Goeiedag. Vind dit toch en iets fijnere tijd om op te staanquote:
Dat is dat gelul dat iedereen dacht dat dat in NL verplicht was, wat helemaal niet zo bleek te zijnquote:
Godverdomme zeg, de advocaat heet 'Kolder'quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Zowel ProRail als Arriva als de Gemeente Winsum worden voor de civiele rechter gesleept vanwege de dood van een 24-jarige man vorig jaar net onder Winsum. De nabestaanden eisen van ProRail 30.000 euro voor tegemoetkoming in de begrafeniskosten, waaronder een grafsteen.
Het gaat volgens de nabestaanden om een ongeval op een overweg waar geen slagbomen zijn en niet waarschuwt als er een trein aan komt. De gemeente Winsum is in dit geval wegbeheerder en Arriva zou aansprakelijk zijn omdat de machinist pas op het moment van de aanrijding geremd heeft en niet eerder.
http://nos.nl/artikel/202(...)-voor-grafsteen.html
------
Tsja, wat ik hier nu weer van moet denken ...
Zelfs in de meest ongunstige situatie (Vrachtauto vanaf de N361 en trein richting Sauwerd) is het zicht er meer dan 450 meter. Treinen kunnen daar niet harder rijden dan 80 km/h en dus zie je bij goed zicht een trein minimaal 25 seconden van te voren als je daar moeite voor doet. Veel aankondigingen van overwegen op dubbelsporige baanvakken zijn korter (23 á 24 seconden vaak).quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:05 schreef Monopoly het volgende:
De machinist heeft juist gehandeld. Die collega is integer en handelt conform handboek.
Belachelijk dat ze hem als schuldige aanwijzen.
Het is zo'n achterlijk ruim gebied en bij de desbetreffende aanrijding was het niet mistig, gewoon goed zicht. Die man zat zelf fout omdat hij zo nodig zijn radio aan het bedienen was/met zijn telefoon speelde en toch nog op het laatste moment gas gaf om over te steken zonder te kijken of er een trein aan kwam.
als ik mij de theorie goed herinner is de rijtijd van aankondigingsbord naar de overweg bij een ahob 20sec (bij plaatselijke snelheid) en voor een aki 25 sec maar dat zou ik even na moeten kijkenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zelfs in de meest ongunstige situatie (Vrachtauto vanaf de N361 en trein richting Sauwerd) is het zicht er meer dan 450 meter. Treinen kunnen daar niet harder rijden dan 80 km/h en dus zie je bij goed zicht een trein minimaal 25 seconden van te voren als je daar moeite voor doet. Veel aankondigingen van overwegen op dubbelsporige baanvakken zijn korter (23 á 24 seconden vaak).
dit al voorbij gekomen trouwens?quote:Stoelentest Rotterdam Centraal
Collega's en reizigers kunnen vanaf vrijdag 13 maart tot en met donderdag 19 maart stoelen testen voor de nieuwe Sprinters van NS. In de stationshal van Rotterdam Centraal is hiervoor een speciale proefopstelling geplaatst. De stoelentest wordt zaterdag 14 maart om 11.30 uur officieel geopend door sprinter Dafne Schippers. Ze zal dan, samen met diverse jeugdsprinters uit de regio Rotterdam, stemmen op haar favoriete stoel.
Iedereen die invloed wil hebben op de keuze voor nieuwe treinstoelen, kan ter plaatste stemmen voor de meest comfortabele stoel. Er is daarbij keuze uit drie typen. Het oordeel van de reiziger weegt zwaar bij de definitieve keuze. Daarnaast zal NS kijken naar aspecten als ergonomie en duurzaamheid.
In december maakte NS bekend 118 nieuwe Sprinters bij treinenbouwer CAF te kopen. De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG), zoals de trein gaat heten, gaat naar verwachting in 2018 rijden op het Nederlandse spoor. Het gaat om treinen van CAF -type Civity- die nu al rijden in meerdere landen. De treinen worden net als de nieuwste NS Sprinters (SLT) transparant met brede deuren voor veel in- en uitstappers, energiezuinig en toegankelijk voor rolstoelgebruikers (inclusief een rolstoeltoegankelijk toilet).
Zo, kan het nog groter?quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:13 schreef GlennQuagmire het volgende:
Het lijken 3 verschillende ontwerpen voor 1e en 2de klas te zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry, had gewoon de url gekopieerd, zal ze ff verkleinenquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zo, kan het nog groter?
note to self: vandaag geen treinentopic op mobiel openen...
mijn idee dus ook. Het enige dat ik hier van kan zeggen is dat het juist door het ruime zicht toch nog regelmatig mis gaat, omdat mensen dan af en toe een verkeerde inschatting maken van de ruimte die ze nog hebben en de snelheid van het naderende voertuig. Maar dat is geen fout van ProRail, de wegbeheerder of de machinist die hier rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De verkeersregels zijn heel eenduidig op dat vlak, de overweg voldoet netjes aan de regelgeving en het zicht is ruim voldoende als het weer dat toelaat. Dusja..
En toen vroeg je of je op haar schoot mocht zitten omdat de stoelen inmiddels wat minder zaten?quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:20 schreef James1988 het volgende:
Dat ziet er best wel goed uit voor sprinterstoelen.
Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen.
Goed geheugen zeg.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:20 schreef James1988 het volgende:
Dat ziet er best wel goed uit voor sprinterstoelen.
Vanochtend vroeg een conducteur in een SLT aan mij "is dat geen ontzettende lijdensweg, ik zag je instappen in Breda" toen ze vlak voor Den Haag HS langs kwam lopen.
Toch wel verrassend als je dan een mannenhoofd ziet bij het googlen van die naam.quote:
Voor mijn gevoel hangen sommige stoelen meer voorover dan andere. Meestal heb ik er geen last van, maar af en toe kom ik een bankje tegen dat iets naar voren lijkt te hellen en dan zit het gelijk minder lekkerquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:32 schreef dennistd het volgende:
Het ergste vind ik eigenlijk als de stoelen wat naar voren hellen zoals bij Arriva. Op die manier heb je steeds het gevoel dat je eraf glijdt...
Dit dus:
[ afbeelding ]
Als ze een paar graden meer achterover gezet worden zijn het best redelijke stoelen, maar op deze manier passen er natuurlijk meer in.
Mwoah, in het noorden vrij normaal hoor. Ik heb een van mijn zoons ook zo genoemd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef Blistering het volgende:
[..]
Toch wel verrassend als je dan een mannenhoofd ziet bij het googlen van die naam.
Je verwacht het niet
Ah ok. Ik ken alleen dames die zo heten, dus ik vond het wel apart.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah, in het noorden vrij normaal hoor. Ik heb een van mijn zoons ook zo genoemd.
Lunchlezing voor onze studievereniging, een vrij algemeen praatje over de positie van Arriva op het Nederlandse spoor en technieken die zij zelf hebben ontwikkeld om het hele gebeuren zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Voor dat laatste konden ze ook de komende jaren nog genoeg techneuten gebruiken, dus vandaar dat de CEO himself dat praatje voor een stel werktuigkundigen kwam houden .quote:
Die laatste alinea snap ik niet, kan je het toelichten?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lunchlezing voor onze studievereniging, een vrij algemeen praatje over de positie van Arriva op het Nederlandse spoor en technieken die zij zelf hebben ontwikkeld om het hele gebeuren zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Voor dat laatste konden ze ook de komende jaren nog genoeg techneuten gebruiken, dus vandaar dat de CEO himself dat praatje voor een stel werktuigkundigen kwam houden .
Vond het vooral interessant om te horen hoeveel Arriva bespaart door onderhoud zelf uit te voeren en in treinen zelf het aantal reizigers te tellen. Bizar dat NS jaarlijks miljoenen te weinig aan jaarkaarten en trajectkaarten heeft uitbetaald.
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Die laatste alinea snap ik niet, kan je het toelichten?
Iets soortgelijks was er toch in Amsterdam, waar GVB na afschaffing van de strippenkaart ineens zoveel geld extra overhield dat ze een paar aangekondigde bezuinigingen (lees: lijnen schrappen, frequenties verlagen, ...) konden terugdraaien?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn.
Jup. Maar dat kwam niet alleen door minder zwartreizigers maar ook vanwege de prijsverhoging die de OVC met zich meebracht.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iets soortgelijks was er toch in Amsterdam, waar GVB na afschaffing van de strippenkaart ineens zoveel geld extra overhield dat ze een paar aangekondigde bezuinigingen (lees: lijnen schrappen, frequenties verlagen, ...) konden terugdraaien?
En een ongunstige verdeelsleutel toch?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jup. Maar dat kwam niet alleen door minder zwartreizigers maar ook vanwege de prijsverhoging die de OVC met zich meebracht.
Iets waar alle vervoerders last van hadden toch?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva krijgt geld van NS voor de reizigers die een jaarkaart hebben. Dat is dus schijnbaar miljoenen minder dan het eigenlijk zou moeten zijn.
Kak die was ik vergeten op te schrijven. Ik ben ondertussen les aan het geven. Herpaderp.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een ongunstige verdeelsleutel toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |