ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Lees ergens anders dat net juist de ontruiming bij Hoofddorp op dit moment uitgebreid wordt. Wat ze dan nu weer hebben? Dan gaat het inderdaad nog wel weer even duren voor het rijdt.
EDIT: Inmiddels wordt het kantoor van het naast Hoofddorp gelegen Sanoma ook ontruimd vanwege een bommelding volgens een journalist. Gaat lekker daar. Kan het team van Hoofddorp in één adem door.
Tussen Leiden C. en Schiphol Airport rijden geen treinen door inzet van de politie. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen. Reizigers tussen Leiden C. en Amsterdam C. reizen via Haarlem. Reizigers tussen Leiden C. en Schiphol Airport reizen via Sloterdijk. Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C. reizen via Amersfoort en Utrecht C. 22 maart 13:14
Op dinsdag 22 maart 2016 14:18 schreef larsico het volgende: Zag zojuist als ik het goed heb een ICB stil staan te station Oudenbosch, in de richting van Rotterdam. Geen idee of er nog mensen in zaten.
Die is leeg las ik elders, staat er al een paar uur
Benelux inderdaad, niet helemaal duidelijk verwoord
B2py: duidelijk, net in Lage Zwaluwe ook weer een.
- Moet zelf nu naar Sloterdijk toe, reis met de Zeeland-IC. Op de stations hier wordt aangeraden via Utrecht te reizen, maar denk dat ik toch maar via Haarlem ga. Zal wel druk zijn, maar anders ben ik helemaal lang onderweg.
[..] Moet zelf nu naar Sloterdijk toe, reis met de Zeeland-IC. Op de stations hier wordt aangeraden via Utrecht te reizen, maar denk dat ik toch maar via Haarlem ga. Zal wel druk zijn, maar anders ben ik helemaal lang onderweg.
Sloterdijk zou ik inderdaad via Haarlem doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 22 maart 2016 14:49 schreef derLudolf het volgende: In Zwolle liepen ook extra politie? Gastje in de trein richting Utrecht die wat vervelend liep te doen?
Amsterdam Centraal, Station Brussel zuid/midi Minder vervoer
Verwachte oplossing tot 23 maart 2016, 02:00 uur
Waar Van Station Amsterdam Centraal naar Station Brussel zuid/midi, in beide richtingen Bericht van vervoerder [u]Door beperkingen in het buitenland[/u] rijden er tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid geen Thalys-treinen.
Ons deel van het treinstel is inmiddels helemaal donker, staan stil op Blaak dus lekker donker. Deuren gaan niet meer open, schermen werken niet. Lekker dus
[ Bericht 1% gewijzigd door larsico op 22-03-2016 15:04:29 ]
DDM1 met e-loc 1779 begon inderdaad op de Zaanstraat. De eerste slag ging naar Alkmaar. De trein is momenteel nog op de baan. Vastgelegd in Driehuis en Haarlem:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Wat overigens naar mijn mening wel een punt van aandacht is: aangezien de Benelux niet reed, zaten er meer dan gemiddeld buitenlanders in de trein Roosendaal-Randstad. Alles werd echter alleen in het Nederlands omgeroepen. Heb meerdere mensen nog moeten vertellen dat de trein opgeheven was.
DDM-1 krijgt later een verfbeurt en voor de bankjes komt een oplossing. Nedtrain heeft enige tijd geleden de opdracht gekregen om DDM-1 sneller op de baan te krijgen waardoor de verfbeurt op de langere baan is gezet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 22 maart 2016 16:22 schreef spectrumanalyser het volgende: DDM-1 krijgt later een verfbeurt en voor de bankjes komt een oplossing. Nedtrain heeft enige tijd geleden de opdracht gekregen om DDM-1 sneller op de baan te krijgen waardoor de verfbeurt op de langere baan is gezet.
Op dinsdag 22 maart 2016 16:23 schreef dennistd het volgende: Was het probleem ook niet dat er chroom-6 in de huidige verflaag zit? Bij het schuren zal dat ongetwijfeld vrij komen.
Inderdaad:
quote:
Bij regulier onafhankelijk onderzoek ter voorbereiding van werkzaamheden aan het treintype DDM1 bij NS-dochter, NedTrain is Chroom-6 aangetroffen in de oude verflaag en in sommige onderdelen. Zodra de stof is aangetroffen heeft NedTrain risicovormende werkzaamheden opgeschort en is onderzoek gestart om een helder beeld van de situatie binnen NedTrain te krijgen. Op dit moment is ons beeld dat de veiligheid van medewerkers niet in het geding is. We onderzoeken nader hoe de situatie in het verleden is geweest.
het gaat niet om de tweedeklas bankjes, maar om de eerste klas stoelen. deze zijn in de DDM-1 van stof en er is opknapwerk nodig. de plannen zijn overigens om deze met leer te bekleden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op tijd vertrokken uit Utrecht, geheel volgens verwachting met +4 in Houten aangekomen. Verwacht, omdat de vertraagde IC voorlangs moest. Helaas een conducteur die denkt dat die functie alleen bestaat uit op een fluitje blazen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 22 maart 2016 20:23 schreef dennistd het volgende: Welk station zijn we eigenlijk overgestapt richting Montgomery zaterdag Thijs? Was wel in de buurt van Maalbeek in elk geval dacht ik...
Vanuit de trein? Merode of Schuman. Centraal kan ook, maar dat is niet echt in de buurt bij Maalbeek.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 20:28:55 ]
Vanuit de trein? Merode of Schuman. Centraal kan ook, maar dat is niet echt in de buurt bij Maalbeek.
Nee, van metro 5 op metro 1. Bij De Brouckere hadden we de eerste de beste gepakt maar dat was dus lijn 5 terwijl we lijn 1 hadden moeten hebben, dus ergens voor Merode overgestapt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Na de aanslagen vandaag zitten twijfelen of ik deze foto wel moest uploaden, maar omdat ik vind dat we ons niet tegen moeten laten houden door terreur toch maar gedaan:
Afgelopen weekend bracht ik door in Brussel. Nog niets aan de hand, en zelfs de zwaarbewapende militairen die de afgelopen tijd op het journaal te zien waren heb ik nergens gezien. Hoe dat een paar dagen later helemaal veranderd kan zijn.... Deze foto met daarop metro 6 naar Koning Boudewijn en tram 7 naar Heizel maakte ik afgelopen zaterdag bij de halte Heizel. Prominent op de achtergrond is het Atomium te zien, waarop hopelijk de zwart-geel-rode driekleur nooit vervangen zal worden door de zwarte IS-vlag.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 22-03-2016 23:43:47 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 22 maart 2016 23:33 schreef dennistd het volgende: Na de aanslagen vandaag zitten twijfelen of ik deze foto wel moest uploaden, maar omdat ik vind dat we ons niet tegen moeten laten houden door terreur toch maar gedaan:
Al is IS nog zo snel, de copyright-mafia achterhaalt ze wel.
Op dinsdag 22 maart 2016 23:33 schreef dennistd het volgende: Na de aanslagen vandaag zitten twijfelen of ik deze foto wel moest uploaden, maar omdat ik vind dat we ons niet tegen moeten laten houden door terreur toch maar gedaan:
[ afbeelding ] Afgelopen weekend bracht ik door in Brussel. Nog niets aan de hand, en zelfs de zwaarbewapende militairen die de afgelopen tijd op het journaal te zien waren heb ik nergens gezien. Hoe dat een paar dagen later helemaal veranderd kan zijn.... Deze foto met daarop metro 6 naar Koning Boudewijn en tram 7 naar Heizel maakte ik afgelopen zaterdag bij de halte Heizel. Prominent op de achtergrond is het Atomium te zien, waarop hopelijk de zwart-geel-rode driekleur nog lang niet vervangen wordt door de zwarte IS-vlag.
Prachtige foto, had ik niet willen missen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jedoch gibt es einige Fälle, in denen die Verwendung der Abbildung des Atomiums von diesen Urheberrechten ausgenommen ist.
>>> Dies ist nämlich der Fall bei Bilder die von Privatpersonen gemacht wurden und auf Websites, sozialen Netzwerke, Blogs usw. für nicht kommerzielle Zwecke abgebildet werden.
Ik zou niet weten welk commercieel doel ik hierbij heb...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 22 maart 2016 23:33 schreef dennistd het volgende: Na de aanslagen vandaag zitten twijfelen of ik deze foto wel moest uploaden, maar omdat ik vind dat we ons niet tegen moeten laten houden door terreur toch maar gedaan:
[ afbeelding ] Afgelopen weekend bracht ik door in Brussel. Nog niets aan de hand, en zelfs de zwaarbewapende militairen die de afgelopen tijd op het journaal te zien waren heb ik nergens gezien. Hoe dat een paar dagen later helemaal veranderd kan zijn.... Deze foto met daarop metro 6 naar Koning Boudewijn en tram 7 naar Heizel maakte ik afgelopen zaterdag bij de halte Heizel. Prominent op de achtergrond is het Atomium te zien, waarop hopelijk de zwart-geel-rode driekleur nog lang niet vervangen wordt door de zwarte IS-vlag.
Atomium foto's zijn toch publieke domein?of heb ik het fout?
Nee, in België mag je tot 70 jaar na de dood van de architect niet zonder toestemming een foto ervan publiceren.... Best raar, want ik neem aan dat de beste man in de jaren '50 gewoon betaald is voor zijn ontwerp.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
te ziek voor woorden natuurlijk, maar dat zijn wel dingen waar je last mee zou kunnen krijgen. Die SABAMgasten zijn nogal meedogenloos heb ik me laten vertellen.
Nee, in België mag je tot 70 jaar na de dood van de architect niet zonder toestemming een foto ervan publiceren.... Best raar, want ik neem aan dat de beste man in de jaren '50 gewoon betaald is voor zijn ontwerp.
Op dinsdag 22 maart 2016 23:50 schreef Dr_Flash het volgende: te ziek voor woorden natuurlijk, maar dat zijn wel dingen waar je last mee zou kunnen krijgen. Die SABAMgasten zijn nogal meedogenloos heb ik me laten vertellen.
Zal wel meevallen zo toch? Wel irritant natuurlijk, het symbool van Brussel en dat mag je niet verspreiden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 22 maart 2016 23:50 schreef Dr_Flash het volgende: te ziek voor woorden natuurlijk, maar dat zijn wel dingen waar je last mee zou kunnen krijgen. Die SABAMgasten zijn nogal meedogenloos heb ik me laten vertellen.
En nogal vasthoudend volgens het programma Basta dat in het verleden een uitzending aan die gasten gewijd heeft
AMSTERDAM - Personeel van de NS voelt er vooralsnog niets voor om woensdag weer te gaan rijden op Brussel. Eerst moeten extra veiligheidsmaatregelen worden genomen.
Door Frans van den Berg - 22-3-2016, 23:22 (Update 22-3-2016, 23:22)
Dat schrijft FNV Spoor in een brief aan de directie. Dinsdag werden de Thalystreinen en de Intercity Direct uit de dienstregeling gehaald. Daarvoor waren wel al extra politiemensen ingezet op de grote stations langs deze lijn.
,,Wij hebben twijfels over de beveiliging tussen Roosendaal en Antwerpen en vinden het essentieel dat ook op dit gedeelte van het traject de beveiliging goed geregeld is. Indien dat onvoldoende geregeld is vinden we het verstandiger niet verder te rijden dan Roosendaal'', schrijft Andries van den Berg, vakbondsbestuurder FNV Spoor.
,,Het personeel dat de treindienst op Brussel verzorgt is behoorlijk ontdaan door de in Brussel gepleegde aanslagen. Sommige medewerkers zijn momenteel bang, soms door situaties die zich vanochtend hebben voorgedaan bij het aanrijden op Brussel. Wij verwachten van u maximale coulance in het geval medewerkers te angstig zijn om de dienst op Brussel te kunnen uitvoeren.''
Aangezien bovenstaande twee punten breed leven onder het personeel en vereist dat een antwoord voor de aanvang van de treindienst, besluit de FNV. De NS-directie heeft nog niet gereageerd.
Op woensdag 23 maart 2016 02:18 schreef Adrie072 het volgende: AMSTERDAM - Personeel van de NS voelt er vooralsnog niets voor om woensdag weer te gaan rijden op Brussel. Eerst moeten extra veiligheidsmaatregelen worden genomen.
Door Frans van den Berg - 22-3-2016, 23:22 (Update 22-3-2016, 23:22)
Dat schrijft FNV Spoor in een brief aan de directie. Dinsdag werden de Thalystreinen en de Intercity Direct uit de dienstregeling gehaald. Daarvoor waren wel al extra politiemensen ingezet op de grote stations langs deze lijn.
,,Wij hebben twijfels over de beveiliging tussen Roosendaal en Antwerpen en vinden het essentieel dat ook op dit gedeelte van het traject de beveiliging goed geregeld is. Indien dat onvoldoende geregeld is vinden we het verstandiger niet verder te rijden dan Roosendaal'', schrijft Andries van den Berg, vakbondsbestuurder FNV Spoor.
,,Het personeel dat de treindienst op Brussel verzorgt is behoorlijk ontdaan door de in Brussel gepleegde aanslagen. Sommige medewerkers zijn momenteel bang, soms door situaties die zich vanochtend hebben voorgedaan bij het aanrijden op Brussel. Wij verwachten van u maximale coulance in het geval medewerkers te angstig zijn om de dienst op Brussel te kunnen uitvoeren.''
Aangezien bovenstaande twee punten breed leven onder het personeel en vereist dat een antwoord voor de aanvang van de treindienst, besluit de FNV. De NS-directie heeft nog niet gereageerd.
Op woensdag 23 maart 2016 08:38 schreef Dos37 het volgende: Die springer bij Apeldoorn was er vroeg bij volgens mij was het de eerste trein van de dag.
Schijnt dat die is gaan schouwen en een kadaver heeft gevonden want de eerste Pimpel heeft wel vol gas gereden.
Op woensdag 23 maart 2016 08:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag me af of er ook blije mensen zijn bij NS. De kans dat ze de loterij winnen is groter dan dat ze te maken krijgen met een aanslag...
Die IC-Busse der Linie 71 verkehren am 23.03.2016 nur zwischen Düsseldorf und Roermond.
Reisende, mit Fahrkarten (Reisetage bis einschließlich Montag, 11. April 2016) mit Fahrtziel bzw. Fahrtbeginn Brüssel/Belgien können ihre DB-Fahrkarten kostenfrei zurückgeben.
Goed tot ze het doen maar hoe bepalen ze dan zo'n datum "dat het weer ok is om te reizen" vraag ik me dan af?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We moeten dus weer een stukje flexibiliteit vaarwel zeggen...:
quote:
Vanaf maandag 28 maart Is spoor 4 op Utrecht Centraal vanuit de zuidkant niet meer bereikbaar. Hierdoor moeten tijdelijk de treinen vanuit Arnhem en Den Bosch richting Amsterdam op de sporen 5 en 7 worden afgehandeld. Dit betekent dat de dienstregeling van een aantal treinen iets wordt aangepast. Bij oplevering van DSSU krijgen de treinen uit Den Bosch en Arnhem meer perronsporen beschikbaar.
Het is mij een raadsel wat er tijdelijk is aan de treinen vanuit Arnhem en Den Bosch richting Amsterdam op de sporen 5 en 7? Meer perronsporen krijgen ze ook niet, al kan het schelen dat de sprinters richting Breukelen uiteindelijk naar spoor 14 gaan.
Dienstregeling van de CNL wordt inderdaad iets aangepast: die zal een paar maanden niet meer stoppen in Utrecht.
We moeten dus weer een stukje flexibiliteit vaarwel zeggen...:
[..]
Het is mij een raadsel wat er tijdelijk is aan de treinen vanuit Arnhem en Den Bosch richting Amsterdam op de sporen 5 en 7? Meer perronsporen krijgen ze ook niet, al kan het schelen dat de sprinters richting Breukelen uiteindelijk naar spoor 14 gaan.
Dienstregeling van de CNL wordt inderdaad iets aangepast: die zal een paar maanden niet meer stoppen in Utrecht.
Een trein per dag = iets aangepast. Maar dat had je zelf ook al. Laat maar.
Het is mij een raadsel wat er tijdelijk is aan de treinen vanuit Arnhem en Den Bosch richting Amsterdam op de sporen 5 en 7? Meer perronsporen krijgen ze ook niet, al kan het schelen dat de sprinters richting Breukelen uiteindelijk naar spoor 14 gaan.
Ik neem aan dat het probleem in de sprinters en wellicht ook de goederen zit.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
"On the right hand you can see Utrecht Central Station, where we do not have a stop. When you look at your left you can see the beautifull new Town hall. Our next stop will be Amsterdam Central Station."
Op woensdag 23 maart 2016 22:58 schreef Peterselieman het volgende: Er is weer een BM73 onderweg naar Nederland. Zal wel vrijdag ofzo worden dat het stel het land binnen komt
Niet echt. Haarlem versus Maastricht als eindbestemming
Doet me denken aan de vorige keer dat er gemeld werd dat er een NS FLIRT kwam en dat het een Abellio bleek te zijn. Heel autistisch treinbeminnend Nederland aan de rel
Doet me denken aan de vorige keer dat er gemeld werd dat er een NS FLIRT kwam en dat het een Abellio bleek te zijn. Heel autistisch treinbeminnend Nederland aan de rel
Op donderdag 24 maart 2016 12:05 schreef dennistd het volgende: Moet daarvoor alle net nieuw aangelegde infra vanwege het SAAL-project weer opgebroken worden?
Nee, gaat louter om verbreden huidige passage (Minerva?) & aanleggen tweede passage
Nee, gaat louter om verbreden huidige passage (Minerva?) & aanleggen tweede passage
En anders, ze recyclen die sporen heus wel
Nou ja, ik vind het gewoon zonde om spul aan te leggen voor slechts 10 jaar gebruik. Maar zo te zien gaat alleen de A10 onder de grond, en wordt de metro aangepast. De aansluiting naar Amstelveen lijkt helemaal te verdwijnen op de schets.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 24 maart 2016 12:15 schreef Peterselieman het volgende: Ze houden overdag gewoon 6 (!) verbindingen per uur met Arnhem en 4 per uur met Nijmegen. Tsja, er zijn stations waar dat slechter geregeld is.
Gaat Arriva straks ook stoppen op Arnhem Zuid? Zo nee dan gaan we dat gewoon een Intercity noemen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, ik vind het gewoon zonde om spul aan te leggen voor slechts 10 jaar gebruik. Maar zo te zien gaat alleen de A10 onder de grond, en wordt de metro aangepast. De aansluiting naar Amstelveen lijkt helemaal te verdwijnen op de schets.
Klopt. Dat zijn de plannen voor Amstelveen met betrekking tot tram/metro. Het verdwijnen van de metro uit Amstelveen was volgens mij al min of meer besloten voordat de knoop over de A10 doorgehakt werd.
Nou ja, ik vind het gewoon zonde om spul aan te leggen voor slechts 10 jaar gebruik. Maar zo te zien gaat alleen de A10 onder de grond, en wordt de metro aangepast. De aansluiting naar Amstelveen lijkt helemaal te verdwijnen op de schets.
Dan zal ik je even uit die wereld helpen. Het spul wordt 'afgebroken', elders opgeslagen en daarna weer teruggebouwd. Die aannemers zijn ook niet helemaal gestoord, hier scoren ze eventueel op bij kosteffectiviteit.
Dat gebeurt al jaren trouwens. Het gaat niet linea recta naar de prullenbak hoor..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tussen Breda en Etten-Leur/Gilze-Rijen/Lage Zwaluwe/Lombardijen rijden minder treinen. Later volgt meer informatie. donderdag 24 maart 17:56
Goede info
Het was ook zo weer voorbij...
quote:
Tussen Breda en Gilze-Rijen/Lage Zwaluwe rijden minder treinen door een eerdere verstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen. donderdag 24 maart 18:09
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
De NS-FLIRTs zullen waarschijnlijk pas in de nacht van maandag op dinsdag komen en dan niet twee stuks, maar gelijk drie (2 viertjes en een drietje).
Verder schijnen in Polen de eerste casco's geleverd te zijn voor de FLIRTs van Arriva Limburg. De bouw van die stellen begint dus ondanks de bezwaarprocedure die nog loopt. Ook zou in Heerenveen de eerste bus al klaar zijn.
Overmorgen naar Keulen met ICE en via Den Bosch en Nijmegen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 24-03-2016 21:17:45 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Morgen nog 3 uurtjes werken, dan naar de Jaarvergadering tot 19:00, bus in, uur of 14 rijden, serious dying, wakker worden in Italië, dagje in de sneeuw, avondje GGPO, slapen, weer een dagje sneeuw en een nacht bus terug naar Nederland. Maandag terug naar huis en de rest van de dag dood
Grotendeels door de baas betaald, eigen bijdrage door De Baas (ik) betaald
Als we dit gaan doen wil ik ook een aparte coupé voor hommo's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Duitsland heb je ook ruimere vrouwenparkeerplaatsen, ook nooit gesnapt
Ik ben tegen maar ik ben hier op dezelfde manier tegen als in überhaupt onderscheid maken tussen mannen en vrouwen en dingen die vanuit de maatschappij worden opgelegd en het verwachtingspatroon wat aan een geslacht wordt toegekend.
Toch nog een opvallend iets bij de vernieuwingen rond station Zwolle tegengekomen. Bij het vernieuwde Herfte aansluiting zal niet het spoor naar Emmen door een tunnelbak of over een viaduct gaan, maar zal het spoor naar Meppel een verdiepte ligging krijgen zodat de sporen naar Emmen daar op maaiveld overheen kunnen.
Op donderdag 24 maart 2016 23:44 schreef Peterselieman het volgende: Toch nog een opvallend iets bij de vernieuwingen rond station Zwolle tegengekomen. Bij het vernieuwde Herfte aansluiting zal niet het spoor naar Emmen door een tunnelbak of over een viaduct gaan, maar zal het spoor naar Meppel een verdiepte ligging krijgen zodat de sporen naar Emmen daar op maaiveld overheen kunnen.
Op vrijdag 25 maart 2016 11:12 schreef b2py het volgende: Volgens mij heeft de RET geen metroaansluiting bij de Waalhaven, maar dat kan ik mis hebben
nee, juist niet bij de Kleiweg
Op de Waalhaven ligt de aansluiting met het metrospoor zoals in de filmpjes te zien. Mocht die buiten bedrijf zijn dan kan het eventueel ook nog in Leidschendam
Op de Waalhaven ligt de aansluiting met het metrospoor zoals in de filmpjes te zien. Mocht die buiten bedrijf zijn dan kan het eventueel ook nog in Leidschendam
Ah ok, ik heb de filmpjes niet bekeken, zit in de trein
Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Op vrijdag 25 maart 2016 10:24 schreef Peterselieman het volgende: Geinig om te zien hoe materieel van de RET vanaf de Kleiweg via het normale spoor in de Waalhaven afgeleverd wordt
Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende: Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Als die gewoon even had gewacht reed die ook op tijd (voor de statistieken).
quote:
Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende: Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Nee, doen ze niet meer voor de ArenA. Zelfs niet als er tegelijk evenementen in de ArenA, Ziggo Dome en HMH zijn. Je kunt wel na gaan hoe druk dat is tussen 22:30 en 23:30. Enige wat je, héél misschien, kunt verwachten zijn een klein aantal extra stoppende treinen.
Op vrijdag 25 maart 2016 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende: Dat zie je eigenlijk nooit meer he? Extra treinen bij een evenement. Ik had er voor vanavond wel verwacht, extra ritten vanaf station Johan Cruijff
Er stoppen zat extra treinen, de IC's Utrecht - A'dam Centraal maken extra stops..
De herkomst van de supporters is nu uit het hele land, dat is lastig voetbaltreinen managen. Als ze nou allemaal uit Eindhoven komen is het wel aardig te managen.
Op vrijdag 25 maart 2016 13:50 schreef b2py het volgende: Precies zoals ik zeg, ik zie nauwelijks zoveel teleurgestelde mensen.
Ik zie heel vaak zoveel teleurgestelde ( of boze) mensen, het niet wachten op aansluiting is in Utrecht gewoon dagelijkse kost, en ik kies daarom altijd voor een doorgaande trein als ik verder moet.
Ik zie heel vaak zoveel teleurgestelde ( of boze) mensen, het niet wachten op aansluiting is in Utrecht gewoon dagelijkse kost, en ik kies daarom altijd voor een doorgaande trein als ik verder moet.
Daarom zeg ik toch 'ik', niet om een algemeen beeld te scheppen...
Op vrijdag 25 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende: Zelden zoveel teleurgestelde gezichten gezien. Trein komt aan te Amersfoort, deuren openen en de trein aan de overkant rijdt weg. Die 2 minuten NS, #jammer
Och, gewoon allemaal een GTBV'tje invullen (ervanuitgaande dat de overstap op een 2x p/u IC is). Laat ze maar lappen ..
Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heb ik dat, vriendin Duck die stug op een stakingsdag een TGV boekt met aansluitend een bus die 4 keer per dag gaat die misschien oook staakt.
Het verdubbelen van Olst - Deventer lijkt van de baan door de hoge kosten, volgens Prorail zou het 102 miljoen euro gaan kosten. In eerste instantie dacht de provincie Overijssel zelf aan 40 miljoen euro. Het onderzoeks-document zelf is nog niet te vinden. De Stentor
102 miljoen? Komen er gouden spoorstaven te liggen of zo? Het baanlichaam is al geschikt, de portalen ook, er hoeft alleen wat ballast, dwarsliggers, spoorstaven en wasleiding aangelegd te worden...
Oh ja, en allerlei kasten verplaatsen die ProRail zelf op de plek van het tweede spoor neergezet heeft
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik snap deze alinea daarover ook niet helemaal; "ProRail becijferde die op 102 miljoen euro en is niet bereid dat bedrag op tafel te leggen. De provincie zelf ging aanvankelijk uit van 40 miljoen euro, maar die raming blijkt te laag. Een verdubbeling zou zeker 70 miljoen euro moeten kosten" Prorail denkt dat de verdubbeling 102 miljoen gaat kosten, maar eronder staat dat de verdubbeling 'zeker' 70 miljoen gaat kosten?
Ja maar denk ook aan de nitwits die in de war raken als er ineens een tussenstation als eindbestemming staat! (ik vind dit zelf ook wel de 'minst slechte' oplossing..)
Iets soortgelijks zag ik vorige week in Amersfoort, rijdt-ie wel of rijdt-ie niet? (voordat b2py antwoord geeft met twee puntjes erachter: ja ik weet ook dat het dezelfde trein is maar dan opnieuw ingelegd onder een ander nummertje en dat hij dus wel rijdt bla bla.)
Op zaterdag 26 maart 2016 12:42 schreef Prins_Pils het volgende: Ja maar denk ook aan de nitwits die in de war raken als er ineens een tussenstation als eindbestemming staat! (ik vind dit zelf ook wel de 'minst slechte' oplossing..)
Iets soortgelijks zag ik vorige week in Amersfoort, rijdt-ie wel of rijdt-ie niet? [ afbeelding ] (voordat b2py antwoord geeft met twee puntjes erachter: ja ik weet ook dat het dezelfde trein is maar dan opnieuw ingelegd onder een ander nummertje en dat hij dus wel rijdt bla bla.)
ik had zelf dan nog die 2 blauwe lijntjes omgedraaid
Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een onderzoek. Dit keer geen standaard vragenlijst, maar een heuse treinreis, startend op station Dordrecht. Het onderzoek neemt ongeveer 20 minuten in beslag, een leuke opvulling voor als u nog een gaatje in uw agenda heeft. Voor deze 20 minuten van uw tijd, ontvangt u van ons een bol.com cadeaukaart van ¤ 20,-.
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Forum Business Research voert het onderzoek in opdracht van NS uit. U kunt zich tot en met 29 maart opgeven om deel te nemen.
Nieuwsgierig geworden? Klik op de onderstaande knop om u in te schrijven voor de proef:
Klik je op de button, staat er:
quote:
Leuk dat u mee wilt werken aan het onderzoek! Het onderzoek vindt plaats op 6, 7 en 8 april, van 11:00 tot 18:00 uur. U kunt zo zelf kiezen welk tijdstip het beste uitkomt op deze dagen.
Voordat we uw deelname kunnen bevestigen, hebben we een paar vragen voor u om te bepalen of u deel kunt nemen.
Helaas voor ze, ik kan niet meedoen want werken (en de vrachtwagen mee de trein in nemen is geen goed idee.
Afgelopen vrijdag van het geldige weekend-vrij abonnement gebruik gemaakt en oa de bediening van Apeldoorn VAM door Locon vastgelegd. Tussen al het cargogeweld door nog wel een bonus voor de reizigerstreinen-fans...
Op de vroege ochtend van Goede Vrijdag 25 maart 2016, het is kort voor half 8, zijn Locon 9908 en 9903 zojuist gearriveerd in Apeldoorn met lege vuiltrein 50081 uit Wijster. Wie de afvaltreinen van Locon nog wil fotograferen moet snel zijn, want medio dit jaar zal dit vervoer helaas worden verplaatst van het spoor naar de weg. De Locon 9900'en komen overigens alleen tussen Wijster en Apeldoorn in actie, de bedieningen van Apeldoorn, Crailoo en Noordwijkerhout en het transport op het hoofdrailnet tussen Apeldoorn, Amersfoort en Leiden wordt meestal verzorgd door de Locon 203 160.
De druilerige weersomstandigheden van vrijdag 25 maart 2016 waren uitermate geschikt om plaatjes te maken van de bediening van de vuiltreinen naar en bij Attero in Apeldoorn. Nadat beide 9900'en waren afgerangeerd kon de 203 160 van Locon worden opgestart. Even na de klok van 8:00 werd met 5 Slps'en aan de haak vertrokken over het spoorlijntje van de VSM langs het Apeldoorns Kanaal naar Apeldoorn Zuid.
Over de ruim 21 kilometer lange spoorlijn Dieren-Apeldoorn rijden in het zomerseizoen op gezette dagen een of meerdere treinen van stoommaatschappij VSM. Vanaf km 18 tot aan het station van Apeldoorn bij km 21.7 wordt de infra nu nog gedeeld met de vijf maal per week rijdende afvaltreinen van/naar Attero te Apdvam. Locon haalt net als voorganger ACTS de beladen wagens na de avondspits op en plaatst de lege wagens in de ochtendspits. Locon en VSM zitten elkaar dus niet in de weg en dat zal vanaf pakweg juli dit jaar ook niet meer gaan gebeuren want zoals gezegd gaat dit vervoer dan over de weg ipv het spoor. Op de kletsnatte ochtend van 25 maart 2016 was ik in de gelegenheid vroeg in Apeldoorn te zijn om de bediening van Apdvam eens vast te leggen. De rangeerder/machinist maakte haast want liep al enigzins achter op schema en was blij de wagens een kwartier na de vorige klik te plaatsen bij Attero. Links het spoor uit Apeldoorn waarover de afvaltrein net is gearriveerd.
Nadat de lege afvalwagens bij Attero in Apeldoorn geplaatst zijn gaat de Locon-lok aansluitend los terug naar station Apeldoorn. Na aanhaken van de lege wagens voor Crailoo en Noordwijkerhout vertrok het geheel een half uur later dan gepland uit Apeldoorn en komt het hier onder aanvoering van de 203 160 onder prima bewolkte lichtomstandigheden door een zeer nat Assel gereden als trein 50081 naar Amersfoort op vrijdag 25 maart 2016.
Van vrijdagavond 25 maart tot en met maandag 28 maart vinden er grootschalige werkzaamheden plaats aan het spoor in en rond Utrecht Centraal. Hierdoor worden meerdere treinen omgeleid via andere routes. Ondanks dat de werkzaamheden pas na de avondspits begonnen (voor zover je daarvan kan spreken op goede vrijdag), werd de Citynightline uit München en Zürich ook op vrijdagochtend al omgeleid via Deventer en Amersfoort. Met een kwartier vertraging nemen de kruisingskansen hier met de Berlijn-trein toe en dat was precies wat er vervolgens gebeurde. NSR-lok 1753 met IC 143 richting Bad Bentheim kruist ter hoogte van de Asselse ingraving op ideale wijze met NSR-lok 1739 die met CNL 418 naar Amsterdam onderweg is.
Nadat de Locon 203 160 de afvalwagens in Crailoo heeft afgeleverd wordt losse lok terug gereden naar Amersfoort. Stipt om half 2 's middags vertrekt de lok met de drie overgebleven wagens als trein 50085 naar Leiden en aansluitend Noordwijkerhout. Terwijl een setje SGMm net station Baarn is binnengereden komt Locon lok 203 160 de ingraving ingereden op goede vrijdag 25 maart 2016.
Vierdelig DDM-1 stel 7201 met rode bankjes en lok 1779 als testtrein 82011 maakte op vrijdag 25 maart 2016 vanuit Amsterdam Zaanstraat een ronde door Nederland via Utrecht, Arnhem en Deventer. Hier de passage van Baarn.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 27-03-2016 11:27:14 ]
Op zondag 27 maart 2016 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: WeekendVrij op Goede Vrijdag geldig? Sinds wanneer is dat? Ik heb daar nog stennis over lopen schoppen bij NS dat dat níet het geval was namelijk
Puike plaatjes trouwens!
Sinds dit jaar, iedere feestdag tegenwoordig geldig. Ook Koningsdag.
Hemelvaart staat er weer niet bij voor de weekabonnementen, denken ze dat stage niet doorgaat omdat 5 mei icm Hemelvaart geen stagedag is voor studenten? Hmm.
Wel fijn dat ze het nu toch eindelijk aangepast hebben.
Over studenten gesproken, 22 maart stond er een artikel over de nieuwe sprinter in de NRC met daarin het volgende stuk:
quote:
In mei 2014 werd duidelijk dat er in 2016 een tekort aan treinen zou ontstaan. Toen besloot het kabinet dat de eerder aangekondigde versobering van de OV-kaart voor studenten – NS rekende op een halvering van 690.000 reizende studenten – niet door zou gaan. De regeling bleef bestaan en werd zelfs uitgebreid: vanaf januari 2017 krijgen ook mbo-leerlingen onder de 18 jaar een OV-kaart. Nog eens 100.000 reizigers erbij.
Dat beleid zorgt dus voor een verandering van het verwachte reizigersaantal van bijna 800.000; zo valt voor de NS toch ook geen materieelplanning voor de lange termijn te maken?
Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het Belgische tijdschrift Op de Baan riep laatst dat er weer Belgische I10 in de Benelux komt nu de EC Vauban wegvalt. Maar gezien dat tijdschrift wel vaker informatie verspreid die niet klopt of al sterk achterhaald is, ben ik benieuwd. Ik geloof er eigenlijk niet echt in.
Op zondag 27 maart 2016 15:09 schreef greavy het volgende: Het Belgische tijdschrift Op de Baan riep laatst dat er weer Belgische I10 in de Benelux komt nu de EC Vauban wegvalt. Maar gezien dat tijdschrift wel vaker informatie verspreid die niet klopt of al sterk achterhaald is, ben ik benieuwd. Ik geloof er eigenlijk niet echt in.
Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan.
Op zondag 27 maart 2016 15:05 schreef dennistd het volgende: Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
Ze doen er zo weinig aan dat er voor slechts 300 miljoen 58 extra treinen bij Stadler vandaan komen.
Hmm, dat die rijtuigen op de Meer staan, wist ik niet. Zijn die dan toevallig uit zo'n wintersporttrein achtergebleven?
Daarbij: De IC-bus Antwerpen - Roermond - Düsseldorf stopt per 3 mei 2016 volgens HGBTF. Ik kan online nog niks vinden. Maar boeken ná 2 mei 2016 lukt in ieder geval niet meer.
Gister nog even op pad geweest, vandaag thuisgebleven om in huis te gaan klussen, en morgen even met de trein op pad (WeekendVrij is toch geldig). NMBS 2863 + Benelux 26 Maart 2016 - Bij Zevenbergen passeert de Benelux naar Brussel Zuid de 2 fotografen, met op kop de erg schone 186 424, bij NMBS als 2863 genummerd.
CT 4401 (Huurlok van RRF) + autotrein 26 Maart 2016 - Bij Zevenbergen kwam de verwachte autotrein richting België stipt op tijd voorbij de 2 toegesnelde fotografen, met op kop de 4401, die CapTrain van RRF huurt.
CT 6609 + autotrein 26 Maart 2016 - Nadat de autotrein die eerder geklikt werd met de 4401 bij Zevenbergen, is de trein ook stipt volgens schema uit Roosendaal vertrokken richting België. Hier passeert de fraaie 6609 van CapTrain met veel gebrul van de motoren de 2 fotografen in een fraai zonnetje. Na passage was de dieselgeur het enige nog wat zich aan deze trein deed herinneren.
Op zondag 27 maart 2016 15:00 schreef J.B. het volgende: Over studenten gesproken, 22 maart stond er een artikel over de nieuwe sprinter in de NRC met daarin het volgende stuk:
Dat beleid zorgt dus voor een verandering van het verwachte reizigersaantal van bijna 800.000; zo valt voor de NS toch ook geen materieelplanning voor de lange termijn te maken?
Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen.
"ja maar dan pakken ze de auto !!einz11!!" Haha, wel eens geprobeerd te parkeren bij een universiteit?
Onzin. 600.000 studenten blijven niet ineens thuis als ze niet meer gratis met de trein kunnen.
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges. Maar 1 hoorcollege? Oh, daar ga ik geen 15 euro vervoer voor dokken.. #blijft thuis. Dus die verwachte daling kon best kloppen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 15:47:26 ]
Toch zou het zomaar waar kunnen zijn, want er schijnen een i10 en een i6-rijtuig op de Watergraafsmeer te staan voor instructie. Door het inzetten van Belgische rijtuigen in de Benelux kunnen er meer rijtuigen tegelijk in revisie gaan.
Helemaal correct Instructie van personeel is in volle gang (is inderdaad op de Watergraafsmeer).
Op zondag 27 maart 2016 15:05 schreef dennistd het volgende: Nee, maar ze doen er ook weinig aan. Plan V (de nu terzijde staande stellen) had met extra beurten langer door kunnen rijden, voor de Benelux had ander (Belgisch) materieel gesteld kunnen worden waarmee ICR voor de binnenlandse dienst vrijgespeeld zou worden, en zo zijn er vast wel wat meer dingen te bedenken. Het enige dat op dit moment gebeurt is roepen dat de overheid schuldig is, zonder dat er directe oplossingen bedacht worden.
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven. Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden. Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen. Mogelijkheden genoeg.
Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL...
Maakt het veel uit dan of je nou ICRm of i10 op de haak hebt?
Opleiding is niet voor machinisten, maar voor de train managers. Ander deursysteem (dus deurproblemen moeten op andere manier opgelost worden) en nog wat andere algemene dingen. Opleiding is dus een groot woord
Voor mij als machinist boeit het niet wat er achter mij aan hobbelt. Hooguit is het remgedrag wat anders. Dat merk ik bij de eerste remming, en daar pas ik de rest van mijn remmingen op aan. Zelfs tussen rijtuigen/treinen van hetzelfde type wil dit verschillen, dus de eerste remming is wat dat betreft erg belangrijk. Ongetwijfeld krijgen machinisten ook nog dezelfde instructie, maar dan voor eventuele problemen met leeg materieel-ritten.
Op zondag 27 maart 2016 15:26 schreef dennistd het volgende: Zondag 27 maart 2016: ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:13/22:14 (5a); Amsterdam Centraal 22:50 (8)
ICE104 is vanavond Arnhem - Amsterdam opgeheven, en een vervangende ICE30010 ingelegd als "Extra trein". Arnhem 21:01, Zutphen 21:27, Amersfoort 22:12, Amsterdam 22:58. Of dit hetzelfde stel betreft, durf ik niet te zeggen. Of Zutphen ook echt een stop voor die trein is, durf ik evenmin te zeggen.
Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 maart 2016 19:46 schreef dennistd het volgende: Zutphen is meestal doorrijden over spoor 4, maar een stop op dat perronloze spoor is volgens mij theoretisch nodig vanwege de kruising met de IC naar Roosendaal.
Ja, zie 'm nu. DB heeft 'm er wel in staan bij die vervangende trein, maar NS niet. Alle andere ICE's staat-ie niet vermeld.
DDM en het restje DDAR hadden langer in dienst kunnen blijven. Of het restje DDAR wat niet is omgebouwd naar DDZ had ook omgebouwd kunnen worden. Of ze hadden bij DB Regio nog wat rollend materieel weg kunnen halen. Mogelijkheden genoeg.
Maar het was natuurlijk nog beter geweest als ze een Siemens hadden gekocht voor de HSL...
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie.