Kaarten spoofen is tegenwoordig wat minder een probleem dan vroeger. Hoewel nog steeds dezelfde techniek wordt gebruikt (MiFare / ISO/IEC 14443) worden er tegenwoordig geen NXP-chips meer gebruikt in de kaarten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geïntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen".
Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.quote:Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
Op zich begrijpelijk dat er weinig tijd/geld/moeite wordt gestoken in de beveiliging van eenmalige chipkaarten; waarom zou iemand die willen kopiëren o.i.d.? Saldo eraf halen kan niet en het reisrecht/reisdatum staat erop gedrukt, dus je kan dat niet aanpassen ofzo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.
Thanks iedereen voor de reactiesquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Thanks iedereen voor de reacties
Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht.
Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden...
Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de treinquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
Aha, goede reis dan alvast. Wie weet bevalt het goed en neem je daarna vaker weer het OVquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de trein
Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
Wat kost dat?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip.
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV'squote:Op woensdag 30 juli 2014 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse?
Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijnquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's
Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu"
Ik ga dat eens uitzoeken, vind ik leuk...quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijn
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVCquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga dat eens uitzoeken, vind ik leuk...
Stop je op Marne la Vallee? Dan gooi ik wel een warme Lasagne naar binnen, net als vroeger
4 personen retour met tram van P&R naar strand + een dag parkeren voor 4,50.. daar kan geen OV-chipkaart tegenop..quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.
Een grillplaat in de trein een idee?quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVCBeetje vroeg voor lasagne
ja goed ik lees dus dit, en dan weet je nog nixquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVCBeetje vroeg voor lasagne
De menukaartquote:TGV PRO PREMIÈRE
À bord de l’Espace Pro Première TGV
Vous bénéficiez d’un service de restauration personnalisé pour prendre votre repas assis à votre place*. Pratique et efficace, cette prestation vous permet de savourer un repas équilibré. Elle vous est proposée en priorité par votre chef de bord.
Laissez-vous tenter par les petits-déjeuners Paul et par les menus Boco du moment, 100% bio et concoctés par des grands chefs et pâtissiers.
*Service optionnel et payant proposé en 1ère classe, du lundi au vendredi, sauf période de vacances scolaires en été, à Noël et les jours fériés, sur une sélection de trains sur les lignes reliant Paris à Bordeaux, Lyon, Marseille, Montpellier, Nantes, Rennes, et Strasbourg.
Gewoon woest een vakantiedag aanvragen voor die dagen en dan gewoon op het station klaarstaan en bier met nootjes naar binnen smijten.. en en suikerspin, en een mickey ballon!quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk anders meteen even voor de terugweg: 15:29 uit Nîmes en 20:43 aankomen in Brussel. Dan hoor ik een dineetje te krijgen
Nja bij de Hongaarse spoorwegen zitten kennelijk best wat corrupte conducteurs, op Drehscheibe komen ook geregeld verhalen langs. Gewoon vissen naar 'problemen' (zoals een adres niet ingevuld op de travel calender) of dingen verzinnen (er staat bagage 1 cm in het gangpad), om maar wat eurobriefjes los te peuteren bij die "rijke" westerlingen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef b2py het volgende:
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
Nee ik heb dat PREM waarbij 1e klas maar een tientje duurder was dan 2e klas, per enkele reis. Een tientje duurder dan het goedkoopste 2e klas tarief zelfsquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, je moet dus het pro première tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |