Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kun je zelfs nog heen en weer naar de 'echte' Albert Heijn om niet de hoofdprijs voor je bier te hoeven betalen heb je alleen geen gekoeld bier
AH Hoog Catherijne heeft zeker gekoeld bier. Zegmaar als je in de winkel staat voor de kassa's helemaal rechts in de hoek. Heineken, Grolsch en Bavaria sowieso.
[ afbeelding ] Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang.
[ afbeelding ] Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs.
[ afbeelding ] Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn.
[ afbeelding ] Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf.
[ afbeelding ] Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald.
Op maandag 27 januari 2014 22:02 schreef Basekid_NZ het volgende: Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk!
Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC?
Op maandag 27 januari 2014 23:06 schreef Igen het volgende: Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken?
"U probeer meer dan 24 uur van te voren een reis te plannen. Dat kan niet."
Ik ben één keer met zo'n FrecciaRossa dwars door Italië gereisd, niks mis mee.
Meest opvallende vond ik eigenlijk nog wel de HSL-route tussen Firenze en Bologna. Want die ligt (afgezien van een paar kleine bruggetjes om een dal over te steken) gewoon helemaal in een tunnel, rechtstreeks van centraal station naar centraal station.
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende: Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
In het vervolg via Rotterdam dus?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende: Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende: Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
07:23 BINNENLAND De NMBS overweegt poortjes te laten plaatsen in het treinstation Brussel-Luchthaven om zo de strijd aan te gaan tegen de reizigers die geen Diabolo-toeslag betalen. Dat schrijft De Standaard dinsdag. De NMBS "enkele miljoenen euro per jaar" bijpassen voor reizigers die de toeslag niet betalen.
De NMBS heeft vastgesteld dat een deel van de ruim 3,3 miljoen reizigers die in 2013 gebruik maakten van het station onder Brussels Airport geen Diabolo-toeslag betaalde. Het percentage reizigers dat de toeslag ontwijkt, kon de vervoersmaatschappij echter niet meedelen.
De NMBS zoekt nu naar een manier om het zwartrijden een halt toe te roepen. Er wordt gedacht om in Brussel-Luchthaven poortjes te plaatsen voor wie van en naar het luchthavengebouw gaat. Deze zouden gesloten blijven bij de mensen die geen biljet met Diabolo-toeslag hebben, waarop de zwartrijders een boete zouden moeten betalen.
Vanaf 1 februari wordt de Diabolo-toeslag verhoogd van 4,44 euro naar 5,07 euro.
Op het HGBTF is daar ook al een discussie over, want er maken te weinig reizigers gebruik van de Diabolo-tak. En dat kost ze geld, want ze moeten wel een X-bedrag afdragen aan de private deelnemer Northern Diabolo.
Een ritje Brussel Zuid/Noord/Centraal oid naar de Luchthaven kost dan tegen de ¤8, terwijl de rit zelf maar rond de ¤3 is.
Als NMBS het contract met Northern Diabolo verbreekt, kost dat 1 miljard.
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelste Het was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag NMBS
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:30:50 ]
Het probleem met de Diabolo-taks is dat je die alleen maar hoeft te betalen als je daar in- of uitstapt. Bij een overstap is het niet nodig. Met enige regelmaat staan er dus controleteams op het station bij alle trappen enzo, om te controleren of je wel de taks hebt gekocht.
En ja, er is in de trein ook controle, maar als je met een lange ram rijtuigen rijdt, is dat soms ondoenlijk om iedereen te controleren.
Op dinsdag 28 januari 2014 09:26 schreef J.B. het volgende: Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelste Het was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.
Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed?
De rit Brussel Noord - Brussel-Luchthaven is zo kort dat een treinbegeleider onmogelijk een hele trein kan controleren. Daarnaast: als je een ticket koopt naar een station verder zal het bij controle in de trein niet opvallen dat je er eerder uit gaat.
Om toch maar zoveel mogelijk mensen door die tunnel heen gestouwd te krijgen laat de NMBS ook steeds meer treinen vanuit alle windrichtingen via dat traject rijden, terwijl daar eigenlijk niemand op zit te wachten.
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:40:15 ]
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.
Een ritje met De Lijn is een stuk goedkoper. Er rijden bussen Brussel Noord - Luchthaven (¤2, 19 minuten), maar ook Mechelen - Luchthaven en Leuven - Luchthaven ter voorbeeld.
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders. Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders.
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...
quote:
Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...
Niet altijd hoop ik dan maar, als ik weer een tuibrug moet doorrekenen hoop ik dat hij wel blijft staan zoals de theorie mij voorschrijft
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.
Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daar Ze zijn niet echt makkelijk te bereiken.
Op dinsdag 28 januari 2014 10:34 schreef Basekid_NZ het volgende: Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.
Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daar Ze zijn niet echt makkelijk te bereiken.
Het moet uit de lengte of de breedte.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 28 januari 2014 10:27 schreef Doc__Zenith het volgende: En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen. Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende: Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende: Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
Ik erger me aan ramkraken, verkrachtigen, dure dingen, homohaters en nog veel meer. Dat hoort er gewoon bij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende: Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
Dit. Hoe meer van die faalhazen er buiten worden getrapt of een paar tientjes extra aan de broek krijgen hoe beter.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven. Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen. Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd. En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven.
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken. En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?
quote:
Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen.
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.
quote:
Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd.
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.
quote:
En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse Nederlandse gedoe zo van 'hebikookniedusikwildathunniedatookniethebbenniet!'?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken. En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel duur altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.
quote:
[..]
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.
Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.
quote:
[..]
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.
Ook op IC's is winst te behalen.
quote:
[..]
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse gedoe?
Nee hoor, hoef ik niet jaloers op te zijn.
Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station. Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station. Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station. Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station. Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station. Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station. Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.
Dat doortrekken van die tunnel is een goed plan. Betere bereikbaarheid van het station is altijd een goed ding
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station. Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station. Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende: Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende: Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
vroeger konden ze in Utrecht nog wel aan de kant, nu nauwelijks meer
Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
Waarvan de voorbereidingen in 1986 al waren gestart!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen.
Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
sinds die tijd zijn er nog wel een paar perronnetjes bijgekomen in Utrecht