Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() RER E in winterse omstandigheden | |
Ajaxfan | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:46 |
Zullen ze op de planning al zitten te bibberen vanwege de verwachtingen qua weer? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:07 |
In Nederland bedoel je? Ik heb nog geen verontruste berichten zien langskomen. | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:08 |
Brand in die RER E? | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:08 |
Morgenavond sneeuw in het zuiden ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:08 |
Yes. Ook niet spannend inderdaad. Vlak boven / onder nul en kleine hoeveelheden sneeuw eventueel. | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:11 |
Denk eerder dat lekker warm met hoge LV is in de trein terwijl het buiten stevig vriest. | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:38 |
Het was een brandoefening ![]() | |
Fred | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:43 |
Met de NS weet je het maar nooit ![]() | |
dennistd | dinsdag 12 januari 2016 @ 18:00 |
Vanmorgen een dienst in Almelo gehad, dus na de tijd nog maar even naar Wierden geweest voor een foto: Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor. Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat. | |
HetBrabandertje | dinsdag 12 januari 2016 @ 18:22 |
Eindhoven is nog poortjesloos. Zolang de verbouwing nog niet klaar is, is er geen ruimte voor. | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 18:50 |
Mooi Dennis! | |
dennistd | dinsdag 12 januari 2016 @ 18:58 |
Veel beton he ![]() Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 19:19 |
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht. | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 19:29 |
Mans gaaf! ![]() | |
Yreal | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:44 |
Kwam mooi uit. Scheelt me toch weer 7 euro. | |
Yreal | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:44 |
wat liefff | |
bork | dinsdag 12 januari 2016 @ 22:52 |
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel ![]() uit: http://www.rtvutrecht.nl/(...)r-kan-makkelijk.html | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 22:54 |
Laat maar ![]() | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:00 |
Breed besproken overal maar die 785 Mio is blijkbaar teveel.. Lijkt mij prioriteit naast ERTMS. Kan hoop besparen op PHS kosten iig. | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:03 |
Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel | |
MTL | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:15 |
De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:16 |
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren. | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:21 |
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen. | |
dennistd | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:34 |
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64.... | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:36 |
Er staat 875 mio.. | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:37 |
Dieselloc ervoor | |
James1988 | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:37 |
Jammer, maar helaas. Dan leg je maar een kilometertje of twee aan spoor aan in de Noordoostpolder waar dat spul op 1500 V kan rijden. ![]() | |
Maegrim | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:38 |
het kan altijd erger ![]() ![]() http://www.bbc.com/news/uk-england-london-35293133 | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:40 |
En dan vergeet je Blokkendoos Jaap te noemen ... | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:43 |
Maar dat was 30, 40, 50 jaar geleden ook allemaal al zo EN bekend. Men wil gewoon niet. Nou, klaar. Dan niet ![]() | |
bork | woensdag 13 januari 2016 @ 00:19 |
Geeft niks begonnen met 10.000 volt, 1500 volt ZHESM-motorrijtuig BC 6 zal na wat sleutelen best 3000 volt lusten ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:39:19 ] | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 00:21 |
En ![]() ![]() Is het overigens reëel om te zeggen, we blijven bij 1500V maar maken de bovenleiding dikker? Kun je er ook meer stroom doorheen jassen | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 00:24 |
Moet opzich te maken zijn denk ik, een 1200 met 6 motoren, dan moet je er twee keer drie parallel zetten en die serie verbinden. Of met een spanninggsdeler lid gaan werken | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 00:32 |
De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet. Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel ![]() | |
dennistd | woensdag 13 januari 2016 @ 01:03 |
Heeft de blokkendoos ook nog op 10.000v gereden? Ik dacht alleen het ZHESM-materieel van de Hofpleinlijn. | |
dennistd | woensdag 13 januari 2016 @ 01:03 |
Het is gelijkspanning he, dat is dus wel iets meer dan een trafo er tussen. | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 01:05 |
Werkt een trafo alleen met wisselstroom dan? | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 01:06 |
De Blokkendoos heeft toch juist op de Hofpleinlijn gereden? ![]() | |
dennistd | woensdag 13 januari 2016 @ 01:09 |
Ja, niet opgelet met natuurkunde vroeger? Duvel kan je er vast meer over vertellen | |
dennistd | woensdag 13 januari 2016 @ 01:10 |
Nee, dat was dit materieel: https://nl.wikipedia.org/wiki/ZHESM-materieel | |
bork | woensdag 13 januari 2016 @ 01:30 |
Ik heb het dus mis, goede trein maar verkeerde naam, Jaap is inderdaad een blokkendoos. [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:38:22 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 januari 2016 @ 08:32 |
Ja. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 januari 2016 @ 08:34 |
Ja, en dan nog. Wil je vanwege 3 nauwelijks in productie gebruikte locomotieven (waar trouwens echt wel een oplossing voor te verzinnen valt) zo'n return-on-investment waar verder iedereen blijer van wordt maar niet doen, vanwege antiek materieel? En wat nou als we naar 25KV gaan (wat uiteindelijk ook wel gaat gebeuren als er geen teleporter wordt uitgevonden)? Ook maar niet doen vanwege wat stukken archaïsch blik? | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 januari 2016 @ 08:35 |
Ik dacht dat dit per jaar was en dat de totale operatie 7 miljard zou gaan kosten. | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 08:42 |
735 miljoen zelfs aldus het artikel van de Telegraaf. Die 7 miljard is ombouw naar 25 kV. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 januari 2016 @ 09:05 |
Bizar. Ik heb wel eens een machinist aan de lijn die door zonlicht een seinbeeld niet kan waarnemen, zeker bij dwergseintjes met gloeilampen, maar zo erg maken we het niet mee. | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 09:11 |
Wat moet er aan een trein veranderd wordem om ipv van op 1,5 kV op 3 KV te kunnen rijden? | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 09:21 |
Best wel goed eigenlijk. Net dat is me dan even ontschoten blijkbaar ![]() | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 10:11 |
Op grote schaal -> andere omzetter voor 3kV naar spanning in de trein ten opzichte van de 1,5kV die je nu nodig hebt. Daar zal ongetwijfeld nog wel heel wat anders bij komen kijken maar zo elektrisch onderlegd ben ik niet. | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 10:48 |
Strong sunlight. In januari. | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 11:22 |
Laaghangende zon.. | |
dennistd | woensdag 13 januari 2016 @ 11:24 |
Noem dat dan gewoon een low hanging sun, ipv strong sunlight... | |
James1988 | woensdag 13 januari 2016 @ 12:41 |
Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 januari 2016 @ 12:43 |
Zoiets dus ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 januari 2016 @ 13:04 |
Ah. En de machinist kan niet zijn hoofd uit het raam steken? | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 januari 2016 @ 13:06 |
Misschien t perron in een curve? | |
Peterselieman | woensdag 13 januari 2016 @ 13:09 |
Dat heb je hier ook wel. Hebben we ook geen tv nodig om te kijken of iedereen ingestapt is | |
Fred | woensdag 13 januari 2016 @ 13:37 |
Iemand nog een oude loc nodig?http://totallycoolpix.com(...)iscovered-in-bolivia | |
James1988 | woensdag 13 januari 2016 @ 13:43 |
De perrons van Lewisham (het station waar het om ging) liggen in een bocht. | |
James1988 | woensdag 13 januari 2016 @ 13:44 |
Hier hebben we een paar conducteurs die de boel dan checken. Bij SE is de machinist alleen. | |
Peterselieman | woensdag 13 januari 2016 @ 13:58 |
Bij Arriva ook en bijvoorbeeld bij De Westereen is dat niet optimaal voor het perron richting Leeuwarden. Ander gevalletje is Martenshoek dat ook in een bocht ligt. | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 14:24 |
waarom is zulk soort kolder tegenwoordig allemaal een probleem? Stuifmeel hadden ze ook al eens, en "de verkeerde soort sneeuw" tjonge ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 15:29 |
Martenshoek ligt recht. Kropswolde ligt in een bocht. Richting Veendam/Winschoten is het erg onoverzichtelijk als je met meerdere treinen gecombineerd rijdt. | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 16:57 |
Pitt ![]()
| |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 16:58 |
Ik ga volgende week een monopoly doen. | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 17:00 |
Zelfs IK zou Monopoly nog niet doen ![]() | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:11 |
Weet iemand welk materieel rijd op lijn 29/15? Richting antwerpen/brussel. | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 17:12 |
Staal, rubber, alluminum | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:14 |
Grappig ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 januari 2016 @ 17:20 |
Wij niet. Bussen zijn een serieuze zaak. Ze kosten levens en zijn lelijk en moeten zo spoedig mogelijk verbrand worden. | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:21 |
Wie heeft het over bussen? We hebben het over treinen. | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 17:22 |
Op lijn 15 rijden van die playmobil-dingen. | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:24 |
Jij bedoeld de diesels mw41? Die rijden tot mol. | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 17:24 |
Nee, alleen de spitstreinen die in Mol starten rijden met elektrisch mat. | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:26 |
Ik ben vooral benieuwd naar turnhout-herentals-brussel/antwerpen | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 17:27 |
Breaks, dacht ik. | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 17:52 |
Er stond materiaal vriend, niet materieel ![]() | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:54 |
Ik vnd het spijtig dat je niet kan lezen, materieel. | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 17:59 |
Is het weer gezellig hier ja? | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 17:59 |
Ja hoor best gezellig, niks aan de hand. | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 18:00 |
Ik ga iets veel coolers doen 'met behulp van' Monopoly | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 18:01 |
![]() | |
Merode32 | woensdag 13 januari 2016 @ 18:02 |
Kruisje | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 18:07 |
![]() | |
larsico | woensdag 13 januari 2016 @ 18:15 |
http://www.beluxtrains.net/ Erg handige site, redelijk compleet. | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 18:16 |
^KJ is wel een gekende lolbroek ja ![]() | |
derLudolf | woensdag 13 januari 2016 @ 19:08 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 19:52 |
| |
b2py | woensdag 13 januari 2016 @ 19:52 |
Eventjes maar hoor | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 20:13 |
Turnhout Herentals Brussel (Binche) wordt gereden met varkentjes, M4 en af en toe eens een M6. Als je geluk hebt kom je de enige gerenoveerde varkensneus tegen ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 20:17:04 ] | |
Peter | woensdag 13 januari 2016 @ 20:24 |
Deze reportage moet nog beter bevallen denk ik ![]() http://totallycoolpix.com(...)016-around-the-world | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 20:26 |
Binche ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 20:32 |
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=51932#p51932 | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 20:51 |
Oh ja Binche, lijkt me echt vet om daar eens heen te gaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 20:57 |
Nee. dateert mogelijk uit WO1 uit de tijd dat dat gebied jarenlang onder Duitse controle stond. Maar dat is gewoon een wilde gok. Alleen gebaseerd op "elk ander verhaal lijkt me NOG onwaarschijnlijker" ![]() Ben wel benieuwd of Fred Flintstone daar nog steeds de scepter zwaait. Het was gewoon echt bizar destijds. Ja heel veel dingen die "leuk" zijn heten tegenwoordig maar "geniaal" of "bizar" maar dat was echt bizar gewoon ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 23:14 |
Volgens de Franstalige wikipedia: Hall avec inscription en allemand datant de l'Occupation. Welke bezetting staat er dan weer niet bij, zal wel WO2 zijn. | |
bork | woensdag 13 januari 2016 @ 23:27 |
Meer plausibel is WOI, ivm aanwezigheid frontlinie,in WO2 had een Duitse soldaat daar niks te zoeken imho. | |
Dr_Flash | woensdag 13 januari 2016 @ 23:34 |
uit de lucht gegrepen. Kratje dat dat over wo1 gaat. | |
Prins_Pils | woensdag 13 januari 2016 @ 23:43 |
Ja je moet je kratje voor JdM wel terugverdienen natuurlijk ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 23:49 |
Op een of ander blog vind ik dit:Het in Binche gelegen kledingbedrijf Marvan zou door de Duitsers in WO2 zijn geconfisqueerd om er soldatenkleding te fabriceren waardoor er veel Duitsers zouden komen. Of het waar is weet ik niet, maar het is wel plausibel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:07 |
Precies ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:11 |
Je verhaal klinkt in elk geval wel aannemelijk ![]() Mooi station ook trouwens | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 00:17 |
Ondertussen in Amsterdam: http://www.at5.nl/artikel(...)geeft-niets-om-trein | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:19 |
Echt ik flipte m finaal gek. Kom je daar denk je "okee kijken wat hier t doen is" de borden die ze daar hebben, als je die op een museumlijn zou ophangen zou je te horen krijgen "doe eens normaal dit is TE overdreven" ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:25 |
Net op het journaal, EHV en Düsseldorf willen directe verbinding middels HSL. Zal eerst een EC geen goede oplossing zijn? Die dan niet/nauwelijks stopt in NL? Gewoon Rotterdam, EHV en dan nog ergens tussen Rotjeknor en EHV en ergens tussen EHV en grens. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:26 |
Ben je dom of zo? Je stelt strijdige eisen | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 00:26 |
Ik zou in Nederland geen enkele plek weten waar er nog authentieke borden van zo'n 100 jaar hangen, anders dan geschilderd of gebeiteld (Haarlem, Deventer), gewoon éckte borden. Zelfs niet op museumlijnen, allemaal nep ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:28 |
100 jaar? make that 150 jaar | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:29 |
4 stops in NL zijn teveel bedoel je? Ja even gekeken, na EHV hoef je in NL niet meer te stoppen. | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 00:30 |
Een volwaardige HSL is bezopen, dat kost miljarden terwijl je het hebt over een tijdwinst van een paar minuten. Ga eerst eens werk maken van het verbeteren van het huidige aanbod en de infrastructuur die er is, dan ben je er al. Als het dan zo'n klinkend succes is kun je werk gaan maken van het verder uitbouwen van de infrastructuur. Mijn voorstellen: 1) Een directe IC Eindhoven - Venlo - Düsseldorf. Misschien nog met een tussenstop in Helmond, maar plaatsen zoals Deurne en Horst-Sevenum kun je gerust overslaan. 2) 160 rijden in Nederland 3) Dubbelspoor op Venlo - Viersen 4) Een verbindingsboogje bij Viersen zodat je niet hoeft te keren in Mönchengladbach | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 00:31 |
Nee Helmond ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:32 |
Nee eerste halte na Ehv is MG | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 00:33 |
Venlo zou nog kunnen, want aanvoer uit Limburg ![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 00:34 |
Wel een bordje van zeker 50 jaar oud volgens mij: | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 00:35 |
Ohja die, in Almelo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:35 |
Heeft Gouda ook nog, en Utrecht Centraal is ze nog maar kort kwijt | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:35 |
Grensovergang bij Venlo hangt Duitse waslijn toch? Zou evt met Traxx gereden kunnen worden dus. Een locwissel wil je niet hebben. Waarom trein niet in Breda laten beginnen? Kun je misschien reizigers uit Rotterdam/België meepikken | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:37 |
Wel een mooi bord. Toch mooi dat die er nog hangt. Lekker laten hangen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:37 |
is er een wedstrijdje in de maak soms? | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 00:38 |
Je ziet nog wel eens bordjes met dit lettertype, die zijn ook al behoorlijk oud volgens mij.![]() Op spoorbordjes worden nu drie lettertypes gebruikt, deze oude, de gewone, en een nieuwe die je af en toe ziet. Hoewel het gewone type nog steeds nieuw wordt gemaakt gek genoeg. (kilometerbordjes niet meegerekend want dat kan een behoorlijke ratjetoe zijn) | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:38 |
Arnhem heeft al een direct verbinding met Düsseldorf ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:39 |
Wat voor wedstrijd? | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:39 |
ja nee. Geen belangstelling | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:39 |
Weet ik veel. Iets met bordjes ![]() | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 00:40 |
Helmond heeft 90.000 inwoners en een flink achterland, dat kan best nog wel eens een commercieel interessante stop zijn. Plaatsen zoals Deurne kun je gewoon overslaan, die reizen maar met een IC/sprinter naar Helmond of Venlo. Venlo is wel weer een interessante stopplek: de gemeente zelf heeft 100.000 inwoners en vanuit Limburg en zuid-Gelderland kun je er nog best goed komen, waardoor het een 'poort van noord-Limburg' kan worden. Na Venlo staat er idd 15 kV ~ op de waslijn, moet dus multicourant materieel zijn. Afhankelijk van wie de boel gaat rijden zie ik ICNG, ICx of FLIRT als kanshebbers. Een FLIRT is dan nog wel het snelste geregeld: die dingen hébben straks tenslotte al een toelating voor NL én Duitsland. Als proef klein beginnen vanuit Eindhoven, dan kun je 'm later doortrekken naar Breda/R'dam/Den Haag. | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:41 |
Geen idee. Misschien aanstaande zaterdag? Kom je nog nieuwe bordjes tegen dat of is het allemaal bekend terrein voor je? | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:42 |
Baa baab baa kunje niet lezen of zo? Endhoven is DE kern voor het gebied waar Helmond in valt. | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 00:42 |
Eindhoven is de belangrijkste stad uit die regio, inderdaad. Helmond is de tweede. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:43 |
Nee komend rondje is ruim binnen de grenzen van ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 00:45 |
Die wil je er echt niet bij betrekken. Probeer maar ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 00:46 |
Dusseldorf Airport ook | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 00:47 |
Dan moet die wel enigszins comfortabel / naar EC maatstaven worden ingericht. ICNG wordt sowieso multicourant dan? Of zouden dat een aantal speciale moeten worden voor deze dienst? | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 00:47 |
Met een beetje spoor tussen Viersen en Kaarster See opnieuw aanleggen kun je in een mooie rechte lijn naar Köln: ![]() Eventueel bij Neuss nog een stop om een overstap op de S-Bahn naar Düsseldorf te hebben. Of 1x per twee uur naar Köln en het andere uur naar Düsseldorf (+Flughafen). | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 00:55 |
Dat is inderdaad een goede bestemming. Ik was net op de kaart van DB Netze aan het kijken naar baanvaksnelheden: - Venlo - Kaldenkirchen = 100 km/u - Kaldenkirchen - Viersen = 120 km/u - Viersen - Anrath = 160 km/u - Anrath - Krefeld Oppum = 120 km/u - Krefeld Oppum - Krefeld Lohbruch = 100 km/u - Krefeld Lohbruch - Neuss = 160 km/u - Neuss - Düsseldorf = 100 km/u Daar valt nog wel wat te winnen denk ik. Een FLIRT kun je zo comfortabel inrichten als je wilt. LEO Express (Tsjechië) en MTR Express (Zweden) zijn voorbeelden van IC-kwaliteit FLIRTs. NS heeft gevraagd om Duitslandgeschikte ICNG-stellen als een optie voor een vervolgorder. Dat betekent natuurlijk niet dat ze er ook echt komen, maar het maakt het in ieder geval niet bij voorbaat onmogelijk. | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 01:03 |
Constant 160 door kunnen kachelen zou wel een tijdswinst opleveren denk ik ![]() Oké, interessant. Benieuwd wat ze daar van plan mee zijn. Wel redelijk concreet zou ik zeggen. Die 16,7Hz verlangt nogal wat extra apparatuur heb ik gelezen. | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 01:08 |
Volgens mij denkt NS dat alleen hardlopers willen overnachten in Rotterdam:1,2km in 6 minuten... dat is 12km/h ![]() | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 01:09 |
De meeste tijdwinst haal je nog wel door de stop in Venlo te verkorten (je staat er nu 25 minuten te wachten) en door al die tussenstations weg te laten. Ik ben een paar weken terug voor de gein eens naar Düsseldorf gegaan vanuit Breda - met de trein duurt dat 2u47, terwijl het met de auto in 1u50 zou moeten kunnen. Dat schijnt tegenwoordig wel mee te vallen: als iets 25 kV ~ lust dan is 15 kV ~ 16,7 Hz ook wel te doen. De Traxx AC en Vectron AC (de meestverkochte loctypes van dit moment) lusten het beide. | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 01:58 |
Google Streetview is nu ook in Miniatur Wunderland geweest: http://www.google.com/map(...)miniatur-wunderland/ | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 08:29 |
ERTMS op lange baan tbv renovatie en uitbreiding Schiphol. http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vertraging-op.dhtml | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 januari 2016 @ 08:36 |
Over dat station van Binche, zie ik nou echt goed dat het perron door de achtertuin van huizen loopt? ![]() https://www.google.co.uk/(...)13312!8i6656!6m1!1e1 | |
MTL | donderdag 14 januari 2016 @ 08:45 |
Wat een ongelooflijke muts is het. Al jaren zijn de voorbereidingen bezig van ERTMS, en de komende paar jaar zou het op de eerste lijn geïnstalleerd worden (Kijfhoek - Dordrecht - Roosendaal - België), en mevrouw pleurt al dat werk even opzij. Mogen straks al die jaren weer opnieuw gedaan worden en zijn we er nog meer geld voor kwijt. Schiphol is natuurlijk veel belangrijker dan de algehele spoorwegveiligheid en het vervangen van een veiligheidssysteem dat in de basis over 7 jaar alweer de honderd jaar aantikt (ATB is gebaseerd op een Amerikaans beveiligingssysteem uit 1923 zo uit m'n hoofd). Hiermee kan elke vervoerder weer de hele materieel- en personeelsplanning voor de komende 10 tot 15 jaar weer op de schop gaan gooien. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 08:56 |
Wanneer houdt het nou eens op? Vrouwen moeten niet op een departement wat draait om ruimtelijk inzicht. Sinds Neelie Kroes is er echt gewoon niets meer goed gegaan qua politieke beslissingen op dat hele kutdepartement. | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 09:12 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 januari 2016 @ 09:37 |
Nou ja, het is dus niet eens een bewuste keuze, het is zo te lezen meer zo dat de minister het ERTMS-project niet in de hand heeft en dus "uit voorzorg" het geld dan maar ergens anders aan besteedt. ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 09:43 |
Verbeteren van station Schiphol scoort toch ook beter bij een groter publiek dan een of ander suf beveiligingssysteem. Verkiezingstijd nadert ![]() Dijksma had beter op landbouw kunnen blijven, voor een PvdA'er deed ze dat niet slecht | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 09:43 |
En dat nadat het project eerder al gedescoped was: van landelijk ERTMS naar 'de hoofdlijnen' (grofweg de lijnen Amsterdam - Bentheim, Amsterdam - Roosendaal, Amsterdam - Emmerich en Rotterdam - Venlo) ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 14 januari 2016 @ 09:53 |
Gaat het bergaf? Moet ik als atleet nog mijn best voor doen. ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 10:15 |
Over zo'n afstand niet toch? ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 10:17 |
ATB is vergelijkbaar met het systeem uit Amerika maar is veel uitgebreider, is echt een standalone. En tsja, als het Europees naar achter geschoven is, andere projecten zijn die meer prioriteit vereisen lijkt het mij wel logisch. | |
Ajaxfan | donderdag 14 januari 2016 @ 10:18 |
Vooruit een kilometer haal ik dat nog wel inderdaad. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 10:42 |
Dit. Het betekent niet dat er afstel komt, maar wel dat alles een stuk langzamer zal gaan verlopen. Nederland kan dan weer profiteren van ervaringen die in andere landen, zoals Denemarken zijn opgedaan | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 10:47 |
Nouja, er kleven inderdaad nadelen aan zoals MTL beschrijft zoals het wegvloeien van kennis. | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 10:52 |
Uiteraard en als er eenmaal een greep in de pot met geld is gedaan krijg je die pot niet zomaar meer aangevuld tot het oude niveau | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 januari 2016 @ 11:25 |
Wat juist ook weer een hele slechte grond is om dit te doen want je krijgt pas meer duidelijkheid door een eerste paar projecten uit te rollen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 januari 2016 @ 11:28 |
Ja. het gaat langzamer, dus meer parallel aan het vervangen van beveiligingsinstallaties die vervangen moeten worden (levensduur van 50 jaar..). Maar of we kunnen profiteren van ervaringen in andere landen betwijfel ik. De netintensiteit is in Nederland veel hoger dan in Denemarken. Feitelijk zijn alleen de stedelijke gebieden echt vergelijkbaar met het Nederlandse net. | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 11:43 |
ik weet ook niet in hoeverre de Denen hun opstelterreinen uitrusten met ERTMS. Daar is bijvoorbeeld nog niet op grote schaal ervaring mee opgedaan. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 12:18 |
6 NS-minuten he. Die minuten waarvan je er 5 vertraging hebt volgens het bord, en dan je trein een kwartier te laat op komt dagen ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 12:23 |
![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 12:56 |
DB beperkt vanaf morgen de snelheid van ICE's tot 200km/h vanwege verwachte winterse omstandigheden... http://www.bahn.de/p/view/home/info/wintereinbruch.shtml | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 13:10 |
Voor het nageslacht even bewaren:
![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 13:16 |
De beruchte brug in Alkmaar. Daar hebben ze in het verleden ook al eens een VIRM overheen geduwd. | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 13:20 |
Tja, als het eenmaal maar rolt. Met een zeskamp hadden we keer een onderdeel dat we een truck moesten trekken mbv een touw. Dat was 13 ton over 3 assen en dat was al aanpoten ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 januari 2016 @ 13:50 |
In Denemarken rijdt buiten de S-tog van Kopenhagen niet veel meer dan een halfuurdienst. Aangezien die S-tog een soort van CTBC lijkt te hebben komt daar vast geen ERTMS en is het dus niet echt een goede casus om van te leren. | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 14:37 |
De S-Tog krijgt inderdaad CBTC. Waarom weet ik niet. | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 14:56 |
Hoe raar was de opmerking van de baas van AnsaldoBreda dat je niet te hard door sneeuw moet rijden? http://www.bahn.de/p/view/home/info/wintereinbruch.shtml Via | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 15:03 |
Dat zei ik eerder al:
| |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 15:06 |
Excusez le moi | |
ReisT | donderdag 14 januari 2016 @ 16:11 |
Volgens Banedanmark is dat omdat het beter past bij een stedelijke spoorweg, en hebben ze het afgekeken van andere S-Bahn(achtige)-netwerken. http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=9922 | |
Fred | donderdag 14 januari 2016 @ 16:41 |
Wat klopt hier niet?![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 16:47 |
Zie niets vreemds, behalve dat het een ingelegde trein is en die willen wel eens onder de noemer IC vallen. Dat is puur nummertjestechnisch | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 16:47 |
Een tramstel in een IC trein? | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 januari 2016 @ 16:52 |
Planmatig 1 minuut tussen Delft en -zuid? | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 16:54 |
Hoe ver is dat nou? | |
Fred | donderdag 14 januari 2016 @ 16:54 |
Een SLT als IC die op alle stations stopt is niet vreemd, begrijp ik? Nummertjes ding dus. | |
Fred | donderdag 14 januari 2016 @ 16:56 |
Normaal 3 minuten | |
Prins_Pils | donderdag 14 januari 2016 @ 16:56 |
Ritnummer 29705? Raar. | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 januari 2016 @ 17:30 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 18:01 |
Dat loop je niet in 6 minuten iig ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 18:05 |
Ook niet met 12 km/h? | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 18:07 |
Nee. Wel met 26 km/h trouwens ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 18:09 |
Jij had toch zo'n fietstaxibedrijfje oid op Zuid een paar keer misbruikt? Misschien doen die het wel | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 18:10 |
HOEZO MISBRUIKT ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 18:10 |
![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 18:46 |
Mocht iemand het nog wat boeien trouwens, ik kom jullie niet uitzwaaien in Enschede zaterdag ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 19:07 |
Sjaak Staak ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 19:16 |
Afijn. 80 vellen papier, een halve liter inkt en een paar reboots verder. We hebben een Boekje. Nou nog 9 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 19:30 |
godverdomme. kut kut hoeroige kut klote printer. COOLBLUE red me ![]() | |
mart_83 | donderdag 14 januari 2016 @ 20:00 |
ik zit nu te wachten tot er een ...vancoolblue zich hier aanmeld en reageert ![]() | |
derLudolf | donderdag 14 januari 2016 @ 20:05 |
Leuk hè printers | |
Fixers | donderdag 14 januari 2016 @ 20:05 |
Ik weet dat staal op staal weinig rolweerstand heeft. Maar ik blijf me over dit soort plaatjes verbazen, je moet toch die massa in beweging krijgen. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 20:21 |
Nieuwe printer plus cartridges plus pak papier wordt morgenavond bezorgd bij mij thuis ![]() Tot die tijd rag ik dat koelere ding finaal af om te proberen of er nog 1 of 2 fatsoenlijke boekjes uit te krijgen zijn ![]() | |
bork | donderdag 14 januari 2016 @ 21:13 |
Ik vind pdf niet erg hoor, heb altijd tablet bij me ![]() | |
bork | donderdag 14 januari 2016 @ 21:36 |
Addendum boekje Fles (deel 1) ![]() Eten en drinken in Keulen Bier: Kölsch Kölsch is een bier van hoge gisting, licht van smaak en heeft een gouden kleur. Het heeft een alcoholgehalte van 4,8%. Er zijn 14 Kölsch brouwerijen die 34 merken Kölsch brouwen. De grootste is Reissdorf (ken ik niet) Kölsch drink je in een Brauhaus o.a.: Gaffel (zaterdagmiddag) Früh (ook bij de dom; zuidwest) andere o.a: Schreckenskammer (Ursulaplatz, Bij Hbf noordwestkant) Sion (oude markt tussen Früh en Peters) Peters (Am Hof, bij het oude raadhuis) Päffgen (Friesenplatz) Het bier wordt daar in vaten verkocht aan kelners die het bier aan hun klanten verkopen.In principe hoeft er geen koolzuur aan worden toegevoegd, een kraan aan het vat is voldoende). De kelner/ober noem je in Keulen een Köbes. Het zijn soms typische figuren met een geheel eigen vorm van humor. Ze hebben een vaste stek in een Brauhaus, dat is zeg maar hun terratorium, dat omvat dus een aantal vaste tafels per Köbes. Het bier wordt geserveerd in een zogenaamde Stange, dit is een lang dun glas, beetje ons fluitje qua formaat maar qua vorm meer type longdrinkglas. De ober die jou bedient, loopt langs met een Kranz waar de glazen in staan. In principe drink je een Kölsch in een Brauhaus, meestal wordt het wel aan je gevraagd (touristenlook) maar het kan dat er gewoon een glas voor je neus wordt neergezet. Wil je iets anders zeg het dan voor je het glas al voor je neus hebt staan of even nee schudden. Wanneer je glas leeg is krijg je een nieuwe, wil je niet meer leg dan een viltje op je glas. Het viltje waarop de Köbes streepjes zet laat je liggen daar houdt hij het aantal Kölsch die hij uitserveert. meer info: https://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lsch_(Bier) D https://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lner_Stange D https://nl.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lsch_(bier) NL | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 21:39 |
Okee wie bouwt er een app voor volgend jaar? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:01 |
De printer doet het nu weer wel goed ![]() | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 22:02 |
![]() | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 22:06 |
Verplicht leesvoer. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:10 |
En ja hoor nou weer alles eenzijdig ![]() | |
bork | donderdag 14 januari 2016 @ 22:16 |
Addendum II, Nieuwjaarsrit 2016 Eten Halver Hahn, klassieke instinker, geen halve haan halve bol roggebrood met kaas (Goudse) en augurken met mosterd, een voorbeeld van typische Keulse humor. Flönz, dit is een lichtgerookte bloedworst. Flönz is een onderdeel van Himmel un Ääd (Hemel en aard) een andere Keulse klassieker. Himmel un Ääd Nou gebakken bloedworst dus met aardappelpuree en een puree van gekookte appels (appelmoes) dit gegarneerd met gebakken ui en/of spek Rievkoche of Reibekuchen, dit zijn aardappelpannenkoekjes. Je smeert er creme fraiche met wat kruiden op, uit te breiden met Lachs (zalm). Er is ook een variant met gemalen rund (tartaar), dit is rauw, dit noemen ze: Rittmeister Art Smakelijk en proost! Keuls dialect -Wat kost dat? -Wat koss dat? -Ober, mag ik aub een menukaart? -Köbes, dot mer ens de Foderkaat -Eet smakelijk -Loss et der/üch schmecke -Proost -Prost Meer info: https://de.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%B6nz#K.C3.B6lsche_Fl.C3.B6nz D https://de.wikipedia.org/wiki/Himmel_und_Erde D | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 22:18 |
Dat lijkt wel carnavalbrabants ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:18 |
We gaan eigenlijk voor de treintjes hoor bork, voor het geval je dat ontgaan was ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:18 |
Ja klopt, borks ![]() | |
bork | donderdag 14 januari 2016 @ 22:19 |
![]() ![]() Ripuarisch | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:37 |
He he jezus nog. Heel de avond bezig geweest. Nu Dakar kijken ![]() ![]() ![]() | |
bork | donderdag 14 januari 2016 @ 22:39 |
netjes met die $#ET%$##$^W%2-printer. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:46 |
ja ik trap hem morgen alsnog in de kliko hoor ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 januari 2016 @ 22:47 |
Tijdje niet langsgeweest hier. Nieuwe job altijd druk ff. Hoelaat zijn we volgens planning terug in Utrecht? | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 22:50 |
21.28u, maar de kans dat dit later wordt is vrij groot. ICE komt uit Basel en mag niet harder dan 200km/h vanwege het verwachte winterweer: http://www.bahn.de/p/view/home/info/wintereinbruch.shtml | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:51 |
Meeâh zuivere zuiptijd! ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 januari 2016 @ 22:53 |
Moet misschien zondagochtend busje rijden vandaar de vraag! | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 22:53 |
Op zugradar maar even de trein in de gaten houden inderdaad ![]() Hoop wel dat de vertraging kleiner is dan 15 minuten in Arnhem, anders ben ik pas een uur later thuis. | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 22:54 |
Ik misschien ook wel, maar dat hoor ik dan morgen wel. In Twente begint de eerste dienst pas om 8u, en het gros pas tegen 10u dus mij maakt het niet zoveel uit ![]() edit: ik had ook tot 10u vrij gevraagd zie ik, dus geen enkel probleem ![]() | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 22:55 |
Waar stap jij eigenlijk in, Enschede? DB-app ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:55 |
ach, er zijn ook mensen die EN achterlijk vroeg op moeten EN achterlijk laat thuis zijn ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 22:57 |
Ik denk dat ik voor Oldenzaal ga. Hoe laat was vertrek uit Enschede ook al weer? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 januari 2016 @ 22:59 |
Zo, de laatste reguliere retourrit naar Deventer zit erop. Volgende week Hengelo! | |
James1988 | donderdag 14 januari 2016 @ 22:59 |
9:56 uit Es. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 22:59 |
9:56 | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 23:03 |
Dit wordt het dan: Odz 9:03 Hgl 9:13 Hgl 9:17 Es 9:27 Bij een storing pak ik de bus wel naar Enschede, dan ben ik er nog om 9:49. | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 23:04 |
Afkortingen gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 23:06 |
Niet eens mee gaan ![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 23:06 |
Hjdwot? AzanbtbdF! | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 23:07 |
Ga eens Johma eten ![]() Andere prio's hebben ![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 23:09 |
Lust ik niet ![]() Ik zei trouwens: Had je daar wat op tegen? Afkortingen zijn altijd nog beter te begrijpen dan Fries! | |
dennistd | donderdag 14 januari 2016 @ 23:10 |
Hadden jullie het nieuwe uiterlijk van loc 1619 (EETC, gehuurd door CapTrain) al gezien trouwens:![]() ![]() Via https://www.facebook.com/peter.prins.549/posts/1139385119412653 | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 januari 2016 @ 23:11 |
Wat een sexy loc! | |
b2py | donderdag 14 januari 2016 @ 23:18 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2016 @ 23:20 |
ja, dat zeg ik. Falen ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:44 |
Ik zie trouwens dat de NRW-tickets in prijs zijn gestegen. We zijn nu ¤8,60 pp kwijt ipv ¤8,40 ![]() | |
derLudolf | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:52 |
Er komen wat 6400'en in Polen te rijden, maar als ik dat zo begrijp vinden ze het daar niet meer dan rangeerlocomotief? http://mobile.rynek-kolej(...)zedne_lokomotywy.htm | |
Peterselieman | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:58 |
Sodeju zeg, een Belgische cargoloc die een staalrollentrein trok is in Frankrijk in botsing gekomen met een vrachtwagen. Van beide is weinig meer over, maar gelukkig zijn geen slachtoffers gevallen ... http://www.republicain-lo(...)train-deux-miracules | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 06:56 |
Dat is geen half werk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 08:49 |
Meid toch, t is wat ![]() | |
derLudolf | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:04 |
Hij zoekt een reden om morgen te skippen ![]() | |
Anne | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:14 |
Wat tof! Krijgen de buitenstaanders de binnenkant ook te zien nog ![]() Heel veel plezier morgen allemaal! We zien de foto's wel verschijnen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:40 |
Ja, achteraf ![]() Dank je ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:41 |
Dat denk ik niet. Hij is één van de weinigen die er nog steeds alle keren bij geweest zijn ![]() Sterker nog: Ik weet nu al welke trui hij aan zal hebben ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 januari 2016 @ 11:44 |
Volgens mij ben ik samen met jou de enige ja ![]() Helaas, ik heb een andere klaarliggen ![]() | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:19 |
Bummer | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:23 |
Wat? Het overleg over het uitstel is zelf uitgesteld? ![]() | |
JDude | vrijdag 15 januari 2016 @ 12:24 |
Ambtenaren gonna ambtenaar. | |
Bitlord | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:35 |
1000 beginnen zondag dus ICE mag vertraagd zijn. | |
Bitlord | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:36 |
Hoelaat waar op AMF of UT? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:40 |
NS Intercity richting Enschede 07:13 Gouda 07:36 Utrecht Centraal 07:53 Amersfoort 08:18 Apeldoorn 08:31 Deventer 08:56 Almelo 09:08 Hengelo 09:15 Enschede | |
bork | vrijdag 15 januari 2016 @ 15:13 |
Sta jij ook op Utrecht CS morgen? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 15:56 |
Ja ja. Dijsselbloem heeft de indruk dat het wel goed komt en NS heeft minstens 2 jaar nodig om gewoon normaal te doen en eigen verantwoordelijkheid te nemen. Hmmkay joh, ik heb er alle vertrouwen in ![]() | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:04 |
Mogen we nog bingo doen over hoeveel vertraging de ICE heeft als hij in Nederland aankomt? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:15 |
De zogeheten SjoemelSprinter was dat toch? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:21 |
Als je bedoelt "Gaat Fles een kratje ter beschikking stellen als prijzengeld?" dan is het antwoord nee ![]() | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:22 |
Haha ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:24 |
Is Trein 7625 de enige 6 delige NID? | |
James1988 | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:27 |
Nee, er zijn er 25. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:27 |
De 7625 wordt gereden met SGMm toch? ![]() | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:29 |
20* | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:31 |
Over DDZ trouwens, ik kan zweren dat ik een maand geleden boven zat, niet in de motorbak, en daar was geen stilte- maar een normale zone. Heb ik dat zo verkeerd gezien? | |
Basekid_NZ | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:32 |
Wegens vertraging gaat de intercity even 3 stations over slaan.. Voor mij wel handig ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:34 |
Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent? | |
ReisT | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:35 |
Nee, dat is DD-AR tegenwoordig. | |
ReisT | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:38 |
Heb je goed gezien. Het is niet alleen maar stiltezone boven. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:39 |
Vreemd, was de eerste keer en heb het daarna ook nooit meer gezien. Mijn voorkeur gaat uit naar boven maar ik wil in de stiltezone niet storen en ik moet vaak mijn telefoon opnemen dus dan ga ik maar beneden zitten, als de motorbak aan de trekkende kant zit pak ik die maar aan de duwende kant niet. | |
ReisT | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:46 |
Hmm. Misschien is dat alleen in de zesjes?! | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:48 |
Net als een VIRM, niet alles is stiltezone boven | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:49 |
Zoek eens in de 6'jes naar stiltezones boven zou ik zeggen. Ik let er iedere keer op en heb er niet nog meer kunnen ontdekken. En het principe was ook DD"Zone" waarbij zone makkelijk herkenbaar moet zijn; Boven is houjebekplek en beneden is keuvelen. | |
derLudolf | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:50 |
Hoezo niet? Heeft dat te maken met waar je in moet stappen of andere reden? Ik ga altijd in de bak achter de motorbak. Stuk minder lawaai daar | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:50 |
Ik zou best willen maar ik heb echt NOOIT DDZ. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 16:57 |
Omdat ik die dingen niet vertrouw, ik denk nog steeds dat dit het materieel is dat voor het ernstigste spoorwegongeval in de hele Nederlandse geschiedenis gaat zorgen. Ik zal eens een dB meter meenemen want ik vermoed dat er qua geluid eigenlijk geen verschil is tussen de 3 c.q. 5 bakken die voor/achter de motorbak hangen, misschien op wat wissel/bochtenwerk voor de stuurstand na. | |
derLudolf | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:00 |
Waarom? Ik vind het echt een van de fijnere treinen op het Nederlandse spoor ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:02 |
Een 747 en een A380 zijn de fijnste vliegtuigen om mee te reizen maar als die uit de lucht vallen tijdens een volle vlucht is het aantal verloren mensenlevens gigantisch ![]() Nou ik denk dat er een chronisch probleem in de constructie van mDDM's zit waardoor het nooit goed kan gaan op termijn. | |
Bitlord | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:10 |
Ik pak Ut morgen. Stap -in rijrichting Enschede- daar het achterste bakje. | |
dennistd | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:14 |
Dat raad ik je af: dat is namelijk het Rotterdamse deel dat maar tot Deventer rijdt: http://ovtijden.com/arnu/rl/1723/2016-01-09T08:31:00+0100/ | |
bork | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:19 |
check | |
ReisT | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:26 |
Achterste bakje van het voorste stel - check! | |
bork | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:29 |
Die wordt het dan, o en dit nog net op FB
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:36 |
Voorste bakje voorste stel. Is al rijrichting Enschede. | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:41 |
Ik huppel wel achter jou aan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:42 |
Dat gebeurt honderden keren per jaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:42 |
Niet huppelen joh hommo ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:43 |
Zal ook eerder slaapdronken waggelen zijn op dat tijdstip ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:08 |
In de Ardennen is het als gevolg van flinke sneeuwval behoorlijk prijs op het spoor (en op de (snel)wegen). Tussen Luxemburg en Namen rijden geen treinen meer omdat er bomen zijn bezweken onder het gewicht van de sneeuw en op het spoor zijn gevallen. | |
Peter | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:27 |
Dus ik stap in Den Haag op de achterste bak, achterste stel? ( drukste stukkie ![]() | |
Salatrel | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:27 |
nog enigszins onderbouwd of is het slechts je vrouwelijke intuïtie? Overigens haat op ddz6 en liefde voor de viertjes! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:29 |
Ik ga onderbuik gevoelens niet onderbouwen. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:37 |
Lijkt me wel. Is het minste lopen in Den Haag, EN in Enschede ![]() | |
ReisT | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:55 |
In Enschede boeit dat niet, tijd zat! Maar vooraan instappen vind ik ook best | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:58 |
Fles en Mono, wij treffen uns op spoor 1 bij de opgang neem ik aan? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:59 |
ja lijkt me wel, zo tegen 8:25 of zo. | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:01 |
Ik heb drie wekkers gezet en ik ga vanavond nergens meer heen dus kan me haast niet verslapen ![]() | |
b2py | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:08 |
Daar wil ik ook nog wel een bingo op doen met een kratje van Fles | |
Dr_Flash | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:17 |
Je bingoot maar een eind raak jij ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:28 |
Wat was nou ook alweer de route van morgen? Ik heb deze kunnen vinden maar ik weet niet zeker meer of dit nou de meest actuele is. Enschede vertrekken om 9:56 Dortmund Hbf 12:07 x 12:32 Hagen Hbf 13:08 x 13:40 Siegen Hbf 15:19 x 16:10 Köln Hbf 17:36 x 19:15 Arnhem 20:53 99 minuten in Siegen is wel lang, is daar een reden voor? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:30 |
99 minuten in Köln is daarentegen wel weer vrij kort of niet? | |
bork | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:30 |
Met rekenen was jij vast heel schattig in de klas ![]() | |
bork | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:31 |
Voor eten niet ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:35 |
Ah shit ja, ik zie het nu. Lijstje verkeerd gelezen, we hebben 'slechts' 51 minuten in Siegen. ![]() Gaan we dan nog iets doen of is dat vooral een kwestie van slechte aansluitingen? | |
dennistd | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:36 |
Er zit vast een kroeg in de buurt | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:37 |
In Siegen is altijd wel wat moois te zien ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:53 |
Seinstoring tussen Groningen en Zuidhorn: schade voor mij was 55 minuten | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:56 |
KUTNS | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:57 |
Het is de schuld van de Rabobank! | |
Prins_Pils | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:57 |
Vol ![]() |