Het was dan ook wel self-loading cargoquote:Op donderdag 13 december 2012 20:08 schreef Flodder450 het volgende: [..] "Bedankt dat we onze vrachtcapacitiet mochten uittesten"
Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Ze krijgen gewoon paden die niet conflicteren met de IC en daar moeten ze in blijven. Kan prima.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
Zorgt dit er juist niet voor dat je een vertraging hebt in de IC als die achter de stoptrein moet rijden?
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_gaan_delen__.html
Dat gebeurt nu ook al regelmatig, en over het algemeen gaat de trein die op tijd is voor als het goed is.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
Zorgt dit er juist niet voor dat je een vertraging hebt in de IC als die achter de stoptrein moet rijden?
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_gaan_delen__.html
Daar ben ik zondag gekeerdquote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
Internationaal verplicht, maar een binnenlandse rit, zowel in Holland als in Duitland niet toch?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef dennistd het volgende:
Over dat verhaal wel/niet reserveren in Duitsland in het kameroverleg: volgens mij kun je reserveren voor IC's en ICE's, maar is het niet verplicht.
Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.quote:NS moet spoor in Limburg gaan delen
DEN HAAG -
Op het spoor tussen Roermond-Maastricht Randwyck en Heerlen-Sittard mag vanaf 2016 een regionale vervoerder de stoptreinen gaan rijden. De NS blijft daar wel de intercity's verzorgen. Tijdens een overleg in de Tweede Kamer bleek donderdag een meerderheid te zijn voor dit plan van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor).
De PvdA gaf aan nog één keer in te stemmen met een zogeheten decentralisatie, omdat Limburg zelf om een andere vervoerder voor de stoptreinen heeft gevraagd. Maar hierna moet volgens Kamerlid Duco Hoogland niet meer aan de afspraken met de NS worden getornd. Hij vreest te veel versnippering op het spoor.
De VVD, die voorstander is van vergaande decentralisatie van het spoor, is blij met de decentralisatie van de lijnen in Limburg. Kamerlid Betty de Boer wil dat de staatssecretaris de komende tijd verder onderzoekt welke lijnen nog meer naar een regionale vervoerder zouden kunnen.
Mansveld zei te willen kijken naar de lijn Groningen-Zwolle, maar daar wel steun van de Tweede Kamer voor nodig te hebben. De staatssecretaris baseert haar besluiten op het advies van een commissie, die eerder dit jaar voorstelde om gefaseerd kleinere lijnen over te dragen aan regionale vervoerders. Op die manier kan ervaring worden opgedaan voor de toekomst, omdat het tot nog toe niet voorkwam dat de NS het spoor deelde met een andere vervoerder.
De commissie gaf in haar advies het groene licht voor de overdracht van de lijnen in Limburg. Ook was ze positief over de trajecten Zwolle-Enschede en Groningen-Zwolle. Voor die laatste lijn moet nog wel worden gekeken of de provincie bereid is het traject over te nemen, stelde de commissie.
Voor decentralisatie van het traject Zwolle-Enschede is het besluit volgens Mansveld in 2005 al genomen. Daar kan vanaf 2014 een regionale vervoerder gaan rijden. Die uitspraak zorgde voor verzet van SP-Kamerlid Farshad Bashir, die stelde dat er helemaal nog geen sprake is van instemming door de Tweede Kamer. Ook ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber vroeg zich hardop af of het wel handig is de lijn te decentraliseren.
Ik hoop dat ze daar gewoon DM'90 houden, dat materieel is nog lang niet op en perfect geschikt voor die lijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Ironisch, ik zie een ICE bovenin het topic
[..]
Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.
Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
ICKquote:Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
Die kan toch alleen icm een elektrische loc?quote:
Het is hogevloersmaterieel, dus ga daar maar niet van uit... (tenzij er een lagevloers-middenbak of zo gebouwd gaat worden). Maar dan nog: DM'90 is trager en minder zuinig in verbruik dan Lint of GTW.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar gewoon DM'90 houden, dat materieel is nog lang niet op en perfect geschikt voor die lijn.
Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef ArnosL het volgende:
Lijkt me wel fijn als er een trein komt met airco en wifi. M'n mobiele internet is namelijk nogal ruk op driekwart van de lijn en als het buiten warm is brandt je de trein zowat uit.
[..]
Die kan toch alleen icm een elektrische loc?
Het zijn ook altijd dezelfden!!!quote:Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik zondag gekeerdenige station waar ik uitgestapt ben op die lijn
![]()
De vleok van Fles
Waar moet ie dan op rijden? Het is een enkelsporig stuk zonder bovenleidingquote:Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?
Mja, het blijft mobiel internet, alleen niet via je eigen telefoon maar via de ontvanger in de trein.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef ArnosL het volgende:
Lijkt me wel fijn als er een trein komt met airco en wifi. M'n mobiele internet is namelijk nogal ruk op driekwart van de lijn
Dat is inderdaad het nadeel van DM'90...quote:en als het buiten warm is brandt je de trein zowat uit.
Geen probleem hoor, stoom-/dieselloc ervoor en knallen maarquote:Die kan toch alleen icm een elektrische loc?
Uitgevallen: 8 treinenquote:Op donderdag 13 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar hoeveel zijn er
op tijd
+5-15
+15-30
+30-60
+60-120
Uitgevallen
Geen vloek van Fles, maar van Edwin Evers die daar woontquote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
Zijn het problemen met de deuren zelf dan of zijn het net als in de achterhoek problemen met de treeplank?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
samen 98?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Uitgevallen: 8 treinen
Vertraagd 5-15 minuten: 38
Vertraagd 15-30: 15
Vertraagd 30-45: 10
Vertraagd 45-60: 4
Vertraagd 60 en >: 5
Op tijd: 18
Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, het blijft mobiel internet, alleen niet via je eigen telefoon maar via de ontvanger in de trein.
[..]
Dat is inderdaad het nadeel van DM'90...
[..]
Geen probleem hoor, stoom-/dieselloc ervoor en knallen maar
De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen inquote:Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En nu?
Hoop geblaat, iedereen is ontevreden, in zo'n beetje elke buitenland wat je kan verzinnen gaat het beter, of dat land nou überhaupt een spoornet heeft of niet, en volgende week modders NSH gewoon sorrysorry vrolijk voort. En de week daarna weer. En daarna gaat het echt vriezen en breekt pas echt de peluris uit. Baby you just ain't seen nothing yet.
zondag 20quote:
Tuurlijk. Bakje of 3-4 moet kunnenquote:Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK?
Op dit tempo rijd er in 2018 een arriva treintje tussen Amsterdam en Utrecht...quote:Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Ironisch, ik zie een ICE bovenin het topic
[..]
Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.
Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
De trein is niet nieuw en het staat al slecht bekend. Dit gezeik blijft gewoonquote:Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:
[..]
De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in
quote:Op [quote]
[b]Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Hm, ergens zit een foutje ja. Eventjes tjecken.
Ohja, die 18 van vandaag zijn ook al meegerekend.quote:donderdag 13 december 2012 20:21 schreef dennistd het volgende:[/b]
[..]
zondag 20
maandag 20
dinsdag 20
woensdag 20
donderdag 18 (tot nu)
Perrons zijn allemaal minimaal 157 meter (3xDM'90), ICK is 26,4 meter, vijf bakken moet passen dus met een loc erbijquote:Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK?
En nu iets waarvan je zelf hoopt dat ik het geloof?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:
[..]
De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in
Ik mag het toch hopen van niet. Wil bij NSR werken over twee jaar en dan is het wel zo leuk als ze gewoon nog alle concessies hebben die ze nu ook nog hebben. Die andere bedrijfjes hebben al zoveel weggekaaptquote:Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:
[..]
Op dit tempo rijd er in 2018 een arriva treintje tussen Amsterdam en Utrecht...
Hij rijdt al een aantal jaar hier in Nederland en hij gaat maar maximaal vijftien jaar mee, dus hij is al bijna halverwege z'n levensduur.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:
[..]
De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in
Oh, dat zou natuurlijk ook nog kunnen jaquote:Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. Bakje of 3-4 moet kunnen
Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Perrons zijn allemaal minimaal 157 meter (3xDM'90)
En de oplossing? Die is er niet. Terug sturen lijkt me ook niet een optie. Dit project heeft zooooo veel geld gekost, denk niet dat je even je geld terug krijgt.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:22 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De trein is niet nieuw en het staat al slecht bekend. Dit gezeik blijft gewoon
Eerste keer kwam de treeplank niet naar binnen waardoor de deur gestoord raakte. Die moest daadwerkelijk afgesloten worden. Tweede keer was het wederom een deurstoring , maar daar was een reset van de deur voldoende. Nadeel is dat de kans groot is dat je met een aanwijzing AKI/AHOB/AOB verder moet omdat het overpad op 42.3 en de overweg op 42.2 in de storing schieten.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn het problemen met de deuren zelf dan of zijn het net als in de achterhoek problemen met de treeplank?
Waarom zeg je dan dat je er vertrouwen in hebt ? op basis van wat?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef the-it het volgende:
[..]
En de oplossing? Die is er niet. Terug sturen lijkt me ook niet een optie. Dit project heeft zooooo veel geld gekost, denk niet dat je even je geld terug krijgt.
Natuurlijk hadden ze beter gewoon een setje ice's of tgv's moeten kopen. Of voor een degelijke fabrikant kiezen.. maar goed als als.. als as meel was, aten we elke dag pannenkoeken!
Geen idee, maar vanaf april zullen er zeker weer een aantal treinen met drie stellen gaan rijden. Ik hoop dat dat genoeg is, want meer ruimte is er gewoon niet op Zwolle-Wierden.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.
Is het een heel gek idee om de treeplanken tijdelijk buiten dienst te stellen en dan te kijken of het beter gaat?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:25 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Eerste keer kwam de treeplank niet naar binnen waardoor de deur gestoord raakte. Die moest daadwerkelijk afgesloten worden. Tweede keer was het wederom een deurstoring , maar daar was een reset van de deur voldoende. Nadeel is dat de kans groot is dat je met een aanwijzing AKI/AHOB/AOB verder moet omdat het overpad op 42.3 en de overweg op 42.2 in de storing schieten.
Ze komen er echt wel uit hoor, ze gaan niet zomaar stoppen :pquote:Op donderdag 13 december 2012 20:26 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je er vertrouwen in hebt ? op basis van wat?
Nee ze willen alles dood laten negeren. En ja ze kunnen niet meer terug nu .quote:Op donderdag 13 december 2012 20:27 schreef the-it het volgende:
[..]
Ze komen er echt wel uit hoor, ze gaan niet zomaar stoppen :p
Nu is duidelijk dat Wilma net zoveel maling heeft aan de Tweede Kamer als Melanie. Of NSH aan zijn rijzigers trouwens.quote:
Opzich een mogelijkheid maar daar is/was een probleem mee. Het is of was zo dat wanneer de treeplank afgesloten wordt de deur automatisch niet meer mee doet. Een foutje in de software. Zal morgen eens vragen of de monteur van Voith, die hier standby staat, hier meer over weet. Vanmorgen adviseerde hij in ieder geval dat wanneer we een deurstoring hebben die gewoon gelijk maar moeten afsluiten om de vertraging te beperken.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is het een heel gek idee om de treeplanken tijdelijk buiten dienst te stellen en dan te kijken of het beter gaat?
Er reden vroeger regelmatig getrokken treinen met twee 2200'en op Zwolle - Wierden hoor.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Er reden vroeger regelmatig getrokken treinen met twee 2200'en op Zwolle - Wierden hoor.
Dus "Sterf met je waardeloze hoerige kuttrein" is vier overtredingenquote:Unacceptable behaviour
(1) No person shall use any threatening, abusive, obscene or offensive language on the railway.
waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etcquote:Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.
De zogenaamde Klompentrein. Kan nog steeds hoor: SHDquote:
Leuke site: nee klikken op de cookiewaarschuwing, en hij stuurt je door naar google.comquote:Op donderdag 13 december 2012 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De zogenaamde Klompentrein. Kan nog steeds hoor: SHD
Ach, de lange-afstand-reizigers hebben ze toch al lang weggejaagd met die schandalige knip in Nijverdal. Je moet eens proberen 3 jaar lang de N35 op te knippen, dan word je levend gevild.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etc
Zijn daar niet al plannen voor?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etc
En dan maken ze er alsnog een enkelbaans N-weg van, terwijl ze een paar kilometer verder waarschijnlijk binnenkort gaan beginnen aan dubbelbaans 100quote:Op donderdag 13 december 2012 20:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach, de lange-afstand-reizigers hebben ze toch al lang weggejaagd met die schandalige knip in Nijverdal. Je moet eens proberen 3 jaar lang de N35 op te knippen, dan word je levend gevild.
Helemaal niks verplicht gewoon gaan zitten.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Internationaal verplicht, maar een binnenlandse rit, zowel in Holland als in Duitland niet toch?
Zo. Rijverbod gevraagd bij de Inspectie voor die troep!quote:Op donderdag 13 december 2012 21:31 schreef greavy het volgende:
En nu is de derde Fyra Brussel opgeheven! Vandaag totaal 2 treinen op tijd.
De rest is vertraagd.
Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef bork het volgende:
[..]
Helemaal niks verplicht gewoon gaan zitten.
Wij willen dat er een eind komt aan de inzet van een levensgevaarlijke trein die vaker stilstaat dan dat 'ie rijdt. Laat NSR voorlopig maar de Benelux weer gaan rijden, NSH op de fles en in de toekomst een fatsoenlijke exploitant voor de HSL. Beter nu effe pijn lijden dan zo blijven doormodderen. Na jarenlang voorbereiding en oefenen nog steeds niet iets fatsoenijks kunnen neerzetten? Dan wordt het nooit meer wat.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
Oké. MVBOV "vraagt rijverbod V250 bij IL&T". WTF schieten wij daar mee op?
WAT probeert Rikus dáár mee te bereiken?
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Ja, dat wel bij Hispeed. Dacht dat je bij DB kon kiezen of je ook zitplaatsreservatie wilde bijboeken.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?
Per 9 juni 2013 zou er theoretisch een BNL kunnen gaan rijden. Daarvoor wordt hem niet, enkel "per bijsturing" en dat wil je niet met zo'n trein.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij willen dat er een eind komt aan de inzet van een levensgevaarlijke trein die vaker stilstaat dan dat 'ie rijdt. Laat NSR voorlopig maar de Benelux weer gaan rijden, NSH op de fles en in de toekomst een fatsoenlijke exploitant voor de HSL. Beter nu effe pijn lijden dan zo blijven doormodderen. Na jarenlang voorbereiding en oefenen nog steeds niet iets fatsoenijks kunnen neerzetten? Dan wordt het nooit meer wat.
Geen idee van Hispeed bij de DB online gekochte kaartjes kan je een reservering nemen, niks verplicht.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?
Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Per 9 juni 2013 zou er theoretisch een BNL kunnen gaan rijden. Daarvoor wordt hem niet, enkel "per bijsturing" en dat wil je niet met zo'n trein.
ben benieuwd wat ze er van gaan zeggenquote:Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zo. Rijverbod gevraagd bij de Inspectie voor die troep!
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Hatseflats!
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
ik denk dat er mee dreigen al veel gaat helpenquote:Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.
twitter:NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
Tot ergens in de jaren '80 volgens mij.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat een vette foto, tot wanneer heeft dat zo gereden?
NMBS Logistics wil niet weer Traxx'en afstaan. Er gaan zelfs 3 retour Alpha Trains (leasetoko).quote:Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef b2py het volgende:
Moeten ze eerst ook nog ergens locs vandaan toveren...
Asytrits huren!quote:Op donderdag 13 december 2012 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
NMBS Logistics wil niet weer Traxx'en afstaan. Er gaan zelfs 3 retour Alpha Trains (leasetoko).
Een internationale trein inplannen volgens een uurdienst lukt je niet zomaar via de bijsturing. Mocht de V250 een rijverbod krijgen dan zijn reizigers nog veel verder van huis.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.
Durf te wedden dat de NS die wagons van de benelux ook al heeft verkochtquote:
Asytrits? Daar kan google niks meequote:
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_120quote:Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef bork het volgende:
[..]
Asytrits? Daar kan google niks mee
Dat wordt dus niet ontpolderenquote:Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een internationale trein inplannen volgens een uurdienst lukt je niet zomaar via de bijsturing. Mocht de V250 een rijverbod krijgen dan zijn reizigers nog veel verder van huis.
Overigens: de tweede kamer overweegt alsnog juridische stappen tegen België ivm het niet nakomen van afspraken, ondanks het akkoord van Mansveld met de deal.
Net die loc waarmee je niks kunt in Nederland en België.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_120
Met de V250 ook niet dusja..quote:Op donderdag 13 december 2012 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net die loc waarmee je niks kunt in Nederland en België.
Dat bekt makkelijker, maar Asytrit klinkt toffer.quote:
We waren bezig met oplossingen, niet met nog meer zooi.quote:
Dit was vrij stoer.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:21 schreef ReisT het volgende:
Zo'n 120'er is dan wel weer prima te combineren met NS-rijtuigen:
[ afbeelding ]
Jammer dat ze hier niet gehomologeerd zijn.quote:
twitter:Arriva_NL twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:15:57Vanwege een goederentrein op het traject Zwolle - Emmen dient u rekening te houden met enige vertraging. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Geen ATB, geen ERTMS, ik denk niet dat we ooit Astrides in Nederland zullen zienquote:Op donderdag 13 december 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer dat ze hier niet gehomologeerd zijn.
Ja, tussen Gramsbergen en Hardenberg.. nou liggen er bij Gramsbergen een paar mooie overloopwissels, en voor Mariënberg ook. Oftewel, even naar het linkerspoor meteen achter Gramsbergen, niet te lang halteren in Hardenberg (overweg ligt al dicht als je aan het perron staat), en meteen achter de inrijder van Mariënberg weer naar spoor 1 wisselen. Onderweg kom je geen andere treinen tegen, die kruis je pas in Mariënberg zelf. Oftewel: niks geen problemen als je het slim aanpakt.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja maar bleek wel gegrond dit keer, de BE stond kort defect met de containertrein Coevorden - Maasvlakte West.
Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:45 schreef PowerLoungen het volgende:
http://www.canvas.be/prog(...)700d:-7e03#panel-epi
![]()
![]()
![]()
Ik sta er niet achter ofzo hoor, maar dat soort gezwellen gaan pas weg als je erin snijdtquote:Op donderdag 13 december 2012 23:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.
Waar is die Karper van dan?quote:Op donderdag 13 december 2012 23:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.
Ja Kees Kuttelikker, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik bracht even de vislucht in. De vraag was eigenlijk meer waar we die andere 5 letters van zouden moeten kennen.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karper
Die heet "Kaper" gewoon. Echt.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Marjon Kaper, Commercieel Directeur NS Hispeed
Ze is wel fan in ieder geval!twitter:marjonkaper1 twitterde op woensdag 01-08-2012 om 18:00:11Vandaag tweede rit (eerste rit in de spits) met reizigers in de Fyra V250. Super ervaring! reageer retweet
Ik heb net Ter Zake gekeken, en daar was ze aan het woord. Wat arrogant kwam ze over:quote:Op donderdag 13 december 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heet "Kaper" gewoon. Echt.![]()
ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebbenquote:Op donderdag 13 december 2012 23:18 schreef b2py het volgende:
Ze is wel fan in ieder geval!twitter:marjonkaper1 twitterde op woensdag 01-08-2012 om 18:00:11Vandaag tweede rit (eerste rit in de spits) met reizigers in de Fyra V250. Super ervaring! reageer retweet
Daarom direct naar Beverwijk afvoeren....quote:Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebben
Nee, zit teveel plestik in. Voor oud ijzer heeftie er wel oren naarquote:Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebben
dat haalt de kwaliteit van het staal teveel naar beneden. Zit immers veel plastic en aluminium inquote:Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Daarom direct naar Beverwijk afvoeren....
Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?quote:Op donderdag 13 december 2012 22:14 schreef b2py het volgende:
Volgens mij nog niet gemeld overigens. Er zijn momenteel 13 DD-AR met Locs terzijde gezet, waarvan 3 definitief. 10 zijn er waarschijnlijk op winter reserve. Daar komt wellicht ook het materieel tekort vandaan.
loc nummers zal ik morgen even voor je opzoeken.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?
Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?
Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Wat heb je geteld dan?quote:Op donderdag 13 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
gehehe
zo. heb ook ff een inzending bij Fles gedaan. De hertelling is geslaagd
Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Wat een vreselijk mens is die Marjon Kaper zeg
En Marc Descheemaecker ziet er best wel vermoeid uit.
En dat alles wat er momenteel überhaupt BESTAAT aan V250, NS-materieel is. De Belgen hebben er 3 besteld, hadden er 4 moeten bestellen, en hebben nog niks. Dan is het BEHOORLIJK kinderachtig om nou een keel op te zetten, meneer Descheemakerquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.
Aftreden met die top...quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopenquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Ik ga voor 4444quote:
Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopen"
Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:46 schreef GSMboy het volgende:
"We zijn trots dat op onze Fyra, helaas heeft het wel enkele problemen, maar we doen onze uiterste best om de kinderziektes op te lossen, bij elk product kunnen die immers ontstaan"
Kijk, dat klinkt al wat beter dan zo'n arrogant interview... je bent in ieder geval tot op zekere hoogte eerlijk.
True. Helemaal waar, niks aan toe te voegenquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.
Je kunt toch anno 2013 niet met droge ogen gaan beweren dat een ding waarvoor je in 2003 gekozen hebt, dat in 2007 zou rijden volgens jouw wensen, NU NOG met "kinderziektes" zou mogen kampen, dat godverdomme ding is zowat dement inmiddels.
inzending genoteerdquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ga voor 4444![]()
Wel een sixpack Jan graag
En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.
Dan negeren ze dus even dat de eerste trein al 2 jaar in het land is, al 2 jaar testritten rijdt, en al enkele maanden tussen Amsterdam en Rotterdam in de dienst meerijdt
Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet meequote:Op vrijdag 14 december 2012 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.
6006quote:Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bijWinbaar is een sixpack bier naar keuze
PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
Vanaf dat je begonnen bent?quote:Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bijWinbaar is een sixpack bier naar keuze
PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
Ik heb een paar delen terug op een rijtje gezet wat er zoal aan concessievoorwaarden en -beloften niet is waargemaakt door HSA: PTA / Treinentopic #482: kinderziektes, even wennenquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:54 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet mee
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:51 schreef dennistd het volgende:
Tja, die kun je natuurlijk ook nog de schuld geven van je vertragingen....twitter:Arriva_NL twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:15:57Vanwege een goederentrein op het traject Zwolle - Emmen dient u rekening te houden met enige vertraging. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Welkom in de wondere wereld van NS Hispeed en vriendjes.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Tijd-weg diagrammen op de ProRail sitequote:Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?
Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?
Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen (quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewondenquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen (). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
Dus een abonnementhouder mag je wel staand vervoeren en door de trein heen slingeren. Terwijl zij die een regulier los kaartje kopen moeten daartegen beschermt worden. Nee, zó laat je blijken dat je je vaste klanten waardeert.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
'Reserveren Fyra niet afschaffen'
[ afbeelding ]Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.
Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.
Bron: NOS
Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Ja precies, dat geeft des te meer de knulligheid van haar argument aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:23 schreef James1988 het volgende:
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend.
Fyra: lage kwaliteit - hoge prijsquote:Wij hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs.'
Dan mag hij nog wel een lesje treinmachinist voor dummies gaan volgen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef b2py het volgende:
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Die storingen rondom Arnhemsowieso dat hele traject naar Winterswijk
Geen tweets van NSH afgelopen ochtend over vertraagde #FyraBrussel, wel een binnenlandse Frya die uitgevallen was door defect materieel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
https://twitter.com/failra is een goede om te volgen voor alle Fyra-vertragingen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
Goede vraag, misschien komt er wat materieel vrij?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html
Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
Die rijden toch met de Alstöm AVG's (quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef James1988 het volgende:
Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
Dat is dus, als je luistert, iets wat dus niet zo scheen te wijn...quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld.
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef b2py het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!?
Jep.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die rijden toch met de Alstöm AVG's ()?
Niet zo correct doen he! Ik weet ook wel dat AnsaldoSTS een top bedrijf isquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers.
Gratis Tip van deze gevleugelde vriendquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen.
Die dode stond niet eens.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.quote:Waarschijnlijk een bijna ongeval dankzij Arriva bij Herfte Aansluiting vanmorgen. Een ooggetuigeverslag:
Trein 8030 van Emmen naar Zwolle vertrok op tijd uit Dalfsen. Toen we in de buurt van Hea kwamen, zag ik de trein uit Meppel door de bomen heen richting Zwolle rijden. Toen dacht ik nog, oh, daar moeten we op wachten, daar gaat onze punctualiteit.
Maar we remden niet. Ook niet een beetje. Toen dacht ik nog, oh, we gaan dan linkerspoor naast die IC rijden. Dat heb ik in 6 jaar deze rit toch al 3 keer meegemaakt, daar kan best een 4de keer bij.
En toen remden we wel. Of het een ATB remming was of een noodremming door de machinist weet ik niet. Toen we stil stonden hoorde ik wel ergens in de trein heleboel lucht ontsnappen, dus het was echt een snelremming.
Ikzelf zat in de derde bak van voren, en ik kwam naast het sein te staan. Die stond op rood, maar dat is niet per definitie gek, want er waren al 2 GTW bakken + een motorbak doorheen.
Toen we stil stonden, kwam er na ongeveer een minuutje een trein richting Emmen stapvoets voorbij rijden. Linkerspoor had dus waarschijnlijk niet eens gekund.
De mcn riep met een trillende stem iets om over een storing. Later iets over 'toestemming van diverse instanties', maar dat was zo zacht, dat kon ik niet precies volgen. Later zag ik wat mensen om de trein heen lopen. Na 40 minuten stilgestaan te hebben zijn we weer vertrokken, in Zwolle zag ik dat de trein bestuurd werd door volgens mij een andere machinist dan eerst. Daarnaast kwam er politie aan...
Mijn gevoel zegt dat de mcn hier door rood is gereden, en dat we door het oog van de naald gekropen zijn. Hopelijk heeft mijn gevoel het mis trouwens.
Bij een botsing?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.quote:
Er is buiten de spits één goederenpad per uur beschikbaar, waarbij een trein in de ene richting een trein in de andere richting uitsluit (de paden kruisen elkaar tussen Mariënberg en Ommen). Op het tijdwegdiagram kun je zien hoe dit pad loopt (het is de iets vettere lijn met CW11 of WC11). Er is dus altijd een goederenpad, tenzij de spitstrein rijdt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...
Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Spuit elfquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
ff gemistquote:
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dusquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdfquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Zie mijn bovenstaande post: Ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logischquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html
Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-worden-langer.htmlquote:Tussen Amsterdam en Den Haag Centraal gaan vanaf januari andere treinen rijden, waarin plaats is voor meer passagiers. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet.
Precies.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
Had DB/Arriva maar gewonnen, dan was de ellende nu waarschijnlijk een heel stuk kleiner.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.
Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.
Wel grappig om te zien hoe fel men tegen buitenlandse vervoerders was, terwijl alles wat nu is aanbesteed in handen is van buitenlandse ondernemingen...quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.
Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
Waarom houden de Belgen hun poot stijf dan? Zij zien toch ook dat dit voor geen ene meter draait, laat dan voorlopig wel die prio-stammen toe zodat er een betrouwbare dienst kan worden opgezet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...
Ja en jaquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:59 schreef bork het volgende:
[..]
Vanaf dat je begonnen bent?
5 keer verschillende van Woerden telt als 5?
Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.
Er moet een keer iemand in Den Haag / bij NS opstaan en met de vuist op tafel slaan om vervolgens te schreeuwen dat het niet langer kan zo. En dan net zo lang vergaderen tot er een oplossing is waar de reiziger wel beter van wordt.
Das ergquote:
Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.
Het verlies op de HSL wordt komt toch wel op het bord van de overheid, of je nou de boel opnieuw aanbesteedt met tegenvallende (in vergelijking met het huidige contract) opbrengsten of dat NS de verliezen bijpast en daardoor de winst verminderd en de inkomsten uit dividend tegenvallen.
Het belang van de overheid is dus dat met die waardeloze V250-treinstellen toch nog zo veel mogelijk geld wordt binnengeharkt. Dat erkent het ministerie ook, en is ook het uitgangspunt geweest bij het zoeken naar oplossingen door Schulz toen HSA onlangs bijna failliet ging.
Maar ik heb niet veel vertrouwen in de gekozen oplossing: NS de concessie tegen een fikse korting cadeau doen. De huidige houding van NS t.o.v. de reizigers op de Benelux-Fyra lijkt mij i.i.g. geen recept voor een zo goed mogelijk gevulde, zo winstgevend mogelijke trein.
Bijna heel NRW, heel België enzoquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef bork het volgende:
[..]
Das erg![]()
moeilijk![]()
400 stations in nederland plus die opgeheven zijn x 4 en dan de rest
welkom!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin.
Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging. Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn. Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.
En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.
Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.
SLT heeft toch ERTMS?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.
Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Dank!quote:
Je hebt er geen hogesnelheidstreinen voor nodig lijkt me. Dat zou nogal een dure investering zijn als je slechts een klein deel van het traject op de HSL gaat rijden (denk aan de IC Den Haag - Venlo die dan tussen Rotterdam en Breda op de HSL zou rijden). Lijkt me eerder dat omgebouwd materieel daarvoor gebruikt gaat worden. Het verschil qua tijdswinst tussen 160km/u en 250km/u is niet denderend, zeker niet op korte afstanden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.
Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Ah okee. Weet je toevallig ook waar die treinen vandaan gaan komen? Ik dacht altijd dat de huidige getrokken Fyra's niet geschikt waren als langetermijnoplossing, met dure gehuurde locomotieven, te veel lawaai doordat de rijtuigen eigenlijk niet geschikt zijn voor 160 km/u op een betonnen baan, etc.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
mja, valt mee. Eventueel aanvullen met pedalen ofzo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
Vandaag terzijde gegaan, de 7438.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.
De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.
Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
De beide concessievergoedingen zijn gelijk aan de huidige HSL-vergoeding. 1+1=2quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.
Daar ga ik vanuit dat ATB-vv heeft ingegrepen. Remming begon vlak voor het sein en eerste stuk waar ik in zat kwam stukje voorbij het sein tot stilstand. ruimte tot de eerste wissel was nog wel redelijk ander treinverkeer kon er normaal langs. Maar tegelijkertijd met dat we door rood reden kwam de trein vanuit groningen ook langs.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Welkom!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin.
Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...quote:Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250.
Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welkom!
[..]
Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...
Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16?quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken.
Dank!quote:
Lekker knus daar in de cabine!quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Via http://www.geenstijl.nl/m(...)yravergelijking.html
Nee hoor. In het Noorden hebben we er nauwelijks problemen mee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
Ik zag hier laatst in het topic een cijfer van het aantal stellen dat beschikbaar was voor invulling van die ritten. Ik meen 7 stuks, waarvan 3 rijdend, 2 reserve, 2 alsnog defect gegaan. Ik vermoed dat ze de minst storingsgevoelige hebben genomen voor de rit naar Brussel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16?
Welkom!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin.
Zondag ging het aanvankelijk ook goed, pas tegen het einde van de dag ging er een trein stuk.quote:Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging.
De problemen die Thalys had toen ze over de HSL gingen rijden kwamen voornamelijk door infrastructuurproblemen aan de walzijde. Het Radio Block Center (RBC) dat de treinbeveiliging verzorgt was enigszins brak, en zo waren er meer problemen aan de wal. Na aanpassingen aan de walzijde waren de problemen met Thalys grotendeels verholpen.quote:Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn.
Of Fyra als geheel goed is voor de reiziger is betwijfelenswaardig, ongeacht welk materieel je ervoor inzet.quote:Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.
Of die IC+-diensten ooit gerealiseerd gaan worden moet ik nog maar zien.quote:En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
Nope. Dat was wel de bedoeling, maar dat kon niet geleverd worden.quote:
Huidige situatie:quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:54 schreef b2py het volgende:
Wat is eigenlijk nu de huidige stand van definitieve dienstregeling?
2x per uur Amsterdam - Rotterdam
2x per uur Amsterdam - Breda
1x per uur Amsterdam - Brussel
1x 2 uur Breda - Antwerpen
Zoiets toch?
Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.
Let op bij het oversteken he! Veel plezierquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hallo KnightSolitaireWelkom hier
Mazzel verder jonges, ben ff druk, tot na het weekend
Fyra Rotterdam uit Amsterdam Zuid ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.
In de brochure van NS staan alsnog 6 treinen per uur ingetekend op Amsterdam - Rotterdam:
- Thalys (10x p/d)
- Fyra Breda (2x p/u)
- Fyra Rotterdam (2x p/u)
- Fyra Brussel (1x p/u)
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat. Amsterdam Zuid is interessant omdat je het vanaf daar met echte tijdwinst kunt doortrekken naar Zwolle.quote:
twitter:StationschefBMO twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:11:40L4#fyra 9236 (Amsterdam - Brussel-Zuid) staat in Panne tussen Noorderkempen en Luchtbal#nmbs reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:21#ICBrussel 9240: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v. 13.41) kan door defect materieel niet rijden. Er gaat vandaag een extra #Fyra (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:20Brussel rijden Amsterdam C v. 14.42 richting Brussel-Zuid. (2/2) reageer retweet
"Ik stond vanochtend op CS...."quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik stond vanochtend op CS...."
Gewoon. Niet. Doen.
SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:15 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat SM'90 nog het meest problematisch geweest is... Kijk hoe het daarmee afgelopen is en beslis alsjeblieft vandaag nog om de V250's naar de sloper te sturen
SM '90...quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Flodder450 het volgende:
Zijn er in het verleden problemen geweest bij het invoeren van treinstellen?
bijvoorbeeld bij de diesel-3tjes, de Koploper, de Hondekop, plan V etc?
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.
Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Waarschijnlijk wel ja!quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.
Wel voor doedelzakliefhebbers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Het is het enige wat me bijgebleven is, was nog jong toenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat het enige probleem was....
Natuurlijk niet: duitse degelijkheid.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nooit veel problemen gehoord over IRM hoor. Niet zoals nu met de fyra iig
FYRA is dan ook de Aldi op zijn kopquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:33 schreef V2 het volgende:
Aldi kwaad om 'Aldi-trein'
Hahaha, Aldi voelt zich nu beledigd dat hun naam wordt verbonden aan een baggerproduct als de Fyrakan ik inkomen...
Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens opquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
FYRA is dan ook de Aldi op zijn kop
Precies, Aldi op z'n kop dus. Hoge prijs, lage kwaliteitquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens op
de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is het verschil tussen een IRM en een VIRM?
Er rijden toch nog VIRM-4's?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.
Of Albatros voor de V250.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:10 schreef dennistd het volgende:
Mja, die naam heeft het nooit goed gedaan volgens mij.. Net zoals Apekop voor mat'64, gebruikt ook niemand. Spurt en Velios ook niet trouwens.
jup en de series 2 en 3 zijn ook niet verlengdquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillendquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Er staat niet voor niets bij het HST-lijntje naar Zwolle "in studie" en ze hebben het dan over de situatie in 2020 - dan is er misschien nieuw materieel beschikbaar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef James1988 het volgende:
Aangezien NS volgens hun brochure de ambitie heeft om de trein door te trekken naar Zwolle (via de Hanzelijn) is het ook logischer om Amsterdam Zuid aan te doen. De vraag is waarmee ze dat willen doen, want voldoende rollend hogesnelheidsmaterieel hebben ze dan niet.
Het materieel heet allemaal VIRM tegenwoordig. De eerste stellen (VIRM-1, met paarse kunststof bekleding) zijn afgeleverd als drietjes (IRM-III) en viertjes (IRM-IV). Daarna zijn er twee vervolgbestellingen geweest, VIRM-2 en VIRM-3 (met roze stoffen bekleding). Dat zijn zowel nieuwe stellen (viertjes (VIRM-IV) en zesjes (VIRM-VI)) als tussenbakken, waarmee het IRM-III verlengd is van drie naar vier bakken en nu VIRM-IV heet, en het IRM-IV verlengd is van vier naar zes bakken en daarmee VIRM-VI werd. Een paar jaar geleden is er nog een nieuwe bestelling VIRM gedaan (VIRM-4), uitsluitend bestaand uit viertjes (VIRM-IV). Deze hebben blauwe bekleding en bredere trappen, omdat de cateringliften niet ingebouwd zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Romeinse cijfers geven het aantal bakken aan, de normale cijfers de bestelling. Zo bestaat ICM-1 en ICM-2 uit ICM-III's en ICM-3 en ICM-4 uit ICM-IV's. Bij Plan V gaat het zelfs tot 13 als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend)
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is
nee, dat zijn vier kopbakken. De NS had naast alle complete bakken ook nog vier kopbakken in ruwbouw besteld voor het geval er een kopbak zou sneuvelen. Deze zou dan door een ruwbouwbak vervangen kunnen worden nadat die helemaal opgebouwd was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ok!
Ik vond dit ook nog:
[ afbeelding ]
Was dat een concepttrein ofzo
Het verschil zit hem er natuurlijk wel in dat deze Albatros al vleugellam was bij oplevering.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?
De vloek van de albatros![]()
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
klopt. Kan me herinneren dat onder meer bij Meppel aanpassingen zijn uitgevoerd om daar de PVR iets te vergrotenquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
Kop op, het is kut, maar je hebt de boel wel veilig stil gezet toch? Volgende rit een extra collega mee en snel weer rijdenquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?
Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Sterkte allereerst en respect dat je dit zo zegt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?
Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Ze hebben daar toch wekenlang testritten gereden met die nieuwe GTW's?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Mei 2010. Daarna drie weken lang de ene storing na de andere. Na het vervangen van wat printplaten was het probleem opgelost. Was ook de directe aanleiding voor een actie waarin vergoedingen werden uitgekeerd aan reizigers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Zo goed ben ik ook niet in treinen thuis dat ik dat al wist dus vandaar dat ik het ook open heb gelaten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen
Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |