ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.
Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
Op dinsdag 12 januari 2016 19:19 schreef Prins_Pils het volgende: Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel
quote:
Amersfoort - Door de spanning op de bovenleiding te verdubbelen, kunnen er meer treinen op het spoor rijden. Ook kunnen Sprinters dan sneller optrekken en wordt energie bespaard. Ontwerp- en consultancyfirma Arcadis in Amersfoort snapt niet waarom dat nu al niet gebeurd, schrijft De Telegraaf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:15 schreef MTL het volgende: De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten.
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Jammer, maar helaas. Dan leg je maar een kilometertje of twee aan spoor aan in de Noordoostpolder waar dat spul op 1500 V kan rijden.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Maar dat was 30, 40, 50 jaar geleden ook allemaal al zo EN bekend. Men wil gewoon niet. Nou, klaar. Dan niet
Geeft niks begonnen met 10.000 volt, 1500 volt ZHESM-motorrijtuig BC 6 zal na wat sleutelen best 3000 volt lusten
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:39:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
En VIRM heeft toch ook al iets van voorbereiding op een hogere spanning?
Is het overigens reëel om te zeggen, we blijven bij 1500V maar maken de bovenleiding dikker? Kun je er ook meer stroom doorheen jassen
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Moet opzich te maken zijn denk ik, een 1200 met 6 motoren, dan moet je er twee keer drie parallel zetten en die serie verbinden.
De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.
Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel
Op woensdag 13 januari 2016 00:32 schreef derLudolf het volgende: De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.
Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel
Het is gelijkspanning he, dat is dus wel iets meer dan een trafo er tussen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb het dus mis, goede trein maar verkeerde naam, Jaap is inderdaad een blokkendoos.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:38:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Ja, en dan nog. Wil je vanwege 3 nauwelijks in productie gebruikte locomotieven (waar trouwens echt wel een oplossing voor te verzinnen valt) zo'n return-on-investment waar verder iedereen blijer van wordt maar niet doen, vanwege antiek materieel? En wat nou als we naar 25KV gaan (wat uiteindelijk ook wel gaat gebeuren als er geen teleporter wordt uitgevonden)? Ook maar niet doen vanwege wat stukken archaïsch blik?
Bizar. Ik heb wel eens een machinist aan de lijn die door zonlicht een seinbeeld niet kan waarnemen, zeker bij dwergseintjes met gloeilampen, maar zo erg maken we het niet mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 13 januari 2016 09:11 schreef J.B. het volgende: Wat moet er aan een trein veranderd wordem om ipv van op 1,5 kV op 3 KV te kunnen rijden?
Op grote schaal -> andere omzetter voor 3kV naar spanning in de trein ten opzichte van de 1,5kV die je nu nodig hebt. Daar zal ongetwijfeld nog wel heel wat anders bij komen kijken maar zo elektrisch onderlegd ben ik niet.
Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef James1988 het volgende: Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef James1988 het volgende: Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Ah. En de machinist kan niet zijn hoofd uit het raam steken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Hier hebben we een paar conducteurs die de boel dan checken. Bij SE is de machinist alleen.
Bij Arriva ook en bijvoorbeeld bij De Westereen is dat niet optimaal voor het perron richting Leeuwarden. Ander gevalletje is Martenshoek dat ook in een bocht ligt.
Bij Arriva ook en bijvoorbeeld bij De Westereen is dat niet optimaal voor het perron richting Leeuwarden. Ander gevalletje is Martenshoek dat ook in een bocht ligt.
Martenshoek ligt recht. Kropswolde ligt in een bocht. Richting Veendam/Winschoten is het erg onoverzichtelijk als je met meerdere treinen gecombineerd rijdt.
Turnhout Herentals Brussel (Binche) wordt gereden met varkentjes, M4 en af en toe eens een M6. Als je geluk hebt kom je de enige gerenoveerde varkensneus tegen
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 20:17:04 ]
Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef J.B. het volgende: Turnhout Herentals Brussel (Binche) wordt gereden met varkentjes, M4 en af en toe eens een M6. Als je geluk hebt kom je de enige gerenoveerde varkensneus tegen
Oh ja Binche, lijkt me echt vet om daar eens heen te gaan En we weten nu nog steeds niet waarom daar 'Fahrkartenausgabe' staat.. of weet je het inmiddels Fles?
Nee. dateert mogelijk uit WO1 uit de tijd dat dat gebied jarenlang onder Duitse controle stond. Maar dat is gewoon een wilde gok. Alleen gebaseerd op "elk ander verhaal lijkt me NOG onwaarschijnlijker"
Ben wel benieuwd of Fred Flintstone daar nog steeds de scepter zwaait. Het was gewoon echt bizar destijds. Ja heel veel dingen die "leuk" zijn heten tegenwoordig maar "geniaal" of "bizar" maar dat was echt bizar gewoon
Op woensdag 13 januari 2016 23:14 schreef J.B. het volgende: Volgens de Franstalige wikipedia: Hall avec inscription en allemand datant de l'Occupation.
Welke bezetting staat er dan weer niet bij, zal wel WO2 zijn.
Meer plausibel is WOI, ivm aanwezigheid frontlinie,in WO2 had een Duitse soldaat daar niks te zoeken imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 13 januari 2016 23:14 schreef J.B. het volgende: Volgens de Franstalige wikipedia: Hall avec inscription en allemand datant de l'Occupation.
Welke bezetting staat er dan weer niet bij, zal wel WO2 zijn.
uit de lucht gegrepen. Kratje dat dat over wo1 gaat.
C'est dans cette gare que l'on peut trouver des inscriptions en langue allemande. Cela s'explique par le fait que l'entreprise de confection Marvan, qui était établie à Binche, avait été durant la seconde guerre mondiale réquisitionnée par l'ocupant allemand pour fabriquer des uniformes à l'attention de la Wehrmacht. C'est ainsi que de nombreux soldats allemands arrivèrent à Binche et reçurent les explications nécessaires via des panneaux rédigés dans leur langue maternelle.
Het in Binche gelegen kledingbedrijf Marvan zou door de Duitsers in WO2 zijn geconfisqueerd om er soldatenkleding te fabriceren waardoor er veel Duitsers zouden komen. Of het waar is weet ik niet, maar het is wel plausibel
Echt ik flipte m finaal gek. Kom je daar denk je "okee kijken wat hier t doen is"
de borden die ze daar hebben, als je die op een museumlijn zou ophangen zou je te horen krijgen "doe eens normaal dit is TE overdreven" Alledaagse reaiteit in het België van 2009. En wie weet van 2016
Net op het journaal, EHV en Düsseldorf willen directe verbinding middels HSL.
Zal eerst een EC geen goede oplossing zijn? Die dan niet/nauwelijks stopt in NL? Gewoon Rotterdam, EHV en dan nog ergens tussen Rotjeknor en EHV en ergens tussen EHV en grens.
Zal eerst een EC geen goede oplossing zijn? Die dan niet/nauwelijks stopt in NL? Gewoon Rotterdam, EHV en dan nog ergens tussen Rotjeknor en EHV en ergens tussen EHV en grens.
de borden die ze daar hebben, als je die op een museumlijn zou ophangen zou je te horen krijgen "doe eens normaal dit is TE overdreven" Alledaagse reaiteit in het België van 2009. En wie weet van 2016
Ik zou in Nederland geen enkele plek weten waar er nog authentieke borden van zo'n 100 jaar hangen, anders dan geschilderd of gebeiteld (Haarlem, Deventer), gewoon éckte borden. Zelfs niet op museumlijnen, allemaal nep Zelfs niet-spoorgerelateerd zou ik het niet weten..
Ik zou in Nederland geen enkele plek weten waar er nog authentieke borden van zo'n 100 jaar hangen, anders dan geschilderd of gebeiteld (Haarlem, Deventer), gewoon éckte borden. Zelfs niet op museumlijnen, allemaal nep Zelfs niet-spoorgerelateerd zou ik het niet weten..
Zal eerst een EC geen goede oplossing zijn? Die dan niet/nauwelijks stopt in NL? Gewoon Rotterdam, EHV en dan nog ergens tussen Rotjeknor en EHV en ergens tussen EHV en grens.
Een volwaardige HSL is bezopen, dat kost miljarden terwijl je het hebt over een tijdwinst van een paar minuten. Ga eerst eens werk maken van het verbeteren van het huidige aanbod en de infrastructuur die er is, dan ben je er al. Als het dan zo'n klinkend succes is kun je werk gaan maken van het verder uitbouwen van de infrastructuur.
Mijn voorstellen: 1) Een directe IC Eindhoven - Venlo - Düsseldorf. Misschien nog met een tussenstop in Helmond, maar plaatsen zoals Deurne en Horst-Sevenum kun je gerust overslaan. 2) 160 rijden in Nederland 3) Dubbelspoor op Venlo - Viersen 4) Een verbindingsboogje bij Viersen zodat je niet hoeft te keren in Mönchengladbach
Ik zou in Nederland geen enkele plek weten waar er nog authentieke borden van zo'n 100 jaar hangen, anders dan geschilderd of gebeiteld (Haarlem, Deventer), gewoon éckte borden. Zelfs niet op museumlijnen, allemaal nep Zelfs niet-spoorgerelateerd zou ik het niet weten..
Een volwaardige HSL is bezopen, dat kost miljarden terwijl je het hebt over een tijdwinst van een paar minuten. Ga eerst eens werk maken van het verbeteren van het huidige aanbod en de infrastructuur die er is, dan ben je er al. Als het dan zo'n klinkend succes is kun je werk gaan maken van het verder uitbouwen van de infrastructuur.
Mijn voorstellen: 1) Een directe IC Eindhoven - Venlo - Düsseldorf. Misschien nog met een tussenstop in Helmond, maar plaatsen zoals Deurne en Horst-Sevenum kun je gerust overslaan. 2) 160 rijden in Nederland 3) Dubbelspoor op Venlo - Viersen 4) Een verbindingsboogje bij Viersen zodat je niet hoeft te keren in Mönchengladbach
Grensovergang bij Venlo hangt Duitse waslijn toch? Zou evt met Traxx gereden kunnen worden dus. Een locwissel wil je niet hebben.
Waarom trein niet in Breda laten beginnen? Kun je misschien reizigers uit Rotterdam/België meepikken
Je ziet nog wel eens bordjes met dit lettertype, die zijn ook al behoorlijk oud volgens mij. Op spoorbordjes worden nu drie lettertypes gebruikt, deze oude, de gewone, en een nieuwe die je af en toe ziet. Hoewel het gewone type nog steeds nieuw wordt gemaakt gek genoeg. (kilometerbordjes niet meegerekend want dat kan een behoorlijke ratjetoe zijn)
Helmond heeft 90.000 inwoners en een flink achterland, dat kan best nog wel eens een commercieel interessante stop zijn. Plaatsen zoals Deurne kun je gewoon overslaan, die reizen maar met een IC/sprinter naar Helmond of Venlo.
Venlo is wel weer een interessante stopplek: de gemeente zelf heeft 100.000 inwoners en vanuit Limburg en zuid-Gelderland kun je er nog best goed komen, waardoor het een 'poort van noord-Limburg' kan worden.
Grensovergang bij Venlo hangt Duitse waslijn toch? Zou evt met Traxx gereden kunnen worden dus. Een locwissel wil je niet hebben.
Na Venlo staat er idd 15 kV ~ op de waslijn, moet dus multicourant materieel zijn. Afhankelijk van wie de boel gaat rijden zie ik ICNG, ICx of FLIRT als kanshebbers.
Een FLIRT is dan nog wel het snelste geregeld: die dingen hébben straks tenslotte al een toelating voor NL én Duitsland.
quote:
Waarom trein niet in Breda laten beginnen? Kun je misschien reizigers uit Rotterdam/België meepikken
Als proef klein beginnen vanuit Eindhoven, dan kun je 'm later doortrekken naar Breda/R'dam/Den Haag.
Een volwaardige HSL is bezopen, dat kost miljarden terwijl je het hebt over een tijdwinst van een paar minuten. Ga eerst eens werk maken van het verbeteren van het huidige aanbod en de infrastructuur die er is, dan ben je er al. Als het dan zo'n klinkend succes is kun je werk gaan maken van het verder uitbouwen van de infrastructuur.
Mijn voorstellen: 1) Een directe IC Eindhoven - Venlo - Düsseldorf. Misschien nog met een tussenstop in Helmond, maar plaatsen zoals Deurne en Horst-Sevenum kun je gerust overslaan. 2) 160 rijden in Nederland 3) Dubbelspoor op Venlo - Viersen 4) Een verbindingsboogje bij Viersen zodat je niet hoeft te keren in Mönchengladbach
Na Venlo staat er idd 15 kV ~ op de waslijn, moet dus multicourant materieel zijn. Afhankelijk van wie de boel gaat rijden zie ik ICNG, ICx of FLIRT als kanshebbers.
Een FLIRT is dan nog wel het snelste geregeld: die dingen hébben straks tenslotte al een toelating voor NL én Duitsland.
Dan moet die wel enigszins comfortabel / naar EC maatstaven worden ingericht. ICNG wordt sowieso multicourant dan? Of zouden dat een aantal speciale moeten worden voor deze dienst?
Een volwaardige HSL is bezopen, dat kost miljarden terwijl je het hebt over een tijdwinst van een paar minuten. Ga eerst eens werk maken van het verbeteren van het huidige aanbod en de infrastructuur die er is, dan ben je er al. Als het dan zo'n klinkend succes is kun je werk gaan maken van het verder uitbouwen van de infrastructuur.
Mijn voorstellen: 1) Een directe IC Eindhoven - Venlo - Düsseldorf. Misschien nog met een tussenstop in Helmond, maar plaatsen zoals Deurne en Horst-Sevenum kun je gerust overslaan. 2) 160 rijden in Nederland 3) Dubbelspoor op Venlo - Viersen 4) Een verbindingsboogje bij Viersen zodat je niet hoeft te keren in Mönchengladbach
Met een beetje spoor tussen Viersen en Kaarster See opnieuw aanleggen kun je in een mooie rechte lijn naar Köln:
Eventueel bij Neuss nog een stop om een overstap op de S-Bahn naar Düsseldorf te hebben. Of 1x per twee uur naar Köln en het andere uur naar Düsseldorf (+Flughafen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan moet die wel enigszins comfortabel / naar EC maatstaven worden ingericht.
Een FLIRT kun je zo comfortabel inrichten als je wilt. LEO Express (Tsjechië) en MTR Express (Zweden) zijn voorbeelden van IC-kwaliteit FLIRTs.
quote:
ICNG wordt sowieso multicourant dan? Of zouden dat een aantal speciale moeten worden voor deze dienst?
NS heeft gevraagd om Duitslandgeschikte ICNG-stellen als een optie voor een vervolgorder. Dat betekent natuurlijk niet dat ze er ook echt komen, maar het maakt het in ieder geval niet bij voorbaat onmogelijk.
Ik was net op de kaart van DB Netze aan het kijken naar baanvaksnelheden: - Venlo - Kaldenkirchen = 100 km/u - Kaldenkirchen - Viersen = 120 km/u - Viersen - Anrath = 160 km/u - Anrath - Krefeld Oppum = 120 km/u - Krefeld Oppum - Krefeld Lohbruch = 100 km/u - Krefeld Lohbruch - Neuss = 160 km/u - Neuss - Düsseldorf = 100 km/u
Daar valt nog wel wat te winnen denk ik.
Constant 160 door kunnen kachelen zou wel een tijdswinst opleveren denk ik
quote:
NS heeft gevraagd om Duitslandgeschikte ICNG-stellen als een optie voor een vervolgorder. Dat betekent natuurlijk niet dat ze er ook echt komen, maar het maakt het in ieder geval niet bij voorbaat onmogelijk.
Oké, interessant. Benieuwd wat ze daar van plan mee zijn. Wel redelijk concreet zou ik zeggen. Die 16,7Hz verlangt nogal wat extra apparatuur heb ik gelezen.
Constant 160 door kunnen kachelen zou wel een tijdswinst opleveren denk ik
De meeste tijdwinst haal je nog wel door de stop in Venlo te verkorten (je staat er nu 25 minuten te wachten) en door al die tussenstations weg te laten.
Ik ben een paar weken terug voor de gein eens naar Düsseldorf gegaan vanuit Breda - met de trein duurt dat 2u47, terwijl het met de auto in 1u50 zou moeten kunnen.
quote:
Oké, interessant. Benieuwd wat ze daar van plan mee zijn. Wel redelijk concreet zou ik zeggen. Die 16,7Hz verlangt nogal wat extra apparatuur heb ik gelezen.
Dat schijnt tegenwoordig wel mee te vallen: als iets 25 kV ~ lust dan is 15 kV ~ 16,7 Hz ook wel te doen. De Traxx AC en Vectron AC (de meestverkochte loctypes van dit moment) lusten het beide.
Wat een ongelooflijke muts is het. Al jaren zijn de voorbereidingen bezig van ERTMS, en de komende paar jaar zou het op de eerste lijn geïnstalleerd worden (Kijfhoek - Dordrecht - Roosendaal - België), en mevrouw pleurt al dat werk even opzij. Mogen straks al die jaren weer opnieuw gedaan worden en zijn we er nog meer geld voor kwijt. Schiphol is natuurlijk veel belangrijker dan de algehele spoorwegveiligheid en het vervangen van een veiligheidssysteem dat in de basis over 7 jaar alweer de honderd jaar aantikt (ATB is gebaseerd op een Amerikaans beveiligingssysteem uit 1923 zo uit m'n hoofd). Hiermee kan elke vervoerder weer de hele materieel- en personeelsplanning voor de komende 10 tot 15 jaar weer op de schop gaan gooien.
Wanneer houdt het nou eens op? Vrouwen moeten niet op een departement wat draait om ruimtelijk inzicht. Sinds Neelie Kroes is er echt gewoon niets meer goed gegaan qua politieke beslissingen op dat hele kutdepartement.
Nou ja, het is dus niet eens een bewuste keuze, het is zo te lezen meer zo dat de minister het ERTMS-project niet in de hand heeft en dus "uit voorzorg" het geld dan maar ergens anders aan besteedt.
Wat een ongelooflijke muts is het. Al jaren zijn de voorbereidingen bezig van ERTMS, en de komende paar jaar zou het op de eerste lijn geïnstalleerd worden (Kijfhoek - Dordrecht - Roosendaal - België), en mevrouw pleurt al dat werk even opzij. Mogen straks al die jaren weer opnieuw gedaan worden en zijn we er nog meer geld voor kwijt. Schiphol is natuurlijk veel belangrijker dan de algehele spoorwegveiligheid en het vervangen van een veiligheidssysteem dat in de basis over 7 jaar alweer de honderd jaar aantikt (ATB is gebaseerd op een Amerikaans beveiligingssysteem uit 1923 zo uit m'n hoofd). Hiermee kan elke vervoerder weer de hele materieel- en personeelsplanning voor de komende 10 tot 15 jaar weer op de schop gaan gooien.
Verbeteren van station Schiphol scoort toch ook beter bij een groter publiek dan een of ander suf beveiligingssysteem. Verkiezingstijd nadert Dijksma had beter op landbouw kunnen blijven, voor een PvdA'er deed ze dat niet slecht
Nou ja, het is dus niet eens een bewuste keuze, het is zo te lezen meer zo dat de minister het ERTMS-project niet in de hand heeft en dus "uit voorzorg" het geld dan maar ergens anders aan besteedt.
En dat nadat het project eerder al gedescoped was: van landelijk ERTMS naar 'de hoofdlijnen' (grofweg de lijnen Amsterdam - Bentheim, Amsterdam - Roosendaal, Amsterdam - Emmerich en Rotterdam - Venlo)
Wat een ongelooflijke muts is het. Al jaren zijn de voorbereidingen bezig van ERTMS, en de komende paar jaar zou het op de eerste lijn geïnstalleerd worden (Kijfhoek - Dordrecht - Roosendaal - België), en mevrouw pleurt al dat werk even opzij. Mogen straks al die jaren weer opnieuw gedaan worden en zijn we er nog meer geld voor kwijt. Schiphol is natuurlijk veel belangrijker dan de algehele spoorwegveiligheid en het vervangen van een veiligheidssysteem dat in de basis over 7 jaar alweer de honderd jaar aantikt (ATB is gebaseerd op een Amerikaans beveiligingssysteem uit 1923 zo uit m'n hoofd). Hiermee kan elke vervoerder weer de hele materieel- en personeelsplanning voor de komende 10 tot 15 jaar weer op de schop gaan gooien.
ATB is vergelijkbaar met het systeem uit Amerika maar is veel uitgebreider, is echt een standalone. En tsja, als het Europees naar achter geschoven is, andere projecten zijn die meer prioriteit vereisen lijkt het mij wel logisch.
ATB is vergelijkbaar met het systeem uit Amerika maar is veel uitgebreider, is echt een standalone. En tsja, als het Europees naar achter geschoven is, andere projecten zijn die meer prioriteit vereisen lijkt het mij wel logisch.
Dit. Het betekent niet dat er afstel komt, maar wel dat alles een stuk langzamer zal gaan verlopen.
Nederland kan dan weer profiteren van ervaringen die in andere landen, zoals Denemarken zijn opgedaan
Nou ja, het is dus niet eens een bewuste keuze, het is zo te lezen meer zo dat de minister het ERTMS-project niet in de hand heeft en dus "uit voorzorg" het geld dan maar ergens anders aan besteedt.
Wat juist ook weer een hele slechte grond is om dit te doen want je krijgt pas meer duidelijkheid door een eerste paar projecten uit te rollen.
Dit. Het betekent niet dat er afstel komt, maar wel dat alles een stuk langzamer zal gaan verlopen.
Nederland kan dan weer profiteren van ervaringen die in andere landen, zoals Denemarken zijn opgedaan
Ja. het gaat langzamer, dus meer parallel aan het vervangen van beveiligingsinstallaties die vervangen moeten worden (levensduur van 50 jaar..). Maar of we kunnen profiteren van ervaringen in andere landen betwijfel ik. De netintensiteit is in Nederland veel hoger dan in Denemarken. Feitelijk zijn alleen de stedelijke gebieden echt vergelijkbaar met het Nederlandse net.
Ja. het gaat langzamer, dus meer parallel aan het vervangen van beveiligingsinstallaties die vervangen moeten worden (levensduur van 50 jaar..). Maar of we kunnen profiteren van ervaringen in andere landen betwijfel ik. De netintensiteit is in Nederland veel hoger dan in Denemarken. Feitelijk zijn alleen de stedelijke gebieden echt vergelijkbaar met het Nederlandse net.
ik weet ook niet in hoeverre de Denen hun opstelterreinen uitrusten met ERTMS. Daar is bijvoorbeeld nog niet op grote schaal ervaring mee opgedaan.
Tja, als het eenmaal maar rolt. Met een zeskamp hadden we keer een onderdeel dat we een truck moesten trekken mbv een touw. Dat was 13 ton over 3 assen en dat was al aanpoten
ik weet ook niet in hoeverre de Denen hun opstelterreinen uitrusten met ERTMS. Daar is bijvoorbeeld nog niet op grote schaal ervaring mee opgedaan.
In Denemarken rijdt buiten de S-tog van Kopenhagen niet veel meer dan een halfuurdienst. Aangezien die S-tog een soort van CTBC lijkt te hebben komt daar vast geen ERTMS en is het dus niet echt een goede casus om van te leren.
Op donderdag 14 januari 2016 18:09 schreef b2py het volgende: Jij had toch zo'n fietstaxibedrijfje oid op Zuid een paar keer misbruikt? Misschien doen die het wel
Op donderdag 14 januari 2016 18:46 schreef b2py het volgende: Mocht iemand het nog wat boeien trouwens, ik kom jullie niet uitzwaaien in Enschede zaterdag
ik zit nu te wachten tot er een ...vancoolblue zich hier aanmeld en reageert
Nieuwe printer plus cartridges plus pak papier wordt morgenavond bezorgd bij mij thuis
Tot die tijd rag ik dat koelere ding finaal af om te proberen of er nog 1 of 2 fatsoenlijke boekjes uit te krijgen zijn Heb hem al minstens 5 jaar ook, wordt tijd.
Nieuwe printer plus cartridges plus pak papier wordt morgenavond bezorgd bij mij thuis
Tot die tijd rag ik dat koelere ding finaal af om te proberen of er nog 1 of 2 fatsoenlijke boekjes uit te krijgen zijn Heb hem al minstens 5 jaar ook, wordt tijd.
Ik vind pdf niet erg hoor, heb altijd tablet bij me .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Addendum boekje Fles (deel 1) voor a.s. zaterdag als je mee naar Gaffel gaat.
Eten en drinken in Keulen
Bier: Kölsch
Kölsch is een bier van hoge gisting, licht van smaak en heeft een gouden kleur. Het heeft een alcoholgehalte van 4,8%. Er zijn 14 Kölsch brouwerijen die 34 merken Kölsch brouwen.
De grootste is Reissdorf (ken ik niet)
Kölsch drink je in een Brauhaus o.a.:
Gaffel (zaterdagmiddag) Früh (ook bij de dom; zuidwest) andere o.a:
Schreckenskammer (Ursulaplatz, Bij Hbf noordwestkant) Sion (oude markt tussen Früh en Peters) Peters (Am Hof, bij het oude raadhuis) Päffgen (Friesenplatz)
Het bier wordt daar in vaten verkocht aan kelners die het bier aan hun klanten verkopen.In principe hoeft er geen koolzuur aan worden toegevoegd, een kraan aan het vat is voldoende).
De kelner/ober noem je in Keulen een Köbes. Het zijn soms typische figuren met een geheel eigen vorm van humor. Ze hebben een vaste stek in een Brauhaus, dat is zeg maar hun terratorium, dat omvat dus een aantal vaste tafels per Köbes. Het bier wordt geserveerd in een zogenaamde Stange, dit is een lang dun glas, beetje ons fluitje qua formaat maar qua vorm meer type longdrinkglas. De ober die jou bedient, loopt langs met een Kranz waar de glazen in staan. In principe drink je een Kölsch in een Brauhaus, meestal wordt het wel aan je gevraagd (touristenlook) maar het kan dat er gewoon een glas voor je neus wordt neergezet. Wil je iets anders zeg het dan voor je het glas al voor je neus hebt staan of even nee schudden. Wanneer je glas leeg is krijg je een nieuwe, wil je niet meer leg dan een viltje op je glas. Het viltje waarop de Köbes streepjes zet laat je liggen daar houdt hij het aantal Kölsch die hij uitserveert.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Halver Hahn, klassieke instinker, geen halve haan halve bol roggebrood met kaas (Goudse) en augurken met mosterd, een voorbeeld van typische Keulse humor.
Flönz, dit is een lichtgerookte bloedworst.
Flönz is een onderdeel van Himmel un Ääd (Hemel en aard) een andere Keulse klassieker.
Himmel un Ääd
Nou gebakken bloedworst dus met aardappelpuree en een puree van gekookte appels (appelmoes) dit gegarneerd met gebakken ui en/of spek
Rievkoche of Reibekuchen, dit zijn aardappelpannenkoekjes. Je smeert er creme fraiche met wat kruiden op, uit te breiden met Lachs (zalm). Er is ook een variant met gemalen rund (tartaar), dit is rauw, dit noemen ze: Rittmeister Art
Smakelijk en proost!
Keuls dialect
-Wat kost dat? -Wat koss dat?
-Ober, mag ik aub een menukaart? -Köbes, dot mer ens de Foderkaat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zugradar maar even de trein in de gaten houden inderdaad Hoop wel dat de vertraging kleiner is dan 15 minuten in Arnhem, anders ben ik pas een uur later thuis.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik misschien ook wel, maar dat hoor ik dan morgen wel. In Twente begint de eerste dienst pas om 8u, en het gros pas tegen 10u dus mij maakt het niet zoveel uit
edit: ik had ook tot 10u vrij gevraagd zie ik, dus geen enkel probleem
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 14 januari 2016 22:53 schreef dennistd het volgende: Op zugradar maar even de trein in de gaten houden inderdaad Hoop wel dat de vertraging kleiner is dan 15 minuten in Arnhem, anders ben ik pas een uur later thuis.
Waar stap jij eigenlijk in, Enschede?
quote:
Op donderdag 14 januari 2016 22:53 schreef dennistd het volgende: Op zugradar maar even de trein in de gaten houden inderdaad Hoop wel dat de vertraging kleiner is dan 15 minuten in Arnhem, anders ben ik pas een uur later thuis.
Op donderdag 14 januari 2016 22:53 schreef dennistd het volgende: Op zugradar maar even de trein in de gaten houden inderdaad Hoop wel dat de vertraging kleiner is dan 15 minuten in Arnhem, anders ben ik pas een uur later thuis.
ach, er zijn ook mensen die EN achterlijk vroeg op moeten EN achterlijk laat thuis zijn Niet zo miepen
Sodeju zeg, een Belgische cargoloc die een staalrollentrein trok is in Frankrijk in botsing gekomen met een vrachtwagen. Van beide is weinig meer over, maar gelukkig zijn geen slachtoffers gevallen ...
Op vrijdag 15 januari 2016 00:44 schreef dennistd het volgende: Ik zie trouwens dat de NRW-tickets in prijs zijn gestegen. We zijn nu ¤8,60 pp kwijt ipv ¤8,40
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Nederlandse Spoorwegen hebben de interne controle op integriteit nog niet op orde. Daardoor bestaat een risico op onregelmatigheden en niet-integer gedrag. Dat is de conclusie van een onderzoek in opdracht van de NS en minister Dijsselbloem.
Aanleiding voor het onderzoek is het gesjoemel bij de aanbesteding van het spoorvervoer in Limburg door een NS-dochter. De nasleep van dat incident kostte NS-topman Huges vorig jaar zijn baan.
Geen eenduidige regels
De onderzoekers concluderen dat er op veel terreinen die met integriteit te maken hebben geen eenduidige regels zijn. Ook krijgt integriteit op het hoogste niveau bij de NS te weinig aandacht.
Volgens de onderzoekers zijn er geen aanwijzingen dat onregelmatigheden zoals in Limburg op grote schaal voorkomen.
Inmiddels heeft de NS een verbeterplan opgesteld en Dijsselbloem heeft de indruk dat de organisatie de aanbevelingen uit het onderzoek serieus neemt. De NS begint dit jaar met een programma om de integriteitscultuur te verbeteren. De uitvoering daarvan zal zeker twee jaar duren.
Ja ja. Dijsselbloem heeft de indruk dat het wel goed komt en NS heeft minstens 2 jaar nodig om gewoon normaal te doen en eigen verantwoordelijkheid te nemen. Hmmkay joh, ik heb er alle vertrouwen in
Ja ja. Dijsselbloem heeft de indruk dat het wel goed komt en NS heeft minstens 2 jaar nodig om gewoon normaal te doen en eigen verantwoordelijkheid te nemen. Hmmkay joh, ik heb er alle vertrouwen in
Over DDZ trouwens, ik kan zweren dat ik een maand geleden boven zat, niet in de motorbak, en daar was geen stilte- maar een normale zone. Heb ik dat zo verkeerd gezien?
Op vrijdag 15 januari 2016 16:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Over DDZ trouwens, ik kan zweren dat ik een maand geleden boven zat, niet in de motorbak, en daar was geen stilte- maar een normale zone. Heb ik dat zo verkeerd gezien?
Heb je goed gezien. Het is niet alleen maar stiltezone boven.
Vreemd, was de eerste keer en heb het daarna ook nooit meer gezien. Mijn voorkeur gaat uit naar boven maar ik wil in de stiltezone niet storen en ik moet vaak mijn telefoon opnemen dus dan ga ik maar beneden zitten, als de motorbak aan de trekkende kant zit pak ik die maar aan de duwende kant niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 16:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vreemd, was de eerste keer en heb het daarna ook nooit meer gezien. Mijn voorkeur gaat uit naar boven maar ik wil in de stiltezone niet storen en ik moet vaak mijn telefoon opnemen dus dan ga ik maar beneden zitten, als de motorbak aan de trekkende kant zit pak ik die maar aan de duwende kant niet.
Zoek eens in de 6'jes naar stiltezones boven zou ik zeggen. Ik let er iedere keer op en heb er niet nog meer kunnen ontdekken. En het principe was ook DD"Zone" waarbij zone makkelijk herkenbaar moet zijn; Boven is houjebekplek en beneden is keuvelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 16:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vreemd, was de eerste keer en heb het daarna ook nooit meer gezien. Mijn voorkeur gaat uit naar boven maar ik wil in de stiltezone niet storen en ik moet vaak mijn telefoon opnemen dus dan ga ik maar beneden zitten, als de motorbak aan de trekkende kant zit pak ik die maar aan de duwende kant niet.
Hoezo niet? Heeft dat te maken met waar je in moet stappen of andere reden? Ik ga altijd in de bak achter de motorbak. Stuk minder lawaai daar
Zoek eens in de 6'jes naar stiltezones boven zou ik zeggen. Ik let er iedere keer op en heb er niet nog meer kunnen ontdekken. En het principe was ook DD"Zone" waarbij zone makkelijk herkenbaar moet zijn; Boven is houjebekplek en beneden is keuvelen.
Hoezo niet? Heeft dat te maken met waar je in moet stappen of andere reden? Ik ga altijd in de bak achter de motorbak. Stuk minder lawaai daar
Omdat ik die dingen niet vertrouw, ik denk nog steeds dat dit het materieel is dat voor het ernstigste spoorwegongeval in de hele Nederlandse geschiedenis gaat zorgen. Ik zal eens een dB meter meenemen want ik vermoed dat er qua geluid eigenlijk geen verschil is tussen de 3 c.q. 5 bakken die voor/achter de motorbak hangen, misschien op wat wissel/bochtenwerk voor de stuurstand na.
Omdat ik die dingen niet vertrouw, ik denk nog steeds dat dit het materieel is dat voor het ernstigste spoorwegongeval in de hele Nederlandse geschiedenis gaat zorgen. Ik zal eens een dB meter meenemen want ik vermoed dat er qua geluid eigenlijk geen verschil is tussen de 3 c.q. 5 bakken die voor/achter de motorbak hangen, misschien op wat wissel/bochtenwerk voor de stuurstand na.
Waarom? Ik vind het echt een van de fijnere treinen op het Nederlandse spoor
Waarom? Ik vind het echt een van de fijnere treinen op het Nederlandse spoor
Een 747 en een A380 zijn de fijnste vliegtuigen om mee te reizen maar als die uit de lucht vallen tijdens een volle vlucht is het aantal verloren mensenlevens gigantisch
Nou ik denk dat er een chronisch probleem in de constructie van mDDM's zit waardoor het nooit goed kan gaan op termijn.
Ik pak Ut morgen. Stap -in rijrichting Enschede- daar het achterste bakje.
check
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die Deutsche Bahn hatte gestern aufgrund von Wetterprognosen beschlossen, die Höchstgeschwindigkeit von ICE-Zügen mit dem heutigen Betriebsbeginn vorsorglich auf 200 km/h zu begrenzen. Angesichts des deutlich milderen Wetters, wird die Geschwindigkeitsbegrenzung heute ab 14 Uhr aufgehoben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In de Ardennen is het als gevolg van flinke sneeuwval behoorlijk prijs op het spoor (en op de (snel)wegen). Tussen Luxemburg en Namen rijden geen treinen meer omdat er bomen zijn bezweken onder het gewicht van de sneeuw en op het spoor zijn gevallen.
Op vrijdag 15 januari 2016 19:28 schreef James1988 het volgende: Wat was nou ook alweer de route van morgen? Ik heb deze kunnen vinden maar ik weet niet zeker meer of dit nou de meest actuele is.
Enschede vertrekken om 9:56 Dortmund Hbf 12:07 x 12:32 Hagen Hbf 13:08 x 13:40 Siegen Hbf 15:19 x 16:10 Köln Hbf 17:36 x 19:15 Arnhem 20:53
99 minuten in Siegen is wel lang, is daar een reden voor?
Met rekenen was jij vast heel schattig in de klas
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...