ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.
Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
Op dinsdag 12 januari 2016 19:19 schreef Prins_Pils het volgende: Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel
quote:
Amersfoort - Door de spanning op de bovenleiding te verdubbelen, kunnen er meer treinen op het spoor rijden. Ook kunnen Sprinters dan sneller optrekken en wordt energie bespaard. Ontwerp- en consultancyfirma Arcadis in Amersfoort snapt niet waarom dat nu al niet gebeurd, schrijft De Telegraaf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:15 schreef MTL het volgende: De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten.
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Jammer, maar helaas. Dan leg je maar een kilometertje of twee aan spoor aan in de Noordoostpolder waar dat spul op 1500 V kan rijden.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Maar dat was 30, 40, 50 jaar geleden ook allemaal al zo EN bekend. Men wil gewoon niet. Nou, klaar. Dan niet
Geeft niks begonnen met 10.000 volt, 1500 volt ZHESM-motorrijtuig BC 6 zal na wat sleutelen best 3000 volt lusten
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:39:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
En VIRM heeft toch ook al iets van voorbereiding op een hogere spanning?
Is het overigens reëel om te zeggen, we blijven bij 1500V maar maken de bovenleiding dikker? Kun je er ook meer stroom doorheen jassen
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Moet opzich te maken zijn denk ik, een 1200 met 6 motoren, dan moet je er twee keer drie parallel zetten en die serie verbinden.
De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.
Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel
Op woensdag 13 januari 2016 00:32 schreef derLudolf het volgende: De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.
Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel
Het is gelijkspanning he, dat is dus wel iets meer dan een trafo er tussen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb het dus mis, goede trein maar verkeerde naam, Jaap is inderdaad een blokkendoos.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:38:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Ja, en dan nog. Wil je vanwege 3 nauwelijks in productie gebruikte locomotieven (waar trouwens echt wel een oplossing voor te verzinnen valt) zo'n return-on-investment waar verder iedereen blijer van wordt maar niet doen, vanwege antiek materieel? En wat nou als we naar 25KV gaan (wat uiteindelijk ook wel gaat gebeuren als er geen teleporter wordt uitgevonden)? Ook maar niet doen vanwege wat stukken archaïsch blik?
Bizar. Ik heb wel eens een machinist aan de lijn die door zonlicht een seinbeeld niet kan waarnemen, zeker bij dwergseintjes met gloeilampen, maar zo erg maken we het niet mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 13 januari 2016 09:11 schreef J.B. het volgende: Wat moet er aan een trein veranderd wordem om ipv van op 1,5 kV op 3 KV te kunnen rijden?
Op grote schaal -> andere omzetter voor 3kV naar spanning in de trein ten opzichte van de 1,5kV die je nu nodig hebt. Daar zal ongetwijfeld nog wel heel wat anders bij komen kijken maar zo elektrisch onderlegd ben ik niet.
Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef James1988 het volgende: Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef James1988 het volgende: Wat ik heb begrepen is dat de zon weerspiegelde op de schermen die aan het uiteinde van de perrons hangen. Hierop worden camerabeelden getoond van het perron, zodat de machinist kan zien of er nog mensen proberen in en uit te stappen.
Ah. En de machinist kan niet zijn hoofd uit het raam steken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Hier hebben we een paar conducteurs die de boel dan checken. Bij SE is de machinist alleen.
Bij Arriva ook en bijvoorbeeld bij De Westereen is dat niet optimaal voor het perron richting Leeuwarden. Ander gevalletje is Martenshoek dat ook in een bocht ligt.
Bij Arriva ook en bijvoorbeeld bij De Westereen is dat niet optimaal voor het perron richting Leeuwarden. Ander gevalletje is Martenshoek dat ook in een bocht ligt.
Martenshoek ligt recht. Kropswolde ligt in een bocht. Richting Veendam/Winschoten is het erg onoverzichtelijk als je met meerdere treinen gecombineerd rijdt.
Turnhout Herentals Brussel (Binche) wordt gereden met varkentjes, M4 en af en toe eens een M6. Als je geluk hebt kom je de enige gerenoveerde varkensneus tegen
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 20:17:04 ]
Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef J.B. het volgende: Turnhout Herentals Brussel (Binche) wordt gereden met varkentjes, M4 en af en toe eens een M6. Als je geluk hebt kom je de enige gerenoveerde varkensneus tegen
Oh ja Binche, lijkt me echt vet om daar eens heen te gaan En we weten nu nog steeds niet waarom daar 'Fahrkartenausgabe' staat.. of weet je het inmiddels Fles?
Nee. dateert mogelijk uit WO1 uit de tijd dat dat gebied jarenlang onder Duitse controle stond. Maar dat is gewoon een wilde gok. Alleen gebaseerd op "elk ander verhaal lijkt me NOG onwaarschijnlijker"
Ben wel benieuwd of Fred Flintstone daar nog steeds de scepter zwaait. Het was gewoon echt bizar destijds. Ja heel veel dingen die "leuk" zijn heten tegenwoordig maar "geniaal" of "bizar" maar dat was echt bizar gewoon
Op woensdag 13 januari 2016 23:14 schreef J.B. het volgende: Volgens de Franstalige wikipedia: Hall avec inscription en allemand datant de l'Occupation.
Welke bezetting staat er dan weer niet bij, zal wel WO2 zijn.
Meer plausibel is WOI, ivm aanwezigheid frontlinie,in WO2 had een Duitse soldaat daar niks te zoeken imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 13 januari 2016 23:14 schreef J.B. het volgende: Volgens de Franstalige wikipedia: Hall avec inscription en allemand datant de l'Occupation.
Welke bezetting staat er dan weer niet bij, zal wel WO2 zijn.
uit de lucht gegrepen. Kratje dat dat over wo1 gaat.
C'est dans cette gare que l'on peut trouver des inscriptions en langue allemande. Cela s'explique par le fait que l'entreprise de confection Marvan, qui était établie à Binche, avait été durant la seconde guerre mondiale réquisitionnée par l'ocupant allemand pour fabriquer des uniformes à l'attention de la Wehrmacht. C'est ainsi que de nombreux soldats allemands arrivèrent à Binche et reçurent les explications nécessaires via des panneaux rédigés dans leur langue maternelle.
Het in Binche gelegen kledingbedrijf Marvan zou door de Duitsers in WO2 zijn geconfisqueerd om er soldatenkleding te fabriceren waardoor er veel Duitsers zouden komen. Of het waar is weet ik niet, maar het is wel plausibel