Sounddragon | maandag 9 maart 2015 @ 12:06 |
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ). • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. | |
Sounddragon | maandag 9 maart 2015 @ 12:06 |
Sja, kan daar ook slecht tegen, zeker als het zoals van het weekend, een vrouwelijke conducteur is.. hoe triest ben je dan? | |
derLudolf | maandag 9 maart 2015 @ 12:14 |
Behoorlijk triest. Zat een keer in de trein toen de niet geheel onaantrekkelijke jongedame tegenover me werd lastig gevallen door iemand met een in Opsporing Verzocht vaak omschreven uiterlijk. Toen heb ik hem er wel wat van gezegd, dat dat in onze maatschappij niet gebruikelijk is. Nja toen ging het ook ineens over mijn moeder en vreselijke ziektes etc. Maar goed zij werd met rust gelaten. Gelukkig voor hem raakte hij me niet aan.... | |
Sounddragon | maandag 9 maart 2015 @ 12:17 |
Gelukkig zijn mijn 'openbaar vervoer' dagen wel een beetje voorbij Al zou ik een baan als mongooltjes-uit-de-trein-smijter niet heel vervelend vinden. Moet het wel al rijdend mogen, anders is het niet leuk | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 12:42 |
https://www.facebook.com/video.php?v=683537465089854 tyfoon actie den haag CS | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 12:44 |
Ik vond deze in Rotterdam ook wel mooi: http://www.dumpert.nl/med(...)toet_toet_toet_.html Ben benieuwd hoe het op Schiphol heeft geklonken, of in Delft | |
derLudolf | maandag 9 maart 2015 @ 12:45 |
Ik hoop nog max 2 jaar met het OV te reizen Hahaha idd, zal beter werken dan 23 uur afvalprikken. | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 12:45 |
die stilstaande SPR dat ben ik | |
derLudolf | maandag 9 maart 2015 @ 12:47 |
2 tonig of niet? | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 12:47 |
yes | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 12:48 |
kwam er halverwege achter dat (iig bij SLT) je allebij de tyfoons tegelijk kunt gebruiken als je voet groot genoeg is om beide knoppen tegelijk te bedienen... of dat bij ander mat ook werkt geen idee | |
derLudolf | maandag 9 maart 2015 @ 12:49 |
Met twee voeten gaat niet? | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 12:51 |
dat zit behoorlijk kut zoveel ruimte heb je daar beneden niet de knop om de voetenbank in hoogte te verstellen zit helemaal achterin dus het overkomt me nog wel eens dat ik de tyfoon met de hak aantik om 05:00 | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 12:54 |
Goed bezig, goede actie! | |
Pino112 | maandag 9 maart 2015 @ 12:58 |
Nice | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 14:18 |
In Delft werd gisteren al door een Benelux getoeterd net voordat ie vanuit de tunnel (vanaf Den Haag) het perron bereikte. Dat gaf al flink wat herrie, en dat was nog maar één trein met een korte toet... | |
Bitlord | maandag 9 maart 2015 @ 14:34 |
Gvd, halfuur vertraging omdat de SLT geen toilet heeft | |
James1988 | maandag 9 maart 2015 @ 14:38 |
Bron: ACM | |
_serial_ | maandag 9 maart 2015 @ 14:42 |
Duidelijker wordt het er niet op. | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 14:44 |
Kan er geen Nederlands bericht over vinden: NS awards GSM-R cab radio contract | |
Fiorano | maandag 9 maart 2015 @ 14:52 |
Onduidelijk gedoe op Houten, IC staat al een minuut of tien net voorbij Houten stil op het sprinter spoor en de Sprinter richting Breda rijdt eerst wel, dan niet en nu weer wel. Edit: Ah de Sprinter heeft +10 aan de broek | |
_serial_ | maandag 9 maart 2015 @ 15:01 |
Daar : http://corporate.kpn.com/(...)ineradios-aan-ns.htm | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 15:05 |
Welke voet doet de dodeman dan? | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 15:10 |
Als je stil staat valt er toch weinig te snelremmen? | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 15:43 |
trein staat stil he. Geen rijrichting gekozen is geen zeurende dodeman | |
derLudolf | maandag 9 maart 2015 @ 15:57 |
Een baksteen. Geen idee hoe dat op de bok allemaal werkt | |
James1988 | maandag 9 maart 2015 @ 16:09 |
Dat gaat niet werken bij een intermitterende dodeman, daarbij moet je eens in de zoveel tijd (eens per minuut geloof ik) een actie uitvoeren. | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 16:28 |
Is dat ook de reden dat je op cabinefilmpjes ook ziet dat de machinist bij een haltering de rijrichting in 'neutraal' zet? | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 16:47 |
Dénk het wel, ff de beentjes strekken op het perron | |
Salatrel | maandag 9 maart 2015 @ 16:49 |
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden. | |
James1988 | maandag 9 maart 2015 @ 17:09 |
In Engeland hebben ze daarvoor de "Driver's Reminder Appliance" (DRA) uitgevonden, een soort startonderbreker voor de tractiemotoren. Het is een knop die moet worden ingedrukt door een machinist wanneer hij: 1) z'n trein wegzet en verlaat 2) bij stilstand voor een rood sein 3) na het tot stilstand komen na passage van een geel sein (bijvoorbeeld bij een stationnement) Het is bedoeld om roodseinpassages na vertrek uit een station te voorkomen, de machinist zou kunnen vergeten dat het laatste sein geel was omdat hij bezig was met andere dingen zoals een vertrekproces. | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 17:22 |
Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei. 23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet. Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 17:44 |
Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1. | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 17:45 |
Zojuist per ongeluk wel een trein te pakken op Delft Zuid. Schijnt iets te zijn met een sein- en overwegstoring. Of zou het toch de tunnel in Delft zijn? | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 17:49 |
DE-1, DE-2, DE-3, plan U, DH-1, DH-2, DM90. Het kwam er allemaal. Alleen DE-5 niet volgens mij. Volgens mij ook nog tijdelijk 2x2200 + 3xPlan W | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 17:59 |
Modale om 18:00: Herhaling van de toeteractie | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 18:00 |
nu? | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 18:00 |
Spoor 6 is populair in Rotterdam Centraal | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 18:02 |
Het mag natuurlijk niet te veel kosten | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 18:05 |
Werd net omgeroepen ja. Maar het is blijkbaar opnieuw ja zeggen en nee doen... | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 18:06 |
In Rotterdam bleef het idd verdacht stil voor een toeteractie. | |
Yreal | maandag 9 maart 2015 @ 18:06 |
het ging dan ook al erg lang goed .. | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2015 @ 18:10 |
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 18:23 |
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil | |
Viezze | maandag 9 maart 2015 @ 18:25 |
Kan dat ding niet gewoon een slag meedraaien of is hij daar te traag voor? | |
Peter | maandag 9 maart 2015 @ 18:25 |
En een (half)slagje gewoon de dienstregeling er mee rijden? | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2015 @ 18:29 |
kans is erg klein, omdat het een lang blok is | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 18:29 |
Nope, is door Prorail als onhaalbaar bestempeld. Daarnaast wil de NS niet zo'n historische trein in de reguliere dienstregeling. | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 18:30 |
Ja, inderdaad. Zit je aan 's avonds na 00:20 of 's ochtends voor 6:30 | |
James1988 | maandag 9 maart 2015 @ 18:31 |
Nou, ik zit in de trein van Den Haag HS richting Breda. Nog voor Rijswijk gaat het ding vol in de ankers... | |
Peter | maandag 9 maart 2015 @ 18:32 |
Is er iets koppelbaar aan de DM90? | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2015 @ 18:33 |
nope. Koppelingen zitten op verschillende hoogtes en zijn daarnaast compleet verschillend. Hoewel ... De 386 kan ook gewoon de 41 slepen, dus dan zou er meer mogelijk moeten zijn dan ik in eerste instantie dacht, maar de hoogte is het grootste probleem | |
Peter | maandag 9 maart 2015 @ 18:46 |
Hadden ze voor de Fyra niet nog een koppelwagen over? | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 18:57 |
Dit alles is zoals hiervoor gezegd onder groot voorbehoud, ik zie het zo gebeuren dat Prorail geen pad wil/kan toewijzen of dat er een ander obstakel is. | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 19:15 |
Snap ik, maar volgens mij staan ze allebei op de Maliebaan en zijn ze koppelbaar, dus je hebt alleen wat extra diesel. Het is iets van 100km en met een verbruik van 3:1 voor de Plan U kom je dan op 600 liter diesel à ¤1,20 of zo. Totaal dus 720 euro, dat moet toch te betalen zijn voor een gemeente. | |
Frozen-assassin | maandag 9 maart 2015 @ 19:29 |
Het is crisis | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 19:32 |
Als je alleen al de geraamde kosten voor de komst van de DE-41 naar Kampen wilt hebben zou ik dat bedrag maar even maal 5 a 6 doen... Dus die Plan U gaat niet voor 720,- komen | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 19:41 |
Ondertussen is in North Carolina een Amtrak compleet ontspoord na aanrijding met een vrachtwagen. Voorste locomotief ligt op de zijkant naast het spoor en de eerste wagon staat ook niet meer helemaal op de rails. Er lijken tot nu toe alleen gewonden te zijn. via wral | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2015 @ 19:43 |
Ai, dat gaat flink wat duiten kosten, want die vrachtwagen is een special transport zo te zien. Die vervoeren vaak grote, kostbare ladingen. | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 19:44 |
Hmm, blijkbaar ook flink duurder geworden. Twee jaar geleden vertelde iemand van de SNE (NVBS-excursies) nog dat een dag op pad met een treinstel ongeveer 5000 euro kost. Een getrokken trein ¤10.000 en een stoomtrein ¤20.000. | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 19:52 |
720x6 is om en nabij de 5000 euro | |
dennistd | maandag 9 maart 2015 @ 19:57 |
Klopt, maar een dag op pad met een gezelschap kost wel meer diesel en personeel dan de trein naar Kampen rijden 's ochtends vroeg en hem 's avonds laat weer ophalen. Er zijn vast genoeg vrijwilligers bij het spoorwegmuseum om overdag toezicht te houden bij het stel. | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 19:58 |
¤4000,- zou de hele reutemeteut zijn, incl. pad van Prorail. Echter is dat het bedrag voor het statisch staan in Zwolle, statisch staan in Kampen zal nog wel wat duiten extra doen. | |
Fred | maandag 9 maart 2015 @ 20:06 |
Waar bestaan die kosten eigenlijk uit? Jammer eigenlijk dat prorail dit soort dingen niet sponsort met een gratis pad. Daar werken toch ook treinliefhebbers? | |
James1988 | maandag 9 maart 2015 @ 20:10 |
Gratis mag niet, infrabeheerders moeten kosten doorrekenen aan gebruikers, al hebben ze wel enige vorm van vrijheid in hoe ze hun prijzen bepalen. Infrabel kent in principe 4 categorieën: reizigerstrein, goederentrein, testtrein en spoorwegpatrimoniumtrein (toeristisch). De prijzen van de eerste twee categorieën wordt bepaald aan de hand van een redelijk complexe formule (met als variabelen onder andere de treinsoort, snelheid vs. baanvaksnelheid, "uitrusting van de infrastructuur", enzovoorts). Voor de andere twee categorieën geldt fixed-price, voor toeristische treinen is dat ¤ 1/km. | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 20:45 |
HAHAHAHAHAHAHA | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 20:46 |
Op iedere plek werken treinennerds, soms nog erger dan de ander | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 20:51 |
Wat wel een leuke zou zijn om een hoog aantal mensen op de kast te jagen, is om die dienstregeling van de overbrenging proberen geheim te houden en dan als dat ding dan al laat in de avond in Zwolle staat op Somda melden 'dat er iets blauws van dat museum aan het begin van de avond door bilthoven kwam' | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 20:52 |
Door je vorige posts heb je al voldoende mensen wakker gemaakt | |
boriq | maandag 9 maart 2015 @ 20:53 |
Ik kan ook gewoon volhouden dat het 'echt wel doorgaat' en dan de zondag erna even posten dat het toch niet doorging | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 20:57 |
Je kan misschien beter wel een beetje op je geloofwaardigheid letten als je niet voorgoed uitgekotst wilt worden | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 20:59 |
Nou nou | |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 21:08 |
Wat, ik formuleer het toch netjes? | |
b2py | maandag 9 maart 2015 @ 21:08 |
Is hij niet al uitgekotst?
| |
Dr_Flash | maandag 9 maart 2015 @ 21:09 |
Welnee man | |
Viezze | maandag 9 maart 2015 @ 22:54 |
Kijktip: bij Pauw zitten enkele conducteurs om te praten over de mishandelingen van de afgelopen tijd. | |
greavy | maandag 9 maart 2015 @ 23:38 |
Herinnering: Morgenochtend tussen 04:45 en 08:45 vertraging en uitval van treinen rondom Zutphen te verwachten ivm groot werkoverleg. Machinisten, conducteurs en rangeerders (hoewel, Zutphen heeft enkel maar machinisten-VB die een RET-dienst draaien). | |
tripel7 | dinsdag 10 maart 2015 @ 00:34 |
Video: | |
dennistd | dinsdag 10 maart 2015 @ 02:50 |
Tijdens het opruimen van een oude pc vind je nog eens wat. Volgens mij moet dit mijn eerste treinenfoto zijn: Het is in de Efteling op 1 augustus 2004, maar voor de rest kan ik er weinig van vinden (naam van de loc e.d.). | |
_JdM_ | dinsdag 10 maart 2015 @ 07:21 |
Een van de zes omlopen van de sprinter Apeldoorn-Enschede heeft niet gereden en de IC Deventer-Enkhuizen rijdt tussen Deventer-Amersfoort. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:07 |
Alles rijdt inmiddels weer, ik ga zo maar eens de baan op | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:46 |
Wat is die Pauw ook een simpele elitaire linkse sluwe hond Waardeloos stuk. De meester en HC's deden hun best maar die vent snapte er gewoon niets van | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:55 |
Ze waren gistermiddag trouwens druk bezig op Zwolle Goederen met DDAR-stam 7377 (met loc 1736 ervoor) om alle graffiti er af te halen. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:56 |
Oh niet gezien. Overigens snap ik de combinatie links en elitair niet zo, maar okee | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:56 |
überhaupt, alle mainstream media over spoorse zaken | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 08:57 |
Ik kan niet zo goed tegen links. Is ook een beetje galspuwerij | |
Toekito | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:06 |
Geen treinen na Dordt. Wat een feest | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:08 |
Klopt. Auto bij de Wieldrechtse Zeedijk nog ff door de gesloten slagbomen geslingerd*. Inzittende is ter plekke overleden. Politie doet onderzoek, en het zou een aardige ravage zijn. * Er was in één richting een trein voorbij, en toen kwam vanaf de andere kant ook nog een trein.... | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:10 |
Darwin Award | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:12 |
Het was een VIRM, stel 8637, als IC naar Venlo. Die rijdt daar al 130 .... | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:15 |
Wat een idioot. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:16 |
Kunnen ze al die rotzooi in Amersfoort nou eindelijk eens een keer gaan slopen of opknappen? Het lijkt Fucking Albanië wel | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:16 |
De situatie ken ik goed. Door een boog die daar ligt, kan je de treinen vanuit Dordrecht pas laat zien. De overweg gaat al voor die boog dicht, want de treinen rijden op volle snelheid. Nu werd de overweg echter niet tussendoor geopend ... * De bewoner naast de overweg ken ik goed, en die liet net z'n hondje daar op de dijk uit .... | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:18 |
Dus omdat iemand 1 minuutje sneller wou zijn is de kans groot dat er vanavond ergens een jong meisje zonder papa of mama mag dineren. Goed gekozen... | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:19 |
Inderdaad. De stremming duurt tot 12 uur, want ze kunnen het voertuigwrak moeizaam weg krijgen ... Die is ongeveer 300 meter meegesleurd, en daar kan een bergingsvoertuig niet bijkomen... | |
Salatrel | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:22 |
is dat die eerste overweg na dordrecht zuid richting lage zwaluwe? die gaat sowieso pas laat dicht (zeker voor sprinters die gestopt hebben.... gisteren even zitten tellen. als je met SLT volle tractie vertrekt van dordrecht zuid zit die overweg ongeveer 4 seconden voordat je er bent dicht edit: nee dus is verderop | |
DriekOplopers | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:23 |
Jeroen Pauw is gewoon een hufterige droplul. Maar ja, da's off topic... | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:23 |
Nee, dat is niet die voet/fietsoverweg, maar nog 1 verder. De eerste voor wegverkeer, waar je net onder een viaduct van de ringweg door bent. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:28 |
Aanrijding tussen Gouda en Den Haag hoor ik net... Omreizen naar Den Haag kan via Leiden, blijkbaar niet meer via Rotterdam? | |
DriekOplopers | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:28 |
Je bedoelt en de IC Deventer-Enkhuizen rijdt niet tussen Deventer-Amersfoort. ? | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:31 |
Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. langere reistijd door technisch onderzoek. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Que? | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:32 |
Ik overwoog Breda - Den Haag via Utrecht te gaan doen maar zo te horen is het maar goed dat ik dat niet heb gedaan Er zijn problemen met de stroomvoorziening als ik Somda mag geloven. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33 |
Via Rotterdam kan ook, althans, de treinen rijden daar nog. | |
_JdM_ | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33 |
+niet inderdaad. | |
Bitlord | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33 |
rij net met bus over A16 zie een VIRM met auto ertegenaan net ten zuiden van Dordrecht Zuid. | |
DriekOplopers | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33 |
Gaat bij ProRail vragen wat dit nu weer is... | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33 |
en op de a12 staat er een dikke file ... Lekkerrr | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:34 |
De Delfter spoortunnel doet het al een paar dagen goed, wordt wel eens tijd voor een tunnelstoring. | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:34 |
beetje wazig ook. Is het de hsl? Schiphol? Schiedam? Breukelen? | |
Viezze | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:35 |
Wat vond je er zo slecht aan? | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:35 |
Gaat over de HSL. | |
Bitlord | dinsdag 10 maart 2015 @ 09:36 |
Vanaf N3 | |
DriekOplopers | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:03 |
Bij de spanningssluis bij Rotterdam is iets misgegaan met omschakelen door een trein. gevolg: kortsluiting gemaakt. Bovenleiding wordt nu gecontroleerd. Alleen HSL-verkeer is getroffen, Oude Lijn rijdt gewoon. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:06 |
HSL zou nu weer hervat gaan worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:20 |
Ik zie niks. | |
Bitlord | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:21 |
Heel in de verte een stilstaande VIRM. Zeer spannend | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:23 |
Ah juist. Geil of zo. Denk ik | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:27 |
Ik zie enkel een gigantische file... | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 10 maart 2015 @ 10:54 |
www.eftepedia.nl/lemma/Aagje | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:05 |
Waarom denkt iedereen toch dat dichte poortjes dat geweld tegen personeel zal wegnemen? Als jij een conducteur het ziekenhuis in mept trap je ook wel een poortje in.... Net zoals als celstraffen voor syriegangers. Nee, dat is een hotel voor die gasten na de hel waar ze geweest zijn | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:08 |
Er is een oplossing. Iedereen na de middelbare school 2 of 3 jaar het leger in. Verplicht. Orde, tucht, saamhorigheid en plichtsbesef. Daarvoor zou ik graag iets meer belasting willen betalen. Niet haalbaar want niets is er op gericht om dit te doen, maar dat lijkt mij de enige oplossing (afgezien van het financiële plaatje) dat werkt om huftergedrag tegen te gaan. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:11 |
Over die aanrijding bij Dordrecht Zuid: De automobilist schijnt eerst thuis de gaskraan opengedraaid te hebben, maar de brandweer was door buren gebeld die een gaslucht roken, en die heeft dat dus verhinderd. Nog geen uur later zat meneer dus in de auto, en schoof zich door de gesloten slagbomen voor de trein, aldus de Persvoorlichting van de politie. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:14 |
Tragisch. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2015 11:14:09 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:18 |
Er is geen enkele indicatie dat dit werkt. Niet één en toch hoor ik het continu. Vreemd. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:21 |
Oh. Ik lees op Seat61 dat het traject Belgrado - Bar (Montenegro) weer open is voor de dagtreinen, een jaar na de overstroming | |
Fiorano | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:21 |
Vergeet niet dat mishandeling etc veel meer in de landelijke media verschenen is t.o.v. de tijd dat er nog wel militaire dienstplicht was. Ik geloof dat er een andere oplossing is, Knuppels mee en gewoon er op in rammen als ze vervelend doen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:23 |
Geweldig idee, we gaan het tuig wapens geven | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:29 |
Het is weer feest vandaag. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:31 |
Ook weer zo'n lekkere kruising ... Zulke dingen zie je helaas vaker in de VS, waardoor het regelmatig voor komt dat er verkeer op de overweg staat te wachten | |
Fred | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:32 |
Ik denk dat ze niemand meer over Rotterdam - Den Haag willen sturen. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:33 |
een cultuuromslag waarbij ouders van kleine kutmarokkaantjes zich eens actief met de opvoeding zouden gaan bemoeien zou meer zin hebben. Nu groeien die voor galg en rad op aangzein ze vanaf hun 2e jaar op straat aan hun lot overgelaten worden. Gek he dat het dan weleens fout gaat. Of ben ik nou weer een racist? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:35 |
Nee, dat is exact de spijker op zijn kop. Het heeft ook heel erg te maken met de machocultuur van de volkeren boven de Sahara. Bij Indiërs zie je precies het tegenovergestelde. Extreme volgzaamheid en dergelijke (ook niet overal maar even generaliserend). Of dat nou de goede insteek is weet ik ook niet. Maar dienstplicht werkt in ieder geval voor geen meter, anders zou er in Turkije wel een andere cultuur bestaan. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:35 |
gebeurt ook wel bij geplande werkzaamheden dat de omreisroute via Leiden is. De 8800 (stopper Utrecht - Leiden) rijdt dan door naar Den Haag Centraal | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:44 |
Bij ongeregeldheden in het OV heb ik niet het gevoel dat Noord-Afrikanen daarin nou zo oververtegenwoordigd zijn. Minder dan bij straatcriminaliteit. Het zijn net zo vaak Nederlandse tokkies, vooral met voetbal- of uitgaanspet op, die zich misdragen. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:48 |
junkies, alcoholisten, zwervers, tokkie-voetbaltuig | |
J.B. | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:50 |
Ligt het aan mij of rijden er de laatste tijd steeds meer treinen rond met graffiti erop gespoten? Ik heb het idee dat recentelijk steeds meer te zien op NS-treinen in Zuid-Limburg. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:51 |
Dit zou een positieve ontwikkeling zijn, maar heb dit zelf helaas niet kunnen constateren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:52 |
Positief? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:53 |
Ja, mooi toch niks mis mee. | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:55 |
Dat ze in Zuid-Limbabwe blijven bedoelt hij waarschijnlijk | |
DriekOplopers | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:56 |
Daar is alles mis mee. En al helemaal als er over ramen heen wordt gekliederd. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:56 |
Daarover verschillen we dan van mening. Moet kunnen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:57 |
Nee. Ik vind mooie graffiti oprecht een toevoeging aan mijn dagelijkse ov-avonturen. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:58 |
Ik vind het ook mooi, en een toevoeging. Maar niet op treinen. Ik zou graag zien dat er meer plekken komen waar grafitti artiesten een plek krijgen om legaal mooie kunstwerken te maken Als het op mijn auto zou zitten zou ik ook furieus zijn, dus op een trein is ook klote voor een vervoerder | |
J.B. | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:59 |
Als je dit mooi vindt heb je een flinke schroef loszitten, je hebt met je poten van andermans eigendom af te blijven. Het kost klauwen vol geld om die rommel op te ruimen en de overgrote meerderheid van de reizigers heeft geen zin om daarvoor te betalen. | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:59 |
dit. Geef ze maar een aantal tunnels, viaducten en lelijke muren om te bewerken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 maart 2015 @ 11:59 |
Dus ik mag jouw laptopscherm wel met verf behandelen? Goed om te weten dat ik spullen van anderen een ander kleurtje mag geven. Maakt niet uit of het een praktische functie heeft of niet. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:00 |
Dit. Ik kom regelmatig ware kunstwerken tegen, bijvoorbeeld op elektriciteitshuisjes die her en der in de wijken staan of op blinde muren waar het toegestaan is. | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:02 |
Die Vechtdal-GTW van Arriva welke omgetoverd was tot GTW van NS vond ik trouwens toch best leuk gedaan | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:03 |
Ik zit aan niemand zn spullen hoor. Ja goede vergelijking man. | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:05 |
Jouw auto dan... | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:06 |
Want het is jullie trein | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:08 |
Jij misschien niet, maar degene die het erop spuit wel Nee, het is hetzelfde, namelijk een eigendom van iemand zonder toestemming besmeuren. | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:10 |
Hoe zou jij het vinden als iemand jouw auto beklad? Mooi toch? Zo denken vele NS'ers er ook over. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:10 |
Jongens hap toch niet zo KuntdeIJsbeer komt alleen maar ff trollen, dat is alles. Voorjaarskriebels, hebben we allemaal weleens last van | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:10 |
Voor mij is een trein niets anders dan een electriciteitshuisje of een spoortunnel. Een object in de publieke ruimte. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat dat wordt ondergespoten en als dit dan ook nog op een mooie manier is gedaan dan kan ik daar van genieten. Ik overtreed daarmee geen wetten of regels, lekker boeiend verder man | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:12 |
Er is een reden dat auto's over het algemeen niet worden beklad en treinen wel. Ik denk dat mijn post hierboven verklaart waarom. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:12 |
In België hebben NMBS en Infrabel de zgn Graffiti-artiesten de mogelijkheden al meerdere keren gegeven. Onder andere op de muren vanuit Antwerpen Berchem richting Gent, maar ook in de voetgangerstunnel bij Antwerpen Luchtbal, en ongetwijfeld nog ergens. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:14 |
Mexicanobakker | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:14 |
Dus een monument bekladden is ook oke? Ook maar een object in de publieke ruimte | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:14 |
Jouw auto is ook publieke ruimte. En omdat jij er zo over denkt, maakt het niet gelijk goed. | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:16 |
Een auto is sterk private ruimte. Naast bebouwing is een persoonlijk vervoersmiddel het meest private as it goes. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:19 |
Daar zou ik inderdaad meer moeite mee hebben. Maar goed, in de praktijk zul je bovenstaande kunstwerken ook op monumenten niet snel aantreffen. Is toch een soort code. Ze worden wel af en te besmeurd maar dan betreft het vaak een politieke of racistische boodschap. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:19 |
De VBL-SC'ers hebben een momentje Ik tuimelde er ook in. | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:20 |
Ik ben het volledig oneens met Knut anders Ik vind het persoonlijk niet altijd lelijk, maar ik vind dat dat niet maakt dat we het moeten toestaan. | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:21 |
"mural brooklyn", "mural Los Angeles" en "mural Foster the People" geven al zo ontzettend veel inspiratie, snap ook niet dat infrabeheerders maar ook gemeentes daar niet meer inspringen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:22 |
Dit heb ik ook nergens gezegd. Ik heb gezegd dat ik me er niet aan stoor. Sterker nog, dat ik kan genieten van mooi gespoten graffiti. Nee hoor. | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:22 |
Had dat niet eens door Al kon ik om die ns op arriva graffiti wel een beetje lachen | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:23 |
Hadden ze afgelopen zomer ook niet op een hoog aantal 1700-locs #oranjegekte gekalkt? | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:23 |
Ik stoor me eraan als het op de ramen zit. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:24 |
Ik niet. Maar kijk ook nooit naar buiten | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:28 |
Prognose voor Dordrecht - Lage Zwaluwe is bijgesteld naar 16:00... | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:29 |
zal wel komen doordat het voertuig erg lastig te bergen is | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:29 |
dat klinkt als "zoeken naar een manier om met een noodzakelijk kwaad om te gaan" terwijl je het gewoon met wortel en tak moet uitroeien. | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:29 |
Denk ik ook. Met een voertuig die niet op rails rijdt, kan je er niet bijkomen. Ze zullen wel een KROL (Kraan op Lorries) oproepen om te takelen ofzoiets. De trein (VIRM 8637) is inmiddels wel al weggehaald. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 10-03-2015 12:35:19 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:36 |
Ik heb gisteren trouwens de medische keuring weer overleefd. De komende 3 jaar mag ik weer gewoon treinen rijden | |
greavy | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:37 |
Nice | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:40 |
Lekker naief | |
Goedzooi | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:41 |
Die van arivaDie van Arriva! | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:41 |
Gefeliciteerd | |
_serial_ | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:58 |
Foto van de aanrijding bij Dordrecht
| |
JDude | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:00 |
Geinige spoorwijziging in Breda. De Intercity vanuit Venlo keert op spoor 7 vanwege de aanrijding bij Dordrecht. De trein naar Roosendaal is daarom verhuisd naar spoor 4, wat betekent dat beide richtingen van de "3600" nu van hetzelfde spoor vertrekken. | |
Fiorano | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:01 |
Die is kapot.... | |
JDude | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:02 |
"Carglass repareert, Carglass vervangt" | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:03 |
geil, jezelf taggen in je eigen tweets | |
Nattekat | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:04 |
Klein deukje... | |
Travel. | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:11 |
Je zal het vast al weten maar het was een overwegstoring tussen delft en rijswijk. Ik zat helaas in de trein er net voor. | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:19 |
Gister stond er ook Eem stam DDAR h helemaal onder de graffiti te Zwolle | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:23 |
Die schijnt inmiddels schoongeboend te zijn | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:42 |
Nee niet racistisch, grotendeels waar. Maar ook onder Nederlanders ius dit een probleem. Gescheiden ouders, ouders die te druk zijn met zichzelf en niet weten wat hun kroost uitspookt. Ondertussen wel roepen 'os jong dut dat naait' Net als dat ouders kwaad worden op school als hun kind na moet blijven. Vroeger kreeg je bij wijze van spreken thuis nog een trap onder je hol als je moest nablijven en had de meester gelijk. Tegenwoordig belt pa of na direct kwaad naar school... [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 10-03-2015 15:59:38 ] | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:50 |
Als locomotief 1736 ervoor stond is die gistermiddag schoongeboend | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 13:53 |
Ook weer zo ja. EN maar janken dat opvoeden een taak van de school is etc. Laat ouders dan op z'n minst met de school SAMENwerken of zo. Je vraagt je af waar dat fout gegaan is... | |
Bitlord | dinsdag 10 maart 2015 @ 14:05 |
Zag net een goederentrein (dienop blokafstand achter de VIRM zat) met een slakkengang over de Moerdijkbrug rijden. De VIRM zelf was weg. | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:04 |
Jup 1736 | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:07 |
Vraagje, ik heb tickets geboekt Marne la Vallee - San Candido/Innichen.... op de terugweg zie ik dat ik geen zitplaats heb toebedeeld gekregen op de trajecten Fortezza Innsbruck Innsbruck Zuerich... Hoe kan ik deze nu (kostenloos) reserveren? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:30 |
Met een groene raket als intercity onderweg van Amersfoort naar Zwolle en verder.. Beter dan niets want in Utrecht stond deze trein als opgeheven in de statistieken. Voor de hobbyist is het zelfs leuk. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:36 |
De 386 van het spoorwegmuseum? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:39 |
DDAR 7335. (Dubbeldekker met loc en groene bankjes) | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:44 |
Iedereen: Dit is toch wel de trein naar Groningen? | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:45 |
Dat is geen raket | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:53 |
Nee dat stinkding waar hij nou in zit schiet lekker op | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:55 |
Dat ligt aan de dienstregeling, niet aan het DD-AR | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:55 |
Hij is sneller dan jij in ieder geval. En sneller dan VIRM en sneller dan koplopers. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:03 |
Ik zit in een plan-V, net Albanië hier. De lichten doen het niet en er is geen airco. | |
_JdM_ | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:22 |
Daar was wel wat groepsdruk voor nodig...:) | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:23 |
Ns kijken, wat zullen we knutselen? Ik denk stripjes duct tape met aan de ene kant de tekst "stiltecoupé" en aan de andere kant een flinke dot watten met chloroform. Ja daar gaan we maar eens een proef mee houden denk ik | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:34 |
Twente. Letterlijk het Oostblok van Nederland. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37 |
nee hoor, dat is Oldambt met Scheemda, Winschoten en Nieuweschans | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:45 |
Wat een hel dit.. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:54 |
Ik ben trouwens ook niet zo'n goede treindienstleider is vandaag gebleken, twee treinen laten botsen tegen elkaar.. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:55 |
Crybaby | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:57 |
Eigenlijk alles ten oosten van de lijn Emmen - Groningen - Delfzijl | |
boriq | dinsdag 10 maart 2015 @ 17:57 |
Dan heeft Prorail misschien nog wel een leuk aanbod voor je | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:11 |
Beantwoording Kamervragen over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Hoogland (PvdA) over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS. Wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur Besluit tot wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur. De wijziging houdt verband met de verdeling van de capaciteit van de hoofdspoorweginfrastructuur, aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen en de verlening van de concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025. Kamerbrief over eventueel intrekken (delen) concessie op grond van Wet personenvervoer 2000 Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over eventuele intrekking van (delen van) de concessies vervoer en beheer hoofdrailnet (ontwerpconcessies) naar aanleiding van de motie De Boer. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:21 |
'Vier partijen in de race voor nieuwe Intercity' Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine. NS heeft op dit moment een aanbestedingsprocedure lopen voor de ICNG met een capaciteit van 30.000 zitplaatsen, op termijn uit te breiden tot 80.000. “Daar doen we aan mee”, laat Hagemeier, verantwoordelijk voor Siemens Mobility in Nederland, desgevraagd weten. Over welk type Siemens aan NS wil gaan leveren, doet hij nog geen uitspraken. Naast Siemens dingen volgens Hagemeier het Franse Alstom, het Canadese Bombardier en het Zwitserse Stadler mee. De drie concurrenten van Siemens hebben hun deelname nog niet bevestigd. De bedrijven moeten in elk geval een type leveren met een dienstsnelheid van 200 kilometer per uur die zowel geschikt is voor het hoofdrailnet als de HSL. Daarom moet het materieel ook bicourant worden voor 1500 V en 25 kV en uitgerust zijn met zowel ATB als Ertms. Ook NS wil nog geen mededelingen doen, behalve dat er vier partijen op dit moment in de verificatiefase zitten, waarbij een groot aantal concept-specificaties wordt getoetst. In mei gaat het biedingstraject van de ICNG een nieuwe fase in. Dan mogen de geselecteerde partijen in een request for proposal de eisen van NS verder gaan uitwerken. Tot slot wordt partijen de mogelijkheid gegeven een best and final offer uit te brengen, waaruit dan de meest geschikte bouwer wordt geselecteerd. NS-topman Timo Huges zei op de jaarpresentatie dat bij nieuw materieel bewezen techniek doorslaggevend is. NS wil de eerste treinen in 2020 geleverd hebben, en ze daadwerkelijk inzetten in 2021. Een omschakeling van 1500 Volt naar 3000 Volt is op termijn een optie, net als een vervolgorder voor grensoverschrijdend materieel. Siemens had eerder al een gooi gedaan naar de bouw van de nieuwe Sprinter, maar moest het afleggen tegen CAF. “Bij de Sprinter waren we gewoon veel te duur”, zegt Hagemeier daarover. “Misschien zijn we dan net iets te eerlijke Duitse ingenieurs en zeggen we dat een bepaalde eis niet kan. Ik ben benieuwd hoe onze conculega’s dat doen.” | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:44 |
Salatrel | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:48 |
ben benieuwd.. vorige week nog een interne enquête in zitten vullen over het werken in het huidige Ic materieel en wensen/ideeën voor nieuw mat | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:49 |
"Graag een masseuse toevoegen" | |
Kansenjongere | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:51 |
Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol. | |
Salatrel | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:52 |
gewoon een massagestoel is genoeg | |
Salatrel | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:52 |
heb ik ingevuld | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:54 |
Met happy ending? | |
Prins_Pils | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:57 |
PowerNapExpress-rijtuig erin? | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:03 |
Bravo, altijd zo'n drama bij IC Vlissingen of verkapte IC Amsterdam - Breda | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:07 |
Is wel een goede, want de meeste treinen die Schiphol aandoen zijn nou niet bepaald geschikt voor mensen met koffers. De meeste mensen ook niet, zie het gedonder met het in/uitklappen van het hengsel bij de sleepkoffer | |
J.B. | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:34 |
Stadler heeft het voor de Russische Aeroexpress-treinen zo opgelost: Onder: Boven: Qua bagageruimte is het nog altijd niet enorm en er zullen een paar zitplaatsen voor opgeofferd moeten worden, maar het is een stuk beter dan niks (en VIRM). Russische treinen zijn wel een stuk groter, dus of er plaats voor is is een tweede. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:36 |
Je kan er plaats voor maken.. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:38 |
| |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:50 |
In de Benelux waren er vroeger ook gewoon bagagerekken, en in de Thalys en ICE bestaat dat nog steeds. | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:51 |
is er toch ook nog maar eentje? | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:52 |
In Rusland hebben ze er dan ook de ruimte voor | |
J.B. | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:53 |
Had de NS niet een of andere luchtpijp van het dak naar de vloer verplaatst om een extra zitplaats te kunnen creëren? Ik herinner me vaag dat dat problemen opleverde met sneeuw. Als ze al zo'n toeren uithalen voor een extra zitplaats heb ik er een hard hoofd in dat ze bereid zijn plaats te gaan maken voor bagagerekken | |
Yreal | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:55 |
Achja, stoelen werken ook wel. In de tgv/ice rekken past de helft ook niet... | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:18 |
Nee, sneeuwproblemen komen via de onderkant.. | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:19 |
Ja, de sneeuw werd de elektronica in gezogen via die naar de onderkant verplaatste pijp. | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:22 |
PKP EIC heeft ook van die rekken in elke wagon. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:32 |
PKP | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:44 |
Heb met de Wawel van Breslau naar Hamburg Harburg. Best fijne verbinding eigenlijk, jammer dat ie niet meer bestaat | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:53 |
Berlin - Poznan met de Berlin - Warszawa express! En die Wawel, beetje kansloze trein met maar vijf rijtuigen op Cottbus - Hamburg en drie op Wroclaw - Cottbus | |
Ajaxfan | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:06 |
Ach goede slalomtest in de sprinter altijd. | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:46 |
We hebben beeld : Volledig relais interlocking gestuurd vanaf een computer met treindienstleiderachtige omgeving. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:49 |
Boem is ho, ook bij Vos | |
Dr_Flash | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:15 |
great. En ondertussen rijden er al 100 jaar ketelwagens rond die blijkbaar bij een tikje met lage snelheid al lek kunnen raken. En sterker nog, we hebben een ongeval nodig om daar meer over te leren. Zo zo. | |
derLudolf | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:12 |
Vond het en prima verbinding eigenlijk Wel leuk stukje van ergens in polen tot Cottbus met een dieselloc ervoor. Maar gezien de bezetting tot Cottbus/Berlijn niet onlogisch dat ie is opgeheven. EIC Panorama had ook fijne rijtuigen. Splinternieuw of compleet nieuw interieur. | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:57 |
De Belgen zijn begonnen met testritten met een AM75 "Varkensneus" New Look: Verschrikkelijk lelijk, als je het mij vraagt | |
b2py | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:59 |
Dat gele vlak | |
derLudolf | woensdag 11 maart 2015 @ 00:03 |
Een varken heeft toch een roze neus? Zijn dit trouwens die stellen die ze gingen renoveren en wat zo enorm lang ging duren? | |
James1988 | woensdag 11 maart 2015 @ 00:11 |
Zichtbaarheid Maar wel gruwelijk lelijk op dit stel. Ja, dat zijn deze | |
greavy | woensdag 11 maart 2015 @ 00:40 |
Zal me benieuwen wanneer de volgende klaar is, maar dat zal nog wel even duren. | |
greavy | woensdag 11 maart 2015 @ 00:51 |
19 Maart 2015: De laatste NMBS Desiro 08595 (3kV en 25kV) wordt dan naar Oostende overgebracht uit Duitsland. Rond diezelfde datum ergens zou de laatste Desiro 08210 (enkel 3kV) door Brugge worden afgeleverd. | |
Bitlord | woensdag 11 maart 2015 @ 05:49 |
mogguh heren. | |
DriekOplopers | woensdag 11 maart 2015 @ 07:41 |
mogguh Bitlord. | |
derLudolf | woensdag 11 maart 2015 @ 07:58 |
Goeiedag. Vind dit toch en iets fijnere tijd om op te staan | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2015 @ 08:03 |
Dat is dat gelul dat iedereen dacht dat dat in NL verplicht was, wat helemaal niet zo bleek te zijn | |
Fred | woensdag 11 maart 2015 @ 08:47 |
Spoor 6 en 7 lijken stuk in Rotterdam. Alles is verplaatst naar 3 en 4. | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2015 @ 08:59 |
Wauw. Een trein die wacht. In Amersfoort. Bel de krant | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 maart 2015 @ 09:03 |
Wtf? | |
greavy | woensdag 11 maart 2015 @ 09:07 |
Dat 'Int Trein' moet uiteraard gewoon ICd zijn, maar door het vingerverven kan de reisplanner dit aangepaste treinnummer niet als ICd weergeven. | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2015 @ 10:56 |
Zowel ProRail als Arriva als de Gemeente Winsum worden voor de civiele rechter gesleept vanwege de dood van een 24-jarige man vorig jaar net onder Winsum. De nabestaanden eisen van ProRail 30.000 euro voor tegemoetkoming in de begrafeniskosten, waaronder een grafsteen. Het gaat volgens de nabestaanden om een ongeval op een overweg waar geen slagbomen zijn en niet waarschuwt als er een trein aan komt. De gemeente Winsum is in dit geval wegbeheerder en Arriva zou aansprakelijk zijn omdat de machinist pas op het moment van de aanrijding geremd heeft en niet eerder. http://nos.nl/artikel/202(...)-voor-grafsteen.html ------ Tsja, wat ik hier nu weer van moet denken ... | |
Mr_Klaasje | woensdag 11 maart 2015 @ 10:59 |
De verkeersregels zijn heel eenduidig op dat vlak, de overweg voldoet netjes aan de regelgeving en het zicht is ruim voldoende als het weer dat toelaat. Dusja.. | |
Nattekat | woensdag 11 maart 2015 @ 11:02 |
Als die man gewoon netjes was gestopt voor dat stopbord had hij die trein best zien aankomen, als hij dan toch zo blind was om weer weg te rijden had de machinist hem ook eerder gezien dan op het moment zelf.... geen poot om op te staan dus. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 11:05 |
De machinist heeft juist gehandeld. Die collega is integer en handelt conform handboek. Belachelijk dat ze hem als schuldige aanwijzen. Het is zo'n achterlijk ruim gebied en bij de desbetreffende aanrijding was het niet mistig, gewoon goed zicht. Die man zat zelf fout omdat hij zo nodig zijn radio aan het bedienen was/met zijn telefoon speelde en toch nog op het laatste moment gas gaf om over te steken zonder te kijken of er een trein aan kwam. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 11:05:27 ] | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 11 maart 2015 @ 11:07 |
Godverdomme zeg, de advocaat heet 'Kolder' Dat zegt toch eigenlijk al genoeg! | |
Viezze | woensdag 11 maart 2015 @ 11:07 |
Als ik het ooit goed heb begrepen worden in Nederland begrafeniskosten nooit vergoed. Reden: de begrafeniskosten komen toch ooit, want we gaan allemaal een keer dood. Dat de begrafenis eerder komt dan verwacht heeft geen effect op het feit dat de kosten ooit worden gemaakt, en in die zin is Prorail dan ook niet aansprakelijk voor de kosten. In dat geval zal de claim dus worden afgewezen. | |
greavy | woensdag 11 maart 2015 @ 11:16 |
En toen reed er een trein voor de deur langs hier. 11 Maart 2015 - Vanuit mijn slaapkamer hoorde ik een locomotief passeren, en dat betrof de losselok om de lege rongenwagens uit te halen. Ik ben op mijn gemak naar buiten gegaan, en na een tijdje kwam men weer voorbij met de beladen wagens. Een ander perspectief als gewoonlijk, omdat net deze vrachtwagen passeerde, vond ik het wel leuk dit te combineren. | |
Mr_Klaasje | woensdag 11 maart 2015 @ 11:28 |
Zelfs in de meest ongunstige situatie (Vrachtauto vanaf de N361 en trein richting Sauwerd) is het zicht er meer dan 450 meter. Treinen kunnen daar niet harder rijden dan 80 km/h en dus zie je bij goed zicht een trein minimaal 25 seconden van te voren als je daar moeite voor doet. Veel aankondigingen van overwegen op dubbelsporige baanvakken zijn korter (23 á 24 seconden vaak). | |
Salatrel | woensdag 11 maart 2015 @ 11:37 |
als ik mij de theorie goed herinner is de rijtijd van aankondigingsbord naar de overweg bij een ahob 20sec (bij plaatselijke snelheid) en voor een aki 25 sec maar dat zou ik even na moeten kijken edit het is precies omgekeerd aki 20 sec en ahob 25 | |
Salatrel | woensdag 11 maart 2015 @ 11:46 |
dit al voorbij gekomen trouwens? | |
b2py | woensdag 11 maart 2015 @ 11:48 |
Er waren wat foto's geplaatst met wel dat idee, maar dat is nu dus bevestigd | |
Salatrel | woensdag 11 maart 2015 @ 11:51 |
ik heb de opstelling van een afstand gezien en ik meende dat de 1e klas stoelen verdacht veel op die uit de ddz leken. zou opzich wel sjiek zijn voor een sprinter | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 11:57 |
Zolang het niet de houten rotplanken worden zoals in een SLT. Daar krijg je direct aambeien van. | |
GlennQuagmire | woensdag 11 maart 2015 @ 12:13 |
Het lijken 3 verschillende ontwerpen voor 1e en 2de klas te zijn: | |
dennistd | woensdag 11 maart 2015 @ 12:13 |
Van michaben op somda: | |
dennistd | woensdag 11 maart 2015 @ 12:14 |
Zo, kan het nog groter? note to self: vandaag geen treinentopic op mobiel openen... | |
GlennQuagmire | woensdag 11 maart 2015 @ 12:15 |
Sorry, had gewoon de url gekopieerd, zal ze ff verkleinen | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2015 @ 12:19 |
mijn idee dus ook. Het enige dat ik hier van kan zeggen is dat het juist door het ruime zicht toch nog regelmatig mis gaat, omdat mensen dan af en toe een verkeerde inschatting maken van de ruimte die ze nog hebben en de snelheid van het naderende voertuig. Maar dat is geen fout van ProRail, de wegbeheerder of de machinist die hier rekening mee moet houden. | |
James1988 | woensdag 11 maart 2015 @ 12:20 |
Dat ziet er best wel goed uit voor sprinterstoelen. Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen. | |
b2py | woensdag 11 maart 2015 @ 12:21 |
En toen vroeg je of je op haar schoot mocht zitten omdat de stoelen inmiddels wat minder zaten? | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2015 @ 12:22 |
Goed geheugen zeg. | |
Ireyon | woensdag 11 maart 2015 @ 12:25 |
Ik ga zo ff met Anne Hettinga babbelen | |
Blistering | woensdag 11 maart 2015 @ 12:26 |
Toch wel verrassend als je dan een mannenhoofd ziet bij het googlen van die naam. Je verwacht het niet | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 12:28 |
Toe maar. Topic? | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2015 @ 12:30 |
Succes | |
Adrie072 | woensdag 11 maart 2015 @ 12:31 |
Graag ook de plaatsbepaling van die ellendige prullenbakjes die mateloos in de weg zitten. | |
dennistd | woensdag 11 maart 2015 @ 12:32 |
Het ergste vind ik eigenlijk als de stoelen wat naar voren hellen zoals bij Arriva. Op die manier heb je steeds het gevoel dat je eraf glijdt... Dit dus: Als ze een paar graden meer achterover gezet worden zijn het best redelijke stoelen, maar op deze manier passen er natuurlijk meer in. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 12:34 |
Meer beenruimte in de nieuwe sprinters? Wat een gezeik is dat altijd. Zit je tegen een lekkere chick aan, weer stijfje enzo | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2015 @ 12:40 |
Voor mijn gevoel hangen sommige stoelen meer voorover dan andere. Meestal heb ik er geen last van, maar af en toe kom ik een bankje tegen dat iets naar voren lijkt te hellen en dan zit het gelijk minder lekker | |
icloud | woensdag 11 maart 2015 @ 12:40 |
Al wat verder? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 11 maart 2015 @ 12:52 |
Mwoah, in het noorden vrij normaal hoor. Ik heb een van mijn zoons ook zo genoemd. | |
Blistering | woensdag 11 maart 2015 @ 12:53 |
Ah ok. Ik ken alleen dames die zo heten, dus ik vond het wel apart. Maar je hebt gelijk inderdaad. | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2015 @ 13:32 |
Nee, ze wil hem. | |
Ireyon | woensdag 11 maart 2015 @ 14:03 |
Lunchlezing voor onze studievereniging, een vrij algemeen praatje over de positie van Arriva op het Nederlandse spoor en technieken die zij zelf hebben ontwikkeld om het hele gebeuren zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Voor dat laatste konden ze ook de komende jaren nog genoeg techneuten gebruiken, dus vandaar dat de CEO himself dat praatje voor een stel werktuigkundigen kwam houden . Vond het vooral interessant om te horen hoeveel Arriva bespaart door onderhoud zelf uit te voeren en in treinen zelf het aantal reizigers te tellen. Bizar dat NS jaarlijks miljoenen te weinig aan jaarkaarten en trajectkaarten heeft uitbetaald. | |
b2py | woensdag 11 maart 2015 @ 14:10 |
Die laatste alinea snap ik niet, kan je het toelichten? | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 maart 2015 @ 14:17 |
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn. | |
Basekid_NZ | woensdag 11 maart 2015 @ 14:22 |
Top 5 extreme railways momenteel op discovery channel | |
James1988 | woensdag 11 maart 2015 @ 14:29 |
Iets soortgelijks was er toch in Amsterdam, waar GVB na afschaffing van de strippenkaart ineens zoveel geld extra overhield dat ze een paar aangekondigde bezuinigingen (lees: lijnen schrappen, frequenties verlagen, ...) konden terugdraaien? | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 maart 2015 @ 14:32 |
Jup. Maar dat kwam niet alleen door minder zwartreizigers maar ook vanwege de prijsverhoging die de OVC met zich meebracht. | |
James1988 | woensdag 11 maart 2015 @ 14:32 |
En een ongunstige verdeelsleutel toch? | |
b2py | woensdag 11 maart 2015 @ 14:36 |
Iets waar alle vervoerders last van hadden toch? | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 maart 2015 @ 14:37 |
Kak die was ik vergeten op te schrijven. Ik ben ondertussen les aan het geven. Herpaderp. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 14:38 |
Vol |