abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:42:47 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159043910


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.



RER E in winterse omstandigheden
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:46:46 #2
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_159044003
Zullen ze op de planning al zitten te bibberen vanwege de verwachtingen qua weer?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:07:14 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159044670
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:46 schreef Ajaxfan het volgende:
Zullen ze op de planning al zitten te bibberen vanwege de verwachtingen qua weer?
In Nederland bedoel je? Ik heb nog geen verontruste berichten zien langskomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159044702
Brand in die RER E?
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 17:08:54 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159044719
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In Nederland bedoel je? Ik heb nog geen verontruste berichten zien langskomen.
Morgenavond sneeuw in het zuiden :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:08:59 #6
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_159044723
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In Nederland bedoel je? Ik heb nog geen verontruste berichten zien langskomen.
Yes. Ook niet spannend inderdaad. Vlak boven / onder nul en kleine hoeveelheden sneeuw eventueel.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 17:11:01 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159044779
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:08 schreef b2py het volgende:
Brand in die RER E?
Denk eerder dat lekker warm met hoge LV is in de trein terwijl het buiten stevig vriest.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159045539
Het was een brandoefening :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:43:39 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159045685
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:08 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Yes. Ook niet spannend inderdaad. Vlak boven / onder nul en kleine hoeveelheden sneeuw eventueel.
Met de NS weet je het maar nooit ;)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 18:00:01 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159046079
Vanmorgen een dienst in Almelo gehad, dus na de tijd nog maar even naar Wierden geweest voor een foto:
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.

Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159046720
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:58 schreef Yreal het volgende:
Niemand een idee over de poortjes situatie op Eindhoven?
Eindhoven is nog poortjesloos. Zolang de verbouwing nog niet klaar is, is er geen ruimte voor.
pi_159047403
Mooi Dennis!
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 18:58:21 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159047639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:50 schreef b2py het volgende:
Mooi Dennis!
Veel beton he :7

Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:19:24 #14
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159048260
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
doei
pi_159048580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Veel beton he :7

Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit :')
Mans gaaf! _O_
pi_159053733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:22 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Eindhoven is nog poortjesloos. Zolang de verbouwing nog niet klaar is, is er geen ruimte voor.
Kwam mooi uit. Scheelt me toch weer 7 euro.
pi_159053758
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
wat liefff
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:52:08 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159056441
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel ;)
quote:
Amersfoort - Door de spanning op de bovenleiding te verdubbelen, kunnen er meer treinen op het spoor rijden. Ook kunnen Sprinters dan sneller optrekken en wordt energie bespaard. Ontwerp- en consultancyfirma Arcadis in Amersfoort snapt niet waarom dat nu al niet gebeurd, schrijft De Telegraaf.
uit: http://www.rtvutrecht.nl/(...)r-kan-makkelijk.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:54:10 #19
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159056514
quote:
schrijft De Telegraaf.
Laat maar :{w
doei
pi_159056750
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:52 schreef bork het volgende:
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel ;)

[..]

uit: http://www.rtvutrecht.nl/(...)r-kan-makkelijk.html
Breed besproken overal maar die 785 Mio is blijkbaar teveel.. Lijkt mij prioriteit naast ERTMS. Kan hoop besparen op PHS kosten iig.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:03:52 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159056835
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:52 schreef bork het volgende:
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel ;)

[..]

uit: http://www.rtvutrecht.nl/(...)r-kan-makkelijk.html
Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159057205
De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten.
pi_159057228
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:21:09 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159057391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:15 schreef MTL het volgende:
De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten.
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:34:57 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159057860
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159057899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Er staat 875 mio..
pi_159057929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Dieselloc ervoor
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:37:37 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159057969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Jammer, maar helaas. Dan leg je maar een kilometertje of twee aan spoor aan in de Noordoostpolder waar dat spul op 1500 V kan rijden. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 23:40:12 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159058051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
En dan vergeet je Blokkendoos Jaap te noemen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159058168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Maar dat was 30, 40, 50 jaar geleden ook allemaal al zo EN bekend. Men wil gewoon niet. Nou, klaar. Dan niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:19:25 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159058991
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dan vergeet je Blokkendoos Jaap te noemen ...
Geeft niks begonnen met 10.000 volt, 1500 volt ZHESM-motorrijtuig BC 6 zal na wat sleutelen best 3000 volt lusten :7 :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:39:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 00:21:09 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159059021
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
En :r VIRM :r heeft toch ook al iets van voorbereiding op een hogere spanning?

Is het overigens reëel om te zeggen, we blijven bij 1500V maar maken de bovenleiding dikker? Kun je er ook meer stroom doorheen jassen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 00:24:47 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159059092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Moet opzich te maken zijn denk ik, een 1200 met 6 motoren, dan moet je er twee keer drie parallel zetten en die serie verbinden.

Of met een spanninggsdeler lid gaan werken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 00:32:15 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159059212
De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.

Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 01:03:17 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159059680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:19 schreef bork het volgende:

[..]

Geeft niks begonnen met 10.000 volt, 1500 volt Jaap zal na wat sleutelen best 3000 volt lusten :7 :Y)
Heeft de blokkendoos ook nog op 10.000v gereden? Ik dacht alleen het ZHESM-materieel van de Hofpleinlijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 01:03:49 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159059687
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:32 schreef derLudolf het volgende:
De VIRM is voorbereid op inbouw van een transformator voor bedrijf onder een bovenleidingspanning van 25 kV, die in de toekomst misschien wordt ingevoerd op het Nederlandse spoorwegnet.

Dan past een traffotje die de spanning halveert ook wel :Y
Het is gelijkspanning he, dat is dus wel iets meer dan een trafo er tussen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 01:05:38 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159059708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is gelijkspanning he, dat is dus wel iets meer dan een trafo er tussen.
Werkt een trafo alleen met wisselstroom dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 januari 2016 @ 01:06:47 #39
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159059718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Heeft de blokkendoos ook nog op 10.000v gereden? Ik dacht alleen het ZHESM-materieel van de Hofpleinlijn.
De Blokkendoos heeft toch juist op de Hofpleinlijn gereden? :?
doei
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 01:09:28 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159059741
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werkt een trafo alleen met wisselstroom dan?
Ja, niet opgelet met natuurkunde vroeger? Duvel kan je er vast meer over vertellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 01:10:35 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159059750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:06 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

De Blokkendoos heeft toch juist op de Hofpleinlijn gereden? :?
Nee, dat was dit materieel: https://nl.wikipedia.org/wiki/ZHESM-materieel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 januari 2016 @ 01:30:13 #42
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159059901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, dat was dit materieel: https://nl.wikipedia.org/wiki/ZHESM-materieel
Ik heb het dus mis, goede trein maar verkeerde naam, Jaap is inderdaad een blokkendoos.

[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-01-2016 01:38:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159061916
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werkt een trafo alleen met wisselstroom dan?
Ja.
Bier.
pi_159061931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
Ja, en dan nog. Wil je vanwege 3 nauwelijks in productie gebruikte locomotieven (waar trouwens echt wel een oplossing voor te verzinnen valt) zo'n return-on-investment waar verder iedereen blijer van wordt maar niet doen, vanwege antiek materieel? En wat nou als we naar 25KV gaan (wat uiteindelijk ook wel gaat gebeuren als er geen teleporter wordt uitgevonden)? Ook maar niet doen vanwege wat stukken archaïsch blik?
Bier.
pi_159061938
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Er staat 875 mio..
Ik dacht dat dit per jaar was en dat de totale operatie 7 miljard zou gaan kosten.
Bier.
pi_159062010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit per jaar was en dat de totale operatie 7 miljard zou gaan kosten.
735 miljoen zelfs aldus het artikel van de Telegraaf. Die 7 miljard is ombouw naar 25 kV.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:05:14 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159062283
quote:
Bizar. Ik heb wel eens een machinist aan de lijn die door zonlicht een seinbeeld niet kan waarnemen, zeker bij dwergseintjes met gloeilampen, maar zo erg maken we het niet mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159062362
Wat moet er aan een trein veranderd wordem om ipv van op 1,5 kV op 3 KV te kunnen rijden?
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 09:21:33 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159062454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 01:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, niet opgelet met natuurkunde vroeger? Duvel kan je er vast meer over vertellen
Best wel goed eigenlijk. Net dat is me dan even ontschoten blijkbaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159063121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:11 schreef J.B. het volgende:
Wat moet er aan een trein veranderd wordem om ipv van op 1,5 kV op 3 KV te kunnen rijden?
Op grote schaal -> andere omzetter voor 3kV naar spanning in de trein ten opzichte van de 1,5kV die je nu nodig hebt. Daar zal ongetwijfeld nog wel heel wat anders bij komen kijken maar zo elektrisch onderlegd ben ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')