abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:28:36 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150389355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.

[..]

Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer _O-
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.
Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 07-03-2015 17:33:41 ]
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 17:32:53 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150389453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.

[..]

Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer _O-
*O* *O* *O* feest der herkenning
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:38:54 #154
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150389631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.
Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.
Hebben ze dan toch snel gefixt :Y
pi_150389722
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Dan doen wij het nog goed met de Noord-Zuid lijn :+
pi_150389871
Ach ja België, het land van de Grand Travaux Inutiles
pi_150390205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:19 schreef ZwarteKater het volgende:
Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.

De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.
Over een paar jaar is het een volwaardig perron! :)
pi_150391332
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden! :o
pi_150394769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Awesome!
pi_150398515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden! :o
SGM _O_ Ramen kunnen openen _O_
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 21:26:59 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150398597
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden! :o
Zeker. De nieuwste Plan V's zijn jonger dan die oudste SGM's
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 21:49:05 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150399731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:50 schreef b2py het volgende:
Dennis, wanneer was die Schwebebahn ook alweer?
2 mei, tenzij de Deutsche Bahn besluit om Gronau eruit te gooien die dag. Maar voor zover ik via DB Netze de werkzaamheden kan bekijken is dat niet het geval.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_150402503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ach ja België, het land van de Grand Travaux Inutiles
Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:

http://www.rtbf.be/info/m(...)iege-1986?id=6549783

Luik wilde een metro, uiteindelijk 2.5 kilometer tunnel gebouwd voor niks :') Hier in een/de ingang van die tunnel: https://www.google.nl/map(...)2,125m/data=!3m1!1e3

Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen:
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2015 22:45:29 ]
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:54:41 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150403191
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Is dat niet het enige exemplaar?

Filmpje: (hij doet het zelfs met sneeuw)


[ Bericht 33% gewijzigd door Fred op 07-03-2015 23:14:16 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:12:23 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150403995
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Gevonden in de historie van Fok: PTA / De slapende premetro van Antwerpen
So we just called him Fred
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:19:53 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150404299
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:

[..]

Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:

http://www.rtbf.be/info/m(...)iege-1986?id=6549783

Luik wilde een metro, uiteindelijk 2.5 kilometer tunnel gebouwd voor niks :') Hier in een/de ingang van die tunnel: https://www.google.nl/map(...)2,125m/data=!3m1!1e3

Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen: [ afbeelding ]
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Wat een weerzinwekkend ding is het, verschrikkelijk
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:25:06 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150404479
Charleroi heeft trouwens ook nog kilometers nooit afgebouwde metrospoor liggen.
http://www.charleroi.woelmuis.nl/nl-metro.html
So we just called him Fred
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:42:15 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150405122
Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein.
Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.

En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft óók een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.

[ Bericht 34% gewijzigd door Fred op 08-03-2015 00:08:17 ]
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 23:50:57 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150405478
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

SGM _O_ Ramen kunnen openen _O_
Dat is dan het enige positieve aan die krengen. Met juiste gereedschap werken alle ramen los trouwens

Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 00:48:39 #170
258802 Yreal
henk..!
pi_150407487
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:25 schreef FredvZ het volgende:
Charleroi heeft trouwens ook nog kilometers nooit afgebouwde metrospoor liggen.
http://www.charleroi.woelmuis.nl/nl-metro.html
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
  zondag 8 maart 2015 @ 07:39:08 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150411471
Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.

NS meldt echter alleen:

Aanpassing treinverkeer Tilburg

Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.

Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.

[ Bericht 34% gewijzigd door greavy op 08-03-2015 08:01:35 ]
pi_150411535
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 07:39 schreef greavy het volgende:
Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.

Aanpassing treinverkeer Tilburg

Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.

Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.
En de trein Venlo denhaag rijdt dus ook niet. Is het nu zo moeilijk voor de NS om alles te vermelden? :')
  zondag 8 maart 2015 @ 08:03:25 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150411585
De wijzigingen via een kort lijstje (want zoveel verschillende treinseries zijn het niet) even vermelden zou geen kwaad kunnen, inderdaad. Als onwetende reiziger zou ik niet gelijk begrijpen dat de intercity extra stopt, wat dus wel gebeurt.
pi_150411803
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:40 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.

Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 08:32:10 ]
pi_150411962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Is dat niet het enige exemplaar?

Filmpje: (hij doet het zelfs met sneeuw)
Vet de belgen liepen ver voor!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150411969
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:17:03 #177
256146 b2py
Beton!
pi_150412196
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?
En Charleroi is een stad in Wallonië..
  zondag 8 maart 2015 @ 10:16:19 #178
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150412875
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
Schilderachtige vergane industriële glorie. best mooi voor de liefhebber. :Y
pi_150412917
een grote gevulde bus ging hier net door de stationsstraat... even spieken op ns.nl en ja. geen treinverkeer Alkmaar-Haarlem/Zaandam. dat hadden ze ook niet voorspeld.
wegens herstelwerkzaamheden, tot 11:30 geen treinverkeer
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 8 maart 2015 @ 10:35:42 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150413090
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:42 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein.
Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.
Dat is nu een datacenter geloof ik?

Onder Amsterdam CS ligt nog ergens een stuk metrotunnel om de Ringlijn aan te sluiten op de IJ-metro of zo. Gaat nooit meer gebruikt worden want het past totaal niet in het plaatje NoordZuidlijn en IJ-tram.

quote:
En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft óók een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.
En die kende ik nog niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 maart 2015 @ 11:05:24 #181
256146 b2py
Beton!
pi_150413567
Weer raak, vannacht conducteur mishandeld in Helmond door een zwartrijder..
  zondag 8 maart 2015 @ 11:08:03 #182
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150413618
Minder treinen tussen Den Bosch en Tilburg is natuurlijk gelul. Veel stoptreinreizigers hebben 20 minuten aan hun broek.
  zondag 8 maart 2015 @ 11:17:30 #183
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150413768
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:05 schreef b2py het volgende:
Weer raak, vannacht conducteur mishandeld in Helmond door een zwartrijder..
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ing-conducteur.dhtml

:r :r :r :r :r :r :r :r :r
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 11:33:23 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150413990
Het volgende station is goor

Eens ff kijken in Delft vandaag
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 maart 2015 @ 11:35:08 #185
258802 Yreal
henk..!
pi_150414027
Die overgang die bij Gouda kapot was gereden van de week hebben ze gewoon dicht gemaakt :')
  zondag 8 maart 2015 @ 11:36:22 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_150414050
Net mijn ov diep in een tas met kleren voor een dicht poortje gestaan terwijl de trein er al was :')
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 11:41:43 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150414183
In Enschede stond de stopper naar Zwolle er ook al toen ik uit de auto stapte. Sterker nog: hij stond er als het goed is ook al toen ik de deur uitging :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 maart 2015 @ 11:47:46 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_150414326
Veel politie op Utrecht CS :{
pi_150415441
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:47 schreef Yreal het volgende:
Veel politie op Utrecht CS :{
Fc Utrecht speelt thuis.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 12:35:53 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150415455
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Fc Utrecht speelt thuis.
Ja erg logisch :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 13:38:48 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150417027
In de trein naar Den Haag/Rotterdam zit vanuit Utrecht ook al een s&v-team om 'groepen voetbalsupporters te monitoren'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 13:48:44 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150417267
En op Gouda staat ook politie. Blijkbaar nogal een risicowedstrijd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 13:55:52 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150417455
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:35 schreef Yreal het volgende:
Die overgang die bij Gouda kapot was gereden van de week hebben ze gewoon dicht gemaakt :')
Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 maart 2015 @ 14:56:49 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150419078
Siemens heeft nog steeds interesse in een fusie van hun transportactiviteiten met die van Alstom, zo schrijft BFMtv. Met deze fusie zou Siemens/Alstom beter opgewassen zijn tegen de steeds groter wordende concurrentie uit Azië: China's twee treinenfabrikanten (CNR en CSR) zijn vorig jaar gefuseerd en Hitachi heeft z'n pijlen gericht op Europa.
  zondag 8 maart 2015 @ 15:03:45 #195
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150419242
Wou vandaag even bij Halte Assel wat fotootjes maken van de treintjes, maar blijkbaar rijden er snelbussen tussen Apd en Amf :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 15:52:13 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150420462
Voor wie naar Delft wil komen: je kunt rondlopen op het viaduct!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 maart 2015 @ 16:21:42 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150421404
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie naar Delft wil komen: je kunt rondlopen op het viaduct!
Apart!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 16:23:56 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150421501
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 maart 2015 @ 16:24:22 #199
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150421516
:')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 8 maart 2015 @ 17:41:10 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150424290
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
Jammer de bammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150425543
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
wat een partypoopers :+
pi_150429152
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:31 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
pi_150429407
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
pi_150429840
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.

In Engeland kan je ook gewoon door stations heen lopen van de ene naar de andere kant, echter als je naar de treinen of underground wilt, kom je poortjes tegen waar je niet zomaar langs komt.
pi_150430279
Het is vrij eenvoudig om zonder kaartje langs die poortjes te komen als je wilt, zeker als er geen toezicht bij elke passage komt (wat niet gaat gebeuren). Je kan bijvoorbeeld redelijk makkelijk achter iemand aanlopen, dan gaat het alarm weliswaar loeien maar als niemand daarop ingrijpt gebeurt er niets. Je kan ook inchecken door het poortje gaan en dan direct weer uitchecken. Het zal allemaal zwartrijden een stuk moeilijker maken en het gaat een hoop zwartrijders tegenhouden (vooral het type profiteur dat het rekensommetje heeft gemaakt hoe vaak HC's langskomen maar ermee kapt als iedereen merkt dat je zwartrijd) maar een tuig-muur is het niet.

Het zal er iig op neer komen dat je én controles in de trein krijgt en het gezeur met je kaartje presenteren aan zo'n fucking poortje.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:17:28 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150430992
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmeren :{
pi_150431177
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
  zondag 8 maart 2015 @ 20:25:14 #208
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431478
quote:
18s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende:
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Uitchecken op het perron en gewoon doorlopen :Y
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431540
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
  zondag 8 maart 2015 @ 20:27:01 #210
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431615
Aan de kant van de HvA zijn er maar twee afgesloten, de kant van de bussen is er een open volgens mij. Maar vaak staat dat deurtje in het midden gewoon open :')
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431690
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:28:18 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150431710
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende:
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten open
pi_150431850
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende:
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
Neee hoor
pi_150432051
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
pi_150432357
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende:
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.
pi_150433126
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
  zondag 8 maart 2015 @ 20:49:05 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150433216
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
die andere is ook dichtgehekt, waar die tunnel net klaar is (of bijna).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150433357
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende:
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:01:51 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150434035
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.

NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.

NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
pi_150434682
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?
pi_150434740
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
pi_150434893
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers. ^O^
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:15:21 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150434913
Zo, het mag wat kosten bij BzV... Esther en Beetje gaan 1e klas naar Berlijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:15:28 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150434921
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef xcachet het volgende:
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
Stakingen? :? Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 21:16:40 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435009
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.

  zondag 8 maart 2015 @ 21:18:50 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150435134
Nou, wachten op de rest dus..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150435175
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stakingen? :? Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:23:55 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435442
Was hier eigenlijk al voorbij gekomen dat er vandaag weer een HC (op de Benelux) met de dood bedreigd was omdat diegene geen kaartje had en een UvB/boete weigerde? S&V heeft die persoon in Roosendaal uit de trein gehaald en aan de politie overgedragen.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:28:47 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150435791
quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
Zolang ik het maar de dag van tevoren weet heb ik er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 maart 2015 @ 21:28:47 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150435792
BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12 Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
  zondag 8 maart 2015 @ 21:30:15 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435929
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:31:13 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150436029
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:28 schreef Pino112 het volgende:
BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12 Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:32:18 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150436127
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende:
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.

[ afbeelding ]
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150436251
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende:
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:33:55 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436280
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:35:34 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150436456
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:01 schreef greavy het volgende:
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
[ link | afbeelding ]NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.

[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.

[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:35:52 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150436479
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:36:10 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436515
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben.
Althans, normaal. Nu zal hij wel rood gehad hebben.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:36:39 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436567
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Deze is enkel voor personeel standplaats Zutphen. Misschien dat er andere standplaatsen ook iets plannen.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:38:52 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150436778
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
pi_150436961
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef xcachet het volgende:

[..]

Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers. ^O^
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.

Degene die dan zwart rijden worden gepakt bij het uitstappen. Of ze moeten uitstappen op kleinere stations en heel veel omwegen nemen.

Al met al denk ik dat de huidige manier van controleren niet effectief is en wellicht ook onveilig.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:49:47 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150437834
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan?
Zetten ze dan ook tijdelijk van die bieden neer met rijtuigen volgorde etc.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:52:54 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150438103
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:55:44 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150438350
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende:
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 22:02:50 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150439275
Richting Duitsland waren ze steeds wel op tijd. De 148, die oorspronkelijk om 13:44 uit Deventer moest vertrekken naar Zwolle (zonder stop) en Hanzelijn naar Amsterdam, had +38 uit Deventer. Die zat daardoor achter de IC naar Zwolle, en liep de vertraging iets op. Inlopen richting Amsterdam lukte ook niet, want er zaten her en der sprinters enzo in de weg.

De 146, oorspronkelijk om 15:44 uit Deventer richting Amsterdam via Zwolle(zonder stop) en Hanzelijn had +18 in Hengelo, +14 uit Deventer. Die zal een goed pad hebben kunnen krijgen, want werd in Zwolle vóór de IC naar Den Haag van 16:15 via de Hanzelijn gebonjourd, en had daardoor in Almere nog maar +7 ofzo.
  Redactie Sport zondag 8 maart 2015 @ 22:05:32 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150439591
Die van 19.58u had wat vertraging door reeën langs het spoor bij de oostvaardersplassen en vertrok van spoor 3.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_150439618
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).

Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_150440110
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).

Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.

Maar ach, er veranderd toch niks, over 5 jaar zullen we ongetwijfeld nog steeds met dit probleem zitten. Er zal ook niet geinvesteerd worden in goede poorten. Laat de zwartrijders maar personeel in elkaar slaan. Daar lijkt het op bij de NS top.
  zondag 8 maart 2015 @ 22:15:14 #249
258802 Yreal
henk..!
pi_150440643
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht :')

1tje Open en ze gaan hun doel voorbij... :P
  zondag 8 maart 2015 @ 22:18:00 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150441167
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht :')

1tje Open en ze gaan hun doel voorbij... :P
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
  zondag 8 maart 2015 @ 22:21:07 #251
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150441462
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( _O_ )?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zondag 8 maart 2015 @ 22:25:59 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150441844
Wel bijzonder dat er nu na een jaar of tien "ineens" allemaal dingen "blijken" waar kennelijk nooit over nagedacht is, maar die een kind kan verzinnen :') Om te janken, zoveel onkunde bij elkaar ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 22:31:26 #253
258802 Yreal
henk..!
pi_150442262
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
op kleine kutstations loop je sowieso gewoon over het spoor het perron op :')
  zondag 8 maart 2015 @ 22:33:47 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150442426
Maar gaat er nou morgen gestaakt worden of moet ik de wekker zetten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 22:34:53 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150442508
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende:
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( _O_ )?
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen. :)

Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.

Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.

En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.

Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
  zondag 8 maart 2015 @ 22:41:25 #256
258802 Yreal
henk..!
pi_150442962
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen. :)

Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.

Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.

En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.

Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdam
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2015 @ 23:30:52 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150445924
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook :)
Gelukkig maar. Scheelt weer tijd en geld :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2015 @ 00:28:49 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150447970
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
  maandag 9 maart 2015 @ 06:40:28 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150449940
Had ook NOOIT iemand van tevoren kunnen bedenken natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 maart 2015 @ 07:10:04 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150450035
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
So we just called him Fred
pi_150450228
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
quote:
He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.

Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 07:50:03 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150450279
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:10 schreef FredvZ het volgende:
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
Zitten voorop twee zwarte vlaggetjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 07:55:01 #263
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150450335
Dat perrontekort in Enschede als de Pimpel rijdt lijkt nu compleet te zijn opgelost, gepland is nu ook dat de sprinter naar Apeldoorn van :58 op spoor 3 gepland staan samen met de sprinter naar Zwolle van :04 die er dan achter staat, zodat de sprinter uit Zwolle gewoon op spoor 4 binnen kan komen.
pi_150450526
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:30:22 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150450619
quote:
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
pi_150450705
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.

Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:47:59 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150450912
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.

Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik

Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
  maandag 9 maart 2015 @ 09:01:27 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150451084
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
  maandag 9 maart 2015 @ 09:04:01 #269
317899 ZwarteKater
Absoluut niet wit!
pi_150451116
In Groningen begon een arrivageval met toeters, echter werd deze direct overstemd door de ICM die er naast stond.
{content}
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 09:05:04 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150451134
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
Hoorde het net live op het nieuws, de verslaggeefster kwam er niet meer bovenuit _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 9 maart 2015 @ 09:05:46 #271
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_150451144
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Ik vermoed toch dat de meeste al dan niet dakloze zwartrijders uit de grote steden komen en niet uit Tweede Schubbekutterveensterzijl.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 09:08:52 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150451189
Arriva de vechydallijn deed ook mee... 'Goedemorgen Dalfsen'
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150451412
Tyfoontest geslaagd :P 1 minuut lang op Rotterdam cs
  maandag 9 maart 2015 @ 09:26:15 #274
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150451440
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
  maandag 9 maart 2015 @ 09:27:22 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150451460
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Tyfoontest geslaagd :P 1 minuut lang op Rotterdam cs
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis :P
  maandag 9 maart 2015 @ 09:28:09 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150451474
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal :D
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 maart 2015 @ 09:28:53 #277
383242 BanzaiNL
Henk de Vries
pi_150451490
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:34:40 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_150451588
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef BanzaiNL het volgende:
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:39:35 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150451633
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:49:43 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150451770
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
pi_150452042
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis :P
klopt thalys deed ook mee
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:28:05 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452456
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef boriq het volgende:
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
Met vertraging, geheel in stijl :')

Rond 9:15 hingen ze op Zwolle ook af en toe even aan de typhoon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:30:16 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452518
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 10:30:44 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150452533
De dader is ontkomen.
pi_150452835
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef greavy het volgende:
De dader is ontkomen.
Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
dag
  maandag 9 maart 2015 @ 10:45:51 #286
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150452916
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal :r . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
:{ :{ :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:46:22 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150452928
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
Op Utrecht zijn toch ook genoeg mensen om zo'n figuur te vloeren als ie probeert te vluchten...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 maart 2015 @ 10:49:02 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150452993
Telegraaf meldt 't nu ook al: Klikje
Conducteur bloedneus geslagen

UTRECHT -
Een conducteur is zo hard geslagen dat hij er een bloedneus aan over heeft gehouden. Dat gebeurde maandagochtend vroeg op Utrecht CS, zo bevestigt de NS.

De aanleiding voor het geweld is onbekend. De dader is voor zover bekend niet opgepakt. De conducteur zal aangifte doen.

Doodsbedreiging
Zondag is een conducteur op het traject Antwerpen - Rotterdam bedreigd door een zwartrijder. De NS-medewerker werd onder meer met de dood bedreigd. De zwartrijder is opgepakt door de politie in Roosendaal.
Zaterdag was het raak in Helmond. Daar werd een conducteur geschopt en bespuugd door een zwartrijder. De politie heeft de man aangehouden.
De NS voert maandag actie tegen het geweld dat het personeel ondervindt tijdens hun werk.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:14:37 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150453696
Gaat lekker ja. Landelijke staking in 3....2....1....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150453750
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
Het is wel goed voor de reiziger!
  maandag 9 maart 2015 @ 11:17:54 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150453780
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?

Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..

Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 maart 2015 @ 11:21:19 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150453877
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is wel goed voor de reiziger!
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.

Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
pi_150453899
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als dit een rechtsgang scheelt, ja.

Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.

Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:26:11 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150454014
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
quote:
Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.

Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
pi_150454034
Meeliften op het raamwerkcontract materieel van NSR of Abbelio Deutschland?? Lijkt me niet dat dat verboden is, dat doet DB Regio namelijk ook..
  maandag 9 maart 2015 @ 11:27:59 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150454054
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.

Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
pi_150454065
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef James1988 het volgende:
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.

Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
Geen idee, ben niet zo thuis bij Arriva :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2015 @ 11:29:35 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150454097
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)

[..]

Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.

Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150454642
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Want NS heeft geen ervaring met teveel bieden om per se een concessie te winnen..
En Limburg heeft geen ervaring in later financieel bij te moeten springen omdat men te goedkoop inschreef...

Ow wacht :+
dag
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 12:03:08 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150455155
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?

Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..

Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
Waarschijnlijk wel ja, maar aan moeten zien hoe iemand in elkaar getimmerd wordt is ook zo iets
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 12:03:34 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150455171
Vol
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')