ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Sja, kan daar ook slecht tegen, zeker als het zoals van het weekend, een vrouwelijke conducteur is.. hoe triest ben je dan?
Behoorlijk triest. Zat een keer in de trein toen de niet geheel onaantrekkelijke jongedame tegenover me werd lastig gevallen door iemand met een in Opsporing Verzocht vaak omschreven uiterlijk.
Toen heb ik hem er wel wat van gezegd, dat dat in onze maatschappij niet gebruikelijk is. Nja toen ging het ook ineens over mijn moeder en vreselijke ziektes etc. Maar goed zij werd met rust gelaten. Gelukkig voor hem raakte hij me niet aan....
Behoorlijk triest. Zat een keer in de trein toen de niet geheel onaantrekkelijke jongedame tegenover me werd lastig gevallen door iemand met een in Opsporing Verzocht vaak omschreven uiterlijk.
Toen heb ik hem er wel wat van gezegd, dat dat in onze maatschappij niet gebruikelijk is. Nja toen ging het ook ineens over mijn moeder en vreselijke ziektes etc. Maar goed zij werd met rust gelaten. Gelukkig voor hem raakte hij me niet aan....
Gelukkig zijn mijn 'openbaar vervoer' dagen wel een beetje voorbij
Al zou ik een baan als mongooltjes-uit-de-trein-smijter niet heel vervelend vinden. Moet het wel al rijdend mogen, anders is het niet leuk
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
kwam er halverwege achter dat (iig bij SLT) je allebij de tyfoons tegelijk kunt gebruiken als je voet groot genoeg is om beide knoppen tegelijk te bedienen... of dat bij ander mat ook werkt geen idee
Op maandag 9 maart 2015 12:48 schreef Salatrel het volgende: kwam er halverwege achter dat (iig bij SLT) je allebij de tyfoons tegelijk kunt gebruiken als je voet groot genoeg is om beide knoppen tegelijk te bedienen... of dat bij ander mat ook werkt geen idee
Ben benieuwd hoe het op Schiphol heeft geklonken, of in Delft
In Delft werd gisteren al door een Benelux getoeterd net voordat ie vanuit de tunnel (vanaf Den Haag) het perron bereikte. Dat gaf al flink wat herrie, en dat was nog maar één trein met een korte toet...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Reactie ACM op berichtgeving klacht Veolia tegen NS 09-03-2015
Veolia heeft bij ACM tegen NS een klacht ingediend op grond van de Spoorwegwet. De klacht gaat onder meer over diensten die Veolia van de NS wilde afnemen in het kader van de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Het gaat om diensten zoals het gebruik van servicebalies, kaartautomaten en OV-chippalen.
Op vrijdag 6 maart heeft ACM in deze geschilprocedure een besluit genomen op het deel van de klacht dat ziet op deze diensten en het besluit naar NS en Veolia verzonden. In het besluit constateert ACM dat de NS de Spoorwegwet heeft overtreden. In een geschilprocedure kunnen geen boetes worden opgelegd. In het besluit van 6 maart laat ACM zich niet uit over machtsmisbruik of mogelijke andere overtredingen van NS. Het onderzoek daarnaar is nog niet afgerond. Over het opleggen van een eventuele boete heeft ACM nog geen beslissing genomen.
ACM wil dit besluit zo snel mogelijk openbaar maken. De partijen kunnen het besluit en de openbaarmaking daarvan aanvechten bij de rechter.
Onduidelijk gedoe op Houten, IC staat al een minuut of tien net voorbij Houten stil op het sprinter spoor en de Sprinter richting Breda rijdt eerst wel, dan niet en nu weer wel.
Edit: Ah de Sprinter heeft +10 aan de broek
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Is dat ook de reden dat je op cabinefilmpjes ook ziet dat de machinist bij een haltering de rijrichting in 'neutraal' zet?
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.
In Engeland hebben ze daarvoor de "Driver's Reminder Appliance" (DRA) uitgevonden, een soort startonderbreker voor de tractiemotoren. Het is een knop die moet worden ingedrukt door een machinist wanneer hij:
1) z'n trein wegzet en verlaat 2) bij stilstand voor een rood sein 3) na het tot stilstand komen na passage van een geel sein (bijvoorbeeld bij een stationnement)
Het is bedoeld om roodseinpassages na vertrek uit een station te voorkomen, de machinist zou kunnen vergeten dat het laatste sein geel was omdat hij bezig was met andere dingen zoals een vertrekproces.
Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei. 23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet. Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben
Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende: Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
DE-1, DE-2, DE-3, plan U, DH-1, DH-2, DM90. Het kwam er allemaal. Alleen DE-5 niet volgens mij.
Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende: Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
Op maandag 9 maart 2015 17:22 schreef boriq het volgende: Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei. 23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet. Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
En een (half)slagje gewoon de dienstregeling er mee rijden?
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
nope. Koppelingen zitten op verschillende hoogtes en zijn daarnaast compleet verschillend.
Hoewel ... De 386 kan ook gewoon de 41 slepen, dus dan zou er meer mogelijk moeten zijn dan ik in eerste instantie dacht, maar de hoogte is het grootste probleem
nope. Koppelingen zitten op verschillende hoogtes en zijn daarnaast compleet verschillend.
Hoewel ... De 386 kan ook gewoon de 41 slepen, dus dan zou er meer mogelijk moeten zijn dan ik in eerste instantie dacht, maar de hoogte is het grootste probleem
Hadden ze voor de Fyra niet nog een koppelwagen over?
Dit alles is zoals hiervoor gezegd onder groot voorbehoud, ik zie het zo gebeuren dat Prorail geen pad wil/kan toewijzen of dat er een ander obstakel is.
Snap ik, maar volgens mij staan ze allebei op de Maliebaan en zijn ze koppelbaar, dus je hebt alleen wat extra diesel. Het is iets van 100km en met een verbruik van 3:1 voor de Plan U kom je dan op 600 liter diesel à ¤1,20 of zo. Totaal dus 720 euro, dat moet toch te betalen zijn voor een gemeente.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Snap ik, maar volgens mij staan ze allebei op de Maliebaan en zijn ze koppelbaar, dus je hebt alleen wat extra diesel. Het is iets van 100km en met een verbruik van 3:1 voor de Plan U kom je dan op 600 liter diesel à ¤1,20 of zo. Totaal dus 720 euro, dat moet toch te betalen zijn voor een gemeente.
Snap ik, maar volgens mij staan ze allebei op de Maliebaan en zijn ze koppelbaar, dus je hebt alleen wat extra diesel. Het is iets van 100km en met een verbruik van 3:1 voor de Plan U kom je dan op 600 liter diesel à ¤1,20 of zo. Totaal dus 720 euro, dat moet toch te betalen zijn voor een gemeente.
Als je alleen al de geraamde kosten voor de komst van de DE-41 naar Kampen wilt hebben zou ik dat bedrag maar even maal 5 a 6 doen... Dus die Plan U gaat niet voor 720,- komen
Ondertussen is in North Carolina een Amtrak compleet ontspoord na aanrijding met een vrachtwagen. Voorste locomotief ligt op de zijkant naast het spoor en de eerste wagon staat ook niet meer helemaal op de rails. Er lijken tot nu toe alleen gewonden te zijn.
Als je alleen al de geraamde kosten voor de komst van de DE-41 naar Kampen wilt hebben zou ik dat bedrag maar even maal 5 a 6 doen... Dus die Plan U gaat niet voor 720,- komen
Hmm, blijkbaar ook flink duurder geworden. Twee jaar geleden vertelde iemand van de SNE (NVBS-excursies) nog dat een dag op pad met een treinstel ongeveer 5000 euro kost. Een getrokken trein ¤10.000 en een stoomtrein ¤20.000.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hmm, blijkbaar ook flink duurder geworden. Twee jaar geleden vertelde iemand van de SNE (NVBS-excursies) nog dat een dag op pad met een treinstel ongeveer 5000 euro kost. Een getrokken trein ¤10.000 en een stoomtrein ¤20.000.
Klopt, maar een dag op pad met een gezelschap kost wel meer diesel en personeel dan de trein naar Kampen rijden 's ochtends vroeg en hem 's avonds laat weer ophalen. Er zijn vast genoeg vrijwilligers bij het spoorwegmuseum om overdag toezicht te houden bij het stel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 9 maart 2015 19:57 schreef dennistd het volgende: Klopt, maar een dag op pad met een gezelschap kost wel meer diesel en personeel dan de trein naar Kampen rijden 's ochtends vroeg en hem 's avonds laat weer ophalen. Er zijn vast genoeg vrijwilligers bij het spoorwegmuseum om overdag toezicht te houden bij het stel.
¤4000,- zou de hele reutemeteut zijn, incl. pad van Prorail. Echter is dat het bedrag voor het statisch staan in Zwolle, statisch staan in Kampen zal nog wel wat duiten extra doen.
Gratis mag niet, infrabeheerders moeten kosten doorrekenen aan gebruikers, al hebben ze wel enige vorm van vrijheid in hoe ze hun prijzen bepalen.
Infrabel kent in principe 4 categorieën: reizigerstrein, goederentrein, testtrein en spoorwegpatrimoniumtrein (toeristisch). De prijzen van de eerste twee categorieën wordt bepaald aan de hand van een redelijk complexe formule (met als variabelen onder andere de treinsoort, snelheid vs. baanvaksnelheid, "uitrusting van de infrastructuur", enzovoorts). Voor de andere twee categorieën geldt fixed-price, voor toeristische treinen is dat ¤ 1/km.
Op maandag 9 maart 2015 20:06 schreef FredvZ het volgende: Jammer eigenlijk dat prorail dit soort dingen niet sponsort met een gratis pad. Daar werken toch ook treinliefhebbers?
Wat wel een leuke zou zijn om een hoog aantal mensen op de kast te jagen, is om die dienstregeling van de overbrenging proberen geheim te houden en dan als dat ding dan al laat in de avond in Zwolle staat op Somda melden 'dat er iets blauws van dat museum aan het begin van de avond door bilthoven kwam'
Op maandag 9 maart 2015 20:51 schreef boriq het volgende: Wat wel een leuke zou zijn om een hoog aantal mensen op de kast te jagen, is om die dienstregeling van de overbrenging proberen geheim te houden en dan als dat ding dan al laat in de avond in Zwolle staat op Somda melden 'dat er iets blauws van dat museum aan het begin van de avond door bilthoven kwam'
Door je vorige posts heb je al voldoende mensen wakker gemaakt
Herinnering: Morgenochtend tussen 04:45 en 08:45 vertraging en uitval van treinen rondom Zutphen te verwachten ivm groot werkoverleg. Machinisten, conducteurs en rangeerders (hoewel, Zutphen heeft enkel maar machinisten-VB die een RET-dienst draaien).
Op maandag 9 maart 2015 19:41 schreef boriq het volgende: Ondertussen is in North Carolina een Amtrak compleet ontspoord na aanrijding met een vrachtwagen. Voorste locomotief ligt op de zijkant naast het spoor en de eerste wagon staat ook niet meer helemaal op de rails. Er lijken tot nu toe alleen gewonden te zijn.
Tijdens het opruimen van een oude pc vind je nog eens wat. Volgens mij moet dit mijn eerste treinenfoto zijn: Het is in de Efteling op 1 augustus 2004, maar voor de rest kan ik er weinig van vinden (naam van de loc e.d.).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 9 maart 2015 23:38 schreef greavy het volgende: Herinnering: Morgenochtend tussen 04:45 en 08:45 vertraging en uitval van treinen rondom Zutphen te verwachten ivm groot werkoverleg. Machinisten, conducteurs en rangeerders (hoewel, Zutphen heeft enkel maar machinisten-VB die een RET-dienst draaien).
Een van de zes omlopen van de sprinter Apeldoorn-Enschede heeft niet gereden en de IC Deventer-Enkhuizen rijdt tussen Deventer-Amersfoort.
Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef Monopoly het volgende: Wat is die Pauw ook een simpele elitaire linkse sluwe hond Waardeloos stuk. De meester en HC's deden hun best maar die vent snapte er gewoon niets van
überhaupt, alle mainstream media over spoorse zaken
Klopt. Auto bij de Wieldrechtse Zeedijk nog ff door de gesloten slagbomen geslingerd*. Inzittende is ter plekke overleden. Politie doet onderzoek, en het zou een aardige ravage zijn. * Er was in één richting een trein voorbij, en toen kwam vanaf de andere kant ook nog een trein....
Op dinsdag 10 maart 2015 09:08 schreef greavy het volgende: Klopt. Auto bij de Wieldrechtse Zeedijk nog ff door de gesloten slagbomen geslingerd*. Inzittende is ter plekke overleden. Politie doet onderzoek, en het zou een aardige ravage zijn. * Er was in één richting een trein voorbij, en toen kwam vanaf de andere kant ook nog een trein....
Op dinsdag 10 maart 2015 09:08 schreef greavy het volgende: Klopt. Auto bij de Wieldrechtse Zeedijk nog ff door de gesloten slagbomen geslingerd*. Inzittende is ter plekke overleden. Politie doet onderzoek, en het zou een aardige ravage zijn. * Er was in één richting een trein voorbij, en toen kwam vanaf de andere kant ook nog een trein....
De situatie ken ik goed. Door een boog die daar ligt, kan je de treinen vanuit Dordrecht pas laat zien. De overweg gaat al voor die boog dicht, want de treinen rijden op volle snelheid. Nu werd de overweg echter niet tussendoor geopend ... * De bewoner naast de overweg ken ik goed, en die liet net z'n hondje daar op de dijk uit ....
Inderdaad. De stremming duurt tot 12 uur, want ze kunnen het voertuigwrak moeizaam weg krijgen ... Die is ongeveer 300 meter meegesleurd, en daar kan een bergingsvoertuig niet bijkomen...
is dat die eerste overweg na dordrecht zuid richting lage zwaluwe? die gaat sowieso pas laat dicht (zeker voor sprinters die gestopt hebben.... gisteren even zitten tellen. als je met SLT volle tractie vertrekt van dordrecht zuid zit die overweg ongeveer 4 seconden voordat je er bent dicht
Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef Monopoly het volgende: Wat is die Pauw ook een simpele elitaire linkse sluwe hond Waardeloos stuk. De meester en HC's deden hun best maar die vent snapte er gewoon niets van
Jeroen Pauw is gewoon een hufterige droplul. Maar ja, da's off topic...
Op dinsdag 10 maart 2015 09:22 schreef Salatrel het volgende: is dat die eerste overweg na dordrecht zuid richting lage zwaluwe? die gaat sowieso pas laat dicht (zeker voor sprinters die gestopt hebben.... gisteren even zitten tellen. als je met SLT volle tractie vertrekt van dordrecht zuid zit die overweg ongeveer 4 seconden voordat je er bent dicht
edit: nee dus is verderop
Nee, dat is niet die voet/fietsoverweg, maar nog 1 verder. De eerste voor wegverkeer, waar je net onder een viaduct van de ringweg door bent.
Op dinsdag 10 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende: Aanrijding tussen Gouda en Den Haag hoor ik net... Omreizen naar Den Haag kan via Leiden, blijkbaar niet meer via Rotterdam?
Ik overwoog Breda - Den Haag via Utrecht te gaan doen maar zo te horen is het maar goed dat ik dat niet heb gedaan
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 09:31 schreef Yreal het volgende: Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. langere reistijd door technisch onderzoek. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Que?
Er zijn problemen met de stroomvoorziening als ik Somda mag geloven.
Op dinsdag 10 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende: Aanrijding tussen Gouda en Den Haag hoor ik net... Omreizen naar Den Haag kan via Leiden, blijkbaar niet meer via Rotterdam?
Via Rotterdam kan ook, althans, de treinen rijden daar nog.
Op dinsdag 10 maart 2015 09:31 schreef Yreal het volgende: Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. langere reistijd door technisch onderzoek. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef Monopoly het volgende: Wat is die Pauw ook een simpele elitaire linkse sluwe hond Waardeloos stuk. De meester en HC's deden hun best maar die vent snapte er gewoon niets van
Bij de spanningssluis bij Rotterdam is iets misgegaan met omschakelen door een trein. gevolg: kortsluiting gemaakt. Bovenleiding wordt nu gecontroleerd. Alleen HSL-verkeer is getroffen, Oude Lijn rijdt gewoon.
Op dinsdag 10 maart 2015 02:50 schreef dennistd het volgende: Tijdens het opruimen van een oude pc vind je nog eens wat. Volgens mij moet dit mijn eerste treinenfoto zijn: [ afbeelding ] Het is in de Efteling op 1 augustus 2004, maar voor de rest kan ik er weinig van vinden (naam van de loc e.d.).
Waarom denkt iedereen toch dat dichte poortjes dat geweld tegen personeel zal wegnemen? Als jij een conducteur het ziekenhuis in mept trap je ook wel een poortje in....
Net zoals als celstraffen voor syriegangers. Nee, dat is een hotel voor die gasten na de hel waar ze geweest zijn
Er is een oplossing. Iedereen na de middelbare school 2 of 3 jaar het leger in. Verplicht. Orde, tucht, saamhorigheid en plichtsbesef. Daarvoor zou ik graag iets meer belasting willen betalen. Niet haalbaar want niets is er op gericht om dit te doen, maar dat lijkt mij de enige oplossing (afgezien van het financiële plaatje) dat werkt om huftergedrag tegen te gaan.
Over die aanrijding bij Dordrecht Zuid: De automobilist schijnt eerst thuis de gaskraan opengedraaid te hebben, maar de brandweer was door buren gebeld die een gaslucht roken, en die heeft dat dus verhinderd. Nog geen uur later zat meneer dus in de auto, en schoof zich door de gesloten slagbomen voor de trein, aldus de Persvoorlichting van de politie.
Op dinsdag 10 maart 2015 11:11 schreef greavy het volgende: Over die aanrijding bij Dordrecht Zuid: De automobilist schijnt eerst thuis de gaskraan opengedraaid te hebben, maar de brandweer was door buren gebeld die een gaslucht roken, en die heeft dat dus verhinderd. Nog geen uur later zat meneer dus in de auto, en schoof zich door de gesloten slagbomen voor de trein, aldus de Persvoorlichting van de politie.
Tragisch.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2015 11:14:09 ]
Op dinsdag 10 maart 2015 11:08 schreef Monopoly het volgende: Er is een oplossing. Iedereen na de middelbare school 2 of 3 jaar het leger in. Verplicht. Orde, tucht, saamhorigheid en plichtsbesef.
Er is geen enkele indicatie dat dit werkt. Niet één en toch hoor ik het continu. Vreemd.
Op dinsdag 10 maart 2015 11:08 schreef Monopoly het volgende: Er is een oplossing. Iedereen na de middelbare school 2 of 3 jaar het leger in. Verplicht. Orde, tucht, saamhorigheid en plichtsbesef. Daarvoor zou ik graag iets meer belasting willen betalen. Niet haalbaar want niets is er op gericht om dit te doen, maar dat lijkt mij de enige oplossing (afgezien van het financiële plaatje) dat werkt om huftergedrag tegen te gaan.
Vergeet niet dat mishandeling etc veel meer in de landelijke media verschenen is t.o.v. de tijd dat er nog wel militaire dienstplicht was.
Ik geloof dat er een andere oplossing is, Knuppels mee en gewoon er op in rammen als ze vervelend doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 10 maart 2015 11:08 schreef Monopoly het volgende: Er is een oplossing. Iedereen na de middelbare school 2 of 3 jaar het leger in. Verplicht. Orde, tucht, saamhorigheid en plichtsbesef. Daarvoor zou ik graag iets meer belasting willen betalen. Niet haalbaar want niets is er op gericht om dit te doen, maar dat lijkt mij de enige oplossing (afgezien van het financiële plaatje) dat werkt om huftergedrag tegen te gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op dinsdag 10 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende: Aanrijding tussen Gouda en Den Haag hoor ik net... Omreizen naar Den Haag kan via Leiden, blijkbaar niet meer via Rotterdam?
Ik denk dat ze niemand meer over Rotterdam - Den Haag willen sturen.
Er is geen enkele indicatie dat dit werkt. Niet één en toch hoor ik het continu. Vreemd.
een cultuuromslag waarbij ouders van kleine kutmarokkaantjes zich eens actief met de opvoeding zouden gaan bemoeien zou meer zin hebben. Nu groeien die voor galg en rad op aangzein ze vanaf hun 2e jaar op straat aan hun lot overgelaten worden. Gek he dat het dan weleens fout gaat. Of ben ik nou weer een racist?
een cultuuromslag waarbij ouders van kleine kutmarokkaantjes zich eens actief met de opvoeding zouden gaan bemoeien zou meer zin hebben. Nu groeien die voor galg en rad op aangzein ze vanaf hun 2e jaar op straat aan hun lot overgelaten worden. Gek he dat het dan weleens fout gaat. Of ben ik nou weer een racist?
Nee, dat is exact de spijker op zijn kop. Het heeft ook heel erg te maken met de machocultuur van de volkeren boven de Sahara. Bij Indiërs zie je precies het tegenovergestelde. Extreme volgzaamheid en dergelijke (ook niet overal maar even generaliserend). Of dat nou de goede insteek is weet ik ook niet. Maar dienstplicht werkt in ieder geval voor geen meter, anders zou er in Turkije wel een andere cultuur bestaan.
Bij ongeregeldheden in het OV heb ik niet het gevoel dat Noord-Afrikanen daarin nou zo oververtegenwoordigd zijn. Minder dan bij straatcriminaliteit. Het zijn net zo vaak Nederlandse tokkies, vooral met voetbal- of uitgaanspet op, die zich misdragen.
Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Bij ongeregeldheden in het OV heb ik niet het gevoel dat Noord-Afrikanen daarin nou zo oververtegenwoordigd zijn. Minder dan bij straatcriminaliteit. Het zijn net zo vaak Nederlandse tokkies, vooral met voetbal- of uitgaanspet op, die zich misdragen.
Ligt het aan mij of rijden er de laatste tijd steeds meer treinen rond met graffiti erop gespoten? Ik heb het idee dat recentelijk steeds meer te zien op NS-treinen in Zuid-Limburg.
Op dinsdag 10 maart 2015 11:50 schreef J.B. het volgende: Ligt het aan mij of rijden er de laatste tijd steeds meer treinen rond met graffiti erop gespoten? Ik heb het idee dat recentelijk steeds meer te zien op NS-treinen in Zuid-Limburg.
Dit zou een positieve ontwikkeling zijn, maar heb dit zelf helaas niet kunnen constateren.
Nee. Ik vind mooie graffiti oprecht een toevoeging aan mijn dagelijkse ov-avonturen.
Ik vind het ook mooi, en een toevoeging. Maar niet op treinen. Ik zou graag zien dat er meer plekken komen waar grafitti artiesten een plek krijgen om legaal mooie kunstwerken te maken
Als het op mijn auto zou zitten zou ik ook furieus zijn, dus op een trein is ook klote voor een vervoerder
Als je dit mooi vindt heb je een flinke schroef loszitten, je hebt met je poten van andermans eigendom af te blijven. Het kost klauwen vol geld om die rommel op te ruimen en de overgrote meerderheid van de reizigers heeft geen zin om daarvoor te betalen.
Ik vind het ook mooi, en een toevoeging. Maar niet op treinen. Ik zou graag zien dat er meer plekken komen waar grafitti artiesten een plek krijgen om legaal mooie kunstwerken te maken
Als het op mijn auto zou zitten zou ik ook furieus zijn, dus op een trein is ook klote voor een vervoerder
dit. Geef ze maar een aantal tunnels, viaducten en lelijke muren om te bewerken.
Dus ik mag jouw laptopscherm wel met verf behandelen? Goed om te weten dat ik spullen van anderen een ander kleurtje mag geven. Maakt niet uit of het een praktische functie heeft of niet.
Ik vind het ook mooi, en een toevoeging. Maar niet op treinen. Ik zou graag zien dat er meer plekken komen waar grafitti artiesten een plek krijgen om legaal mooie kunstwerken te maken
Dit. Ik kom regelmatig ware kunstwerken tegen, bijvoorbeeld op elektriciteitshuisjes die her en der in de wijken staan of op blinde muren waar het toegestaan is.
Als je dit mooi vindt heb je een flinke schroef loszitten, je hebt met je poten van andermans eigendom af te blijven. Het kost klauwen vol geld om die rommel op te ruimen en de overgrote meerderheid van de reizigers heeft geen zin om daarvoor te betalen.
Dus ik mag jouw laptopscherm wel met verf behandelen? Goed om te weten dat ik spullen van anderen een ander kleurtje mag geven. Maakt niet uit of het een praktische functie heeft of niet.
Jij misschien niet, maar degene die het erop spuit wel
[..]
Nee, het is hetzelfde, namelijk een eigendom van iemand zonder toestemming besmeuren.
Voor mij is een trein niets anders dan een electriciteitshuisje of een spoortunnel. Een object in de publieke ruimte. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat dat wordt ondergespoten en als dit dan ook nog op een mooie manier is gedaan dan kan ik daar van genieten.
Ik overtreed daarmee geen wetten of regels, lekker boeiend verder man
dit. Geef ze maar een aantal tunnels, viaducten en lelijke muren om te bewerken.
In België hebben NMBS en Infrabel de zgn Graffiti-artiesten de mogelijkheden al meerdere keren gegeven. Onder andere op de muren vanuit Antwerpen Berchem richting Gent, maar ook in de voetgangerstunnel bij Antwerpen Luchtbal, en ongetwijfeld nog ergens.
Voor mij is een trein niets anders dan een electriciteitshuisje of een spoortunnel. Een object in de publieke ruimte. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat dat wordt ondergespoten en als dit dan ook nog op een mooie manier is gedaan dan kan ik daar van genieten.
Ik overtreed daarmee geen wetten of regels, lekker boeiend verder man
Dus een monument bekladden is ook oke? Ook maar een object in de publieke ruimte
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
En omdat jij er zo over denkt, maakt het niet gelijk goed.
Een auto is sterk private ruimte.
Naast bebouwing is een persoonlijk vervoersmiddel het meest private as it goes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dus een monument bekladden is ook oke? Ook maar een object in de publieke ruimte
Daar zou ik inderdaad meer moeite mee hebben.
Maar goed, in de praktijk zul je bovenstaande kunstwerken ook op monumenten niet snel aantreffen. Is toch een soort code. Ze worden wel af en te besmeurd maar dan betreft het vaak een politieke of racistische boodschap.
Ik ben het volledig oneens met Knut anders Ik vind het persoonlijk niet altijd lelijk, maar ik vind dat dat niet maakt dat we het moeten toestaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
In België hebben NMBS en Infrabel de zgn Graffiti-artiesten de mogelijkheden al meerdere keren gegeven. Onder andere op de muren vanuit Antwerpen Berchem richting Gent, maar ook in de voetgangerstunnel bij Antwerpen Luchtbal, en ongetwijfeld nog ergens.
"mural brooklyn", "mural Los Angeles" en "mural Foster the People" geven al zo ontzettend veel inspiratie, snap ook niet dat infrabeheerders maar ook gemeentes daar niet meer inspringen.
Ik heb gezegd dat ik me er niet aan stoor. Sterker nog, dat ik kan genieten van mooi gespoten graffiti.
[..]
Nee hoor.
Ik stoor me eraan als het op de ramen zit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
"mural brooklyn", "mural Los Angeles" en "mural Foster the People" geven al zo ontzettend veel inspiratie, snap ook niet dat infrabeheerders maar ook gemeentes daar niet meer inspringen.
dat klinkt als "zoeken naar een manier om met een noodzakelijk kwaad om te gaan" terwijl je het gewoon met wortel en tak moet uitroeien.
zal wel komen doordat het voertuig erg lastig te bergen is
Denk ik ook. Met een voertuig die niet op rails rijdt, kan je er niet bijkomen. Ze zullen wel een KROL (Kraan op Lorries) oproepen om te takelen ofzoiets. De trein (VIRM 8637) is inmiddels wel al weggehaald.
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 10-03-2015 12:35:19 ]
Op dinsdag 10 maart 2015 12:36 schreef Monopoly het volgende: Ik heb gisteren trouwens de medische keuring weer overleefd. De komende 3 jaar mag ik weer gewoon treinen rijden
Geinige spoorwijziging in Breda. De Intercity vanuit Venlo keert op spoor 7 vanwege de aanrijding bij Dordrecht. De trein naar Roosendaal is daarom verhuisd naar spoor 4, wat betekent dat beide richtingen van de "3600" nu van hetzelfde spoor vertrekken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 9 maart 2015 17:45 schreef FredvZ het volgende: Zojuist per ongeluk wel een trein te pakken op Delft Zuid. Schijnt iets te zijn met een sein- en overwegstoring.
Of zou het toch de tunnel in Delft zijn?
Je zal het vast al weten maar het was een overwegstoring tussen delft en rijswijk. Ik zat helaas in de trein er net voor.
Op dinsdag 10 maart 2015 11:50 schreef J.B. het volgende: Ligt het aan mij of rijden er de laatste tijd steeds meer treinen rond met graffiti erop gespoten? Ik heb het idee dat recentelijk steeds meer te zien op NS-treinen in Zuid-Limburg.
Gister stond er ook Eem stam DDAR h helemaal onder de graffiti te Zwolle
een cultuuromslag waarbij ouders van kleine kutmarokkaantjes zich eens actief met de opvoeding zouden gaan bemoeien zou meer zin hebben. Nu groeien die voor galg en rad op aangzein ze vanaf hun 2e jaar op straat aan hun lot overgelaten worden. Gek he dat het dan weleens fout gaat. Of ben ik nou weer een racist?
Nee niet racistisch, grotendeels waar. Maar ook onder Nederlanders ius dit een probleem. Gescheiden ouders, ouders die te druk zijn met zichzelf en niet weten wat hun kroost uitspookt. Ondertussen wel roepen 'os jong dut dat naait'
Net als dat ouders kwaad worden op school als hun kind na moet blijven. Vroeger kreeg je bij wijze van spreken thuis nog een trap onder je hol als je moest nablijven en had de meester gelijk. Tegenwoordig belt pa of na direct kwaad naar school...
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 10-03-2015 15:59:38 ]
Nee niet racistisch, grotendeels waar. Maar ook onder Nederlanders ius dit een probleem. Gescheiden ouders, ouders die te druk zijn met zichzelf en niet weten wat hun kroost uitspookt. Ondertussen wel roepen 'os jong dut dat
Net als dat ouders kwaad worden op school als hun kind na moet blijven. Vroeger kreeg je bij wijze van spreken thuis nog een trap onder je hol als je moest nablijven en had de meester gelijk. Tegenwoordig belt pa of na direct kwaad naar school...
Ook weer zo ja. EN maar janken dat opvoeden een taak van de school is etc. Laat ouders dan op z'n minst met de school SAMENwerken of zo. Je vraagt je af waar dat fout gegaan is...
Vraagje, ik heb tickets geboekt Marne la Vallee - San Candido/Innichen.... op de terugweg zie ik dat ik geen zitplaats heb toebedeeld gekregen op de trajecten
Met een groene raket als intercity onderweg van Amersfoort naar Zwolle en verder.. Beter dan niets want in Utrecht stond deze trein als opgeheven in de statistieken. Voor de hobbyist is het zelfs leuk.
Op dinsdag 10 maart 2015 16:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Met een groene raket als intercity onderweg van Amersfoort naar Zwolle en verder.. Beter dan niets want in Utrecht stond deze trein als opgeheven in de statistieken. Voor de hobbyist is het zelfs leuk.
Ns kijken, wat zullen we knutselen? Ik denk stripjes duct tape met aan de ene kant de tekst "stiltecoupé" en aan de andere kant een flinke dot watten met chloroform. Ja daar gaan we maar eens een proef mee houden denk ik
Op dinsdag 10 maart 2015 17:54 schreef b2py het volgende: Ik ben trouwens ook niet zo'n goede treindienstleider is vandaag gebleken, twee treinen laten botsen tegen elkaar..
Dan heeft Prorail misschien nog wel een leuk aanbod voor je
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Hoogland (PvdA) over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS.
Besluit tot wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur. De wijziging houdt verband met de verdeling van de capaciteit van de hoofdspoorweginfrastructuur, aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen en de verlening van de concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over eventuele intrekking van (delen van) de concessies vervoer en beheer hoofdrailnet (ontwerpconcessies) naar aanleiding van de motie De Boer.
'Vier partijen in de race voor nieuwe Intercity' Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine.
NS heeft op dit moment een aanbestedingsprocedure lopen voor de ICNG met een capaciteit van 30.000 zitplaatsen, op termijn uit te breiden tot 80.000. “Daar doen we aan mee”, laat Hagemeier, verantwoordelijk voor Siemens Mobility in Nederland, desgevraagd weten. Over welk type Siemens aan NS wil gaan leveren, doet hij nog geen uitspraken.
Naast Siemens dingen volgens Hagemeier het Franse Alstom, het Canadese Bombardier en het Zwitserse Stadler mee. De drie concurrenten van Siemens hebben hun deelname nog niet bevestigd. De bedrijven moeten in elk geval een type leveren met een dienstsnelheid van 200 kilometer per uur die zowel geschikt is voor het hoofdrailnet als de HSL. Daarom moet het materieel ook bicourant worden voor 1500 V en 25 kV en uitgerust zijn met zowel ATB als Ertms.
Ook NS wil nog geen mededelingen doen, behalve dat er vier partijen op dit moment in de verificatiefase zitten, waarbij een groot aantal concept-specificaties wordt getoetst. In mei gaat het biedingstraject van de ICNG een nieuwe fase in. Dan mogen de geselecteerde partijen in een request for proposal de eisen van NS verder gaan uitwerken. Tot slot wordt partijen de mogelijkheid gegeven een best and final offer uit te brengen, waaruit dan de meest geschikte bouwer wordt geselecteerd. NS-topman Timo Huges zei op de jaarpresentatie dat bij nieuw materieel bewezen techniek doorslaggevend is.
NS wil de eerste treinen in 2020 geleverd hebben, en ze daadwerkelijk inzetten in 2021. Een omschakeling van 1500 Volt naar 3000 Volt is op termijn een optie, net als een vervolgorder voor grensoverschrijdend materieel.
Siemens had eerder al een gooi gedaan naar de bouw van de nieuwe Sprinter, maar moest het afleggen tegen CAF. “Bij de Sprinter waren we gewoon veel te duur”, zegt Hagemeier daarover. “Misschien zijn we dan net iets te eerlijke Duitse ingenieurs en zeggen we dat een bepaalde eis niet kan. Ik ben benieuwd hoe onze conculega’s dat doen.”
Op dinsdag 10 maart 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende: Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol.
Op dinsdag 10 maart 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende: Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol.
Is wel een goede, want de meeste treinen die Schiphol aandoen zijn nou niet bepaald geschikt voor mensen met koffers. De meeste mensen ook niet, zie het gedonder met het in/uitklappen van het hengsel bij de sleepkoffer
Stadler heeft het voor de Russische Aeroexpress-treinen zo opgelost:
Onder: Boven:
Qua bagageruimte is het nog altijd niet enorm en er zullen een paar zitplaatsen voor opgeofferd moeten worden, maar het is een stuk beter dan niks (en VIRM). Russische treinen zijn wel een stuk groter, dus of er plaats voor is is een tweede.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2015 19:35:42 ]
Qua bagageruimte is het nog altijd niet enorm en er zullen een paar zitplaatsen voor opgeofferd moeten worden, maar het is een stuk beter dan niks (en VIRM). Russische treinen zijn wel een stuk groter, dus of er plaats voor is is een tweede.
Had de NS niet een of andere luchtpijp van het dak naar de vloer verplaatst om een extra zitplaats te kunnen creëren? Ik herinner me vaag dat dat problemen opleverde met sneeuw. Als ze al zo'n toeren uithalen voor een extra zitplaats heb ik er een hard hoofd in dat ze bereid zijn plaats te gaan maken voor bagagerekken
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2015 19:53:52 ]
Had de NS niet een of andere luchtpijp van het dak naar de vloer verplaatst om een extra zitplaats te kunnen creëren? Ik herinner me vaag dat dat problemen opleverde met sneeuw. Als ze al zo'n toeren uithalen voor een extra zitplaats heb ik er een hard hoofd in dat ze bereid zijn plaats te gaan maken voor bagagerekken
De Onderzoeksraad voor Veiligheid begint een onderzoek naar het lek dat ontstond in een goederenwagon na een botsing op het spoor in Tilburg. Afgelopen vrijdag kwam er een giftig gas vrij nadat een passagierstrein op een goederentrein was gebotst.
De botsing veroorzaakte een lekkage in een ketelwagen die gevuld was met het ontvlambare gas butadieen.Een aantal mensen raakte lichtgewond doordat ze het reukloze gas hadden ingeademd.
De Onderzoeksraad wil achterhalen hoe de ketelwagen lek kon raken.Dat moet resulteren in aanbevelingen over het veiliger maken van het goederenvervoer.
great. En ondertussen rijden er al 100 jaar ketelwagens rond die blijkbaar bij een tikje met lage snelheid al lek kunnen raken. En sterker nog, we hebben een ongeval nodig om daar meer over te leren. Zo zo.
19 Maart 2015: De laatste NMBS Desiro 08595 (3kV en 25kV) wordt dan naar Oostende overgebracht uit Duitsland. Rond diezelfde datum ergens zou de laatste Desiro 08210 (enkel 3kV) door Brugge worden afgeleverd.
Zowel ProRail als Arriva als de Gemeente Winsum worden voor de civiele rechter gesleept vanwege de dood van een 24-jarige man vorig jaar net onder Winsum. De nabestaanden eisen van ProRail 30.000 euro voor tegemoetkoming in de begrafeniskosten, waaronder een grafsteen.
Het gaat volgens de nabestaanden om een ongeval op een overweg waar geen slagbomen zijn en niet waarschuwt als er een trein aan komt. De gemeente Winsum is in dit geval wegbeheerder en Arriva zou aansprakelijk zijn omdat de machinist pas op het moment van de aanrijding geremd heeft en niet eerder.
De verkeersregels zijn heel eenduidig op dat vlak, de overweg voldoet netjes aan de regelgeving en het zicht is ruim voldoende als het weer dat toelaat. Dusja..
Als die man gewoon netjes was gestopt voor dat stopbord had hij die trein best zien aankomen, als hij dan toch zo blind was om weer weg te rijden had de machinist hem ook eerder gezien dan op het moment zelf.... geen poot om op te staan dus.
De machinist heeft juist gehandeld. Die collega is integer en handelt conform handboek. Belachelijk dat ze hem als schuldige aanwijzen.
Het is zo'n achterlijk ruim gebied en bij de desbetreffende aanrijding was het niet mistig, gewoon goed zicht. Die man zat zelf fout omdat hij zo nodig zijn radio aan het bedienen was/met zijn telefoon speelde en toch nog op het laatste moment gas gaf om over te steken zonder te kijken of er een trein aan kwam.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 11:05:27 ]
Op woensdag 11 maart 2015 10:56 schreef Peterselieman het volgende: Zowel ProRail als Arriva als de Gemeente Winsum worden voor de civiele rechter gesleept vanwege de dood van een 24-jarige man vorig jaar net onder Winsum. De nabestaanden eisen van ProRail 30.000 euro voor tegemoetkoming in de begrafeniskosten, waaronder een grafsteen.
Het gaat volgens de nabestaanden om een ongeval op een overweg waar geen slagbomen zijn en niet waarschuwt als er een trein aan komt. De gemeente Winsum is in dit geval wegbeheerder en Arriva zou aansprakelijk zijn omdat de machinist pas op het moment van de aanrijding geremd heeft en niet eerder.
Als ik het ooit goed heb begrepen worden in Nederland begrafeniskosten nooit vergoed. Reden: de begrafeniskosten komen toch ooit, want we gaan allemaal een keer dood. Dat de begrafenis eerder komt dan verwacht heeft geen effect op het feit dat de kosten ooit worden gemaakt, en in die zin is Prorail dan ook niet aansprakelijk voor de kosten.
11 Maart 2015 - Vanuit mijn slaapkamer hoorde ik een locomotief passeren, en dat betrof de losselok om de lege rongenwagens uit te halen. Ik ben op mijn gemak naar buiten gegaan, en na een tijdje kwam men weer voorbij met de beladen wagens. Een ander perspectief als gewoonlijk, omdat net deze vrachtwagen passeerde, vond ik het wel leuk dit te combineren.
Op woensdag 11 maart 2015 11:05 schreef Monopoly het volgende: De machinist heeft juist gehandeld. Die collega is integer en handelt conform handboek. Belachelijk dat ze hem als schuldige aanwijzen.
Het is zo'n achterlijk ruim gebied en bij de desbetreffende aanrijding was het niet mistig, gewoon goed zicht. Die man zat zelf fout omdat hij zo nodig zijn radio aan het bedienen was/met zijn telefoon speelde en toch nog op het laatste moment gas gaf om over te steken zonder te kijken of er een trein aan kwam.
Zelfs in de meest ongunstige situatie (Vrachtauto vanaf de N361 en trein richting Sauwerd) is het zicht er meer dan 450 meter. Treinen kunnen daar niet harder rijden dan 80 km/h en dus zie je bij goed zicht een trein minimaal 25 seconden van te voren als je daar moeite voor doet. Veel aankondigingen van overwegen op dubbelsporige baanvakken zijn korter (23 á 24 seconden vaak).
Zelfs in de meest ongunstige situatie (Vrachtauto vanaf de N361 en trein richting Sauwerd) is het zicht er meer dan 450 meter. Treinen kunnen daar niet harder rijden dan 80 km/h en dus zie je bij goed zicht een trein minimaal 25 seconden van te voren als je daar moeite voor doet. Veel aankondigingen van overwegen op dubbelsporige baanvakken zijn korter (23 á 24 seconden vaak).
als ik mij de theorie goed herinner is de rijtijd van aankondigingsbord naar de overweg bij een ahob 20sec (bij plaatselijke snelheid) en voor een aki 25 sec maar dat zou ik even na moeten kijken
edit het is precies omgekeerd aki 20 sec en ahob 25
Collega's en reizigers kunnen vanaf vrijdag 13 maart tot en met donderdag 19 maart stoelen testen voor de nieuwe Sprinters van NS. In de stationshal van Rotterdam Centraal is hiervoor een speciale proefopstelling geplaatst. De stoelentest wordt zaterdag 14 maart om 11.30 uur officieel geopend door sprinter Dafne Schippers. Ze zal dan, samen met diverse jeugdsprinters uit de regio Rotterdam, stemmen op haar favoriete stoel.
Iedereen die invloed wil hebben op de keuze voor nieuwe treinstoelen, kan ter plaatste stemmen voor de meest comfortabele stoel. Er is daarbij keuze uit drie typen. Het oordeel van de reiziger weegt zwaar bij de definitieve keuze. Daarnaast zal NS kijken naar aspecten als ergonomie en duurzaamheid.
In december maakte NS bekend 118 nieuwe Sprinters bij treinenbouwer CAF te kopen. De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG), zoals de trein gaat heten, gaat naar verwachting in 2018 rijden op het Nederlandse spoor. Het gaat om treinen van CAF -type Civity- die nu al rijden in meerdere landen. De treinen worden net als de nieuwste NS Sprinters (SLT) transparant met brede deuren voor veel in- en uitstappers, energiezuinig en toegankelijk voor rolstoelgebruikers (inclusief een rolstoeltoegankelijk toilet).
ik heb de opstelling van een afstand gezien en ik meende dat de 1e klas stoelen verdacht veel op die uit de ddz leken. zou opzich wel sjiek zijn voor een sprinter
Op woensdag 11 maart 2015 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: De verkeersregels zijn heel eenduidig op dat vlak, de overweg voldoet netjes aan de regelgeving en het zicht is ruim voldoende als het weer dat toelaat. Dusja..
mijn idee dus ook. Het enige dat ik hier van kan zeggen is dat het juist door het ruime zicht toch nog regelmatig mis gaat, omdat mensen dan af en toe een verkeerde inschatting maken van de ruimte die ze nog hebben en de snelheid van het naderende voertuig. Maar dat is geen fout van ProRail, de wegbeheerder of de machinist die hier rekening mee moet houden.
Dat ziet er best wel goed uit voor sprinterstoelen.
Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen.
Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen.
En toen vroeg je of je op haar schoot mocht zitten omdat de stoelen inmiddels wat minder zaten?
Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen.
Op woensdag 11 maart 2015 12:32 schreef dennistd het volgende: Het ergste vind ik eigenlijk als de stoelen wat naar voren hellen zoals bij Arriva. Op die manier heb je steeds het gevoel dat je eraf glijdt...
Als ze een paar graden meer achterover gezet worden zijn het best redelijke stoelen, maar op deze manier passen er natuurlijk meer in.
Voor mijn gevoel hangen sommige stoelen meer voorover dan andere. Meestal heb ik er geen last van, maar af en toe kom ik een bankje tegen dat iets naar voren lijkt te hellen en dan zit het gelijk minder lekker
Lunchlezing voor onze studievereniging, een vrij algemeen praatje over de positie van Arriva op het Nederlandse spoor en technieken die zij zelf hebben ontwikkeld om het hele gebeuren zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Voor dat laatste konden ze ook de komende jaren nog genoeg techneuten gebruiken, dus vandaar dat de CEO himself dat praatje voor een stel werktuigkundigen kwam houden .
Vond het vooral interessant om te horen hoeveel Arriva bespaart door onderhoud zelf uit te voeren en in treinen zelf het aantal reizigers te tellen. Bizar dat NS jaarlijks miljoenen te weinig aan jaarkaarten en trajectkaarten heeft uitbetaald.
Lunchlezing voor onze studievereniging, een vrij algemeen praatje over de positie van Arriva op het Nederlandse spoor en technieken die zij zelf hebben ontwikkeld om het hele gebeuren zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Voor dat laatste konden ze ook de komende jaren nog genoeg techneuten gebruiken, dus vandaar dat de CEO himself dat praatje voor een stel werktuigkundigen kwam houden .
Vond het vooral interessant om te horen hoeveel Arriva bespaart door onderhoud zelf uit te voeren en in treinen zelf het aantal reizigers te tellen. Bizar dat NS jaarlijks miljoenen te weinig aan jaarkaarten en trajectkaarten heeft uitbetaald.
Die laatste alinea snap ik niet, kan je het toelichten?
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn.
Iets soortgelijks was er toch in Amsterdam, waar GVB na afschaffing van de strippenkaart ineens zoveel geld extra overhield dat ze een paar aangekondigde bezuinigingen (lees: lijnen schrappen, frequenties verlagen, ...) konden terugdraaien?
Iets soortgelijks was er toch in Amsterdam, waar GVB na afschaffing van de strippenkaart ineens zoveel geld extra overhield dat ze een paar aangekondigde bezuinigingen (lees: lijnen schrappen, frequenties verlagen, ...) konden terugdraaien?
Jup. Maar dat kwam niet alleen door minder zwartreizigers maar ook vanwege de prijsverhoging die de OVC met zich meebracht.