2016 @ 21:06 | |
Het houdt niet op, niet vanzelf... http://www.omroepgelderla(...)ding-verdacht-gedrag | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 21:16 | |
Ik zap toevallig langs The Passion, is nu een stukje dat in een trein in de werkplaats Amersfoort speelt ![]() | ||
_JdM_ | donderdag 24 maart 2016 @ 21:17 | |
Een scene van The Passion is opgenomen in de loods met sloopmaterieel. o.a. in een kopbak DDAR/ DDZ en een VIRM. | ||
bork | donderdag 24 maart 2016 @ 21:17 | |
Overmorgen naar Keulen met ICE ![]() ![]() | ||
bork | donderdag 24 maart 2016 @ 21:17 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 24-03-2016 21:17:45 ] | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 21:23 | |
Morgen naar Hilversum! ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 21:24 | |
Morgen op de fiets naar het werk! ![]() | ||
derLudolf | donderdag 24 maart 2016 @ 21:38 | |
Niet vrij? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 21:41 | |
jij wel weer zeker he tamtak ![]() | ||
Duvel | donderdag 24 maart 2016 @ 21:42 | |
Sommige mensen zijn geen ambtenaar. ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 21:43 | |
Hoi! ![]() | ||
Blue_Panther_Ninja | donderdag 24 maart 2016 @ 21:50 | |
Best wel mooi dus. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 21:55 | |
Allemaal de moeder jullie. Morgen nog 3 uurtjes werken, dan naar de Jaarvergadering tot 19:00, bus in, uur of 14 rijden, serious dying, wakker worden in Italië, dagje in de sneeuw, avondje GGPO, slapen, weer een dagje sneeuw en een nacht bus terug naar Nederland. Maandag terug naar huis en de rest van de dag dood ![]() Grotendeels door de baas betaald, eigen bijdrage door De Baas (ik) betaald ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 21:56 | |
Dinsdagochtend 7:14 de intercity richting Keurslijf ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 21:57 | |
Eindbaas ben je ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 22:05 | |
Yeah I know ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 22:12 | |
Wauw tof, veel pleziert! | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 22:17 | |
Was wel echt mazzel hoor, bij de loting eindigde ik 29 van de 42.
| ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 23:07 | |
http://nos.nl/artikel/209(...)-duitse-treinen.html mja, wat vinden we hiervan? | ||
Prins_Pils | donderdag 24 maart 2016 @ 23:14 | |
Als we dit gaan doen wil ik ook een aparte coupé voor hommo's.In Duitsland heb je ook ruimere vrouwenparkeerplaatsen, ook nooit gesnapt ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 23:16 | |
Ik vind het belachelijk. Een stiltecoupe kun je je op aanpassen, voor een vrouwencoupe wordt dat wat lastig. Erger vind ik nog de verkeerde foto trouwens ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 23:18 | |
Ik ben tegen maar ik ben hier op dezelfde manier tegen als in überhaupt onderscheid maken tussen mannen en vrouwen en dingen die vanuit de maatschappij worden opgelegd en het verwachtingspatroon wat aan een geslacht wordt toegekend. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 23:18 | |
Morele superioriteit ftw. | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 23:19 | |
Ik ben uit een ICE compartiment gezet omdat dat blijkbaar familie iets was. DB heeft het dus ook.. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 maart 2016 @ 23:28 | |
Dat is iets anders. Jij ging TERECHT in de ballenbak zitten en ze overschatten je intelligentie. | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 23:29 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 23:44 | |
Toch nog een opvallend iets bij de vernieuwingen rond station Zwolle tegengekomen. Bij het vernieuwde Herfte aansluiting zal niet het spoor naar Emmen door een tunnelbak of over een viaduct gaan, maar zal het spoor naar Meppel een verdiepte ligging krijgen zodat de sporen naar Emmen daar op maaiveld overheen kunnen. http://www.destentor.nl/r(...)et-noorden-1.5855971 | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 maart 2016 @ 23:46 | |
Wij zitten hier onmeunig te lachen om deze klassieker: | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 23:47 | |
Dan zit je niet met een bocht en een helling in hetzelfde spoor, kan het me wel voorstellen dat ze het zo doen. | ||
b2py | donderdag 24 maart 2016 @ 23:47 | |
Nicceeee kijk ik ook minimaal 1 keer per maand ![]() | ||
derLudolf | donderdag 24 maart 2016 @ 23:52 | |
In D hoor je hem nog wel regelmatig voorbij komen op de radio ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 maart 2016 @ 23:52 | |
Wanneer leren ze bij De Stentor om normaal te praten? 'IC1771' ![]() http://www.destentor.nl/r(...)t-in-trein-1.5859287 | ||
Peterselieman | donderdag 24 maart 2016 @ 23:53 | |
Absoluut. Wel opvallend dat ze er nu mee komen, want het was in de eerdere scenario's nog niet ter sprake gekomen | ||
Prins_Pils | vrijdag 25 maart 2016 @ 00:38 | |
Blijft leuk ![]() Net als deze gouwe ouwe: | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:39 | |
![]() | ||
Okuliarnik | vrijdag 25 maart 2016 @ 09:16 | |
Is in Tsjechië ook al tijden zo. Wel eens uitgezet. Nou heeft Tsjechië nou niet echt een rapefugee probleem, Duitsland wel... | ||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 10:24 | |
Geinig om te zien hoe materieel van de RET vanaf de Kleiweg via het normale spoor in de Waalhaven afgeleverd wordt Op de achtergrond staat nog een Syntus Lint bij Shunter | ||
boriq | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:06 | |
Is er geen ruimte op het metronet om die over te brengen? | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:12 | |
Volgens mij heeft de RET geen metroaansluiting bij de Waalhaven, maar dat kan ik mis hebben | ||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:13 | |
nee, juist niet bij de Kleiweg ![]() Op de Waalhaven ligt de aansluiting met het metrospoor zoals in de filmpjes te zien. Mocht die buiten bedrijf zijn dan kan het eventueel ook nog in Leidschendam | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:13 | |
daar ligt volgensmij wel iets, ik ben er in januari een paar keer langs gejakkerd, of het nog in dienst is is een andere vraag... | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:32 | |
Ah ok, ik heb de filmpjes niet bekeken, zit in de trein | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:41 | |
Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer | ||
Merode32 | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:56 | |
Heeft adam/gvb dat ook? Zo aansluiting normaalspoor metrospoor | ||
dennistd | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:11 | |
Bij Diemen Zuid is een aansluiting op het GVB, maar die wordt vrijwel niet gebruikt. De M5-metro's zijn per vrachtwagen aangevoerd... | ||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:23 | |
Maar die andere trein reed wel op tijd | ||
ReisT | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:27 | |
Als die gewoon even had gewacht reed die ook op tijd (voor de statistieken).Hoezo "zelden"? | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:50 | |
Precies zoals ik zeg, ik zie nauwelijks zoveel teleurgestelde mensen. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:49 | |
Dat zie je eigenlijk nooit meer he? Extra treinen bij een evenement. Ik had er voor vanavond wel verwacht, extra ritten vanaf station Johan Cruijff | ||
boriq | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:55 | |
Nee, doen ze niet meer voor de ArenA. Zelfs niet als er tegelijk evenementen in de ArenA, Ziggo Dome en HMH zijn. Je kunt wel na gaan hoe druk dat is tussen 22:30 en 23:30. Enige wat je, héél misschien, kunt verwachten zijn een klein aantal extra stoppende treinen. | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:56 | |
Er stoppen zat extra treinen, de IC's Utrecht - A'dam Centraal maken extra stops.. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:59 | |
Ik bedoel extra (voetbal) treinen... | ||
Prins_Pils | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:01 | |
Dat gebeurt nog wel eens toch? Vanuit Twente naar station ArenA (dus niet Bijlmer)? Naar de Kuip ![]() | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:07 | |
De herkomst van de supporters is nu uit het hele land, dat is lastig voetbaltreinen managen. Als ze nou allemaal uit Eindhoven komen is het wel aardig te managen. | ||
ReisT | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:20 | |
Ik zie heel vaak zoveel teleurgestelde ( of boze) mensen, het niet wachten op aansluiting is in Utrecht gewoon dagelijkse kost, en ik kies daarom altijd voor een doorgaande trein als ik verder moet. | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:27 | |
Daarom zeg ik toch 'ik', niet om een algemeen beeld te scheppen... | ||
Guppy | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:01 | |
Zo nu en dan komt er een trein binnen via Postcrossing ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:10 | |
Och, gewoon allemaal een GTBV'tje invullen (ervanuitgaande dat de overstap op een 2x p/u IC is). Laat ze maar lappen .. | ||
ReisT | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:11 | |
" De intercity naar Schiphol Airport stopt ook in Zaltbommel, Geldermalsen en Amsterdam Bijlmer Arena". Combi van werkzaamheden en evenement. | ||
b2py | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:14 | |
Nope, vier keer | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:47 | |
Heb ik dat, vriendin Duck die stug op een stakingsdag een TGV boekt met aansluitend een bus die 4 keer per dag gaat die misschien oook staakt. ![]() En ze wist het... ![]() ![]() Tegen beter weten in.... Heb ik dat ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 25 maart 2016 @ 18:53 | |
Als dat geeeeen faappeeeeee wooooordt!!!!! Sterkte joh, vervelende dingen (n) | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:14 | |
Nee, ik ga mee ![]() | ||
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:02 | |
![]() | ||
derLudolf | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:08 | |
Vrouwen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:50 | |
In het sportjournaal van vandaag kwam de teststam DDM-1 door het beeld rijden. Vanaf 7.08 minuten http://nos.nl/uitzending/13974-uitzending.html | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:51 | |
Komt Cruijff in het item voor? | ||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:54 | |
Ja. Gaat over het hernoemen van de Amsterdam ArenA, je weet wel die galmbak | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:55 | |
Ah, dan sla ik even over. | ||
boriq | zaterdag 26 maart 2016 @ 09:55 | |
Het verdubbelen van Olst - Deventer lijkt van de baan door de hoge kosten, volgens Prorail zou het 102 miljoen euro gaan kosten. In eerste instantie dacht de provincie Overijssel zelf aan 40 miljoen euro. Het onderzoeks-document zelf is nog niet te vinden. De Stentor | ||
dennistd | zaterdag 26 maart 2016 @ 10:09 | |
102 miljoen? Komen er gouden spoorstaven te liggen of zo? Het baanlichaam is al geschikt, de portalen ook, er hoeft alleen wat ballast, dwarsliggers, spoorstaven en wasleiding aangelegd te worden... Oh ja, en allerlei kasten verplaatsen die ProRail zelf op de plek van het tweede spoor neergezet heeft ![]() | ||
boriq | zaterdag 26 maart 2016 @ 10:54 | |
Ik snap deze alinea daarover ook niet helemaal; "ProRail becijferde die op 102 miljoen euro en is niet bereid dat bedrag op tafel te leggen. De provincie zelf ging aanvankelijk uit van 40 miljoen euro, maar die raming blijkt te laag. Een verdubbeling zou zeker 70 miljoen euro moeten kosten" Prorail denkt dat de verdubbeling 102 miljoen gaat kosten, maar eronder staat dat de verdubbeling 'zeker' 70 miljoen gaat kosten? ![]() | ||
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 26 maart 2016 @ 11:14 | |
Faal stadion dus. ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 26 maart 2016 @ 11:39 | |
102 miljoen? Dat is ruim 12.000 euro per METER. Dat is toch wel heel erg veel.. | ||
boriq | zaterdag 26 maart 2016 @ 11:51 | |
Dat krijg je als je het onderzoek laat doen door Familie van Onderzoek n.v. en het werk door Bevriende Aannemer B.V. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:35 | |
Deze trein gaat hierheen, maar hij gaat toch niet hierheen ![]() ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:42 | |
Ja maar denk ook aan de nitwits die in de war raken als er ineens een tussenstation als eindbestemming staat! (ik vind dit zelf ook wel de 'minst slechte' oplossing..) Iets soortgelijks zag ik vorige week in Amersfoort, rijdt-ie wel of rijdt-ie niet? ![]() ![]() (voordat b2py antwoord geeft met twee puntjes erachter: ja ik weet ook dat het dezelfde trein is maar dan opnieuw ingelegd onder een ander nummertje en dat hij dus wel rijdt bla bla.) | ||
b2py | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:44 | |
![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:47 | |
ik had zelf dan nog die 2 blauwe lijntjes omgedraaid | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:49 | |
Zo en gelijk heb je ![]() | ||
greavy | zaterdag 26 maart 2016 @ 16:06 | |
Krijg een mailtje van het NS-panel:Klik je op de button, staat er: Helaas voor ze, ik kan niet meedoen want werken (en de vrachtwagen mee de trein in nemen is geen goed idee. | ||
boriq | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:53 | |
Trein achterop de vrachtwagen dan? ![]() | ||
greavy | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:55 | |
Kan het proberen in de zeecontainer te proppen ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 26 maart 2016 @ 19:55 | |
een wagentje met de vrachtwagen erop aanhaken | ||
greavy | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:02 | |
Zijn genoeg plekken waar complete vrachtwagens op de trein gaan. Ook rond de Brenner enzo, | ||
boriq | zaterdag 26 maart 2016 @ 22:45 | |
Geen dieplader op de zaak? ![]() | ||
greavy | zaterdag 26 maart 2016 @ 23:01 | |
Bij ons niet, nee. | ||
Zug-Chef | zondag 27 maart 2016 @ 11:04 | |
Afgelopen vrijdag van het geldige weekend-vrij abonnement gebruik gemaakt en oa de bediening van Apeldoorn VAM door Locon vastgelegd. Tussen al het cargogeweld door nog wel een bonus voor de reizigerstreinen-fans...![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 27-03-2016 11:27:14 ] | ||
b2py | zondag 27 maart 2016 @ 12:00 | |
Mooi die in Assel. Ik vind plaatjes waarbij je dat water van de bovenleiding ziet spatten echt prachtig! ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 27 maart 2016 @ 12:00 | |
WeekendVrij op Goede Vrijdag geldig? Sinds wanneer is dat? Ik heb daar nog stennis over lopen schoppen bij NS dat dat níet het geval was namelijk ![]() Puike plaatjes trouwens! | ||
b2py | zondag 27 maart 2016 @ 12:02 | |
Sinds dit jaar, iedere feestdag tegenwoordig geldig. Ook Koningsdag. Zie: http://www.ns.nl/uitgelic(...)n-de-feestdagen.html | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 12:02 | |
1 januari 2016 is dat ook bij de feestdagen, en is hier ook al meermaals voorbij gekomen hoor. | ||
DeaDLocK2K | zondag 27 maart 2016 @ 12:04 | |
Hemelvaart staat er weer niet bij voor de weekabonnementen, denken ze dat stage niet doorgaat omdat 5 mei icm Hemelvaart geen stagedag is voor studenten? Hmm. Wel fijn dat ze het nu toch eindelijk aangepast hebben. | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 12:40 | |
Studentenkaart is vanuit de overheid, die bepaalt de geldigheid en niet NS. | ||
#ANONIEM | zondag 27 maart 2016 @ 15:00 | |
Over studenten gesproken, 22 maart stond er een artikel over de nieuwe sprinter in de NRC met daarin het volgende stuk: Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-belooft-ns-1601154 Dat beleid zorgt dus voor een verandering van het verwachte reizigersaantal van bijna 800.000; zo valt voor de NS toch ook geen materieelplanning voor de lange termijn te maken? | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 15:05 | |
Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 15:09 | |
Het Belgische tijdschrift Op de Baan riep laatst dat er weer Belgische I10 in de Benelux komt nu de EC Vauban wegvalt. Maar gezien dat tijdschrift wel vaker informatie verspreid die niet klopt of al sterk achterhaald is, ben ik benieuwd. Ik geloof er eigenlijk niet echt in. | ||
Peterselieman | zondag 27 maart 2016 @ 15:16 | |
Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan. | ||
b2py | zondag 27 maart 2016 @ 15:16 | |
Ze doen er zo weinig aan dat er voor slechts 300 miljoen 58 extra treinen bij Stadler vandaan komen. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 15:20 | |
Hmm, dat die rijtuigen op de Meer staan, wist ik niet. Zijn die dan toevallig uit zo'n wintersporttrein achtergebleven? Daarbij: De IC-bus Antwerpen - Roermond - Düsseldorf stopt per 3 mei 2016 volgens HGBTF. Ik kan online nog niks vinden. Maar boeken ná 2 mei 2016 lukt in ieder geval niet meer. | ||
Prins_Pils | zondag 27 maart 2016 @ 15:20 | |
Wat een toffe platen Zug! ![]() Ik kijk toch te weinig naar buiten denk ik, nog geen CNL gezien hier. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 15:25 | |
Gister nog even op pad geweest, vandaag thuisgebleven om in huis te gaan klussen, en morgen even met de trein op pad (WeekendVrij is toch geldig).![]() 26 Maart 2016 - Bij Zevenbergen passeert de Benelux naar Brussel Zuid de 2 fotografen, met op kop de erg schone 186 424, bij NMBS als 2863 genummerd. ![]() 26 Maart 2016 - Bij Zevenbergen kwam de verwachte autotrein richting België stipt op tijd voorbij de 2 toegesnelde fotografen, met op kop de 4401, die CapTrain van RRF huurt. ![]() 26 Maart 2016 - Nadat de autotrein die eerder geklikt werd met de 4401 bij Zevenbergen, is de trein ook stipt volgens schema uit Roosendaal vertrokken richting België. Hier passeert de fraaie 6609 van CapTrain met veel gebrul van de motoren de 2 fotografen in een fraai zonnetje. Na passage was de dieselgeur het enige nog wat zich aan deze trein deed herinneren. | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 15:26 | |
Zondag 27 maart 2016: CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34; Amersfoort 20:09; Arnhem 21:37 ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:13/22:14 (5a); Amsterdam Centraal 22:50 (8) Maandag 28 maart 2016: ICE 105 Amsterdam Centraal 7:17 (5b); Amersfoort 7:53/7:58 (1); Arnhem 9:07/9:17 (6b) CNL 418 Arnhem 8:27; Amersfoort 9:57; Amsterdam Centraal 10:20 CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34; Amersfoort 20:09; Arnhem 21:37 ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:15/22:17 (7); Amsterdam Centraal 22:51 (10b) | ||
Yreal | zondag 27 maart 2016 @ 15:29 | |
Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen. ![]() "ja maar dan pakken ze de auto !!einz11!!" Haha, wel eens geprobeerd te parkeren bij een universiteit? ![]() | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 15:33 | |
In Enschede is dat geen probleem hoor. Plek zat. | ||
Prins_Pils | zondag 27 maart 2016 @ 15:33 | |
Hoezo doen sommige treinen 1:10 over Arnhem-Amersfoort en andere 1:30? Stops onderweg om in een pad te kunnen belanden? | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 15:34 | |
Bij de CNL zijn het aankomsttijden (ochtend) en vertrektijden (avond). Dus incl. kopmaken. | ||
Darkwing_Duck | zondag 27 maart 2016 @ 15:40 | |
![]() http://nieuws.vtm.be/binn(...)rit-voorbij-maalbeek | ||
#ANONIEM | zondag 27 maart 2016 @ 15:46 | |
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges. Maar 1 hoorcollege? Oh, daar ga ik geen 15 euro vervoer voor dokken.. #blijft thuis. Dus die verwachte daling kon best kloppen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 15:47:26 ] | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 16:03 | |
In Tsjechië wordt momenteel een Belgische reeks 12 opgelapt om daar weer dienst te doen. Er zijn er 12 verkocht.![]() | ||
b2py | zondag 27 maart 2016 @ 16:33 | |
Hier een fotoserie: http://ekonomika.idnes.cz(...)0449_eko-doprava_suj | ||
MTL | zondag 27 maart 2016 @ 16:40 | |
Helemaal correct ![]() Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer). | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 16:47 | |
Oeps, die link wilde ik erbij plaatsen | ||
Fred | zondag 27 maart 2016 @ 16:48 | |
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven. Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden. Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen. Mogelijkheden genoeg. Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL... | ||
derLudolf | zondag 27 maart 2016 @ 16:49 | |
Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt? | ||
derLudolf | zondag 27 maart 2016 @ 16:51 | |
Waarom is daar niet voor gekozen? Konden geen mDMM's meer worden gemaakt? | ||
#ANONIEM | zondag 27 maart 2016 @ 16:53 | |
Dit is dan de nieuwe veronderstel ik?![]() Kan nou niet bepaald zeggen dat ik de opgelapte variant van de HLE12 mooier vind dan wat in België rond reed... [ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 16:54:46 ] | ||
MTL | zondag 27 maart 2016 @ 16:56 | |
Opleiding is niet voor machinisten, maar voor de train managers. Ander deursysteem (dus deurproblemen moeten op andere manier opgelost worden) en nog wat andere algemene dingen. Opleiding is dus een groot woord ![]() Voor mij als machinist boeit het niet wat er achter mij aan hobbelt. Hooguit is het remgedrag wat anders. Dat merk ik bij de eerste remming, en daar pas ik de rest van mijn remmingen op aan. Zelfs tussen rijtuigen/treinen van hetzelfde type wil dit verschillen, dus de eerste remming is wat dat betreft erg belangrijk. Ongetwijfeld krijgen machinisten ook nog dezelfde instructie, maar dan voor eventuele problemen met leeg materieel-ritten. | ||
Maegrim | zondag 27 maart 2016 @ 17:30 | |
ah, dat heb ik gezien. die 2 wagens heb ik daar neergezet een week terug ![]() | ||
MTL | zondag 27 maart 2016 @ 17:59 | |
Mja, "in volle gang" is wellicht wat overdreven ![]() Ik weet niet of ze al begonnen zijn of dat het aankomende week/weken gaat gebeuren. | ||
Maegrim | zondag 27 maart 2016 @ 18:01 | |
ik heb trainmanagers van international ernaast zien roken, telt dat? | ||
MTL | zondag 27 maart 2016 @ 18:30 | |
Ja! Dat telt ![]() | ||
Peterselieman | zondag 27 maart 2016 @ 19:08 | |
Mat'54 766 heeft op eigen kracht een proefrit gemaakt van Leidschendam naar Ypenburg en terug | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 19:35 | |
ICE104 is vanavond Arnhem - Amsterdam opgeheven, en een vervangende ICE30010 ingelegd als "Extra trein". Arnhem 21:01, Zutphen 21:27, Amersfoort 22:12, Amsterdam 22:58. Of dit hetzelfde stel betreft, durf ik niet te zeggen. Of Zutphen ook echt een stop voor die trein is, durf ik evenmin te zeggen. | ||
Prins_Pils | zondag 27 maart 2016 @ 19:40 | |
Ik ga wel even kijken wat er straks langskomt ![]() | ||
dennistd | zondag 27 maart 2016 @ 19:46 | |
Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 19:47 | |
Ja, zie 'm nu. DB heeft 'm er wel in staan bij die vervangende trein, maar NS niet. Alle andere ICE's staat-ie niet vermeld. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 19:53 | |
ICE 122 naar Amsterdam (die via Den Bosch zou gaan) heeft +60 vanwege "Personen im Gleis" en zwerft nog in Duitsland rond bij Rees. | ||
R-K | zondag 27 maart 2016 @ 20:30 | |
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie. | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 20:37 | |
N-wagens ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 27 maart 2016 @ 20:38 | |
Maar idd, dat zal niet snel gebeuren, nee |