Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 19:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
James1988 | woensdag 30 juli 2014 @ 19:04 |
Duitsland. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 19:06 |
Wou ons ooit eens verwoesten ![]() | |
bork | woensdag 30 juli 2014 @ 19:34 |
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief. link met beelden -> http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950 | |
b2py | woensdag 30 juli 2014 @ 19:35 |
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije.. [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-07-2014 20:01:07 ] | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 20:32 |
ja die had ik aal eerder gepost idd. Lekker op tijd ook die wijffies ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 21:05 |
Ik heb in Finland weleens gezeik gehad. Ik reisde die dag op een interrail reisdag, maar had er ook nog wat andere tickets bij zitten (voor heel andere trajecten). Nou die moest ik er ook uit halen en ook laten zien. Wat?! RailPlus korting? Ook railpluskaart zien ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 juli 2014 @ 21:19 |
Braboneger gaat met de trein ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 21:24 |
Die baas weet hoe het leven werkt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 21:36 |
Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse? ![]() | |
Bitlord | woensdag 30 juli 2014 @ 21:43 |
Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.![]() | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:11 |
Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? ![]() Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen. Ja, ik ben een rasoptimist. | |
Peter | woensdag 30 juli 2014 @ 22:22 |
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over? | |
James1988 | woensdag 30 juli 2014 @ 22:25 |
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding. | |
Kansenjongere | woensdag 30 juli 2014 @ 22:29 |
"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan". | |
Peter | woensdag 30 juli 2014 @ 22:30 |
Bij het inleveren van de beker krijgt u een deel statiegeld teruggestort.. | |
spectrumanalyser | woensdag 30 juli 2014 @ 22:33 |
leuk he. in Mei stond ie er ook al even. fraai dat ie al die tijd niet even opgepoetst is wel tof daar in 't spoorwegmuseum. wil nog een keer daar naar de kapper. prachtig dat sfeertje | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:35 |
Volgens mij is de reden vooral dat contactloos betalen met de bankpas sneller ingevoerd werd dan verwacht. E: Ja, zie http://tweakers.net/nieuw(...)tactloos-pinnen.html. Het was vorig jaar nog de bedoeling geweest om het landelijk uit te rollen. Ik heb zelf overigens nog geen bankpas met NFC-chip erin, maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart? ![]() | |
de_boswachter | woensdag 30 juli 2014 @ 22:38 |
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo? | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:39 |
Bij de kaartautomaten met bovenaan een blauw NS-logo kun je eenmalige chipkaarten kopen (Enkele Reis/Retour etc.). Bij de andere typen automaten met bovenaan "OV-chipkaarthouders" kun je geen losse vervoerbewijzen kopen, alleen saldo laden en producten op je OV-chipkaart laden. | |
James1988 | woensdag 30 juli 2014 @ 22:39 |
Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip. Ja, dat doen ze. Ja, er staan nog kaartautomaten en ja, je kunt er ook nog enkeltjes uit halen. Die zijn wel een euro duurder... | |
Kansenjongere | woensdag 30 juli 2014 @ 22:39 |
Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geïntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen". Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral richtten op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch? | |
Peterselieman | woensdag 30 juli 2014 @ 22:40 |
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen | |
Kansenjongere | woensdag 30 juli 2014 @ 22:40 |
Je kunt online een e-ticket kopen, dan hoef je niet in- en uit te checken en betaal je geen onnodige toeslag. | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 22:41 |
IK WIL GEWOON NIET ![]() ![]() ![]() En ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die vinden dat het onzin is waarom ik het niet wil ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:41 |
Zeg dat dan gewoon in plaats van het te beargumenteren, dan laat ik je met rust ![]() | |
James1988 | woensdag 30 juli 2014 @ 22:46 |
Kaarten spoofen is tegenwoordig wat minder een probleem dan vroeger. Hoewel nog steeds dezelfde techniek wordt gebruikt (MiFare / ISO/IEC 14443) worden er tegenwoordig geen NXP-chips meer gebruikt in de kaarten. De nieuwe chips, die zich voordoen als NXP-chips, zijn voorzien van mechanismes om te detecteren wanneer de kaart wordt aangevallen om zo de boel preventief te blokkeren. Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico. | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:48 |
Op zich begrijpelijk dat er weinig tijd/geld/moeite wordt gestoken in de beveiliging van eenmalige chipkaarten; waarom zou iemand die willen kopiëren o.i.d.? Saldo eraf halen kan niet en het reisrecht/reisdatum staat erop gedrukt, dus je kan dat niet aanpassen ofzo. | |
de_boswachter | woensdag 30 juli 2014 @ 22:48 |
Thanks iedereen voor de reacties ![]() Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht. Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden... | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:49 |
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart. | |
de_boswachter | woensdag 30 juli 2014 @ 22:50 |
Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de trein ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 30 juli 2014 @ 22:53 |
Aha, goede reis dan alvast. Wie weet bevalt het goed en neem je daarna vaker weer het OV ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 30 juli 2014 @ 22:53 |
Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo. | |
#ANONIEM | woensdag 30 juli 2014 @ 23:03 |
Wat kost dat? | |
Kansenjongere | woensdag 30 juli 2014 @ 23:07 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 23:12 |
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu" | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 23:14 |
Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 23:15 |
Ik ga dat eens uitzoeken, vind ik leuk... Stop je op Marne la Vallee? Dan gooi ik wel een warme Lasagne naar binnen, net als vroeger ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 23:16 |
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVC ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 30 juli 2014 @ 23:16 |
4 personen retour met tram van P&R naar strand + een dag parkeren voor 4,50.. daar kan geen OV-chipkaart tegenop.. | |
Peter | woensdag 30 juli 2014 @ 23:16 |
Een grillplaat in de trein een idee? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 juli 2014 @ 23:17 |
Kijk anders meteen even voor de terugweg: 15:29 uit Nîmes en 20:43 aankomen in Brussel. Dan hoor ik een dineetje te krijgen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 23:24 |
ja goed ik lees dus dit, en dan weet je nog nix De menukaart http://medias.sncf.com/sn(...)ation_a_la_place.pdf | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 23:25 |
Gewoon woest een vakantiedag aanvragen voor die dagen en dan gewoon op het station klaarstaan en bier met nootjes naar binnen smijten.. en en suikerspin, en een mickey ballon! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 juli 2014 @ 23:30 |
Maargoed, je moet dus het pro première tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken. | |
derLudolf | woensdag 30 juli 2014 @ 23:32 |
Onder de noemer goed fout | |
b2py | woensdag 30 juli 2014 @ 23:45 |
ICE ![]() | |
Sandrvich | woensdag 30 juli 2014 @ 23:54 |
Nja bij de Hongaarse spoorwegen zitten kennelijk best wat corrupte conducteurs, op Drehscheibe komen ook geregeld verhalen langs. Gewoon vissen naar 'problemen' (zoals een adres niet ingevuld op de travel calender) of dingen verzinnen (er staat bagage 1 cm in het gangpad), om maar wat eurobriefjes los te peuteren bij die "rijke" westerlingen. ![]() | |
desbarts | woensdag 30 juli 2014 @ 23:58 |
Hoi, weer terug van vakantie (ok, mn laatste reactie was 14 topics terug dus k vergeef je als je me niet kent) Maar voor ik weg ging kwam ik nog op het pracht idee om de trein naar dronten te nemen i.p.v. de bus waar k een abonnement op heb. Want ik wou ook nog graag een treinkaartje in kunnen lijsten. Dus 3 dagen voor t over gaat op wegwerp troep koop ik een kaartje, poept ie zo'n graf ding uit rot automaat ![]() Gelukkig heeft ie me niet al extra toeslag voor dat ding verrekend. 5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk. T kost me 3,90 met de bus om naar dezelfde plek te reizen en t duurt maar 5 minuten langer. Wie heeft ook al weer dat stuk spoor daar neergelegd? | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 00:03 |
Nee ik heb dat PREM waarbij 1e klas maar een tientje duurder was dan 2e klas, per enkele reis. Een tientje duurder dan het goedkoopste 2e klas tarief zelfs ![]() Maar ik zal mijn luie kadaver dus naar de Bistro moeten zien te verslepen begrijp ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 00:04 |
Hou je van bussen ja? ![]() Okee jongens, kom maar op. Pek, veren, spinning wheel, alles ![]() | |
desbarts | donderdag 31 juli 2014 @ 00:10 |
Tjongejongejonge, ik zeg mn treintour zondag wel af hoor. K vind t alleen van der zotte dat als ik van de oost kant van lelystad naar de west kant van dronten nu eerst 1,30 aan een trip naar het station kwijt ben, ik dan 5,00 voor een rit van 10 minuten moet gaan betalen en dan wordt gedumpt op een industrieterrein en nog 20 minuten moet gaan lopen. Mag ik daar over klagen? | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 00:12 |
Ja tuurlijk man, kan jou t schelen ![]() | |
desbarts | donderdag 31 juli 2014 @ 00:13 |
Hoef ik nu niet meer op t spinning wheel? | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 00:23 |
Bij het privépakket van ABN AMRO is een vervangende pas gratis als je oorspronkelijke pas defect is. | |
GlennQuagmire | donderdag 31 juli 2014 @ 00:45 |
Bijzonder, bij ons keek eigenlijk iedereen ernaar, behalve de Hongaren ![]() De controleurs van de Tsjechische en Slowaakse spoorwegen zijn trouwens wel heel treurig, ze hebben niet eens een kniptang. In plaats daarvan moesten ze alles afstempelen met een soort stempel die buschauffeurs hebben. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2014 @ 00:50 |
Lelystad an sich is klachtwaardig. Ik heb daar een aantal jaren gewoond, hel en verdoemenis ![]() Je hebt overigens wel gelijk. Als je met de bus goedkoper uit bent dan de trein voor een relatief klein stuk zou ik ook met de bus gaan. Helemaal als het verschil maar 5 minuten is. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 juli 2014 @ 00:57 |
Dan moet je je computer uitzetten ![]() | |
desbarts | donderdag 31 juli 2014 @ 01:01 |
Ja, nou is het enige probleem dat die bus tot 5 ritten per dag is wegbezuinigd (3x s ochtends, 2x s middags). Omdat er een spoor ligt en die moet ik dan gebruiken ook... Maar ik ga hier maar niet verder over praten anders wordt fles boos ![]() | |
Adrie072 | donderdag 31 juli 2014 @ 02:15 |
Wel een bierhouder op 1:55 ![]() | |
Toekito | donderdag 31 juli 2014 @ 06:26 |
Uhm werkzaamheden? Beste NS er is NIKS aangekondigd rondom Rotterdam. Pas volgende week. Anyhow ik ga maar een vervangende trein zoeken! [ Bericht 7% gewijzigd door Toekito op 31-07-2014 06:34:36 ] | |
Litpho | donderdag 31 juli 2014 @ 07:02 |
Het was heel belangrijk dat Zwolle-Amsterdam evenveel bleef kosten (ondanks dat de afstand minder werd over de Hanzelijn). De tariefeenheden tussen Lelystad en Amsterdam stonden al vast, dus raad eens waar de tariefinflatie terecht is gekomen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 07:07 |
Nee ik heb Rechten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 07:10 |
er stond eigenlijk niks vast ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 08:34 |
Jij doet in Nederland tariefkilometers tellen he? En in de rest vab de wereld klooi je met lijntjes op GE toch? ![]() | |
dennistd | donderdag 31 juli 2014 @ 09:08 |
Ik ben wel voorstander van een nieuwe manier van tarieven berekenen in het OV: op basis van de hemelsbrede afstand. | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 09:11 |
Had leuk geweest bij de zoetermeer stadslijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 09:19 |
zoiets ja. Heb jij voor Frankrijk wat beters misschien? | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 09:22 |
Frankrijk weet ik niet, maar voor België kun je op de website van Infrabel een PDF vinden met daarin tot op de meter nauwkeurig de afstanden tussen dienstregelingspunten enzo. | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 09:28 |
Dat kan nooit kwaad ![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 09:30 |
Here you go: http://www.infrabel.be/nl/document-tree/Rail%20operators En dan aan de rechterkant in het mapje Bijlagen -> E. Technische documenten | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 09:48 |
Ik heb er nog eentje voor je: Frankrijk. Ga naar RFF - document de référence du réseau ferré national (netverklaring) en kies voor het dienstregelingsjaar van toepassing. Klap de sectie 'Consulter les annexes du chapitre "Chapitre 3 - Infrastructure"' uit en download het document genaamd 'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'. | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 09:53 |
Dude! ![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 09:54 |
Wat? ![]() Voor Nederland staat die informatie hier. | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 09:59 |
tsja, dat is ook een vorm van informatie presenteren ![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 10:13 |
Treinverkeer van en naar Den Haag HS is volledig gestaakt in verband met een gestrande trein. De prognose is 13:30, ik vermoed dat er eentje door rood is gegaan. | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2014 @ 10:14 |
Ik ook. Vroeger was het argument daartegen, dat je er misbruik van zou kunnen maken. Bijvoorbeeld goedkoop van Stavoren naar Amsterdam reizen door een treinkaartje naar Enkhuizen te kopen. Maar met de OV chipkaart met reizen op saldo heb je dat probleem niet meer. | |
Sandrvich | donderdag 31 juli 2014 @ 10:18 |
Bistro zou ik het nu ook weer niet willen noemen, eerder "afhaalpunt voor schoftig dure wijn/bier/zakjes chips en metrokaartjes voor Parijs". ![]() ![]() Kom zojuist op een oud fotoalbum account op een of ander gare site nog deze foto tegen die ik ergens in 2007 heb gemaakt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 10:37 |
Is het dan nodig om alles volledig plat te leggen ja? ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 juli 2014 @ 10:57 |
Ligt er aan waar hij staat. Als hij dwars door een wisselstraat staat, ben je snel klaar natuurlijk. En ik zeg het nog maar eens: gestrande trein hoeft niet per se een STS-passage te zijn. | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 11:00 |
In het geval van een STS-passage moet de boel worden stilgelegd voor onderzoek: waarom is die trein door rood gegaan? Is het een fout van de machinist, heeft de treindienstleider op het laatste moment een sein herroepen, is er een technische oorzaak? Als je dan treinen laat rijden is er een kans dat er informatie verloren gaat. Klopt, daarom zei ik ook 'ik vermoed'. Ik kan me weinig andere redenen indenken waarom een stranding 3,5 uur moet duren. | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 11:01 |
http://www.rff.fr/fr/drr_telechargement/2014/annexe6-1 WTF, in die PDF, met profielomgrenzing. Dan heb je als land al 2 verschillende maten (waarschijnlijk dus dat perron geneuzel) Heb je NOG 2 (paarse) lijntjes die er vanaf wijken. Hoezo dat dan ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 31 juli 2014 @ 11:20 |
ProRail om opheldering gevraagd. | |
DriekOplopers | donderdag 31 juli 2014 @ 11:49 |
En antwoord gekregen. Niet openbaar dus ik kan het hier niet zeggen. Maar wie bereid is om embargo niet te schenden en het wil weten, stuurt mij even een PM. Dag Rikus, Klopt. Bij Den Haag HS is een lege trein (vermoedelijk) door een rood sein gereden en op de rijweg van een andere trein gekomen. De situatie is bevroren en o.a. ILT doet onderzoek. Groet, [ Bericht 16% gewijzigd door DriekOplopers op 31-07-2014 11:57:23 ] | |
Maegrim | donderdag 31 juli 2014 @ 13:11 |
spoor 1? ![]() | |
dcm360 | donderdag 31 juli 2014 @ 14:31 |
Het was blijkbaar niet de wisselstraat waar de benelux overheen moet, want de sprinters van/naar Den Haag reden, weliswaar niet verder dan HS. | |
boriq | donderdag 31 juli 2014 @ 15:33 |
Volgens gvttreinen op Somda was het wissel 247, welke aan het einde van een van die wisselstraten zit. | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 15:51 |
Ik zal het maar weer roepen: De voorwaarden heeft men dit in verwerkt, maar je wordt NIET uitgecheckt na 6 uur. En als je dit vaker doet, er zit niemand achter een computer die iedere checkin gaat controleren "of dit misschien wel niet klopt"... Je kan gewoon 20-24 uur lang achter elkaar ingecheckt blijven, zonder enig probleem. | |
_serial_ | donderdag 31 juli 2014 @ 15:51 |
Speciaal voor de nederlanders die al 5 jaar onder een steen leven : http://www.nu.nl/binnenla(...)nd-bij-reiziger.html | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 15:56 |
Werkzaamheden Willemspoorttunnel starten aanstaande zaterdag t/m aanstaande dinsdag. Lekker weinig treintjes het weekend daar ![]() Ik durf er bijna op te wedden dat er gegarandeerd treinen korter dan 12 bakken VIRM gaan rijden ![]() | |
Yreal | donderdag 31 juli 2014 @ 16:03 |
Klopt ja, erg hendig | |
_serial_ | donderdag 31 juli 2014 @ 16:23 |
Zou het ? er rijdt bijna niets, al VIRM wat er normaal rijdt koppelen en je hebt al bijna 12 bakken. Ik moet er in elk geval heen, en vandaan komen dus ik merk het vanzelf wel ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 16:27 |
Gepland is 12 bakken VIRM, ieder halfuur tussen Lelystad - Roosendaal. | |
MTL | donderdag 31 juli 2014 @ 16:27 |
Goed nieuws voor de toeristen: vanaf 12 augustus kan er bij bijna alle kaartautomaten van NS ook met creditcard betaald worden (enkele automaten waarvan de pin-terminal nog geen creditcards aan kan uitgezonderd, deze worden in de komende weken nog vervangen). | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 16:28 |
Zo hé, dat werd tijd ook ja. | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 16:30 |
Komt de creditcardtoeslag te vervallen of blijft die gehandhaafd? Anders betaal je als toerist straks ¤ 1,50 voor je wegwerpkaartje (zonder een meter te hebben gereisd) of ¤ 0,50 voor het recht om je OV-chipkaart op te laden. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 16:33 |
* Darkwing_Duck Nederlandse rekening opzeggen kan... | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 16:34 |
Bron: OVPro | |
dcm360 | donderdag 31 juli 2014 @ 16:37 |
Nounou, dat was een flinke duik. Volgens mij ligt er nog wel een dijkje en een smal weilandje tussen het spoor en het kanaal in Souburg. | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 16:40 |
Gezellig. De ene helft van de intercity s rijdt niet en de andere met half ijzer. Joepie | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 17:23 |
Wie bepaald eigenlijk of je je foto moet verversen op zo een pasje? Mijn foto van mn chipkaart is nu 10 jaar oud, ze namen die van mn Hogeschool over waar ik 4 jaar zat en de kaart zit al in de blessuretijd... Ik hoor hier verhalen dat men een nieuwe krijgt zonder foto verversing. Als ze er dus vanuit gaan dat die foto nieuw was toen ze die kaart ongevraagd in mn brievenbus schoven, zit ik dadelijk met ene foto van 15 jaar oud... ![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 17:36 |
Volgens mij pakken ze inderdaad gewoon de foto die ze nog van je hebben. | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 17:51 |
Nieuwe pasfoto = vervangende kaart aanvragen via OV-chipkaart.nl : https://www.ov-chipkaart.(...)egevenskaartonjuist/ Je moet wel weer je oude kaart meesturen, stelletje apekoppen daar ![]() | |
Litpho | donderdag 31 juli 2014 @ 17:59 |
Duh. Het is vakantietijd, dus geef je het ijzer vakantie. | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 19:31 |
Ondanks alles trouwens al het hele jaar een gemiddelde van >5.000 km per maand ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 19:44 |
Oja, de logica is ook ver te zoeken bij Q-Park / stad Antwerpen ![]() Voorheen kon je op zaterdagen, zondagen en feestdagen voor ¤5 parkeren bij station Berchem in de Q-Park parking. Tegenwoordig kan dat alleen maar op zaterdagen, zondagen en feestdagen nu ineens terug naar ¤18. De parking wordt uitgebaat door Q-Park, maar de stad Antwerpen is weer degene die de tarieven betaald (concessieverlener). Heb er al een paar keer op zondag geparkeerd. Destijds stond er overdag toch nog wel een "leuk" aantal auto's. De laatste 2 keer waren het op -1 maar maximaal 20, en dan was -2 gesloten. Nu moet je 18 euro betalen, wat destijds 5 euro was ![]() En nee, treinreizigers betalen daar óók de volle mep. Heeft men het in Nederland op de betaalde parkeerterreinen toch beter geregeld, met korting voor treinreizigers. | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 19:45 |
En daar ging je dagje voordelig treinen....alles eraan doen om aan goedkope tickets te komen word zo gestraft... | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 19:48 |
HA HA OLIEBLIKSLAAF etc ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 19:48 |
Op zaterdagen blijft het ¤5, en op zondagen weet ik - op hoogstens 10 minuten lopen - ook wel gratis parkeerplekken in de wijk te vinden. & Anders zetten we de auto bij het Sportpaleis, en gaan we met de tram naar de stad. Of vanaf Noorderkempen ( ![]() Ik wil best dokken voor een dagje parkeren, maar vind ¤18 toch iets te duur ![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 19:49 |
Dan dump je dat ding toch gewoon bij de bioscoop (Luchtbal)? Dat is gratis ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 19:50 |
Dwaas. Moet je in Amsterdam eens proberen, ben je minstens 4 tientjes kwijt. En twee spiegels en je antenne. | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 19:51 |
En met een beetje pech de rest ook ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 19:51 |
Beter rijdtie die kutcitroën gewoon het kanaal in ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 19:51 |
Dat haal ik niet met (bijna) enkel de weekenden. In juli haalde ik de 2398 kilometer in 6 treindagen in het weekend. In juni haalde ik de 3145 kilometer in 7 treindagen in het weekend In mei haalde ik de 3840 kilometer in 9 treindagen waarvan 7 in het weekend Alleen April, toen ik op vakantie was, kwam ik over de 5.000 kilometer heen ![]() Zit nu op 26.512 kilometer in 2014 | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 19:55 |
Joah, dat had ik net ge-edit. En dan de tram. En als het van- en naar Noorderdokken voor mij haalbaar is, is dat zelfs nog goedkoper. Want spaart weer kilometers uit met de auto. Maarja, daar is ook zo'n prachtige dienst op zondag ![]() Eerste trein om 8:05 uit Noorderkempen met een prachtige aansluiting van 17 minuten richting Brussel. Laatste trein om 20:35, vanuit richting Brussel is dat 13 minuten overstap. Het zou wel 1x/uur een dienst worden, en niet dat er zomaar een rit tussenuit valt ... | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 19:58 |
Noorderkempen is handig als je het niet al te laat wilt maken, anders kun je beter die paar km extra rijden en 'm bij de bios dumpen. Vanaf daar tram 6 naar Antwerpen Centraal en je bent er. Pasgeleden had ik op die lijn een PCC waar het binnenregende. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 19:59 |
PCC? Dat zijn toch die hartstikke mooie, edoch stokoude trams? ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 19:59 |
Bij Berchem parkeren is toch wel wat makkelijker, en voor ¤5 vond ik dat geen probleem. Maar het meer dan 3x zo duur maken ineens (behalve op zaterdag), is iets te gek ![]() Heb de auto idd ook al eens bij het sportpaleis gedumpt. | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 juli 2014 @ 20:01 |
Ja, uitgezonderd Antwerpen, waar ze helemaal aan godbonken worden gereden... | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 20:01 |
Beter steek je op Berchem een stok met een rode vlag in het spoor met een kaartje eraan "Hier staakt een automobilist". En dan loop je gewoon weg ![]() | |
greavy | donderdag 31 juli 2014 @ 20:08 |
En de gehele dag ligt het spoor plat, want niemand durft die vlag weg te halen, want stakingsbreken. 10 sporen, 3 stakers ter plekke. Alle sporen gestremd ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 juli 2014 @ 20:10 |
Prima toch? | |
Dr_Flash | donderdag 31 juli 2014 @ 20:12 |
![]() | |
James1988 | donderdag 31 juli 2014 @ 20:40 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 juli 2014 @ 21:24 |
Vaak genoeg in A'dam geparkeerd (vaak Sloterdijk, maar ook wel centrum of daarbij in de buurt), nooit schade gehad. Of ligt dat aan de auto's waar ik vroeger in reed? | |
Sandrvich | vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:14 |
In Zurenborg (straten rond Dageraadplaats bijvoorbeeld) sta je véél goedkoper (en ook veilig), op zondagen zelfs gratis. | |
bork | vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:40 |
en veel mooier ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 04:05 |
In Almelo betaalde ik afgelopen zaterdag maar een euro voor een hele dag parkeren bij het station ![]() | |
Deezertje | vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:15 |
Geen papieren kaartjes meer amahoela! Transactiebewijs is zojuist gewoon geprint op papieren kaartje.. Staat erop: dit is geen vervoersbewijs... Achterkant: op dit vervoersbewijs zijn de algemene voorwaarden van NS van toepassing.. Blablablabla Ze bestaan dus nog wel, alleen zijn niet meer geldig ![]() Oh en mijn claim is afgewezen omdat de vertrektijd van 7.57 vanaf Nijmegen naar Hilversum Mediapark niet zou bestaan volgens de reisplanner. Toen was het storm en kwam ik om 11 uur aan. Dus ruim drie uur over gedaan omdat er geen treinen reden tussen Arnhem en Ede en toen ook Den Bosch platlag. Had volgens de NS niet de meest optimale reisroute gekozen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:57 |
Triest zulke dingen ja. Kun je weer oorlog gaan maken met de klanten"service". Of het er gewoon bij laten zitten om je bloeddruk te ontzien, waar ze natuurlijk op hopen. Echt, wat is daar toch misgegaan ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:59 |
Gewoon tegen @NS_online gaan zeuren o.v.v. je claimnummer. ![]() | |
Dos37 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:17 |
Daar parkeer ik elke dag inderdaad werkte super zo. Nu hebben ze gelukkig ook twee machines geplaatst. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:24 |
Nou, het is gelukt hoor, denk ik. Een nieuwe TrajectVrijMaand kopen. Maar je moet dus behalve je kaartnummer OOK nog je naam en je adres iedere keer weer invoeren (wat onzin is want al gekoppeld aan je kaartnummer). En dan kijken zij wel of het goed is ![]() En o wee als je bij "Voorletters" iets als "A B C" durft in te vullen. Daar kan Het Systeem niet mee omgaan want het had "A.B.C." moeten zijn ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:31 |
reist u met abonnement of op krediet vergeet het in en uitchecken niet | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:33 |
Dat is ook onzin eigenlijk, maar goed. In mijn geval (TrajectVrij) is er nog iets voor te zeggen. En het kost in principe geen moeite: ik heb mijn OVC in een polsband om mijn arm zitten, gewoon langs de paal lopen is genoeg ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:35 |
Goed idee, eigenlijk. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:37 |
Ja, alleen is het jammer dat er geen venstertje in zit. Sommige conducteurs willen per se de pasfoto zien en dan is de meeste handigheid alweer verloren ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:48 |
Mijn kaart heeft geen pasfoto. En dat de HC niet meer ziet dat er ProRail op staat, heeft soms ook zijn voordelen. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:53 |
Gisteren ontdekt dat je nog wel gewoon papieren CIV-kaartjes voor binnenlandse reizen in Nederland kan krijgen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:01 |
Aj d'r ok een hebbm wol: hier te koop ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:07 |
Ik denk er nog even over na. Ducttape werkt ook, in principe. Of zit daar weer metaal in verwerkt? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:10 |
Ducttape? ![]() Lekker iedere avond je arm harsen, of lekker iedere ochtend met je OVC onder de douche? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:59 |
Mijn hemel, dan loop je ook voor Jan met de korte Lul ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:07 |
niks geen last van hoor ![]() | |
Maegrim | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:13 |
![]() Nieuw speelgoed | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:20 |
Zo sta je twee uur geleden nog in het Frankfurt in het hostel, lig ik nu al in het hostel in Keulen ![]() | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:22 |
Ulgh :/ | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:39 |
Lekker veel beton gezien onderweg? ![]() | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:45 |
Ja man, genieten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:48 |
Paar tunnelwandjes gewit zeker? Met je mannenpap. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:50 |
Sowieso, we hebben wel de stopper ICE. Dus ook te Montabauer etc.. | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:54 |
als ik het goed begrijp gaat ICRm plaats maken voor DDAR. Omdat de 1700 locs worden omgebouwd voor DDM, kunnen ze niet meer rijden met ICRm. | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:12 |
Mooi ![]() Maar er mag nog wel een logootje voorop, bijvoorbeeld een verchroomde versie van het NS-logo (zoals op de nieuwe SBB-treinen). | |
_JdM_ | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:31 |
Nee. DDAR gaat DDZ vervangen uit de stoptreindienst, die op hun beurt weer ICR uit de IC Venlo-Den Haag en Zwolle-Roosendaal vervangt. Dat ICR krijgt een revisie (casco, inbouw OBIS, biotoilet, etc) en gaat worden ingezet in de Benelux (via HSL/Breda), ICd (Amsterdam-Breda en Amsterdam-Rotterdam) en uiteindelijk ook in de nieuwe Den Haag-Eindhoven via HSL. En dat DDZ rijdt momenteel stoptreinen bij gebrek/tekort aan ander materieel. Plan V nadert de uiterlijke revisiedatum (9,25 jaar na de vorige), de laatste order SLT kon niet worden gelicht ivm toiletten en de nieuwe generatie sprinters zijn er nog niet (pas een keer in 2017/2018). | |
MTL | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:31 |
Nope. ICRm gaat in de komende tijd aan de kant zodat de stammen voorbereid kunnen worden voor de HSL met de nieuwe locs (zie de foto een paar posts terug, mooi ding btw). In de plaats daarvan gaat er DDZ rijden (zoals het er nu naar uit ziet). De DDAR stammen komen gewoon weer op de baan omdat er een te kort dreigt aan sprintermaterieel, dus dat wordt tijdelijk weer ingezet tot de nieuwe sprinters geleverd worden. Edit: pff, was er weer een sneller... | |
bork | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:36 |
mooie locs? Aftandse zooi, lapmiddel, machtsmonopolie misbruik, korte termijn denken, lak aan de reiziger, lak aan afspraken, kortom wereldproduct NS! | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:36 |
Hoezo "voorbereid"? Opnieuw opgebouwd bedoel je? ICRm geldt voor op het normale spoor al als schroot. 10 jaar geleden ook al. En nu gaan ze het "voorbereiden" voor de HSL? ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:40 |
ik heb deze ICRm stellen gezien in Haarlem. toen waren ze mogelijk voorzien van een nieuwe laklaag. er zaten in ieder geval nog geen treinnummers op. als er een een dezer dagen een foto komt van het terrein Houtrakpolder dan kun je ze zien. | |
Peterselieman | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:58 |
Lelijker kunnen we het niet maken dachten ze kennelijk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:59 |
Waar dan? Behalve de e-tickets? | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:12 |
Wordt je kenteken daar trouwens gescand bij inrijden en uitrijden? Ik wou eruit rijden, had mijn OV-chipkaart al klaarliggen maar de slagboom ging vanzelf open ![]() Ik kan niet anders bedenken dan dat dat op kenteken gaat (bij inrijden koppelen aan kaartje (in dit geval OV-chipkaart)). | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:18 |
In ieder geval bij de Treinreiswinkel. Misschien ook wel bij het NS International loket. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:21 |
Die TRAXXen word ik sowieso al niet vrolijk van, dat moeten wel de saaiste locomotieven ooit zijn ![]() | |
Dos37 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:21 |
Ja inderdaad zo kun je ook zonder kaartje je betaling afhandelen. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:08 |
Zo, straks de baan weer op! Groningen - Roodeschool v.v Groningen - Leeuwarden (stopper heen, pauze, sneltrein terug) Groningen - Leeuwarden (stopper heen, stopper terug) Groningen - Nieuweschans v.v 25.05 weer klaar, en dan één dagje vrij ![]() | |
Facepalm | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:18 |
Nog een uurtje en dan stap ik hier de deur uit, Interrailen. ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:28 |
Prognose 19:00. ![]() | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:50 |
Ik werk nu elke keer zes dagen in de week, dat kan precies met onze verplichte rust: die is namelijk 45 uur. Op die manier kun je woensdag tot 16u werken, donderdag vrij zijn en vrijdag om 13u moeten beginnen, en toch je wekelijkse rust hebben. | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:54 |
Welke treinen rij je van- en naar Leeuwarden? Zit in de buurt nu, bij me pa. Misschien ga ik wel ff buurten langs de lijn | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:16 |
Heren, ik heb hulp nodig.. Morgen vertrek ik terug naar Nederland vanuit Keulen. Voor het Duitse deel heb ik mijn Interrail pas en voor het Nederlandse deel heb ik mijn weekendvrij. Medereizigers gaan mee op meereiskaartjes. Kunnen wij gewoon de ICE Keulen - Amsterdam pakken en dan binnenlandse deel op die weekendvrij+meereiskaartjes? | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:18 |
Ja. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:26 |
Top! Dat wordt een snel ritje dan. ![]() Ik kan overigens in nergens inchecken, levert dat nog issues op? | |
_JdM_ | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:36 |
Het zal vast voldoende zijn, als je incheckt bij het eerste station waar je uitstapt. | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:37 |
Je hoeft niet in te checken, want internationaal ticket. Ook voor meereiskaartje geldt dat. | |
Tochjo | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:40 |
Per betalende reiziger mag één persoon meereizen. Eén reiziger met Weekend Vrij en twee of meer met een Meereiskaartje mag dus niet. | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:40 |
Je kunt maar één meereiskaartje per normaal vervoerbewijs gebruiken | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:40 |
Dat zeg ik Tochjo ![]() | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:45 |
Tochjo was 7 seconden eerder ![]() | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:46 |
Waar staat dat? Het staat nergens op het kaartje.. | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:48 |
Wat staat waar? Per betalende reiziger mag je één reiziger met een meereiskaartje mee laten reizen. Check de voorwaarden maar. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:50 |
Leuk, maar die regel staat niet op de kaart.. | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:50 |
http://www.spoordeelwinke(...)weken-zomer-2014.pdf
| |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:53 |
Je mag het proberen. Succes met je boete. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:54 |
Het staat wel echt verstopt dan, want op de website die op het kaartje staat, staat het ook niet.. | |
Regenjas | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:56 |
Het staat op de voorkant van het kaartje onder de titel. | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:58 |
Uit deze voorwaarden haal ik alleen dat je niet 2 personen op 1 meereiskaartje mag laten meereizen, er staat nergens dat er geen twee meereiskaartjes gebruikt mogen worden. Volgens mij heeft dat er vorige keren veel duidelijk in gestaan. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:00 |
We hebben twee kaartjes.. | |
Toekito | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:00 |
eens kijken of ik in 010 kom. Ergens een springert. | |
Regenjas | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:09 |
Er staat: Je mag één iemand meenemen per geldig vervoersbewijs. Aangezien ik uit het verhaal opmaak dat er maar één iemand is met een geldig vervoersbewijs kan je maar één iemand meenemen. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:20 |
Nee, er staat en ik citeer. "2x1 dag gratis meereizen voor 1 persoon met iemand die over een geldig vervoerbewijs beschikt en 12 jaar of ouder is.' er staat niks over aantallen meereizenden op het geldige vervoerbewijs zelf.. | |
Salatrel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:21 |
Regenjas heeft gelijk. 1 meereiskaart per normaal vervoerbewijs. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:23 |
Nou goed, ik was ook al naar bahn.de gegaan, kan ik geen 100% korting Duitsland selecteren, en nshispeed kan je pas vanaf maandag boeken.. Kaffer kutgedoe allemaal. Reiziger op 1,2,3,4,5,6. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:28 |
Conclusie, we gaan met de ICE, en we zien het wel. Desnoods worden we in Arnhem er uit gezet, maar dat is ook niet zo'n ramp.. | |
Regenjas | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:37 |
Je bent in Keulen. Er is daar een loket op het station waar ze magische dingen kunnen doen waar we in Nederland alleen maar van kunnen dromen. is dat nu zo moeilijk? | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:41 |
Ja, het is gewoon gay. En de boete is voor 1 van mijn vrienden, dus we zien het wel... | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:42 |
Dit inderdaad. Ga naar het loket en vraag daar om een kaartje naar <eindbestemming NL> met het DE-traject gratis. Je bent toch met vrienden aan het InterRailen? Dan kun je wellicht een kaartje met 50% korting lospeuteren voor NL. | |
GlennQuagmire | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:44 |
Kan idd, gewoon vragen voor een kaartje Emmerich (gr) - Eindbestemming met 50% korting. ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:45 |
De prognose voor Rotterdam - Rotterdam Lombardijen is bijgesteld naar 20:30. Kut. | |
_serial_ | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:06 |
Pak de fastferry naar dordrecht of rotterdam | |
Toekito | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:07 |
sta nu op Dordt en pak sprinter tot Lombardijen.... | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:10 |
Gewoon met de boot van Dordt naar Rotterdam, en dan met tram of metro verder, of omgekeerd. Duurt wel meer dan dubbel zo lang, maar wel leuk traject ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:11 |
Kudos voor het personeel in de stoptrein Den Haag - Rotterdam waar ik nu in zit: er is inmiddels al 4x een update gegeven over de situatie. Helaas is het voor het personeel ook niet meer duidelijk wat nu de bedoeling is, de informatie die zij krijgen is tegenstrijdig. Soms is het 'geen treinen', soms is het 'minder treinen'... edit: Boot is ook nog wel een optie ja ![]() | |
greavy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:13 |
Of de bus vanaf Kralingse Zoom of Zuidplein of in omgekeerde richting, maar dan zou ik eerder de waterbus pakken. Kost een eurootje of 5 voor het hele traject. | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:17 |
Nieuwe omroep: intercities gaan weer rijden ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:44 |
![]() "Hey Bert, je heb een biertje in je hand!" Kent u die uitdrukking? | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:45 |
Nee, tell us more! | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:46 |
![]() | |
Toekito | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:47 |
ja ik stond op lombardijen en de ic lelystad blies langs. | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:48 |
![]() | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:55 |
Flauw ![]() | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:56 |
Precies datzelfde staat op nu.nl.. | |
icloud | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:57 |
Wie is die knakker? Lijkt wel op bert badeend. | |
_serial_ | vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:59 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:17 |
Lekkere pleuriszooi in Rotterdam: alle borden meldden heel trots dat de ICd naar Breda van 19:39 gewoon zou rijden. Zelfs toen hij om 19:36 binnenkwam stond het er. In de trein: "Dames en heren, deze trein rijdt niet naar Breda." Om 19:45 vonden de borden het eindelijk eens nodig om te gaan melden dat dat grafding van 19:39 dus niet zou rijden. Top geregeld weer, die informatie. Het zou toch allemaal beter worden door reisinformatie onder te brengen bij NS, mevrouw Schultz?? De Thalys van 18:58 naar Parijs deed om 19:20 overigens ook een leuk trucje: hij reed met reizigers en al richting westen. Omgeleid via Utrecht misschien? | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:18 |
Die zal wel via Utrecht-Den Bosch-Breda gegaan zijn, en misschien ook wel nog Roosendaal (weet niet of de boogjes bij Breda in dienst zijn) | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:20 |
Hij staat er nog op alsof ie op tijd is klik | |
Regenjas | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:20 |
Trein is via 's-Hertogenbosch en Roosendaal naar Antwerpen gestuurd, waar de trein over ongeveer 20 minuten, dus met een vertraging van 70 minuten, zal aankomen. | |
dennistd | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:21 |
Volgens Kubus niet: THA 9382 → Paris v 18:18 +2 [15a] Asd a 18:31 +3 v 18:33 +5 [5-6] Shl a 18:54 +16 v 18:58 +22 [3] Rtd a 19:30 +128 v 19:33 +125 Atw a 20:08 +132 v 20:13 +129 Brusz a 21:35 +122 Paris http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:22 |
Jup, t is inderdaad een tieveszooi http://www.railtime.be/we(...)15-60&stn=0&pid=srid | |
Salatrel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:23 |
de IC van Rotterdam c van 19:25 reed al door naar Dordt ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:47 |
Ff een boete vangen dus! | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:02 |
Klopt, maar ik stond in de hal toen dat ding vertrok. ![]() Roosendaal?? Er liggen twee hele mooie glimmende bogen bij Breda, waarom gebruiken ze die dan niet ?? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:24 |
ik zag door Utrecht Centraal nog een omgeleide Thalys heen komen net ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:32 |
Hebben ze nou echt een Thalys van Amsterdam naar Rotterdam gestuurd om daarna via Utrecht, Den Bosch en Roosendaal naar België en Frankrijk te gaan? Dat zal wel logica zijn die mij ontgaat. Deze trein overigens: THA 9382 | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:38 |
Hij rijd nog steeds op tijd hoor ! ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:43 |
Weten we ook meteen hoe goed die systemen zijn in informatie uitwisselen met elkaar. Pas wanneer het ding over de grens komt zal hij realtime informatie tonen, denk ik. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:45 |
Dat moet ie nou toch wel zijn? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:46 |
Oh wacht, hier gaat het inderdaad mis http://www.gares-en-mouve(...)ires-temps-reel/arr/ | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:47 |
Dat ding is nog niet voorbij Brussel: http://www.railtime.be/we(...):00-60&stn=1&pid=did | |
Bitlord | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:47 |
Gezien de tekst van Darkwing vermoed ik Paul Haenen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:48 |
Klopt | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:49 |
Duur geintje dan als het idd 2 uur is... Iedereen zn geld terug, en taxi's naar Disney en Versailles betalen, of zouden ze iedereen de nachtbus inschoppen? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:49 |
Beter nog, dat ding gaat nooit in Parijs komen, de LGV sluit toch op een bepaald tijdstip? | |
Bitlord | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:50 |
Een actueel beeld over de deplorabele situatie van de Albanese Spoorwegen, waar we het laatst hier over hadden: http://www.npo.nl/voor-de-leeuwen/15-07-2014/KN_1660861 | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:52 |
Om middernacht ofzo toch? Als de Belgen dat ding voor middernacht het land uit hebben (wat wel gaat lukken) wordt het een probleem voor SNCF als dat ding na sluitingstijd nog niet in Parijs is. | |
boriq | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:53 |
De BBC heeft weer een fantastische documentaire afgeleverd; dit maal over Crossrail in London. Men is twee jaar met camera's onder de grond gegaan in Londen. Crossrail zal er vanaf 2018 voor zorgen dat je in een halfuur van Heathrow in het centrum bent, nu nog het dubbele. Totale kostenplaatje is 15,9 miljard pond. Crossrail - BBC | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:58 |
Gelijk Amsterdam - Utrecht denk. En misschien bussen voor mensen die in Rotterdam in wilden stappen? | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:59 |
Over Crossrail gesproken; onlangs is er een contract getekend voor de exploitatie. De eer om de Crossrailtreinen te doen laten rijden is gegund aan het Hong Kongse MTR. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:59 |
Waar wou je op zo een snelle termijn bussen vandaan slepen? als je bij versperringen al 2 uur staat te wachten. En was er geen bussentekort in Deze vakantieperiode? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:59 |
Crossrail is toch een badslipperboer? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:00 |
Dan geen bussen, en laat rotterdammers maar de koelere krijgen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:01 |
Je kan toch prima kopmaken over rotterdam? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:03 |
Ja, maar het is dat, OF op tijd rijden. OF geen van beide. Niet allebei ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:03 |
Gezien het plaatje ook ![]() Mensen die Dominee Gremdaat niet kennen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:04 |
Er is wel IETS verbust vandaag https://www.thalys.com/fr/fr/info-trafic?news=3905 ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:05 |
Volgensmij moeten jullie gewoon eens afspreken in de bar van een of andere boemel ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:14 |
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat ik het snap. De Thalys die ik in Rotterdam zag keren (en die nu met 2,5 uur vertraging onderweg is naar Brussel) zou om 18:58 uit Rotterdam vertrekken. De verwachting was dat het spoor rond Lombardijen om 19:00 weer vrij zou zijn, dus is dat ding gewoon naar het zuiden gestuurd. Eenmaal in Rotterdam bleek dat het langer zou duren (nieuwe prognose 20:30) en is men maar via Utrecht/Den Bosch gaan rijden om het perron niet bezet te houden? Crossrail is inderdaad een goederenvervoerder, maar het is ook de naam van een gigantisch bouwproject dwars door Londen. Dit om extra vervoerscapaciteit te bieden, want zowel de wegen als de spoorwegen bezwijken onder de vraag en alles zit al op maximale capaciteit. Het Britse spoor heeft het afgelopen decennium een uitzonderlijk grote groei meegemaakt, waar de mensen die van en naar Londen reizen de zure vruchten van plukken. Veel treinen zitten tijdens de spits stampvol, maar ze kunnen niet worden verlengd (maximale treinlengte is 12 bakken) en ook niet worden verhoogd (omgrenzingsprofiel). | |
JDude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:14 |
Of Bert. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:17 |
Of Grover ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:18 |
Zijn er eigenlijk veel beroemdheden met een treinenpassie? Ik heb: Paul Haenen Eric de Zwart Walt Disney Iemand? | |
Peterselieman | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:21 |
Wim-Lex | |
boriq | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:21 |
Tom Mulder van Radio Veronica en Radio10Gold. Was vandeweek bij KRO Reunie. Heeft een gigantische modelspoorbaan op zolder maar kan er niet meer komen door een hersenbloeding. | |
Regenjas | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:22 |
Crossrail 1 moet voor Londen worden wat RER A is voor Parijs. Inmiddels is er ook al een tweede Crossrail-lijn in gedachte, met een enorme boortunnel van Tottenham via Euston Kings Cross St Pancras en Victoria naar Wimbledon. Tottenham Court Road wordt daarmee het Chatelet-Les Halles van Londen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:23 |
Serieus? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:24 |
Ik heb vandaag trouwens de hele RER A lijn heen en weer afgejakkerd ![]() Voor een kermis ![]() | |
Duvel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:26 |
Cruciale design wetten overtreden. | |
Bitlord | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:29 |
Net die door mij geposte repirtage van de Albanese spoirwegen gezien. Moet er snel naar toe, daar blijft niets van over. | |
Duvel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:29 |
Cool! | |
Duvel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:32 |
Tom Mulder; Die dikke nazi: Göring. [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 01-08-2014 22:37:56 ] | |
Duvel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:34 |
Anders had ik dat idd niet geweten. Oh, Ed Nijpels ook! | |
Oom_Agent | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:40 |
![]() Mannheim - In der Nähe des Mannheimer Hauptbahnhofs ist ein Zug entgleist. Nach bisherigen Informationen gibt es einen Schwerverletzten, zehn Personen verletzten sich leicht, sagte die Mannheimer Feuerwehr. "Wir haben 110 Personen aus den beiden Waggons befreit." Der EC war auf dem Weg von Graz nach Saarbrücken. Ein Güterzug fuhr gegen 21 Uhr aus bislang ungeklärter Ursache auf den Eurocity aufgefahren, sagte der Sprecher der Feuerwehr. Fünf Waggons des Eurocity 216 kamen von der Strecke ab sein, zwei kippten um, sagte eine Bahnsprecherin auf Anfrage. Der Zusammenstoß sei nach Angaben der Feuerwehr wohl deshalb vergleichsweise glimpflich ausgegangen, weil die Züge in diesem Bereich sehr langsam unterwegs seien. Der Unfall ereignete sich etwa 200 Meter vor dem Hauptbahnhof. Es soll erhebliche Verzögerungen geben, bei mehreren Zügen entfällt der Halt komplett. Bron: http://www.spiegel.de/pan(...)nnheim-a-984132.html | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:43 |
Breda ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:47 |
Hij is goed man ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:49 |
En je zei nog zo "Heee.... Stop es effe...!" ![]() | |
Maegrim | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:50 |
over het lekkende dak hebben ze het niet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:54 |
Volgens mij reist hij graag met de trein | |
_JdM_ | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:56 |
Een maatje van me staat inmiddels al 4 uur met zijn goederentrein in Acht aan de kant, vanwege de aanrijding met persoon tussen Eindhoven-Helmond. Gaat nog zeker tot 0.00uur duren voordat daar weer treinen gaan rijden. Dat is een uitzonderlijk lange stremming voor een aanrijding met persoon... | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:57 |
Euh, ja. Dan is er vast meer aan de hand dan 'gewoon een springer'... | |
JDude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:59 |
Een half-af dak dat lekt. Je verwacht het niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:59 |
Ik vond die stremming bij Lombardijen vanmiddag ook al erg lang trouwens. Was ook een uur of 4 toch? Is er weer een Regeltje veranderd soms? Aanrijding persoon is standaard 2-2,5 uur. Nooit veel korter, nooit veel langer. Eigenlijk één van de voorspelbaarste dingen op spoorgebied ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:02 |
Is er nou een dak of niet? ![]() ik bedoel, wat er niet is, kan niet lekken ook natuurlijk ![]()
| |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:04 |
Het duurde dit keer inderdaad vrij lang. De aanrijding was rond 16:00, de eerste trein vertrok om 19:25 van Rotterdam. Heb overigens begrepen dat de aanrijdingstrein een Benelux was, die scheurt daar met een flinke vaart langs de perrons dus ik kan me voorstellen dat het 'zoekgebied' navenant groot was. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:06 |
Ja hehe niemand springt voor een stapvoets rijdende sprinter natuurlijk. | |
JDude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:06 |
Het dak wordt van noord naar zuid gebouwd. Dus ja. Waar het vooralsnog ophoudt dondert wel eens wat water naar beneden. | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:07 |
"Suïcidaal persoon springt voor stoptrein, heeft geen schrammetje" is een kop die ik inderdaad nog nooit heb gezien. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:10 |
"Machinist geschokt, zelfmoordfaler chagrijnig weggelopen. Treinverkeer toch maar stilgelegd." | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:12 |
Die ontsporing in Mannheim ziet er niet echt goed uit trouwens, zie nu pas dat er een bak op z'n kant ligt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:13 |
Ik heb een keer gezien dat een verwarde man midden op straat voor een aankomende bus ging staan. De bus stopte gewoon op tijd, liet die man zich omkukelen tegen de voorkant van de bus aan. Omstanders hebben 'm toen terug op het bankje van de bushalte gezet maar volgens de chauffeur was het een verkeersongeval en kon hij niet verder rijden zonder dat eerst de politie erbij was geweest. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:19 |
twee. | |
b2py | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:19 |
Ik vond het er al raar klinken eergisteren... ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:21 |
Zo te zien nog wel meer ook, lijkt erop dat er ook nog wat badslippercontainers zijn omgepleurd. Die loc halverwege staat er ook maar een beetje vreemd bij. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:22 |
Vijf wagons ontspoord, twee helemaal omgevallen. Een zwaargewonde en 10 lichtgewonden. | |
Peterselieman | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:23 |
Gelijk had hij. Het moest duidelijk zijn dat die vent hulp nodig had en dat de buschauffeur geen blaam trof | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:24 |
Ja maar dat maakt geen kut uit. Behalve als er bier in zat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:25 |
Ja dat vind ik dus ook ![]() | |
bork | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:25 |
Dat kan al in 15 minuten hoor ![]() https://www.heathrowexpress.com/timetable-schedule | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:27 |
Formeel klopt het ja, maar voor het gevoel blijft het nogal suf. De mensen bij de halte waren er i.i.g. niet blij mee. Gelukkig voor mij kwam net op dat moment een vriend voorbij gereden met de auto, die me een lift kon geven. ![]() | |
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:05 |
Dat is nog eens een geluk bij een ongeluk.... | |
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:22 |
Duitse treinwagons met 110 passagiers gekanteld Oh nee wacht het waren 110 lege stoelen ![]() | |
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:37 |
Als er daadwerkelijk 110 mensen in die twee rijtuigen zaten waren er wel veel meer (zwaar)gewonden... | |
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:38 |
Kutmedia | |
#ANONIEM | zaterdag 2 augustus 2014 @ 06:32 |
Groningen een jaar of 2-3 geleden. Man/vrouw springt van het viaduct voor voor een vertrekkkende trein vanaf het hoofdstation. Groningen is een gebied waar je niet harder dan 40km/h mag/kan. Man/vrouw springt van het viaduct voor de wegrijdende stop/sneltrein. Helaas wisselt de trein net door en die persoon ligt daar maar, balend dat er niet eens op een normale manier suïcide gepleegd kan worden. Geloof me, het gebeurt. | |
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 08:35 |
Je moet ook altijd de standen van de wissels controleren.. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:24 |
In Buitenpost hebben we ooit ook zoiets gehad. Persoon zit in het spoor. We gingen planmatig roestrijden door de overloopwissels, dus de trein wisselt vlak voor de persoon door naar het andere spoor, en na hem weer terug. Ik vermoed dat hij er sindsdien van overtuigd is dat treinen kunnen sturen... | |
MTL | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:32 |
Sta ik net met m'n trein op Muiderpoort, zie ik tot mijn stomme verbazing een Fyra V250 voor me uit rijden ![]() Toen ik 'm daarna inhaalde zag ik dat ie gelukkig wel door zo rangeerlocje van NedTrain gesleept werd, maar dat is dan toch opeens even een heel raar gezicht ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:11 |
Beter een kleine die rijdt, dan een grote die slijt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:19 |
Mag je eigenlijk ook de Thalys pakken van Schiphol naar Rotterdam? Ik krijg zoeen reisadvies van Google Maps ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:21 |
Mag wel volgens mij, maar het is waarschijnlijk schofterig duur. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:24 |
Geil. 21 euro. En ik krijg alleen Thalys-adviezen. Valt ICD niet meer onder HiSpeed? 11,60 vol tarief volgens NS.nl, en die prijs geldt ook voor icd? Er staat wel bij "Toeslag". Maar natuurlijk weer niet hoeveel ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:28 |
Als google het zegt ![]() | |
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:42 |
![]() |