abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 maart 2015 @ 16:53:08 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150499927
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is geen raket :P
Nee dat stinkding waar hij nou in zit schiet lekker op :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2015 @ 16:55:13 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150500003
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat stinkding waar hij nou in zit schiet lekker op :P
Dat ligt aan de dienstregeling, niet aan het DD-AR :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:55:30 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_150500014
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat stinkding waar hij nou in zit schiet lekker op :P
Hij is sneller dan jij in ieder geval. En sneller dan VIRM en sneller dan koplopers.
pi_150500338
Ik zit in een plan-V, net Albanië hier. De lichten doen het niet en er is geen airco.
pi_150500964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef b2py het volgende:
Ik zit in een plan-V, net Albanië hier. De lichten doen het niet en er is geen airco.
Daar was wel wat groepsdruk voor nodig...:)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 maart 2015 @ 17:23:24 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150500996
Ns kijken, wat zullen we knutselen? Ik denk stripjes duct tape met aan de ene kant de tekst "stiltecoupé" en aan de andere kant een flinke dot watten met chloroform. Ja daar gaan we maar eens een proef mee houden denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:34:20 #207
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150501308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef b2py het volgende:
Ik zit in een plan-V, net Albanië hier. De lichten doen het niet en er is geen airco.
Twente. Letterlijk het Oostblok van Nederland.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37:10 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150501381
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:34 schreef boriq het volgende:

[..]

Twente. Letterlijk het Oostblok van Nederland.
nee hoor, dat is Oldambt met Scheemda, Winschoten en Nieuweschans :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150501653
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:34 schreef boriq het volgende:

[..]

Twente. Letterlijk het Oostblok van Nederland.
Wat een hel dit..
pi_150501922
Ik ben trouwens ook niet zo'n goede treindienstleider is vandaag gebleken, twee treinen laten botsen tegen elkaar..
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 maart 2015 @ 17:55:10 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150501937
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een hel dit..
Crybaby :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:57:11 #212
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150502011
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee hoor, dat is Oldambt met Scheemda, Winschoten en Nieuweschans :P
Eigenlijk alles ten oosten van de lijn Emmen - Groningen - Delfzijl :s)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:57:49 #213
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150502035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:54 schreef b2py het volgende:
Ik ben trouwens ook niet zo'n goede treindienstleider is vandaag gebleken, twee treinen laten botsen tegen elkaar..
Dan heeft Prorail misschien nog wel een leuk aanbod voor je :P
pi_150502430
Beantwoording Kamervragen over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Hoogland (PvdA) over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS.

Wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur

Besluit tot wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur. De wijziging houdt verband met de verdeling van de capaciteit van de hoofdspoorweginfrastructuur, aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen en de verlening van de concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025.

Kamerbrief over eventueel intrekken (delen) concessie op grond van Wet personenvervoer 2000

Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over eventuele intrekking van (delen van) de concessies vervoer en beheer hoofdrailnet (ontwerpconcessies) naar aanleiding van de motie De Boer.
pi_150502807
'Vier partijen in de race voor nieuwe Intercity'
Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine.

NS heeft op dit moment een aanbestedingsprocedure lopen voor de ICNG met een capaciteit van 30.000 zitplaatsen, op termijn uit te breiden tot 80.000. “Daar doen we aan mee”, laat Hagemeier, verantwoordelijk voor Siemens Mobility in Nederland, desgevraagd weten. Over welk type Siemens aan NS wil gaan leveren, doet hij nog geen uitspraken.

Naast Siemens dingen volgens Hagemeier het Franse Alstom, het Canadese Bombardier en het Zwitserse Stadler mee. De drie concurrenten van Siemens hebben hun deelname nog niet bevestigd. De bedrijven moeten in elk geval een type leveren met een dienstsnelheid van 200 kilometer per uur die zowel geschikt is voor het hoofdrailnet als de HSL. Daarom moet het materieel ook bicourant worden voor 1500 V en 25 kV en uitgerust zijn met zowel ATB als Ertms.

Ook NS wil nog geen mededelingen doen, behalve dat er vier partijen op dit moment in de verificatiefase zitten, waarbij een groot aantal concept-specificaties wordt getoetst. In mei gaat het biedingstraject van de ICNG een nieuwe fase in. Dan mogen de geselecteerde partijen in een request for proposal de eisen van NS verder gaan uitwerken. Tot slot wordt partijen de mogelijkheid gegeven een best and final offer uit te brengen, waaruit dan de meest geschikte bouwer wordt geselecteerd. NS-topman Timo Huges zei op de jaarpresentatie dat bij nieuw materieel bewezen techniek doorslaggevend is.

NS wil de eerste treinen in 2020 geleverd hebben, en ze daadwerkelijk inzetten in 2021. Een omschakeling van 1500 Volt naar 3000 Volt is op termijn een optie, net als een vervolgorder voor grensoverschrijdend materieel.

Siemens had eerder al een gooi gedaan naar de bouw van de nieuwe Sprinter, maar moest het afleggen tegen CAF. “Bij de Sprinter waren we gewoon veel te duur”, zegt Hagemeier daarover. “Misschien zijn we dan net iets te eerlijke Duitse ingenieurs en zeggen we dat een bepaalde eis niet kan. Ik ben benieuwd hoe onze conculega’s dat doen.”
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:44:11 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150503675
quote:
ben benieuwd.. vorige week nog een interne enquête in zitten vullen over het werken in het huidige Ic materieel en wensen/ideeën voor nieuw mat
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:49:44 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150503699
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ben benieuwd.. vorige week nog een interne enquête in zitten vullen over het werken in het huidige Ic materieel en wensen/ideeën voor nieuw mat
"Graag een masseuse toevoegen"
pi_150503757
Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol.
pi_150503783
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Graag een masseuse toevoegen"
gewoon een massagestoel is genoeg
pi_150503798
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol.
heb ik ingevuld :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:54:04 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150503841
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gewoon een massagestoel is genoeg
Met happy ending? :+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:57:08 #223
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_150503949
PowerNapExpress-rijtuig erin?
doei
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:03:05 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150504118
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

heb ik ingevuld :)
Bravo, altijd zo'n drama bij IC Vlissingen of verkapte IC Amsterdam - Breda
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2015 @ 19:07:58 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150504305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
Misschien kan er nu ook een keer gedacht worden aan ruimte voor bagage in treinen van en naar Schiphol.
Is wel een goede, want de meeste treinen die Schiphol aandoen zijn nou niet bepaald geschikt voor mensen met koffers. De meeste mensen ook niet, zie het gedonder met het in/uitklappen van het hengsel bij de sleepkoffer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150505408
Stadler heeft het voor de Russische Aeroexpress-treinen zo opgelost:

Onder:

Boven:


Qua bagageruimte is het nog altijd niet enorm en er zullen een paar zitplaatsen voor opgeofferd moeten worden, maar het is een stuk beter dan niks (en VIRM). Russische treinen zijn wel een stuk groter, dus of er plaats voor is is een tweede.
pi_150505513
Je kan er plaats voor maken..
pi_150505595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef J.B. het volgende:
Stadler heeft het voor de Russische Aeroexpress-treinen zo opgelost:

Onder:
[ afbeelding ]
Boven:
[ afbeelding ]

Qua bagageruimte is het nog altijd niet enorm en er zullen een paar zitplaatsen voor opgeofferd moeten worden, maar het is een stuk beter dan niks (en VIRM). Russische treinen zijn wel een stuk groter, dus of er plaats voor is is een tweede.
:9~
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:50:46 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150506159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:36 schreef b2py het volgende:
Je kan er plaats voor maken..
In de Benelux waren er vroeger ook gewoon bagagerekken, en in de Thalys en ICE bestaat dat nog steeds.
pi_150506179
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je zal het vast al weten maar het was een overwegstoring tussen delft en rijswijk. Ik zat helaas in de trein er net voor.
is er toch ook nog maar eentje?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2015 @ 19:52:55 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150506271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:36 schreef b2py het volgende:
Je kan er plaats voor maken..
In Rusland hebben ze er dan ook de ruimte voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150506288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:36 schreef b2py het volgende:
Je kan er plaats voor maken..
Had de NS niet een of andere luchtpijp van het dak naar de vloer verplaatst om een extra zitplaats te kunnen creëren? Ik herinner me vaag dat dat problemen opleverde met sneeuw. Als ze al zo'n toeren uithalen voor een extra zitplaats heb ik er een hard hoofd in dat ze bereid zijn plaats te gaan maken voor bagagerekken :P
pi_150506349
Achja, stoelen werken ook wel. In de tgv/ice rekken past de helft ook niet...
pi_150507186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:53 schreef J.B. het volgende:

[..]

Had de NS niet een of andere luchtpijp van het dak naar de vloer verplaatst om een extra zitplaats te kunnen creëren? Ik herinner me vaag dat dat problemen opleverde met sneeuw. Als ze al zo'n toeren uithalen voor een extra zitplaats heb ik er een hard hoofd in dat ze bereid zijn plaats te gaan maken voor bagagerekken :P
Nee, sneeuwproblemen komen via de onderkant..
  dinsdag 10 maart 2015 @ 20:19:31 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150507221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, sneeuwproblemen komen via de onderkant..
Ja, de sneeuw werd de elektronica in gezogen via die naar de onderkant verplaatste pijp. :)
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 20:22:32 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150507307
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

In de Benelux waren er vroeger ook gewoon bagagerekken, en in de Thalys en ICE bestaat dat nog steeds.
PKP EIC heeft ook van die rekken in elke wagon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150507659
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

PKP EIC heeft ook van die rekken in elke wagon.
PKP _O_
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 20:44:11 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150508084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

PKP _O_
*O*
Heb met de Wawel van Breslau naar Hamburg Harburg. Best fijne verbinding eigenlijk, jammer dat ie niet meer bestaat
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150508469
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

*O*
Heb met de Wawel van Breslau naar Hamburg Harburg. Best fijne verbinding eigenlijk, jammer dat ie niet meer bestaat
Berlin - Poznan met de Berlin - Warszawa express!

En die Wawel, beetje kansloze trein met maar vijf rijtuigen op Cottbus - Hamburg en drie op Wroclaw - Cottbus :')
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:06:12 #240
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_150509129
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

heb ik ingevuld :)
Ach goede slalomtest in de sprinter altijd. :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_150511065
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:57 schreef boriq het volgende:

[..]

Dan heeft Prorail misschien nog wel een leuk aanbod voor je :P
We hebben beeld :P:

Volledig relais interlocking gestuurd vanaf een computer met treindienstleiderachtige omgeving.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2015 @ 21:49:38 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150511215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:46 schreef b2py het volgende:

[..]

We hebben beeld :P:

Volledig relais interlocking gestuurd vanaf een computer met treindienstleiderachtige omgeving.
Boem is ho, ook bij Vos :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 maart 2015 @ 22:15:34 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150512564
quote:
De Onderzoeksraad voor Veiligheid
begint een onderzoek naar het lek dat
ontstond in een goederenwagon na een
botsing op het spoor in Tilburg.
Afgelopen vrijdag kwam er een giftig
gas vrij nadat een passagierstrein op
een goederentrein was gebotst.

De botsing veroorzaakte een lekkage in
een ketelwagen die gevuld was met het
ontvlambare gas butadieen.Een aantal
mensen raakte lichtgewond doordat ze
het reukloze gas hadden ingeademd.

De Onderzoeksraad wil achterhalen hoe
de ketelwagen lek kon raken.Dat moet
resulteren in aanbevelingen over het
veiliger maken van het goederenvervoer.
great. En ondertussen rijden er al 100 jaar ketelwagens rond die blijkbaar bij een tikje met lage snelheid al lek kunnen raken. En sterker nog, we hebben een ongeval nodig om daar meer over te leren. Zo zo. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 23:12:22 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150515637
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Berlin - Poznan met de Berlin - Warszawa express!

En die Wawel, beetje kansloze trein met maar vijf rijtuigen op Cottbus - Hamburg en drie op Wroclaw - Cottbus :')
Vond het en prima verbinding eigenlijk ;) Wel leuk stukje van ergens in polen tot Cottbus met een dieselloc ervoor.

Maar gezien de bezetting tot Cottbus/Berlijn niet onlogisch dat ie is opgeheven.

EIC Panorama had ook fijne rijtuigen. Splinternieuw of compleet nieuw interieur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:57:07 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150517298
De Belgen zijn begonnen met testritten met een AM75 "Varkensneus" New Look:


Verschrikkelijk lelijk, als je het mij vraagt _O-
pi_150517374
Dat gele vlak :X
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 00:03:01 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150517519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:57 schreef James1988 het volgende:
De Belgen zijn begonnen met testritten met een AM75 "Varkensneus" New Look:

[ afbeelding ]

Verschrikkelijk lelijk, als je het mij vraagt _O-
Een varken heeft toch een roze neus?

Zijn dit trouwens die stellen die ze gingen renoveren en wat zo enorm lang ging duren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:11:00 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150517747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:59 schreef b2py het volgende:
Dat gele vlak :X
Zichtbaarheid :Y

Maar wel gruwelijk lelijk op dit stel.

quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een varken heeft toch een roze neus?

Zijn dit trouwens die stellen die ze gingen renoveren en wat zo enorm lang ging duren?
Ja, dat zijn deze :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:40:19 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150518424
Zal me benieuwen wanneer de volgende klaar is, maar dat zal nog wel even duren.
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:51:23 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150518584
19 Maart 2015: De laatste NMBS Desiro 08595 (3kV en 25kV) wordt dan naar Oostende overgebracht uit Duitsland.
Rond diezelfde datum ergens zou de laatste Desiro 08210 (enkel 3kV) door Brugge worden afgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')