DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() [ Bericht 68% gewijzigd door Anne op 30-04-2015 22:25:52 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:08 |
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET? | |
b2py | donderdag 30 april 2015 @ 22:08 |
Wat een debiel. Citeer de OP uit de vorige post dan zwakzinnige ![]() | |
derLudolf | donderdag 30 april 2015 @ 22:08 |
Wat is friet voor barbaars woord? | |
Yreal | donderdag 30 april 2015 @ 22:08 |
Das meer een tool voor de popo om je erbij te kunnen naaien. | |
derLudolf | donderdag 30 april 2015 @ 22:09 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:09 |
Jij weet niet hoe BB-code werkt. Als je iets quoted met img's erin dan worden dat URL's BIJVOORBEELD. Probeer eens? | |
Prins_Pils | donderdag 30 april 2015 @ 22:10 |
| |
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 22:10 |
Kamer: onderzoek naar 'rondje om de kerk' treinpersoneel | |
b2py | donderdag 30 april 2015 @ 22:11 |
Dan haal je toch de quote tags weg ![]() Dat werkt bij mij altijd uitstekend. | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:11 |
Dan heb je toch de OP niet terug varken ![]() | |
derLudolf | donderdag 30 april 2015 @ 22:13 |
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:13 |
Nou b2py ik heb alle URL's vervangen door IMG tags. Werkt perfect die CTRL-H functie! | |
b2py | donderdag 30 april 2015 @ 22:14 |
Ik zie het, ik weet niet waarom het eerst wel werkte. | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:14 |
Dat zijn standaardcontroles, van de 30 keer dat ik met de nachttrein de grens over ben gegaan zijn er maar vijf keer geen mensen uit de trein gehaald in Duitsland. Andere kant op is het meestal minder. In Denemarken komen ze ook standaard langs en de helft van de keren met honden. | |
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 22:15 |
op dit soort momenten mis ik de modrechten die ik vroeger had ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:17 |
Pfiew, iemand heeft ingegrepen, ik was al opweg maar het is veel werk. | |
Anne | donderdag 30 april 2015 @ 22:18 |
HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN? | |
Duvel | donderdag 30 april 2015 @ 22:18 |
Wie heeft die toelichting bij "anaalplaat" toegevoegd? | |
Anne | donderdag 30 april 2015 @ 22:19 |
Vanaf dit topic staat het erbij: PTA / Het grote treinentopic #879: Dieselen onder de draad Moet het weg? | |
Duvel | donderdag 30 april 2015 @ 22:20 |
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd. | |
derLudolf | donderdag 30 april 2015 @ 22:20 |
Je hebt al 2 frontseinen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:21 |
Ga ik doen <3 | |
_JdM_ | donderdag 30 april 2015 @ 22:21 |
Dan heb je er toch alsnog een extra nodig ![]() | |
boriq | donderdag 30 april 2015 @ 22:22 |
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief | |
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 22:27 |
klopt en op de verschillende dagen van de week kan er prima wat variatie zijn | |
James1988 | donderdag 30 april 2015 @ 22:27 |
Waarom bemoeit de kamer zich met de inhoud i.p.v. de output? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:29 |
Omdat, als er geen resultaat komt, de kamer zich dat recht best mag toe-eigenen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:29 |
Dat hangt van het land af. | |
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 22:31 |
omdat de NS het nalaat? | |
Blistering | donderdag 30 april 2015 @ 22:43 |
Touché. | |
Dr_Flash | donderdag 30 april 2015 @ 22:46 |
Lief doen tegen Anne ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 april 2015 @ 22:46 |
Weet iemand wellicht of de ÖBB nog een half jaar offline HAFAS gaat bijmaken ![]() Edit: op Drehscheibe kan ik niks vinden | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:50 |
Ik doe lief tegen Anne! | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 april 2015 @ 22:53 |
Anne heeft een roze avatar. Daar kan je nooit tegenop. Gewoon zo in je face. | |
Dr_Flash | donderdag 30 april 2015 @ 22:57 |
Momentje, even broekpoepen ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 mei 2015 @ 00:05 |
Hoe zouden wij dat moeten weten, heb je het al aan de ÖBB gevraagd? ![]() Op Twitter reageren ze niet vaak, op FB zo te zien wel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:20 |
Omdat hier men soms dingen weet waar ik ook met mn pet niet bij kom ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 1 mei 2015 @ 09:53 |
Rare lui daar bij de NS. Gooien ze vandaag de poortjes in Rotterdam dicht, gaan ze in Enschede ineens weer spontaan allemaal open staan... | |
Mr_Klaasje | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:04 |
Maar tegelijk is dat heel wat anders.. In plaats van dat je het overstapprobleem van personeel oplost (wie zegt dat ze dat niet meer doen) maak je een nieuw overstapprobleem voor reizigers. | |
Viezze | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:38 |
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen. | |
b2py | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:39 |
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom. | |
Viezze | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:43 |
Maar materieel aan personeel koppelen betekent dat het alsnog zo kan zijn dat een machinist uit Alkmaar in Maastricht staat, maar niet meer in Amersfoort (noem maar wat). Word je daar nou zoveel beter van? Of gaan ze alle diensten opknippen? Dan kom je zo'n beetje overal weer in de knoop met perroncapaciteit. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:54 |
We kunnen het land beter indelen in 3 of 4 personeelregio's als je het mij vraagt. Daarbinnen lekker kunnen overstappen, treinen gewoon lekker door laten rijden met ander personeel etc.. Is er een grote storing en is er chaos dan is het terugvalscenario dat de trein met het personeel meekeert op de rand van zo'n gebied. Dan hebben alle gebieden zonder storing geen last en hoeft de bijsturing alleen naar het verstoorde gebied te kijken in plaats van naar heel Nederland. | |
dennistd | vrijdag 1 mei 2015 @ 11:11 |
Op zich is personeel aan materieel koppelen helemaal geen slechte zaak: dan is er in elk geval altijd personeel beschikbaar om de trein ergens heen te rijden, zodat een station niet dichtslibt. | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 12:23 |
Het heeft de krant nog gehaald ![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 1 mei 2015 @ 12:33 |
![]() | |
b2py | vrijdag 1 mei 2015 @ 13:17 |
![]() En blij dat ze allemaal zijn.. | |
Duvel | vrijdag 1 mei 2015 @ 13:24 |
BAM! Daar ging m'n bullsbullshitalarm ff heel hard af! | |
derLudolf | vrijdag 1 mei 2015 @ 13:25 |
Ik snap de link met veiligheidswinst niet zo. Bovendien lijkt een evacuatie met poortjes mij langzamer gaan. Ander vraagje? Waarom staan er al ca. 3 weken twee slepen met tank wagons op Deventer Goederen. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:17 |
Maar hoe is het nou gegaan vanochtend met die poortjes? Natuurlijk geloof ik meteen dat het station zo veilig is dat iedereen er in zijn blote kont kan rondlopen, maar was het geen zootje bij de poortjes dan? Ik heb er nog niks over gehoord.... | |
Frozen-assassin | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:33 |
Blijkbaar is alles gewoon prima verlopen ![]() | |
dcm360 | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:41 |
Bij een evacuatie openen alle poortjes en is het niet mogelijk om in of uit te checken. | |
Bitlord | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:33 |
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:36 |
Ja had niet anders verwacht. Vakantie en alles. | |
Viezze | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:39 |
Bij evacuatie staat er toch op de paaltjes "Verlaat zo snel mogelijk het station"? Lijkt me vrij duidelijk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:58 |
Sjongejonge heeft de NS van die mooie schermen boven de perrons hangen blijken de systemen zo inflexibel als een blok beton te zijn. Vanwege dag van de arbeid rijden de treinen in België een weekenddienstregeling, de trein naar Luik rijdt daardoor op een ander tijdstip in Maastricht. Vervolgens staat er op de borden niet "stoptrein naar Luik" met het andere tijdstip maar "luister naar omroep" en daaronder vertraging +1,30 uur ![]() Om het feest compleet te maken kan de reisplanner er ook niet mee omgaan, bij een deel van de ritten staat "aangepast reisadvies" en het goeie tijdstip en bij een aantal ritten staat het het normale (en dus foute) tijdstip. Het is echt lachwekkend en triest tegelijk. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 15:59:45 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:00 |
Dit lijkt me inderdaad een heel reëel risico ![]() | |
dcm360 | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:28 |
Waarbij wel even aangenomen moet worden dat mensen dat daadwerkelijk lezen. Mijn ervaring is dat dat wat tegenvalt. | |
b2py | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:30 |
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent.. | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:48 |
![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:49 |
genoeg mensen die in levensbedreigende situaties toch hun bezittingen gaan proberen veilig te stellen . | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:56 |
En gratis meereiskaartjes openen de poortjes. Dus ze zijn dicht en vervolgens krijg je gratis een stukje papier om ze te openen ![]() | |
Dos37 | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:02 |
ik zie een SOS toren | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:30 |
gaat het poortje zijn doel ook wel wat voorbij he? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:39 |
Je onderschat het effect van conditionering. | |
Zug-Chef | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:42 |
Inmiddels zijn zo'n beetje alle bloembollen in Noord/Zuid Holland gekopt of gaan gekopt worden de komende dagen. Vorige week donderdag heb ik een bezoek gebracht aan deze prachtige kleurrijke velden rond Hillegom. Hierbij de foto's, gegarandeerd slechts 1 goederentrein...! Nog voor ik naar Alkmaar afreisde begon de dag zoals altijd in Leeuwarden. Na onderstaande klik kon met lijn 350 over de Afsluitdijk gereden worden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:43 |
Mooie platen ![]() | |
b2py | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:12 |
Prachtige foto's, genot om te bekijken! | |
bork | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:33 |
Heel fraai! | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:08 |
Ik vind het allemaal nogal gay eigenlijk, al die blommigheid ![]() | |
boriq | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:20 |
Mooie foto's! | |
boriq | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:22 |
Het is tenminste beter dan de McDonalds bij Rotterdam Alexander ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:27 |
Dat is het al snel ![]() | |
boriq | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:38 |
In het Overijsselse coalitieakkoord tussen de partijen CDA, D66, VVD en CU is een eenmalige uitgave van 61 miljoen euro gereserveerd voor mobiliteit. Ik zou er gezien de mate van actie voeren voor het project door D66 niet van opkijken als een gedeelte hiervan naar de verdubbeling van Olst - Deventer gaat. Coalitieakkoord (pagina 11) Daarnaast is op Twitter door de Provincie Overijssel nogmaals onderstreept dat de trein Almelo - Hardenberg écht volgend jaar gaat rijden. Hiervoor moeten er onder andere wat aanpassingen in Marienberg plaatsvinden en zal Geerdijk Hoofdstation gesloten worden...
| |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:44 |
En dat is buiten het geld wat al op gaat aan de verdubbeling, electrificering en verHSLing van Zwolle - Wierden? | |
boriq | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:45 |
Jup. De viersporigheid en verhoging van de snelheid naar 350km/h van Zwolle - Wierden (daar zijn we weer!!1! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:58 |
Mooie platen, Zug ![]() Wist niet dat je het leuk vond om zoveel raampjestreinen te platen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:05 |
Doe nou rustig, het genezingsproces is nog heel pril ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:15 |
Haha! Dank voor de leuke reacties allemaal. @Kruidenmannetje: het ging mij meer om de bollen in combinatie met een trein. Er rijden hier bijna geen goederentreinen maar als je iets van trein+bloembol op de foto wil hebben heb je weinig keus vandaar ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:17 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:20 |
@Zug: je mag er gerust voor uitkomen hoor | |
Yreal | zaterdag 2 mei 2015 @ 00:30 |
Lachen zeg, zo de laatste overstap halen op den haag cs naar Zoetermeer, van 6 naar 5 in 2 minuten. Terwijl de hele hal overhoop ligt en je dus buitenom moet rennen ![]() | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 00:41 |
Dan neemt ge toch de tram? | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 09:59 |
Goedemorgen: http://www.dumpert.nl/med(...)ein_in_aantocht.html | |
Yreal | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:24 |
oh hebt het wel gehaald. Maar het is niet chill om dan ineens zo'n sprint te moeten trekken ![]() | |
Salatrel | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:00 |
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen duren ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:11 |
gefeliciteerd! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15 |
Timo Huges is gisteren niet op komend dagen in het BNR Programma The Friday Move. (Is vervangen door Harry Piekema) | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:33 |
Heerlijk! Oude omatjes die orde houden in de stiltecoupe! Fantastisch! 'U weet dat u zich in de stiltecoupe zit?' 'Nee en bedankt voor het attenderen.' 'Als u zich er nu ook nog aan houdt!' ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:36 |
Wauw. Het combineren van de treinen in Deventer is niet gelukt en gereedstaande stel wordt weer weggezet. Staat inmiddels ook al in de appjes dat we met solo zesje doorgaan. Dat is snelle informatievoorziening! ![]() | |
Salatrel | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:38 |
thanks! Sterk staaltje geldverspilling wel nu brief sturen dat het toegewezen en dat ie binnen een week in de bus ligt... stuur hem dan gelijk mee of laat me een week langer wachten | |
Maegrim | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:46 |
blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzen | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:47 |
Sorry, ik heb echt wat gemist, welk appje gebruik je daarvoor? ![]() | |
Salatrel | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:50 |
![]() | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:53 |
Rijdendetreinen | |
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:55 |
Ze konden een nog grotere clown vinden blijkbaar ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:56 |
Tevens ontvang ik nu net in de post de deelnemersbrief voor de NVBS-rit van afgelopen maandag ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:25 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:27 |
Gefeliciteerd ![]() Overigens heb ik in mijn database 5 GtbV-claims die langer duurden. PR is 230 dagen ![]() | |
Fiorano | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:45 |
Zelfde gezeik altijd met het aanvragen van een Taxipas bij ILT + KiWa. | |
Woods | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:05 |
Zijn er plannen om de treinverbinding rond Amsterdam volledig te dichten door tussen Zuid en Lelylaan een extra spoor te leggen? Snapte nooit dat dit niet al gedaan is. Je moet dus altijd bovenlangs Amsterdam om naar de kop van NH te reizen. | |
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:08 |
nee. Is niet interessant en bovendien rijdt de metro er al. | |
Fred | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:36 |
Volgens dit plan uit 2010 zijn er wel degelijk plannen voor eer een extra boog. In het landschap is ook ruimte overgelaten om naast de metrobaan ook een spoobaan aan te leggen. | |
Ireyon | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:38 |
Is het niet al veel te druk op Schiphol - Sloterdijk? Laat staan dat er nog treinen Sloterdijk - Zuid bij moeten.. | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:45 |
Er is ook ruimte voor een ruimtebasis in de Kuip maar die komt er ook niet.. | |
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:45 |
Het zou moeten kunnen passen. Mochten ze het doen dan zou het eventueel ook een route kunnen zijn voor cargo's die anders door Amsterdam CS moeten. Enige probleem zijn de vele hellingen ![]() | |
boriq | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:01 |
Over Riekerpolder gesproken: er komt nu een éénsporige flyover bij voor de treinen richting Lelylaan. Wordt de tweesporige flyover die er nu nog ligt ook éénsporig voor de treinen van Lelylaan naar Schiphol? | |
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:03 |
Wat iedereen hierboven al zegt plus dat er geen kat wat te zoeken heeft in de kop van NH | |
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:04 |
Lijkt me wel. Het wordt een dubbele vork aansluiting | |
b2py | zaterdag 2 mei 2015 @ 19:33 |
Ja | |
DriekOplopers | zaterdag 2 mei 2015 @ 20:12 |
https://twitter.com/henklbr/status/594146597019250689/photo/1 | |
greavy | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:10 |
1 Mei 2015 - Op 1 mei 2015 werd er in Slowakije een fotorit gereden met een Bardotka van de museumclub Prievidzský Parostrojný Spolok, voorheen ingezet door de Slowaakse spoorwegen voor goederentreinen rondom het Slowaakse Prievidza. De achtervolging gebeurde op eigen gelegenheid per auto, tegen betaling van het deelnamebedrag voor beide dagen. De locomotief mocht op vrijdag 1 mei 2015 en zaterdag 2 mei 2015 met een fraaie goederentrein. Op donderdag 30 april 2015 werd de locomotief voorop(!) een reguliere goederentrein geplaatst voor overbrenging van Prievidza via Novaky en Horná Śtubňa naar Banská Bystrica. Vanuit Banská Bystrica werd op vrijdag 1 mei 2015 vertrokken richting Brezno en Mlinky en weer terug. Op zaterdag 2 mei 2015 werd er van Diviaky, Čremo¨né, Kremnica, Horná Śtubňa, Veľké Uherce en het eindpunt Prievidza, wat ook de thuisbasis van de locomotief is. Op vrijdag 1 mei 2015 werd er onder andere de stek bij Nová Ma¨a bezocht voor een armsein die hier nog aanwezig is. Met veel gebrul passeert hier de fraaie trein de 24 aanwezige fotografen, en eveneens ook alle 24 de deelnemers. PS: we hebben ¤130 per dag betaald voor deze fotorit, dus ¤260 voor de 2 dagen. De trein ging meerdere malen stilstaan, zelfs midden op de hoofdbaan, zodat de 21 Duitsers en 3 Nederlanders de trein konden inhalen. Op de eerste dag kwamen wij op een spoorlijn tussen Banská Bystrica en Mlinky terecht waar tussen circa 9 uur en 15u30 geen treinen reden, dus wij de gehele spoorlijn voor onszelf hadden. Het kostte daardoor wel extra, want in die 6 uur zit er op de stations geen wisselwachter, maar ook geen stationschef. Per station moesten er dus 2 man extra betaald worden (één wisselwachter voor 2 wisselstraten en 1 stationschef). De wisselwachter mocht dus steeds van de ene kant van de wissels naar de andere kant van de wissels lopen en/of meeliften met de locomotief. De lijn heeft ook geen treindienstleider. Pas als de stationschef aangeeft dat de trein mag komen, kan de stationschef in het vorige station het vertrekbevel geven (en indien nodig de instructie aan de wisselwachter in hetzelfde station doorgeven). | |
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:30 |
Ik vind het echt geweldig dat dit soort dingen gewoon KAN ![]() | |
greavy | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:45 |
Gelukkig kan dit ja. En één wisselwachter die beide wisselstraatjes bedient (4 wissels aan elke zijde van het station ofzo) ipv aan elke zijde 1 wisselwachter wat normaal is. Trein reed op die lijn ook maar 30 km/h, want we hadden toch alle tijd. De trein moest enkel optijd terug op Telgárt zijn voor een kruisende trein, de eerste die pas weer ging rijden, ergens rond half 4. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-05-2015 22:41:46 ] | |
bork | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:49 |
Zwaaien met flappen mooi dat het kan en werkt of het goed is dat mag je zelf beslissen, ik moet bij dit soort dingen altijd aan Basil van Fawlty Towers denken wanneer zo'n dikke Amerikaan met flappen nog wil eten als de keuken al dicht is. | |
dennistd | zaterdag 2 mei 2015 @ 23:08 |
Altijd fijn die kwaliteit van PostNL... | |
JDude | zondag 3 mei 2015 @ 02:11 |
De vangst van een retourtje Breda-Utrecht; 3x VIRM, 1x SGMm, 1x SLT. En waarom in wodansnaam een overstap van 50 minuten in Den Bosch. Geen wonder dat dat nachtnet hier geen reet oplevert. | |
mschol | zondag 3 mei 2015 @ 02:14 |
is het wel via postNL verstuurd? niet gewoon via sandd? | |
ZwarteKater | zondag 3 mei 2015 @ 10:06 |
Omroep Amersfoort draait overuren: storingen, omleidingen en de kaartautomaten hebben geen netwerk/pin. Lekkere chaos hier in de stationshal. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 11:26 |
Ah, weekend. 5x overstappen ipv 1. Genieten ![]() | |
Prins_Pils | zondag 3 mei 2015 @ 11:30 |
Vanavond van Rijswijk naar Deventer, maar om 17 uur zijn de werkzaamheden Utrecht-Amersfoort voorbij dus toch nog rechtstreeks reizen ipv via Amsterdam. Als het goed is tenminste ![]() | |
Viezze | zondag 3 mei 2015 @ 11:32 |
Matig dat de IC direct niet toeslagvrij is, als je Zwolle - Rotterdam moet doen verwacht je dat eigenlijk wel. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 11:36 |
natuurlijk niet joh | |
Prins_Pils | zondag 3 mei 2015 @ 11:57 |
Neuh ik houd ook al rekening met weer extra kilometers ![]() | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 11:58 |
![]() Groetjes uit zuid-Frankrijk! | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 12:05 |
nice | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 12:08 |
Nee, Perpignan. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 12:29 |
| |
b2py | zondag 3 mei 2015 @ 12:32 |
Nice, zie de porna wel tegemoet! ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 13:18 |
Jezus, machinst besluit even vol gas Leiden uit te rijden over de wissel. In een virm. De tering zeg ![]() | |
Nattekat | zondag 3 mei 2015 @ 13:19 |
Gelijk zeeziek? ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 13:21 |
moest mijn koffie opvangen, die links op tafel stond en rechts eraf vloog ![]() | |
b2py | zondag 3 mei 2015 @ 13:27 |
Yolo! | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 13:27 |
In 10 minuten Leiden hoofddorp ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 13:29 |
Kijk, heeft het nog voordelen ook ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 13:42 |
En ook nog op een gratis spoordeelweken kaartje de hispeed lounge in ![]() | |
Viezze | zondag 3 mei 2015 @ 13:54 |
Vanavond maar eens gebruik maken van de 2-1 kaartjes. Niet dat je er veel aan hebt in een SLT ![]() | |
derLudolf | zondag 3 mei 2015 @ 14:08 |
Kapitaalvernietiging noemt men dat. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 14:27 |
Tuurlijk wel. Lekker in de kop van de trein loeren naar het gepeupelte in de 2de | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 14:36 |
Alleen een beetje jammer dat deze maand elke gare kutschooier in het land van die pauperkaartjes heeft ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 3 mei 2015 @ 14:46 |
zou er over 10 jaar een VIRM-vrijheidstrein komen? | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 14:46 |
ik zat net achter twee jengelende kutkinderen met een ipad die boederij spelletjes zaten te spelen met het geluid op de speakers. Liet de conducteur ze ook nog zitten op 2 meereiskaartjes en 3x 1ste klas overgang ![]() En dat van Schiphol tot Meppel. Ja doeii. | |
Viezze | zondag 3 mei 2015 @ 14:50 |
Ja zal je net zien dat door die kaartjes de 1e klas vol zit ![]() | |
ZwarteKater | zondag 3 mei 2015 @ 15:08 |
Die overgangskaarten, wanneer krijg je die eigenlijk? Heb niets ontvangen hier terwijl de NS wel maandelijks afschrijft van mijn rekening. | |
Viezze | zondag 3 mei 2015 @ 15:11 |
Ik heb ze ook niet gehad terwijl ik een abonnement heb, maar mijn ouders (zonder abonnement) kregen ze wel. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 15:12 |
Was een reclame drukwerk, dus als je een nee sticker hebt krijg je hem niet. Je kan hem bij de ns alsnog aanvragen. Anders heb ik er ook nog wel een boel. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 15:18 |
Wel lekker hoor, ic naar lw pas vanaf Meppel, dus iedereen moet met de ic naar Groningen mee. Die vanwege het voetbal kijken in de stad al lekker vol zit. Enkele virm4 ![]() | |
ZwarteKater | zondag 3 mei 2015 @ 15:20 |
Niets gezien met de reclame mee, maar dat is wel vaker zo als er coupon schoner stickers whatever inzit. @Yreal: treinstel 9564? | |
Salatrel | zondag 3 mei 2015 @ 15:28 |
die combinatie slaat natuurlijk sobelso al nergens op want die meereiskaartjes zijn klasseloos en gelijk aan het vervoerbewijs van diegene met wie je meereist.. Heeft diegene een geldige 1e klas kaart hoef je helemaal geen overgang kaart te gebruiken met je meereiskaart | |
WhiteJoker | zondag 3 mei 2015 @ 15:29 |
Bovendien staat er in de voorwaarden dat het gratis overgangskaartje niet geldig is in combinatie met de meereiskaart. | |
Salatrel | zondag 3 mei 2015 @ 15:33 |
ja maar hoe leg je combineren uit? als jij weekend vrij 2e klas hebt en jij combineert dat met een overgangskaart 2-1 heb jij gewoon een geldige combinatie om in de 1e klas te mogen zitten. ik reis met jou mee met een meereiskaart die klasseloos is en dus gelijk aan jouw geldige 1e klas kaart. ik combineer dus helemaal niks want dat doe jij ![]() | |
b2py | zondag 3 mei 2015 @ 15:38 |
Van wie had ik vorig jaar een berg van die 2-1 kaartjes gekregen? | |
WhiteJoker | zondag 3 mei 2015 @ 15:47 |
Er staat letterlijk op de achterkant van de kaart "de 2-1 overgangskaart mag niet in combinatie met de meereiskaart gebruikt worden". Dus als ik met jou meereis en jij maakt gebruik van die 2-1 overgangskaart, heb ik geen geldige kaart. Want die combinatie is niet toegestaan. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 15:48 |
Mooie verklaring wel. Is er eigenlijk een officieel beleid om daar coulant mee om te gaan? | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 15:48 |
Geen idee, zit inmiddels in de trein naar LW. Die volgens mij zo stuk gaat aan de schokken te voelen ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 15:49 |
Ik heb er vorig jaar een berg rondgestuurd. | |
Viezze | zondag 3 mei 2015 @ 15:52 |
Vriend van me had meereiskaart gebruikt, niet goed naar de datum gekeken (was nog april) maar je kon er gewoon mee inchecken dus dan denk je zal wel mogen he ![]() Toch vreemd dat je er gewoon met kan inchecken dan. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 15:55 |
Kunnen jullie proberen begrijpelijk te praten? ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 16:03 |
En poortjes openen. Je weet wel, veiligheid enzo. | |
dennistd | zondag 3 mei 2015 @ 16:17 |
Ze worden alleen naar bepaalde postcodes gestuurd. Hier in regio Twente heeft niemand ze gehad voor zover ik heb gehoord... | |
Salatrel | zondag 3 mei 2015 @ 16:21 |
geen idee mijn probleem niet meer ![]() | |
_serial_ | zondag 3 mei 2015 @ 16:25 |
Mocht iemand geen spoortdeelwekenboekje hebben gekregen Aanvragen kan hier | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 16:29 |
is "coulant" niet per definitie iets dat buiten "officieel beleid" om gaat dan? ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 3 mei 2015 @ 17:05 |
Dienstregeling 2016 kent geen intercity Hoorn - Haarlem. deze trein, treinserie 3400, is afgeschaft met de reden dat er vooral in de daluren te weinig treinreizigers zijn. de stoptrein Amsterdam-Haarlem-Uitgeest zal worden verlengd naar Alkmaar en Hoorn. In de ochtendspits zal er een intercity Alkmaar - Haarlem rijden en in de avondspits in tegenovergestelde richting. De intercity stopt niet meer te Heiloo, Castricum en Uitgeest. bron: http://www.treinreiziger.(...)inder_treinen-146947 http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_3400_%282015%29 | |
boriq | zondag 3 mei 2015 @ 17:29 |
Hier in Enschede hebben we ze toch echt ontvangen ![]() | |
dennistd | zondag 3 mei 2015 @ 17:34 |
Zowel mensen uit Hengelo als Losser hebben ze niet gehad. Heb alsnog maar een boekje besteld. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 17:41 |
De postkoets is nog onderweg. Stuk ongeduld. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 17:56 |
beleid is toch, mag niet > geen kaartje > boete? | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 17:57 |
mooie route... ![]() Komt vast weer heel veel volk dat in de verkeerde trein zit van. | |
Salatrel | zondag 3 mei 2015 @ 18:08 |
valt wel mee in de cta staat ie als SPR Beverwijk ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 18:08 |
Het zal ook geen populaire route worden denk ik | |
Nattekat | zondag 3 mei 2015 @ 18:10 |
Die stations verliezen hun enige IC, zo moeilijk is het niet om vlaflip van NS geel te onderscheiden ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 18:22 |
nee van die mensen die van sloterdijk naar hoorn willen en dan deze trein met dat ding naar kersenbogaard verwarren. Garantie voor succes! | |
dennistd | zondag 3 mei 2015 @ 18:22 |
Het lijkt me toch dat een actie die op 1 mei ingaat en waarvan de eerste mensen het boekje vorige week al hebben ontvangen inmiddels toch wel overal bezorgd zou moeten zijn. NS heeft immers niet voor niets vanaf 1 mei de bestelpagina online staan. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 18:35 |
dan weet ik het ook niet ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 18:48 |
![]() Groetjes uit een weiland ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 18:55 |
Matig weer daar in kutvolktania | |
Zug-Chef | zondag 3 mei 2015 @ 19:14 |
Had iemand nog plannen om een paar dagen Duitsland te doen met de trein? Dan heb je de komende week wel een probleem... http://www.gdl.de/Aktuell-2015/Telegramm-1430668762 | |
_JdM_ | zondag 3 mei 2015 @ 19:45 |
Enschede wel ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 19:57 |
wat staat er? | |
Zug-Chef | zondag 3 mei 2015 @ 20:03 |
De GDL heeft aangekondigd dat ze hebben opgeroepen om te gaan staken. Voor het goederenverkeer vanaf maandag 4 mei 15 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur en voor het personenvervoer vanaf dinsdag 5 mei 2 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur. | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:04 |
De Frans-Duitse betrekkingen gaan er op vooruit, zo veel is duidelijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:08 |
Dat je Google Translate moet leren gebruiken of de makkelijkste 'vreemde' taal moet leren die er voor Nederlanders bestaat. | |
Anne | zondag 3 mei 2015 @ 20:10 |
Wat een rare Google Translate heb jij! Zover ik kan lezen staat er iets heel anders. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:12 |
Heb je hem wel op deadlockmodus staan dan? | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:13 |
Is er ook een iets objectiever stuk? ![]() | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:14 |
Het is in het Duits, niet in het Engels. | |
Zug-Chef | zondag 3 mei 2015 @ 20:16 |
@Duvel: voldoet de NOS daarin? http://nos.nl/artikel/203(...)cordstaking-aan.html | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 20:19 |
Ja, vandaag was het vrij matig. Later maar eens kijken wat er te maken valt van de foto's (dit was een phonepic). | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:19 |
Goed genoeg! | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:19 |
Duits is dan ook de makkelijkst te leren vreemde taal voor Nederlanders flappie ![]() | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:34 |
Ik ben het niet met je eens. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:41 |
Jammer. Wetenschappers gelukkig wel. http://en.wikipedia.org/w(...)abetic_orthographies | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:45 |
Dit is andersom: Engelse kinders kunnen geen andere taal leren. Ik vind de verwantschap tussen Nederlands en Duits eerder een last dan een zegen. En de grammatica, met z'n naamvallen, is bijzonder afwijkend van het Nederlands en het Engels. Daarbij: Engels is sowieso makkelijker te leren doordat het in de samenleving veel meer aanwezig is, en die blootstelling helpt. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 20:47 |
Ah, ik ben net op tijd voor het harentrekken zie ik ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:51 |
Eerste alinea; nee niet echt, in het Nederlands zijn de naamvallen alleen niet meer echt in gebruik maar als ik een Duitse krant lees dan heb ik met mijn zeer beperkte kennis van de Duitse taal bijna geen moeite om het te ontcijferen. Tweede alinea; Helemaal waar. Voor de jongere generatie lijkt het me trouwens weer moeilijker aangezien er opeens een manie is om heel veel meuk te dubben in plaats van te ondertitelen. Ach jah. OH JA TREINENTOPIC KIJK EENS WAT EEN GOEIE PLAN-V DIT IS! ![]() | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:58 |
Het ging over het leren van de taal, toch, niet wat iemand die onder een steen heeft geleefd en alleen Nederlands kan, van een Duitse krant kan maken? Deze trend gaat aan mij gelukkig geheel voorbij. "Over 100 meter, rechtsafslaan." | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 20:58 |
Ruk je suf, zou ik zeggen. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 20:59 |
Van schaamhaar van een meter wordt niemand beter. | |
greavy | zondag 3 mei 2015 @ 21:01 |
30 April 2015 - Voor de overbrenging van de locomotief voor de fotorit op 1 en 2 mei 2015 werd de reguliere goederentrein gekozen tussen Novaky en Horná Śtubňa en Horná Śtubňa en Zvolen. Tussen Novaky en Horná Śtubňa wordt deze trein gepland met 2 Bardotka's van de ZSSK Cargo gereden, maar kon geregeld worden om de fraaie museumloc vooraan de trein te plaatsen. Bij Ráztočno kon de trein gefotografeerd worden, met de 2 ZSSK Cargo-locs erachter. De voorste 2 locs reden in dubbeltractie, en de derde loc reed in opzending mee. | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 21:01 |
Gerard Joling plant het terug op zijn hoofd. | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 21:24 |
En, surprise surprise... http://www.rijnmond.nl/ni(...)-lak-aan-poortjes-cs | |
Nattekat | zondag 3 mei 2015 @ 21:31 |
Die poortjes stellen ook niks voor ![]() In Leiden zijn er wel normale poortjes, daar spring je niet zo makkelijk overeen. Dat die beveiligers er niks aan doen maakt het enkel triester... | |
b2py | zondag 3 mei 2015 @ 21:33 |
Zelden een plan-v in zo'n goede pose gezien. ![]() | |
WhiteJoker | zondag 3 mei 2015 @ 21:34 |
Ik snap eigenlijk ook niet waarom die beveiligers niet ingrijpen. In Londen staat er bij elk poortje een beveiliger en die grijpt ook echt in als iemand er over heen of onderdoor klimt. Nu staat die beveiliger er gewoon leuk te zijn. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 21:35 |
Maar gelukkig wel weer een enorme hoeveelheid geld door de sloot gespoeld EN gedaan alsof we een probleem aanpakten! ![]() | |
Litpho | zondag 3 mei 2015 @ 21:37 |
Zouden de beveiligers zich te onveilig hebben gevoeld om iets van het springen te zeggen? | |
Nattekat | zondag 3 mei 2015 @ 21:39 |
We weten nu iig dat de zwartrijders die er nog zijn, ook het agressiefst zijn ![]() | |
Ireyon | zondag 3 mei 2015 @ 21:40 |
Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel kriebelde om eroverheen te springen.. Ik wil godverdomme alleen ff pissen tijdens m'n overstap, waarom moet ik daar in hemelsnaam voor uit- en opnieuw inchecken. Maar ik ben een mietje dus uiteindelijk wel braaf gedaan zoals het hoort. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 mei 2015 @ 21:44 |
Is het trouwens niet iets te snel om nu al conclusies te kunnen trekken over de poortjes op Rotterdam Centraal? | |
Basekid_NZ | zondag 3 mei 2015 @ 21:45 |
Dat filmpje ook echt... die beveiligingsman laat dat ventje gewoon springen maar mept wel gelijk op die camera. Duidelijke prioriteiten! | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 21:46 |
Kun je met duidelijke camerabeelden een mooie databank aan potentiële zwartrijders mee opbouwen. Ze lopen vanzelf tegen de lamp namelijk | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 21:47 |
De DDR had automatische machinegeweren voor dit soort gevallen. | |
Litpho | zondag 3 mei 2015 @ 21:48 |
Niet dat ik de zwartrijders/schoonspringers wil goedpraten, maar ik denk dat het systeem nog iets teveel kinderziektes bevat voor de automatische machinegeweren ![]() | |
WhiteJoker | zondag 3 mei 2015 @ 21:48 |
Die poortjes zijn ook precies zo gemaakt dat je je handen op zijkant kan leggen en jezelf opdrukken. In Londen hebben ze bewust gekozen om de poortjes hoger te maken dan de zijkant van de poortjes zodat dit niet kan. Da's wel een design fail. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 22:10 |
taalkunde ... Dat is wel echt het laagste van het laagste. Nog net boven rechten zeg maar... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 22:26 |
Ja. Ik stel voor dat we een proef gaan houden met waarschuwende teksten. Een proef van een jaar of tien ![]() | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 22:28 |
Een bewegingssensor gekoppeld aan een bandje dat roept "Hey jij, niet meer doen hč?". Ik reed gisteren over de tolweg van Lyon naar Perpignan. Lekker gangetje, cruise control aan. Ineens flitse zo'n DRIP op waarop mijn kenteken werd getoond met eronder "Trop vite!". Het werkte wel... (omdat ik kort daarna een camera verwachtte ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 22:36 |
Moet je wel stokbrood kunnen spreken he. Zou geen idee hebben wat het betekend... | |
Felagund | zondag 3 mei 2015 @ 22:36 |
Iets gedetailleerder, http://www.sueddeutsche.d(...)i-der-bahn-1.2463368 (Wel in het Duits. ![]() | |
James1988 | zondag 3 mei 2015 @ 22:37 |
Het betekent "Te snel". Ik reed 140 op de teller ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 22:38 |
Mietjes zijn het ook. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 22:38 |
Kut friese kut intercity. Met zijn stops in Grou, akkrum, wolvega, steenwijk en meppel ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 22:42 |
Wat wel goed is aan de frans snelwegen is dat je er harder mag bij goed weer. | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 22:50 |
Genieten ![]() | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 22:55 |
Andersom. | |
Zug-Chef | zondag 3 mei 2015 @ 22:55 |
Vooral als die de andere kant op rijdt. Dan weet je dat je bijna thuis bent ![]() | |
Duvel | zondag 3 mei 2015 @ 22:56 |
Jij bent echt taaltechnisch uitgedaagd, of niet? | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 22:57 |
Kies ik het liefste toch voor de echte IC die ietsje harder doorblaast ![]() | |
Felagund | zondag 3 mei 2015 @ 23:03 |
Nederlandse intercities zijn wel grappig idd, stoppen alsnog bijna overal. | |
Dr_Flash | zondag 3 mei 2015 @ 23:15 |
Groningen - Zwolle is wel het enige traject in Nederland waar de sprinters met beter mat rijden dan de intercities ben ik achter gekomen ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 23:18 |
Dat hoort bij een klein kikkerlandje met een behoorlijke bevolkingsdichtheid | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 23:19 |
Amsterdam > lw > grun met een maglev over de afsluitdijk ![]() | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 23:20 |
over materiaal. 6 uur in een ouwe kut virm vandaag | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 23:20 |
uhu. En dat voor een jurist... | |
Felagund | zondag 3 mei 2015 @ 23:22 |
Klopt, maar ik denk dat er best animo is voor treinen die wat meer doorrijden. Al is dat lastig te organiseren, levert hier in Duitsland al vaak problemen op. | |
Yreal | zondag 3 mei 2015 @ 23:24 |
simpel. Alle stations 4 sporig uitvoeren. | |
Felagund | zondag 3 mei 2015 @ 23:25 |
Van mij mogen ze, betaal jij het? ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 mei 2015 @ 23:29 |
Hier in Nederland is het een behoorlijke knooppunten dienstregeling, dus rond ieder knooppunt wil je wat marge hebben. Dat haalt de Vgem voor een aantal treinen een eind naar beneden. Verder heb je te maken met een zeer druk bereden spoor en infrastructurele knelpunten, waardoor je nooit het maximale er uit zult kunnen halen. | |
derLudolf | zondag 3 mei 2015 @ 23:37 |
Bij Duitsers heeft het weer daar niets mee te maken. In NL heeft het soms ook met hert weer te maken, getuige de bordjes 'bij nat wegdek 90'. Vraag me af of je bij een rechter je gelijk kunt halen wat nat is en wat niet' | |
dcm360 | zondag 3 mei 2015 @ 23:57 |
Als ik me niet vergis zijn dat meestal borden die een snelheidsadvies aangeven, en niet een snelheidslimiet. Ik vermoed dat als je bij een nat wegdek er af glijd bij een hogere snelheid dan dat advies, dat de rechter dan al snel zal zeggen dat dat niet de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder is. | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 00:21 |
Beetje loze bordjes. "glade weg bij vorst". Tja... | |
Darkwing_Duck | maandag 4 mei 2015 @ 07:38 |
Stomme vraag wellicht maar ik ben niet zo bekend met het ov chipkaart systeem. Maar kan ik als ik ben ingetsjekt een bestelling afhalen?. Want dan hoef ik geen overstap te laten schieten. In dit geval. In dit geval in een bus van Arriva Brabant inchecken en bij de blauwe automaat dalvoordeel jaar ophalen... Vraag 2 staat er op Venlo nog steeds een Fahrkartenautomat van de DB waar men NRW schöne tag Fahrkarten ticket kan trekken? (en werkt ie ook) Werkt ie op Creditcards? | |
greavy | maandag 4 mei 2015 @ 08:06 |
Venlo heeft een DB-automaat. Of Creditcard werkt: geen idee. Wel Maestro, briefgeld enz | |
bork | maandag 4 mei 2015 @ 08:19 |
Weinig opties ik heb morgen heel vroeg een ICE van Berlin naar Freiburg, 3 maanden geleden geboekt. Bovendien verwachten de andere Borkjes dat ik op tijd ben om nog iets leuks te gaan doen. Ben benieuwd hoe het gaat morgen. | |
Dr_Flash | maandag 4 mei 2015 @ 08:38 |
Nee dat kan niet vlgs mij. | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 08:40 |
jawel hoor | |
dennistd | maandag 4 mei 2015 @ 08:49 |
Moet kunnen volgens mij ![]() | |
bork | maandag 4 mei 2015 @ 08:53 |
De S-bahn app geeft voor de komende week al een compleet aangepaste dienstregeling aan ivm de staking. Verder worden al de reizigers geprezen om hun engelengeduld betreffende de afsluiting van de noord-zuidlijn die vannacht na 4 maanden revisie weer in bedrijf is.(Gaat hier over Berlijn) | |
b2py | maandag 4 mei 2015 @ 10:03 |
Ampelmann! | |
Ajaxfan | maandag 4 mei 2015 @ 10:12 |
. | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 10:25 |
wat schokt je precies van die zin? | |
Ajaxfan | maandag 4 mei 2015 @ 10:34 |
Dat je in eerste instantie al zo stom bent om als 14-jarige op een scooter te stappen en dan ook nog eens door gesloten slagbomen gaat rijden. | |
Dr_Flash | maandag 4 mei 2015 @ 10:39 |
Gevalletje Darwin award. | |
Blistering | maandag 4 mei 2015 @ 10:42 |
Gewoon idioten. Ik mis m'n ritje in een VIRM trouwens. Woensdag weer. ![]() | |
boriq | maandag 4 mei 2015 @ 10:49 |
Woensdag vanuit Twente gewoon met ICM naar het westen ![]() | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 11:33 |
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan? | |
Ajaxfan | maandag 4 mei 2015 @ 11:36 |
Ik was een nerdje. ![]() ![]() Maar tussen baldadig of een onverantwoord groot risico nemen zit nog een verschil. | |
Nattekat | maandag 4 mei 2015 @ 11:36 |
Nooit langs gesloten slagbomen gefietst iig, anders had hij hier geen commentaar meer op kunnen geven. | |
Peterselieman | maandag 4 mei 2015 @ 11:42 |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heb bij Arriva voor het eerst sinds twee maanden weer eens controle gehad in de trein. | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 12:01 |
door de slagboom rijden heb ik nooit gedaan, maar verder? | |
Eix | maandag 4 mei 2015 @ 12:07 |
Tussen baldadig en twee jaar te vroeg om middernacht op een scooter rijden - en dus onverzekerd en zonder rijbewijs - zit een verschil. Laat staan dat ik forse verkeersovertredingen deed uithalen. Bovenal triest voor de machinist die er hopelijk geen trauma aan overhoudt. | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 12:14 |
kijk begrijp me niet verkeerd. Het is bijzonder triest het leven te laten door zoiets. Maar scooter rijden op je 14de bijzonder vinden? Neu. Krijgen ze 40¤ boete voor geloof ik. | |
Eix | maandag 4 mei 2015 @ 12:17 |
Ja oke. Maar ik had op die leeftijd 's-maandags gewoon school. Wat doe je dan op zondagnacht op straat? Vind het een vreemd verhaal. | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 12:18 |
Mwoah, dat vind ik geen baldadigheid maar gewoon idioterie | |
Salatrel | maandag 4 mei 2015 @ 12:19 |
het is vakantie ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 12:24 |
Ik reed heel vaak brommer en trekker op m'n 14e, maar zo stom om de lichten te negeren ben ik nooit geweest in ieder geval ![]() | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 12:30 |
Ik ken hier in de omgeving eigenlijk maar 2 overgangen... ![]() | |
dcm360 | maandag 4 mei 2015 @ 12:34 |
Tja, hangt er net af van waar je zit natuurlijk. In Rijswijk (of is het net Delft?) ligt er zo ver ik weet 1, terwijl ik me er in de gemeente Middelburg zo al 3 weet te bedenken. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 12:34 |
Wij hadden er heel veel maar ja, spoorlijn was volledig kaltgestellt ![]() | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 12:59 |
In de omgeving Zwolle? Of heb je daar niet altijd geleefd? | |
Yreal | maandag 4 mei 2015 @ 13:04 |
dat is net Delft | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 13:05 |
Het pittoreske en gitzwartgereformeerde Heerde op de Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn in. Born and raised, on the south side is where I spent most of my days. | |
James1988 | maandag 4 mei 2015 @ 13:47 |
Sta je in noord-Spanje op een viaduct langs de LÁV om een AVE te fotograferen, zie je in de verte ineens een naakte meid op en neer gaan achter een auto. Daar heb ik geen foto van gemaakt (te ver weg ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 mei 2015 @ 13:49 |
Baronnenlijn heet dat toch? | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 13:50 |
Ja! In model nog eens nagebouwd ook. Lachen was dat. | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 14:47 |
Heerde-Zuid, das de afrit naar de McDonalds toch ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 14:58 |
Klopt. Fraaie McDonalds. Altijd vriendelijk personeel en je kan er prima zitten. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 15:24 |
Ja maar echt Heerde Zuid was dat niet, dat was meer zo ver buiten Heerde dat je al in Epe was en je kwam dan meer in het westen dan het zuiden van het kutgehucht binnen. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 15:25 |
Ik ben er dus nog nooit geweest. Het ding is geopend in mijn examenjaar. | |
bork | maandag 4 mei 2015 @ 15:47 |
Mijn ICE morgen 6.36 naar Interlaken rijdt wel, de IC naar Amsterdam van 6.30 niet. (Berlijn Hbf). | |
b2py | maandag 4 mei 2015 @ 15:51 |
Lijkt me logisch, dat ding naar Interlaken verbindt vele grote steden. De Pimpel veel minder.. | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 15:53 |
Ik werk mijn kleffe McChickenburger en dito patat weg, ik ga pissen en ga door. Zit nooit lang in een Mc ![]() Vanwege 5 mei? En omdat de ICB onder NSR valt en de ICE onder NSI?? | |
Peterselieman | maandag 4 mei 2015 @ 15:54 |
Ze hebben daar wel een leuke recreatiepoel ![]() | |
ReisT | maandag 4 mei 2015 @ 16:14 |
ICE Berlin-Interlaken valt niet onder NS hoor... Amsterdam-Bad Bentheim rijdt wel volgens treinreiziger.nl, daar heb je geen last van stakende Duitse machinisten. Weer langdurige staking bij Duitse spoorwegen (DB) | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 16:19 |
Oh ik dacht dat Interlaken een bestemming vanaf NL was ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 16:19 |
Das war einmal ![]() | |
dennistd | maandag 4 mei 2015 @ 16:23 |
En dan in Bentheim overstappen op de Westfalenbahn om op het eindstation (waarvan men beweert dat het Bielefeld zou zijn) over te stappen op een ICE naar Berlijn. | |
Ajaxfan | maandag 4 mei 2015 @ 16:25 |
Wat is er kaput? | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 16:26 |
Oh, het ligt zelfs niet in Duitsland zie ik zojuist ![]() | |
b2py | maandag 4 mei 2015 @ 16:34 |
Wissel of brug.. Ik denk de Schinkelbrug. | |
Dr_Flash | maandag 4 mei 2015 @ 16:41 |
Zo leer je nogeens wat ![]() | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 16:49 |
Tja, foto's van een Ludolfje kruipend over een Zwitserse camping zijn de enige bewijzen dat ik daar ooit ben geweest ![]() Bovendien gaat nadenken niet echt op het moment. Ze zijn in Wageningen aan het soundchecken voor morgen. Godverdegodver wat een herrie, niet normaal. Geen idee hoe die "muziek" heet, maar de ramen klapperen in het kozijn ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 mei 2015 @ 16:50 |
Het gehucht heeft ook 6000 inwoners. | |
derLudolf | maandag 4 mei 2015 @ 16:55 |
En een ICE station. Hoog tijd dat Hoogeveen ook die ook krijgt (y) | |
Prins_Pils | maandag 4 mei 2015 @ 16:56 |
Is Interlaken maar zó klein ja? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 mei 2015 @ 16:57 |
Nee, alles kan niet om twee plaatsen draaien. Alles draait namelijk om Geerdijk Centraal en dat zou als eerste in aanmerking moeten komen voor een ICE station | |
ReisT | maandag 4 mei 2015 @ 17:01 |
Sterker nog, ze hebben er twee. West en Ost. | |
b2py | maandag 4 mei 2015 @ 17:15 |
Heerlijke trein verder hoor, Berlijn - Interlaken, heb er in gezeten vanaf Berlin Tief naar Frankfurt Main Hbf. | |
b2py | maandag 4 mei 2015 @ 17:15 |
Vol. |