Aka de Nationale Schoenen-op-bank Brigade.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
fair enough. Maar in België mag je toch gewoon van de conducteur kopen? Waarom dan deze moeite?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 21:48 schreef Ireyon het volgende:
Je moet de aparte Go Pass Roosendaal kiezen, niet de standaard Go Pass 1.
Nieuwe regels, je betaalt nu 7 euro toeslag als je bij de conducteur koopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
fair enough. Maar in België mag je toch gewoon van de conducteur kopen? Waarom dan deze moeite?
Hebben we in Nederland ook voor 65-plussers, maar voor zover ik weet alleen in de bus van Syntus: http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/65-plus-kaartje.aspxquote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:32 schreef Yreal het volgende:
België
http://www.belgianrail.be(...)antie-zitplaats.aspx
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben we in Nederland ook voor 65-plussers, maar voor zover ik weet alleen in de bus van Syntus: http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/65-plus-kaartje.aspx
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
Dat zou inderdaad kunnen, maar de enige reden waarom ze die 'zitplaatsgarantie' afgeven is omdat de bussen na 9:00 praktisch leeg zijn en je die 'garantie' dus gerust kunt geven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
de praktisch uitwerking lijkt me geweldigquote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
maar zij hebben wel weer ons land opgebouwd en we moeten alles wat wij hebben aan hen dankenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
twitter:rijdendetreinen twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 10:09:59Storing Amersfoort-Utrecht C. (herstelwerkzaamheden) voorbij; nog wel een langere reistijd. http://t.co/M59XdpqLeJ #ns reageer retweet
Realistisch ingeschat dus. Goede zaak.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:14 schreef b2py het volgende:
Wauw, dat is wel een half uur eerder dan de prognose!
Absoluut!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Realistisch ingeschat dus. Goede zaak.
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:40 schreef dennistd het volgende:
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
In de praktijk staat er altijd wel iemand op van de 38 mensen die zitten (incl. klapzitjes). Het is meer om ze zover te krijgen om met de bus te gaan, want het argument 'ik heb geen zitplaats' is hiermee weggenomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:48 schreef frederik het volgende:
[..]
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus?
Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt"
Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende:
Voor zover ik weet wel
Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zijn de weg kwijt in Hengeloooo, hij staat nu op spoor 11
quote:lb (za 07 mrt 2015 12:17:40 http://somda.nl/forum/16217/p530396/):
Klopt was op verzoek van de machinist zelf. Op spoor 11 sta je niemand in de weg voor het halen van een bak koffie en het wachten op een pad naar de Watergraafsmeer aldus de machinist.
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende:
Voor zover ik weet wel
Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ik reis altijd met een GoPass + kaartje Grens-Essen, en dat mag gewoon in de Benelux.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
(Waarom is dan maar de vraag, maar goed)
Oke mooi. Iedere euro is er toch weer eentje...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reis altijd met een GoPass + kaartje Grens-Essen, en dat mag gewoon in de Benelux.
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
[..]
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:17 schreef greavy het volgende:
Ik zie NS er ook wel voor aan "sorry, aanrijding. Stap maar uit en zoek het maar uit." te gaan roepen...
Hij heeft wel gewoon gelijk hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeurenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Greavy het nu wel heel erg zwart bekijkt..
Waarom dan heb je toch tot essen een geldig grenskaartje en vanaf daar een gopass?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
(Waarom is dan maar de vraag, maar goed)
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Kwam vanaf Bentheim en dat spoor is ook alleen maar vanuit die richting bereikbaar. Richting de Meer moest de loc inderdaad keren op de vrije baan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:51 schreef boriq het volgende:
[..]
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keerquote:Tussen Almelo en Mariënberg rijden minder stoptreinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Ik heb een keer Den Haag HS - Roosendaal via Blijdorpboog - Utrecht - Den Bosch gedaan, zonder tussenstops. Gaafste rit ooitquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |