ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-07-2014 20:01:07 ]
Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef bork het volgende: De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.
Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef b2py het volgende: Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
Ik heb in Finland weleens gezeik gehad. Ik reisde die dag op een interrail reisdag, maar had er ook nog wat andere tickets bij zitten (voor heel andere trajecten). Nou die moest ik er ook uit halen en ook laten zien. Wat?! RailPlus korting? Ook railpluskaart zien Kuthoer
ik moet eerst op die website van alles doen en daarna alsnog naar de automaat. Dat snap je wel toch?
Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.
Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende: Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende: Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan".
Op woensdag 30 juli 2014 21:43 schreef Bitlord het volgende: Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Volgens mij is de reden vooral dat contactloos betalen met de bankpas sneller ingevoerd werd dan verwacht.
Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende: Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Bij de kaartautomaten met bovenaan een blauw NS-logo kun je eenmalige chipkaarten kopen (Enkele Reis/Retour etc.).
Bij de andere typen automaten met bovenaan "OV-chipkaarthouders" kun je geen losse vervoerbewijzen kopen, alleen saldo laden en producten op je OV-chipkaart laden.
Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip.
quote:
maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart?
Ja, dat doen ze.
quote:
Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende: Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Ja, er staan nog kaartautomaten en ja, je kunt er ook nog enkeltjes uit halen. Die zijn wel een euro duurder...
Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geīntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen". Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral richtten op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Je kunt online een e-ticket kopen, dan hoef je niet in- en uit te checken en betaal je geen onnodige toeslag.
Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.
Ja, ik ben een rasoptimist.
IK WIL GEWOON NIET
En ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die vinden dat het onzin is waarom ik het niet wil
Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geīntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen".
Kaarten spoofen is tegenwoordig wat minder een probleem dan vroeger. Hoewel nog steeds dezelfde techniek wordt gebruikt (MiFare / ISO/IEC 14443) worden er tegenwoordig geen NXP-chips meer gebruikt in de kaarten.
De nieuwe chips, die zich voordoen als NXP-chips, zijn voorzien van mechanismes om te detecteren wanneer de kaart wordt aangevallen om zo de boel preventief te blokkeren.
quote:
Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.
Op woensdag 30 juli 2014 22:46 schreef James1988 het volgende: Anonieme en persoonlijke kaarten zijn gelijk aan elkaar, het zijn juist de wegwerpchipkaarten die zwakker zijn beveiligd. Daar zit vaak niets meer op dan een tellertje dat aangeeft dat men nog 5 keer kan inchecken voor het kaartje zichzelf blokkeert. Kennelijk vindt men de zwakkere beveiliging van die kaarten een acceptabel risico.
Op zich begrijpelijk dat er weinig tijd/geld/moeite wordt gestoken in de beveiliging van eenmalige chipkaarten; waarom zou iemand die willen kopiëren o.i.d.? Saldo eraf halen kan niet en het reisrecht/reisdatum staat erop gedrukt, dus je kan dat niet aanpassen ofzo.
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Thanks iedereen voor de reacties
Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht. Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden...
Dit weekend voor het eerst in 10 jaar met de trein/OV en dan bied een topic als deze uitkomst. Aangezien het papieren treinkaartje is verdwenen was ik al bang voor een rompslomp, mede omdat ik opstap op een station in een gehucht. Uit het verleden weet ik dat ze daar één automaat hadden...
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
Trein/OV? Als je met meerdere OV-middelen reist is de OV-chipkaart in het gros van de gevallen wel financieel het aantrekkelijkst, je houdt alleen wel wat restsaldo over dat je een volgende reis kan gebruiken. Losse tickets zijn zeker in bussen/trams/metro's een stuk duurder dan reizen op saldo met een "plastic" OV-chipkaart.
Is maar een éénmalig iets mijn reisje, wel een retour trouwens. Alleen met de trein
Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.
Op woensdag 30 juli 2014 21:36 schreef Dr_Flash het volgende: Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse?
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's
Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu"
Eh, nee dat is Thalys geloof ik...En sommige TGV's
Want anders krijg je dat '' Ja maar hij doet Charles de Gaulle - Lille en krijgt wel te eten, en ik doeChrles de Gaulle - Marne la vallee (10 minuten) en huuhuu"
Ik doe Brussel - Nîmes. 8:17 vertrek, 13:16 aankomst. Ik hoef niet een ontbijtje EN een lunch, maar op z'n minst een ontbijtje zou wel netjes zijn
Juist stad- en streekvervoer wil nog wel eens goedkope dagkaartjes hebben (bijvoorbeeld om een autoluw stadscentrum te promoten) die goedkoper zijn dan reizen op saldo.
4 personen retour met tram van P&R naar strand + een dag parkeren voor 4,50.. daar kan geen OV-chipkaart tegenop..
Ja, van 10:07 tot 10:11 stop ik op MlVC Beetje vroeg voor lasagne
ja goed ik lees dus dit, en dan weet je nog nix
quote:
TGV PRO PREMIČRE
Ā bord de l’Espace Pro Premičre TGV Vous bénéficiez d’un service de restauration personnalisé pour prendre votre repas assis ā votre place*. Pratique et efficace, cette prestation vous permet de savourer un repas équilibré. Elle vous est proposée en priorité par votre chef de bord. Laissez-vous tenter par les petits-déjeuners Paul et par les menus Boco du moment, 100% bio et concoctés par des grands chefs et pâtissiers. *Service optionnel et payant proposé en 1čre classe, du lundi au vendredi, sauf période de vacances scolaires en été, ā Noël et les jours fériés, sur une sélection de trains sur les lignes reliant Paris ā Bordeaux, Lyon, Marseille, Montpellier, Nantes, Rennes, et Strasbourg.
Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende: Kijk anders meteen even voor de terugweg: 15:29 uit Nîmes en 20:43 aankomen in Brussel. Dan hoor ik een dineetje te krijgen
Gewoon woest een vakantiedag aanvragen voor die dagen en dan gewoon op het station klaarstaan en bier met nootjes naar binnen smijten.. en en suikerspin, en een mickey ballon!
Maargoed, je moet dus het pro premičre tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken.
Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef b2py het volgende: Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
Nja bij de Hongaarse spoorwegen zitten kennelijk best wat corrupte conducteurs, op Drehscheibe komen ook geregeld verhalen langs. Gewoon vissen naar 'problemen' (zoals een adres niet ingevuld op de travel calender) of dingen verzinnen (er staat bagage 1 cm in het gangpad), om maar wat eurobriefjes los te peuteren bij die "rijke" westerlingen.
Hoi, weer terug van vakantie (ok, mn laatste reactie was 14 topics terug dus k vergeef je als je me niet kent) Maar voor ik weg ging kwam ik nog op het pracht idee om de trein naar dronten te nemen i.p.v. de bus waar k een abonnement op heb. Want ik wou ook nog graag een treinkaartje in kunnen lijsten. Dus 3 dagen voor t over gaat op wegwerp troep koop ik een kaartje, poept ie zo'n graf ding uit rot automaat
Gelukkig heeft ie me niet al extra toeslag voor dat ding verrekend. 5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk. T kost me 3,90 met de bus om naar dezelfde plek te reizen en t duurt maar 5 minuten langer. Wie heeft ook al weer dat stuk spoor daar neergelegd?
Op woensdag 30 juli 2014 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maargoed, je moet dus het pro premičre tarief hebben geboekt, ofwel je betaald meer om uberhaubt de mogelijkheid voor andere services de portemonnee te trekken.
Nee ik heb dat PREM waarbij 1e klas maar een tientje duurder was dan 2e klas, per enkele reis. Een tientje duurder dan het goedkoopste 2e klas tarief zelfs
Maar ik zal mijn luie kadaver dus naar de Bistro moeten zien te verslepen begrijp ik
Op woensdag 30 juli 2014 23:58 schreef desbarts het volgende: Hoi, weer terug van vakantie (ok, mn laatste reactie was 14 topics terug dus k vergeef je als je me niet kent) Maar voor ik weg ging kwam ik nog op het pracht idee om de trein naar dronten te nemen i.p.v. de bus waar k een abonnement op heb. Want ik wou ook nog graag een treinkaartje in kunnen lijsten. Dus 3 dagen voor t over gaat op wegwerp troep koop ik een kaartje, poept ie zo'n graf ding uit rot automaat
Gelukkig heeft ie me niet al extra toeslag voor dat ding verrekend. 5 euro is sowieso veel te veel voor dat stuk. T kost me 3,90 met de bus om naar dezelfde plek te reizen en t duurt maar 5 minuten langer. Wie heeft ook al weer dat stuk spoor daar neergelegd?
Hou je van bussen ja?
Okee jongens, kom maar op. Pek, veren, spinning wheel, alles
Okee jongens, kom maar op. Pek, veren, spinning wheel, alles
Tjongejongejonge, ik zeg mn treintour zondag wel af hoor. K vind t alleen van der zotte dat als ik van de oost kant van lelystad naar de west kant van dronten nu eerst 1,30 aan een trip naar het station kwijt ben, ik dan 5,00 voor een rit van 10 minuten moet gaan betalen en dan wordt gedumpt op een industrieterrein en nog 20 minuten moet gaan lopen. Mag ik daar over klagen?
Tjongejongejonge, ik zeg mn treintour zondag wel af hoor. K vind t alleen van der zotte dat als ik van de oost kant van lelystad naar de west kant van dronten nu eerst 1,30 aan een trip naar het station kwijt ben, ik dan 5,00 voor een rit van 10 minuten moet gaan betalen en dan wordt gedumpt op een industrieterrein en nog 20 minuten moet gaan lopen. Mag ik daar over klagen?
Bijzonder, bij ons keek eigenlijk iedereen ernaar, behalve de Hongaren De controleurs van de Tsjechische en Slowaakse spoorwegen zijn trouwens wel heel treurig, ze hebben niet eens een kniptang. In plaats daarvan moesten ze alles afstempelen met een soort stempel die buschauffeurs hebben.
Lelystad an sich is klachtwaardig. Ik heb daar een aantal jaren gewoond, hel en verdoemenis Je hebt overigens wel gelijk. Als je met de bus goedkoper uit bent dan de trein voor een relatief klein stuk zou ik ook met de bus gaan. Helemaal als het verschil maar 5 minuten is.
Lelystad an sich is klachtwaardig. Ik heb daar een aantal jaren gewoond, hel en verdoemenis Je hebt overigens wel gelijk. Als je met de bus goedkoper uit bent dan de trein voor een relatief klein stuk zou ik ook met de bus gaan. Helemaal als het verschil maar 5 minuten is.
Ja, nou is het enige probleem dat die bus tot 5 ritten per dag is wegbezuinigd (3x s ochtends, 2x s middags). Omdat er een spoor ligt en die moet ik dan gebruiken ook... Maar ik ga hier maar niet verder over praten anders wordt fles boos
Het was heel belangrijk dat Zwolle-Amsterdam evenveel bleef kosten (ondanks dat de afstand minder werd over de Hanzelijn). De tariefeenheden tussen Lelystad en Amsterdam stonden al vast, dus raad eens waar de tariefinflatie terecht is gekomen? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Het was heel belangrijk dat Zwolle-Amsterdam evenveel bleef kosten (ondanks dat de afstand minder werd over de Hanzelijn). De tariefeenheden tussen Lelystad en Amsterdam stonden al vast, dus raad eens waar de tariefinflatie terecht is gekomen? .
er stond eigenlijk niks vast Er wordt geregeld in stilte geschoven met tariefkilometers Zwolle - Kampen was altijd 13, maar sinds ze de smokkelkilometers op de Hanzelijn zo ongezien mogelijk moesten verdelen en Zwolle - Kampen Zuid daardoor 15 werd, is Zwolle - Kampen ook "ineens" 15 geworden. En zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij het openen van een nieuw station een traject "ineens" wat langer maakte. (Mook-Molenhoek en Maastricht Noord bijvoorbeeld). Dus er staat niks echt "vast"
er stond eigenlijk niks vast Er wordt geregeld in stilte geschoven met tariefkilometers Zwolle - Kampen was altijd 13, maar sinds ze de smokkelkilometers op de Hanzelijn zo ongezien mogelijk moesten verdelen en Zwolle - Kampen Zuid daardoor 15 werd, is Zwolle - Kampen ook "ineens" 15 geworden. En zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij het openen van een nieuw station een traject "ineens" wat langer maakte. (Mook-Molenhoek en Maastricht Noord bijvoorbeeld). Dus er staat niks echt "vast"
Jij doet in Nederland tariefkilometers tellen he? En in de rest vab de wereld klooi je met lijntjes op GE toch?
Op donderdag 31 juli 2014 09:08 schreef dennistd het volgende: Ik ben wel voorstander van een nieuwe manier van tarieven berekenen in het OV: op basis van de hemelsbrede afstand.
Frankrijk weet ik niet, maar voor België kun je op de website van Infrabel een PDF vinden met daarin tot op de meter nauwkeurig de afstanden tussen dienstregelingspunten enzo.
Ga naar RFF - document de référence du réseau ferré national (netverklaring) en kies voor het dienstregelingsjaar van toepassing. Klap de sectie 'Consulter les annexes du chapitre "Chapitre 3 - Infrastructure"' uit en download het document genaamd 'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'.
Ga naar RFF - document de référence du réseau ferré national (netverklaring) en kies voor het dienstregelingsjaar van toepassing. Klap de sectie 'Consulter les annexes du chapitre "Chapitre 3 - Infrastructure"' uit en download het document genaamd 'Liste des sections élémentaires du réseau ferré national'.
tsja, dat is ook een vorm van informatie presenteren
Treinverkeer van en naar Den Haag HS is volledig gestaakt in verband met een gestrande trein. De prognose is 13:30, ik vermoed dat er eentje door rood is gegaan.
Op donderdag 31 juli 2014 09:08 schreef dennistd het volgende: Ik ben wel voorstander van een nieuwe manier van tarieven berekenen in het OV: op basis van de hemelsbrede afstand.
Ik ook.
Vroeger was het argument daartegen, dat je er misbruik van zou kunnen maken. Bijvoorbeeld goedkoop van Stavoren naar Amsterdam reizen door een treinkaartje naar Enkhuizen te kopen. Maar met de OV chipkaart met reizen op saldo heb je dat probleem niet meer.
Op donderdag 31 juli 2014 10:13 schreef James1988 het volgende: Treinverkeer van en naar Den Haag HS is volledig gestaakt in verband met een gestrande trein. De prognose is 13:30, ik vermoed dat er eentje door rood is gegaan.
Is het dan nodig om alles volledig plat te leggen ja? 4 uur lang? Je kan beter een springer aanrijden, ben je sneller klaar
Is het dan nodig om alles volledig plat te leggen ja? 4 uur lang? Je kan beter een springer aanrijden, ben je sneller klaar
In het geval van een STS-passage moet de boel worden stilgelegd voor onderzoek: waarom is die trein door rood gegaan? Is het een fout van de machinist, heeft de treindienstleider op het laatste moment een sein herroepen, is er een technische oorzaak? Als je dan treinen laat rijden is er een kans dat er informatie verloren gaat.
In het geval van een STS-passage moet de boel worden stilgelegd voor onderzoek: waarom is die trein door rood gegaan? Is het een fout van de machinist, heeft de treindienstleider op het laatste moment een sein herroepen, is er een technische oorzaak? Als je dan treinen laat rijden is er een kans dat er informatie verloren gaat.
[..]
Klopt, daarom zei ik ook 'ik vermoed'. Ik kan me weinig andere redenen indenken waarom een stranding 3,5 uur moet duren.
En antwoord gekregen. Niet openbaar dus ik kan het hier niet zeggen. Maar wie bereid is om embargo niet te schenden en het wil weten, stuurt mij even een PM.
Dag Rikus, Klopt. Bij Den Haag HS is een lege trein (vermoedelijk) door een rood sein gereden en op de rijweg van een andere trein gekomen. De situatie is bevroren en o.a. ILT doet onderzoek. Groet,
[ Bericht 16% gewijzigd door DriekOplopers op 31-07-2014 11:57:23 ]
Op donderdag 31 juli 2014 14:31 schreef dcm360 het volgende: Het was blijkbaar niet de wisselstraat waar de benelux overheen moet, want de sprinters van/naar Den Haag reden, weliswaar niet verder dan HS.
Volgens gvttreinen op Somda was het wissel 247, welke aan het einde van een van die wisselstraten zit.
Mits je binnen 6 uur natuurlijk weer terug op het station bent. anders ben je 20 euro kwijt...
Ik zal het maar weer roepen: De voorwaarden heeft men dit in verwerkt, maar je wordt NIET uitgecheckt na 6 uur. En als je dit vaker doet, er zit niemand achter een computer die iedere checkin gaat controleren "of dit misschien wel niet klopt"... Je kan gewoon 20-24 uur lang achter elkaar ingecheckt blijven, zonder enig probleem.
Op donderdag 31 juli 2014 06:26 schreef Toekito het volgende: Uhm werkzaamheden? Beste NS er is NIKS aangekondigd rondom Rotterdam. Pas volgende week. Anyhow ik ga maar een vervangende trein zoeken!
Werkzaamheden Willemspoorttunnel starten aanstaande zaterdag t/m aanstaande dinsdag. Lekker weinig treintjes het weekend daar Ik durf er bijna op te wedden dat er gegarandeerd treinen korter dan 12 bakken VIRM gaan rijden
Ik zal het maar weer roepen: De voorwaarden heeft men dit in verwerkt, maar je wordt NIET uitgecheckt na 6 uur. En als je dit vaker doet, er zit niemand achter een computer die iedere checkin gaat controleren "of dit misschien wel niet klopt"... Je kan gewoon 20-24 uur lang achter elkaar ingecheckt blijven, zonder enig probleem.
Werkzaamheden Willemspoorttunnel starten aanstaande zaterdag t/m aanstaande dinsdag. Lekker weinig treintjes het weekend daar Ik durf er bijna op te wedden dat er gegarandeerd treinen korter dan 12 bakken VIRM gaan rijden
Zou het ? er rijdt bijna niets, al VIRM wat er normaal rijdt koppelen en je hebt al bijna 12 bakken. Ik moet er in elk geval heen, en vandaan komen dus ik merk het vanzelf wel
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Goed nieuws voor de toeristen: vanaf 12 augustus kan er bij bijna alle kaartautomaten van NS ook met creditcard betaald worden (enkele automaten waarvan de pin-terminal nog geen creditcards aan kan uitgezonderd, deze worden in de komende weken nog vervangen).
Komt de creditcardtoeslag te vervallen of blijft die gehandhaafd? Anders betaal je als toerist straks ¤ 1,50 voor je wegwerpkaartje (zonder een meter te hebben gereisd) of ¤ 0,50 voor het recht om je OV-chipkaart op te laden.
Op donderdag 31 juli 2014 16:27 schreef MTL het volgende: Goed nieuws voor de toeristen: vanaf 12 augustus kan er bij bijna alle kaartautomaten van NS ook met creditcard betaald worden (enkele automaten waarvan de pin-terminal nog geen creditcards aan kan uitgezonderd, deze worden in de komende weken nog vervangen).
* Darkwing_Duck Nederlandse rekening opzeggen kan...
Één spoorloper bekeurd tijdens vierdaagse controle Zeeland Gepubliceerd op 30-07-2014 om 13:45
Spoorlopen Vier dagen van intensieve controle op spoorlopers langs het Zeeuwse spoor, heeft geresulteerd in één uitgedeelde bekeuring en een waarschuwing. Daarnaast werden zeven bekeuringen uitgeschreven voor het negeren van de rode overweglichten. Één spoorloper in Souburg wist aan een boete van 140 euro te ontkomen door na staandehouding een kanaal in te springen.
“De controle was van tevoren actief aangekondigd in de Zeeuwse media”, aldus een woordvoerder van ProRail. ”Dat heeft mogelijk effect gehad.”
Controle
Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA’s) surveilleerden vorige week vier dagen lang langs het Zeeuwse spoor. Met acht man sterk vonden controles tussen Vlissingen en Bergen op Zoom plaats. Een bekeuring en een waarschuwing voor spoorlopen tot gevolg. Aanleiding voor de controle waren de vele meldingen van machinisten die daar dagelijks spoorlopers waarnemen, aldus de spoorwegbeheerder.
De spoorloper die afgelopen zaterdag het kanaal in sprong om onder zijn boete uit te komen, werd in het Zeeuwse Souburg door BOA’s op heterdaad betrapt. Aan de boete is hij inderdaad ontkomen.
BOA
ProRail krijgt via machinisten jaarlijks zo’n 2.800 meldingen van spoorlopen binnen, zo wordt gesteld. De vertraging die door de aanwezigheid van spoorlopers wordt veroorzaakt, is naar zeggen van de beheerder gemiddeld drie uur en twintig minuten per dag.
Maatregelen om dit te voorkomen zijn onder meer het plaatsen van hekwerken, cameratoezicht, het voeren van campagnes en surveillances door BOA’s. Een BOA die iemand op heterdaad betrapt, is bevoegd om een boete van 140 euro uit te schrijven. Ook de komende weken zal op het traject met regelmaat door BOA’s worden gesurveilleerd, aldus ProRail. “Maar dan wel onaangekondigd.”
Op donderdag 31 juli 2014 16:30 schreef James1988 het volgende: Komt de creditcardtoeslag te vervallen of blijft die gehandhaafd? Anders betaal je als toerist straks ¤ 1,50 voor je wegwerpkaartje (zonder een meter te hebben gereisd) of ¤ 0,50 voor het recht om je OV-chipkaart op te laden.
Wie bepaald eigenlijk of je je foto moet verversen op zo een pasje?
Mijn foto van mn chipkaart is nu 10 jaar oud, ze namen die van mn Hogeschool over waar ik 4 jaar zat en de kaart zit al in de blessuretijd... Ik hoor hier verhalen dat men een nieuwe krijgt zonder foto verversing. Als ze er dus vanuit gaan dat die foto nieuw was toen ze die kaart ongevraagd in mn brievenbus schoven, zit ik dadelijk met ene foto van 15 jaar oud...
Op donderdag 31 juli 2014 16:40 schreef Dr_Flash het volgende: Gezellig. De ene helft van de intercity s rijdt niet en de andere met half ijzer. Joepie
Duh. Het is vakantietijd, dus geef je het ijzer vakantie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Oja, de logica is ook ver te zoeken bij Q-Park / stad Antwerpen Voorheen kon je op zaterdagen, zondagen en feestdagen voor ¤5 parkeren bij station Berchem in de Q-Park parking. Tegenwoordig kan dat alleen maar op zaterdagen, zondagen en feestdagen nu ineens terug naar ¤18. De parking wordt uitgebaat door Q-Park, maar de stad Antwerpen is weer degene die de tarieven betaald (concessieverlener). Heb er al een paar keer op zondag geparkeerd. Destijds stond er overdag toch nog wel een "leuk" aantal auto's. De laatste 2 keer waren het op -1 maar maximaal 20, en dan was -2 gesloten. Nu moet je 18 euro betalen, wat destijds 5 euro was
En nee, treinreizigers betalen daar ķķk de volle mep. Heeft men het in Nederland op de betaalde parkeerterreinen toch beter geregeld, met korting voor treinreizigers.
Op donderdag 31 juli 2014 19:44 schreef greavy het volgende: Oja, de logica is ook ver te zoeken bij Q-Park / stad Antwerpen Voorheen kon je op zaterdagen, zondagen en feestdagen voor ¤5 parkeren bij station Berchem in de Q-Park parking. Tegenwoordig kan dat alleen maar op zaterdagen, zondagen en feestdagen nu ineens terug naar ¤18. De parking wordt uitgebaat door Q-Park, maar de stad Antwerpen is weer degene die de tarieven betaald (concessieverlener). Heb er al een paar keer op zondag geparkeerd. Destijds stond er overdag toch nog wel een "leuk" aantal auto's. De laatste 2 keer waren het op -1 maar maximaal 20, en dan was -2 gesloten. Nu moet je 18 euro betalen, wat destijds 5 euro was
En nee, treinreizigers betalen daar ķķk de volle mep. Heeft men het in Nederland op de betaalde parkeerterreinen toch beter geregeld, met korting voor treinreizigers.
En daar ging je dagje voordelig treinen....alles eraan doen om aan goedkope tickets te komen word zo gestraft...
En daar ging je dagje voordelig treinen....alles eraan doen om aan goedkope tickets te komen word zo gestraft...
Op zaterdagen blijft het ¤5, en op zondagen weet ik - op hoogstens 10 minuten lopen - ook wel gratis parkeerplekken in de wijk te vinden.
& Anders zetten we de auto bij het Sportpaleis, en gaan we met de tram naar de stad. Of vanaf Noorderkempen ( ) Ik wil best dokken voor een dagje parkeren, maar vind ¤18 toch iets te duur
Dat haal ik niet met (bijna) enkel de weekenden. In juli haalde ik de 2398 kilometer in 6 treindagen in het weekend. In juni haalde ik de 3145 kilometer in 7 treindagen in het weekend In mei haalde ik de 3840 kilometer in 9 treindagen waarvan 7 in het weekend Alleen April, toen ik op vakantie was, kwam ik over de 5.000 kilometer heen
Joah, dat had ik net ge-edit. En dan de tram. En als het van- en naar Noorderdokken voor mij haalbaar is, is dat zelfs nog goedkoper. Want spaart weer kilometers uit met de auto. Maarja, daar is ook zo'n prachtige dienst op zondag Eerste trein om 8:05 uit Noorderkempen met een prachtige aansluiting van 17 minuten richting Brussel. Laatste trein om 20:35, vanuit richting Brussel is dat 13 minuten overstap.
Het zou wel 1x/uur een dienst worden, en niet dat er zomaar een rit tussenuit valt ...
Noorderkempen is handig als je het niet al te laat wilt maken, anders kun je beter die paar km extra rijden en 'm bij de bios dumpen. Vanaf daar tram 6 naar Antwerpen Centraal en je bent er.
Pasgeleden had ik op die lijn een PCC waar het binnenregende.
Bij Berchem parkeren is toch wel wat makkelijker, en voor ¤5 vond ik dat geen probleem. Maar het meer dan 3x zo duur maken ineens (behalve op zaterdag), is iets te gek Heb de auto idd ook al eens bij het sportpaleis gedumpt.
En de gehele dag ligt het spoor plat, want niemand durft die vlag weg te halen, want stakingsbreken. 10 sporen, 3 stakers ter plekke. Alle sporen gestremd
Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef greavy het volgende: En de gehele dag ligt het spoor plat, want niemand durft die vlag weg te halen, want stakingsbreken. 10 sporen, 3 stakers ter plekke. Alle sporen gestremd
Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef greavy het volgende: En de gehele dag ligt het spoor plat, want niemand durft die vlag weg te halen, want stakingsbreken. 10 sporen, 3 stakers ter plekke. Alle sporen gestremd
Dwaas. Moet je in Amsterdam eens proberen, ben je minstens 4 tientjes kwijt. En twee spiegels en je antenne.
Vaak genoeg in A'dam geparkeerd (vaak Sloterdijk, maar ook wel centrum of daarbij in de buurt), nooit schade gehad. Of ligt dat aan de auto's waar ik vroeger in reed?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 31 juli 2014 19:59 schreef greavy het volgende: Bij Berchem parkeren is toch wel wat makkelijker, en voor ¤5 vond ik dat geen probleem. Maar het meer dan 3x zo duur maken ineens (behalve op zaterdag), is iets te gek Heb de auto idd ook al eens bij het sportpaleis gedumpt.
In Zurenborg (straten rond Dageraadplaats bijvoorbeeld) sta je véél goedkoper (en ook veilig), op zondagen zelfs gratis.
In Zurenborg (straten rond Dageraadplaats bijvoorbeeld) sta je véél goedkoper (en ook veilig), op zondagen zelfs gratis.
en veel mooier en niet vergeten bij cafe Wattman langs te gaan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geen papieren kaartjes meer amahoela! Transactiebewijs is zojuist gewoon geprint op papieren kaartje.. Staat erop: dit is geen vervoersbewijs... Achterkant: op dit vervoersbewijs zijn de algemene voorwaarden van NS van toepassing.. Blablablabla
Ze bestaan dus nog wel, alleen zijn niet meer geldig
Oh en mijn claim is afgewezen omdat de vertrektijd van 7.57 vanaf Nijmegen naar Hilversum Mediapark niet zou bestaan volgens de reisplanner. Toen was het storm en kwam ik om 11 uur aan. Dus ruim drie uur over gedaan omdat er geen treinen reden tussen Arnhem en Ede en toen ook Den Bosch platlag. Had volgens de NS niet de meest optimale reisroute gekozen !!! Had trouwens pas na een maand antwoord van Eva en vol spelfouten
Triest zulke dingen ja. Kun je weer oorlog gaan maken met de klanten"service". Of het er gewoon bij laten zitten om je bloeddruk te ontzien, waar ze natuurlijk op hopen.
Op vrijdag 1 augustus 2014 04:05 schreef dennistd het volgende: In Almelo betaalde ik afgelopen zaterdag maar een euro voor een hele dag parkeren bij het station
Daar parkeer ik elke dag inderdaad werkte super zo. Nu hebben ze gelukkig ook twee machines geplaatst.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Nou, het is gelukt hoor, denk ik. Een nieuwe TrajectVrijMaand kopen.
Maar je moet dus behalve je kaartnummer OOK nog je naam en je adres iedere keer weer invoeren (wat onzin is want al gekoppeld aan je kaartnummer). En dan kijken zij wel of het goed is
En o wee als je bij "Voorletters" iets als "A B C" durft in te vullen. Daar kan Het Systeem niet mee omgaan want het had "A.B.C." moeten zijn Waardeloze ballentent zeg, niet te peilen
Maar je moet dus behalve je kaartnummer OOK nog je naam en je adres iedere keer weer invoeren (wat onzin is want al gekoppeld aan je kaartnummer). En dan kijken zij wel of het goed is
En o wee als je bij "Voorletters" iets als "A B C" durft in te vullen. Daar kan Het Systeem niet mee omgaan want het had "A.B.C." moeten zijn Waardeloze ballentent zeg, niet te peilen
reist u met abonnement of op krediet vergeet het in en uitchecken niet
reist u met abonnement of op krediet vergeet het in en uitchecken niet
Dat is ook onzin eigenlijk, maar goed. In mijn geval (TrajectVrij) is er nog iets voor te zeggen. En het kost in principe geen moeite: ik heb mijn OVC in een polsband om mijn arm zitten, gewoon langs de paal lopen is genoeg
Dat is ook onzin eigenlijk, maar goed. In mijn geval (TrajectVrij) is er nog iets voor te zeggen. En het kost in principe geen moeite: ik heb mijn OVC in een polsband om mijn arm zitten, gewoon langs de paal lopen is genoeg
Goed idee, eigenlijk.
Ja, alleen is het jammer dat er geen venstertje in zit. Sommige conducteurs willen per se de pasfoto zien en dan is de meeste handigheid alweer verloren
Ja, alleen is het jammer dat er geen venstertje in zit. Sommige conducteurs willen per se de pasfoto zien en dan is de meeste handigheid alweer verloren
Mijn kaart heeft geen pasfoto. En dat de HC niet meer ziet dat er ProRail op staat, heeft soms ook zijn voordelen.
Op vrijdag 1 augustus 2014 12:20 schreef b2py het volgende: Zo sta je twee uur geleden nog in het Frankfurt in het hostel, lig ik nu al in het hostel in Keulen