abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136018893
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136018998

Ein Doppelstock-Regionalexpress fährt am Hauptbahnhof durchs verschneite Berlin.


Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang.


Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs.


Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn.


Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf.


Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald.

Bron
  maandag 27 januari 2014 @ 19:33:38 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136019045
quote:
Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Kun je zelfs nog heen en weer naar de 'echte' Albert Heijn om niet de hoofdprijs voor je bier te hoeven betalen
heb je alleen geen gekoeld bier
AH Hoog Catherijne heeft zeker gekoeld bier. Zegmaar als je in de winkel staat voor de kassa's helemaal rechts in de hoek.
Heineken, Grolsch en Bavaria sowieso.
pi_136019504
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ein Doppelstock-Regionalexpress fährt am Hauptbahnhof durchs verschneite Berlin.

[ afbeelding ]
Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang.

[ afbeelding ]
Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs.

[ afbeelding ]
Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn.

[ afbeelding ]
Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf.

[ afbeelding ]
Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald.

Bron
Eigen foto's? Of vergeet je de fotograaf/bron te vermelden? :+
dag
pi_136019754
Zie je eigen citaat, staat er gewoon onder hoor ;)
pi_136020112
Wat is dat voor "Regionalbahn" met roodgeverfde IC-wagons, bij München?
pi_136022717
Schöne bilder!
pi_136023034
quote:
Gaaf. :)

Ik had op IRE gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat het een gewone RE kon zijn. Maar fout dus.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:13:31 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136024946
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Gaaf. :)

Ik had op IRE gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat het een gewone RE kon zijn. Maar fout dus.
IRE's bestaan niet meer, dacht ik?
pi_136025514
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

IRE's bestaan niet meer, dacht ik?
Nu je het zegt... Blijkbaar heten ze nu gewoon RE.
Edit: Of wacht, nee, geldt dat niet alleen voor de (I)RE Dresden-Hof-Nürnberg?

Maar München-Nürnberg is toch ook nooit een IRE geweest, of wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 21:22:44 ]
pi_136027386
Prachtige foto's van die treinen in Duitsland! Keurige Duitse onderschriften erbij.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:58:32 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136028105
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Nu je het zegt... Blijkbaar heten ze nu gewoon RE.
Edit: Of wacht, nee, geldt dat niet alleen voor de (I)RE Dresden-Hof-Nürnberg?

Maar München-Nürnberg is toch ook nooit een IRE geweest, of wel?
Dresden-Hof-Nürnberg is nog steeds een IRE.
En er zijn nog een aantal trajecten die een IRE hebben, volgens Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Interregio-Express
pi_136028438
Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:03:20 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136028467
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk!
Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC? :s)
  maandag 27 januari 2014 @ 22:56:55 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136031752
We hebben het hier over 1 Nachttrein! Potverdomme hoeveel versies kan je hebben :') Iedere dienstregeling weer dezelfde puzzel ;(


  maandag 27 januari 2014 @ 23:00:37 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136031975
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We hebben het hier over 1 Nachttrein! Potverdomme hoeveel versies kan je hebben :') Iedere dienstregeling weer dezelfde puzzel ;(
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij wilde toch zo graag naar Frankrijk? Nou dan. :6
pi_136032323
Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken? ;)
pi_136032487
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:06 schreef Igen het volgende:
Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken? ;)
"U probeer meer dan 24 uur van te voren een reis te plannen. Dat kan niet."
  maandag 27 januari 2014 @ 23:10:28 #20
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136032570
"U probeert een reis te maken. Dat kan niet."
doei
pi_136032876
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC? :s)
Milan--> Florence met de Italo (1h30 reistijd) voor 35 euro pp
Florence --> Rome met Frecciabianca (1h30) voor 19 euros pp

Geloof dat dat de relaxte high-speed treinen zijn toch?
  maandag 27 januari 2014 @ 23:20:54 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136033197
Zowel de Frecces als de Italo staan goed aangeschreven. Bij .Italo moet dat ook wel, het is een directe (open access)-concurrent van Trenitalia.
pi_136036038
Ik ben één keer met zo'n FrecciaRossa dwars door Italië gereisd, niks mis mee. :)

Meest opvallende vond ik eigenlijk nog wel de HSL-route tussen Firenze en Bologna. Want die ligt (afgezien van een paar kleine bruggetjes om een dal over te steken) gewoon helemaal in een tunnel, rechtstreeks van centraal station naar centraal station.
pi_136037930
Firenze-Rome is wel een heel leuk stuk vind ik zelf. :)
pi_136039795
Florence-Rome of Firenze-Roma lijkt me? Pretentieus gedoe.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136039840
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal :( er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier. :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:47:43 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136039871

Fotograaf: Marcel Jahn
pi_136039900
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal :( er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier. :(
In het vervolg via Rotterdam dus?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:05 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136039966
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal :( er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier. :(
Oh oh Den Haag...
pi_136039997
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh oh Den Haag...
konko stad, onder de duinuh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136039999
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal :( er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier. :(
Dat is al jaren man :')
pi_136040006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In het vervolg via Rotterdam dus?
seems so. Al is dat een extra overstap tegenwoordig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136040021
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is al jaren man :')
nou en man :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136040212
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou en man :')
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:18:05 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136040302
quote:
NMBS pakt Diabolo-zwartrijders aan

07:23 BINNENLAND De NMBS overweegt poortjes te laten plaatsen in het treinstation Brussel-Luchthaven om zo de strijd aan te gaan tegen de reizigers die geen Diabolo-toeslag betalen. Dat schrijft De Standaard dinsdag. De NMBS "enkele miljoenen euro per jaar" bijpassen voor reizigers die de toeslag niet betalen.

De NMBS heeft vastgesteld dat een deel van de ruim 3,3 miljoen reizigers die in 2013 gebruik maakten van het station onder Brussels Airport geen Diabolo-toeslag betaalde. Het percentage reizigers dat de toeslag ontwijkt, kon de vervoersmaatschappij echter niet meedelen.

De NMBS zoekt nu naar een manier om het zwartrijden een halt toe te roepen. Er wordt gedacht om in Brussel-Luchthaven poortjes te plaatsen voor wie van en naar het luchthavengebouw gaat. Deze zouden gesloten blijven bij de mensen die geen biljet met Diabolo-toeslag hebben, waarop de zwartrijders een boete zouden moeten betalen.

Vanaf 1 februari wordt de Diabolo-toeslag verhoogd van 4,44 euro naar 5,07 euro.
Bron: GvA
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:24:19 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136040426
Op het HGBTF is daar ook al een discussie over, want er maken te weinig reizigers gebruik van de Diabolo-tak. En dat kost ze geld, want ze moeten wel een X-bedrag afdragen aan de private deelnemer Northern Diabolo.

Een ritje Brussel Zuid/Noord/Centraal oid naar de Luchthaven kost dan tegen de ¤8, terwijl de rit zelf maar rond de ¤3 is.

Als NMBS het contract met Northern Diabolo verbreekt, kost dat 1 miljard.
pi_136040465
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelste :') Het was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag :') 8)7
NMBS :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:30:50 ]
pi_136040487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: GvA
Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:29:22 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136040518
Het probleem met de Diabolo-taks is dat je die alleen maar hoeft te betalen als je daar in- of uitstapt. Bij een overstap is het niet nodig.
Met enige regelmaat staan er dus controleteams op het station bij alle trappen enzo, om te controleren of je wel de taks hebt gekocht.

En ja, er is in de trein ook controle, maar als je met een lange ram rijtuigen rijdt, is dat soms ondoenlijk om iedereen te controleren.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:29:28 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136040520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:26 schreef J.B. het volgende:
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelste :') Het was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag :') :r
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed?
De rit Brussel Noord - Brussel-Luchthaven is zo kort dat een treinbegeleider onmogelijk een hele trein kan controleren. Daarnaast: als je een ticket koopt naar een station verder zal het bij controle in de trein niet opvallen dat je er eerder uit gaat.
pi_136040632
Om toch maar zoveel mogelijk mensen door die tunnel heen gestouwd te krijgen laat de NMBS ook steeds meer treinen vanuit alle windrichtingen via dat traject rijden, terwijl daar eigenlijk niemand op zit te wachten.
pi_136040666
Toeslag verlagen is het devies, zie Fyra.
pi_136040701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.

Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:40:15 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:39:29 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136040708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:47 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Fotograaf: Marcel Jahn
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136040774
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43:04 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136040781
Een ritje met De Lijn is een stuk goedkoper. Er rijden bussen Brussel Noord - Luchthaven (¤2, 19 minuten), maar ook Mechelen - Luchthaven en Leuven - Luchthaven ter voorbeeld.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43:30 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136040789
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef bork het volgende:

[..]

Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?
Locatie staat er helaas niet bij ;(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43:54 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136040799
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.
pi_136040851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders. Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:51:52 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136040972
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders.
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...

quote:
Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.
Eens, zo werkt dat nou eenmaal.
pi_136041114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...
Niet altijd hoop ik dan maar, als ik weer een tuibrug moet doorrekenen hoop ik dat hij wel blijft staan zoals de theorie mij voorschrijft ;)


(Flauw voorbeeld :D )
pi_136041917
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.
pi_136042139
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.

Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daar :( Ze zijn niet echt makkelijk te bereiken.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:08:32 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136043173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:34 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.

Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daar :( Ze zijn niet echt makkelijk te bereiken.
Het moet uit de lengte of de breedte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 11:24:12 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136043725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136044899
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen.
Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied


Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136045069
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraal :( er is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier. :(
niet zo zeuren, rotterdam was rotter...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:11:52 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136045549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

niet zo zeuren, rotterdam was rotter...
Breda dan... :')
pi_136046102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
alleen tikken ze dan gewoon overig aan op hun computertje
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:12:47 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136047702
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen.
Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied

[ [url=http://farm3.staticflickr.com/2812/12070466143_203ce8e3c5_z.jpg]afbeelding
]
[/url]
Fucking kapitaalvernietiging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136049680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden maar om vervoerd te worden. Who cares dat je geen conducteur ziet. Beter niet zelfs. Laat me met rust.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 14:45:34 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136051483
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:46:40 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136051524
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fucking kapitaalvernietiging.
Hoezo, het wordt toch niet gesloopt?
pi_136052127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
Ik erger me aan ramkraken, verkrachtigen, dure dingen, homohaters en nog veel meer. Dat hoort er gewoon bij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06:09 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136052513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
Dit. Hoe meer van die faalhazen er buiten worden getrapt of een paar tientjes extra aan de broek krijgen hoe beter.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136052692
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136053959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..
pi_136054071
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef b2py het volgende:

[..]

De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 15:38:58 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136054244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136054383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42:02 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136054403
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.
pi_136054421
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48:36 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136054728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136054765
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven. Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen. Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd. En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:52:07 #75
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136054903
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 15:54:02 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136054994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.
Ik denk dat de veiligheid er ook mee gebaat is, zeker als er ook camera's in de treinen hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 28-01-2014 16:04:09 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136055471
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven.
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.
En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?

quote:
Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen.
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.

quote:
Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd.
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.

quote:
En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse Nederlandse gedoe zo van 'hebikookniedusikwildathunniedatookniethebbenniet!'?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136055664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.
En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel duur altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.
quote:
[..]

Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.
Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.
quote:
[..]

Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.
Ook op IC's is winst te behalen.
quote:
[..]

En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse gedoe?
Nee hoor, hoef ik niet jaloers op te zijn.

Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.
pi_136056090
Den Haag HS op de schop

Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.

NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.

Bron: RTL nieuws.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:17:33 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136056142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Locatie staat er helaas niet bij ;(
Welke website, url? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136056186
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.
Haha, jeetje :D

quote:
Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.
Je snapt dat het een voorbeeld was eah?

quote:
Ook op IC's is winst te behalen.
Vast wel iets. Marginaal.

quote:
Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.
Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136056232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop

Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.

NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.

Bron: RTL nieuws.
Dat werd wel eens tijd ja.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 16:20:18 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136056266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop

Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.

NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.

Bron: RTL nieuws.
Dat doortrekken van die tunnel is een goed plan. Betere bereikbaarheid van het station is altijd een goed ding :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25:39 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136056465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop

Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.

NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.

Bron: RTL nieuws.
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136056515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Haha, jeetje :D

[..]

Je snapt dat het een voorbeeld was eah?

[..]

Vast wel iets. Marginaal.

[..]

Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:33:19 #86
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136056734
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef b2py het volgende:

[..]

De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!
Ja, je gaat nu over je cynismebundel voor deze maand heen. Bijbetalen graag! :Y
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:34:13 #87
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136056762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.

Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)

pi_136056817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.

Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Beetje vreemde etnische samenleving voorgeschoteld. De echte bezoeker van HS weet wel beter :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 17:18:53 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136058448
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136059022
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.
nee piemel, hij maakt kop in Utrecht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136059166
Ohja jezus, dat bestaat nog ja.
pi_136060690
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul! :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136060759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul! :(
Oh zo onwetend, heel aandoenlijk!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29:15 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136060913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh zo onwetend, heel aandoenlijk!
Ah, bermbranden, je hoort het Fles.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29:40 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136060929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul! :(
vroeger konden ze in Utrecht nog wel aan de kant, nu nauwelijks meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136061031
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136061297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
Waarvan de voorbereidingen in 1986 al waren gestart!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43:36 #98
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136061495
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, bermbranden, je hoort het Fles.
Dagelijkse kost in januari.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136061605
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2014 @ 18:46:25 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136061624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
sinds die tijd zijn er nog wel een paar perronnetjes bijgekomen in Utrecht ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136061645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.

Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat tweede plaatje lijkt net zo'n HP Deskjet printer. Of ben ik nou gek? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')