abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:01:00 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_142892128

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

woensdag 30 juli 2014 @ 19:04:27 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142892272
Duitsland. O+
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:06:02 #3
200192 Darkwing_Duck
pi_142892342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:04 schreef James1988 het volgende:
Duitsland. O+
Wou ons ooit eens verwoesten O-)
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:34:11 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142893396
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.

link met beelden -> http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_142893455
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-07-2014 20:01:07 ]
pi_142895799
quote:
11s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef bork het volgende:
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.

link met beelden -> http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950
ja die had ik aal eerder gepost idd. Lekker op tijd ook die wijffies :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_142897407
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef b2py het volgende:
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
Ik heb in Finland weleens gezeik gehad. Ik reisde die dag op een interrail reisdag, maar had er ook nog wat andere tickets bij zitten (voor heel andere trajecten). Nou die moest ik er ook uit halen en ook laten zien. Wat?! RailPlus korting? Ook railpluskaart zien o|O Kuthoer 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 21:19:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142898143
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142898420
quote:
Die baas weet hoe het leven werkt ^O^
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:36:43 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142899163
Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse? :?
pi_142899503
Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.

woensdag 30 juli 2014 @ 22:11:19 #12
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142900815
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik moet eerst op die website van alles doen en daarna alsnog naar de automaat. Dat snap je wel toch?
Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? :+
Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.

Ja, ik ben een rasoptimist.
pi_142901338
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
dag
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:25:06 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142901435
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende:
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
pi_142901631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende:
"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan".
pi_142901702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan".
Bij het inleveren van de beker krijgt u een deel statiegeld teruggestort..
dag
pi_142901792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:43 schreef Bitlord het volgende:
Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.

[ afbeelding ]
leuk he. in Mei stond ie er ook al even. fraai dat ie al die tijd niet even opgepoetst is

wel tof daar in 't spoorwegmuseum. wil nog een keer daar naar de kapper. prachtig dat sfeertje
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:35:05 #18
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142901894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Volgens mij is de reden vooral dat contactloos betalen met de bankpas sneller ingevoerd werd dan verwacht.

E: Ja, zie http://tweakers.net/nieuw(...)tactloos-pinnen.html. Het was vorig jaar nog de bedoeling geweest om het landelijk uit te rollen.

Ik heb zelf overigens nog geen bankpas met NFC-chip erin, maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart? :(
pi_142902063
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
U MAD?
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:39:28 #20
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Bij de kaartautomaten met bovenaan een blauw NS-logo kun je eenmalige chipkaarten kopen (Enkele Reis/Retour etc.).

Bij de andere typen automaten met bovenaan "OV-chipkaarthouders" kun je geen losse vervoerbewijzen kopen, alleen saldo laden en producten op je OV-chipkaart laden.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:39:32 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142902142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:35 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb zelf overigens nog geen bankpas met NFC-chip erin,
Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip.

quote:
maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart?
Ja, dat doen ze.

quote:
Ja, er staan nog kaartautomaten en ja, je kunt er ook nog enkeltjes uit halen. Die zijn wel een euro duurder...
pi_142902172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geïntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen".
Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral richtten op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 22:40:04 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142902181
quote:
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142902221
quote:
Je kunt online een e-ticket kopen, dan hoef je niet in- en uit te checken en betaal je geen onnodige toeslag.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:41:18 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142902244
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? :+
Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.

Ja, ik ben een rasoptimist.
IK WIL GEWOON NIET :( :'( :')

En ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die vinden dat het onzin is waarom ik het niet wil :P
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:41:52 #26
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902273
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeg dat dan gewoon in plaats van het te beargumenteren, dan laat ik je met rust :7
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:46:33 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142902510
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geïntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen".
Kaarten spoofen is tegenwoordig wat minder een probleem dan vroeger. Hoewel nog steeds dezelfde techniek wordt gebruikt (MiFare / ISO/IEC 14443) worden er tegenwoordig geen NXP-chips meer gebruikt in de kaarten.

De nieuwe chips, die zich voordoen als NXP-chips, zijn voorzien van mechanismes om te detecteren wanneer de kaart wordt aangevallen om zo de boel preventief te blokkeren.

quote:
Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:48:16 #28
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.
Op zich begrijpelijk dat er weinig tijd/geld/moeite wordt gestoken in de beveiliging van eenmalige chipkaarten; waarom zou iemand die willen kopiëren o.i.d.? Saldo eraf halen kan niet en het reisrecht/reisdatum staat erop gedrukt, dus je kan dat niet aanpassen ofzo.
pi_142902606
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Thanks iedereen voor de reacties *O*

Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht.
Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden...
U MAD?
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:49:34 #30
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902667
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Thanks iedereen voor de reacties *O*

Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht.
Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden...
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
pi_142902739
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:49 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de trein :)
U MAD?
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:53:00 #32
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902836
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:50 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de trein :)
Aha, goede reis dan alvast. Wie weet bevalt het goed en neem je daarna vaker weer het OV ;)
pi_142902839
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:49 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.
pi_142903371
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip.

Wat kost dat?
pi_142903545
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat kost dat?
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:12:01 #36
200192 Darkwing_Duck
pi_142903801
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse? :?
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's

Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu"
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:14:03 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142903923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's

Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu"
Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijn :P
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:15:15 #38
200192 Darkwing_Duck
pi_142903976
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijn :P
Ik ga dat eens uitzoeken, vind ik leuk...

Stop je op Marne la Vallee? Dan gooi ik wel een warme Lasagne naar binnen, net als vroeger :9
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:16:07 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142904027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ga dat eens uitzoeken, vind ik leuk...

Stop je op Marne la Vallee? Dan gooi ik wel een warme Lasagne naar binnen, net als vroeger :9
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVC :) Beetje vroeg voor lasagne :')
pi_142904049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.
4 personen retour met tram van P&R naar strand + een dag parkeren voor 4,50.. daar kan geen OV-chipkaart tegenop..
dag
pi_142904066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een grillplaat in de trein een idee? O-)
dag
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:17:35 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142904100
Kijk anders meteen even voor de terugweg: 15:29 uit Nîmes en 20:43 aankomen in Brussel. Dan hoor ik een dineetje te krijgen :P
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:24:15 #43
200192 Darkwing_Duck
pi_142904439
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja goed ik lees dus dit, en dan weet je nog nix

quote:
TGV PRO PREMIÈRE

À bord de l’Espace Pro Première TGV
Vous bénéficiez d’un service de restauration personnalisé pour prendre votre repas assis à votre place*. Pratique et efficace, cette prestation vous permet de savourer un repas équilibré. Elle vous est proposée en priorité par votre chef de bord.
Laissez-vous tenter par les petits-déjeuners Paul et par les menus Boco du moment, 100% bio et concoctés par des grands chefs et pâtissiers.
*Service optionnel et payant proposé en 1ère classe, du lundi au vendredi, sauf période de vacances scolaires en été, à Noël et les jours fériés, sur une sélection de trains sur les lignes reliant Paris à Bordeaux, Lyon, Marseille, Montpellier, Nantes, Rennes, et Strasbourg.
De menukaart

http://medias.sncf.com/sn(...)ation_a_la_place.pdf
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:25:24 #44
200192 Darkwing_Duck
pi_142904483
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk anders meteen even voor de terugweg: 15:29 uit Nîmes en 20:43 aankomen in Brussel. Dan hoor ik een dineetje te krijgen :P
Gewoon woest een vakantiedag aanvragen voor die dagen en dan gewoon op het station klaarstaan en bier met nootjes naar binnen smijten.. en en suikerspin, en een mickey ballon! :Y
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:30:16 #45
200192 Darkwing_Duck
pi_142904776
Maargoed, je moet dus het pro première tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken.
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 23:32:44 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_142904931
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_142905620
ICE _O_
pi_142906151
quote:
Nja bij de Hongaarse spoorwegen zitten kennelijk best wat corrupte conducteurs, op Drehscheibe komen ook geregeld verhalen langs. Gewoon vissen naar 'problemen' (zoals een adres niet ingevuld op de travel calender) of dingen verzinnen (er staat bagage 1 cm in het gangpad), om maar wat eurobriefjes los te peuteren bij die "rijke" westerlingen. :r
pi_142906309
Hoi, weer terug van vakantie (ok, mn laatste reactie was 14 topics terug dus k vergeef je als je me niet kent)
Maar voor ik weg ging kwam ik nog op het pracht idee om de trein naar dronten te nemen i.p.v. de bus waar k een abonnement op heb. Want ik wou ook nog graag een treinkaartje in kunnen lijsten. Dus 3 dagen voor t over gaat op wegwerp troep koop ik een kaartje, poept ie zo'n graf ding uit rot automaat

Gelukkig heeft ie me niet al extra toeslag voor dat ding verrekend. 5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk. T kost me 3,90 met de bus om naar dezelfde plek te reizen en t duurt maar 5 minuten langer. Wie heeft ook al weer dat stuk spoor daar neergelegd?
Bedankt DOEI!
pi_142906491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, je moet dus het pro première tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken.
Nee ik heb dat PREM waarbij 1e klas maar een tientje duurder was dan 2e klas, per enkele reis. Een tientje duurder dan het goedkoopste 2e klas tarief zelfs ^O^

Maar ik zal mijn luie kadaver dus naar de Bistro moeten zien te verslepen begrijp ik :P
pi_142906541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:58 schreef desbarts het volgende:
Hoi, weer terug van vakantie (ok, mn laatste reactie was 14 topics terug dus k vergeef je als je me niet kent)
Maar voor ik weg ging kwam ik nog op het pracht idee om de trein naar dronten te nemen i.p.v. de bus waar k een abonnement op heb. Want ik wou ook nog graag een treinkaartje in kunnen lijsten. Dus 3 dagen voor t over gaat op wegwerp troep koop ik een kaartje, poept ie zo'n graf ding uit rot automaat

[ afbeelding ]

Gelukkig heeft ie me niet al extra toeslag voor dat ding verrekend. 5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk. T kost me 3,90 met de bus om naar dezelfde plek te reizen en t duurt maar 5 minuten langer. Wie heeft ook al weer dat stuk spoor daar neergelegd?
Hou je van bussen ja? :o

Okee jongens, kom maar op. Pek, veren, spinning wheel, alles }>
pi_142906779
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou je van bussen ja? :o

Okee jongens, kom maar op. Pek, veren, spinning wheel, alles }>
Tjongejongejonge, ik zeg mn treintour zondag wel af hoor. K vind t alleen van der zotte dat als ik van de oost kant van lelystad naar de west kant van dronten nu eerst 1,30 aan een trip naar het station kwijt ben, ik dan 5,00 voor een rit van 10 minuten moet gaan betalen en dan wordt gedumpt op een industrieterrein en nog 20 minuten moet gaan lopen. Mag ik daar over klagen?
Bedankt DOEI!
pi_142906827
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:10 schreef desbarts het volgende:

[..]

Tjongejongejonge, ik zeg mn treintour zondag wel af hoor. K vind t alleen van der zotte dat als ik van de oost kant van lelystad naar de west kant van dronten nu eerst 1,30 aan een trip naar het station kwijt ben, ik dan 5,00 voor een rit van 10 minuten moet gaan betalen en dan wordt gedumpt op een industrieterrein en nog 20 minuten moet gaan lopen. Mag ik daar over klagen?
Ja tuurlijk man, kan jou t schelen ^O^
pi_142906896
Hoef ik nu niet meer op t spinning wheel?
Bedankt DOEI!
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:23:44 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142907233
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat kost dat?
Bij het privépakket van ABN AMRO is een vervangende pas gratis als je oorspronkelijke pas defect is.
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:45:37 #56
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_142907795
quote:
Bijzonder, bij ons keek eigenlijk iedereen ernaar, behalve de Hongaren _O-
De controleurs van de Tsjechische en Slowaakse spoorwegen zijn trouwens wel heel treurig, ze hebben niet eens een kniptang. In plaats daarvan moesten ze alles afstempelen met een soort stempel die buschauffeurs hebben. :')
pi_142907906
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:10 schreef desbarts het volgende:

[..]

Lelystad an sich is klachtwaardig. Ik heb daar een aantal jaren gewoond, hel en verdoemenis :')
Je hebt overigens wel gelijk. Als je met de bus goedkoper uit bent dan de trein voor een relatief klein stuk zou ik ook met de bus gaan. Helemaal als het verschil maar 5 minuten is.
pi_142908109
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die vinden dat het onzin is waarom ik het niet wil :P
Dan moet je je computer uitzetten :P
Bier.
pi_142908214
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Lelystad an sich is klachtwaardig. Ik heb daar een aantal jaren gewoond, hel en verdoemenis :')
Je hebt overigens wel gelijk. Als je met de bus goedkoper uit bent dan de trein voor een relatief klein stuk zou ik ook met de bus gaan. Helemaal als het verschil maar 5 minuten is.
Ja, nou is het enige probleem dat die bus tot 5 ritten per dag is wegbezuinigd (3x s ochtends, 2x s middags). Omdat er een spoor ligt en die moet ik dan gebruiken ook...
Maar ik ga hier maar niet verder over praten anders wordt fles boos :')
Bedankt DOEI!
pi_142909846
quote:
Onder de noemer goed fout
Wel een bierhouder op 1:55 ;) mooi werk!
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:26:24 #61
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_142911628
Uhm werkzaamheden? Beste NS er is NIKS aangekondigd rondom Rotterdam. Pas volgende week. Anyhow ik ga maar een vervangende trein zoeken!

[ Bericht 7% gewijzigd door Toekito op 31-07-2014 06:34:36 ]
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_142911750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:58 schreef desbarts het volgende:
5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk.
Het was heel belangrijk dat Zwolle-Amsterdam evenveel bleef kosten (ondanks dat de afstand minder werd over de Hanzelijn). De tariefeenheden tussen Lelystad en Amsterdam stonden al vast, dus raad eens waar de tariefinflatie terecht is gekomen? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_142911774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dan moet je je computer uitzetten :P
Nee ik heb Rechten :P Al die mensen die mij willen beïnvloeden moeten weg gaan :P
pi_142911790
quote:
6s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het was heel belangrijk dat Zwolle-Amsterdam evenveel bleef kosten (ondanks dat de afstand minder werd over de Hanzelijn). De tariefeenheden tussen Lelystad en Amsterdam stonden al vast, dus raad eens waar de tariefinflatie terecht is gekomen? :+.
er stond eigenlijk niks vast ;) Er wordt geregeld in stilte geschoven met tariefkilometers :Y Zwolle - Kampen was altijd 13, maar sinds ze de smokkelkilometers op de Hanzelijn zo ongezien mogelijk moesten verdelen en Zwolle - Kampen Zuid daardoor 15 werd, is Zwolle - Kampen ook "ineens" 15 geworden. En zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij het openen van een nieuw station een traject "ineens" wat langer maakte. (Mook-Molenhoek en Maastricht Noord bijvoorbeeld). Dus er staat niks echt "vast" :P
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:34:09 #65
200192 Darkwing_Duck
pi_142912439
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er stond eigenlijk niks vast ;) Er wordt geregeld in stilte geschoven met tariefkilometers :Y Zwolle - Kampen was altijd 13, maar sinds ze de smokkelkilometers op de Hanzelijn zo ongezien mogelijk moesten verdelen en Zwolle - Kampen Zuid daardoor 15 werd, is Zwolle - Kampen ook "ineens" 15 geworden. En zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij het openen van een nieuw station een traject "ineens" wat langer maakte. (Mook-Molenhoek en Maastricht Noord bijvoorbeeld). Dus er staat niks echt "vast" :P
Jij doet in Nederland tariefkilometers tellen he? En in de rest vab de wereld klooi je met lijntjes op GE toch? :P
  Redactie Sport donderdag 31 juli 2014 @ 09:08:34 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_142912918
Ik ben wel voorstander van een nieuwe manier van tarieven berekenen in het OV: op basis van de hemelsbrede afstand.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:11:43 #67
200192 Darkwing_Duck
pi_142912967
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:08 schreef dennistd het volgende:
Ik ben wel voorstander van een nieuwe manier van tarieven berekenen in het OV: op basis van de hemelsbrede afstand.
Had leuk geweest bij de zoetermeer stadslijn :P
pi_142913111
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij doet in Nederland tariefkilometers tellen he? En in de rest vab de wereld klooi je met lijntjes op GE toch? :P
zoiets ja. Heb jij voor Frankrijk wat beters misschien?
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:22:31 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142913177
Frankrijk weet ik niet, maar voor België kun je op de website van Infrabel een PDF vinden met daarin tot op de meter nauwkeurig de afstanden tussen dienstregelingspunten enzo.
pi_142913293
Dat kan nooit kwaad ;) linkje?
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:30:22 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142913324
Here you go:

http://www.infrabel.be/nl/document-tree/Rail%20operators

En dan aan de rechterkant in het mapje Bijlagen -> E. Technische documenten
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:48:58 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142913733
Ik heb er nog eentje voor je: Frankrijk.

Ga naar RFF - document de référence du réseau ferré national (netverklaring) en kies voor het dienstregelingsjaar van toepassing. Klap de sectie 'Consulter les annexes du chapitre "Chapitre 3 - Infrastructure"' uit en download het document genaamd 'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'.
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:53:48 #73
200192 Darkwing_Duck
pi_142913845
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:48 schreef James1988 het volgende:
'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'
Dude! :o
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:54:49 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142913866
quote:
11s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dude! :o
Wat? :P

Voor Nederland staat die informatie hier.
pi_142913974
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:48 schreef James1988 het volgende:
Ik heb er nog eentje voor je: Frankrijk.

Ga naar RFF - document de référence du réseau ferré national (netverklaring) en kies voor het dienstregelingsjaar van toepassing. Klap de sectie 'Consulter les annexes du chapitre "Chapitre 3 - Infrastructure"' uit en download het document genaamd 'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'.
tsja, dat is ook een vorm van informatie presenteren :'(
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:13:49 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142914295
Treinverkeer van en naar Den Haag HS is volledig gestaakt in verband met een gestrande trein. De prognose is 13:30, ik vermoed dat er eentje door rood is gegaan.
pi_142914319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:08 schreef dennistd het volgende:
Ik ook.

Vroeger was het argument daartegen, dat je er misbruik van zou kunnen maken. Bijvoorbeeld goedkoop van Stavoren naar Amsterdam reizen door een treinkaartje naar Enkhuizen te kopen. Maar met de OV chipkaart met reizen op saldo heb je dat probleem niet meer.
pi_142914415
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik zal mijn luie kadaver dus naar de Bistro moeten zien te verslepen begrijp ik :P
Bistro zou ik het nu ook weer niet willen noemen, eerder "afhaalpunt voor schoftig dure wijn/bier/zakjes chips en metrokaartjes voor Parijs". :P

Kom zojuist op een oud fotoalbum account op een of ander gare site nog deze foto tegen die ik ergens in 2007 heb gemaakt. :D
pi_142914829
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Treinverkeer van en naar Den Haag HS is volledig gestaakt in verband met een gestrande trein. De prognose is 13:30, ik vermoed dat er eentje door rood is gegaan.
Is het dan nodig om alles volledig plat te leggen ja? :? 4 uur lang? Je kan beter een springer aanrijden, ben je sneller klaar :X
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:57:35 #80
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_142915354
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het dan nodig om alles volledig plat te leggen ja? :? 4 uur lang? Je kan beter een springer aanrijden, ben je sneller klaar :X
Ligt er aan waar hij staat. Als hij dwars door een wisselstraat staat, ben je snel klaar natuurlijk.

En ik zeg het nog maar eens: gestrande trein hoeft niet per se een STS-passage te zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:00:06 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142915420
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In het geval van een STS-passage moet de boel worden stilgelegd voor onderzoek: waarom is die trein door rood gegaan? Is het een fout van de machinist, heeft de treindienstleider op het laatste moment een sein herroepen, is er een technische oorzaak? Als je dan treinen laat rijden is er een kans dat er informatie verloren gaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ligt er aan waar hij staat. Als hij dwars door een wisselstraat staat, ben je snel klaar natuurlijk.

En ik zeg het nog maar eens: gestrande trein hoeft niet per se een STS-passage te zijn.
Klopt, daarom zei ik ook 'ik vermoed'. Ik kan me weinig andere redenen indenken waarom een stranding 3,5 uur moet duren.
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:01:13 #82
200192 Darkwing_Duck
pi_142915444
http://www.rff.fr/fr/drr_telechargement/2014/annexe6-1

WTF, in die PDF, met profielomgrenzing. Dan heb je als land al 2 verschillende maten (waarschijnlijk dus dat perron geneuzel)

Heb je NOG 2 (paarse) lijntjes die er vanaf wijken. Hoezo dat dan -O-
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:20:19 #83
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_142915888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het geval van een STS-passage moet de boel worden stilgelegd voor onderzoek: waarom is die trein door rood gegaan? Is het een fout van de machinist, heeft de treindienstleider op het laatste moment een sein herroepen, is er een technische oorzaak? Als je dan treinen laat rijden is er een kans dat er informatie verloren gaat.

[..]

Klopt, daarom zei ik ook 'ik vermoed'. Ik kan me weinig andere redenen indenken waarom een stranding 3,5 uur moet duren.
ProRail om opheldering gevraagd.
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:49:56 #84
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_142916617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

ProRail om opheldering gevraagd.
En antwoord gekregen. Niet openbaar dus ik kan het hier niet zeggen. Maar wie bereid is om embargo niet te schenden en het wil weten, stuurt mij even een PM.

Dag Rikus,
Klopt. Bij Den Haag HS is een lege trein (vermoedelijk) door een rood sein gereden en op de rijweg van een andere trein gekomen. De situatie is bevroren en o.a. ILT doet onderzoek.
Groet,

[ Bericht 16% gewijzigd door DriekOplopers op 31-07-2014 11:57:23 ]
pi_142918840
spoor 1? :P
pi_142921209
Het was blijkbaar niet de wisselstraat waar de benelux overheen moet, want de sprinters van/naar Den Haag reden, weliswaar niet verder dan HS.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:33:53 #87
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_142923341
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:31 schreef dcm360 het volgende:
Het was blijkbaar niet de wisselstraat waar de benelux overheen moet, want de sprinters van/naar Den Haag reden, weliswaar niet verder dan HS.
Volgens gvttreinen op Somda was het wissel 247, welke aan het einde van een van die wisselstraten zit.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:51:09 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_142923942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mits je binnen 6 uur natuurlijk weer terug op het station bent. anders ben je 20 euro kwijt...
Ik zal het maar weer roepen: De voorwaarden heeft men dit in verwerkt, maar je wordt NIET uitgecheckt na 6 uur. En als je dit vaker doet, er zit niemand achter een computer die iedere checkin gaat controleren "of dit misschien wel niet klopt"... Je kan gewoon 20-24 uur lang achter elkaar ingecheckt blijven, zonder enig probleem.
pi_142923959
Speciaal voor de nederlanders die al 5 jaar onder een steen leven :

http://www.nu.nl/binnenla(...)nd-bij-reiziger.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:56:26 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_142924141
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:26 schreef Toekito het volgende:
Uhm werkzaamheden? Beste NS er is NIKS aangekondigd rondom Rotterdam. Pas volgende week. Anyhow ik ga maar een vervangende trein zoeken!
Werkzaamheden Willemspoorttunnel starten aanstaande zaterdag t/m aanstaande dinsdag. Lekker weinig treintjes het weekend daar :')
Ik durf er bijna op te wedden dat er gegarandeerd treinen korter dan 12 bakken VIRM gaan rijden :')
pi_142924413
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zal het maar weer roepen: De voorwaarden heeft men dit in verwerkt, maar je wordt NIET uitgecheckt na 6 uur. En als je dit vaker doet, er zit niemand achter een computer die iedere checkin gaat controleren "of dit misschien wel niet klopt"... Je kan gewoon 20-24 uur lang achter elkaar ingecheckt blijven, zonder enig probleem.
Klopt ja, erg hendig
pi_142924938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Werkzaamheden Willemspoorttunnel starten aanstaande zaterdag t/m aanstaande dinsdag. Lekker weinig treintjes het weekend daar :')
Ik durf er bijna op te wedden dat er gegarandeerd treinen korter dan 12 bakken VIRM gaan rijden :')
Zou het ? er rijdt bijna niets, al VIRM wat er normaal rijdt koppelen en je hebt al bijna 12 bakken.
Ik moet er in elk geval heen, en vandaan komen dus ik merk het vanzelf wel :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:27:06 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_142925051
Gepland is 12 bakken VIRM, ieder halfuur tussen Lelystad - Roosendaal.
pi_142925066
Goed nieuws voor de toeristen: vanaf 12 augustus kan er bij bijna alle kaartautomaten van NS ook met creditcard betaald worden (enkele automaten waarvan de pin-terminal nog geen creditcards aan kan uitgezonderd, deze worden in de komende weken nog vervangen).
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:28:17 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_142925084
Zo hé, dat werd tijd ook ja.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:30:14 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142925140
Komt de creditcardtoeslag te vervallen of blijft die gehandhaafd? Anders betaal je als toerist straks ¤ 1,50 voor je wegwerpkaartje (zonder een meter te hebben gereisd) of ¤ 0,50 voor het recht om je OV-chipkaart op te laden. :')
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:33:38 #97
200192 Darkwing_Duck
pi_142925229
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:27 schreef MTL het volgende:
Goed nieuws voor de toeristen: vanaf 12 augustus kan er bij bijna alle kaartautomaten van NS ook met creditcard betaald worden (enkele automaten waarvan de pin-terminal nog geen creditcards aan kan uitgezonderd, deze worden in de komende weken nog vervangen).
* Darkwing_Duck Nederlandse rekening opzeggen kan...
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:34:37 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_142925261
quote:
Één spoorloper bekeurd tijdens vierdaagse controle Zeeland
Gepubliceerd op 30-07-2014 om 13:45

Spoorlopen
Vier dagen van intensieve controle op spoorlopers langs het Zeeuwse spoor, heeft geresulteerd in één uitgedeelde bekeuring en een waarschuwing. Daarnaast werden zeven bekeuringen uitgeschreven voor het negeren van de rode overweglichten. Één spoorloper in Souburg wist aan een boete van 140 euro te ontkomen door na staandehouding een kanaal in te springen.

“De controle was van tevoren actief aangekondigd in de Zeeuwse media”, aldus een woordvoerder van ProRail. ”Dat heeft mogelijk effect gehad.”

Controle

Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA’s) surveilleerden vorige week vier dagen lang langs het Zeeuwse spoor. Met acht man sterk vonden controles tussen Vlissingen en Bergen op Zoom plaats. Een bekeuring en een waarschuwing voor spoorlopen tot gevolg. Aanleiding voor de controle waren de vele meldingen van machinisten die daar dagelijks spoorlopers waarnemen, aldus de spoorwegbeheerder.

De spoorloper die afgelopen zaterdag het kanaal in sprong om onder zijn boete uit te komen, werd in het Zeeuwse Souburg door BOA’s op heterdaad betrapt. Aan de boete is hij inderdaad ontkomen.

BOA

ProRail krijgt via machinisten jaarlijks zo’n 2.800 meldingen van spoorlopen binnen, zo wordt gesteld. De vertraging die door de aanwezigheid van spoorlopers wordt veroorzaakt, is naar zeggen van de beheerder gemiddeld drie uur en twintig minuten per dag.

Maatregelen om dit te voorkomen zijn onder meer het plaatsen van hekwerken, cameratoezicht, het voeren van campagnes en surveillances door BOA’s. Een BOA die iemand op heterdaad betrapt, is bevoegd om een boete van 140 euro uit te schrijven. Ook de komende weken zal op het traject met regelmaat door BOA’s worden gesurveilleerd, aldus ProRail. “Maar dan wel onaangekondigd.”
Bron: OVPro
pi_142925334
Nounou, dat was een flinke duik. Volgens mij ligt er nog wel een dijkje en een smal weilandje tussen het spoor en het kanaal in Souburg.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:40:34 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142925418
Gezellig. De ene helft van de intercity s rijdt niet en de andere met half ijzer. Joepie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')