Welkom in de wondere wereld van NS Hispeed en vriendjes.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Tijd-weg diagrammen op de ProRail sitequote:Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?
Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?
Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen (quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewondenquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen (). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
Dus een abonnementhouder mag je wel staand vervoeren en door de trein heen slingeren. Terwijl zij die een regulier los kaartje kopen moeten daartegen beschermt worden. Nee, zó laat je blijken dat je je vaste klanten waardeert.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
'Reserveren Fyra niet afschaffen'
[ afbeelding ]Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.
Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.
Bron: NOS
Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Ja precies, dat geeft des te meer de knulligheid van haar argument aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:23 schreef James1988 het volgende:
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend.
Fyra: lage kwaliteit - hoge prijsquote:Wij hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs.'
Dan mag hij nog wel een lesje treinmachinist voor dummies gaan volgen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef b2py het volgende:
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Die storingen rondom Arnhemsowieso dat hele traject naar Winterswijk
Geen tweets van NSH afgelopen ochtend over vertraagde #FyraBrussel, wel een binnenlandse Frya die uitgevallen was door defect materieel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
https://twitter.com/failra is een goede om te volgen voor alle Fyra-vertragingen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
Goede vraag, misschien komt er wat materieel vrij?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html
Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |