op kleine kutstations loop je sowieso gewoon over het spoor het perron opquote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende:
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( )?
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdamquote:Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.
Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.
Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.
En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.
Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
Gelukkig maar. Scheelt weer tijd en geldquote:Op zondag 8 maart 2015 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook
quote:Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?quote:He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.
Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Zitten voorop twee zwarte vlaggetjes?quote:Op maandag 9 maart 2015 07:10 schreef FredvZ het volgende:
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:21 schreef _serial_ het volgende:
'Kartelwaakhond ACM ziet af van boete NS'
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.
Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik
Hoorde het net live op het nieuws, de verslaggeefster kwam er niet meer bovenuitquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
Ik vermoed toch dat de meeste al dan niet dakloze zwartrijders uit de grote steden komen en niet uit Tweede Schubbekutterveensterzijl.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennisquote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Tyfoontest geslaagd 1 minuut lang op Rotterdam cs
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niksquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef BanzaiNL het volgende:
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
klopt thalys deed ook meequote:Op maandag 9 maart 2015 09:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis
Met vertraging, geheel in stijlquote:Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef boriq het volgende:
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?quote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Op Utrecht zijn toch ook genoeg mensen om zo'n figuur te vloeren als ie probeert te vluchten...quote:Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
Het is wel goed voor de reiziger!quote:Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?quote:Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.quote:
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.
Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)quote:Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.quote:Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Geen idee, ben niet zo thuis bij Arrivaquote:Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef James1988 het volgende:
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.
Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
[..]
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.
Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
Want NS heeft geen ervaring met teveel bieden om per se een concessie te winnen..quote:Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Waarschijnlijk wel ja, maar aan moeten zien hoe iemand in elkaar getimmerd wordt is ook zo ietsquote:Op maandag 9 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?
Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..
Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |