abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2012 @ 22:53:26 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120287891
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammer dat ze hier niet gehomologeerd zijn.
Geen ATB, geen ERTMS, ik denk niet dat we ooit Astrides in Nederland zullen zien ;)
pi_120288180
Godverju wat een teringzooi. Ik ga dit weekend maar eens ergens anders treinen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:01:02 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120288200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja maar bleek wel gegrond dit keer, de BE stond kort defect met de containertrein Coevorden - Maasvlakte West.
Ja, tussen Gramsbergen en Hardenberg.. nou liggen er bij Gramsbergen een paar mooie overloopwissels, en voor Mariënberg ook. Oftewel, even naar het linkerspoor meteen achter Gramsbergen, niet te lang halteren in Hardenberg (overweg ligt al dicht als je aan het perron staat), en meteen achter de inrijder van Mariënberg weer naar spoor 1 wisselen. Onderweg kom je geen andere treinen tegen, die kruis je pas in Mariënberg zelf. Oftewel: niks geen problemen als je het slim aanpakt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120288383
quote:
Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.
  donderdag 13 december 2012 @ 23:07:39 #105
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120288465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.
Ik sta er niet achter ofzo hoor, maar dat soort gezwellen gaan pas weg als je erin snijdt
RED ONS HENNIEGOD
pi_120288524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Godverdomme die Marjon Kaper, in wat voor kansloze fantasiewereld leeft zij. Achterlijk wijf.
Waar is die Karper van dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120288699
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is die Karper van dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karper
pi_120288735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is die Karper van dan?
Marjon Kaper, Commercieel Directeur NS Hispeed
pi_120288763
quote:
Ja Kees Kuttelikker, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik bracht even de vislucht in. De vraag was eigenlijk meer waar we die andere 5 letters van zouden moeten kennen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120288815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:13 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Marjon Kaper, Commercieel Directeur NS Hispeed
Die heet "Kaper" gewoon. Echt. :o

Ik denk dat er wel ergens een paar Molukkers in de loop van morgenmiddag onder de tafel vandaan komen van het lachen :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120288954
marjonkaper1 twitterde op woensdag 01-08-2012 om 18:00:11 Vandaag tweede rit (eerste rit in de spits) met reizigers in de Fyra V250. Super ervaring! reageer retweet
Ze is wel fan in ieder geval!
pi_120288977
De 1 achter haar twitternaam doet 't m ook. *zucht*
pi_120289217
Waarom hebben we overal vrouwen in de top zitten? Schultz, Mansveld, Gout, Kaper, wanneer houdt het op?

Horses for courses. Vrouwen moeten gewoon koken en kinderen baren en daar zijn ze al druk zat mee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120289309
quote:
11s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die heet "Kaper" gewoon. Echt. :o
Ik heb net Ter Zake gekeken, en daar was ze aan het woord. Wat arrogant kwam ze over:
"Jah, de V-V-V250 rijdt prima. Ik ben er trots op etc....", en die smilie op haar gezicht...

:N :N :N :N
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:27:11 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120289314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:18 schreef b2py het volgende:
marjonkaper1 twitterde op woensdag 01-08-2012 om 18:00:11 Vandaag tweede rit (eerste rit in de spits) met reizigers in de Fyra V250. Super ervaring! reageer retweet
Ze is wel fan in ieder geval!
ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120289331
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebben
Daarom direct naar Beverwijk afvoeren....
pi_120289352
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze kan moeilijk zeggen dat het een gare oude rammelbak is die zelfs de sloper niet wil hebben
Nee, zit teveel plestik in. Voor oud ijzer heeftie er wel oren naar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:30:20 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120289479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Daarom direct naar Beverwijk afvoeren....
dat haalt de kwaliteit van het staal teveel naar beneden. Zit immers veel plastic en aluminium in ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120289701
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bij :) Winbaar is een sixpack bier naar keuze :)

PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:36:32 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120289753
ik ben halverwege de tel kwijtgeraakt, Fles, dus ik moet ff opnieuw beginnen met tellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120289902
4543
pi_120289959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:14 schreef b2py het volgende:
Volgens mij nog niet gemeld overigens. Er zijn momenteel 13 DD-AR met Locs terzijde gezet, waarvan 3 definitief. 10 zijn er waarschijnlijk op winter reserve. Daar komt wellicht ook het materieel tekort vandaan.
Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?

Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?


Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
pi_120290087
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:40 schreef b2py het volgende:
4543
Inzending genoteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120290258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?

Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?


Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
loc nummers zal ik morgen even voor je opzoeken.
pi_120290397
Met het risico dat die hier al langs is geweest, toch het nieuwste avontuur van Suske en Wiske! :D

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:52:35 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120290443
gehehe

zo. heb ook ff een inzending bij Fles gedaan. De hertelling is geslaagd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120290458
Nog niet, maar je kon erop wachten idd :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120290488
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
gehehe

zo. heb ook ff een inzending bij Fles gedaan. De hertelling is geslaagd :P
Wat heb je geteld dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:55:04 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120290527
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heb je geteld dan? :?
niets :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120290569
Ik wou zeggen, alle bordjes die er de rest van dit jaar nog bij komen tellen ook mee he :P En ik heb geen idee hoeveel dat er zullen zijn :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 23:58:12 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120290650
Wat een vreselijk mens is die Marjon Kaper zeg :r

En Marc Descheemaecker ziet er best wel vermoeid uit.
pi_120291816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Wat een vreselijk mens is die Marjon Kaper zeg :r

En Marc Descheemaecker ziet er best wel vermoeid uit.
Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.
pi_120291865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.
En dat alles wat er momenteel überhaupt BESTAAT aan V250, NS-materieel is. De Belgen hebben er 3 besteld, hadden er 4 moeten bestellen, en hebben nog niks. Dan is het BEHOORLIJK kinderachtig om nou een keel op te zetten, meneer Descheemaker :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:40:56 #134
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120291960
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_120292028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Aftreden met die top... :(
pi_120292040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopen :W "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292101
"We zijn trots dat op onze Fyra, helaas heeft het wel enkele problemen, maar we doen onze uiterste best om de kinderziektes op te lossen, bij elk product kunnen die immers ontstaan"

Kijk, dat klinkt al wat beter dan zo'n arrogant interview... je bent in ieder geval tot op zekere hoogte eerlijk.
pi_120292131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:40 schreef b2py het volgende:
4543
Ik ga voor 4444 _O-
Wel een sixpack Jan graag :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 00:49:06 ]
pi_120292145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopen :W "
Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
pi_120292171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:46 schreef GSMboy het volgende:
"We zijn trots dat op onze Fyra, helaas heeft het wel enkele problemen, maar we doen onze uiterste best om de kinderziektes op te lossen, bij elk product kunnen die immers ontstaan"

Kijk, dat klinkt al wat beter dan zo'n arrogant interview... je bent in ieder geval tot op zekere hoogte eerlijk.
Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.

Je kunt toch anno 2013 niet met droge ogen gaan beweren dat een ding waarvoor je in 2003 gekozen hebt, dat in 2007 zou rijden volgens jouw wensen, NU NOG met "kinderziektes" zou mogen kampen, dat godverdomme ding is zowat dement inmiddels.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
True. Helemaal waar, niks aan toe te voegen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:51:54 #142
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120292202
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.

Je kunt toch anno 2013 niet met droge ogen gaan beweren dat een ding waarvoor je in 2003 gekozen hebt, dat in 2007 zou rijden volgens jouw wensen, NU NOG met "kinderziektes" zou mogen kampen, dat godverdomme ding is zowat dement inmiddels.
En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.

Dan negeren ze dus even dat de eerste trein al 2 jaar in het land is, al 2 jaar testritten rijdt, en al enkele maanden tussen Amsterdam en Rotterdam in de dienst meerijdt :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_120292205
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:48 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik ga voor 4444 _O-
Wel een sixpack Jan graag :7
inzending genoteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:51 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.

Dan negeren ze dus even dat de eerste trein al 2 jaar in het land is, al 2 jaar testritten rijdt, en al enkele maanden tussen Amsterdam en Rotterdam in de dienst meerijdt :')
En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:54:01 #145
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120292242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.
Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet mee :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:57:58 #146
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_120292308
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bij :) Winbaar is een sixpack bier naar keuze :)

PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
6006
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:59:05 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120292321
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bij :) Winbaar is een sixpack bier naar keuze :)

PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
Vanaf dat je begonnen bent?
5 keer verschillende van Woerden telt als 5?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 december 2012 @ 07:42:52 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:54 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet mee :')
Ik heb een paar delen terug op een rijtje gezet wat er zoal aan concessievoorwaarden en -beloften niet is waargemaakt door HSA: PTA / Treinentopic #482: kinderziektes, even wennen

Fun fact, Twittersentimentsanalysebedrijf Coosto heeft een grafiekje gemaakt van hoe vaak er over Fyra wordt gesproken over Twitter en of dit positief of negatief is. Dit is de uitkomst:



:X
pi_120294111
Leuk galgje woord! Twittersentimentsbedrijf
pi_120294128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:51 schreef dennistd het volgende:
Tja, die kun je natuurlijk ook nog de schuld geven van je vertragingen....
Arriva_NL twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:15:57 Vanwege een goederentrein op het traject Zwolle - Emmen dient u rekening te houden met enige vertraging. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder

[ Bericht 2% gewijzigd door Dalenbart op 14-12-2012 08:06:33 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:02:59 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294144
'Reserveren Fyra niet afschaffen'

Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.

Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.

Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.

Bron: NOS

Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:09:23 #152
141482 Q.
JurassiQ
pi_120294196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:

Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Welkom in de wondere wereld van NS Hispeed en vriendjes. :7
For great justice!
pi_120294211
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Tijd-weg diagrammen op de ProRail site ;)
pi_120294275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?

Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?


Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.

De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.

Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
pi_120294296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen ( :') ). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:23:52 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294312
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend. :D
pi_120294331
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen ( :') ). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
pi_120294399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
'Reserveren Fyra niet afschaffen'

[ afbeelding ]Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.

Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.

Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.

Bron: NOS

Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Dus een abonnementhouder mag je wel staand vervoeren en door de trein heen slingeren. Terwijl zij die een regulier los kaartje kopen moeten daartegen beschermt worden. Nee, zó laat je blijken dat je je vaste klanten waardeert. :')
pi_120294440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Ja precies, dat geeft des te meer de knulligheid van haar argument aan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:23 schreef James1988 het volgende:
Whehehe, het management van de Aldi vindt de term "trein van de Aldi" beledigend. :D

quote:
Wij hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs.'
Fyra: lage kwaliteit - hoge prijs _O-
pi_120294469
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
pi_120294579
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
pi_120294690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef b2py het volgende:
Oei, wellicht heb je GekkeHaan wel als meester op de bok!
Dan mag hij nog wel een lesje treinmachinist voor dummies gaan volgen.
Blijkt defect aan trein te zijn maar volgens mij omdat we door rood sein zijn gereden dat hij in storing is geschoten.. ondertussen rijden treinen tussen meppel en zwolle wel langs maar met vertraging
pi_120294711
Die storingen rondom Arnhem :D sowieso dat hele traject naar Winterswijk :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_120294761
Het is wel lachen.. Machinist: Ik heb nog geen bericht van arriva over wat nu te doen, dus ik weet het ook allemaal niet meer. Dus jullie moeten nog even geduld hebben ook al kan je geen kant op

Ondertussen alweer 25 minuten vast staand te Herfte.. nog niks aan meldingen bij arriva of ns van verstoringen
pi_120294782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Die storingen rondom Arnhem :D sowieso dat hele traject naar Winterswijk :D
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:14:22 #166
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120294984
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:18:20 #167
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295075
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
pi_120295117
Ik lees regelmatig dat de Thalys ook zulke aanloopproblemen had, klopt dat wel?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_120295189
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
Geen tweets van NSH afgelopen ochtend over vertraagde #FyraBrussel, wel een binnenlandse Frya die uitgevallen was door defect materieel.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:24:46 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_120295195
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, rijden alle Fyra's gewoon op tijd, Of maakt NOS teletekst er gewoon geen melding meer van?
https://twitter.com/failra is een goede om te volgen voor alle Fyra-vertragingen.
For great justice!
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:24:55 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120295200
Dat Thalys, Eurostar en ICE aanloopproblemen zouden hebben gehad geloof ik nog wel, maar ik weiger te geloven dat het zo buitensporig zou zijn geweest als bij Thalys.

Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
pi_120295219
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
Goede vraag, misschien komt er wat materieel vrij?
Zag vanochtend iig de trein van 08:58 vanaf Amsterdam C naar Den Haag c met een dubbele DD-AR waar afgelopen tijd nog een enkele DD-AR reed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:27:06 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295238
Een echte luistertip
http://nos.nl/audio/451437-ns-naar-belgie-voor-overleg-fyra.html

Deze man zegt waar het op staat, en lult er niet om heen (Wijnand Veeneman TU Delft)

Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:28:36 #174
141482 Q.
JurassiQ
pi_120295267
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ik citeer "De reputatie van Ansaldobreda is aan gort"
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld. :')
For great justice!
pi_120295332
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!? :D
pi_120295334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef James1988 het volgende:

Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:31:44 #177
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295345
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was hij al voordat de V250 werd besteld. :')
Dat is dus, als je luistert, iets wat dus niet zo scheen te wijn...
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:32:13 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120295359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef b2py het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!? :D
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
Jep.

Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen. :+
pi_120295435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)

Niet zo correct doen he! Ik weet ook wel dat AnsaldoSTS een top bedrijf is :P
Wilde beetje olie op het vuur gooien! })
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:36:16 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen.
Gratis Tip van deze gevleugelde vriend

Doe dat over Nice- Monaco heen


En kom met de Thello Terug :Y
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:48 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120295537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Die dode stond niet eens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:42:30 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120295577
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
pi_120296418
quote:
Waarschijnlijk een bijna ongeval dankzij Arriva bij Herfte Aansluiting vanmorgen. Een ooggetuigeverslag:

Trein 8030 van Emmen naar Zwolle vertrok op tijd uit Dalfsen. Toen we in de buurt van Hea kwamen, zag ik de trein uit Meppel door de bomen heen richting Zwolle rijden. Toen dacht ik nog, oh, daar moeten we op wachten, daar gaat onze punctualiteit.

Maar we remden niet. Ook niet een beetje. Toen dacht ik nog, oh, we gaan dan linkerspoor naast die IC rijden. Dat heb ik in 6 jaar deze rit toch al 3 keer meegemaakt, daar kan best een 4de keer bij.

En toen remden we wel. Of het een ATB remming was of een noodremming door de machinist weet ik niet. Toen we stil stonden hoorde ik wel ergens in de trein heleboel lucht ontsnappen, dus het was echt een snelremming.

Ikzelf zat in de derde bak van voren, en ik kwam naast het sein te staan. Die stond op rood, maar dat is niet per definitie gek, want er waren al 2 GTW bakken + een motorbak doorheen.

Toen we stil stonden, kwam er na ongeveer een minuutje een trein richting Emmen stapvoets voorbij rijden. Linkerspoor had dus waarschijnlijk niet eens gekund.

De mcn riep met een trillende stem iets om over een storing. Later iets over 'toestemming van diverse instanties', maar dat was zo zacht, dat kon ik niet precies volgen. Later zag ik wat mensen om de trein heen lopen. Na 40 minuten stilgestaan te hebben zijn we weer vertrokken, in Zwolle zag ik dat de trein bestuurd werd door volgens mij een andere machinist dan eerst. Daarnaast kwam er politie aan...

Mijn gevoel zegt dat de mcn hier door rood is gereden, en dat we door het oog van de naald gekropen zijn. Hopelijk heeft mijn gevoel het mis trouwens.
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
Bij een botsing?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120296454
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:20:36 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Er is buiten de spits één goederenpad per uur beschikbaar, waarbij een trein in de ene richting een trein in de andere richting uitsluit (de paden kruisen elkaar tussen Mariënberg en Ommen). Op het tijdwegdiagram kun je zien hoe dit pad loopt (het is de iets vettere lijn met CW11 of WC11). Er is dus altijd een goederenpad, tenzij de spitstrein rijdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:21:36 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120296487
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij dé botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:26:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.
pi_120296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
Spuit elf
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296668
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:41 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Spuit elf

[..]

ff gemist :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:49 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_120296730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dus :P
pi_120296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:36:54 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:37:30 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296870
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:38:27 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
pi_120296919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post: Ja.
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logisch
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:54:51 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297244
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.

Ik vroeg me altijd af waar de term "persvoorlieger" vandaan komt. Nu weet ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')