wat een partypoopersquote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.quote:Op zondag 8 maart 2015 08:31 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsenquote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmerenquote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Uitchecken op het perron en gewoon doorlopenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende:
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten openquote:Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende:
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Neee hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende:
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende:
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels
die andere is ook dichtgehekt, waar die tunnel net klaar is (of bijna).quote:Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende:
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.
Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..quote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Stakingen?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef xcachet het volgende:
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stakingen?Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Zolang ik het maar de dag van tevoren weet heb ik er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ookquote:Op zondag 8 maart 2015 21:28 schreef Pino112 het volgende:
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningenquote:Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende:
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.
[ afbeelding ]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende:
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:01 schreef greavy het volgende:
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
[ link | afbeelding ]NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.
[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.
[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Deze is enkel voor personeel standplaats Zutphen. Misschien dat er andere standplaatsen ook iets plannen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Nope. De stops:quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef xcachet het volgende:
[..]
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende:
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).
Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjesquote:Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht![]()
1tje Open en ze gaan hun doel voorbij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |