b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:31 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:32 |
![]() Ein Doppelstock-Regionalexpress fährt am Hauptbahnhof durchs verschneite Berlin. ![]() Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang. ![]() Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs. ![]() Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn. ![]() Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf. ![]() Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald. Bron | |
greavy | maandag 27 januari 2014 @ 19:33 |
AH Hoog Catherijne heeft zeker gekoeld bier. Zegmaar als je in de winkel staat voor de kassa's helemaal rechts in de hoek. Heineken, Grolsch en Bavaria sowieso. | |
Peter | maandag 27 januari 2014 @ 19:40 |
Eigen foto's? Of vergeet je de fotograaf/bron te vermelden? ![]() | |
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:43 |
Zie je eigen citaat, staat er gewoon onder hoor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 19:49 |
Wat is dat voor "Regionalbahn" met roodgeverfde IC-wagons, bij München? | |
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:52 |
De snelste RE die er is: http://de.wikipedia.org/w(...)chen#Regionalverkehr | |
Adrie072 | maandag 27 januari 2014 @ 20:39 |
Schöne bilder! | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 20:44 |
Gaaf. ![]() Ik had op IRE gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat het een gewone RE kon zijn. Maar fout dus. | |
James1988 | maandag 27 januari 2014 @ 21:13 |
IRE's bestaan niet meer, dacht ik? | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 21:21 |
Nu je het zegt... Blijkbaar heten ze nu gewoon RE. Edit: Of wacht, nee, geldt dat niet alleen voor de (I)RE Dresden-Hof-Nürnberg? Maar München-Nürnberg is toch ook nooit een IRE geweest, of wel? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 21:22:44 ] | |
Socios | maandag 27 januari 2014 @ 21:48 |
Prachtige foto's van die treinen in Duitsland! Keurige Duitse onderschriften erbij. | |
greavy | maandag 27 januari 2014 @ 21:58 |
Dresden-Hof-Nürnberg is nog steeds een IRE. En er zijn nog een aantal trajecten die een IRE hebben, volgens Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Interregio-Express | |
Basekid_NZ | maandag 27 januari 2014 @ 22:02 |
Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk! | |
James1988 | maandag 27 januari 2014 @ 22:03 |
Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 27 januari 2014 @ 22:56 |
We hebben het hier over 1 Nachttrein! Potverdomme hoeveel versies kan je hebben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 27 januari 2014 @ 23:00 |
Jij wilde toch zo graag naar Frankrijk? Nou dan. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 23:06 |
Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken? ![]() | |
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 23:09 |
"U probeer meer dan 24 uur van te voren een reis te plannen. Dat kan niet." | |
Prins_Pils | maandag 27 januari 2014 @ 23:10 |
"U probeert een reis te maken. Dat kan niet." | |
Basekid_NZ | maandag 27 januari 2014 @ 23:15 |
Milan--> Florence met de Italo (1h30 reistijd) voor 35 euro pp Florence --> Rome met Frecciabianca (1h30) voor 19 euros pp Geloof dat dat de relaxte high-speed treinen zijn toch? | |
James1988 | maandag 27 januari 2014 @ 23:20 |
Zowel de Frecces als de Italo staan goed aangeschreven. Bij .Italo moet dat ook wel, het is een directe (open access)-concurrent van Trenitalia. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 00:12 |
Ik ben één keer met zo'n FrecciaRossa dwars door Italië gereisd, niks mis mee. ![]() Meest opvallende vond ik eigenlijk nog wel de HSL-route tussen Firenze en Bologna. Want die ligt (afgezien van een paar kleine bruggetjes om een dal over te steken) gewoon helemaal in een tunnel, rechtstreeks van centraal station naar centraal station. | |
Sandrvich | dinsdag 28 januari 2014 @ 01:13 |
Firenze-Rome is wel een heel leuk stuk vind ik zelf. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:41 |
Florence-Rome of Firenze-Roma lijkt me? Pretentieus gedoe. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45 |
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:47 |
![]() Fotograaf: Marcel Jahn | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:49 |
In het vervolg via Rotterdam dus? | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54 |
Oh oh Den Haag... | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:57 |
konko stad, onder de duinuh | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:57 |
Dat is al jaren man ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:58 |
seems so. Al is dat een extra overstap tegenwoordig | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:59 |
nou en man ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:12 |
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:18 |
Bron: GvA | |
greavy | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:24 |
Op het HGBTF is daar ook al een discussie over, want er maken te weinig reizigers gebruik van de Diabolo-tak. En dat kost ze geld, want ze moeten wel een X-bedrag afdragen aan de private deelnemer Northern Diabolo. Een ritje Brussel Zuid/Noord/Centraal oid naar de Luchthaven kost dan tegen de ¤8, terwijl de rit zelf maar rond de ¤3 is. Als NMBS het contract met Northern Diabolo verbreekt, kost dat 1 miljard. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:26 |
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelste ![]() ![]() ![]() NMBS ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:30:50 ] | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:27 |
Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed? | |
greavy | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:29 |
Het probleem met de Diabolo-taks is dat je die alleen maar hoeft te betalen als je daar in- of uitstapt. Bij een overstap is het niet nodig. Met enige regelmaat staan er dus controleteams op het station bij alle trappen enzo, om te controleren of je wel de taks hebt gekocht. En ja, er is in de trein ook controle, maar als je met een lange ram rijtuigen rijdt, is dat soms ondoenlijk om iedereen te controleren. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:29 |
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement. De rit Brussel Noord - Brussel-Luchthaven is zo kort dat een treinbegeleider onmogelijk een hele trein kan controleren. Daarnaast: als je een ticket koopt naar een station verder zal het bij controle in de trein niet opvallen dat je er eerder uit gaat. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:35 |
Om toch maar zoveel mogelijk mensen door die tunnel heen gestouwd te krijgen laat de NMBS ook steeds meer treinen vanuit alle windrichtingen via dat traject rijden, terwijl daar eigenlijk niemand op zit te wachten. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:36 |
Toeslag verlagen is het devies, zie Fyra. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:39 |
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:40:15 ] | |
bork | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:39 |
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland? | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:42 |
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen. | |
greavy | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43 |
Een ritje met De Lijn is een stuk goedkoper. Er rijden bussen Brussel Noord - Luchthaven (¤2, 19 minuten), maar ook Mechelen - Luchthaven en Leuven - Luchthaven ter voorbeeld. | |
greavy | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43 |
Locatie staat er helaas niet bij ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43 |
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:46 |
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders. Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:51 |
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert... Eens, zo werkt dat nou eenmaal. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:58 |
Niet altijd hoop ik dan maar, als ik weer een tuibrug moet doorrekenen hoop ik dat hij wel blijft staan zoals de theorie mij voorschrijft ![]() (Flauw voorbeeld ![]() | |
Doc__Zenith | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:27 |
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles. | |
Basekid_NZ | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:34 |
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen. Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daar ![]() | |
Duvel | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:08 |
Het moet uit de lengte of de breedte. | |
dennistd | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:24 |
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is... | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:55 |
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen. Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied ![]() | |
mschol | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:59 |
niet zo zeuren, rotterdam was rotter... | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:11 |
Breda dan... ![]() | |
Salatrel | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:27 |
alleen tikken ze dan gewoon overig aan op hun computertje | |
Duvel | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:12 |
Fucking kapitaalvernietiging. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:03 |
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden maar om vervoerd te worden. Who cares dat je geen conducteur ziet. Beter niet zelfs. Laat me met rust. | |
dennistd | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:45 |
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen. | |
ReisT | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:46 |
Hoezo, het wordt toch niet gesloopt? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:59 |
Ik erger me aan ramkraken, verkrachtigen, dure dingen, homohaters en nog veel meer. Dat hoort er gewoon bij. | |
JDude | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06 |
Dit. Hoe meer van die faalhazen er buiten worden getrapt of een paar tientjes extra aan de broek krijgen hoe beter. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:09 |
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:33 |
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:35 |
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:38 |
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:41 |
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42 |
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42 |
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48 |
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:49 |
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven. Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen. Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd. En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:52 |
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:54 |
Ik denk dat de veiligheid er ook mee gebaat is, zeker als er ook camera's in de treinen hangen. [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 28-01-2014 16:04:09 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:03 |
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken. En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen? Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben. Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht. En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse Nederlandse gedoe zo van 'hebikookniedusikwildathunniedatookniethebbenniet!'? | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:07 |
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar. Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid. Ook op IC's is winst te behalen. Nee hoor, hoef ik niet jaloers op te zijn. Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16 |
Den Haag HS op de schop Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station. Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels. NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station. Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit. Bron: RTL nieuws. | |
bork | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:17 |
Welke website, url? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:18 |
Haha, jeetje ![]() Je snapt dat het een voorbeeld was eah? Vast wel iets. Marginaal. Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:19 |
Dat werd wel eens tijd ja. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:20 |
Dat doortrekken van die tunnel is een goed plan. Betere bereikbaarheid van het station is altijd een goed ding ![]() | |
dennistd | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25 |
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1? | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:26 |
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig! | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:33 |
Ja, je gaat nu over je cynismebundel voor deze maand heen. Bijbetalen graag! ![]() | |
ReisT | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:34 |
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen. Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West) ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35 |
Beetje vreemde etnische samenleving voorgeschoteld. De echte bezoeker van HS weet wel beter ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:18 |
Even de trein nemen: http://www.dumpert.nl/med(...)ze_trein_is_er_.html | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:33 |
nee piemel, hij maakt kop in Utrecht | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:36 |
Ohja jezus, dat bestaat nog ja. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:23 |
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul! ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:25 |
Oh zo onwetend, heel aandoenlijk! | |
Duvel | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29 |
Ah, bermbranden, je hoort het Fles. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29 |
vroeger konden ze in Utrecht nog wel aan de kant, nu nauwelijks meer | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:32 |
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:39 |
Waarvan de voorbereidingen in 1986 al waren gestart! | |
JDude | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43 |
Dagelijkse kost in januari. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45 |
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:46 |
sinds die tijd zijn er nog wel een paar perronnetjes bijgekomen in Utrecht ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:46 |
Dat tweede plaatje lijkt net zo'n HP Deskjet printer. Of ben ik nou gek? ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:47 |
![]() Nu je het zegt ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51 |
Al in 2018 meer treinen Alkmaar - Amsterdam Jeej, als ik er hopelijk niet meer woon meer treintjes! | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:53 |
En natuurlijk in Amersfoort maar even die gore stinktrein de resterende tijd langs het perron parkeren. . Goed gedaan ouwe neukfout! ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:56 |
Gelukkig ben je in Apeldoorn je vertraging alweer kwijt ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:57 |
Oh andere betalende klanten kunnen de tering krijgen? Mooi is dat ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:58 |
Over neukfouten gesproken, één of andere handige Harry (of Pjotr) heeft ergens in de buurt van Schiedam een paar LED-bouwlampen weggezet en half op het spoor gericht. Ik ben half blind zowat ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:59 |
oh hebben ze daar een wormgat van -20 minuten liggen ja? Toppie man ![]() | |
Duvel | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:59 |
![]() Nostalgie! Wat heb ik veel pret gehad van die printer! | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:01 |
Ik haat printers ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:01 |
er is geen enkele reden waarom die goederentrein er voorlangs moest. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:01 |
![]() Widely known ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:02 |
19:18 vertrek uit Apeldoorn? Die staat daar met +1 aangekondigd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:02 |
Ja die zijn er genoeg. Oogklepjes much? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:05 |
geen acceptabele. Trolletje much? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07 |
als ik daar in gezeten had, had je me niet gehoord. Klokje klepeltje much? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07 |
Er zijn echt een hele sloot met acceptabele redenen te verzinnen. Jij vindt ze niet acceptabel. Die vertraging is er in Deventer uitgereden en jij komt met +1 aan thuis. Ohnoes. Ik zou ze aanklagen. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:08 |
Ik ben gewoon helemaal klaar met dat vervloekte gefaal. Niks meer en niks minder | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:09 |
Welke dan wel, op de kippenlijn, richting Zwolle en richting Deventer zie ik niets staan met meer vertraging dan 2 minuten bij treinen die uit Amersfoort komen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:10 |
Koop een auto en ga in de rij staan voor Hoevelaken zou ik zeggen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:11 |
En nee, het is geen trollen en ja er wordt genoeg gefaald maar om je om zo'n klein iets druk te maken en het hoerig gefaal te noemen. Denk aan je hart. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:13 |
Klein verzoekje fles, zou je deze keer wel het draaistel in de sporen willen laten staan en niet gaan schommelen met de hele coupé en hem eruit zwiepen? Bedankt! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:15 |
oh wacht, daar zit ik ook in ![]() Maar ik had natuurlijk in de vorige moeten EN KUNNEN zitten. Dus ![]() Nee hehe die ene minuut dat zal wel. Maar dit is gewoon zoo onnodig ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16 |
Gewoon GtbV invullen, wordt toch niet gecontroleerd. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:18 |
Gast ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:19 |
owkeuj ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:20 |
ja wat. De hinder is er niet minder om hoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:21 |
de fraaie rooie lichies in de verte aansluiting. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:21 |
Morgen weer denk? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:22 |
Maar goed, ben er bijna. Stoom afgeblazen, kop weer leeg. Thuis lekker een biertje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:23 |
donderdag. En in februari een keer of 20. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:24 |
Klant/opdracht in Den Haag? | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:25 |
Je mag wel bij James logeren lees ik net. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:36 |
Waddenkte zelluf. Oppet hoofketoor in Delluf ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:37 |
in Den Haag heb ik trouwens al een adresje ![]() | |
_serial_ | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:46 |
Even zonder gekheid, ik zag vorige week z'n tijdelijk gebouwde lift aan de buiten linkerzijde van de ingang staan, z'n tijdelijk geval, geen idee of die te gebruiken is door reizigers, ik zal er eens naar kijken van de week. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:55 |
Hopelijk laten ze deze knakker flink boeten: http://www.kn-online.de/S(...)isen-von-Zug-erfasst | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:16 |
Ah, juist. Lekker in de buurt ook echt. ![]() Ik heb zoiets met Almere ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:18 |
ICD + IC denk? ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:20 |
Dat, of ik ga met de auto. Als ik er al moet zijn, wat gemiddeld 1x per 2 jaar is ofzo ![]() | |
Litpho | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:25 |
Iedereen toch? | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:27 |
Almere heeft best leuke dingen hoor, zoals de intercity naar Amsterdam bijvoorbeeld, of de IC naar Zwolle. ![]() | |
freako | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:28 |
[ Bericht 100% gewijzigd door freako op 28-01-2014 20:29:17 (ik loop 2 uur achter. :')) ] | |
mschol | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:32 |
Ben benieuwd wat voor teringzooi ze er bij HS van gaan maken Trams ondergronds zou al een gigantische verbetering zijn | |
WhiteJoker | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:34 |
* WhiteJoker gaat vanaf volgende week dagelijks Apeldoorn -> Almere doen (per auto) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35 |
Welk groot station doet het in 2014-2017 wél normaal? | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:36 |
Rotterdam en Den Haag Centraal. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:37 |
Heerhugowaard. | |
Ireyon | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:37 |
Ben verliefd op het meisje van de Starbucks in Ehv. Godverdomme. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:38 |
Waarom moet ik nou aan een sneu liedje van één of andere Friese zanger denken? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:38 |
Oh zijn die dan klaar ja? Oh jah, Rotterdam dit jaar nog zelfs geloof ik? Nou dat is in ieder geval wat. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:39 |
Rotterdam wordt op 13 maart opgeleverd, Den Haag Centraal ergens in de herfst. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:43 |
Morgen maar eens een bezoekje vereren. Nadat ik met Mr_Klaasje een selfie heb gemaakt voor deze contest: http://www.prorail.nl/nieuws/met-je-selfie-op-den-haag-centraal Heeft iemand nog ideeën? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:45 |
als blues brothers of als gangsters? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:45 |
kejje sjeeke. Dat gaat uitlopen. Flesje wijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46 |
ja, snel even twee lekkere wijven worden ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46 |
![]() ![]() ![]() Ik Ben Ireyon en kom uit het Brabantse land, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, En zie ik meisjes, ik heb mezelf niet in de hand, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Want toen ik dat meisje in haar kraampje zag staan, wist ik zeker ja met haar wil ik gaan, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Want toen ik dat meisje in haar kraampje zag staan, wist ik zeker ja met haar wil ik gaan, Rietsiebie rietsieba rietsieboem. REFREIN: Ik ben verliefd op het meisje van de hipsterkoffiekraam, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Als ik haar zie, dan gaat mijn hart steeds sneller slaan, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Ik zag haar op het treinstation ze laat me nooit meer los, toen ik haar zag ja toen was ik de klos, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Ik zag haar op het treinstation ze laat me nooit meer los, toen ik haar zag ja toen was ik de klos, Rietsiebie rietsieba rietsieboem. Ik kan niet slapen want ik denk alleen nog maar aan haar, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Ik blijf maar denken, hoe krijg ik dit voor elkaar, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Wat er met mij gebeurt is toch werkelijk te dol, zie ik een tall latte dan slaat mijn hart op hol. Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Wat er met mij gebeurt is toch werkelijk te dol, zie ik een tall latte dan slaat mijn hart op hol. Rietsiebie rietsieba rietsieboem. REFREIN: Ik ben verliefd op het meisje van de hipsterkoffiekraam, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Als ik haar zie, dan gaat mijn hart steeds sneller slaan, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Ik zag haar op het treinstation ze laat me nooit meer los, toen ik haar zag ja toen was ik de klos, Rietsiebie rietsieba rietsieboem, Ik zag haar op het treinstation ze laat me nooit meer los, toen ik haar zag ja toen was ik de klos, Rietsiebie rietsieba rietsieboem. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46 |
hoe staat het met de plannen voor een opstelterrein daar? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46 |
JAMES WATT? ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:47 |
Ja toch, niet dan? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:49 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Litpho | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:51 |
Buiten is geen van die dingen. Alhoewel sinds het Hanzelijn is, het iets minder "een scheet dwars bij Schiphol? Gooi Lelystad en Almere er maar weer eens uit ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:52 |
Geen idee. Wel PHS vanaf 2018 al misschien. | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:52 |
Even transgenderen! ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:53 |
![]() Vooral dat "Even" ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:53 |
Ja man, hartstikke hip tegenwoordig ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:01 |
Zometeen weer even dat Arie Boomsma programma kijken hoe het moet. | |
Peter | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:42 |
DH Centraal is nog niet klaar. De hele busterminal en de extra etage met het metrostation moet nog gebouwd worden.. | |
James1988 | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:43 |
Het treingedeelte is wel ver ![]() Aan de busterminal gaat toch niet veel veranderen? Die wel ja, maar dat is een apart project ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:43 |
Sporenplan moet over de kop. Euhm.. Verder.. genoeg. | |
Ireyon | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:44 |
![]() ![]() ![]() Ze heet Nicky en tekende hartjes op m'n beker. Doe d'r de groeten maar b2py, 't is de mooie brunette. | |
Peter | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:44 |
Je spant op het station een lijntje, noemt het een ander project aan de andere kant van het lijntje en dan is ineens je station klaar? ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:45 |
En van wie mag ik de groetjes doen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 02:17 |
Ik heb voor het eerst een bericht achter gelaten op de Facebookpagina van de NS. Ietwat teleurgesteld geprobeerd om mijn ongenoegen op een zo keurig mogelijke manier te verwoorden.
| |
Salatrel | woensdag 29 januari 2014 @ 05:12 |
tja poosje terug stond er een hysterisch bericht in de krant over x% treinen die een minuut of meer te laat vertrokken. Dat was ook niet goed | |
ziggyziggyziggy | woensdag 29 januari 2014 @ 06:14 |
Ik ook van jou. En voortaan even tot tien tellen, drama queen. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 07:19 |
Amai, lang geleden dat ik zo vroeg in de trein zat. En hij is beduidend leger dan ik me herinner. | |
boriq | woensdag 29 januari 2014 @ 07:37 |
De HC in de Boemel naar Zwolle is er heel trots op dat we optijd rijden, ze vermeld het nl. bij ieder station. | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 07:59 |
7:19 is vroeg? | |
Pino112 | woensdag 29 januari 2014 @ 08:00 |
TIS4.2 bij Venlo. Brand met gevaarlijke stof is dat. | |
JDude | woensdag 29 januari 2014 @ 08:05 |
Boh, daar zat ik ook in. Overigens ook alleen maar omdat de sprinter naar Utrecht niet reed. Die vervolgens wél als ledig-ijzerschuifrit langskwam toen ik in Tilburg weer uit de IC was gestapt. Dikke middelvinger voor iedereen die vanochtend in Gilze-Rijen, Tilburg Vinex of Tilburg WestUniversiteit stond te vernikkelen ![]() | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 08:08 |
Ja. Normaal zit ik op 07:00 op de fiets naar mijn werk maar ik vond dit ook wel aardig vroeg ja. En de snijdende kou, brr. Gelukkig stond er een lekker wijf op de voorpagina van de spits. ![]() | |
Pino112 | woensdag 29 januari 2014 @ 08:11 |
| |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 08:12 |
Heel de corridor weer op zijn achterste poten vanavond in het half 8 journaal. Ja, ik had dood kunnen gaan.. ![]() | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 08:13 |
Kun je fietsen naar je werk? Ik neem toch liever de trein. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 08:23 |
Ja, kilometer of negen, een minuut of 25. Ieder zijn ding eah ![]() | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 08:24 |
Ik ca. 40 km enkele reis. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 08:24 |
Gouda - Utrecht toch? ![]() | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 08:26 |
Da's op de fiets ca. 40 km. Ik heb praktijkervaring. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 08:27 |
Overigens een prima verbinding dat, non-stop boeken met de IC. Beter dan dat gesukkel wat ik heb uit Noord-Holland.. | |
Viezze | woensdag 29 januari 2014 @ 08:34 |
Wel vreemd, normaal wachten ze eigenlijk altijd op elkaar bij zo'n kleine vertraging. Zeker op zo'n tijdstip moet dat dan kunnen zou je zeggen. | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 08:41 |
Yup, acht ic's per uur per richting, non stop. Stoptreinen zijn irrelevant. | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 09:41 |
Ik heb gisteren voor het eerst plaatsgenomen in een voertuig geproduceerd door AnsaldoBreda, de metro van Kopenhagen om precies te zijn, en ik moet zeggen dat dat toch geen onaardige ervaring was. ![]() | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 09:42 |
Mits je voorin zit, natuurlijk. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 09:56 |
Dat is ook net zo'n Jetsons Superbowl ja ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 09:56 |
Nee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 09:59 |
Ik ben dan echt nog niet uit bed :p 8:19 is de eerste trein waar ik instap. | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 10:00 |
Als bekend wordt dat het dodelijk chloorgas aan het lekken is mag u wel in de buurt komen. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:03 |
| |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 10:07 |
Tsja, dat krijg je met die generieke stofidentificatiecodes die op die wagons kleven. "30/1203" betekent "benzine, brandbaar" maar dat moet je ook maar net weten... | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:10 |
Nou ja het is al een heel verschil of een wagon staat te druipen of staat te sissen natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 10:10 |
Reizigerspunctualiteit meten is dan ook een stuk beter dan treinen die per se op tijdstip x moeten vertrekken. Gehaalde overstappen zouden een soort van bonus moeten zijn, mits de vertraagde treinen uiteraard in een voorafgesproken marge vallen. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:11 |
Nee, gehaalde overstappen zouden de nulnorm moeten zijn. | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 10:13 |
ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Uiteraard is het de nulnorm, maar dat deze op een positieve manier in de cijfers verwerkt worden. Zo bedoelde ik het meer. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 10:14 |
NS heeft een KPI gehaalde overstappen, wordt volgens mij alleen niet getoetst bij I&M omdat het niet beschreven staat in de concessie. | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 10:25 |
Is dat niet 33? | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 10:26 |
dat noem ik een grote blunder | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:31 |
Ja, zo kan ik het ook ![]() | |
_JdM_ | woensdag 29 januari 2014 @ 10:35 |
Als brandweer moet je dat weten. Ook als goederentreinmachinist (geloof ik; je moet voor wagenmeester een module Gevaarlijke Stoffen doen (+examen)) | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:38 |
Lijkt me wel zo logisch dat je weet waar je mee op stap bent ja ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 10:38 |
Maandag krijg ik een nieuwe pinpas waarmee ik contactloos kan betalen. Chill, nog sneller bij Stervex de rij uit. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:44 |
Geil. Zaterdag krijg ik een nieuwe computer waarop ik eindelijk mijn nieuwe credit card durf te activeren ![]() | |
Crientj | woensdag 29 januari 2014 @ 10:44 |
Heeft er iemand interesse in zo'n roze OV chipkaart bordje? Ik heb er twee ![]() | |
Crientj | woensdag 29 januari 2014 @ 10:44 |
![]() | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 10:45 |
Scarlet denk ik wel, OVC lover. | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 10:46 |
Niet zolang daar nog geen leuke woordspeling op is ![]() | |
Crientj | woensdag 29 januari 2014 @ 10:48 |
Ach, ik heb na 9 maanden wachten eindelijk mn kortingspas gekregen ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 10:50 |
Ik denk dat ze in Zwolle vandaag een mystery-guest verwachten want ze waren allemaal zo overdreven vriendelijk. Zelfs de sujetten die normaal echt bloedsjaggo daar hun dagen staan te slijten. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 10:56 |
Knipperlichtrelatie jij en Servex ![]() | |
Crientj | woensdag 29 januari 2014 @ 10:59 |
Ja klopt xD. | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 10:59 |
Bij welke bank zit je? | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 11:04 |
ABN. Bij ING worden alle passen sinds medio 2013 standaard met contactloze functionaliteit uitgerust, bij ABN moet je er om vragen, andere banken geen idee. | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 11:07 |
Ah okay. Dan moet ik eens bij de Amster/Rotterdammers gaan zeuren om een nieuwe NFC-enabled pas (heb pas een nieuwe ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 januari 2014 @ 12:07 |
Wacht maar totdat je in de tram van Lille zit, daar hebben ze het zo gedaan, dat als je erin zit, het net is of je een aardbeving hebt met 3 op de schaal van richter, gaaf joh ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 januari 2014 @ 12:15 |
Over Lille gesproken, ik klik net door wat video's en blijkbaar gaat Alstom de VAL treintjes van de Metro van Lille vervangen, opvallend, want het hele zooitje is neergezet door Matra (Nu Siemens) en blijkbaar heeft Alstom dus een voertuig ontworpen wat daarop kan rijden... (Mag dat eigenlijk?) Misschien kunnen we in de toekomst ook wel die treintjes verwachten op de ORLYVAL, al is die wel 10 jaar jonger natuurlijk.... (Maar uitgebaat door RATP die toch alleen maar Alstom besteld...) Een tof filmpje over het project Alstom ![]() | |
Ireyon | woensdag 29 januari 2014 @ 12:25 |
Ja leuk. Het is alleen wel volledig geschift dat er nog steeds niet met de OV Chipkaart betaald kan worden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 12:29 |
Je weet ook waarom dat is, hoop ik? | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 12:30 |
Kwam nog een leuk filmpje tegen van een leuk ritje in Engeland: http://en.wikipedia.org/wiki/Weymouth_Harbour_Tramway | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 12:34 |
Huilende baby's. Vroeger had je nog coupes zodat je er geen last van had. In een SLT is dat wel anders.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 12:35 |
Nog niet? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 12:35 |
Omdat TLS geen banklicentie heeft. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 12:39 |
Oh, ik was even bang dat er "in het belang van de reiziger" gelul uit zou komen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 januari 2014 @ 12:53 |
Een stukje uit het jaarverslag van het aan de CAC40 beursgenoteerde bedrijf Euro Disney SCA
![]() Edit En
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 12:59 |
Omelette DU fromage! | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 12:59 |
En nu in m'n moerstaal? | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 13:00 |
geen hond leest dat gek, doe er even een vertaling bij of zo ![]() | |
JDude | woensdag 29 januari 2014 @ 13:00 |
Andersom, 30 is brandbaar en 1203 benzine ![]() | |
Duvel | woensdag 29 januari 2014 @ 13:02 |
Benzine is licht ontvlambaar, 33-1203. | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 januari 2014 @ 13:06 |
De TGV Halte Marne la Vallee Chessy is de grootste van Frankrijk en verzorgt direkte verbindingen met Belgie, Duitsland en Zwitserland, en er komt een Nieuw gebouw voor dit station En volgensmij gaan er helemaal geen treinen vanaf dit station direct naar Duitsland en Zwitserland ![]() | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 13:06 |
Dat. Ik heb wel zin in een pistolet brie trouwens. | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 januari 2014 @ 13:07 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 13:09 |
roggebrood ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 13:27 |
Roggebrood posten is hetzelfde als een rode lap voor een stier houden. Zelfs hoog_groen komt daar regelmatig op af. | |
JDude | woensdag 29 januari 2014 @ 13:36 |
Oh ja, en 30 1202 voor diesel. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 29 januari 2014 @ 13:40 |
Collectie depot Spoorwegmuseum naar Limburg | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 13:47 |
ze zaten daar toch al? | |
bork | woensdag 29 januari 2014 @ 13:48 |
Geweldig die foto die erbij staat, dat dekt uitstekend de strekking rogge? rode lap? ![]() | |
Sandrvich | woensdag 29 januari 2014 @ 13:48 |
De NS met z'n reclames met Nick & Simon er in... Bedenk je dat het nóg erger kan, zo bewijst de Oost-Slowaakse rijtuigbeheerder/nachttreinuitbater Wagon Slovakia maar weer:![]() ![]() | |
Hoog_groen | woensdag 29 januari 2014 @ 13:52 |
vergelijk je me nou met n stier? | |
Ireyon | woensdag 29 januari 2014 @ 14:04 |
Als men met een OV Chipkaart direct 3.50 aan ICD toeslag kan afschrijven kan men ook een enkeltje A naar B afschrijven. | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 14:04 |
![]() ![]() Maar ik heb goeie herinneringen aan met de trein door Slowakije reizen, liefst in de restauratiewagon. ![]() (bron: Wikitravel) ![]() (bron: geen idee. Beetje jammer zo met de gordijnen dicht, maar een beter plaatje is onvindbaar) ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 14:10:22 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 januari 2014 @ 14:05 |
Oh ja, het kan ook prima. In Amersfoort hebben ze het ook uitgebreid getest maar de AFM dacht daar heel anders over. TLS wil wel maar mag niet zomaar. | |
_serial_ | woensdag 29 januari 2014 @ 14:13 |
Grappig is wel dat er op Utrecht CS / Rotterdam CS de pinautomaten van Kiosk en Co vernieuwd zijn met een extra module aan de zijkant, heb ze verder nog niet bestudeerd, maar zou vast wel iets nieuws kunnen zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 14:18 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 14:23 |
Volgens mij zit er een leerlingmachinist in de cabine. We hadden Zaandam al gehad moeten hebben en moeten de Hemtunnel nog in. Op tijd vertrokken vanuit Amsterdam cs... | |
Ajaxfan | woensdag 29 januari 2014 @ 14:24 |
Ah ze hebben daarvoor niet Frans Duits maar Sjaak Slowaak ingehuurd? | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 14:28 |
hadden ze op z'n minst een lekker wijf voor kunnen nemen. Hihi nemen ![]() | |
MPG | woensdag 29 januari 2014 @ 14:29 |
Doen de Zwitsers indd beter, met hun Selina.... | |
Anne | woensdag 29 januari 2014 @ 14:54 |
Dat nummer ![]() ![]() | |
GlenSpey | woensdag 29 januari 2014 @ 15:10 |
Lekker catchy nummertje ![]() | |
GlenSpey | woensdag 29 januari 2014 @ 15:11 |
Dat zou goed kunnen, het is wel weer een stageweek bij ons op school ![]() | |
_serial_ | woensdag 29 januari 2014 @ 15:22 |
Dan zou je toch denken dat de mentor hem even flink tractie laat geven. | |
Ajaxfan | woensdag 29 januari 2014 @ 15:23 |
Chantal Janzen die het volgende zingt: Jalalala EEENNNN NNSSS Jalalala ENNN NSSS oweoweoh. | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 15:33 |
Da's niet EZR ![]() | |
Zyron | woensdag 29 januari 2014 @ 15:36 |
Dat is dus de draadloze huppeldepup. Zou eind februari volledig in elk verkooppunt aanwezig moeten zijn. Klanten van ABN/ING met een geschikt pas (met NFC-chip) kunnen daar vanaf april bedragen tot 25 euro betalen. De Rabo is voorlopig nog niet zover. Lijkt me een interessante manier om te betalen. Feit is wel dat de nieuwe pinautomaten sowieso sneller zijn dan de oude, hopelijk ook wat minder storingsgevoelig.. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 15:36 |
Juist wel! EZR is hard wegspuiten en als een wijf uit laten rollen. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 15:42 |
Vertraging ook niet, kaffers. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 15:44 |
Ga dan als de sodemieter je klasgenootjes opzoeken en vraag of er eentje toevallig Noord-Holland in moest, en zoja. Vertel hem of haar maar dat de tractiehendel vooruit moet. (Voor het nummertje, de 3042.) | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 16:03 |
Sowieso is EZR een bijzaak, maar NS is al een hele tijd niet meer te betrappen geweest op een heldere kijk op hoofd- en bijzaken. Vreselijk druk met dingen als het maken van handtasjes uit slooptreinbanken, politiek geslijm als EZR, en anders altijd nog met concessies in het buitenland middels Abellio, maar gewoon hun eigen, steeds duurder betalende, reizigers een beetje fatsoenlijke service bieden, dat is dan weer teveel gevraagd. | |
spectrumanalyser | woensdag 29 januari 2014 @ 16:05 |
vergeet het dienblad van de gele borden niet.![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 16:07 |
Ik noem maar wat. Dat dienblaadje heb ik zelf ook trouwens ![]() | |
V2 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:10 |
Blijkbaar verkopen ze zo goed dat ze zoveel mogelijk vertrekstaten willen elimineren. Jouw schuld, Dr_Flash, had je maar niet mee moeten doen met kopen! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 16:11 |
tsja, ze maken er tegenwoordig ook al vogelhuisjes van | |
spectrumanalyser | woensdag 29 januari 2014 @ 16:58 |
![]() ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 29 januari 2014 @ 17:01 |
Lijkt me vrij omslachtig om voor iedere mogelijke bestemming een aparte incheckpaal neer te zetten... | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 17:19 |
Dat zeg ik. Bijzaken. | |
GlenSpey | woensdag 29 januari 2014 @ 17:58 |
Ah de 3042, zit je daar vaker in? | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 18:04 |
Niet specifiek die, verschilt nogal wat ik leuk vind of hoe laat het is. | |
spectrumanalyser | woensdag 29 januari 2014 @ 18:05 |
ICM, ICR en Mat64, dat is leuk. maarja dat is zeer zeldzaam tegenwoordig in de 3000 | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 18:08 |
Afgelopen vrijdag nog ICM verdwaald in Den Helder - Nijmegen! ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 29 januari 2014 @ 18:19 |
ja, althans, ik vermoed dat je afgelopen donderdag drie driebaks ICM hebt gezien, de 3024. de intercity nijmegen - den helder heeft eenmalig met ICM gereden in een week tijd. ![]() | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 18:25 |
Ik heb zelf niks gezien. Toen was ik werken en ben ik zo ver mogelijk bij de trein vandaan. Ik had het gelezen meende ik mij te herinneren, maar dan had ik mij alweer een dagje vergist. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:38 |
Komende tijd heb ik standaard het volgende schema: 7:32 Deventer vertrek met de 1722 9:07 x 9:13 Den Haag Centraal de 5133 9:31 Delft Zuid En terug 17:31 Delft Zuid vetrek met de 5165 17:43 x 17:50 Rotjeknor Centraal de 2867 18:28 x 18:35 Utrecht Centraal de 1767 19:28 Deventer Kom maar haten iedereen die op die treinen zit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:40 |
Wat kost een 2-1 overgang Deventer - Den haag weet iemand dat? Want die hoeretrein is morgen natuurlijk ramhoerevol en shit alles. Struggels jeweet | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 18:42 |
Prijsverschil tussen 1e klas en 2e klas = overgangsprijs. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:42 |
konkodjonko, 34,30 -20,20 = 14,10 ![]() Voor Den Haag - Delft heeft het uiteraard geen zin, dat lijkt me duidelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:44 |
Anyway als dit inderdaad gaat lopen zoals verwacht, dan ga ik in februari (nota bene de kortste maand van allemaal) voor 6.000 km ![]() | |
GlenSpey | woensdag 29 januari 2014 @ 18:44 |
Das nou jammer, anders had ik specifieke instructies doorgegeven om in het vervolg nóg langzamer met de 3042 te rijden ![]() | |
bork | woensdag 29 januari 2014 @ 18:44 |
voor 14,10 bijna 4 uur in de eerste klas ik zou het wel weten, ik heb een keer een bayern-dagkaartje eerste klas gehad heerlijk! | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:45 |
Je hebt mijn schema Blufbig ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:45 |
enkele reis ![]() | |
GlenSpey | woensdag 29 januari 2014 @ 18:45 |
Ik rij zelf regelmatig met die serie maar heb er nog nooit iets anders in aangetroffen dan VIRM | |
bork | woensdag 29 januari 2014 @ 18:46 |
o ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 29 januari 2014 @ 18:48 |
Tenzij je een kortingskaart hebt oid, dan krijg je al snel 40% korting. Meestal betaal ik voor een rit 1e klas van 3 a 4 uur nooit meer dan een tientje. | |
b2py | woensdag 29 januari 2014 @ 18:55 |
Waarom dat half uurtje blauwbekken in Utrecht? | |
Prins_Pils | woensdag 29 januari 2014 @ 18:57 |
Waar zie jij een half uurtje dan? | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 18:57 |
Tenzij je die ritten voor je werk maakt (wie had dat gedacht eh ![]() Mind if I make it "half kwartiertje"? Niet eens genoeg om bij de kiosk in de rij te gaan staan. | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 18:59 |
je hebt de GTBV-formuliertjes klaar liggen neem ik aan? Traject tussen Den Haag en Rotterdam ligt er bijna bij iedere scheet uit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 januari 2014 @ 19:01 |
We gaan het zien. Tegenwoordig kan dat online, maar ik heb al sinds 2006 een database die al die stompzinnige NAW-troep en de reisgegevens automagisch op de juiste plek op een blanco formulier print ja. Tevens monitoring voortgang ende rapportage doorlooptijd. | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 19:02 |
Als je nog een oud voordeelurenabonnement hebt kun je in ieder geval voor de avondspits voor 40% korting gaan. | |
James1988 | woensdag 29 januari 2014 @ 19:02 |
En dan komt een olifant met een grote snuit, en die blaast dit topic... UIT. |