In het vervolg via Rotterdam dus?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Oh oh Den Haag...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Dat is al jaren manquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
seems so. Al is dat een extra overstap tegenwoordigquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het vervolg via Rotterdam dus?
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.quote:
Bron: GvAquote:NMBS pakt Diabolo-zwartrijders aan
07:23 BINNENLAND De NMBS overweegt poortjes te laten plaatsen in het treinstation Brussel-Luchthaven om zo de strijd aan te gaan tegen de reizigers die geen Diabolo-toeslag betalen. Dat schrijft De Standaard dinsdag. De NMBS "enkele miljoenen euro per jaar" bijpassen voor reizigers die de toeslag niet betalen.
De NMBS heeft vastgesteld dat een deel van de ruim 3,3 miljoen reizigers die in 2013 gebruik maakten van het station onder Brussels Airport geen Diabolo-toeslag betaalde. Het percentage reizigers dat de toeslag ontwijkt, kon de vervoersmaatschappij echter niet meedelen.
De NMBS zoekt nu naar een manier om het zwartrijden een halt toe te roepen. Er wordt gedacht om in Brussel-Luchthaven poortjes te plaatsen voor wie van en naar het luchthavengebouw gaat. Deze zouden gesloten blijven bij de mensen die geen biljet met Diabolo-toeslag hebben, waarop de zwartrijders een boete zouden moeten betalen.
Vanaf 1 februari wordt de Diabolo-toeslag verhoogd van 4,44 euro naar 5,07 euro.
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:26 schreef J.B. het volgende:
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelsteHet was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag
![]()
De rit Brussel Noord - Brussel-Luchthaven is zo kort dat een treinbegeleider onmogelijk een hele trein kan controleren. Daarnaast: als je een ticket koopt naar een station verder zal het bij controle in de trein niet opvallen dat je er eerder uit gaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed?
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?quote:
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.
Locatie staat er helaas niet bijquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef bork het volgende:
[..]
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders. Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders.
Eens, zo werkt dat nou eenmaal.quote:Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |