abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:02:59 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294144
'Reserveren Fyra niet afschaffen'

Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.

Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.

Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.

Bron: NOS

Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:09:23 #152
141482 Q.
JurassiQ
pi_120294196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:

Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Welkom in de wondere wereld van NS Hispeed en vriendjes. :7
For great justice!
pi_120294211
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Tijd-weg diagrammen op de ProRail site ;)
pi_120294275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?

Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?


Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.

De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.

Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
pi_120294296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen ( :') ). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:23:52 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294312
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend. :D
pi_120294331
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen ( :') ). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
pi_120294399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
'Reserveren Fyra niet afschaffen'

[ afbeelding ]Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.

Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.

Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.

Bron: NOS

Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Dus een abonnementhouder mag je wel staand vervoeren en door de trein heen slingeren. Terwijl zij die een regulier los kaartje kopen moeten daartegen beschermt worden. Nee, zó laat je blijken dat je je vaste klanten waardeert. :')
pi_120294440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Ja precies, dat geeft des te meer de knulligheid van haar argument aan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:23 schreef James1988 het volgende:
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend. :D

quote:
Wij hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs.'
Fyra: lage kwaliteit - hoge prijs _O-
pi_120294469
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
pi_120294579
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
pi_120294690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef b2py het volgende:
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
Dan mag hij nog wel een lesje treinmachinist voor dummies gaan volgen.
Blijkt defect aan trein te zijn maar volgens mij omdat we door rood sein zijn gereden dat hij in storing is geschoten.. ondertussen rijden treinen tussen meppel en zwolle wel langs maar met vertraging
pi_120294711
Die storingen rondom Arnhem :D sowieso dat hele traject naar Winterswijk :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_120294761
Het is wel lachen.. Machinist: Ik heb nog geen bericht van arriva over wat nu te doen, dus ik weet het ook allemaal niet meer. Dus jullie moeten nog even geduld hebben ook al kan je geen kant op

Ondertussen alweer 25 minuten vast staand te Herfte.. nog niks aan meldingen bij arriva of ns van verstoringen
pi_120294782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Die storingen rondom Arnhem :D sowieso dat hele traject naar Winterswijk :D
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:14:22 #166
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120294984
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:18:20 #167
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295075
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
pi_120295117
Ik lees regelmatig dat de Thalys ook zulke aanloopproblemen had, klopt dat wel?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_120295189
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
Geen tweets van NSH afgelopen ochtend over vertraagde #FyraBrussel, wel een binnenlandse Frya die uitgevallen was door defect materieel.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:24:46 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_120295195
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
https://twitter.com/failra is een goede om te volgen voor alle Fyra-vertragingen.
For great justice!
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:24:55 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120295200
Dat Thalys, Eurostar en ICE aanloopproblemen zouden hebben gehad geloof ik nog wel, maar ik weiger te geloven dat het zo buitensporig zou zijn geweest als bij Thalys.

Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
pi_120295219
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
Goede vraag, misschien komt er wat materieel vrij?
Zag vanochtend iig de trein van 08:58 vanaf Amsterdam C naar Den Haag c met een dubbele DD-AR waar afgelopen tijd nog een enkele DD-AR reed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:27:06 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295238
Een echte luistertip
http://nos.nl/audio/451437-ns-naar-belgie-voor-overleg-fyra.html

Deze man zegt waar het op staat, en lult er niet om heen (Wijnand Veeneman TU Delft)

Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:28:36 #174
141482 Q.
JurassiQ
pi_120295267
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld. :')
For great justice!
pi_120295332
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!? :D
pi_120295334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef James1988 het volgende:

Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:31:44 #177
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295345
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was hij al voordat de V250 werd besteld. :')
Dat is dus, als je luistert, iets wat dus niet zo scheen te wijn...
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:32:13 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120295359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef b2py het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!? :D
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
Jep.

Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen. :+
pi_120295435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)

Niet zo correct doen he! Ik weet ook wel dat AnsaldoSTS een top bedrijf is :P
Wilde beetje olie op het vuur gooien! })
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:36:16 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen.
Gratis Tip van deze gevleugelde vriend

Doe dat over Nice- Monaco heen


En kom met de Thello Terug :Y
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:48 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120295537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Die dode stond niet eens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:42:30 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120295577
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
pi_120296418
quote:
Waarschijnlijk een bijna ongeval dankzij Arriva bij Herfte Aansluiting vanmorgen. Een ooggetuigeverslag:

Trein 8030 van Emmen naar Zwolle vertrok op tijd uit Dalfsen. Toen we in de buurt van Hea kwamen, zag ik de trein uit Meppel door de bomen heen richting Zwolle rijden. Toen dacht ik nog, oh, daar moeten we op wachten, daar gaat onze punctualiteit.

Maar we remden niet. Ook niet een beetje. Toen dacht ik nog, oh, we gaan dan linkerspoor naast die IC rijden. Dat heb ik in 6 jaar deze rit toch al 3 keer meegemaakt, daar kan best een 4de keer bij.

En toen remden we wel. Of het een ATB remming was of een noodremming door de machinist weet ik niet. Toen we stil stonden hoorde ik wel ergens in de trein heleboel lucht ontsnappen, dus het was echt een snelremming.

Ikzelf zat in de derde bak van voren, en ik kwam naast het sein te staan. Die stond op rood, maar dat is niet per definitie gek, want er waren al 2 GTW bakken + een motorbak doorheen.

Toen we stil stonden, kwam er na ongeveer een minuutje een trein richting Emmen stapvoets voorbij rijden. Linkerspoor had dus waarschijnlijk niet eens gekund.

De mcn riep met een trillende stem iets om over een storing. Later iets over 'toestemming van diverse instanties', maar dat was zo zacht, dat kon ik niet precies volgen. Later zag ik wat mensen om de trein heen lopen. Na 40 minuten stilgestaan te hebben zijn we weer vertrokken, in Zwolle zag ik dat de trein bestuurd werd door volgens mij een andere machinist dan eerst. Daarnaast kwam er politie aan...

Mijn gevoel zegt dat de mcn hier door rood is gereden, en dat we door het oog van de naald gekropen zijn. Hopelijk heeft mijn gevoel het mis trouwens.
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
Bij een botsing?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120296454
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:20:36 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Er is buiten de spits één goederenpad per uur beschikbaar, waarbij een trein in de ene richting een trein in de andere richting uitsluit (de paden kruisen elkaar tussen Mariënberg en Ommen). Op het tijdwegdiagram kun je zien hoe dit pad loopt (het is de iets vettere lijn met CW11 of WC11). Er is dus altijd een goederenpad, tenzij de spitstrein rijdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:21:36 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120296487
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij dé botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:26:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.
pi_120296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
Spuit elf
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296668
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:41 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Spuit elf

[..]

ff gemist :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:49 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_120296730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dus :P
pi_120296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:36:54 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:37:30 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296870
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:38:27 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
pi_120296919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post: Ja.
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logisch
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:54:51 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297244
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.

Ik vroeg me altijd af waar de term "persvoorlieger" vandaan komt. Nu weet ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')