Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
[..]
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
[..]
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
Hebben ze dan toch snel gefixtquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.
Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.
Dan doen wij het nog goed met de Noord-Zuid lijnquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Over een paar jaar is het een volwaardig perron!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:19 schreef ZwarteKater het volgende:
Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.
De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.
Awesome!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
SGMquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden!
Zeker. De nieuwste Plan V's zijn jonger dan die oudste SGM'squote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden!
2 mei, tenzij de Deutsche Bahn besluit om Gronau eruit te gooien die dag. Maar voor zover ik via DB Netze de werkzaamheden kan bekijken is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:50 schreef b2py het volgende:
Dennis, wanneer was die Schwebebahn ook alweer?
Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ach ja België, het land van de Grand Travaux Inutiles
Is dat niet het enige exemplaar?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Gevonden in de historie van Fok: PTA / De slapende premetro van Antwerpenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Wat een weerzinwekkend ding is het, verschrikkelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:
http://www.rtbf.be/info/m(...)iege-1986?id=6549783
Luik wilde een metro, uiteindelijk 2.5 kilometer tunnel gebouwd voor niksHier in een/de ingang van die tunnel: https://www.google.nl/map(...)2,125m/data=!3m1!1e3
Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen: [ afbeelding ]
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Dat is dan het enige positieve aan die krengen. Met juiste gereedschap werken alle ramen los trouwensquote:
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:25 schreef FredvZ het volgende:
Charleroi heeft trouwens ook nog kilometers nooit afgebouwde metrospoor liggen.
http://www.charleroi.woelmuis.nl/nl-metro.html
En de trein Venlo denhaag rijdt dus ook niet. Is het nu zo moeilijk voor de NS om alles te vermelden?quote:Op zondag 8 maart 2015 07:39 schreef greavy het volgende:
Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.
Aanpassing treinverkeer Tilburg
Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.
Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Vet de belgen liepen ver voor!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is dat niet het enige exemplaar?
Filmpje: (hij doet het zelfs met sneeuw)
Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?quote:Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
En Charleroi is een stad in Wallonië..quote:Op zondag 8 maart 2015 08:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?
Schilderachtige vergane industriële glorie. best mooi voor de liefhebber.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
Dat is nu een datacenter geloof ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:42 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein.
Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.
En die kende ik nog niet!quote:En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft óók een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ing-conducteur.dhtmlquote:Op zondag 8 maart 2015 11:05 schreef b2py het volgende:
Weer raak, vannacht conducteur mishandeld in Helmond door een zwartrijder..
Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de treinquote:Op zondag 8 maart 2015 11:35 schreef Yreal het volgende:
Die overgang die bij Gouda kapot was gereden van de week hebben ze gewoon dicht gemaakt
Apart!quote:Op zondag 8 maart 2015 15:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie naar Delft wil komen: je kunt rondlopen op het viaduct!
Jammer de bammer.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
wat een partypoopersquote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.quote:Op zondag 8 maart 2015 08:31 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsenquote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmerenquote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Uitchecken op het perron en gewoon doorlopenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende:
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten openquote:Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende:
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Neee hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende:
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende:
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels
die andere is ook dichtgehekt, waar die tunnel net klaar is (of bijna).quote:Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende:
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.
Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..quote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Stakingen?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef xcachet het volgende:
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stakingen?Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Zolang ik het maar de dag van tevoren weet heb ik er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ookquote:Op zondag 8 maart 2015 21:28 schreef Pino112 het volgende:
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningenquote:Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende:
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.
[ afbeelding ]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende:
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:01 schreef greavy het volgende:
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
[ link | afbeelding ]NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.
[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.
[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Deze is enkel voor personeel standplaats Zutphen. Misschien dat er andere standplaatsen ook iets plannen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Nope. De stops:quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef xcachet het volgende:
[..]
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende:
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).
Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjesquote:Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht![]()
1tje Open en ze gaan hun doel voorbij...
op kleine kutstations loop je sowieso gewoon over het spoor het perron opquote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende:
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ()?
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdamquote:Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.
Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.
Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.
En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.
Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
Gelukkig maar. Scheelt weer tijd en geldquote:Op zondag 8 maart 2015 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook
quote:Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?quote:He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.
Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Zitten voorop twee zwarte vlaggetjes?quote:Op maandag 9 maart 2015 07:10 schreef FredvZ het volgende:
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:21 schreef _serial_ het volgende:
'Kartelwaakhond ACM ziet af van boete NS'
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.
Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik
Hoorde het net live op het nieuws, de verslaggeefster kwam er niet meer bovenuitquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
Ik vermoed toch dat de meeste al dan niet dakloze zwartrijders uit de grote steden komen en niet uit Tweede Schubbekutterveensterzijl.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennisquote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Tyfoontest geslaagd1 minuut lang op Rotterdam cs
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niksquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef BanzaiNL het volgende:
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
klopt thalys deed ook meequote:Op maandag 9 maart 2015 09:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennis
Met vertraging, geheel in stijlquote:Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef boriq het volgende:
om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal. Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende:
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal. Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Op Utrecht zijn toch ook genoeg mensen om zo'n figuur te vloeren als ie probeert te vluchten...quote:Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar hangen zo veel camera's dat die wel te vinden moet zijn toch?
Het is wel goed voor de reiziger!quote:Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?quote:Op maandag 9 maart 2015 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.quote:
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als dit een rechtsgang scheelt, ja.
Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)quote:Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.quote:Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Geen idee, ben niet zo thuis bij Arrivaquote:Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef James1988 het volgende:
Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.
Maar zoiets heeft Arriva toch ook?
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
[..]
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.
Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
Want NS heeft geen ervaring met teveel bieden om per se een concessie te winnen..quote:Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Waarschijnlijk wel ja, maar aan moeten zien hoe iemand in elkaar getimmerd wordt is ook zo ietsquote:Op maandag 9 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?
Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..
Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |