Een baksteen. Geen idee hoe dat op de bok allemaal werktquote:
Dat gaat niet werken bij een intermitterende dodeman, daarbij moet je eens in de zoveel tijd (eens per minuut geloof ik) een actie uitvoeren.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een baksteen. Geen idee hoe dat op de bok allemaal werkt
Is dat ook de reden dat je op cabinefilmpjes ook ziet dat de machinist bij een haltering de rijrichting in 'neutraal' zet?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
trein staat stil he. Geen rijrichting gekozen is geen zeurende dodeman
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat ook de reden dat je op cabinefilmpjes ook ziet dat de machinist bij een haltering de rijrichting in 'neutraal' zet?
In Engeland hebben ze daarvoor de "Driver's Reminder Appliance" (DRA) uitgevonden, een soort startonderbreker voor de tractiemotoren. Het is een knop die moet worden ingedrukt door een machinist wanneer hij:quote:Op maandag 9 maart 2015 16:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.
DE-1, DE-2, DE-3, plan U, DH-1, DH-2, DM90. Het kwam er allemaal.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende:
Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
nu?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Modale om 18:00: Herhaling van de toeteractie
Het mag natuurlijk niet te veel kostenquote:Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende:
Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
Werd net omgeroepen ja. Maar het is blijkbaar opnieuw ja zeggen en nee doen...quote:
In Rotterdam bleef het idd verdacht stil voor een toeteractie.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Werd net omgeroepen ja. Maar het is blijkbaar opnieuw ja zeggen en nee doen...
het ging dan ook al erg lang goed ..quote:Op maandag 9 maart 2015 18:00 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Spoor 6 is populair in Rotterdam Centraal
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvakquote:Op maandag 9 maart 2015 17:22 schreef boriq het volgende:
Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei.
23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet.
Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wilquote:Op maandag 9 maart 2015 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak
En een (half)slagje gewoon de dienstregeling er mee rijden?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:23 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
kans is erg klein, omdat het een lang blok isquote:Op maandag 9 maart 2015 18:23 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
quote:Op maandag 9 maart 2015 18:25 schreef Viezze het volgende:
Kan dat ding niet gewoon een slag meedraaien of is hij daar te traag voor?
Nope, is door Prorail als onhaalbaar bestempeld. Daarnaast wil de NS niet zo'n historische trein in de reguliere dienstregeling.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:25 schreef Peter het volgende:
[..]
En een (half)slagje gewoon de dienstregeling er mee rijden?
Ja, inderdaad. Zit je aan 's avonds na 00:20 of 's ochtends voor 6:30quote:Op maandag 9 maart 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kans is erg klein, omdat het een lang blok is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |