Niet altijd hoop ik dan maar, als ik weer een tuibrug moet doorrekenen hoop ik dat hij wel blijft staan zoals de theorie mij voorschrijftquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...
Het moet uit de lengte of de breedte.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:34 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.
Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daarZe zijn niet echt makkelijk te bereiken.
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.
niet zo zeuren, rotterdam was rotter...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Breda dan...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]
niet zo zeuren, rotterdam was rotter...
alleen tikken ze dan gewoon overig aan op hun computertjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
Fucking kapitaalvernietiging.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen.
Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied
[ [url=http://farm3.staticflickr.com/2812/12070466143_203ce8e3c5_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden maar om vervoerd te worden. Who cares dat je geen conducteur ziet. Beter niet zelfs. Laat me met rust.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...
Ik erger me aan ramkraken, verkrachtigen, dure dingen, homohaters en nog veel meer. Dat hoort er gewoon bij.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
Dit. Hoe meer van die faalhazen er buiten worden getrapt of een paar tientjes extra aan de broek krijgen hoe beter.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef b2py het volgende:
[..]
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven. Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen. Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd. En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt
Ik denk dat de veiligheid er ook mee gebaat is, zeker als er ook camera's in de treinen hangen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven.
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.quote:Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen.
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.quote:Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd.
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse Nederlandse gedoe zo van 'hebikookniedusikwildathunniedatookniethebbenniet!'?quote:En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.
En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel duur altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?
Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.quote:[..]
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.
Ook op IC's is winst te behalen.quote:[..]
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.
Nee hoor, hoef ik niet jaloers op te zijn.quote:[..]
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse gedoe?
Welke website, url?quote:
Haha, jeetjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.
Je snapt dat het een voorbeeld was eah?quote:Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.
Vast wel iets. Marginaal.quote:Ook op IC's is winst te behalen.
Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.quote:Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.
Dat werd wel eens tijd ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.
Dat doortrekken van die tunnel is een goed plan. Betere bereikbaarheid van het station is altijd een goed dingquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Haha, jeetje
[..]
Je snapt dat het een voorbeeld was eah?
[..]
Vast wel iets. Marginaal.
[..]
Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.
Ja, je gaat nu over je cynismebundel voor deze maand heen. Bijbetalen graag!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?
Beetje vreemde etnische samenleving voorgeschoteld. De echte bezoeker van HS weet wel beterquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.
Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
nee piemel, hij maakt kop in Utrechtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.
Oh zo onwetend, heel aandoenlijk!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
Ah, bermbranden, je hoort het Fles.quote:
vroeger konden ze in Utrecht nog wel aan de kant, nu nauwelijks meerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
Waarvan de voorbereidingen in 1986 al waren gestart!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
sinds die tijd zijn er nog wel een paar perronnetjes bijgekomen in Utrechtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |