Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Dat is tamelijk onzinnig: Voor een goede voorbereiding van aanbesteding en implementatie van zo'n ingewikkelde concessie is meer dan twee jaar nodig. Nu nog gaan aanbesteden is met zekerheid gaan voor een waardeloze concessie met dito uitvoering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
Daar geloof ik dus niets van. Alleen al vanwege het feit dat NS zichzelf naar binnen gepraat heeft met het bod het begrotingsgat te vullen dat ontstaat door het vervallen van de HSA-concessie na 2015. (Alles voor 2015 is al een begrotingsgat geworden.)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.
Jij kent mijn zolder niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.
Ik zie niet op korte termijn een alternatief komen wat beter is dan de huidige deal voor het ministerie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Ik ook niet, terwijl het voor de reiziger beter zou zijn als de treinen over de HSL zo toegankelijk mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.
Mooie woordspeling.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten
Ik kan me zo voorstellen dat de partijen die destijds de concessie niet hebben gewonnen, toch behoorlijk gaan steigeren als NS hiermee wegkomt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
stel HSA gaat bankroet, dan zou je kunnen stellen dat dit door wanbeleid van grootaandeelhouder NS komt, dus dat kan in theorie een leuk juridisch staartje krijgen. Dit wil men ondervangen in de nieuwe HRN/HSL-concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.
een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Die is gevluchtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
bij een faillissement van HSA is de overheid de enige schuldeiser die belang zou hebben bij een zaak, zeker om zo de NS bij de strot te kunnen grijpen. Ook NSFS zou een partij kunnen zijn, maar die zal dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
Misschien moet je toch je bril even opzettenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
Ohjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien moet je toch je bril even opzetten
Eén post onder die foto staat wie wie is
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?
pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
Omgekeerde wereld dit, jullie tijgers gaan de trein uit en naast mij komen knappe vlaamse dames te zitten!
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.
vroeger in de Noord-Oost werd in Utrecht het Haagse deel achter het Rotterdamse deel geplaatst. Stel het Rotterdamse deel rijdt me vier bakken het het Haagse deel is gepland met zes bakken maar rijdt nu met drie of negen bakken, dan is het toch wel handig om te weten, omdat zoiets heel veel uitmaakt waar de machinist van het Rotterdamse deel neerzet.
2 redenen waarom wel:quote:
vaak is ie wel mobiel, alleen erg veel wordt het concept niet meer gebruiktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).
Oh, ik dacht dat het niet mochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 redenen waarom wel:
1. het is onzin wat je zegt
2. het is FOK!
Edelachtbare! Ik verklaar plechtig dat dit ze zijn. Zelf gezien!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Bitlord het volgende:
Met van linker naar rechterhoofd DennisTD, James1988, Bitlord, Flash, B2PY en Greavy.
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908quote:Sleutel van het stationstoilet Dronten is zoek
inmiddels kan Nederland er ook wat van ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908
...Horen dat soort dingen niet eerder in België te gebeuren?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in een trein van Utrecht naar Breda zonder toilet. Geen zin om te wachten
Was een gezellig dagje
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gpsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
....en nog een +15 onbekende oorzaak in Amersfoort. Want nul omroep.
Ik heb zelf geschaatstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben weer thuisWas een leuke dag, een lange dag, ik denk 760 km
Nog even narekenen
Nu eerst schaatsen kijken en bierrr
quote:
Hee, is dat een NS shirt?quote:
dat is sloomquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gps
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:46 schreef dennistd het volgende:
130 is de max op Amersfoort-Enschede hè.. Het heeft allemaal niet mogen baten trouwens: de stopper is er bij Wierden voor gegooid en daar hangen we nu lekker achter vanaf almelo.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
geen infuus bij de hand?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.
Ik heb één goede foto. En dat is van de Desiro in Noorderkempen op het andere perron.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik nu ook al bijna een half uur, even de foto's op Flickr zetten.
Had ik bijna nodig. Gelukkig konden we gewoon verder dan Weert, maar anders had ik Venlo-Dordrecht met boot moeten doen of anderhalf uur wachten :-(quote:
Het scheelt wel 2 seconden per kilometer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/h
Haha,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
Of doorkachelen naar Nijmegen en vanaf daar IC Roosendaal en overstappen in Tilburg of Breda
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.quote:
Hmmmmquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmmmm
- Het schommelt tot zeeziek aan toe
- Je krijgt rugklachten
Enz...........
Ging om wat ons 'hinderde'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
de aanrijding kun je voor vandaag ook wegstrepen
boeiequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Ermelo zijn we niet langs gekomen
In andere meuk als ICM nergens last vanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook geen last van gehadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh wacht. Tussen Den Haag HS en Delft heeft vandaag ook een aanrijding plaatsgevonden
Pardon? Ik heb vanochtend Utrecht-Amsterdam ook gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Een Fok! PTA Nieuwjaarsrondje impressie gemaakt door user 'b2py'.
De enige user die overigens het hele rondje heeft afgelegd.![]()
[ afbeelding ]
Ik kwam rond 09:00 aan op Station Heerhugowaard, waar de reis vandaag begonnen is. Daar kwam op een vreemd tijdstip 10 bakken VIRM binnen. Achteraf bleek de Intercity uit Maastricht hier te keren en niet op Alkmaar. Het zou niet de laatste boot zijn die we vandaag zullen zien.
[ afbeelding ]
Hier werd 's ochtends verzameld rond een uur of 10, waarna we onze weg vervolgden naar het Belgenland. Hier hebben we onze Rikus (DriekOplopers) even ontmoet en zijn we zonder RubenK vertrokken. Deze foto is overigens in de avond genomen.
[ afbeelding ]
De Intercity die ons naar Roosendaal zou brengen.
[ afbeelding ]
In België kan je er niet om heen, dus ook speciaal even gehaald, in Antwerpen.
[ afbeelding ]
Zojuist gearriveerd op station Noorderkempen met deze Desiro. De Desiro is een comfortbale trein, met een toiletzaal waar je een flinke orgie in kan hebben. Op Noorderkempen is behalve een hoop beton en deze knallende trein geen moer te vinden. Ohja, een P&R Terrein met een flink busstation.
[ afbeelding ]
Een deel van de groep stond foto's te maken van de Desiro.
[ afbeelding ]
Een ander deel stond aan de andere kant foto's te maken.
[ afbeelding ]
In de Desiro terug naar Antwerpen Centraal, waar de machinist zeer vriendelijk zijn cabine heeft opengelaten zodat we even mee mochten kijken. Hier een foto als we net afremmen om aan te takken op het klassieke net en de tunnel in te duiken.
[ afbeelding ]
Deze Break naar Liège Guillemins was erg vies, zoals is te zien.
[ afbeelding ]
Dezelfde Break als op de vorige foto, die ons van Antwerpen, via Aarschot en Hasselt naar Liège Guillemins heeft gebracht. Een zeer comfortabel ritje waar we wel stil moesten zijn vanwege een slapende baby.
[ afbeelding ]
Een matige foto van Liège Guillemins vanaf de perrons.
[ afbeelding ]
Nogmaals, maar dan beter zichtbaar, en nog een foto van de stekkerdoos. Die bleek uiteindelijk overigens niet te werken. Stopcontacten in de eerste klas waren defect.
[ afbeelding ]
En om de dag af te sluiten waar we begonnen zijn. Bij de Julia's op Amsterdam Centraal.
Geinige statistieken en overige weetjes voor mij :
Hoeveelheid kilometers: 715.2
Hoeveel kilometer VIRM: 459.4 (64.2% van totaal)
Aantal overstappen: 8
Stress meter: schommelde tussen de 0 en 200
Grootste stressmoment: Overstap te Roosendaal
Alle lachbuien: onbetaalbaar.
Arcadis heeft een lagere prijsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Voor wie trouwens nog vragen had over Project Knoop Groningen:
http://www.aanbesteden.pr(...)31&PrevForm=INS_OPDR
Engineering loopt richting de ruim 7 ton, zal wel mooi project worden
Movares heeft het gewonnen.
shit happensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen
Goed, geeft niet....
Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...
Geeft niet....
Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was. En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz
Goed, geeft niet....
Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 (! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)
Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Het kan vriezen, het kan dooienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
(...)
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien
Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...
Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroeger of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'.
Typfoutquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?
Wel een beetje vervelend dat dat kind eerst gedurende een uur alles bij elkaar heeft lopen krijsenquote:Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken....(Sorry Bork)
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen zijn er nog allemaal acitviteiten en ik ga een kijkje nemen en neem nu een ECHT fototoestel mee![]()
(Fles weet welke)
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.
Dat compenseren we nog wel een keerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?
"Beter dan die schijt Fyra."quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) trajectquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Antwerpen - Noorderkempen is volgens het boekje: 24 kilometer met 1 tussenstop, te Luchtbal. En dan met de duizelingwekkende 160 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) traject.
wehehehe. Als het maar gezellig is geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Hoeveel kilometerd was het totale.rondje ook al weer? Het boekje ligt nog in de auto?
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:44 schreef Pino112 het volgende:
Nog bedankt iedereen voor de handjesfoto
Was in eerste instantie niet bloedserieus bedoeld ofzo, dus tof dat jullie dat gedaan hebben
Ik op 805 km.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Dank. Kilometers weer bijgewerktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Eensch.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijn
Nederlanderquote:Op zondag 27 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb op Utrecht Centraal nog mn dagkaart voor een tientje aan iemand verpatst die nog naar Groningen moest...
Would be funny if not real. Maar het is niet eens overdreven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Dees man heeft gelijk: welke maf persoon bedacht dat:
Klopt jaquote:Op zondag 27 januari 2013 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Bewegende gifjes zijn populair hoorde ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |