abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150425543
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
wat een partypoopers :+
pi_150429152
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:31 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
pi_150429407
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
pi_150429840
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.

In Engeland kan je ook gewoon door stations heen lopen van de ene naar de andere kant, echter als je naar de treinen of underground wilt, kom je poortjes tegen waar je niet zomaar langs komt.
pi_150430279
Het is vrij eenvoudig om zonder kaartje langs die poortjes te komen als je wilt, zeker als er geen toezicht bij elke passage komt (wat niet gaat gebeuren). Je kan bijvoorbeeld redelijk makkelijk achter iemand aanlopen, dan gaat het alarm weliswaar loeien maar als niemand daarop ingrijpt gebeurt er niets. Je kan ook inchecken door het poortje gaan en dan direct weer uitchecken. Het zal allemaal zwartrijden een stuk moeilijker maken en het gaat een hoop zwartrijders tegenhouden (vooral het type profiteur dat het rekensommetje heeft gemaakt hoe vaak HC's langskomen maar ermee kapt als iedereen merkt dat je zwartrijd) maar een tuig-muur is het niet.

Het zal er iig op neer komen dat je én controles in de trein krijgt en het gezeur met je kaartje presenteren aan zo'n fucking poortje.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:17:28 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150430992
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmeren :{
pi_150431177
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
  zondag 8 maart 2015 @ 20:25:14 #208
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431478
quote:
18s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende:
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Uitchecken op het perron en gewoon doorlopen :Y
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431540
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
  zondag 8 maart 2015 @ 20:27:01 #210
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431615
Aan de kant van de HvA zijn er maar twee afgesloten, de kant van de bussen is er een open volgens mij. Maar vaak staat dat deurtje in het midden gewoon open :')
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431690
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:28:18 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150431710
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende:
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten open
pi_150431850
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende:
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
Neee hoor
pi_150432051
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
pi_150432357
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende:
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.
pi_150433126
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
  zondag 8 maart 2015 @ 20:49:05 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150433216
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
die andere is ook dichtgehekt, waar die tunnel net klaar is (of bijna).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150433357
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende:
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:01:51 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150434035
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.

NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.

NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
pi_150434682
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?
pi_150434740
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
pi_150434893
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers. ^O^
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:15:21 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150434913
Zo, het mag wat kosten bij BzV... Esther en Beetje gaan 1e klas naar Berlijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:15:28 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150434921
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef xcachet het volgende:
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
Stakingen? :? Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 21:16:40 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435009
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.

  zondag 8 maart 2015 @ 21:18:50 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150435134
Nou, wachten op de rest dus..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150435175
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stakingen? :? Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:23:55 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435442
Was hier eigenlijk al voorbij gekomen dat er vandaag weer een HC (op de Benelux) met de dood bedreigd was omdat diegene geen kaartje had en een UvB/boete weigerde? S&V heeft die persoon in Roosendaal uit de trein gehaald en aan de politie overgedragen.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:28:47 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150435791
quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
Zolang ik het maar de dag van tevoren weet heb ik er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 maart 2015 @ 21:28:47 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150435792
BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12 Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
  zondag 8 maart 2015 @ 21:30:15 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435929
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:31:13 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150436029
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:28 schreef Pino112 het volgende:
BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12 Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:32:18 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150436127
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende:
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.

[ afbeelding ]
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150436251
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende:
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:33:55 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436280
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:35:34 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150436456
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:01 schreef greavy het volgende:
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
[ link | afbeelding ]NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.

[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.

[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:35:52 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150436479
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:36:10 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436515
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben.
Althans, normaal. Nu zal hij wel rood gehad hebben.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:36:39 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436567
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Deze is enkel voor personeel standplaats Zutphen. Misschien dat er andere standplaatsen ook iets plannen.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:38:52 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436778
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
pi_150436961
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef xcachet het volgende:

[..]

Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers. ^O^
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.

Degene die dan zwart rijden worden gepakt bij het uitstappen. Of ze moeten uitstappen op kleinere stations en heel veel omwegen nemen.

Al met al denk ik dat de huidige manier van controleren niet effectief is en wellicht ook onveilig.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:49:47 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150437834
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan?
Zetten ze dan ook tijdelijk van die bieden neer met rijtuigen volgorde etc.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:52:54 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150438103
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:55:44 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150438350
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende:
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 22:02:50 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150439275
Richting Duitsland waren ze steeds wel op tijd. De 148, die oorspronkelijk om 13:44 uit Deventer moest vertrekken naar Zwolle (zonder stop) en Hanzelijn naar Amsterdam, had +38 uit Deventer. Die zat daardoor achter de IC naar Zwolle, en liep de vertraging iets op. Inlopen richting Amsterdam lukte ook niet, want er zaten her en der sprinters enzo in de weg.

De 146, oorspronkelijk om 15:44 uit Deventer richting Amsterdam via Zwolle(zonder stop) en Hanzelijn had +18 in Hengelo, +14 uit Deventer. Die zal een goed pad hebben kunnen krijgen, want werd in Zwolle vóór de IC naar Den Haag van 16:15 via de Hanzelijn gebonjourd, en had daardoor in Almere nog maar +7 ofzo.
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 22:05:32 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150439591
Die van 19.58u had wat vertraging door reeën langs het spoor bij de oostvaardersplassen en vertrok van spoor 3.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_150439618
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).

Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_150440110
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).

Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.

Maar ach, er veranderd toch niks, over 5 jaar zullen we ongetwijfeld nog steeds met dit probleem zitten. Er zal ook niet geinvesteerd worden in goede poorten. Laat de zwartrijders maar personeel in elkaar slaan. Daar lijkt het op bij de NS top.
  zondag 8 maart 2015 @ 22:15:14 #249
258802 Yreal
henk..!
pi_150440643
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht :')

1tje Open en ze gaan hun doel voorbij... :P
  zondag 8 maart 2015 @ 22:18:00 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150441167
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht :')

1tje Open en ze gaan hun doel voorbij... :P
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
  zondag 8 maart 2015 @ 22:21:07 #251
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150441462
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( _O_ )?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zondag 8 maart 2015 @ 22:25:59 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150441844
Wel bijzonder dat er nu na een jaar of tien "ineens" allemaal dingen "blijken" waar kennelijk nooit over nagedacht is, maar die een kind kan verzinnen :') Om te janken, zoveel onkunde bij elkaar ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 22:31:26 #253
258802 Yreal
henk..!
pi_150442262
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
op kleine kutstations loop je sowieso gewoon over het spoor het perron op :')
  zondag 8 maart 2015 @ 22:33:47 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150442426
Maar gaat er nou morgen gestaakt worden of moet ik de wekker zetten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 22:34:53 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150442508
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende:
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( _O_ )?
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen. :)

Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.

Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.

En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.

Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
  zondag 8 maart 2015 @ 22:41:25 #256
258802 Yreal
henk..!
pi_150442962
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen. :)

Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.

Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.

En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.

Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdam
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2015 @ 23:30:52 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150445924
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook :)
Gelukkig maar. Scheelt weer tijd en geld :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2015 @ 00:28:49 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150447970
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
  maandag 9 maart 2015 @ 06:40:28 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150449940
Had ook NOOIT iemand van tevoren kunnen bedenken natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 maart 2015 @ 07:10:04 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150450035
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
So we just called him Fred
pi_150450228
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
quote:
He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.

Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 07:50:03 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150450279
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:10 schreef FredvZ het volgende:
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
Zitten voorop twee zwarte vlaggetjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 07:55:01 #263
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150450335
Dat perrontekort in Enschede als de Pimpel rijdt lijkt nu compleet te zijn opgelost, gepland is nu ook dat de sprinter naar Apeldoorn van :58 op spoor 3 gepland staan samen met de sprinter naar Zwolle van :04 die er dan achter staat, zodat de sprinter uit Zwolle gewoon op spoor 4 binnen kan komen.
pi_150450526
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:30:22 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150450619
quote:
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
pi_150450705
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.

Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:47:59 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150450912
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.

Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik

Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
  maandag 9 maart 2015 @ 09:01:27 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150451084
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
  maandag 9 maart 2015 @ 09:04:01 #269
317899 ZwarteKater
Absoluut niet wit!
pi_150451116
In Groningen begon een arrivageval met toeters, echter werd deze direct overstemd door de ICM die er naast stond.
{content}
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 09:05:04 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150451134
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
Hoorde het net live op het nieuws, de verslaggeefster kwam er niet meer bovenuit _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 9 maart 2015 @ 09:05:46 #271
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_150451144
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Ik vermoed toch dat de meeste al dan niet dakloze zwartrijders uit de grote steden komen en niet uit Tweede Schubbekutterveensterzijl.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 09:08:52 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150451189
Arriva de vechydallijn deed ook mee... 'Goedemorgen Dalfsen'
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150451412
Tyfoontest geslaagd :P 1 minuut lang op Rotterdam cs
  maandag 9 maart 2015 @ 09:26:15 #274
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150451440
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
  maandag 9 maart 2015 @ 09:27:22 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150451460
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Tyfoontest geslaagd :P 1 minuut lang op Rotterdam cs
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis :P
  maandag 9 maart 2015 @ 09:28:09 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150451474
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 maart 2015 @ 09:28:53 #277
383242 BanzaiNL
Henk de Vries
pi_150451490
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:34:40 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_150451588
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef BanzaiNL het volgende:
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:39:35 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150451633
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:49:43 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150451770
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
pi_150452042
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis :P
klopt thalys deed ook mee
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:28:05 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452456
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef boriq het volgende:
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
Met vertraging, geheel in stijl :')

Rond 9:15 hingen ze op Zwolle ook af en toe even aan de typhoon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:30:16 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452518
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 10:30:44 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150452533
De dader is ontkomen.
pi_150452835
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef greavy het volgende:
De dader is ontkomen.
Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
dag
  maandag 9 maart 2015 @ 10:45:51 #286
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150452916
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
:{ :{ :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:46:22 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452928
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
Op Utrecht zijn toch ook genoeg mensen om zo'n figuur te vloeren als ie probeert te vluchten...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 10:49:02 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150452993
Telegraaf meldt 't nu ook al: Klikje
Conducteur bloedneus geslagen

UTRECHT -
Een conducteur is zo hard geslagen dat hij er een bloedneus aan over heeft gehouden. Dat gebeurde maandagochtend vroeg op Utrecht CS, zo bevestigt de NS.

De aanleiding voor het geweld is onbekend. De dader is voor zover bekend niet opgepakt. De conducteur zal aangifte doen.

Doodsbedreiging
Zondag is een conducteur op het traject Antwerpen - Rotterdam bedreigd door een zwartrijder. De NS-medewerker werd onder meer met de dood bedreigd. De zwartrijder is opgepakt door de politie in Roosendaal.
Zaterdag was het raak in Helmond. Daar werd een conducteur geschopt en bespuugd door een zwartrijder. De politie heeft de man aangehouden.
De NS voert maandag actie tegen het geweld dat het personeel ondervindt tijdens hun werk.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:14:37 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150453696
Gaat lekker ja. Landelijke staking in 3....2....1....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150453750
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
Het is wel goed voor de reiziger!
  maandag 9 maart 2015 @ 11:17:54 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150453780
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?

Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..

Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 maart 2015 @ 11:21:19 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150453877
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is wel goed voor de reiziger!
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.

Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
pi_150453899
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als dit een rechtsgang scheelt, ja.

Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.

Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:26:11 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150454014
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
quote:
Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.

Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
pi_150454034
Meeliften op het raamwerkcontract materieel van NSR of Abbelio Deutschland?? Lijkt me niet dat dat verboden is, dat doet DB Regio namelijk ook..
  maandag 9 maart 2015 @ 11:27:59 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150454054
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.

Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
pi_150454065
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef James1988 het volgende:
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.

Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
Geen idee, ben niet zo thuis bij Arriva :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2015 @ 11:29:35 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150454097
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)

[..]

Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.

Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150454642
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Want NS heeft geen ervaring met teveel bieden om per se een concessie te winnen..
En Limburg heeft geen ervaring in later financieel bij te moeten springen omdat men te goedkoop inschreef...

Ow wacht :+
dag
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 12:03:08 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150455155
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?

Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..

Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
Waarschijnlijk wel ja, maar aan moeten zien hoe iemand in elkaar getimmerd wordt is ook zo iets
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')