abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150425543
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
wat een partypoopers :+
pi_150429152
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:31 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
pi_150429407
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
pi_150429840
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.

In Engeland kan je ook gewoon door stations heen lopen van de ene naar de andere kant, echter als je naar de treinen of underground wilt, kom je poortjes tegen waar je niet zomaar langs komt.
pi_150430279
Het is vrij eenvoudig om zonder kaartje langs die poortjes te komen als je wilt, zeker als er geen toezicht bij elke passage komt (wat niet gaat gebeuren). Je kan bijvoorbeeld redelijk makkelijk achter iemand aanlopen, dan gaat het alarm weliswaar loeien maar als niemand daarop ingrijpt gebeurt er niets. Je kan ook inchecken door het poortje gaan en dan direct weer uitchecken. Het zal allemaal zwartrijden een stuk moeilijker maken en het gaat een hoop zwartrijders tegenhouden (vooral het type profiteur dat het rekensommetje heeft gemaakt hoe vaak HC's langskomen maar ermee kapt als iedereen merkt dat je zwartrijd) maar een tuig-muur is het niet.

Het zal er iig op neer komen dat je én controles in de trein krijgt en het gezeur met je kaartje presenteren aan zo'n fucking poortje.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:17:28 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150430992
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmeren :{
pi_150431177
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
  zondag 8 maart 2015 @ 20:25:14 #208
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431478
quote:
18s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende:
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Uitchecken op het perron en gewoon doorlopen :Y
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431540
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
  zondag 8 maart 2015 @ 20:27:01 #210
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150431615
Aan de kant van de HvA zijn er maar twee afgesloten, de kant van de bussen is er een open volgens mij. Maar vaak staat dat deurtje in het midden gewoon open :')
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150431690
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:28:18 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150431710
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende:
Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten open
pi_150431850
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende:
Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen :P
Neee hoor
pi_150432051
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
pi_150432357
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende:
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels :')
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.
pi_150433126
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
  zondag 8 maart 2015 @ 20:49:05 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150433216
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de trein
die andere is ook dichtgehekt, waar die tunnel net klaar is (of bijna).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150433357
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende:
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.

Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:01:51 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150434035
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag.
NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.

NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.

NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr
8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
pi_150434682
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?
pi_150434740
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
pi_150434893
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.

In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.

In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations..
Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers. ^O^
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:15:21 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150434913
Zo, het mag wat kosten bij BzV... Esther en Beetje gaan 1e klas naar Berlijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2015 @ 21:15:28 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150434921
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef xcachet het volgende:
Wat is er tot zo ver bekend over stakingen?
Stakingen? :? Ik weet dat ze een minuut gaan toeteren morgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2015 @ 21:16:40 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150435009
Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')