Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjesquote:Op zondag 8 maart 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
Doe sowieso gewoon die poortjes of allemaal Open, of allemaal dicht![]()
1tje Open en ze gaan hun doel voorbij...
op kleine kutstations loop je sowieso gewoon over het spoor het perron opquote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende:
Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ()?
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdamquote:Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.
Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (£ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.
Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.
En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.
Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
Gelukkig maar. Scheelt weer tijd en geldquote:Op zondag 8 maart 2015 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gelukkig, hoeven we geen onderzoek meer te doen ook
quote:Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?quote:He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.
Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Zitten voorop twee zwarte vlaggetjes?quote:Op maandag 9 maart 2015 07:10 schreef FredvZ het volgende:
Welkom in de sauna naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Ik weet niet wat ze met ICM4236 hebben gedaan, maar als ze deze kachel inbouwen op alle wissels zijn we in 1 klap van alle vastgevroren wissels af.
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:21 schreef _serial_ het volgende:
'Kartelwaakhond ACM ziet af van boete NS'
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Ik vind het maar een raar verhaal, het eindrapport is zo precies het tegenovergestelde van het concept?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.
Kartelwaakhond: NS deed niet aan machtsmisbruik
Hoorde het net live op het nieuws, de verslaggeefster kwam er niet meer bovenuitquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
Ik vermoed toch dat de meeste al dan niet dakloze zwartrijders uit de grote steden komen en niet uit Tweede Schubbekutterveensterzijl.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook ervoor zorgen dat je niet kan zwartrijden op kleine kutstations overal... Nu staan er daar enkel paaltjes
Je was niet de enige op Rotterdam CS hoorde ik van een kennisquote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Tyfoontest geslaagd1 minuut lang op Rotterdam cs
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niksquote:Op maandag 9 maart 2015 09:01 schreef James1988 het volgende:
09:00, de machinist van deze sprinter heeft een minuut lang getoeterd. Wat een kabaal
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef BanzaiNL het volgende:
Heeft iemand beeld/geluid van de actie? Hier niks gehoord.
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |