Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stakingen?Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Zolang ik het maar de dag van tevoren weet heb ik er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik had iets mee gekregen over personeel dat gaat staken in Hoofddorp.
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ookquote:Op zondag 8 maart 2015 21:28 schreef Pino112 het volgende:
twitter:BDStadsgezicht twitterde op zondag 08-03-2015 om 21:22:12Net binnen: treinongeluk Tilburg. machinist reed door rood sein. http://t.co/7oIp6piKfa reageer retweet
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningenquote:Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende:
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.
[ afbeelding ]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende:
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:01 schreef greavy het volgende:
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
[ link | afbeelding ]NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.
[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.
[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Deze is enkel voor personeel standplaats Zutphen. Misschien dat er andere standplaatsen ook iets plannen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Nope. De stops:quote:Op zondag 8 maart 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef xcachet het volgende:
[..]
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope. De stops:
- Amsterdam
- Almere Centrum
- Zwolle (enkel richting Duitsland)
en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder
Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende:
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer.
Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).
Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjesquote:Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht![]()
1tje Open en ze gaan hun doel voorbij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |