Dat was dan ook mijn insteek.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Merge het volgende:
[..]
In de tijd dat je ze allemaal 1 keer geluisterd hebt kan de helft van je paper al klaar zijn![]()
Heel fijn iig dat je het hier nu noemt, precies de muziek die ik kan gebruiken om te leren voor mijn tentamen morgen
Oh ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Topic nummertje LXII staat niet in de topiclijst in de OP!
Goeie TT trouwens.
[..]
Dat was dan ook mijn insteek.
Slowdivequote:Op woensdag 22 mei 2013 14:31 schreef Kerftminister het volgende:
Verder is LXVI nog steeds dubbel.Eerste van de twee is afwezig.
Ik begin overigens van mezelf te merken dat ik helemaal verslaafd raak aan Dreampop/Shoegaze met vrouwelijke vocalisten met een zachte stem, het begon bij Asobi Seksu en My Bloody Valentine (Hoe kan het ook anders?) en nu ben ik echt overal naar dit soort dingen aan het zoeken. Een van de meest relaxte dingen die ik gevonden heb is het volgende:
Iemand nog aanraders verder?
Ja Slowdive heb ik Souvlaki al gehad, maar dat was niet consistent genoeg. Zaten een paar nummers tussen waar ik heel veel mee kan, maar ook andere nummers die niet helemaal passen in hetgeen waar ik naar zocht.quote:
Jazeker.quote:
The Disintegration Loops van Basinski en Music For 18 Musicians van Reich zijn waarschijnlijk mijn favoriete platen om op te studeren. Veel repetitie en wonderschoon: werkt perfect.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Felagund het volgende:
(Maar zo vrij geweest een nieuw topic te openen omdat D02 het niet deed).
[..]
Ben zelf ook een paper aan het schrijven, wil nog niet echt vlotten. Als achtergrondmuziek vooral Jazz, elektronische muziek en Nick Drake.
Wat is je vakgebied/studie als ik vragen mag?
Ik vind het een heel tof albumquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:46 schreef Kerftminister het volgende:
Wat vinden we trouwens van het album uit de TT?
Ik ben een van de weinigen die hem echt goed vindt volgens mij. In een tijd waar iedereen pretentieus en zo complex mogelijk klinkende muziek wil maken (experimenteel is vaak wel vet overigens) weten ze het voor elkaar te krijgen iets in elkaar te zetten dat erg simpel klinkt, maar als je goed luistert hoor je hoe complex het eigenlijk in elkaar zit, dat gecombineerd met de Funk-invloeden maakt het voor mij een zeer goed album.
Bij vrouwelijke dreampop denk ik altijd aan Beach House, Tennis, A Sunny Day In Glasgow en dit specifieke nummer;quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:31 schreef Kerftminister het volgende:
Verder is LXVI nog steeds dubbel.Eerste van de twee is afwezig.
Ik begin overigens van mezelf te merken dat ik helemaal verslaafd raak aan Dreampop/Shoegaze met vrouwelijke vocalisten met een zachte stem, het begon bij Asobi Seksu en My Bloody Valentine (Hoe kan het ook anders?) en nu ben ik echt overal naar dit soort dingen aan het zoeken. Een van de meest relaxte dingen die ik gevonden heb is het volgende:
Iemand nog aanraders verder?
Ik promoveer in de meteorologie, ik schrijf nu mijn eerste paper voor mijn PhD. Al blijf ik nog wel een beetje bijwerken aan het paper, dus het schrijven duurt wat langer dan verwacht. Ik hoop ook vanaf september/oktober enkele maanden in Engeland te zijn, nu zit ik in Duitsland.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:43 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
The Disintegration Loops van Basinski en Music For 18 Musicians van Reich zijn waarschijnlijk mijn favoriete platen om op te studeren. Veel repetitie en wonderschoon: werkt perfect.
Ik studeer Geschiedenis, waarbij ik vooral zit in de interrelatie tussen filofische, literaire en intellectuele werken en de politieke dan wel sociaal-economische situatie van een land/gebied in een bepaald tijdvak. Ik zit vanaf september in Londen voor een MA in the History of Political Thought and Intellectual History. Dus.![]()
Jij?
Beach House vond ik de laatste keer dat ik het probeerde niet zo, maar dat is wel al lang geleden. Zal het allemaal eens behandelen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:51 schreef Merge het volgende:
[..]
Bij vrouwelijke dreampop denk ik altijd aan Beach House, Tennis, A Sunny Day In Glasgow en dit specifieke nummer;
Niet? T grootste deel bestaat toch uit best sterke nummers, vind ik dan. Other People, The Hours bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:56 schreef Norrage het volgende:
Beach House
Maar dan vooral Teen Dream en Devotion. Die laatste vind ik niet zo
quote:It's been said that box sets are tombstones, but this one feels like a living and breathing thing. And there's an irony in that too. The obvious observation about The Disintegration Loops is that it's about death, but of course, life gives death meaning. A couple of days ago I was listening to "Dlp 4" while riding the subway to work. For the track's early half, I was gripped by the sublime beauty of the repeating music and I was lost in my own world completely. But then as it started to break apart and silence took over I started to become aware of what was around me. I could hear the engines, the rattle of the tracks, and the voices of people in the subway car. The music had me thinking about the biggest questions-- why we are here and how we exist and what it all means. And then as the last crackle faded and the music was no more, I took in my surroundings and looked around at the faces and I was right there with everybody and we were alive.
Klinkt interessant, helaas heeft Spotify maar een paar nummers.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Normaal ben ik niet zo van de reviews van Pitchfork, maar bij Basinski is het echt spot on!
[..]
Op youtube is t grootste deel van zijn muziek wel te vinden. Als je nummers ziet van meer dan 30 minuten dan zit je goedquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:27 schreef Felagund het volgende:
Kerftminster, ik heb je geadd as friend op Last.FM, mocht je je afvragen wie het is.
[..]
Klinkt interessant, helaas heeft Spotify maar een paar nummers.
Fleeting Joys proberen net als Asobi Seksu in de voetsporen van My Bloody Valentine te treden, in elk geval tot iemand wist dat de opvolger van Loveless ooit echt zou uitkomen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:31 schreef Kerftminister het volgende:
maar een beetje weinig zangeresquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:27 schreef Moody het volgende:
Mercury Rev vind ik ook een toppertje op dreampop-terrein....
Stimmt. Met zangeres moet ik echt gaan zoeken, komt zo niet in me op....quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:12 schreef Moody het volgende:
Stuit ik net eens even op een geniaal nummer:
Album net binnengehaald, de rest is qua niveau wat minder, maar toch mooi geheel. Beetje fusion tussen prog rock en brit rock. Ze schijnen al wat albums gemaakt te hebben, die heb ik dan gemist. Nooit zo'n fan geweest van prog rock, maar het laatste album schijnt wat minder "prog" te zijn
Wat wil je met zo'n bandnaamquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:33 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Beste nummer van Amplifier imo. Knalt uit je speakers
Ha, met de combinatie bandnaam- titel van het nummer mag je inderdaad geen ballad verwachtenquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat wil je met zo'n bandnaam
Klinkt goedToch maar eens in verdiepen.
Dat is lang geleden! Ik zie dat twee hele albums aan mij voorbij zijn gegaan. Die eerste stond in 2006/2007 verdomme in een oplage van enkele tientallen in de cd-rekken van de Mediamarkt! Hun synthese van Arctic Monkeys en Nirvana was destijds erg verfrissend, ik vond het briljant. Zijn ze soms gedropt door hun label?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Grappig dat je Bromheads noemt, dat zijn stiekem hele oude bekenden. Sheffield's finest. Oh wacht... Menig popzaaltje/kroeg zien afbreken rondom 2006 als Bromheads Jacket. Debuut stond vol met geweldige punksongs met grappige teksten, daarna als duo (drums en gitaar/zang) verder gegaan en ook hun naam doormidden gesplitst, en toen is het nooit meer echt wat geweest wat mij betreft. Had gisteren graag hun eerste gig in 6 jaar alhier gezien op London Calling Tolhuistuin, maar ik heb het niet gered.
Hangt er vanaf welk album je bekijkt. wat een veelzijdige bandquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:27 schreef Moody het volgende:
Mercury Rev vind ik ook een toppertje op dreampop-terrein....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Denk niet dat een label ooit zo'n punt was voor deze band. Was allemaal een beetje in eigen beheer, niet? Sowieso hebben ze tussen 2008 en 2012 amper wat gedaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:05 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat is lang geleden! Ik zie dat twee hele albums aan mij voorbij zijn gegaan. Die eerste stond in 2006/2007 verdomme in een oplage van enkele tientallen in de cd-rekken van de Mediamarkt! Hun synthese van Arctic Monkeys en Nirvana was destijds erg verfrissend, ik vond het briljant. Zijn ze soms gedropt door hun label?
Die halve covers erinquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:14 schreef Norrage het volgende:
Na dat geweldige Channel Orange vorig jaar eigenlijk nog nooit het debuut van Franky geluisterd, maar dat 2011 album is ook wel alleraardigst zegZeker, Novacane heb ik erg vaak gedraaid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu we toch in die hoek zitten, is er al iets bekent over de nieuwe van The Weeknd? Het enige dat ik weet is dat z'n 'debuut' Kiss Island gaat heten, maar weet iemand al een release datum?
The Weekndquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:38 schreef kciR het volgende:
[..]
Zeker, Novacane heb ik erg vaak gedraaid.
Nu we toch in die hoek zitten, is er al iets bekent over de nieuwe van The Weeknd? Het enige dat ik weet is dat z'n 'debuut' Kiss Island gaat heten, maar weet iemand al een release datum?
Volgens mij heeft dat album het best aardig gedaan, hoor.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die halve covers erin
Echt heel goed manIk dacht altijd dat dat eerste album supersuf was en dat hij met CO ineens doorbrak, maar deze is ergens wel beter zelfs. WAarom is hij hier niet mee doorgebroken?
Ik zat op musicmeter te lezen, en tot net voor CO had het pas 10 ratings (als ik het goed geinterpreteerd heb). Ik baseer het daar een beetje op. Maar misschien was NL er gewoon laat bijquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:45 schreef DO2 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat album het best aardig gedaan, hoor.
Hij heeft wel in een aantal eindlijstjes gestaan in 2011 als ik het goed herinner.. (Niet die van mij overigens, toen was het totaal niet wat ik had verwacht. Ik verwachtte OddFuture stijl. Na Channel Orange kon ik hem beter waarderen)quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zat op musicmeter te lezen, en tot net voor CO had het pas 10 ratings (als ik het goed geinterpreteerd heb). Ik baseer het daar een beetje op. Maar misschien was NL er gewoon laat bij
Ik weet het, ik weet het...ik noem alles wat geen "artiestennaam" is meervoud...waarom weet ik nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:04 schreef kciR het volgende:
[..]
Oh en The Weekend is in z'n eentje, maar dat boeit verder niet
Haha! Scherp!quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het...ik noem alles wat geen "artiestennaam" is meervoud...waarom weet ik niet
oh en het is The Weeknd
Ik durf ze niet te rangschikken. Weeknd klinkt wat vetter, maar Frank is wel heel wat veelzijdiger zeker op CO.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:20 schreef DO2 het volgende:
Ik vind The Weeknd eigenlijk nog veel interessanter dan Frank Ocean.
Ik ben helemaal geen R&B liefhebber, maar als het zo uitdagend, spannend en onheilspellend klinkt als The Weeknd maak ik graag een uitzondering.
Ik ben het daar eigenlijk 90% van de keren eens, en hun recensies zijn ook superleuk geschreven meestal (itt p4k). Weeknd laag gerate? Soms is er wel eens een misser...topsite dat AMGquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:30 schreef DO2 het volgende:
Overigens is The Weeknd ook een artiest die op Allmusic niet begrepen wordt.
Valt me de laatste tijd steeds meer op dat ik me slecht kan vinden in de waarderingen die ze daar artiesten toekennen.
Maakt voor de beleving verder niet uit, natuurlijk.
Maar ik vraag me wel steeds vaker af wat voor malloten daar eigenlijk zitten.
Ga ik allemaal eens onthouden, dat topic kende ik nog niet, very nice.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Fleeting Joys proberen net als Asobi Seksu in de voetsporen van My Bloody Valentine te treden, in elk geval tot iemand wist dat de opvolger van Loveless ooit echt zou uitkomen.
Verder meer in het algemeen Broadcast, Cocteau Twins, Pale Saints (erg wisselvallig vind ik), Melys, Lush
En als je echt dromerig wilt dan kun je nog naar Drugstore of de ultieme dreampop band, Cranes.
En kijk af en toe eens in het topic voor de (bands met) zangeressen, MUZ / Gitaarbandjes met zangeres #5
Nice, had ik gevonden toen ik googlede op Korean Dream-Pop. Op RYM slechts een rating van 2.60 dus ze hebben alle hulp nodig.quote:
Het debuut van Torres (singer-songwriter) past ook wel in het topic, kreeg ook een goede review op Pitchfork, al is het voor jou misschien wat te rustig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Fleeting Joys proberen net als Asobi Seksu in de voetsporen van My Bloody Valentine te treden, in elk geval tot iemand wist dat de opvolger van Loveless ooit echt zou uitkomen.
Verder meer in het algemeen Broadcast, Cocteau Twins, Pale Saints (erg wisselvallig vind ik), Melys, Lush
En als je echt dromerig wilt dan kun je nog naar Drugstore of de ultieme dreampop band, Cranes.
En kijk af en toe eens in het topic voor de (bands met) zangeressen, MUZ / Gitaarbandjes met zangeres #5
probeer RateYourMusic eensquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:30 schreef DO2 het volgende:
Valt me de laatste tijd steeds meer op dat ik me slecht kan vinden in de waarderingen die ze daar artiesten toekennen.
Maakt voor de beleving verder niet uit, natuurlijk.
Maar ik vraag me wel steeds vaker af wat voor malloten daar eigenlijk zitten.
Ben het met die lui ook niet altijd eens hoor. Good Kid Maad City beste album van 2012? :Squote:
Ja ben er nog redelijk nieuw, dus geen idee wie te vertrouwen op mijn vaste Hip-Hop dude na die ik echt al sinds 2008 volg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:42 schreef ranja het volgende:
Ja, maar op RYM kun je altijd nog focussen op betrouwbare users en de rest negeren
En het is wel zo, hoe nieuwer de plaat hoe onbetrouwbaarder de rating.
Ja vreselijk idd, zag laatst zo'n kneus die alle QOTSA albums en singles 0.5 ster had gegeven maar wel doodleuk de hele Acda en de Munnik discografie 5 sterren geeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef Norrage het volgende:
Voor ratings ga ik eigenlijk eerder naar Musicmeter kijken...RYM klopt echt geen zout van. Daar heb je allemaal van die kneusjes die muziek die ze niet leuk vinden 0.5 ster gaan geven en zo..Dat heb je op musicmeter ook, maar minder. Voor oude albums gaat het wel goed daar, dus als je discografieen wilt doorspitten en de beste albums wilt uitkiezen gaat het wel lekker
Ja, als het een oud album is. Maar voor nieuwe albums gaat dat niet opquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:53 schreef ranja het volgende:
In het berekenen van het gemiddelde tellen dat soort users vaak maar marginaal mee
Niks mis met Acda & de Munnik trouwensquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja vreselijk idd, zag laatst zo'n kneus die alle QOTSA albums en singles 0.5 ster had gegeven maar wel doodleuk de hele Acda en de Munnik discografie 5 sterren geeft.
Nee hoor, brengt nog steeds geen gewicht in de schaalquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:55 schreef Norrage het volgende:
Ja, als het een oud album is. Maar voor nieuwe albums gaat dat niet op
quote:0.5: Radiohead, Coldplay, Travis, Keane, etcetera.
Als je eerder al eens op die link geklikt hebt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:18 schreef Kerftminister het volgende:
Wanneer word je een blauwe user dan?
Ik ben trouwens ook opeens blauw, vet.
[..]
Wait, wut? Heb jij serieus Radiohead 0,5 sterren gegeven? Beschrijf je dan toevallig jezelf hier beneden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:18 schreef Kerftminister het volgende:
Wanneer word je een blauwe user dan?
Ik ben trouwens ook opeens blauw, vet.
[..]
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja vreselijk idd, zag laatst zo'n kneus die alle QOTSA albums en singles 0.5 ster had gegeven maar wel doodleuk de hele Acda en de Munnik discografie 5 sterren geeft.
Nee dat is Ranja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wait, wut? Heb jij serieus Radiohead 0,5 sterren gegeven? Beschrijf je dan toevallig jezelf hier beneden?
[..]
Dat zijn zover ik weet dus links waar je al eens eerder op geklikt hebtquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:26 schreef Kerftminister het volgende:
En ik bedoel het verschil tussen blauwe en zwarte namen hier:
[ afbeelding ]
Dat zijn je vrienden geloof ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:26 schreef Kerftminister het volgende:
En ik bedoel het verschil tussen blauwe en zwarte namen hier:
[ afbeelding ]
Misschien zijn het dan wel je vijanden. Je kent het gezegde: keep your friends close, but keep your enemies closer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:28 schreef Kerftminister het volgende:
Nee dat klopt bij beiden niet, ik ken heel die Daevalis namelijk niet. :S
Ah dat is logisch ja, dacht dat die blauwe meer meetelden qua rating dan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:31 schreef Arn0 het volgende:
Ok ik heb het gevonden denk ik, dat zijn users die online zijn
Gewoon afzetten tegen de gevestigde orde, dat doen indieboysquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:27 schreef Norrage het volgende:
Ranja
Terecht trouwens die 0.5s, maar Radiohead in dat rijtje is zo grappig
Wat nou als La The Voices Ok Computer hadden geschreven. Hoe zouden wij er dan tegenaan hebben gekeken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Als OK Computer van een nog onbekend bandje genaamd Radiohead vandaag was uitgekomen, had hij geen 0,5* gegeven gok ik
Dat is geheimquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:32 schreef Kerftminister het volgende:
Maar hoe zit dat dan precies, wanneer wordt je rating meer gewogen dan van iemand anders?
Het is een complot!quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is geheimMaar het is een bepaalde weging die wordt bepaald door je activiteit op de site: aantal ratings, spreiding in de ratings (dus 20.000 keer 5 sterren geven en verder niks levert nog steeds een weging van ongeveer 0 op) en volgens mij zelfs aantal en lengte van de reviews en mogelijk lijsten/forumgebruik en dat allemaal bij elkaar in een formule die alleen de site eigenaar kent.
Doet me een beetje denken aan die kinderpuzzels:quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:27 schreef Norrage het volgende:
Ranja
Terecht trouwens die 0.5s, maar Radiohead in dat rijtje is zo grappig
Neushoorn, want daar zit geen i in?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:48 schreef DO2 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die kinderpuzzels:
Welke hoort er niet thuis in onderstaand rijtje?
Olifant, Nijlpaard, Citroenvlinder, Neushoorn
Fantastisch. Nederlanders vinden per definitie Nederlandse muziek kut inderdaadquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Neushoorn, want daar zit geen i in?
Maar sowieso, op RYM worden de Amerikaanse albums bovengemiddeld beoordeeld om de simpele reden dat Amerikanen wel vaak hun eigen muziek goed vinden (i.t.t. ons volkje).
Maakt niet uit, al kun je net zo goed bij de eerste beginnen, toch? Whitest Boy Alive is ook wel een aardige tip dan misschien, is band van n van die gasten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:25 schreef MCH het volgende:
Met welk album van Kings of Convenience moet ik beginnen als ik deze band wil leren waarderen? En is dat soloalbum van dat mannetje ook de moeite waard?
Ja, de albums van TWBA heb ik al.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:52 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Maakt niet uit, al kun je net zo goed bij de eerste beginnen, toch? Whitest Boy Alive is ook wel een aardige tip dan misschien, is band van n van die gasten.
Zin in.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef DO2 het volgende:
Allemaal even je bek houden, en tenminste 1x hiernaar luisteren:
Omdat ik dus hun debuutalbum groot uitgestald in nota bene de Mediamarkt zag, ging ik ervan uit dat ze, al dan niet direct, ondersteund werden door een (groot) label. Na 2008 heb ik niets meer vernomen van de band, maar ze blijken wel het een en ander te hebben uitgebracht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk niet dat een label ooit zo'n punt was voor deze band. Was allemaal een beetje in eigen beheer, niet? Sowieso hebben ze tussen 2008 en 2012 amper wat gedaan.
Ik geloof dat ik je al eens verteld heb hoe ik de frontman ineens weer tegenkwam in het nachtleven van - hoe kan het ook anders - Sheffield. Hij is mede-eigenaar van een plaatselijke studio waar Arctic Monkeys ook graag geziene gasten zijn. Nieuw materiaal is niet belabberd, maar het sterkst waren gewoon die no-nonsense snelle teksten en punkriffs. Dat is, zelfs 5 jaar later, nog wel meer dan een curiositeit.
ik was er ookquote:
Nog nooit van gehoord, maar inmiddels het album beluisterd.quote:
Ik miste Bicycle een beetjequote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik was er ookde beste keer van de 3x dat ik ze gezien heb!
Je noemt 4 artiesten waar ik nog nooit van heb gehoordquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, maar inmiddels het album beluisterd.
Het lijkt wel erg veel op een handvol andere artiesten. Ik noem Ben Kweller, Kula Shaker, Jeremy Messersmith, maar vooral Brendan Benson.
Doet me meteen denken aan dit album:
http://www.musicmeter.nl/album/25362
Eensch toch?
Daarbij gok ik dat Jeremy Messersmith nog redelijk onbekend is hier. Ik ben de enige stemmer op MuMe zie ik
http://www.musicmeter.nl/album/325066
Heerlijk!
Zoeter dan een roze koek, maar toch zo gedaan dat het weer lekker is:
Alle albums zijn volgens het "pay what you want principe". Een echte indie artiest
[/plug]
Aaaah kom op. Kula Shaker niet? Indie rock met Indiase invloeden....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je noemt 4 artiesten waar ik nog nooit van heb gehoord
Ok, Kula Shaker ken ik wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Aaaah kom op. Kula Shaker niet? Indie rock met Indiase invloeden....
Indie klassiekers van de bovenste plank:
Brendan Benson ken je waarschijnlijk wel van de samenwerking met Jack White -> The Raconteurs
Heeft ook enkele prachtige nummers gemaakt:
Quiet Is The New Loud. 100 %.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:25 schreef MCH het volgende:
Met welk album van Kings of Convenience moet ik beginnen als ik deze band wil leren waarderen? En is dat soloalbum van dat mannetje ook de moeite waard?
Geen idee. Heb 9 cd's van hem. Wel een aardige score, maar er zijn vast zat mensen met meer. Misschien Dylan-topic even proberen??quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:43 schreef Tchock het volgende:
Wie is hier de grootste liefhebber van Dylan?
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geen idee. Heb 9 cd's van hem. Wel een aardige score, maar er zijn vast zat mensen met meer. Misschien Dylan-topic even proberen??
Ik meende dat Mr. Tambourine Man van The Byrds wasquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?Ik word een beetje zat van de best of en wil wel echte albums hebben. Liedjes als Mr. Tambourine Man en The Times They Are A Changin' vind ik prachtig maar sommige andere nummers zijn echt afschuwelijk
Dus welk album (mag ook twee) moet ik mee beginnen?
Ik gebruik dit topic trouwens te vaak als een soort collectieve muziekkenner.
Nee, dat is niet waar. Dat is een cover van Dylanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik meende dat Mr. Tambourine Man van The Byrds wasIk zal wel fout zitten.
Tja.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?Ik word een beetje zat van de best of en wil wel echte albums hebben. Liedjes als Mr. Tambourine Man en The Times They Are A Changin' vind ik prachtig maar sommige andere nummers zijn echt afschuwelijk
Dus welk album (mag ook twee) moet ik mee beginnen?
Ik gebruik dit topic trouwens te vaak als een soort collectieve muziekkenner.
Dank! ga ik doenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja.
Blonde On Blonde en Blood On The Tracks worden redelijk algemeen als toppers van Dylan beschouwd. Dus daar zou ik mee starten.
Persoonlijk zou ik dan vervolgen met Bringing It All Back Home en High Way 61 Revisited, eventueel gevolgd door The Freewheelin' Bob Dylan (meest 'ouderwets') en Time Out Of Mind (comebackalbum met gebroken stem).
Mijn persoonlijke favoriet is misschien nog wel Street-legal, maar dat is een redelijk aparte plaat binnen zijn oeuvre. Wel de moeite waard!
Maar ik zou met de klassiekers starten.
Op zich heb je helemaal gelijk, maar ik kan en wil niet vijfendertig (!) studio-albums moeten downloaden en luisteren om te ontdekken dat ik eigenlijk de vierde het leukst vind.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:59 schreef Moody het volgende:
High Way 61 Revisited is wat mij betreft zijn beste album. Maar bij zulke grote artiesten zou je eigenlijk het volledige oeuvre van begin tot eind (chronologisch) moeten afwerken. Dan volg je echt de ontwikkeling die ze doorgemaakt hebben en krijg je door waarom ze tot sommige nummers gekomen zijn. Dat geldt bijv. ook bij artiesten zoals Bowie en Prince.
Wat je in dat geval kan doen is op review-sites eerst de best beoordeelde albums eruit te pikken en die luisteren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op zich heb je helemaal gelijk, maar ik kan en wil niet vijfendertig (!) studio-albums moeten downloaden en luisteren om te ontdekken dat ik eigenlijk de vierde het leukst vind.
... of het vragen aan ervaringsdeskundigen. Toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat je in dat geval kan doen is op review-sites eerst de best beoordeelde albums eruit te pikken en die luisteren.
Daarvoor kun je bijv. rateyourmusic.com en musicmeter.nl gebruiken.
http://www.musicmeter.nl/artist/1789
http://rateyourmusic.com/artist/bob_dylan
Heel hinderlijk ja. En ook nog even profiteren van Jimi Hendrix en Guns 'n Roses in het voorbijgaan,quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:39 schreef Moody het volgende:
Wel jammer dat Dylan een nummer van Adele moest coveren. Je zou bijna denken dat zo'n jongen dat niet nodig heeft. Maar goed.
Net als dat jouw pi een zwaar hinderlijke gewoonte is. Nu weet ik nooit hoe ik jouw teksten moet lezen.quote:
Sommige mensen doen dit echt.quote:
SPOILER: hihiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en als je het wat meer religieus en cryptisch zoekt, dan moet John Wesley Harding er ook nog bij.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:23 schreef DO2 het volgende:
Ik zou daar toch The Freewheelin' Bob Dylan en Bringing It All Back Home aan toe willen voegen. Minstens zo essentieel als die andere 3 die je noemt.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sommige mensen doen dit echt.SPOILER: hihiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij voorkeur van links naar rechtsquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als dat jouw pi een zwaar hinderlijke gewoonte is. Nu weet ik nooit hoe ik jouw teksten moet lezen.
pi is toch dat icoontje naast m'n usericonquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als dat jouw pi een zwaar hinderlijke gewoonte is. Nu weet ik nooit hoe ik jouw teksten moet lezen.
Jepquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
pi is toch dat icoontje naast m'n usericon
Ja. Enquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
pi is toch dat icoontje naast m'n usericon
Ik fok ruim 10 jaar, maar van dat soort zaken ben ik niet op de hoogtequote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. En [ afbeelding ] betekent doorgaans dat de poster van die post zichzelf heel cool vindt en een schouderklopje verdient voor de inhoud er van. Als je 'm altijd gebruikt is dat verwarrend. Zie ook:
ONZ / De teloorgang van de PI.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik fok ruim 10 jaar, maar van dat soort zaken ben ik niet op de hoogte
Waarin moet ik 'm veranderen wanneer ik mezelf niet zo serieus neem?
Meeste beschrijving kloppen wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. En [ afbeelding ] betekent doorgaans dat de poster van die post zichzelf heel cool vindt en een schouderklopje verdient voor de inhoud er van. Als je 'm altijd gebruikt is dat verwarrend. Zie ook:
ONZ / De teloorgang van de PI.
Hoezo? Opquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Meeste beschrijving kloppen wel. [ afbeelding ], [ afbeelding ], [ afbeelding ], [ afbeelding ] en [ afbeelding ] zouden eigenlijk verboden moeten worden.
Mwah, ik zit meestal niet zo in die slowchat topics. Veel te veel wijsneuzenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ] meestal. En dan heb je toch een stukje FOK!-etiquette gemist; mij werd dit heel snel al duidelijk gemaakt.
De beste omschrijving van mij pi:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo? Op [ afbeelding ] na gebruik ik ze allemaal heel vaak.
quote:
Ja. Ik. En bestond :s ooit wel?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Mwah, ik zit meestal niet zo in die slowchat topics. Veel te veel wijsneuzen
Maar zijn er ook echt mensen die de pi continu aanpassen?
Dus je gaat maar in een muziektopic zitten?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Mwah, ik zit meestal niet zo in die slowchat topics. Veel te veel wijsneuzen
Joah voornamelijk. Ben ook weleens te vinden in het BMW topic en op GoT.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dus je gaat maar in een muziektopic zitten?
Staat 'ie hier tussen? http://olie.home.xs4all.nl/fok/smilies/eerste100.htmquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel, dat was het verbolgen mondje. (golvend mondje). Zo van: Het zal allemaal wel
:s
Zie 'm niet zo snel staan. Lijk hier wat op:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staat 'ie hier tussen? http://olie.home.xs4all.nl/fok/smilies/eerste100.htm
Beach House toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er elke keer over dat ik dit album destijds niet heb meegekregen. Echt heel erg tof.Mooie hoes ook, al past 'ie niet echt bij de muziek.
Hier denk ik gelijk elektronische muziek bij. Waar is het van?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:12 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er elke keer over dat ik dit album destijds niet heb meegekregen. Echt heel erg tof.Mooie hoes ook, al past 'ie niet echt bij de muziek.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hier denk ik gelijk elektronische muziek bij. Waar is het van?
Beach house. Dromerige synth-pop maar toch veel meer gitaarmuziek dan elektronica.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hier denk ik gelijk elektronische muziek bij. Waar is het van?
Die heb ik helemaal grijs gedraaid binnen een maand, daarna bijna niet meer naar geluisterd.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:22 schreef Moody het volgende:
Over dream pop gesproken. Tamer Animals van Other Lives was wel ff een meesterwerkje een paar jaar geleden!!
Kippenvel
Vind het erg matig. Ben het gaan luisteren na de Atoms For Peace remix maar afgezien van het origineel van Tamer Animals vind ik het veel te eentonig en niet echt spannendquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:22 schreef Moody het volgende:
Over dream pop gesproken. Tamer Animals van Other Lives was wel ff een meesterwerkje een paar jaar geleden!!
Kippenvel
Wat de een eentonig noemt, noemt de ander sferischquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind het erg matig. Ben het gaan luisteren na de Atoms For Peace remix maar afgezien van het origineel van Tamer Animals vind ik het veel te eentonig en niet echt spannendZal 'm nog een kans geven als Beach House afgelopen is. Heb de CD laatst gekocht voor mijn moeder, trouwens.
Uiteraard. Ik wil ook absoluut niet de indruk wekken dat mijn mening de waarheid is, hoor.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat de een eentonig noemt, noemt de ander sferisch
Mooi geheel hoor dat albumpje.
Als je nog een voetbalpi had gebruikt was de post helemaal goed geweest.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat de een eentonig noemt, noemt de ander sferisch
Mooi geheel hoor dat albumpje.
Sferisch en in dezelfde sfeer houden is toch iets compleets anders. Dus wat bedoel je?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:30 schreef Moody het volgende:
Leuk nieuw onderwerp; sferische albums.
Het schijnt nogal lastig te zijn om een geheel album in dezelfde sfeer te houden zonder dat het eentonig wordt.
Sigur Ros bewijst dat het wel kan, Other Lives dus ook. Nog meer voorbeelden?
Beide eigenlijk. Sferisch en graag constantquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sferisch en in dezelfde sfeer houden is toch iets compleets anders. Dus wat bedoel je?
Wil je nou rustige sfeermuziek of muziek die dezelfde stijl vasthoudt? Want aan dat laatste voldoet Slayer natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:30 schreef Moody het volgende:
Leuk nieuw onderwerp; sferische albums.
Het schijnt nogal lastig te zijn om een geheel album in dezelfde sfeer te houden zonder dat het eentonig wordt.
Sigur Ros bewijst dat het wel kan, Antlers idd, Other Lives dus ook. Nog meer voorbeelden?
Ik kan eigenlijk zo snel niet wat bedenken wat sferisch isquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil je nou rustige sfeermuziek of muziek die dezelfde stijl vasthoudt? Want aan dat laatste voldoet Slayer natuurlijk ook.
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil je nou rustige sfeermuziek of muziek die dezelfde stijl vasthoudt? Want aan dat laatste voldoet Slayer natuurlijk ook.
Combinatie van het eerste en het tweede. Rustige muziek gedurende de volledige speelduur. In de geest van Sigur Ros.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Burial ook een heerlijke sfeer hebben. En de Beach Boys hebben ook een hele goede sfeer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.
Sigur rs is vaak helemaal niet rustig. En bovendien variren die behoorlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Combinatie van het eerste en het tweede. Rustige muziek gedurende de volledige speelduur. In de geest van Sigur Ros.
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.
Laten we het begrip "sferisch" maar vallen, anders klopt het niet meerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?
Het is een beetje een kruising tussen pop en Indie. Inderdaad wel een beetje veel van hetzelfde, maar dit geluid ken ik niet echt van andere bandjes verder.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Bol_Wan het volgende:
Dark Doo Wop is gaaf, de rest lijk een beetje veel op elkaar. Maar er zit zeker potentie in, hebben een hele interessante sound
Klinkt als Indie Jazz D:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh dat vond ik echt een matig album.
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Ol Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Free jazz is afschuwelijkquote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodien en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
ik ook niet echt. Wil het al tijden doen maar het lastige van jazz vind ik altijd dat de substromingen zo enorm uit elkaar lopen dat ik niet kan vinden wat ik 'fijne' jazz vind. Moet er meer tijd in steken, ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]Heb eigenlijk nooit Jazz geluisterd
Goed bezig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Ol Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Ik vind het echt heerlijk, maar ik ben dan ook een enorme fan van hevig experimentele muziek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodien en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
Ornette Coleman ja, dat is de volgende op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Goed bezig.
En als je free jazz lekker vindt, moet je zeker ook deze een keer luisteren:
http://www.allmusic.com/a(...)to-come-mw0000187968
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Van wat ik gehad heb vooral Pharoah Sanders en Sun Ra, met allemaal gekke geluidjes en gedoe erdoorheen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 07:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat versta jij onder free jazz dan? Men wil het nog wel breed nemen meestal. Coleman zoals hier beneden genoemd is nog best toegankelijk(op dat album dan). Ik versta Free Jazz als Bosbeetle-muziek
Al Ascension van Coltrane geluisterd? Dat vind ik het summum op het gebied van Free Jazz.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van wat ik gehad heb vooral Pharoah Sanders en Sun Ra, met allemaal gekke geluidjes en gedoe erdoorheen.
Ja weet niet of ik de goede versie heb. Heb eentje met Pista 1 en 2 die respectievelijk 40 en 38 minuten duren. Langste nummers in mijn iTunes.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Al Ascension van Coltrane geluisterd? Dat vind ik het summum op het gebied van Free Jazz.
Klopt! Edition II is 40 minuten en dat is de belangrijkste van de twee!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja weet niet of ik de goede versie heb. Heb eentje met Pista 1 en 2 die respectievelijk 40 en 38 minuten duren. Langste nummers in mijn iTunes.
De fipo ging over The Thermals, daar las ik paar topics terug ook nog overquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:18 schreef Felagund het volgende:
Zit nu oude topics terug te lezen (de eerste topics van deze reeks), best wel geinig, toen ging het nog over Japanse Bubblegom bandjes e.d., was Franz Ferdinand nog niet bekend, bestond Pitchfork al wel en had Sufjan Stevens nog het plan om voor iedere staat een album te maken.
Al weer tien jaar geleden.
Leuk inderdaadquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:18 schreef Felagund het volgende:
Zit nu oude topics terug te lezen (de eerste topics van deze reeks), best wel geinig, toen ging het nog over Japanse Bubblegom bandjes e.d., was Franz Ferdinand nog niet bekend, bestond Pitchfork al wel en had Sufjan Stevens nog het plan om voor iedere staat een album te maken.
Al weer tien jaar geleden.
Erased Tapes is inderdaad een heel mooi label. Zitten een aantal erg goede artiesten bij; lafur Arnalds, Nils Frahm, A Winged Victory For The Sullen etcquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik wil iedereen nogmaals wijzen op de pianist Lubomyr Melnyk. Ik heb hem donderdag in de Vondelkerk mogen aanschouwen; zelden zo onder de indruk geweest en volledig gegrepen als op dat moment. Om het even dramatisch te zeggen: het resoneert nu al dagenlang na in mijn gedachten. Hij zit op het label Erased Tapes, dus dan weet je wel wat voor kwaliteit je mag verwachten meestal.
Ja, al komt Grobbel niet meer op Fok! en MadScientist komt ook niet meer in dit topic (dacht dat die nog wel op fok zat, naam komt mij wel bekend voor).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Leuk inderdaadToch al een hoop posters die nu nog meeposten
Grobbel komt nog wel op FOK, zag zijn naam laatst in een muziektopicquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, al komt Grobbel niet meer op Fok! en MadScientist komt ook niet meer in dit topic (dacht dat die nog wel op fok zat, naam komt mij wel bekend voor).
Ze speelden twee weken terug in De Duif. Was echt waanzinnig mooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef Bol_Wan het volgende:
Iemand gisteren Jools gezien? Low waren bloedstollend mooi. Op plaat doet het me niet zo gek veel maar live moet toch wel grandioos zijn
Matig album idd. Met Pompeii als dieptepunt. ee-oo-ee-ooquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
Net Bastille album gehad, dat is ook onboeiend 13 in een dozijn muziek zeg, collega raadde het aan maar ik vind het echt onboeiend.
Niet zo hatenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Matig album idd. Met Pompeii als dieptepunt. ee-oo-ee-oo
Net zo kutquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet zo hatenIk luister dat album stuk nu
En over ee-oo-ee-oo gesproken dan is Hey Ho van The Lumineers nog een stuk kutter.
Toen Bastille nog underground was werd het hier ook nog verheerlijktquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Net zo kut
Alhoewel....Hey Ho is live eigenlijk best een gezellig nummertje.
Neequote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Net zo kut
Alhoewel....Hey Ho is live eigenlijk best een gezellig nummertje.
Na 1 draaibeurt vond ik het ook nog niet slecht hoorquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toen Bastille nog underground was werd het hier ook nog verheerlijkt
Ja dat is wel waar. Ik luisterde net Heaven weer van Depeche Mode. Was me begin dit jaar niet bijzonder opgevallen en vond het nu echt geweldigquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Na 1 draaibeurt vond ik het ook nog niet slecht hoor
Sommige albums groeien, andere hangen je na 4x draaien al de keel uit. Shit happens.
Grappig, ik heb juist het omgekeerde met die plaatquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Ik luisterde net Heaven weer van Depeche Mode. Was me begin dit jaar niet bijzonder opgevallen en vond het nu echt geweldig
Nee gewoon zon kut saai clich folknummer. Nog 2x zo erg als Munfordquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel, leuk festivalnummertje. Bier in de hand en meelallen. Ik zou me er niet aan ergeren denk ik, zo'n zuurpruim ben ik niet
Dat nummer, Heaven and Soothe My Sool zijn denk ik de beste van dat album.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Grappig, ik heb juist het omgekeerde met die plaat
Al blijft Soft Touch / Raw Nerve wel lekker!
Jawel jawel, maar dat zou ik op een festival er nog niet voor weglopen. Wat er is op het podium er naast danquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee gewoon zon kut saai clich folknummer. Nog 2x zo erg als Munfordsons
Ze hebben ook wel wat betere liedjes. Stubborn Love is stuk beter m.i.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee gewoon zon kut saai clich folknummer. Nog 2x zo erg als Munfordsons
Ik zou er niet eens bij in de buurt willen komenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel jawel, maar dat zou ik op een festival er nog niet voor weglopen. Wat er is op het podium er naast dan
Live wel goed hoor. Zeker die nieuwe EPquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:36 schreef debeterebob het volgende:
Ik zou nog wel een keer naar Ben Howard gaan. Stiekem wel een baas volgens mij.
Nieuwe EP?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Live wel goed hoor. Zeker die nieuwe EP
Zijn beste nr staat er opquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Mweh, zal wel niet op spotify staan dan...
EDIT: Oh toch wel; 2012
Is ook wel een goede trackquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:41 schreef debeterebob het volgende:
Trouwens ook wel ironisch dat meest beluisterde liedje van The XX 'Intro' is
Junip heb ik al echt een jaar op mijn wachtlijst staan denk ik, kom er niet aan toe.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
Maar ik was bezig met Junip. Nog zo'n geweldig nummer:
Wat vinden we er van?
Ben zelfs slechts 18.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:50 schreef debeterebob het volgende:
Zeg Kerfminister je hebt wel erg veel pretenties voor een 19jarige he
Beetje cool doen met je experimentele jazz en alle mainstream indie afdoen als popie jopiequote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben zelfs slechts 18.
Maar hoe bedoel je dat precies?
Het nieuwe album is beter dan hun vorige vind ik. Dus ik zou daar mee beginnen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Junip heb ik al echt een jaar op mijn wachtlijst staan denk ik, kom er niet aan toe.
Zelfde voor Jose zijn solowerk, staat allang klaar in mijn iTunes etc.
Haha dan moet je mijn Last.fm eens bekijken, The Kooks zijn mijn overall no. 3.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beetje cool doen met je experimentele jazz en alle mainstream indie afdoen als popie jopie
Het is niet de eerste band die je hebt afgeschoten deze weekquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
The XX mag je ook gewoon afschieten, wat een zaadmuziek. Al kan ik dat 2e album nog wel een heel klein beetje waarderen. En het eerste nummer van het 1e album. Maar dat nummer op repeat zetten volstaat ook om meteen hun hele repertoire gehad te hebben.
Voor zover mijn negativiteit,moest er even uit. had er even zin in vanavond
Zeker. Nieuwe album is best redelijk! Maar het blijft ook onwijze voortkabbel muziek. Maar prima voor deze zomer herfst winter.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het nieuwe album is beter dan hun vorige vind ik. Dus ik zou daar mee beginnen.
Ik dacht dat jij n van de twee albums van the XX wel leuk vond, of verwarik je nu met iemand anders? Ik heb er zelf ook weinig mee.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
The XX mag je ook gewoon afschieten, wat een zaadmuziek. Al kan ik dat 2e album nog wel een heel klein beetje waarderen. En het eerste nummer van het 1e album. Maar dat nummer op repeat zetten volstaat ook om meteen hun hele repertoire gehad te hebben.
Voor zover mijn negativiteit,moest er even uit. had er even zin in vanavond
Wat heb ik nog meer afgeschoten deze week? Achja. Ik geef over elke band gewoon mijn uitgesproken meningquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is niet de eerste band die je hebt afgeschoten deze week
Nee die 2e vond ik dus wel redelijk hoor. maar die heb ik ook maar 1 week geluisterd en toen had ik het ook wel weer gehoord.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij n van de twee albums van the XX wel leuk vond, of verwarik je nu met iemand anders? Ik heb er zelf ook weinig mee.
Ah stiekem luister je ook gewoon Bastillequote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dan moet je mijn Last.fm eens bekijken, The Kooks zijn mijn overall no. 3.Kan daar erg graag naar luisteren, Indie is wel een van mijn favo genres hoor, Bloc Party vind ik ook geweldig.
Ja ik begon dus in 2008 al met onderzoek doen naar muziek. Was 13 toen ik Madvillainy op repeat had, dus liep wel een beetje voor denk ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
Toen ik 18 was, luisterde ik naar Creed, Matchbox 20 en Sister Hazel
Maar dit topic bestond toen ook nog niet
Bloc Party...tsja...daarmee heb ik hetzelfde als met alle britse bandjes. 1 nummer is leuk, 2 nummers ook. 3 ook. maar dan is het toch snel tijd voor een ander album.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ah stiekem luister je ook gewoon Bastille![]()
Bloc Party vind ik maar een gare band. Veel leuke nummers, maar ook een heel stel echt kutte,
Ja had dat album gehad net, maar vond het niet heel boeiend, daarom zei ik het.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ah stiekem luister je ook gewoon Bastille![]()
Bloc Party vind ik maar een gare band. Veel leuke nummers, maar ook een heel stel echt kutte,
Alle Britse bandjes?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bloc Party...tsja...daarmee heb ik hetzelfde als met alle britse bandjes. 1 nummer is leuk, 2 nummers ook. 3 ook. maar dan is het toch snel tijd voor een ander album.
Low, Mumfordquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat heb ik nog meer afgeschoten deze week? Achja. Ik geef over elke band gewoon mijn uitgesproken mening
Vna de laatste 10 jaar dan.quote:
Britse bandjes --> Britpop --> pop --> anti-indie --> moeten we tegen ageren.quote:
Dat was vandaag, niet deze week. Ik zei toch dat ik vandaag met name aan het afreageren was?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Low, MumfordSons, The xx, Lumineers
Fair enough.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat was vandaag, niet deze week. Ik zei toch dat ik vandaag met name aan het afreageren was?
En Low is een geweldige band, maar ik vond ze live dus oersaai.
Ik vind dat er genoeg leuke Britse bandjes zijn, maar misschien komt dat ik daarmee begonnen ben met muziek te luisteren.quote:
Ik ken om eerlijk te zijn maar weinig Franse bands die echt tof zijn. Laat staan in het Frans.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:00 schreef schurkurk het volgende:
Ben niet echt een frans liefhebber maar dit liedje is gewoon leuk en klinkt goed! Ik ben fan
Nee bandjes als Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, Kasabian, Fratellis etc etc etc. Bloc Party vind ik daar net niet helemaal in het rijtje passen, maar ik heb er iig dezelfde emoties bij als ik het luisterquote:Op zondag 26 mei 2013 00:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk vooral waar waar Morissey en Anderson de vocalen doen
Ik vind Django Django laatste tijd allemaal veel van hetzelfde, terwijl ik het eerst echt tof vondquote:Op zondag 26 mei 2013 00:01 schreef Kerftminister het volgende:
Ik luister ook zat Britse bandjes hoor: Blur, Bloc Party, Django Django, Alt-J, Arctic Monkeys, noem het maar op, allemaal zeer sterk.
Ik kan er wel in komen bij Alt-J en Blur bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat Britpop wat minder beklijft.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:03 schreef Norrage het volgende:
Ook AltJ en Blur vind ik mooie voorbeelden vanbands waarbij ik een paar nummers luisteren echt helemaal fantastisch vind. En dan gaat het licht uit en wil ik iets anders. Nouja, ik kan een lijstje van wel 50 Britse bandjes bedenken denk ik als ik mijn best doe.
[spoiler]gaat weer goed met de slowchat hier. Gelukkig gaat het over muziek/spoiler]
Django Django vind ik erg leuk, maar ik denk niet dat ik nog een album van ze hoef. Typisch een band die ik na 1 album wel gezien heb, of ze moeten hun stijl wat veranderen.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind Django Django laatste tijd allemaal veel van hetzelfde, terwijl ik het eerst echt tof vond
Ja dat is wel, laatste maand echt helemaal niet meer geluisterd, mja dat is het probleem met die opkomende bandjes die slechts 1 album hebben.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind Django Django laatste tijd allemaal veel van hetzelfde, terwijl ik het eerst echt tof vond
Ja heb ik ook wel. Denk ook dat AltJ echt totaal niet boeiend gaat zijn een 2e album. Maar leuk dat ze lekker origineel warenquote:Op zondag 26 mei 2013 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Django Django vind ik erg leuk, maar ik denk niet dat ik nog een album van ze hoef. Typisch een band die ik na 1 album wel gezien heb, of ze moeten hun stijl wat veranderen.
Ja dit wel, al denk ik dat ze wel wat meer kunnen zoals ze bij Life's a Beach wel lieten zien.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Django Django vind ik erg leuk, maar ik denk niet dat ik nog een album van ze hoef. Typisch een band die ik na 1 album wel gezien heb, of ze moeten hun stijl wat veranderen.
Ach het is Vampire Weekend ook gelukt. Ik denk dat Alt-J meer kans van slagen heeft dan Django Django.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja heb ik ook wel. Denk ook dat AltJ echt totaal niet boeiend gaat zijn een 2e album. Maar leuk dat ze lekker origineel waren
Alt-J had ik na een half album wel gezien.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja heb ik ook wel. Denk ook dat AltJ echt totaal niet boeiend gaat zijn een 2e album. Maar leuk dat ze lekker origineel waren
Ik vond bij VW alleen de debuutplaat wel fijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ach het is Vampire Weekend ook gelukt. Ik denk dat Alt-J meer kans van slagen heeft dan Django Django.
Luister bijvoorbeeld nog wel eens The Like; ook echt een leuk album, maar daar kan je ook niet te veel van luisteren.
Nee. Maar mijn mening staat vaak haaks op andere meningen.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alt-J had ik na een half album wel gezien.Nooit echt iets heel speciaals gevonden.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik AMOK nog niet aandachtig heb geluisterd. Is het de hype waard?
Ik ben nu al een beetje uitgeluisterd met de nieuwe eerlijk gezegdquote:Op zondag 26 mei 2013 00:12 schreef Arn0 het volgende:
Vampire Weekend was een leuk bandje (met alle respect) maar met dit laatste album zijn ze toch wel een klasse beter geworden
Ik ben het wel met je eens deze keerquote:Op zondag 26 mei 2013 00:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee. Maar mijn mening staat vaak haaks op andere meningen.
quote:Op zondag 26 mei 2013 00:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens deze keerIk heb het album gewoon niet af kunnen luisteren, omdat het zo saai was.
Haha dat is hier dus ook.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee. Maar mijn mening staat vaak haaks op andere meningen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik ben erg blij dat je het post, echt een fucking goede singlequote:Op zondag 26 mei 2013 00:19 schreef debeterebob het volgende:
In de categorie britpop vind ik dit nog wel een aanradertjeLekker enthousiast
The National is voor mij ook maar n album leuk. De rest is teveel van hetzelfde idd.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Tja The National is ook niet echt mijn type muziek, gebeurt te weinig, voor een paar nummers kan dat nog wel, maar na een tijdje wordt dat echt vervelend. Don't Swallow the Cap vond ik bijvoorbeeld wel een erg goed nummer.
Ik heb echt hetzelfdequote:Op zondag 26 mei 2013 00:24 schreef Felagund het volgende:
The National staat nog niet op Spotify, wanneer is de officiele releasedatum? Wordt soms er wel gek van, Marling en Vampire Weekend staan er ook niet op.
21 mei, Spotify moet ik overigens niks van hebben, staat geen Koreaanse Indie op.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:24 schreef Felagund het volgende:
The National staat nog niet op Spotify, wanneer is de officiele releasedatum? Wordt soms er wel gek van, Marling en Vampire Weekend staan er ook niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |